eitaa logo
شهدا و ایثارگران صفادشت
201 دنبال‌کننده
17.9هزار عکس
3.2هزار ویدیو
5 فایل
این کانال بمنظور ترویج فرهنگ ایثار و شهادت، زنده نگه داشتن یاد و خاطره شهدا، و تجلیل از ایثارگران به ویژه خانواده محترم و معزز شهدا تشکیل شده است. آدرس کانال در تلگرام https://t.me/shohadasafadasht ارتباط با ادمین: @shohadayad72
مشاهده در ایتا
دانلود
🌹🇮🇷🍃🕊🍃🇮🇷🌹 🌹 🌹 ❇️ 💠 امروز صفحه ۳۹۶ 💠 جزء ۲۰ به ارواح طیبه و ملکوتی و ، بویژه شهدای عزیز و غریب پانزدهم خرداد قیام امام خمینی ره در سال ۱۳۴۲ 🌺🍃🌸🍃🌼🍃🌺 👈 کانال شهدا و ایثارگران صفادشت eitaa.com/shohadasafadasht
🥀🍀❤️🕊❤️🍀🥀 شهداي قيام 15 خرداد سال 42 ورامين چه كساني بودند ورامين ، تهران بزرگ – شهداي كفن پوش قيام 15 خرداد سال 1342 ورامين مظلوم ترين شهيداني بودند كه در راه اعتلاي اسلام و در دفاع از مرجعيت و ولايت جان خود را تقديم كردند. شهیدانی كه پنجاه و هشت سال پیش غریبانه در غروب 15 خرداد خونشان پل باقرآباد را رنگین كرد تا ثمره خون با ارزششان در 22 بهمن سال 57 به پیروزی انقلاب اسلامی ختم شود. شهیدان 15 خرداد غریبانه به شهادت رسیدند و غریبانه به خاك سپرده شدند ، برایشان مراسمی گرفته نشد ، هزینه تیرهایی كه عوامل رژیم ستم شاهای بربدن مطهرشان نشاندند از خانواده آنها گرفته شد ، اجازه ندادند كه خانواده آنان لباس عزا برتن كنند و تا سال ها خانواده آنان مورد آزاد و اذیت رژیم شاه قرار داشتند . امروز با گذشت نیم قرن از این حماسه ، مردم ایران اسلامی می روند تا حماسه ای دیگر خلق نمایند و ثابت كنند كه ادامه دهنده راه شهیدان و امام شهدا خواهند بود . در این قیام هفت نفر از بهترین جوانان ورامینی تنهابه جرم حمایت از مرجعیت به خاك و خون كشیده شدند ولی با خون خود درخت نوپای انقلاب را آبیاری كردند. شهید ' سید مرتضی طباطبایی رفیعی ' اولین كسی است كه خبر دستگیری امام خمینی را به شهر ورامین و روستای محمد آباد رساند و می توان وی را به عنوان اولین كسی نام برد كه پیام آور قیام 15 خرداد مردم ورامین شد. وی در سال 1308 در روستای محمد آباد به دنیا آمد و ثمره زندگی وی چهار فرزند به نامهای حسن ، حسین ، محسن و زینب است . این شهید بزرگوار در حادثه فیضیه در فروردین سال 42 در قم حضور داشت و به دست كماندوهای رژیم سخت مجروح شده بود. وی در غروب 15 خرداد در پل باقرآباد به شهادت رسید و جنازه وی به همراه دیگر شهدا توسط نظامیان به مسكر آباد منتقل و غریبانه به خاك سپرده شد. شهید ' عزت الله رجبی' در سال 1312 در روستای سناردك از توابع شهر ورامین به دنیا آمد و ثمره زندگیش پسری به نام علی می باشد. . وی به همراه دیگر همرزمانش در صف اول قیام كنندگان ورامینی حضور داشت و در تیراندازی رژیم در پل باقرآباد به شهادت رسید. پیكر این شهید بزرگوار نیز در گورستان مسكر آباد به خاك سپرده شد. شهید 'امیر هوشنگ معصومشاهی' در سال 1314 در شهر ورامین به دنیا آمد و از همان در طول زندگی پربركتش همواره سعی در رفع مشكل مردم داشت . وی اولین شهید قیام 15 خرداد مردم ورامین است كه با اصابت گلوله به قلبش و در آغوش برادرش به شهادت رسید . مدفن این شهید بزرگوار نیز گورستان مسكرآباد است . شهید 'جعفر عرب مقصودی' در سال 1314 در روستای محمد آباد دیده به جهان گشود، و ثمره زندگی این شهید بزگوار پنج فرزند به نامهای داود، محمد رضا، علی ، فاطمه و زهرا می باشد . وی از دوستان شهید طباطبایی است كه در این قیام از ناحیه پا مورد اصابت گلوله قرار گرفت و پس از بازداشت به جهت عدم رسیدگی در بازداشتگاه به كزار مبتلا شد و در بیمارستان فیروزآبادی به شهادت رسید و پیكر پاكش در مكانی نامعلوم به خاك سپرده شد كه هنوز نیز از مزار این شهید اثری وجود ندارد. شهید 'مسیب مهابادی' در سال 1294 در روستای قلعه نو كهنك ورامین به دنیا آمد و دارای چهار فرزند به نامهای حسن ، حسین ، عباس و زینب می باشد . وی در غروب 15 خرداد در پل باقرآباد به شهادت رسید و پیكر مطهرش در گورستان مسكر آباد به خاك سپرده شده است . شهید ' ابوالقاسم اردستانی' در سال 1313 در روستای كهنك به دنیا آمد و ثمره زندگی پر باراین شهید سه فرزند به نامهای اكبر ، علی اصغر و كبری می باشد . وی از مداحان اهل بیت عصمت و طهارت بود كه در طول مسیر نیز به نوحه سرایی برای سید و سالار شهیدان می پرداخت . پیكر پاك این شهید نیز همراه دیگر همرزمانش در گورستان مسكر آباد به خاك سپرده شد . شهید ' حسن خانی ' در سال 1318 در روستای جعفر آباد اخوان از توابع ورامین چشم به جهان گشود. از این شهید بزرگوار دختری به نام معصومه به یادگار مانده كه در زمان شهادت پدر تنها شش ماه داشت . خانواده شهید حسن خانی تا شش سال پس از قیام خونین 15 خرداد سال 42 بر این باور بودند كه وی زنده است و در زندان به سر می برد ، همسرش بارها به تهران رفت و دنبالش گشت ولی پس از شش سال لباس خونین همسرش را برایش آوردند و این لباس در روستای جعفر آباد اخوان به یادگار به خاك سپرده شد از این شهید بزرگوار كه غریبانه در غروب 15 خرداد سال 42 در خون خود غلطید جسدی به دست نیامد و ظاهرا همراه دیگر شهدای این روز در گورستان مسكر آباد به خاك سپرده شده است. صلی علی محمد و آل محمد و عجل فرجهم کانال شهدا و ایثارگران صفادشت eitaa.com/shohadasafadasht
حکمتهای نهج البلاغه: ⚜️⚜️  وَ قَالَ (علیه السلام): الْفَقْرُ، الْمَوْتُ الْأَكْبَرُ. فقر و نابودى (اقتصادى): 📜و درود خدا بر او، فرمود: فقر مرگ بزرگ است. 🔰شرح و تفسیر حکمت 163🔰 👌🔆بلاى فقر! 📜امام(عليه السلام) در اين گفتار كوتاه و حكيمانه به آثار زيانبار فقر و تهى دستی اشاره كرده مى فرمايد: «فقر مرگ بزرگ تر است»; 🔰در مورد نكوهش فقر در همين كلمات قصار تعبيرات متعددى ديده مى شود; از جمله در حكمت 3 آمده بود: «وَالْفَقْرُ يُخْرِسُ الْفَطِينَ عَنْ حُجَّتِهِ; فقر، انسان هوشمند را از بيان دليل و حجت خود گنگ مى سازد». 🔰و در حكمت 56 آمده بود: «وَالْفَقْرُ فِى الْوَطَنِ غُرْبَةٌ; فقير حتى در وطنش غريب است». 🔰و در حكمت 319 مى خوانيم: «فَإنَّ الْفَقْرَ مَنْقَصَةٌ لِلدّينِ! مَدْهَشَةٌ لِلْعَقْلِ، دَاعِيَةٌ لِلْمَقْتِ; فقر سبب نقصان دين و مشوش شدن عقل و جلب كينه مى گردد». 🔰و در حكمت 372 آمده است: «إذا بَخِلَ الْغَنِىُّ بِمَعْرُوفِهِ باعَ الْفَقيرُ آخِرَتَهُ بِدُنْياهُ; هرگاه اغنيا از كمك به ديگران بخل بورزند فقرا آخرت خود را به دنيايشان مى فروشند». ♻️از مجموع این کلمات حکیمانه با سایر روایاتى که از رسول خدا و ائمه هدى (علیهم السلام) به ما رسیده به خوبى استفاده مى شود که اسلام براى مسئله فقرزدایى اهمیت بسیار قائل است. 🔰در حدیث معروف رسول اکرم (صلى الله علیه وآله) که در کتاب کافى آمده است مى خوانیم: «کادَ الْفَقْرُ أنْ یَکُونَ کُفْراً;💎 نزدیک است که فقر انسان را به مرحله کفر برساند». ✴️دلیل همه این است که فقر زمینه انواع انحرافات عقیدتى و اخلاقى را به ویژه در وجود افراد کم ظرفیت فراهم مى سازد. بسیار دیده شده است که افراد فقیر کلمات کفرآمیز بر زبان جارى مى کنند و هنگامى که زن و فرزند خود را گرسنه مى بینند دست به هر کارى مى زنند، قوانین اجتماعى را مى شکنند، آداب و اخلاق انسانى را به فراموشى مى سپارند و براى رفع فقر خود هر کارى را مجاز مى شمارند و اگر شخص فقیر کم ظرفیت واقعا کافر نشود، به مرز کفر نزدیک مى گردد و حداقل رضایت به قضاى الهى را از دست مى دهد. 🔻این احتمال نیز مى رود که مراد از کفر، کفر عملى باشد که همان آلوده شدن به انواع معصیت هاست. 📌تعبیر به «الْمَوْتُ الاَْکْبَرُ; مرگ بزرگ تر» اشاره به این است که انسان به هنگام مرگ حداقل از مشکلات این جهان آسوده مى شود در حالى که فقیرى که با فقر دست و پنجه نرم مى کند گویى پیوسته در حال جان دادن است. ✴️بنابراین همان گونه که ما به هنگام بیمارى و تهدید به مرگِ جسمانى به دنبال طبیب و درمان به هر سو مى رویم، به هنگامى که فقر دامان فرد یا جامعه را مى گیرد نیز باید براى نجات از آن تلاش و کوشش کنیم. ✴️نكته ها: ✅1. فقرزدايى در تعليمات اسلام: 🔸اسلام تنها ناظر به زندگى جاويدان آخرت نيست بلكه به زندگى آبرومند اين دنيا نيز كه مقدمه اى براى آن است اهتمام فوق العاده اى دارد، مسئله فقرزدايى را يكى از مهم ترين دستورات خود قرار داده و راه كارهاى آن را نشان داده است. از يك طرف همه را به سعى و كوشش و كسب و كار دستور مى دهد و جوان بى كار را بى منزلت مى شمرد و اداى حق كارگران و كارمندان را از مهم ترين واجبات مى داند، بلكه كار را از مهم ترين عبادات قلمداد مى كند، كارگر خسته در حال خواب را در حال عبادت مى داند تا آنجا كه توجه به معيشت و زندگى مادى را كفاره مهم ترين گناهان ذكر مى كند، 🔰چنان كه در حديثى از رسول خدا (صلى الله عليه وآله) مى خوانيم: بعضى از گناهان است كه نماز و صدقه و زكات هم نمى تواند آن را جبران كند. عرض داشتند اى رسول خدا! پس چه چيز آن را جبران مى كند؟ فرمود: به فكر معيشت و زندگى بودن و براى آن تلاش كردن». 💎از طرف دیگر نیز به این نکته اشاره مى کند که خداوند امکانات کافى در روى زمین براى حل مشکل فقر آفریده است حداقل این است که انسان آب و زمینى در اختیار داشته باشد. اگر براى عمران و آبادى و بهره گیرى از آن تلاش کند مى تواند فقر را از خود دور سازد، 🔰 چنان که در حدیث معروفى مى خوانیم: دور باد از رحمت خدا کسى که آب و زمینى به دست آورد و باز هم فقیر باشد». ✳️از سویى دیگر به حکومت اسلامى توصیه مى کند که مسئله فقرزدایى را در رأس کارهاى خود قرار دهد و با استفاده از زکات و خمس و انفال و مال الخراج و مبارزه با احتکار و تعیین قیمت در صورت لزوم و دعوت به ساده زیستن با فقر مبارزه کند. 🔻امروز نیز اگر جوامع اسلامى بخواهند عزت و احترام و سربلندى و استقلال خویش را باز یابند باید از طریق همکارى با یکدیگر به استفاده از تمام منابعى که خدا به صورت فراوان در اختیار آنان گذاشته است با فقر مبارزه کنند. ✅2. پاسخ به یک سؤال بعضى مى گویند همان گونه که در روایات بالا و امثال آن به شدت از فقر مذمت شده و حتى فقر مایه روسیاهى در دو جهان شمرده شده است: 🔰 در پاره اى از
روایات نیز از فقر مدح بلیغى شده; از جمله پیامبر(صلى الله علیه وآله) فرمود: "الْفَقْرُ فَخْری وَبِهِ أفْتَخِرُ" 🔰 و حتى قرآن مجید همه افراد را مخاطب ساخته مى گوید: «(یَا أَیُّهَا النَّاسِ أَنْتُمُ الْفُقَرَاءُ إِلَى اللهِ); اى مردم شما همگى نیازمند به خدایید». ✳️ولى جواب آن روشن است، زیرا آنچه مایه افتخار انسان است فقر الى الله است نه فقر در برابر انسان ها و به بیان دیگر: فخر و افتخار این است که انسان خداوند را منبع تمام خیرات بداند و خود را در همه چیزها نیازمند او بشمارد و با امکاناتى که خدا به او داده است از مواهب الهى بهره گیرد. 🔷این احتمال نیز هست که منظور از فقر همان زندگى ساده و زاهدانه است که بعضى آن را فقر مى پندارند ولى انبیا و اولیا به چنین زندگى افتخار مى کردند همان گونه که مولاى ما على(علیه السلام) به لباس و غذاى بسیار ساده افتخار مى کرد. کانال شهدا و ایثارگران صفادشت eitaa.com/shohadasafadasht
💐 شهادت دو تن از رزمندگان مدافع حرم در سوریه 🕊 شهید مدافع‌ حرم حسن عبدالله‌زاده 🕊 شهید مدافع حرم سعید مجیدی ۱۳خرداد ۱۴۰۰ در راه دفاع از حریم اهل‌بیت علیهم‌السلام در مسیر دیرالزور به تدمر سوریه به فیض عظیم شهادت نائل آمدند. 💠 پیکر مطهر شهدا پس از انتقال به کشور عزیزمان در حرم امام رضا علیه السلام طواف داده شد و به معراج شهدای تهران انتقال یافت. 📣 جزئیات مراسم‌های این شهدا پس از هماهنگی با خانواده‌های معظم شهدا اطلاع‌رسانی خواهد شد. 📿 هدیه به ارواح طیبه شهدا کانال شهدا و ایثارگران صفادشت
🌹🇮🇷🌹🇮🇷🌹🇮🇷🌹 📸اولین تصویر از تمثال مبارک شهید مدافع حرم " حاج حسن عبدالله زاده " 🕊۱۴ خرداد ۱۴۰۰_معراج شهدا 💐شادی روح پرفتوح شهید صلوات 🥀🍀🍃🕊🍃🍀🥀 کانال شهدا و ایثارگران صفادشت eitaa.com/shohadasafadasht
🌹🏴🌹🏴🌹🏴🌹 هنگامی که عالِم با ایمانی از دنیا برود، در اسلام رخنه‌ و شکافی ایجاد می‌شود که با هیچ چیز قابل جبران نیست . 📚 کافی یاد و خاطره و ، و قیام خونین 🌹 🌹 گرامی باد . کانال شهدا و ایثارگران صفادشت eitaa.com/shohadasafadasht
🌹🇮🇷🍃🕊🍃🇮🇷🌹 🌹 🌹 ❇️ 💠 امروز صفحه ۳۹۷ 💠 جزء ۲۰ به ارواح طیبه و ملکوتی و 🌺🍃🌸🍃🌼🍃🌺 👈 کانال شهدا و ایثارگران صفادشت eitaa.com/shohadasafadasht
حکمتهای نهج البلاغه: ⚜️⚜️ وَ قَالَ (علیه السلام): مَنْ قَضَى حَقَّ مَنْ لَا يَقْضِي حَقَّهُ، فَقَدْ [عَبَّدَهُ] عَبَدَهُ. روش بر خورد با متجاوزان (اخلاقى، سياسى، اجتماعى): 📜و درود خدا بر او، فرمود: رعايت حق كسى كه او حقش را محترم نمى شمارد نوعى بردگى است. 🔰شرح و تفسیر حکمت 164 🔰 👌🔆راه تسخير دل ها: 📜 امام(علیه السلام) در این کلام حکیمانه اشاره به تسخیر دل ها کرده مى فرماید: 🔻 «هر کس حق کسى را ادا کند که او حقش را ادا نمى کند وى را برده خود ساخته است!»; (مَنْ قَضَى حَقَّ مَنْ لاَ یَقْضِی حَقَّهُ فَقَدْ عَبَّدَهُ) 🔰این سخن در واقع برگرفته از آیات قرآن مجید است که دستور مى دهد در برابر بدى ها نیکى کنید تا دشمنان شما در برابر شما نرم شوند و دوست گردند. «(ادْفَعْ بِالَّتِى هِىَ أَحْسَنُ فَإِذَا الَّذِى بَیْنَکَ وَ بَیْنَهُ عَدَاوَةٌ کَأَنَّهُ وَلِىٌّ حَمِیمٌ); 💎بدى را با نیکى دفع کن، ناگاه (خواهى دید) همان کس که میان تو و او دشمنى است گویى دوستى گرم و صمیمى است». 🔰شبیه این معنا همان چیزى است که در حکمت 158 نیز گذشت که مى فرماید: شر افراد را از طریق بخشش به آنان برطرف کن» 🔰 و نیز شبیه حدیث دیگرى که از آن حضرت در غررالحکم نقل شده که فرمود: «مَنْ بَذَلَ مالَهُ اسْتَعْبَدَ; کسى که مال خود را به دیگران ببخشد آنها را در حلقه بندگى خود درآورده است» 🔰و حدیث دیگرى که در غررالحکم آمده و به صورت ضرب المثلى در میان همه مردم مشهور است: «اَلاِْنْسانُ عَبْدُ الاْحْسانِ; انسان بنده احسان است». 🔰روایات فراوانى با تعبیرات مختلف از امیرمؤمنان على(علیه السلام) در غررالحکم به همین مضمون دیده مى شود; 🔖از جمله: احسان، انسان ها را بنده مى سازد». 🔖و ; به وسیله احسان دل ها در تسخیر انسان در مى آیند». 🔖و «مَا اسْتَعْبَدَ الْکِرامُ مِثْلُ الاْکْرامِ; افراد با شخصیت را چیزى همانند اکرام و احترام، به بندگى و خضوع، نکشانده است». کانال شهدا و ایثارگران صفادشت eitaa.com/shohadasafadasht
🌷بسم الله الرحمن الرحیم🌷 فی درعک الحصینه التی تجعل فیها من ترید... مرا در آن پوششی که از هر بلا و آفتی حفظ میکنی و هر کسی را که بخواهی در آن قرار میدهی ... 🌸🍃🌸🍃🌸🍃🌸🍃 حضرت امام صادق (ع) در جواب فردی که سوال نمودند: 🍃یا بن رسول الله ، مرا نصیحت کن . حضرت ابتدا چهار نصیحت ، 🍃 سپس به تقاضای بیشتر وی حضرت تعداد پنج نصیحت دیگر فرمود: روی هم نه نصیحت شد، آنها عبارتند از : 🍃۱- دروغگو؛ جوانمردی ندارد. 🍃۲- پادشاه؛ رفیق ندارد ( ریاست رفاقت نمی شناسد) 🍃۳- حسود؛ آسایش نبیند. 🍃۴- بد اخلاق؛ مجد و بزرگی نیابد. 🍃۵- به خدا اعتماد کن؛ که ایمان همین است؛ 🍃۶- به آنچه که خدا داد راضی باش؛ که بی نیازی همین است. 🍃۷- با همسایگان خوش رفتاری کن؛ تا مسلمان باشی. 🍃۸- با بی دین رفقات نکن؛ که فسق و فجورش را به تو می آموزد. 🍃۹- با مردم خدا ترس مشورت کن . الخصال ، جلد۱ ، صفحه ۱۶۹ 🌸🍃🌸🍃🌸🍃🌸🍃 امروزمان را با برکت کنید با ذکرشریف صلوات بر محمد(ص) و ال محمد صلی علی محمد و آل محمد و عجل فرجهم 🌸🍃🌸🍃🌸🍃🌸🍃 کانال شهدا و ایثارگران صفادشت eitaa.com/shohadasafadasht
🌹🇮🇷🍃🕊🍃🇮🇷🌹 🌹 🌹 ❇️ 💠 امروز صفحه ۳۹۸ 💠 جزء ۲۰ به ارواح طیبه و ملکوتی و 🌺🍃🌸🍃🌼🍃🌺 👈 کانال شهدا و ایثارگران صفادشت eitaa.com/shohadasafadasht
حکمتهای نهج البلاغه: ⚜️⚜️ وَ قَالَ (علیه السلام): لَا طَاعَةَ لِمَخْلُوقٍ فِي مَعْصِيَةِ الْخَالِقِ. پرهيز از نافرمانى خدا (اخلاقى، اعتقادى): 📜و درود خدا بر او، فرمود: هيچ اطاعتى از مخلوق، در نافرمانى پروردگار روا نيست. 🔰شرح و تفسیر حکمت 165 🔰 👌🔆اطاعت مخلوق محدود به عدم معصيت خالق است: 📜امام(عليه السلام) در اين كلام حكمت آميز به حقيقت روشنى اشاره مى كند كه بسيارى به هنگام عمل آن را فراموش مى كنند، مى فرمايد: 🔻 «اطاعت مخلوق در معصيت خالق روا نيست»; 🔸اشاره به این که ما هرچه داریم از ذات پاک پروردگار است و در هر کار و قبل از هر چیز باید مطیع فرمان او باشیم، بهشت و دوزخ در دست اوست ثواب و جزا به حکم او، عزت و ذلت در این دنیا نیز از ناحیه اوست، 🔖 در واقع «لا مُؤَثِّرَ فِى الْوُجُودِ إلاَّ اللهُ» با این حال چگونه ممکن است ما به اطاعت مخلوقى درآییم که او فرمان معصیت خالق را صادر کرده است. این نهایت بى خبرى و ضعف ایمان و نادانى و ناسپاسی است. 🔸به همین دلیل فقهاى ما مى گویند اطاعت والدین و اطاعت زن از شوهر و مانند آن تنها در صورتى مجاز یا لازم است که بر خلاف فرمان خدا نباشد و از این رو براى انجام حج واجب، نهى آنها هیچ اثرى ندارد و همچنین در انجام دادن واجبات دیگر و ترک محرمات، و آن کس که اطاعت مخلوق را بر اطاعت خالق مقدم سازد در واقع مشرک است; یعنى گرفتار شرک عملى شده است; 🔰از این رو قرآن مجید در مورد والدین مى فرماید «(وَإِنْ جَاهَدَاکَ لِتُشْرِکَ بِى مَا لَیْسَ لَکَ بِهِ عِلْمٌ فَلاَ تُطِعْهُمَا); و اگر آن دو (مشرک باشند و) تلاش کنند که براى من همتایى قائل شوى که از آن آگاهى ندارى، از آنها پیروى مکن». 🔸همچنین اگر حکومتى به هر نام تشکیل شود و قانونى بر خلاف قانون خداوند وضع کند هیچ مسلمانى حق پیروى از آن را ندارد، چون اطاعت مخلوق و معصیت خالق است جز این که او را مجبور کنند. 🔰مرحوم مغنیه نیز در شرح نهج البلاغه خود ضمن تفسیر کلام امام (علیه السلام) به همین معنا، مى گوید: کسى که معصیت پروردگار کند حجت الهى بر ضد او تمام است، هرچند از همه خلایق اطاعت کند و هر کس اطاعت خداوند نماید حجت الهى به نفع او تمام است حتى اگر جمیع خلایق را معصیت کند، بلکه در چنین موردى که مردم مخالف اطاعت خدا هستند ولى او خدا را اطاعت مى کند، اطاعتى برتر و داراى ثوابى بیشتر است. 🔰 قرآن مجید مى فرماید: «(أَتَخْشَوْنَهُمْ فَاللهُ أَحَقُّ أَنْ تَخْشَوْهُ إِنْ کُنتُمْ مُؤْمِنِینَ); آیا از آنها مى ترسید؟ با این که اگر ایمان دارید خداوند سزاوارتر است که از او بترسید». کانال شهدا و ایثارگران صفادشت eitaa.com/shohadasafadasht
اين عكس متعلق به كربلايی سيد مصطفی صادقی است كه يك بيت شعر هم با دست خطش باقی مانده است: "نرخ رفتن به سوريه چند است؟ قدر دل كندن از دو فرزند است" آخرین نفر پدرش با او روز سه شنبه صحبت کرده بود و ساعت ۴ صبح چهارشنبه شهید شده بود، خود من روز دوشنبه با مصطفی تلفنی صحبت کردم، چون تقریبا سه ماه از رفتنش می‌گذشت خیلی دلتنگش بودم، حرف که می‌زدیم گفتم: "مصطفی جان! مواظب خودت باش خیلی دلم برایت تنگ شده" گفت: "مادر! من را به حضرت زینب(س) بسپار، دلت آرام می‌شود" باور کنید الان هم با اینکه پسرم شده اما دل من آرام است چون پسرم را سپردم به خانم زینب(س)، می‌دانم که این بهترین سرنوشت برایش بوده... مصطفی در تاریخ ۱۳۹۵/۱۲/۲۵ به منطقه مقاومت سوريه اعزام و در تاريخ ۱۳۹۶/۳/۱۶ مصادف با يازدهم ماه مبارك رمضان در وقت افطار در حماء به دست تكفيری های جنايتكار به درجه رفيع نائل آمد... شادی روحش کانال شهدا و ایثارگران صفادشت eitaa.com/shohadasafadasht
🌹🇮🇷🍃🕊🍃🇮🇷🌹 🌹 🌹 ❇️ 💠 امروز صفحه ۳۹۹ 💠 جزء ۲۰ به ارواح طیبه و ملکوتی و 🌺🍃🌸🍃🌼🍃🌺 👈 کانال شهدا و ایثارگران صفادشت eitaa.com/shohadasafadasht
حکمتهای نهج البلاغه: ⚜️⚜️  وَ قَالَ (علیه السلام): لَا يُعَابُ الْمَرْءُ بِتَأْخِيرِ حَقِّهِ، إِنَّمَا يُعَابُ مَنْ أَخَذَ مَا لَيْسَ لَهُ. پرهيز از تجاوز به حقوق ديگران (اخلاق اجتماعى): 📜و درود خدا بر او، فرمود: مرد را سرزنش نكنند كه چرا حقّش را با تأخير مى گيرد، بلكه سرزنش در آنجاست كه آنچه حقّش نيست بگيرد. 🔰شرح و تفسیر حکمت 166🔰 👌🔆عيب واقعى اين است! 📜 در بعضى از روايات آمده است امام (عليه السلام) اين سخن حكمت آميز را در پاسخ كسى مى گويد كه از آن حضرت پرسيد چرا شما در گرفتن حق خود در امر امامت شتاب نكرديد. امام(عليه السلام) در پاسخ مى فرمايد: 🔻«براى انسان عيب نيست كه حقش به تأخير افتد. عيب آن است كه چيزى را كه حقش نيست بگيرد»; 🔸البته شك نيست كه تأخير امام(عليه السلام) در مسئله امامت ـ كه از يك سو نص رسول اكرم(صلى الله عليه وآله) بر خلافت آن حضرت در داستان غدير و غير آن بود و از سوى ديگر افضليت آن حضرت نسبت به تمام صحابه كه جاى انكار براى هيچ فرد منصفى نيست ايجاب مى كرد كه آن حضرت خليفه بلا فصل پيامبر(صلى الله عليه وآله) باشد ـ بدين رو بود كه آن حضرت حق خود را در مسئله امامت كه در واقع حق مسلمانان است مطالبه كرد; اما مخالفان دست به دست هم دادند و او را از رسيدن به آن حق محروم نمودند، بنابراين ايراد كسانى كه مى گويند: ✳️«امامت حق شخصى نبود كه حضرت از آن چشم بپوشد، بلكه حق مردم بود و تأخير در مطالبه چنين حقى روا نيست» پاسخش روشن است و آن اين كه تأخير مزبور در واقع از ناحيه امام(عليه السلام) نبود، بلكه از ناحيه كسانى بود كه سال ها براى رسيدن به آن نقشه ها كشيده بودند و حتى زمانى كه رسول اكرم(صلى الله عليه وآله) مى خواست در آستانه وداع با دار دنيا نامه اى بنگارد و اين حق را تثبيت كند آنها مانع شده و نسبت هاى بسيار ناروايى به ساحت قدس پيامبر (صلى الله عليه وآله) دادند كه داستان اسف انگيزش در تمام كتاب هاى اهل سنت و شيعه آمده است. ✴️ مقايسه اين دو با يكديگر (تأخير حق و گرفتن ناحق) و ترجيح اول بر دومى كاملاً روشن است، زيرا گرفتن ناحق گناه قطعى است در حالى كه تأخير حق چه شخصى باشد و از ناحيه خود انسان تأخير بيفتد و چه حق مردم باشد و از ناحيه دشمنان به تأخير افتد، چيزى نيست كه بر انسان عيب به شمار آيد. 🔰در نامه 28 از نامه هاى امام(عليه السلام) نيز جمله اى شبيه اين جمله حكيمانه گذشت، حضرت در پاسخ معاويه كه گفت: تو را همچون شترى كه افسار زده بودند و مى كشيدند براى بيعت بردند، فرمود: «به خدا سوگند تو مى خواستى با اين گفتارت مرا نكوهش كنى; اما ناخودآگاه مدح كردى و ثنا گفتى. مى خواستى رسوا كنى و خودت رسوا شدى : 🔷براى يك مسلمان عيب نيست كه مظلوم واقع شود مادام كه در دين خود ترديد نداشته باشد و يقينش آميخته با شك نگردد». 🔰سيد بن طاووس(رحمه الله) در كتاب كشف المحجة از رسائل مرحوم كلينى نقل مى كند كه اميرمؤمنان على(عليه السلام) به درخواست جمعى از مردم نامه اى درباره مسائل مربوط به خلافت پس از پيامبر(صلى الله عليه وآله) مرقوم داشت; نامه اى بسيار طولانى و پرمعنا و روشن و شفاف و دستور داد براى رفع هرگونه ابهام در اين مسئله، آن را در هر روز جمعه در برابر مردم بخوانند و ده نفر از ياران سرشناس و معروف و با شخصيت بر آن گواهى دهند، 🔹در ضمن آن نامه همين جمله مورد بحث آمده است. سزاوار است كسانى كه مى خواهند به اعماق مسئله خلافت برسند و پى به كارهاى ناروايى ببرند كه در اين زمينه پس از پيامبر(صلى الله عليه وآله) انجام شد و مظلوميت على (عليه السلام) را دريابند اين نامه را به دقت بخوانند تا بدانند چگونه گروهى هماهنگ حق را از مسيرش منحرف ساختند و مسلمانان را به چه شكلى گرفتار كردند. کانال شهدا و ایثارگران صفادشت eitaa.com/shohadasafadasht
🌹🕊🥀💐🥀🕊🌹 اولین برخورد با آن بزرگوار در فاو بنده در گردان مهندسی رزمی بودم که ایشان سرزده وارد سنگر ما شد که ما در سنگر حدود چهارده نفر بودیم نماز ظهر و عصرپشت سر ایشان اقامه کردیم و سفره ناهار را بنده انداختم قبل از غذا خوردن یکی یکی خود را معرفی کردیم که بنده سید یونس کاظمی بودم نمی دانم کاظمی بودن یا سید بودن نظر ایشان را جلب کرد گفتن شما سید هستین؛غذا را خوردیم و بعد از غذا دعای سفره خواندیم چون من آنروز شهردار سنگر بودم طبق معمول ظرف ها را جمع کرده و رفتم که بشورم مشغول شستن بودم حاجی خدا بیامرز سر رسیدن و بنده را از شستن ظرف ها منع کردن و فرمودن من راضی نیستم سید اولاد پیغمبر ظرف غذای بنده رابشورد و با اجبار بنده را کنار کشیدن و خودشان مشغول شستن ظروف شدن و بچه های سنگر جمع شدن و نگذاشتن حاجی ظروف را بشورد و فرمودن ما در سنگرهای دیگر سادات رو از شهردار شدن منع کردیم. راوی : سید یونس کاظمی کانال شهدا و ایثارگران صفادشت
🥀🕊🌷💐🌷🕊🥀 روی سنگ جز این چیزی ننویسید: "تنها پر تقدیم به پیشگاه حق تعالی ..." چون من از روی پر نور خجالت می‌کشم ... 🌹 🌹 شادی روح و
لحظه‌ای که سر سفره نشسته بودم ، این باور قلبی را داشتم که روزی به می‌رسد ولی به خودم می‌گفتم هرچه خدا بخواهد همان خواهد شد با آنکه خیلی‌ها برگشتند به من گفتند چهره چقدر به می‌خورد ما زندگی‌مان را شروع کردیم هر دو داشتیم هرچه مهریه کمتر باشد ثواب آن بیشتر است و با اشتیاق، هر دو دوست داشتیم به نیت 14 معصوم 14 سکه باشد. صلی علی محمد و آل محمد و عجل فرجهم کانال شهدا و ایثارگران صفادشت .
🌹🇮🇷🍃🕊🍃🇮🇷🌹 🌹 🌹 ❇️ 💠 امروز صفحه ۴۰۰ 💠 جزء ۲۰ به ارواح طیبه و ملکوتی و 🌺🍃🌸🍃🌼🍃🌺 👈 کانال شهدا و ایثارگران صفادشت eitaa.com/shohadasafadasht
حکمتهای نهج البلاغه: ⚜️⚜️  وَ قَالَ (علیه السلام): الْإِعْجَابُ يَمْنَعُ [مِنَ الِازْدِيَادِ] الِازْدِيَادَ. خود پسندى و محروميّت ها (اخلاقى): 📜و درود خدا بر او، فرمود: خود پسندى مانع فزونى است. 🔰شرح و تفسیر حکمت 167🔰 👌🔆 مانع بزرگ ترقى: 📜در روایات اسلامى اشارات گسترده اى به آثار سوء عُجب شده است; 🔰در حدیثى امام صادق(علیه السلام) مى فرماید: «إنَّ اللهَ عَلِمَ أنَّ الذَّنْبَ خَیْرٌ لِلْمُؤمِنِ مِنَ الْعُجْبِ وَلَوْلا ذلِکَ ما ابْتُلِىَ مُؤْمِنٌ بِذَنْب أبداً; خدا مى داند که (حتى) گناه براى مؤمن از عُجب بهتر است. (زیرا گناه، او را به نقایص خود آشنا مى سازد و به درگاه خدا مى رود، توبه مى کند و راه تکامل را مى پوید) و اگر چنین نبود هیچ گاه مؤمن به گناهى آلوده نمى شد». 🔰در حدیث دیگرى از همان امام(علیه السلام) مى خوانیم: «مَنْ دَخَلَهُ الْعُجْبُ هَلَکَ; کسى که گرفتار خودپسندى شود هلاک مى شود». ✳️از دیگر آثار سوء عُجب و خودپسندى این است که گاه اعمال زشت خود را نیک و صفات رذیله خویش را حسنه مى پندارد و این بلاى بزرگى براى او مى شود; نه به اصلاح خویشتن مى پردازد و نه از گناهان خود توبه مى کند. 🔰باز در حدیث دیگرى از آن حضرت آمده است: انسان گاهى عملى انجام مى دهد و از آن بیمناک و ترسان است (چون مى داند یا احتمال مى دهد کار خلافى بوده باشد) سپس کار نیکى انجام مى دهد و عُجب پیدا مى کند. امام(علیه السلام) فرمود: این شخص در حالت اول که خائف است حالش بهتر از حالت دوم است که اعجاب به نفس دارد». 🔰 نقطه مقابل عُجب خودکم بینى و تواضع و فروتنى است که سبب مى شود انسان در صدد اصلاح خویش و رفع نقائص از وجود خود برآید و به یقین، خداوند به چنین بندگانى نیز کمک خواهد کرد. سعدى در این زمینه مثال زیبا و پرمعنایى زده است: یکى قطره باران ز ابرى چکید خجل شد چو پهناى دریا بدید که جائى که دریاست من کیستم گر او هست حقا که من نیستم چو خود را به چشم حقارت بدید صدف در کنارش به جان پرورید سپهرش به جایى رسانید کار که شد نامور لؤلؤ شاهوار بلندى از آن یافت کو پست شد دَرِ نیستى کوفت تا هست شد ✴️این سخن را با سخنى از رسول اکرم (صلى الله علیه وآله) خاتمه مى دهیم: یکى از وصایاى آن حضرت به على(علیه السلام) این بود: «یا عَلِیُّ ثَلاثٌ مُهْلِکاتٌ شُحٌّ مُطاعٌ وَ هوىً مُتَّبَعٌ وَ إعْجابُ الْمَرْءِ بِنَفْسِهِ; 🔻 سه چیز است که انسان را هلاک مى کند: ✅ بخلى که انسان از آن پیروى کند، ✅ هواى نفس که شخص در برابر آن تسلیم گردد ✅ و اعجاب به نفس. کانال شهدا و ایثارگران صفادشت eitaa.com/shohadasafadasht