eitaa logo
به سوی سماء
958 دنبال‌کننده
1.8هزار عکس
487 ویدیو
38 فایل
بسم الله الرحمن الرحیم مطالب معرفتی، اخلاقی و گه‌گاه هنری
مشاهده در ایتا
دانلود
گرامیداشت عارف کامل سید هاشم حداد ره با پیام هایی از 🔹فرزند و وارث علامه طهرانی آیت الله سیدصادق طهرانی دام ظله 🔹استاد سید یدالله یزدانپناه 🔹آیت الله صدیقی 🔹استاد طاهر زاده و سخنرانی 🔸حجت الاسلام و المسلمین امینی نژاد 🔸حجت الاسلام و المسلمین وکیلی 🔸حجت الاسلام و المسلمین واسطی @sooyesama @nasimehekmat
هدایت شده از به سوی سماء
ای خدیجه دلاوری کردی بهر اسلام مادری کردی دیگری گرچه نام مادر برد با سکوتت تو خواهری کردی در دل خاتم است، مهر شما مال و جان، صرف دلبری کردی چشم بد کور ای جهان‌بانو عاقبت چه شوهری کردی وه که بر همسر یگانه خود تو یگانه چه دختری کردی رفتی و در دل محمد عشق غم دیدار را بستری کردی دل آیینه‌ات همین لحظات نور پردازیّ دیگری کردی نم اشکی نشست گوشه چشم مادرم شکر، مادری کردی @sooyesama
هدایت شده از به سوی سماء
بزرگداشت مرحوم حداد در قم
به هیچ‌جا نرسیدیم چون پرستوها میان مبدا و مقصد فقط سفر کردیم @sooyesama
امام علی علیه السلام: قَد وَكَّلَ اللّهُ عز و جل بِكُلِّ شَيطانٍ مَريدٍ سَبعينَ مِن مَلائِكَتِهِ، فَلَيسَ بِمَحلولٍ حَتّى يَنقَضِيَ شَهرُكُم هذا، ألا وأبوابُ السَّماءِ مُفَتَّحَةٌ مِن أوَّلِ لَيلَةٍ مِنهُ، ألا وَالدُّعاءُ فيهِ مَقبولٌ. خداوند بر هر شيطان سركشى، هفتاد فرشته گماشت. او رها نمى‌شود تا اين ماهتان سپرى گردد. آگاه باشيد كه درهاى آسمان از نخستين شب اين ماه، گشوده‌اند و دعا در آن، پذيرفته است. (من لا يحضره الفقيه، ج٢، ص٩٨) @sooyesama
با حالت روزه‌داری یا حالت نورانیتِ ناشی از روزه‌داری، در شب‌ها و نیمه شب‌ها تلاوت قرآن، انس با قرآن، مخاطب خدا قرار گرفتن، لذت دیگری و معنای دیگری دارد. چیزی که انسان در چنین تلاوتی از قرآن فرا می‌گیرد، در حال متعارف و معمول نمی‌تواند به چنین تلاوتی دسترسی پیدا کند. @sooyesama
الان اگر فلسفه را از حوزه بردارید، یک حوزه مطرود و بی‌سوادی می‌ماند که در خیلی جاهای دیگر هم هست و هیچ خاصیتی ندارد. @sooyesama
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
روی‌آوری «انیشتن» به فلسفه و معنای زندگی، در پایان عمر @sooyesama
به سوی سماء
امام علی علیه السلام: قَد وَكَّلَ اللّهُ عز و جل بِكُلِّ شَيطانٍ مَريدٍ سَبعينَ مِن مَلائِكَتِهِ، ف
👆👆👆 به نام نور شیطان و ملک به دوگونه آفاقی و انفسی تفسیر می‌شوند. در تفسیر آفاقی شیاطین همان پدید‌های دخانی هستند که به خزینه دخانی عالم یعنی جهنم فرا می‌خوانند. و تفسیر آفاقی ملک پدیده‌هایی نورانی‌اند که قوای هستی مطلق هستند و به عالم نور و کمال می‌خوانند. اکنون تفسیر آفاقی روایات یادشده این است که در بازه زمانی ماه رمضان، قوای هستی تشدید می‌شوند و بر سر هر شیطانی، هفت ملک نورافشانی می‌کنند. این انوار هفت‌گانه ناریت شیطان را مقلوب می‌کنند و تا پایان ماه مبارک رمضان، قوای نورانی هستی با قهر نورانیت خویش، ناری‌ها و دخانی‌ها را مغلوب می‌سازند. اما شیطان و ملک تفسیر انفسی جالب‌تری دارند. شیطان در تفسیر انفسی جنبه ناری نفس است که به کج‌بینی و کج‌روی دعوت می‌کند. شیطان همان دوبینی موهومی است که انسان را شخصیت جداگانه‌ای از خدا قلم‌داد می‌کند. نیمه تاریک نفس چونان جهنمی سیری‌ناپذیر با تازیانه‌های جهنمی خویش، آدمی را به دنیای وارونه خویش فرا می‌خواند. تازینه‌های جهنم نفس، همان شیاطین انفسی هستند. تفسیر انفسی ملک، همان نور ذاتی نفس است که با پرتوهای گوناگون خویش، آدمی را به عالم نورانی خویش فرا می‌خواند. حق‌بینی، حق‌جویی و رفتار حقانی نفس پرتوهایی نورانی‌اند که ملائکه انفسی خوانده می‌شوند. نور ذاتی نفس، آدمی را به عالم وحدت و شهود توحید ازلی ابدی هستی فرا می‌خواند. اکنون تفسیر انفسی روایت یادشده آن است که در ماه مبارک رمضان، نفس آدمی به‌سبب روزه و دیگر اعمال عبادی، به نورانیتی دست می‌یابد که نیمه تاریک خود را با نوری هفت برابر مقهور می‌سازد. به دیگر بیان: انوار عالم وحدت، زبانه‌های آتش منیت را خاموش می‌کند و نور توحید سراسر مملکت نفس را فرا می‌گیرد. این همه انواری است که خدای نور، به برکت روزه رمضان، در جهان بیرون و درون، قرار داده است. @sooyesama
گمان مبر که حسن بی‌ضریح و بی‌حرم است کریم آل‌عبا هرچه هست می‌بخشد @sooyesama