eitaa logo
ساخت ایران|حسین مهدیزاده
3.6هزار دنبال‌کننده
1.1هزار عکس
295 ویدیو
116 فایل
طلبه درس خارج مدیر میز نظریه اجتماعی فرهنگستان علوم اسلامی قم @ho_mah کانال آپارات https://www.aparat.com/hosseinmahdizade
مشاهده در ایتا
دانلود
30M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
شماره ۱ "رویا" علت انتخاب آینده متفاوت سلسله وبینارهای حکمرانی انقلابی ✳️نشست سوم «انتخابات و رویای یک ملت» ✅با ارائه استاد محترم: 🔸حجت الاسلام حسین مهدیزاده (پژوهشگر و آینده پرداز پیشرفت) 🔸نقادی و ارزیابی: 🔻حجت الاسلام دکتر کوهی (مدیر گروه آینده پژوهی مرکز پژوهش های مجلس شورای اسلامی ) 🔻خانم دکتر اردبیلی (آینده پژوه و هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی قم) 📆 برگزار شده در دوشنبه ۳ خرداد ۱۴۰۰ 🔸دفتر مطالعات حکمرانی و سبک زندگی اندیشکده معنا🔸 آیدی اینستاگرام https://instagram.com/maana_hamandishi?utm_medium=copy_link لینک کانال https://eitaa.com/maana_hamandishi
28.63M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
شماره ۲ رویای رئیس و آینده جمهور سلسله وبینارهای حکمرانی انقلابی ✳️نشست سوم «انتخابات و رویای یک ملت» ✅با ارائه استاد محترم: 🔸حجت الاسلام حسین مهدیزاده (پژوهشگر و آینده پرداز پیشرفت) 🔸نقادی و ارزیابی: 🔻حجت الاسلام دکتر کوهی (مدیر گروه آینده پژوهی مرکز پژوهش های مجلس شورای اسلامی ) 🔻خانم دکتر اردبیلی (آینده پژوه و هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی قم) 📆 برگزار شده در دوشنبه ۳ خرداد ۱۴۰۰ 🔸دفتر مطالعات حکمرانی و سبک زندگی اندیشکده معنا🔸 آیدی اینستاگرام https://instagram.com/maana_hamandishi?utm_medium=copy_link لینک کانال https://eitaa.com/maana_hamandishi
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
کلیپ شماره 1 🔹 گفتگوها و تاملاتی پیرامون مسائل انتخابات ریاست جمهوری ۱۴۰۰🔹 🔸جلسه سوم: برنامه کاندیداها و آینده پیش رو🔸 در پایان مناظره های انتخاباتی و با نگاهی به گفتگوهای کاندیداها، کدام برنامه و کدام طرح تحول، امکان برعهده گرفتن دولت سیزدهم را داراست؟ 🔻حجت الاسلام مجتبی کاظمی حجت الاسلام علی محمدی حجت الاسلام حسین مهدیزاده حجت الاسلام محمد نهاوندی فر حجت الاسلام محمد مهدی تهرانی دکتر حمید ابدی جناب آقای میثم گودرزی آیدی اینستاگرام https://instagram.com/maana_hamandishi?utm_medium=copy_link https://eitaa.com/maana_hamandishi
37.93M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
✅تاملاتی پیرامون مسائل انتخابات ریاست جمهوری 1400 🔺حجت الاسلام حسین مهدی زاده 🔸تحلیل آرایش نهایی کاندیداهای انتخابات 1400 آیدی اینستاگرام https://instagram.com/maana_hamandishi?utm_medium=copy_link https://eitaa.com/maana_hamandishi https://eitaa.com/social_theory
فایل صوتی شیخ هادی شفیعی از کاری که در این لیست شده است را هم گوش بدید👇 https://eitaa.com/social_theory
معرفی جبهه انقلاب اسلامی جهت شورای شهر-شفیعی.mp3
16.61M
🇮🇷 معرفی لیست جبهه نیروهای انقلاب اسلامی جهت انتخابات شورای شهر قم 🎙 حجت الاسلام والمسلمین شفیعی دبیر محترم انجمن اساتید انقلابی سطح عالی حوزه علمیه قم 🆔https://eitaa.com/social_theory
سال گذشته در هفتمین کارگاه آموزشی مکرز مطالعات اسلامی فضای مجازی که وابسته به بنیاد ملی فضای مجازی است و در قم مستقر است، یک کارگاه یک نصف روزه داشتم که در آن نظریه اجتماعی را توضیح دادم و سپس بر این موضوع تاکید کردم که فضاهای اجتماعی که بشر تاکنون ساخته است، کاملا برای این بوده است که فضای زیست بشر، بستری تام و تمام برای این نظریه باشد. صوت این دوره را برای دوستانی که علاقه مند به مباحث «ساخت فضای اجتماعی هستند بارگزاری می کنم. در انتهای این دوره و شاید در جلسه آخر، به این نکته توجه دادم که در بستر تکنولوژی های اطلاعات و ارتباطات، یک فضای اجتماعی جدید در حال تولد است و تاکنون همه شواهد نشان می دهد که می خواهد، نظریه اجتماعی مدرن را محقق کند. در اینجا ایده خودم برای تصرف بر فضای مجازی را توضیح اندکی دادم تا باب تحقیق باز شود. «عصر فضای مجازی و آینده جامعه اسلامی» 🕖 زمان: پنج‌شنبه20 آذر 1399 از ساعت8 الی 12 📝سرفصل های کارگاه: ◀️مدرنیته اول(عصر روشنگری) و تمایز آن با دوران قدیم ◀️مدرنیته دوم (قرن نوزدهم) و افول آرمانها ◀️مدرنیته سوم و تولد ماشین الکترونیک و هوش مصنوعی ◀️آینده پژوهی جامعه اسلامی https://eitaa.com/social_theory
1_686671089.mp3
31.04M
🔴کارگاه عصر فضای مجازی و آینده جامعه اسلامی 🔉حسین مهدیزاده 1️⃣ از 4️⃣ 20 آذر 1399 در هفتمین کارگاه آموزشی مرکز مطالعات اسلامی فضای مجازی که وابسته به بنیاد ملی فضای مجازی است و در قم مستقر است، یک کارگاه یک نصف روزه داشتم که در آن را توضیح دادم و سپس بر این موضوع تاکید کردم که که بشر تاکنون ساخته است، کاملا برای این بوده است که فضای زیست بشر، بستری تام و تمام برای این نظریه باشد. صوت این دوره را برای دوستانی که علاقه مند به مباحث هستند بارگزاری می کنم. در انتهای این دوره و شاید در جلسه آخر، به این نکته توجه دادم که در بستر تکنولوژی های اطلاعات و ارتباطات، یک در حال تولد است و تاکنون همه شواهد نشان می دهد که می خواهد، نظریه اجتماعی مدرن را محقق کند. در اینجا ایده خودم برای تصرف در فضای مجازی را توضیح اندکی دادم تا باب تحقیق باز شود. 📝سرفصل های کارگاه: ◀️مدرنیته اول(عصر روشنگری) و تمایز آن با دوران قدیم ◀️مدرنیته دوم (قرن نوزدهم) و افول آرمانها ◀️مدرنیته سوم و تولد ماشین الکترونیک و هوش مصنوعی ◀️آینده پژوهی جامعه اسلامی https://eitaa.com/social_theory
کارگاه عصر فضای مجازی قسمت دوم.mp3
33.82M
🔴کارگاه عصر فضای مجازی و آینده جامعه اسلامی 🔉حسین مهدیزاده 2️⃣ از 4️⃣ 20 آذر 1399 در هفتمین کارگاه آموزشی مرکز مطالعات اسلامی فضای مجازی که وابسته به بنیاد ملی فضای مجازی است و در قم مستقر است، یک کارگاه یک نصف روزه داشتم که در آن را توضیح دادم و سپس بر این موضوع تاکید کردم که که بشر تاکنون ساخته است، کاملا برای این بوده است که فضای زیست بشر، بستری تام و تمام برای این نظریه باشد. صوت این دوره را برای دوستانی که علاقه مند به مباحث هستند بارگزاری می کنم. در انتهای این دوره و شاید در جلسه آخر، به این نکته توجه دادم که در بستر تکنولوژی های اطلاعات و ارتباطات، یک در حال تولد است و تاکنون همه شواهد نشان می دهد که می خواهد، نظریه اجتماعی مدرن را محقق کند. در اینجا ایده خودم برای تصرف در فضای مجازی را توضیح اندکی دادم تا باب تحقیق باز شود. 📝سرفصل های کارگاه: ◀️مدرنیته اول(عصر روشنگری) و تمایز آن با دوران قدیم ◀️مدرنیته دوم (قرن نوزدهم) و افول آرمانها ◀️مدرنیته سوم و تولد ماشین الکترونیک و هوش مصنوعی ◀️آینده پژوهی جامعه اسلامی https://eitaa.com/social_theory
کارگاه عصر فضای مجازی قسمت سوم.mp3
35.78M
🔴کارگاه عصر فضای مجازی و آینده جامعه اسلامی 🔉حسین مهدیزاده 3️⃣از 4️⃣ 20 آذر 1399 در هفتمین کارگاه آموزشی مرکز مطالعات اسلامی فضای مجازی که وابسته به بنیاد ملی فضای مجازی است و در قم مستقر است، یک کارگاه یک نصف روزه داشتم که در آن را توضیح دادم و سپس بر این موضوع تاکید کردم که که بشر تاکنون ساخته است، کاملا برای این بوده است که فضای زیست بشر، بستری تام و تمام برای این نظریه باشد. صوت این دوره را برای دوستانی که علاقه مند به مباحث هستند بارگزاری می کنم. در انتهای این دوره و شاید در جلسه آخر، به این نکته توجه دادم که در بستر تکنولوژی های اطلاعات و ارتباطات، یک در حال تولد است و تاکنون همه شواهد نشان می دهد که می خواهد، نظریه اجتماعی مدرن را محقق کند. در اینجا ایده خودم برای تصرف در فضای مجازی را توضیح اندکی دادم تا باب تحقیق باز شود. 📝سرفصل های کارگاه: ◀️مدرنیته اول(عصر روشنگری) و تمایز آن با دوران قدیم ◀️مدرنیته دوم (قرن نوزدهم) و افول آرمانها ◀️مدرنیته سوم و تولد ماشین الکترونیک و هوش مصنوعی ◀️آینده پژوهی جامعه اسلامی https://eitaa.com/social_theory
1_675089273.pptx
9.25M
🔴کارگاه عصر فضای مجازی و آینده جامعه اسلامی 🔉حسین مهدیزاده 👈 🚫پاورپوینت کارگاه🚫👉 20 آذر 1399 در هفتمین کارگاه آموزشی مرکز مطالعات اسلامی فضای مجازی که وابسته به بنیاد ملی فضای مجازی است و در قم مستقر است، یک کارگاه یک نصف روزه داشتم که در آن را توضیح دادم و سپس بر این موضوع تاکید کردم که که بشر تاکنون ساخته است، کاملا برای این بوده است که فضای زیست بشر، بستری تام و تمام برای این نظریه باشد. صوت این دوره را برای دوستانی که علاقه مند به مباحث هستند بارگزاری می کنم. در انتهای این دوره و شاید در جلسه آخر، به این نکته توجه دادم که در بستر تکنولوژی های اطلاعات و ارتباطات، یک در حال تولد است و تاکنون همه شواهد نشان می دهد که می خواهد، نظریه اجتماعی مدرن را محقق کند. در اینجا ایده خودم برای تصرف در فضای مجازی را توضیح اندکی دادم تا باب تحقیق باز شود. 📝سرفصل های کارگاه: ◀️مدرنیته اول(عصر روشنگری) و تمایز آن با دوران قدیم ◀️مدرنیته دوم (قرن نوزدهم) و افول آرمانها ◀️مدرنیته سوم و تولد ماشین الکترونیک و هوش مصنوعی ◀️آینده پژوهی جامعه اسلامی https://eitaa.com/social_theory
کارگاه عصر فضای مجازی قسمت چهارم.mp3
26.24M
🔴کارگاه عصر فضای مجازی و آینده جامعه اسلامی 🔉حسین مهدیزاده 4️⃣ از 4️⃣ 20 آذر 1399 در هفتمین کارگاه آموزشی مرکز مطالعات اسلامی فضای مجازی که وابسته به بنیاد ملی فضای مجازی است و در قم مستقر است، یک کارگاه یک نصف روزه داشتم که در آن را توضیح دادم و سپس بر این موضوع تاکید کردم که که بشر تاکنون ساخته است، کاملا برای این بوده است که فضای زیست بشر، بستری تام و تمام برای این نظریه باشد. صوت این دوره را برای دوستانی که علاقه مند به مباحث هستند بارگزاری می کنم. در انتهای این دوره و شاید در جلسه آخر، به این نکته توجه دادم که در بستر تکنولوژی های اطلاعات و ارتباطات، یک در حال تولد است و تاکنون همه شواهد نشان می دهد که می خواهد، نظریه اجتماعی مدرن را محقق کند. در اینجا ایده خودم برای تصرف در فضای مجازی را توضیح اندکی دادم تا باب تحقیق باز شود. 📝سرفصل های کارگاه: ◀️مدرنیته اول(عصر روشنگری) و تمایز آن با دوران قدیم ◀️مدرنیته دوم (قرن نوزدهم) و افول آرمانها ◀️مدرنیته سوم و تولد ماشین الکترونیک و هوش مصنوعی ◀️آینده پژوهی جامعه اسلامی https://eitaa.com/social_theory
اوایل دهه نود شمسی
اوایل دهه نود شمسی یکی از دوستانم که طلبه است و فلسفه می خواند پیش من آمد که استاد ما می خواهد درس خارج فلسفه شروع کند و علاقه مند است که به مباحث فرهنگستان نیز در حین بحث خود متعرض شود، اگر می شود منابعی بدهید تا به استاد بدهم. با خونسردی جواب دادم که چنین منابع مکتوبی نداریم! دوستم ناراحت شد. من بلافاصله ادامه دادم که در عوض یک پیشنهاد داریم. به حضرت استاد بفرمایید که ما پیشنهاد دادیم که یکی از شاگردانشان را به مدت دو سال مامور بفرمایند که تشریف بیاورند فرهنگستان و ماهی 60 ساعت مطالعه و مباحثه داشته باشند و ما هزینه این 60 ساعت را می دهیم. اما قول بدهند که 6ماه اول گزارش به کسی ندهند، بعد از آن در گزارش دادن هم آزاد هستند. دوست ما ظاهرا به استادش این پیام را رسانده بود و جواب آوردند که «پیشنهاد سخاوت مندانه ای است، اما من اکنون چنین شاگردی ندارم!» آن استاد گرامی هنوز هم چنین شاگردی ندارند و ولی در کل می دانند که فرهنگستان را قبول ندارند.
هدایت شده از تمدن نوین اسلامی
‏در ‎ با استفاده از جایگاه ولی فقیه و قانون برای ایجاد نظم، هدایت و کنترل حکومت و جامعه استفاده کردیم؛ در ‎ یکی از تمهیداتی که مسئولان نیز فراوان از آن یاد می کنند هوشمندسازی است، که یکی از فواید آن ایجاد نظم است. (هوشمندسازی:هوش مصنوعی و فناوری ‏اطلاعات). 👈اما برای تحقق ‎ علاوه بر مفاهیم بیان شده می بایست معنای عمیق تری از ‎ را مد نظر قرار داده و نظامات رو طوری معماری کنیم که خروجی آن فقط انسان ابزار ساز و نوآور نباشد بلکه انسانی ایثارگر، حقیقت جو،.... نیز باشد. اقتباس از حاج آقا مهدی زاده
هدایت شده از نردبان فقاهت
✔️ فتوای دهاتی بوی دهاتی می‌دهد و فتوای شهری بوی شهری 🔸 فقیه و مجتهد کارش استنباط و استخراج احکام است، اما اطلاع و احاطه او به موضوعات و به اصطلاح طرز جهان‌بینی‌اش در فتواهایش زیاد تأثیر دارد. فقیه باید احاطه کامل به موضوعاتی که برای آن موضوعات فتوا صادر می‌کند داشته باشد. 🔹 اگر فقیهی را فرض کنیم که همیشه در گوشه خانه و یا مدرسه بوده و او را با فقیهی مقایسه کنیم که وارد جریانات زندگی است، این هر دو نفر به ادلّه شرعیه و مدارک احکام مراجعه می‌کنند، اما هرکدام یک جور و یک نحو بخصوص استنباط می‌کنند. 🔸 اگر کسی فتواهای فقها را با یکدیگر مقایسه کند و ضمناً به احوال شخصیه و طرز تفکر آنها در مسائل زندگی توجه کند می‌بیند که چگونه سوابق ذهنی یک فقیه و اطلاعات خارجی او از دنیای خارج در فتواهایش تأثیر داشته به طوری که فتوای عرب بوی عرب می‌دهد و فتوای عجم بوی عجم، فتوای دهاتی بوی دهاتی می‌دهد و فتوای شهری بوی شهری. 📚 استاد مطهری، ده گفتار، ص129،130 @Nardebane_feghahat
🔻‏روزنامه اطلاعات ۱۲ تیر ۱۳۵۵ 🔸در این گزارش به اولین شهرک تهران اشاره شده که بیست سال قبل از این تاریخ در فاصله ۱۲ کیلومتری میدان سپه به نام "تهران پارس" ساخته شده، که تهرانی‌ها درباره‌ آن می‌گفتند کسی حاضر نمی‌شود این راه طولانی را طی کند که در بیابان زندگی کند.