eitaa logo
سید محمد جواد سید شبیری
988 دنبال‌کننده
611 عکس
75 ویدیو
78 فایل
کانال شخصی حجةالاسلام سیدمحمدجواد سیدشبیری(مشهد) شامل محتوای سخنرانی، مباحث حدیثی و مناسبتی مرتبط با معارف اهل البیت(علیهم السلام) ارتباط با بنده👇 @smjssh ارسال پیشنهادات، مطالب جدید و مفید👇 @rejal_admin تبلیغ👇 @Admin_rejal مدیریت کانال👇 @rejal_hoze
مشاهده در ایتا
دانلود
⁉️ در واپسین روزهای عمر رسول خدا... 1️⃣ کسی حق تخلف از لشکر اسامه را ندارد... 👊🏻 صلی‌الله‌علیه‌وآله‌وسلم اصرار دارد کسی از لشکر اسامه سرپیچی نکند. 💢 لشکر در خارج اردو زده، پيامبر اکرم به «قيس بن سعد» و «حباب بن منذر» و گروهى از دستور داد به اردوگاه بروند و به او بگويند پيامبر صلی‌الله‌علیه‌وآله، اجازه‌ی تخلّف و بازگشت نمى‏‌دهد و هر چه زودتر بايد حركت کنید. 🖐🏻 ...قيس و حباب نزد بازگشتند و خبر حركت لشكر را به او گزارش كردند؛ ولى پيامبر اکرم فرمود: لشكر هنوز از جاى خود حركت نكرده است...! 📚 بحار الأنوار، ج‏۲۸، ص۱۰۷ 2️⃣ «أَنْ تَخْلُوَ الْمَدِينَةُ مِنْهُمْ....» ❇️ صلی‌الله‌علیه‌وآله می‌خواست کسی از منافقین در مدینه نباشد تا امر ولایت علیه‌السلام تثبیت شود. 🔰 حذيفه گويد: (در بستر بيمارى) پيامبر صلّى‌الله‌عليه‌وآله‌وسلّم افرادی را كه بر عداوت با علی بن ابی‌طالب علیه‌السلام بودند و اصرار مى‏‌ورزيدند و گروهى از طلقاى منافق كه نزديک به چهار هزار نفر مى‏‌شدند، جمع كرد و اسامه را بر آنان امير كرد و دستور داد به سمت شام از شهر خارج شوند. ✋🏼 عرض كردند: يا رسول الله! ما تازه از سفر بازگشته‏‌ايم، اجازه بده چند روز كارهاى شخصى را انجام بدهيم. 💢 پيغمبر اجازه داد به مقدارى كه كارهاى لازم را انجام دهند در شهر بمانند و از سوى ديگر به اسامه دستور داد در بيرون شهر اردو بزند تا در آنجا منتظر آمدن ديگران بماند و پيغمبر صلّى‌الله‌علیه‌وآله خواست با اين كار مدينه از وجودشان خالى شود و كسى از منافقين در آنجا نماند. ♨️ اين گروه همچنان در مدينه ماندند و پيامبر خدا بارها دستور خروج مى‏‌داد تا به اسامه ملحق شوند و به سوى محل مأموريت خود حركت كنند. ⚫️ در اين موقع، بيمارى پيامبر صلّى‌الله‌عليه‌وآله‌وسلّم شدّت يافت؛ وقتى اين امر را مشاهده كردند، به توطئه روى آوردند تا از مدينه بيرون نروند. 📚 بحار الأنوار، ج‏۲۸‌، ص۱۰۷ 3️⃣ «قَدْ نَزَلَتْ بِالْإِسْلَامِ نَازِلَةٌ وَ فِتْنَةٌ عَظِيمَةٌ مِنَ الْفِتَنِ...» ✋🏾 بلال اذان گفت... 🍂 عايشه صهيب را نزد پدرش فرستاد و گفت: بيمارى صلّى‌الله‌عليه‌وآله‌وسلّم شدّت يافته و عليه‌السّلام سرگرم پرستارى از اوست؛ تو بر مردم نماز بگذار تا براى آينده، حجّتى داشته باشى! ⚫️ مردم در مسجد طبق معمول منتظر ورود پيامبر اکرم و احيانا على عليه‌السّلام بودند كه ابى‌بكر وارد شد و گفت: پيغمبر دستور داده با مردم نماز بگذارم. 👈🏼 يكى از اصحاب گفت: تو در لشكر اسامه بودى، گمان نمى‏‌كنم كسى تو را امر به نماز كرده باشد. ☝🏾 مردم به بلال پيشنهاد كردند كه از پيامبر صلّى‌الله‌علیه‌وآله اجازه بگيرد... 📛 وقتى بلال جريان را به عرض پيامبر رساند، فرمود: مرا به مسجد ببريد؛ سوگند به خدا ‏‌اى براى اسلام روى داد. ❇️ سپس با همان حال بر على عليه‌السّلام و فضل تكيه داد و پاهايش روى زمين كشيده مى‏‌شد، تا به رفت... 📿 رداى ابى‌بكر را گرفت و او را كنار زد و در حال نشسته با مردم نماز خواند و بلال تكبير مى‏‌گفت... 📚 إرشاد القلوب إلى الصواب (للديلمي)، ج‏۲، ص۳۳۹ 4️⃣ توطئه آغاز شد... 💢 علیرغم تاکید صلی‌الله‌علیه‌وآله به خروج افراد از مدینه و پیوستن به ، افرادی نزد اسامه رفتند و گفتند: الآن ‏خروج ما مصلحت نيست و نمى‏‌توانيم مدينه را خالى كنيم، بهتر است در آنجا بمانيم. ⁉️ اسامه گفت: چرا؟ 🍂 گفتند: چون صلّى‌الله‌علیه‌وآله بيمار است و بيماريش به مرحله‌ی خطر رسيده و اگر در شهر نمانيم، مسائلى روى مى‏‌دهد كه نمى‏‌توان بعدا به اصلاح آنها اقدام كرد؛ پس منتظر مى‏‌مانيم تا وضعيّت پيامبر مشخص گردد و بعد حركت مى‏‌كنيم. 🔎 حذيفه گويد: اين گروه، افرادى را فرستادند تا كم و كيف حال پيامبر را به آنها گزارش نمايد. ♨️ مخفيانه نزد عايشه رفتند و او گفت: حال پيامبر صلّى‌الله‌علیه‌وآله وخيم است؛ شما در همان‌جا بمانيد تا خبر را ساعت به ساعت برايتان گزارش كنم. 📚 بحار الأنوار، ج‏۲۸، ص۱۰۷ 5️⃣ شرّ عظیم وارد مدینه شد... ⚫️ بيمارى صلی‌الله‌علیه‌وآله‌وسلم شدّت پيدا كرد. 🌃 عايشه «صهيب» را فرستاد تا به ابى‌بكر گزارش كند كه ديگر اميدى به پيامبر صلی‌الله‌علیه‌وآله باقى نمانده و بهتر است مخفيانه به مدينه بياييد؛ لذا گروهی از منافقان، شبانه وارد مدينه شدند. ♨️ پيغمبر فرمود: ديشب حادثه‌ی بزرگى در شهر واقع شد. ⁉️ پرسيدند: چه حادثه‏‌اى؟ 📛 فرمود: گروهى از لشكر اسامه بازگشتند و بدانيد كه من از آنها بيزارم. ⚠️ و سه بار اين جمله را تكرار كرد: واى بر شما! جيش اسامه را حركت دهيد. 📚 بحار الأنوار، ج‏۲۸، ص۱۰۷ ◼️ ┄══•ஜ۩🌹۩ஜ•══┄ http://eitaa.com/shobeiri https://t.me/shobeiri
🏴 شهادت ختمی مرتبت حضرت رسول الله صل الله علیه و آله و سلم و فرزند بزرگوارش امام حسن مجتبی علیه السلام تسلیت باد. ▪️ امام حسن مجتبی علیه‌السلام فرمودند: صاحِبِ اَلنَّاسَ بِمِثْلِ مَا تُحِبُّ أَنْ يُصَاحِبُوكَ بِهِ تَكُنْ عَدْلاً ▪️ با مردم همان‌گونه معاشرت کن که دوست داری با تو معاشرت کنند، تا عادل باشی.(بحار الأنوار ج 75 ص112) @shobeiri
دعایی برای فرزند دار شدن حضرت امام باقر علیه‌السلام فرمودند: هر گاه قصد بچه‌دار شدن داشتی، بگو: 🔸«اللَّهُمَّ ارْزُقْنِي وَلَداً وَ اجْعَلْهُ تَقِيّاً لَيْسَ‏ فِي‏ خَلْقِهِ‏ زِيَادَةٌ وَ لَا نُقْصَانٌ وَ اجْعَلْ عَاقِبَتَهُ إِلَى خَيْرٍ» 🔹 خداوندا فرزندی را روزی من کن و او را پرهیزگار قرار بده؛ در جسمش نه زیادی باشد و نه نقصان، و او را عاقبت به‌خیر کن. 📚 کافی6، ص10، ح12 👉@shobeiri
💠پیامبر اکرم صلی الله و علیه و آله والسلم : لِلمُؤمِنِ عَلَى المُؤمِنِ سَبعَةُ حُقوقٍ واجِبَةٍ مِنَ اللّه‏ِ عز و جل عَلَيهِ: الإِجلالُ لَهُ في عَينِهِ، وَ الوُدُّ لَهُ في صَدرِهِ، وَ المُؤاساةُ لَهُ في مالِهِ، و أن يُحَرِّمَ غيبَتَهُ، و أن يَعودَهُ في مَرَضِهِ، و أن يُشَيِّعَ جَنازَتَهُ، و أن لا يَقولَ فيهِ بَعدَ مَوتِهِ إلاّ خَيرا 🔹خداوند عز و جل، براى مؤمن بر مؤمن، هفت حقْ واجب كرده است: او را به چشمْ بزرگ بدارد؛ او را به دلْ دوست بدارد؛ از مال خود به او ببخشد؛ غيبتش را حرام شمارد؛ به هنگام بيمارى به عيادتش برود؛ در تشييع جنازه‌‏اش شركت كند؛ و پس از مرگش جز به نيكى از او ياد نكند. 📚كتاب من لا يحضره الفقيه : ج۴ ص۳۹۸ ح۵۸۵۰ 💠امام حسن عسکری علیه‌السلام درباره حقوق برادران دینی برهمدیگر فرمودند: «آن که از همه آگاه‌تر به حق برادرانش بوده و از همگان برای انجام آنها کوشاتر باشد، نزد خداوند، بالاترین مرتبه را دارد و هر که در دنیا نسبت به برادرانش فروتن باشد، نزد خداوند از صدّیقین بوده و از شیعیان واقعی علی بن ابی‌طالب است. روزی بر امیرمؤمنان علیه‌السلام دو برادر دینی ایشان وارد شدند؛ پدری و پسری. حضرت علی علیه‌السلام به پای آنها برخاست و در بالای مجلس خود آنان را نشاند و در برابر آنان نشست. سپس برای آنان غذا سفارش داد و غذا حاضر شد. آن دو از غذا خوردند و سپس قنبر، طشت و ظرف آب چوبی و نیز حوله‌ای آورد و آمد که بر دست آن مرد آب بریزد، امیرالمؤمنین علیه‌السلام برخاست و ظرف آب را گرفت تا به وسیله‌ی آن بر دست آن مرد آب بریزد. آن مرد ناگهان به خاک افتاد و گفت: ای امیرالمؤمنین! خدا مرا می‌بیند و شما بر دست من آب می‌ریزی؟! حضرت فرمود: بنشین و دست خویش را بشوی، زیرا نزد خدای بزرگ، تو و برادرت علی برابر هستید و من از این جهت، بر تو برتری ندارم. و خداوند به‌واسطه این کار، خادمان برادرت را در بهشت به اندازه‌ی ده برابر اهل دنیا قرار می‌دهد و با همین حساب در ملک خود در بهشت می‌افزاید. مرد نشست و امیرالمؤمنین علیه‌السلام به او فرمود: تو را سوگند می‌دهم به حق بزرگ من که آن را شناخته‌ای و در دل داری و به حق تواضعی که نسبت به خدا داری، به طوری که خداوند این پاداش را به تو عنایت کرد که به من نزدیک شوی و از این شرافت و شخصیت که من خدمتگذار تو باشم، بهره‌مند شوی، آن گونه آزاد و مطمئن دستت را بشوی که گویا قنبر بر دستت آب می‌ریزد و تو مشغول شستن دست‌هایت هستی. وقتی آن مرد دستش را شست، حضرت ظرف آب را به فرزند خودش محمد بن حنفیه داد و فرمود: پسرم! اگر این پسر بدون پدر نزد من می‌بود، آب بر دستانش می‌ریختم، ولی خداوند اکراه دارد که وقتی پدر و پسری در یک جا بودند، با آنها به تساوی رفتار شود. حالی که پدر بر دست پدر آب ریخت، خوب است که پسر هم بر دست پسر آب بریزد و محمد بن حنفیه بر دست پسر آب ریخت. حضرت امام حسن عسکری علیه‌السلام فرمود: هر کس این‌چنین از امیرالمؤمنین (ع) پیروی کند، شیعه‌ی واقعی است.» 📚الإحتجاج، ج2، ص460. اللّهمّ عجّل لولیّک الفرج 📲 ثواب انتشار این پیام با شما📿 ┄══•ஜ۩🌹۩ஜ•══┄ 🔸کانال سید محمد جواد سید شبیری🔹 https://eitaa.com/joinchat/3426615298C027fb4c4be ایتا https://t.me/shobeiri تلگرام
🔹صفویه و فرصت نشر معارف اهل‌بیت (ع) برای علمای شیعه ❖ از بیانات آیت‌الله‌ شبیری زنجانی: 📝... شاهان صفوی اگر نبودند، شاید هیچ گاه تشیّع در میان مردم ایران فراگیر و رسمی نمی‌شد. شاه سلیمان موقوفه‌ای را برای استنساخ و نشر بحارالأنوار مرحوم مجلسی قرار داده بود و اینكه كتب مرحوم مجلسی دركشور منتشر و در منازل مردم كتاب‌های مجلسی وارد شده بود، در سایه حمایت همین شاهان بود و اگر آنها نبودند، این كار عملی نبود. در سال 1098 شاه سلیمان تصمیم می‌گیرد مقام شیخ الاسلامی را به مرحوم مجلسی اعطا كند. در «وقائع السنین والأعوام» خاتون آبادی كه در زمان حیات شاه سلیمان نوشته شده، آمده است كه شاه چند مرتبه كلمه التماس را به زبان خود جاری كرد، با اینكه این‌گونه تعابیر از زبان شاهان به‌ندرت خارج می‌شد. همچنین نوشته است كه هندی‌ها در دولتخانه شاهی بت می‌پرستیدند و مجلسی حدود دو ماه بعد از تصدّی شیخ الاسلامی، بتخانه آنها را خراب كرد. در آن زمان مقام شیخ الاسلامی مقام اول روحانی كشور بود كه همه تصرّفات مربوط به امور دینی به دستور او بود و مرحوم مجلسی تصدّی این مقام را پذیرفته بود، مشروط به اینكه مظاهر كفر را از بین ببرد و احكام شرع و تشیّع را بر ایران حاكم كند. در آن اوضاع اگر علمای شیعه و از جمله مرحوم مجلسی شاهان شیعی را تقویت نمی‌كردند، حكومت عثمانی كه متصل به ایران بود، ایران را نابود می‌كرد. شهادت ثالثه هر چند جزء اذان نیست، ولی در عین حال چون شعار شیعه شده، این شعار باید محفوظ بماند. ناصرالدین شاه بعد از اینكه با سختی بسیار شهر هرات را گرفت، همان روز اول دستور داد در آنجا اذان شیعی گفته شود؛ زیرا علامت حیازت آن جا همین اذان شیعی بود. شاهان قاجار و صفویه، بی‌دین نبودند و نباید فسادشان سبب شود كه ما بر تمام اعمال آنها خط بطلان بكشیم. در زمانی كه عثمانی می‌خواست ایران را ببلعد، اگر این علما در صفی، مقابل حكومت قرار می‌گرفتند یا كوتاه می‌آمدند و حكومت شیعی را تأیید و تأكید نمی‌كردند، عثمانی غلبه می‌كرد. (20 آبان 1383ش) 📚جرعه ای از دریا، ج4، ص394 💠 در سالگرد رحلت مرحوم علامه مجلسی صلوات و فاتحه ای به روح بلند ایشان هدیه کنیم. 📲 ثواب انتشار این پیام با شما📿 ┄══•ஜ۩🌹۩ஜ•══┄ 🔸کانال سید محمد جواد سید شبیری🔹 https://eitaa.com/joinchat/3426615298C027fb4c4be ایتا https://t.me/shobeiri تلگرام
هدایت شده از آنچه میفهمم...
در سحرگاه جمعه چهارم مهرماه آیة الله حاج شیخ حسن اصطهباناتی دنیا را بدرود گفت. چون در آن ایام از رحلت او آگاهی نیافتم و چون از کتاب (نور العین فی مشی الی زیارة الحسین ) ايشان خیلی بهره بردم و آنرا بی نظیر یافتم گفتم در این شب جمعه از او یاد کنم. نثار روح پاکش صلواتی ختم کنیم و سلامی به مولایمان حسین علیه السلام دهیم. @fahmvahm
هدایت شده از آنچه میفهمم...
4_6012849228219418111.pdf
18.68M
◀️دانلود کتاب [نور العین فی المشی الی زیارة قبر الحسین علیه السلام] اثر مرحوم آیة الله اصطهباناتی. ◀️این کتاب بسیار ارزشمند پیرامون زیارت سیدالشهدا علیه السلام است که در کنار دسته بندی جامع و زیبای روایات در 264 باب، حاوی شرح و تحلیل های ارزشمندی از مؤلف می باشد. ◀️از نکات جالب کتاب، ذکر 127 مورد از آداب زیارت سیدالشهدا علیه السلام است. @fahmvahm
❖ مرحوم آیت‌الله‌ حاج سید احمد زنجانی در کتاب می‌نویسد: 📝...يكى را نقل كردند كه در ربودن يك شلوار از دوش مردى دست‌فروش، نهايت مهارت به خرج داده بود و آن اين بوده كه از پشت آمده، پاى شلوار را كه در دوش آن مرد بود، با سنجاق قفلى بر سينه خود سنجاق كرده بود. بعد يواشى آن را از دوش وى بلند كرده، به دوش خود انداخته بود! همان‌دَم مرد، ملتفت شده، به عقب نگاه كرده، گفته بود: كی شلوار را از دوش من بلند كرد؟ اين مرد گفته بود: عموجان! مثل من سنجاق كن، نبرند! آن برگشته، به سراغ دزد خيالى دويد و اين با كمال فراغت، شلوار را برده. اين دزد گرچه مال او را به شيرين‏كارى برد، ولى در مقابل آن، حرفى به او ياد داد كه ارزش آن بيشتر است از آنچه از او برد! گفت سنجاق كن، نبرند! كلمه خوبى است. درست است كه بايد سنجاق كرد تا نبرند، ولكن نه مانند او كه مال مردم را سنجاق كرد و برد! و نه مانند ثروتمندان عصر كه در بانك‌ها سنجاق مى‏كنند! بلكه بايد با دستور پیامبر اکرم (صلی‌الله‌علیه وآله) سنجاق كنند؛ چنان كه فرموده: « حَصِّنُوا أَمْوَالَكُمْ بِالزكاة» يعنى: مال‌هاى خودتان را با پرداخت زكات وارد حصار امن كنيد؛ چون زكات، قوتى است براى فقرا كه در اموال اغنيا قرار داده شده است. اغنيا بايد به شكرانه اين نعمت كه خداوند قوت آنها را در اموال ديگران قرار نداده، بلكه قوت ديگران را در اموال آنها قرار داده، قيام به وظيفۀ اداى حقوق فقرا بنمايند تا چشم آنها سير شده، دنبال مال اغنيا نيفتد. وقتى كه چشم فقرا دنبال مال اغنيا نشد، اين خود حصارى است بر اموالِ آنها. @shobeiri
🍀🍀🍀🍀🍀🍀🍀🍀🍀🍀🍀🍀 رُوِيَ عَنْهُمْ عَلَيْهِمُ اَلسَّلاَمُ : أَنَّ مَنْ صَلَّى اَلظُّهْرَ يَوْمَ اَلْجُمُعَةِ وَ صَلَّى بَعْدَهَا رَكْعَتَيْنِ يَقْرَأُ فِي اَلْأُولَى اَلْحَمْدَ وَ قُلْ هُوَ اَللّٰهُ أَحَدٌ سَبْعَ مَرَّاتٍ وَ فِي اَلثَّانِيَةِ مِثْلَ ذَلِكَ وَ قَالَ بَعْدَ فَرَاغِهِ مِنْهَا - اَللَّهُمَّ اِجْعَلْنِي مِنْ أَهْلِ اَلْجَنَّةِ اَلَّتِي حَشْوُهَا اَلْبَرَكَةُ وَ عُمَّارُهَا اَلْمَلاَئِكَةُ مَعَ نَبِيِّنَا مُحَمَّدٍ وَ أَبِينَا ( أبيه ) إِبْرَاهِيمَ عَلَيْهِمَا اَلسَّلاَمُ لَمْ تَضُرَّهُ بَلِيَّةٌ وَ لَمْ تُصِبْهُ فِتْنَةٌ إِلَى اَلْجُمُعَةِ اَلْأُخْرَى وَ جَمَعَ اَللَّهُ بَيْنَهُ وَ بَيْنَ مُحَمَّدٍ وَ إِبْرَاهِيمَ عَلَيْهِ . ☘️☘️☘️☘️☘️☘️☘️☘️☘️ روايت شده : کسی که بعد از نماز ظهر روز جمعه دورکعت نماز بخواند ، بعد از حمد هفت مرتبه قل هو الله( در هر دو رکعت ) بخواند و بعد از نماز این دعا را بخواند اَللَّهُمَّ اِجْعَلْنِي مِنْ أَهْلِ اَلْجَنَّةِ اَلَّتِي حَشْوُهَا اَلْبَرَكَةُ وَ عُمَّارُهَا اَلْمَلاَئِكَةُ مَعَ نَبِيِّنَا مُحَمَّدٍ وَ أَبِينَا ( أبيه) إِبْرَاهِيمَ عَلَيْهِمَا اَلسَّلاَمُ لَمْ تَضُرَّهُ بَلِيَّةٌ وَ لَمْ تُصِبْهُ فِتْنَةٌ إِلَى اَلْجُمُعَةِ اَلْأُخْرَى وَ جَمَعَ اَللَّهُ بَيْنَهُ وَ بَيْنَ مُحَمَّدٍ وَ إِبْرَاهِيمَ عَلَيْهِ السَّلاَمُ . تا روز جمعه آینده به او هیچ بلا و فتنه ای نمی رسد و خداوند بین او و پیامبر اکرم صلی الله علیه و آله و سلم و حضرت ابراهیم علیه السلام جمع می کند . تذکر : در دعا بجای أبينا ابراهيم، أبيه ابراهيم خوانده شود. 🍃🍃🍃🍃🍃🍃🍃🍃🍃🍃🍃 السَّلاَمُ .مصباح المتهجد ج ۱، ص ۳۷۷ https://eitaa.com/shobeiri
❖ مرحوم آیت‌الله‌ حاج سید احمد زنجانی در کتاب «» دربارۀ انجام خیرات و فرستادن پاداش اعمال نیک برای اموات، می‌نویسد: 📝... یکى از اساتید ما از مرحوم آقاى آقا سید کاظم یزدى طباطبایى، صاحب عروة‌الوثقى، متوفّى در 27 شهر رجب سنه 1337 که از مراجع تقلید بود، نقل کرد که او فرمود: «چون اموات و ذوي‌الحقوق ما زیادند و من مجال نمى‌کنم که براى هر یک از آنها یک سوره قرآن بخوانم، یک سوره قرآن که براى یکى از آنها مى‌خوانم، ثواب هبۀ ثواب آن را به یکى دیگر واگذار مى‌کنم و ثواب این هبه را نیز به سومى و ثواب هبه سومى را به چهارمى واگذار مى‌کنم و هکذا.» بلى، این طریقه سهلى است براى استرضاى خاطر اموات و اداى بعضى از حقوق ارباب حقوق؛ چون ارباب حقوق هم زیاد است و اختصاص به اقارب و همسایه‌ها و اساتید ندارد. ارباب خیرات که احداث پل یا قنات یا آب‌انبار یا مسجد و مدرسه نموده‌اند که شخص از آنها استفاده مى‌نماید، در ذمّۀ شخص حقّ دارند و باید به جهت اداى حقّ او، او را شریک دعاى خیر بنماید. ❖ــــــــــــــ❖ مرحوم حاج میر بهاء‌الدین زنجانى، متوفّى در سنه 1311، از ارباب خیر بوده. وی در زنجان، قنات و پل و مسجد و آب انبار و غیره احداث نموده و یک پل هم در انگوران، روى سفید‌رود ساخته است. آن موقعى که مشغول ساختن پل سفید‌رود بوده، یک نفر گفته بود او این بنا را به جهت شهرت و بلند کردن اسم خود مى‌سازد. این حرف به گوش وى رسیده بود، او در جواب گفته بود «بر فرض اینکه من قصد قربت نداشته باشم و بدین وجه، از ثواب اصل بنا محروم گردم، امّا دعاى آنهایى که از این بنا استفاده مى‌نمایند، براى شهرت نیست. ممکن است من از دعاى آنها که طلب مغفرت مى‌نمایند استفاده نمایم». واقعاً به نکته خوبى برخورده و بلکه اختصاص به آنهایى که از آن بنا استفاده مى‌نمایند ندارد، بلکه در شرق و غرب عالم، دعاى خیری که براى بانیان خیر مى‌نمایند، شامل او مى‌گردد. @shobeiri
● در خانه اینگونه باش! حضرت امام صادق علیه‌السلام فرمودند: 🔹 «إنَّ المَرءَ يَحتاجُ فى مَنزِلِهِ و َعِيالِهِ إِلى ثَلاثِ خِلالٍ يَتَكَلَّفُها و َإن لَم يَكُن فى طَبعِهِ ذلِكَ: مُعاشَرَةٌ جَميلَةٌ و َسَعَةٌ بِتَقديرٍ و َغَيرَةٌ بِتَحَصُّنٍ» 🔸 مرد در خانه و نسبت به خانواده اش نيازمند رعايت سه صفت است هر چند در طبيعت او نباشد: خوشرفتارى، گشاده دستى به اندازه، و غيرتى همراه با خويشتن دارى. 📚 تحف العقول؛ ص 322 👉@shobeiri
● محاسبه! رسول اكرم صلّى الله عليه و آله فرمودند: 🔹 « إِنَّ اللَّهَ (تَبَارَكَ وَ تَعَالَى) لَا يَنْظُرُ إِلَى صُوَرِكُمْ وَ لَا إِلَى أَمْوَالِكُمْ وَ لَكِنْ يَنْظُرُ إِلَى قُلُوبِكُمْ وَ أَعْمَالِكُمْ.‌‏» 🔸 خداوند متعال به چهره‌ها و دارایی‌های شما نگاه نمى‌كند بلكه به دلهای شما و اعمال شما می‌نگرد. 📚امالى (طوسى) ص 536 👉 @shobeiri
🍀🍀🍀🍀🍀🍀🍀🍀🍀🍀🍀🍀 رسول خدا صلی اللّه علیه و آله: «اِذا قامَ العَبدُ مِن لَذیذِ مَضجَعِه وَ النُعاسُ فی عَینَیهِ لِیرضی رَبَّهُ بِصَلاةِ اللَّیلِ باهَی اللّهُ بِهِ المَلائِکةَ وَ قالَ اشهَدُوا اَنّی قَد غَفَرتُ لَهُ». 🍁🍁🍁🍁🍁🍁🍁🍁🍁🍁🍁🍁 آن هنگام که بنده از خواب ناز برخیزد با آن که خواب در چشمان اوست، تا با خواندن نماز شب رضای خداوند را طلب کند. خداوند به او در بین ملائک مباهات می کند و می گوید: شاهد باشید که من او را آمرزیدم 🍃🍃🍃🍃🍃🍃🍃🍃🍃🍃 (وسائل الشیعه، ج 5، ص 276). https://eitaa.com/shobeiri
☘☘☘☘☘☘☘☘☘☘☘ عَنِ اَلْحُسَيْنِ بْنِ سَعِيدٍ قَالَ: كُنْتُ أَنَا وَ اِبْنُ غَيْلاَنَ اَلْمَدَائِنِيُّ دَخَلْنَا عَلَى أَبِي اَلْحَسَنِ اَلرِّضَا عَلَيْهِ اَلسَّلاَمُ فَقَالَ لَهُ اِبْنُ غَيْلاَنَ أَصْلَحَكَ اَللَّهُ بَلَغَنِي أَنَّهُ مَنْ كَانَ لَهُ حَمْلٌ فَنَوَى أَنْ يُسَمِّيَهُ مُحَمَّداً وُلِدَ لَهُ غُلاَم ٌ فَقَالَ مَنْ كَانَ لَهُ حَمْلٌ فَنَوَى أَنْ يُسَمِّيَهُ عَلِيّاً وُلِدَ لَهُ غُلاَمٌ ثُمَّ قَالَ عَلِيٌّ مُحَمَّدٌ وَ مُحَمَّدٌ عَلِيٌّ شَيْئاً وَاحِداً قَالَ أَصْلَحَكَ اَللَّهُ إِنِّي خَلَّفْتُ اِمْرَأَتِي وَ بِهَا حَبَلٌ فَادْعُ اَللَّهَ أَنْ يَجْعَلَهُ غُلاَماً فَأَطْرَقَ إِلَى اَلْأَرْضِ طَوِيلاً ثُمَّ رَفَعَ رَأْسَهُ فَقَالَ لَهُ سَمِّهِ عَلِيّاً فَإِنَّهُ أَطْوَلُ لِعُمُرِهِ فَدَخَلْنَا مَكَّةَ فَوَافَانَا كِتَابٌ مِنَ اَلْمَدَائِنِ أَنَّهُ قَدْ وُلِدَ لَهُ غُلاَمٌ . 🍁🍁🍁🍁🍁🍁🍁🍁🍁🍁🍁 حسين بن سعيد گويد: من و ابن غيلان مداينى خدمت امام رضا عليه السّلام شرف‌ياب شديم. ابن غيلان به امام عرض كرد: خداوند كارهاى شما اصلاح كند! به من روايت شده كه همسر هركس باردار باشد نيّت كند كه اسم جنين را محمد بگذارد، براى او پسرى به دنيا خواهد آمد (آيا صحيح است‌؟) فرمود: همسر هركس باردار باشد و نيّت كند كه اسم جنين را على بگذارد، پسرى برايش متولّد خواهد شد. سپس فرمود: على محمّد است و محمّد على ست ، هردو يك عنوان هستند. ابن غيلان عرض كرد: خداوند كارهاى شما را اصلاح كند! من همسرم را در حالى ترك كردم كه باردار بود؛ شما از خداوند بخواهيد كه فرزند ما را پسر قرار دهد. امام عليه السّلام سر مباركش را مدّت زيادى پايين انداخت، سپس سر برداشت و فرمود: او را على نام گذار؛ چرا كه نام على عمر فرزند را طولانى‌تر مى‌سازد. پس از آن ما وارد شهر مكه شديم و نامه‌اى از مداين به ما رسيد كه براى ابن غيلان پسرى متولّد شده است. 🍃🍃🍃🍃🍃🍃🍃🍃 📚الکافي ج ۶، ص ۱۱ https://eitaa.com/shobeiri
🌼🍃 🌸🌸🌸 عن أَبِي عَبْدِ اَللَّهِ عَلَيْهِ السَّلاَمُ قَالَ: 🔹 «أَلشِّتاءُ رَبیعُ الْمُؤمِنِ یَطُولُ فیهِ لَیْلُهُ فَیَسْتَعینُ بِهِ عَلى قِیامِهِ وَ یَقْصُرُ فیهِ نَهارُهُ فَیَسْتَعینُ بِهِ عَلى صِیامِهِ» ☘☘☘ 🔸 زمستان بهار مؤمن است، از شبهاى طولانى‏‌اش براى شب زنده‌دارى و عبادت، و از روزهاى کوتاهش براى روزه‏ دارى بهره مى‏‌گیرد. ‌ •┈┈••✾••┈┈• 📚 بحار الانوار ، ج ۹۳، ص ۲۴۹ @shobeiri
⭕️ کرامتی از امام رضا علیه‌السّلام در حضور علّامه امینی... 💠 حسان [مرحوم استاد حبیب‌الله چایچیان] که اشعارش در ثنا و رثای آل الله شهرت شایانی دارد، صحنه‌ای را یادآور می‌شود که ازین قرار است: 🔸علّامه امینی بالایِ منبر، با شور و هیجان، با استفاده شگفت‌آور از احادیث و آیات قرآن، مشغول صحبت بود. جمعیّت شنوندگان در خانه و کوچه و خیابان، به حدّی بود که رفت و آمد وسایط نقلیّه متوقف شده بود! - تمام افکار مجذوب جاذبه گفتار شیوای او بود که ناگهان، یک نفر صفوف حاضرین را شکافت و با عجله خود را به بالای منبر رساند و به علّامه خبر داد: 🔹استاد بزرگ و ادیب دانشمندی از دانشگاه الأزهر مصر که در اثر خواندنِ به قبول مذهب تشیّع افتخار یافته است، برای عرض ادب و تشکّر از این لطف الهی، به زیارت حضرت رضا "علیه‌السّلام" مشرّف شده و در آنجا اشعارِ بسیار زیبایی به زبان عربی سروده است، اینک می‌خواهد شما را نیز زیارت نماید. 🔸علّامه امینی کلام خود را قطع کرد و فرمود: به ایشان بگویید بیاید و اشعار خود را در پشتِ بلنگو قرائت کند! علّامه امینی بالایِ منبر، بر جای خود نشستند و آن استاد مصری دو پله پائین‌تر ایستاده، اشعار عربیِ بسیار بلیغ و زیبای خود را در مدحِ حضرت رضا "علیه‌السّلام" قرائت کرد. - علّامه امینی بلافاصله رو به من کرد و فرمود: حسان، تو هم اشعارت را در مدح حضرت رضا علیه‌السّلام بخوان! من که قبلاً قرار نبود در آن جمعیّتِ انبوه، که دامنه‌اش تا خیابانهای اطراف کشیده شده بود، شعری بخوانم مضطربانه عرض کردم: 🔹حضرت آقای امینی، قربانت گردم! شما که می‌دانید من اشعارم را همیشه از روی کتاب یا دفترچه می‌خوانم. حالا که من همراهم شعری برای خواندن ندارم! 🔸ولی ایشان بدون توجّه به عرایضِ من، باز پشت بلندگو تکرار فرمودند: حسان، به عنوان پذیرایی از ، تو هم باید شعری در مدحِ حضرت رضا "علیه‌السّلام" بخوانی! - در حالِ درماندگی ناگهان متوجه شدم که اشعار نیمه تمامی که شبِ گذشته در مدح حضرت رضا "علیه‌السّلام" سروده بودم، در جیب من است! لذا با عجله عرض کردم: 🔹حضرت آقای امینی! یک شعر نیمه تمام را دیشب سروده‌ام در جیب خود یافتم و با اجازۀ شما همان را می‌خوانم: حاجتم بود حجّ ِ بیت الله قسمتم شد حریم قبله‌ی طوس - وقتی شعرم را که بیش از بیست بیت بود خواندم، استاد مصری با توجّه مرا در آغوش کشید، بوسید و گفت: ⭕️ چگونه توانستی اشعارِ عربی مرا، در این چند لحظه با همان قافیه به شعر فارسی برگردانی؟! 🔸تازه متوجّه شدم که این یک اعجاز از حضرت رضا "علیه‌السّلام" است. شعری که شب قبل در مدح آن حضرت سروده بودم، با شعری که آن استاد مصری در مشهد مقدّس گفته بود به طوری در قافیه و معنا هماهنگ و یکسان بودند که آن استاد مصری خیال کرده بود من در همان مجلس، اشعار عربی او را به شعر فارسی برگردانده‌ام! https://eitaa.com/shobeiri
💠💠مقام شفاعت فاطمۀ زهرا سلام الله علیها💠💠 ▪️جابر بن عبدالله انصاری می گوید: ⚫️«به حضرت باقر علیه السلام عرض کردم: فدایت شوم، یابن رسول الله! برای من حدیثی در فضیلت جده ات فاطمه زهرا بفرمایید تا هنگامی که آن را برای شیعیان بیان می کنم خوشحال گردند!» ▪️امام باقر علیه السلام از قول پدرانش و بعدنقل از رسول اکرم عرض می نمایند: ⚫️«وقتی روز قیامت شود، از باطن عرش ندا می رسد: ▪️ای اهل محشر! سرها را پایین افکنده و چشم ها را ببندید، این فاطمه است که به سوی بهشت می رود. ▪️خدای متعال صدهزار فرشته را در طرف راست و صدهزار فرشته در سمت چپ وی می فرستد، و صدهزار فرشته را مأمور می فرماید تا حضرت فاطمه را به در بهشت برسانند. ▪️ وقتی که به در بهشت می رسند، حضرت می ایستد. خدای متعال می فرماید: ⚫️ «ای دخت حبیب من! چرا توقف کردی و حال آنکه من تو را امر کرده بودم به بهشت من درآیی؟» ▪️حضرت صدیقه عرض می کند: ⚫️«پروردگارا دوست می دارم که ارزش و قدر و قیمت من در مثل چنین روزی شناخته شود.» ▪️خداوند می فرماید: ⚫️«ای دختر حبیب من! برگرد و بنگر هر که در قلبش محبت تو و یا محبت یکی از فرزندان تو باشد، دستش را بگیر و او را داخل بهشت نما.» ▪️حضرت باقر علیه السلام فرمود: ⚫️«والله ای جابر! در آن روز حضرت زهرا شیعیان و دوستانش را برمی گزیند و انتخاب می کند، همانگونه که پرنده، دانه نیکو را از دانه بد جدا می کند. ▪️ وقتی که شیعیانش به آن بزرگوار نزدیک و بر در بهشت می آیند، خدای تعالی در قلب آنان چنین می افکند که در آنجا بایستند. ▪️ وقتی می ایستند خداوند می فرماید: ⚫️ «ای دوستان من! توقف شما برای چیست؟ و حال آنکه فاطمه دخت حبیب من شفاعت شما را نموده است؟» ▪️ پاسخ می دهند: ⚫️«پروردگارا! ما دوست داریم که در چنین روزی ارزش و منزلت مان شناخته شود.» ▪️ خداوند می فرماید: ⁉️«ای دوستان من! برگردید و ببینید چه کسی به خاطر آنکه شما فاطمه را دوست می داشتید، شما را دوست می داشت؟ ⁉️چه کسی به شما به خاطر دوستی فاطمه زهرا غذا داد؟ ⁉️چه کسی شما را به خاطر دوست داشتن فاطمه لباس پوشانید؟ ⁉️ چه کسی به شما به خاطر دوستی فاطمه شربتی نوشانید؟ ⁉️ چه کسی به خاطر فاطمه و دوستی وی، غیبت غیبت کننده ای را از شما رد کرد؟ ▪️پس دستش را بگیرید و او را وارد بهشت نمایید.» 📚منابع: اسد الغابه، ج 5، ص 523. گنجی شافعی، کفایه الطالب، ص 212. ذهبی، میزان الاعتدال، ج 2، ص 18. همدانی، موده القربی،ص 104. 🍃🍃🍃🍃🍃🍃🍃🍃🍃🍃🍃 ✅ در روز قیامت 🍃🌸🍃🌸🍃🌸🍃 قال رسول الله(صلی الله علیه و آله): فَإِذَا دَخَلَتِ الْجَنَّةَ بَقِيَ مِرْطُهَا مَمْدُوداً عَلَى الصِّرَاطِ، طَرَفٌ مِنْهُ بِيَدِهَا وَ هِيَ فِي الْجَنَّةِ، وَ طَرَفٌ فِي عَرَصَاتِ الْقِيَامَةِ. فَيُنَادِي مُنَادِي رَبِّنَا: يَا أَيُّهَا الْمُحِبُّونَ لِفَاطِمَةَ تَعَلَّقُوا بِأَهْدَابِ مِرْطِ فَاطِمَةَ سَيِّدَةِ نِسَاءِ الْعَالَمِينَ. فَلَا يَبْقَى مُحِبٌّ لِفَاطِمَةَ إِلَّا تَعَلَّقَ بِهُدْبَةٍ مِنْ أَهْدَابِ مِرْطِهَا 🌸🍃🌸🍃🌸🍃 پیامیر اکرم صلی الله علیه و آله در روایتی فرمودند: وقتی حضرت زهرا سلام الله علیها از صراط عبور کرده و وارد بهشت می شود چادر او بر روی صراط گسترده می شود که یک سوی آن به دست حضرت زهرا سلام الله علیها و سوی دیگرش در عرصه قیامت است. در این هنگام منادی ندا می دهد: ای دوست داران فاطمه به رشته های چادر او چنگ بزنید، جمع کثیری از محبین حضرت فاطمه سلام الله علیها با تمسک به رشته های چادر آن حضرت از آتش جهنم نجات یافته و داخل بهشت می شوند. 🍀🍀🍀🍀🍀 التفسير المنسوب إلى الإمام الحسن العسكري عليه السلام ؛ ص434 ▪️▫️▪️▫️▪️▫️▪️ چادرت را بتکان روزی ما را بفرست ای که روزی دو عالم همه از چادر توست من از خاک پای تو سر برندارم مگر لحظه ای که دگر سر ندارم مگیر از سرم سایه چادرت را پناهی از این خیمه بهتر ندارم •┈┈••••✾•🌿🌺🌿•✾•••┈┈• 🔹کانال استاد سید محمد جواد سید شبیری 🔸 https://eitaa.com/rejal_shobeiri https://t.me/rejal_shobeiri https://eitaa.com/shobeiri
🌼🍃 🌸🌸🌸 🔸عَنْ سَلْمَانَ الْفَارِسِيِّ قَالَ ، قَالَ رَسُولُ اللَّهِ صلی الله علیه و آله :ِ 🍃 ... يَا سَلْمَانُ حُبُّ فَاطِمَةَ يَنْفَعُ فِي مِائَةِ مَوْطِنٍ أَيْسَرُ تِلْكَ الْمَوَاطِنِ الْمَوْتُ وَ الْقَبْرُ وَ الْمِيزَانُ وَ الْمَحْشَرُ وَ الصِّرَاطُ وَ الْمُحَاسَبَةُ فَمَنْ رَضِيَتْ عَنْهُ ابْنَتِي فَاطِمَةُ رَضِيتُ عَنْهُ وَ مَنْ رَضِيتُ عَنْهُ رَضِيَ اللَّهُ عَنْهُ وَ مَنْ غَضِبَتْ عَلَيْهِ فَاطِمَةُ غَضِبْتُ عَلَيْهِ وَ مَنْ غَضِبْتُ عَلَيْهِ غَضِبَ اللَّهُ عَلَيْهِ يَا سَلْمَانُ وَيْلٌ لِمَنْ يَظْلِمُهَا وَ يَظْلِمُ‏ ذُرِّيَّتَهَا وَ شِيعَتَهَا. ☘☘☘ 🍂 سلمان می‌گوید: رسول خدا صلی‌الله‌علیه‌وآله فرمود: ای سلمان دوستی فاطمه در صد جایگاه به حال انسان سودمند است که راحت‌ترین آنها عبارت‌اند از: مرگ، قبر، میزان، سنجش، محشر، و پل صراط و حساب‌کشی؛ پس دخترم فاطمه از هر کس راضی باشد، من از او خشنود می‌شوم و هر کس من از او راضی شوم خدا از او خرسند خواهد بود. و هر کس فاطمه از او خشمگین باشد، من بر او خشم می‌کنم و هر کس من بر او خشم کنم، خداوند بر او غضب می‌کند. ای سلمان وای بر کسی که به فاطمه و به فرزندان و شیعیانش ظلم و ستم کند . ‌ •┈┈••✾••┈┈• 📚 بحارالانوار ، ج٢٧، ص ۱۱۶ •┈┈••••✾•🌿🌺🌿•✾•••┈┈• 🔹کانال استاد سید محمد جواد سید شبیری 🔸 https://eitaa.com/rejal_shobeiri https://t.me/rejal_shobeiri https://eitaa.com/shobeiri
🌸🌸🌸 1⃣ قَالَ لِي رَسُولُ اللَّهِ صلی الله علیه و آله يَا فَاطِمَةُ مَنْ‏ صَلَّى‏ عَلَيْكِ‏ غَفَرَ اللَّهُ‏ لَهُ‏ وَ أَلْحَقَهُ بِي حَيْثُ كُنْتُ مِنَ الْجَنَّة ☘☘☘ 🔸 رسول خدا صلى الله علیه وآله به من فرمود: اى فاطمه! هر كه بر تو صلوات فرستد، خداوند او را بیامرزد و به من، در هر جاى بهشت باشم، ملحق گرداند. ‌ •┈┈••✾••┈┈• 📚بحار الأنوار ، ج ۴۳ ، ص ۵۵ 2⃣عن يزيد بن عبد الملك النوفليَّ عن أبيه عن جدِّه قال: دخلت على الفاطمة بنت رسول الله صلى‌الله‌عليه‌وآله‌وسلم ، قال : فبدأتني بالسَّلام، قال: وقالت: قال أبي ـ وهو ذا حيُّ ـ من سلَّم عليَّ وعليك ثلاثة أيّام فله الجنَّة. قلت لها : ذا في حياته وحياتك أو بعد موته وموتك ؟ قالت : في حياتنا وبعد وفاتنا المناقب لابن المغازليّ : ٣٦٣ http://eitaa.com/shobeiri 3⃣ دستور امام حسن عسکری علیه السلام: اللَّهُمَّ صَلِّ عَلَى الصِّدِّيقَةِ فَاطِمَةَ(س)، الزَّكِيَّةِ حَبِيبَةِ حَبِيبِكَ وَ نَبِيِّكَ وَ أُمِّ أَحِبَّائِكَ وَ أَصْفِيَائِكَ الَّتِي انْتَجَبْتَهَا وَ فَضَّلْتَهَا وَ اخْتَرْتَهَا عَلَى نِسَاءِ الْعَالَمِينَ. اللَّهُمَّ كُنِ الطَّالِبَ لَهَا مِمَّنْ ظَلَمَهَا وَ اسْتَخَفَّ بِحَقِّهَا وَ كُنِ الثَّائِرَ اللَّهُمَّ بِدَمِ أَوْلَادِهَا. 💠حقیقت معنی صلوات 4⃣ سَأَلْتُهُ عَنْ قَوْلِ اَللَّهِ تَبَارَكَ وَ تَعَالَى: إِنَّ اَللّٰهَ وَ مَلاٰئِكَتَهُ يُصَلُّونَ عَلَى اَلنَّبِيِّ يٰا أَيُّهَا اَلَّذِينَ آمَنُوا صَلُّوا عَلَيْهِ وَ سَلِّمُوا تَسْلِيماً فَقَالَ صَلَوَاتُ اللَّهِ عَلَيْهِ تَزْكِيَتُهُ لَهُ فِي اَلسَّمَاءِ قُلْتُ مَا مَعْنَى تَزْكِيَةِ اَللَّهِ إِيَّاهُ قَالَ زَكَّاهُ بِأَنْ بَرَّأَهُ مِنْ كُلِّ نَقْصٍ وَ آفَةٍ يَلْزَمُ مَخْلُوقاً قُلْتُ فَصَلاَةُ اَلْمُؤْمِنِينَ قَالَ يُبَرِّءُونَهُ وَ يُعَرِّفُونَهُ بِأَنَّ اَللَّهَ قَدْ بَرَّأَهُ مِنْ كُلِّ نَقْصٍ هُوَ فِي اَلْمَخْلُوقِينَ مِنَ اَلْآفَاتِ اَلَّتِي تُصِيبُهُمْ فِي بُنْيَةِ خَلْقِهِمْ فَمَنْ عَرَفَهُ وَ وَصَفَهُ بِغَيْرِ ذَلِكَ فَمَا صَلَّى عَلَيْهِ قُلْتُ فَكَيْفَ نَقُولُ نَحْنُ إِذَا صَلَّيْنَا عَلَيْهِمْ قَالَ تَقُولُونَ اَللَّهُمَّ إِنَّا نُصَلِّي عَلَى مُحَمَّدٍ نَبِيِّكَ وَ عَلَى آلِ مُحَمَّدٍ كَمَا أَمَرْتَنَا بِهِ وَ كَمَا صَلَّيْتَ أَنْتَ عَلَيْهِ فَكَذَلِكَ صَلاَتُنَا عَلَيْهِ . عبدالرحمن بن کثیر گوید: از حضرت علیه السلام درباره این آیه پرسیدم که خداوند می‌فرماید: همانا خداوند و فرشتگانش بر پیامبر درود می‌فرستند ، ای کسانی که ایمان آورده اید بر او درود بفرستید و در برابر او کاملا تسلیم و فرمانبردار باشید (احزاب ۶۰) حضرت فرمود: صلوات خداوند بر او، به معنای این است که خداوند در آسمان ها از او به نیکی و پاکی یاد می‌کند. پرسیدم: یعنی چه؟ فرمود: خداوند او را از هر نقص و آفتی که بر مخلوقات عارض می‌شود مبرا می‌داند. پرسیدم: پس درود مومنین بر او به چه معناست؟ فرمود: مومنین نیز او را از هر نقصی مبرا می‌دانند و این گونه او را توصیف می‌کنند که خداوند او را از هرگونه نقص و عیبی که بر مخلوقات عارض می‌ شود، کاملا مبرا دانسته است. پس هر کس تعریف و توصیفی غیر از این درباره پیامبر داشته باشد، هیچ درودی بر او نفرستاده است. پرسیدم: وقتی بخواهیم بر پیامبر درود بفرستیم چه باید بگوییم؟ فرمود: بگویید خداوندا همان طور که دستور داده ای، ما بر محمد پیامبرت و آل محمد درود می‌فرستیم همان گونه که خودت بر او درود فرستاده ای. پس صلوات و درود ما بر پیامبر صلی الله علیه و آله این گونه است. جمال الاسبوع ابن طاووس ص۲۳۴ ✅منبع حقیقی شفاء 5⃣أَمَّا نَفَثَاته فَأَنْ يَرَى أَحَدُكُمْ أَنَّ شَيْئاً بَعْدَ اَلْقُرْآنِ أَشْفَى لَهُ مِنْ ذِكْرِنَا أَهْلَ اَلْبَيْتِ وَ مِنَ اَلصَّلَوَاتِ عَلَيْنَا فَإِنَّ اَللَّهَ عَزَّ وَ جَلَّ جَعَلَ ذِكْرَنَا أَهْلَ اَلْبَيْتِ شِفَاءً لِلصُّدُورِ وَ جَعَلَ اَلصَّلَوَاتِ عَلَيْنَا مَاحِيَةً لِلْأَوْزَارِ وَ اَلذُّنُوبِ وَ مُطَهِّرَةً مِنَ اَلْعُيُوبِ وَ مُضَاعِفَةً لِلْحَسَنَاتِ پيامبر اكرم صلی‌الله علیه و آله فرمودند: نفثات (نوع خاصی از وساوس شیطان) این است که کسی را وسوسه کند تا چنین بپندارد كه چيزى بعد از قرآن شفابخش‌تر از ذكر و یاد ما اهل بيت علیهم السلام و صلوات بر ماست. همانا خداوند متعال ياد ما را شفاى دلها و صلوات بر ما را محو كننده سنگینی های گناهان و پاك‌كننده عيبها و چندین برابر كننده حسنات قرار داده است. بحارالانوار ج۲۶ ص۲۳۲ 📲 ثواب انتشار این پیام با شما📿 •┈┈••••✾•🌿🌺🌿•✾•••┈┈• 🔹 سید محمد جواد سید شبیری 🔸 https://eitaa.com/rejal_shobeiri https://t.me/rejal_shobeiri https://eitaa.com/shobeiri
ஜ۩۞۩ஜ 🟢از امام صادق عليه السلام روایت شده است که به فرزندشان که بیمار شده بود فرمودند بگو: اللَّهُمَ‏ اشْفِنِي‏ بِشِفَائِكَ‏ وَ دَاوِنِي بِدَوَائِكَ وَ عَافِنِي مِنْ بَلَائِكَ فَإِنِّي عَبْدُكَ وَ ابْنُ عَبْدِكَ. (پروردگارا مرا به شفای خودت شفاء بده ، و مرا با دوای خودت درمان کن و مرا از بلایت عافیت بده، چراکه من بنده تو و پسر بنده تو ام). الکافی 2 564 ح 3 ، طب الرسول المصطفی ج 2 ص 125 •┈┈••••✾•🌿🌺🌿•✾•••┈┈• 🔹کانال استاد سید محمد جواد سید شبیری 🔸 https://eitaa.com/rejal_shobeiri https://t.me/rejal_shobeiri https://eitaa.com/shobeiri
🍃🌼 《حضرت زهرا سلام الله علیها در مناظره ی دو مومنه و معانده ، کمک کردند و مطلبی رساندند به مومنه که او پیروز شد خداوند مقام حضرت را در جنت یک میلیون برابر کرد و فرمود این پاداش هر کسی است که اینچنین کند 》 🌸🍃🌸🍃🌸🍃🌸 🔸تفسیر الإمام علیه السلام ج، الإحتجاج بِالْإِسْنَادِ عَنْ أَبِی مُحَمَّدٍ ع ( امام عسکری ) قَالَ: قَالَتْ فَاطِمَةُ ع وَ قَدِ اخْتَصَمَ إِلَیْهَا امْرَأَتَانِ فَتَنَازَعَتَا فِی شَیْ ءٍ مِنْ أَمْرِ الدِّینِ إِحْدَاهُمَا مُعَانِدَةٌ وَ الْأُخْرَی مُؤْمِنَة ٌ فَفَتَحَتْ عَلَی الْمُؤْمِنَةِ حُجَّتَهَا(حضرت به او مطلب حق را رساندند ) فَاسْتَظْهَرَتْ عَلَی الْمُعَانِدَةِ فَفَرِحَتْ فَرَحاً شَدِیداً فَقَالَتْ فَاطِمَةُ ع إِنَّ فَرَحَ الْمَلَائِکَةِ بِاسْتِظْهَارِکِ عَلَیْهَا أَشَدُّ مِنْ فَرَحِکِ وَ إِنَّ حُزْنَ الشَّیْطَانِ وَ مَرَدَتِهِ بِحُزْنِهَا أَشَدُّ مِنْ حُزْنِهَا وَ إِنَّ اللَّهَ تَعَالَی قَالَ لِمَلَائِکَتِهِ أَوْجِبُوا لِفَاطِمَةَ بِمَا فَتَحَتْ عَلَی هَذِهِ الْمِسْکِینَةِ الْأَسِیرَةِ مِنَ الْجِنَانِ أَلْفَ أَلْفِ ضِعْفٍ مِمَّا کُنْتُ أَعْدَدْتُ لَهَا وَ اجْعَلُوا هَذِهِ سُنَّةً فِی کُلِّ مَنْ یَفْتَحُ عَلَی أَسِیرٍ مِسْکِینٍ فَیَغْلِبُ مُعَانِداً مِثْلَ أَلْفِ أَلْفِ مَا کَانَ مُعَدّاً لَهُ مِنَ الْجِنَانِ. ‌ •┈┈••✾••┈┈• 📚بحار الانوار ، ج۲ ، ص ۹ @SHOBEIRI
💠 💎 بهترين اعمال 🔻پيامبر اكرم صلي‌الله‌عليه‌وآله‌وسلم: اَحَبُّ الاَْعْمالِ اِلَى اللّهِ عَزَّ وَ جَلَّ سُرُورٌ يُدْخِلُهُ مُؤْمِنٌ عَلى مُؤْمِنٍ، يَطْرُدُ عَنْهُ جُوعَهُ اَوْ يَكْشِفُ عَنْهُ كَرْبَهُ ❇️ بهترین اعمال در پیشگاه الهی، ایجاد خوشحالی در دل مؤمن است که موجب رفع گرسنگی و زدودن غم و اندوه از چهره او می شود . 📚 بحارالأنوار، ج ۷۴، ص ۳۱۲ ‌ •┈┈••✾••┈┈• @shobeiri
💎 حسن ظن به برادر دینی 🌷عَنْ مُحَمَّدِ بْنِ اَلْفُضَيْلِ عَنْ أَبِي اَلْحَسَنِ اَلْأَوَّلِ عَلَيْهِ اَلسَّلاَمُ قَالَ: قُلْتُ لَهُ جُعِلْتُ فِدَاكَ اَلرَّجُلُ مِنْ إِخْوَانِي يَبْلُغُنِي عَنْهُ اَلشَّيْءُ اَلَّذِي أَكْرَهُهُ فَأَسْأَلُهُ عَنْ ذَلِكَ فَيُنْكِرُ ذَلِكَ وَ قَدْ أَخْبَرَنِي عَنْهُ قَوْمٌ ثِقَاتٌ فَقَالَ لِي يَا مُحَمَّدُ كَذِّبْ سَمْعَكَ وَ بَصَرَكَ عَنْ أَخِيكَ فَإِنْ شَهِدَ عِنْدَكَ خَمْسُونَ قَسَامَةً وَ قَالَ لَكَ قَوْلاً فَصَدِّقْهُ وَ كَذِّبْهُمْ لاَ تُذِيعَنَّ عَلَيْهِ شَيْئاً تَشِينُهُ بِهِ وَ تَهْدِمُ بِهِ مُرُوءَتَهُ فَتَكُونَ مِنَ اَلَّذِينَ قَالَ اَللَّهُ فِي كِتَابِهِ : «إِنَّ اَلَّذِينَ يُحِبُّونَ أَنْ تَشِيعَ اَلْفٰاحِشَةُ فِي اَلَّذِينَ آمَنُوا لَهُمْ عَذٰابٌ أَلِيمٌ » 🔸 محمد بن فضل مى‌گويد:به امام كاظم عليه السّلام عرض كردم:قربانت گردم،از يكى از برادرانم خبرى مى‌رسد كه آن را نمى‌پسندم و وقتى از خود او مى‌پرسم وى منكر آن مى‌شود با آن كه گروه مورد اعتمادى آن را از او نقل مى‌كنند. امام عليه السّلام در پاسخ فرمود:اى محمّد!گوش و چشمت را پيرامون برادرت تكذيب كن،و اگر پنجاه سوگند خورنده نزد تو گواهى دهند و او سخن ديگرى گويد سخن برادر خود را تصديق و سخن آنان را تكذيب كن،و از او خبرى را منتشر نكن كه موجب زشتى او گردد و آبرويش را بريزد كه اگر چنين كنى از كسانى خواهى بود كه خداوند در بارۀ آنها فرموده:« إِنَّ‌ اَلَّذِينَ‌ يُحِبُّونَ‌ أَنْ‌ تَشِيعَ‌ اَلْفٰاحِشَةُ‌ فِي اَلَّذِينَ‌ آمَنُوا لَهُمْ‌ عَذٰابٌ‌ أَلِيمٌ‌ ». 📚 الکافي ج ۸، ص ۱۴۷ https://eitaa.com/shobeiri
💠 خیرخواهی علمای ابدان و ادیان! ❖ مرحوم آیت‌الله‌ حاج سید احمد زنجانی در کتاب «»، با تنظیر احکام شریعت و خیرخواهی علمای دین به توصیه‌های تخصصی پزشکان و متخصصین علوم دیگر، می‌نویسد: 📝...اطبّا که با بیان سفارش‌های حفظ الصحة، جلوی اشتها و میل مردم را می‌گیرند، آيا نظر عداوت با مردم دارند؟ نه؛ بلكه نظر مهربانى و شفقت دارند. و آيا جوانان را مى‌رسد كه کمر به عداوت اطبا ببندند كه چرا جلوى ميل نفس ما را مى‌گيرند؟ نه؛ بلكه بايد از آنها تشكر كنند. پس، همان‌طورى كه علماى ابدان، مصالح و مفاسد موضوعات را به مردم اظهار مى‏‌كنند و در اين اظهار، جز خيرخواهى منظورى ندارند، همینطور نيز علماى اديان، وقتى كه مى‌گويند موسيقى حرام است و گوش به آن نكنيد، منظورى ندارند جز خيرخواهى و صلاح مردم. و يا اينكه مى‌گويند به نامحرم نگاه نكنيد، عداوتى با مرد يا زن نامحرم كه ندارند؛ بلكه چون متخصّص در دين هستند، آنچه را كه از دين فهميده‌اند و صلاح ارباب ديانت مى‌دانند، مى‌گويند. آنها نيز مانند اطبّا، راهنما هستند و خير مردم را مى‌خواهند. حالا يك نفر بى‌خبر از قانون طبّ، به خودى خود بگويد اطبا بی‌خود مى‌گويند؛ این عمل زيانى ندارد. آيا گوش به حرفش مى‌دهند؟ نه؛ بلكه مى‌گويند تو كه درس طب نخوانده‌اى، چرا مداخله در معقول مى‌‏كنى؟ همینطور هم بايد به حرف آنها كه درس علوم ديانت را نخوانده، مداخله در معقول مى‌‏كنند گوش ندهند. اگر كسى به حرف طبيب گوش نكرد، ضررى از اين بابت به طبيب مى‌رسد؟ نه؛ بلكه زيانش به خود او مى‌رسد. اهل علم، اگر كه به حرفش ترتيب اثر نكردند، به او زيانى نمى‌رسد؛ بلكه به خود آنها مى‌رسد. پس، مخالفت قول اهل علم، مانند مخالفت قول طبيب است. منتها اين است كه زيان آن، در دنيا مى‌رسد و زيان اين، در آخرت. حالا اختيار با خودت است؛ «تو خواه از سخنم پند گير، خواه ملال» آن‌هایی كه از اين سخنان، عوض اينكه پند بگيرند، ملال مى‌گيرند و نسبت به گويندگان اين سخنان، به جاى اينكه سر ارادت بسپارند، كمر عداوت مى‌بندند، به اطفال مريض مى‌مانند كه كاسه دوا را پرتاب مى‌‏كنند و دوايش را مى‌ريزند؛ كاسه‌اش را مى‌شكنند و طبيب و نسخه و دواپيچ و دوا درست كن، همه را به باد فحش مى‌گيرند! چرا؟ براى اينكه صلاح آن‌ها را مى‌خواهند و مى‌خواهند از دست مرگ، نجاتشان دهند. بلكه آن‌ها بدتر از اين كودكان هستند! چون اين‌ها جز اينكه لگد بر خير خود بزنند و به آنهایی که دست اندركار هستند، زباناً فحشى بدهند، ديگر عداوت آنها را در دل نگه نمى‌دارند. اما آنها كمر عداوت ارباب نصيحت و خيرخواهان را در دل نگه‌داشته، همواره با نيش زبان، آزارشان مى‌دهند و بلكه گاه از نيش زبان گذشته، با نيش سنان، مزدشان را در كف‌شان مى‌گذارند. https://eitaa.com/shobeiri
🌺 پیامبر اکرم (صَلَّی اللَّهُ عَلَیهِ وَ آلِه و سلم) إنَّ يَومَ الجُمُعَةِ سَيِّدُ الأَيّامِ، و أَعظَمُ عِندَ اللّه ِ(عزَّ و جَلْ) مِن يَومِ الأَضحى و يَومِ الفِطرِ، فيهِ خَمسُ خِصالٍ:خَلَقَ اللّهُ (عزَّ و جَلْ) فيهِ آدَمَ علیه السلام، و أَهبَطَ اللّهُ فيهِ آدَمَ إلَى الأَرضِ، و فيهِ تَوَفَّى اللّهُ آدَمَ، و فيهِ ساعَةٌ لا يَسأَلُ اللّهَ العَبدُ فيها شَيئاً إلّا آتاهُ، ما لَم يَسأَل حَراماً، و ما مِن مَلَكٍ مُقَرَّبٍ، و لا سَماءٍ و لا أرضٍ و لا رِياٍح و لا جِبالٍ و لا بَرٍّ و لا بَحرٍ، إلّا وهُنَّ يُشفِقنَ مِن يَومِ الجُمُعَةِ أن تَقومَ فيهِ السّاعَةُ. 💠 بی‏‌تردید، روز جمعه، سرآمد روز‏ها و در نزد خداوند بزرگ‏تر از روز [عید] قربان و روز [عید] فطر است و در آن پنج ویژگی است: 🔺خداوند آدم را در این روز آفرید؛ 🔺و در چنین روزی وی را به زمین فرو فرستاد؛ 🔺در این روز خداوند آدم را میراند؛ 🔺و در آن ساعتی است که بنده در آن از خدا هر چه بخواهد عطایش می‌کند مگر آن که ناروایی را درخواست کند؛ 🔺و نیز هیچ فرشتۀ مقرّبی نیست و نه آسمان و نه زمین و نه بادها و نه کوه‏‌ها و نه خشکی و نه دریایی، جز آن که برای روز جمعه به جهت بر پا شدن قیامت در آن روز دلواپسند. 📚[الخصال، ص٣١٦، ح٩٧] 🤲اَللّهُمَّ‌ عَجِّل ْ‌لِوَلِیِّڪ َ‌الفَرَجْ🌤 ┄══•ஜ۩🌹۩ஜ•══┄ کانال سید محمد جواد سید شبیری http://eitaa.com/shobeiri https://t.me/shobeiri