چفیه را میاندازیم روی سرمان و گریه میکنیم
بعد هم حس میکنیم که حالمان خیلی خوب شده است
و خوشحال باز میگردیم خانه هایمان
و زندگی تکراریمان را از سر میگیریم.
و تازه خیلی هم خرسندیم که سبک شدهایم
و معنویتمان زدهاست بالا و پیشخودمان
میگوییم که چهقدر آدم خوبی هستیم که مثلا
وقتمان را صرف زیارت شهدا کردهایم و چه و چه ...
چرا شهدا را واسطهی تخلیهی روحی خودمان قرار میدهیم.
چند نفرمان به این فکر میکند که شهدا چه کردند؟
چند نفرمان به این میاندیشد که حالا من
چه طور بشوم شهید امروز، مجاهد امروز؟
اصلا زمانی که فرهنگ و علم مضافالیه سنگر
قرار میگیرند، یعنی چه؟
آیا جهاد علمی و جهاد فرهنگی یعنی همین بازی ما
با درسها و کتابهایمان، یعنی همین تفریحات فرهنگی
که برای تنوع انجام میدهیم و یحتمل بعدش هم
کلی منت میگذاریم بر خدا و پیغمبر و شهدا و انقلاب
که ما اهل خدمت خالصانه هستیم و از این حرفها.
چند نفرمان سعی میکنیم شرایط آن زمان دفاع مقدس
را با زندگی امروز معادلسازی کنیم و همانند شهدا
یا همسران شهدا زندگی کنیم؟
کداممان جهاد را کلیدواژهی سبک زندگی خودمان قراردادهایم؟
چرا همه چیز را خلاصه کرده ایم در زیبا گریستن؟
مواظب باشیم انس با شهدا را با شهیدبازی اشتباه نگیریم!
@syed213
سیدابراهیم(شهیدصدرزاده)
بنظر بنده یکی از بهترین جای دنیا همینجاست...
وقتی کنار مزار شهدا وایمیستی..طرف راست مسجد مقدس جمکران رو میبینی...سمت چپ حرم بی بی حضرت معصومه سلام الله علیه..و بالاسرت هم مسجد مقدس کوه خضر نبی علیه السلام...
خلاصه جای بسیار باصفاییه واسه وقتای دلتنگی از دنیا...
حتمن یه شب امتحان کنید....بیاید
سیدابراهیم(شهیدصدرزاده)
اینم صوتیکه پشت بلندگو طنین اندازه و فضارو بسیار دلنشین کرده...❤️
سیدابراهیم(شهیدصدرزاده)
اگه کامل این مداحی رو دارین لطفن بفرستین بذاریم کانال↙️↙️↙️
https://eitaa.com/b_i_g_h_a_r_a_r
.
🎇🎇🎇🎇🌿🌹🌿🎇🎇🎇🎇
💠 امام علیهالسلام در بیان صفت تودههاى بىبندوبارى که گاه دست به دست هم مىدهند و مفاسدى در جامعه ایجاد مىکنند فرمود: آنها کسانى هستند که هر وقت هماهنگ شوند غالب مىگردند و هنگامى که پراکنده شوند شناخته نخواهند شد. آنها کسانى هستند که هرگاه متحد شوند زیان مىرسانند و هر زمان متفرق گردند سود به بار مىآورند.
کسى سؤال کرد: زیان آنها را به هنگام متحد شدن دانستیم، منفعت آنها به هنگام پراکنده شدن چیست؟ امام علیهالسلام فرمود: پیشهوران و اهل کسب (از آنها) به کارهاى خود باز مىگردند و مردم از کار آنها بهرهمند مىشوند؛ بنّا به سراغ بنّایى مىرود و بافنده مشغول بافندگى مىشود و نانوا به پخت نان مىپردازد.
📒 #نهج_البلاغه #حکمت199
@syed213
🎇🌹🕊
🎇🌿🌹
🎇🎇🎇🎇
✅ شرح و تفسیر حکمت ۱۹۹ نهجالبلاغه...👇🏻👇🏻👇🏻
🍃 فِی صِفَةِ الْغَوْغَاءِ: هُمُ الَّذِینَ إِذَا اجْتَمَعُوا غَلَبُوا، وَإِذَا تَفَرَّقُوا لَمْ یُعْرَفُوا. وَقِیلَ بَلْ قال(علیه السلام): هُمُ الَّذِینَ إِذَا اجْتَمَعُوا ضَرُّوا، وَإِذَا تَفَرَّقُوا نَفَعُوا. فَقِیلَ: قَدْ عَرَفْنَا مَضَرَّةَ اجْتِمَاعِهِمْ، فَمَا مَنْفَعَةُ افْتِرَاقِهِمْ؟ فَقَالَ: یَرْجِعُ أَصْحَابُ الْمِهَنِ إِلَى مِهْنَتِهِمْ، فَیَنْتَفِعُ النَّاسُ بِهِمْ،کَرُجُوعِ الْبَنَّاءِ إِلَى بِنَائِهِ، وَالنَّسَّاجِ إِلَى مَنْسَجِهِ، وَالْخَبَّازِ إِلَى مَخْبَزِهِ... 🍃
✨ «غوغاء» در لغت چنان که بسیارى از واژهپژوهان گفتهاند داراى دو معناست:
1⃣ نخست معناى #وصفى دارد و به کسانى اطلاق مىشود که جزء قشر منحط اجتماع یا به بیان دیگر از #اوباش مردماند. افرادى هستند که از عقل و درایت قابل توجهى برخوردار نیستند و غالباً تحت تأثیر #عوامل_عاطفى قرار مىگیرند که به آسانى ممکن است آنها را تحریک کرد و براى مقاصد سوئى به کار گرفت؛ کسانى که مدیران فاسد و مفسد جامعه همیشه از آنها بهره مى برند و نمونه هاى روشن آن را در حکومت بنىامیه و بنىعباس مىتوان مشاهده کرد. این واژه مفرد است و مانند سایر اسم جمعها معناى جمعى دارد.
2⃣ معناى دیگر «غوغاء» همان معناى #مصدرى یا اسم مصدرى است که به ایجاد #جاروجنجال اطلاق مىشود، این معنا در فارسى امروز ما رایج است ولى معناى اول رایج نیست.
💠 توضیح این که جوامع انسانى از گروههاى مختلفى تشکیل مىشود که سه گروه از آن را مىتوان در اینجا نام برد:
1⃣ نخست افراد #فهمیده و #باسواد و #عاقل که آلت دست این و آن نمیشوند.
2⃣ دوم تودههاى #کماطلاع و پایبند به اصول #اخلاق و #ایمان که آنها نیز بر پایه ایمان و اخلاقشان در گروههاى شرور شرکت نمىکنند، هرچند ممکن است گاهى با نقشه هایى آنها را #اغفال کرد. این گروه همانها هستند که امیرمؤمنان على (علیه السلام) از آنها در عهدنامه مالک اشتر تعبیر بلیغى کرده و به عنوان «عامه مردم» آنان را ستوده و #پناهگاه روز جنگ و صلح شمرده و به «مالک» توصیه مىکند مصالح آنها را در نظر بگیرد و مصالح خواص پرادعا و زیاده طلب را فداى مصالحشان کند.
3⃣ سوم گروهى که سطح #پایینى از فکر و اخلاق دارند و به اصطلاح #بىبندوبار و #فاقد_تربیت لازم #اسلامى هستند و در میان آنها گاه افراد شرور و موذى نیز یافت مىشود.
🔸 امیرمؤمنان على (علیه السلام) در حدیث معروف کمیل که در کلام حکمت آمیز ۱۴۷ گذشت درباره آنها مىفرماید: «و احمقانِ بى سروپا و بىهدفى که دنبال هر صدایى مىروند و با هر بادى حرکت مىکنند؛ آنهایى که با نور علم روشن نشدهاند و به ستون محکمى پناه نبردهاند».
🔺 این گروهاند که چون جمع شوند غالباً سبب #ضرر و #زیان مىگردند. به کمترین چیزى تحریک مىشوند و بیشترین #خسارات را مىرسانند؛ ولى اگر با #برنامهریزى_صحیح جلوى اجتماع آنها گرفته شود و هر کدام به دنبال کار خود باشند و به شغلى که دارند بپردازند، به جامعه #منفعت مىرسانند، زیرا بسیارى از کارهاى سنگین اجتماعى معمولا بر دوش این گروه است.
❇️ زمامداران و مدیران جوامع اسلامى باید مراقب باشند دشمنان اسلام یا افراد شرور جامعه از وجود این گروه استفاده نکنند و آنها را در مسیر اهداف شوم خود به کار نگیرند.
@syed213
#چگونه_یک_نماز_خوب_بخوانیم
#قسمت_هفتم
#استاد_پناهیان...
🌻🌻
✨ به هیچ وجه عبادتی که هر روز و روزی #پنج_مرتبه انسان باید انجام بده این عبادت لازمهاش "این نیست که حتماباید سر نماز #گریه کنی"
اگر بنا بود هر وقت نماز میخونی گریه هم کنی، خدا میفرمود:
عزیزم هر موقع #حال داشتی نماز بخون!
👌😒
ولی اتفاقا خداوند متعال دستور نماز رو یجوری صادر کرده که "حالِ شما رو هم بگیره !"
😯
طرف گفت: آقا من چیکار کنم از نمازخوندم #لذت ببرم؟!
❓
گفتم پس کی میخوای #آدم بشی؟!
❗
😳 گفت یعنی چی؟؟؟!!
گفتم: خدا گشته (به تعبیر بنده) یه عبادتی رو پیدا کرده و به تو پیشنهاد داده که "اتفاقا ازش لذت نبری..."
💢💥💢
اما تو از همین نمازم میخوای لذت ببری؟؟؟
😳
توسختیِ تلخیِ این امرِ مکرر (که طبیعتا چون تکراریه لذتش ازبین میره) رو باید تحمل کنی،
تا تو آدم بشی و #رشد کنی و بالا بری.
اگه از نماز خوندن ابتدای راه لذت ببری که رشد نمیکنی
✨💠✨
زمانی نمازخوندن شروع میکنه انسان رو رشد دادن، اونوقتی نماز چرک روح آدم رو میگیره که "لبه ی زبر نماز بیاد روحتو بسابه "
مثلا نشستی غرق در بازی هستی یا غرق کار یا غرق استراحت یه دفعه صدای اذان میاد:
✨ الله اکبر ✨
📢📣📢📣
چیه حالت گرفته شد!؟
💥😣
مؤذن اذان گفت...
" بلندشو تا رشد کنی و #آدم_حسابی بشی"
💠💠💠
برای رشد #معنوی اول باید کتک نماز رو بخوری....
دقت کردی؟
فعلا باید:
"کتک نماز رو بخوری..."
✨✨✨🌍💢🌎✨
@syed213
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 ببینید | پاسخ های جالب مردم به #روحانی!
🔺خودت خبر داشتی رئیس جمهوری؟
آقای #فریدون خودتی....
@syed213
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
افشاگری زاکانی در مورد خیانت های زنگنه
@syed213
علمدار.mp3
9.87M
#روایتگری (حاج حسين#یکتا)
#صوت_الشهدا
علمداری کردن برای امام زمان روحی له الفدا
@syed213
.
جهت انتقاد به آیدی زیر مراجعه بفرمایید
https://eitaa.com/b_i_g_h_a_r_a_r
.
.
مانند هواے شهر تهران شــــده ام
باران زده اے که همچنان آلودست :)
.
🎇🎇🎇🎇🌿🌹🌿🎇🎇🎇🎇
💠 هنگامى که جنایتکارى را به همراه جمعى از اوباش خدمت امام (علیه السلام) آوردند، امام (علیه السلام) فرمود: خوش آمد مباد بر چهرههایى که جز به هنگام «حوادث بد» دیده نمىشوند.
📒 #نهج_البلاغه #حکمت200
@syed213
🎇🌹🕊
🎇🌿🌹
🎇🎇🎇🎇
✅ شرح و تفسیر حکمت ۲۰۰ نهجالبلاغه...👇🏻👇🏻👇🏻
🍃وَأُتِیَ بِجَان وَمَعَهُ غَوْغَاءُ فَقَالَ: لاَ مَرْحَباً بِوُجُوه لاَ تُرَى إِلاَّ عِنْدَ کُلِّ سَوْأَة...🍃
✨ «مرحبا» از ماده «رحب» به معناى #وسعت_مکان است و معمولا هنگامى که میهمانى وارد مىشود، عرب به او #مرحبا مىگوید؛ یعنى بفرمایید که در محل وسیع و مناسبى وارد شدهاید. معادل آن در فارسى «خوش آمدید» است و ضد آن «لا مَرْحَباً» به معناى «خوش نیامدید» و یا «خوش آمد بر شما مباد».
🔺 آرى همواره گروهى در جوامع بشرى در پى #جنجالآفرینى یا حضور در #حوادث_جنجالى هستند؛ به محض این که نگاه کنند دو نفر با هم در گوشه خیابان دعوا مىکنند از اطراف جمع مىشوند؛ نه براى #میانجیگرى، بلکه براى این که آن صحنه زشت را بنگرند و یا هنگامى که بشنوند بنا هست فلان کس را در ملأ عام مجازات کنند، دوان دوان به سوى آن صحنه مىروند...
💠 از بعضى روایات که در باب حدود آمده به خوبى استفاده مىشود که امیرمؤمنان على (علیه السلام) از این گروه #متنفر بود.
🔸 در کتاب وسائل الشیعه در کتاب الحدود حدیثى به این مضمون در باب #کراهت اجتماع مردم براى #نگاه_کردن به شخصى که حرام مىخورد آمده است؛ هنگامى که امیرمؤمنان (علیه السلام) در بصره بودند مردى را خدمتش آوردند که بنا بود حد بر او اجرا شود، ناگهان گروهى از مردم براى #تماشاى آن منظره اجتماع کردند، امیرمؤمنان (علیه السلام) فرمود: "اى قنبر نگاه کن این گروه کیانند و براى چه آمدند...!" عرض کرد مردى هست که مىخواهند حد بر او اقامه کنند (و اینها تماشاگرند)، هنگامى که نزدیک شدند امام نگاه در چهره آنها کرد و فرمود: «خوش آمد مباد بر چهرههایى که جز در صحنههاى بد دیده نمىشود آنها افراد #بیهوده جامعه هستند اى قنبر آنها را از من #دور ساز».
❇️ درست که در قرآن مجید و روایات دستور داده شده است #اجراى_حد در #حضور_جمعى باشد تا مایه #عبرت مردم گردد؛ اما این گروه از افراد هرگز براى عبرت گرفتن نمىآمدند، بلکه هر جا جنجالى برپا شود در آنجا حضور مىیابند و در صورتى که فرصت پیدا کنند خودشان نیز وارد صحنه مىشوند.
🔹ولى جالب توجه این که زمامداران ظالم و ستمگر در دنیاى دیروز و امروز از وجود این گروه براى #پیشبردن_مقاصد_نامشروع خود بهره فراوان مىگیرند و براى درهم شکستن مخالفان خود و آمران به معروف و ناهیان از منکر این گروه را تحریک کرده و به مصاف آنها مىفرستند.
🔸 ابن ابى الحدید از «احنف» چنین نقل مىکند که مىگفت: سفیهان جامعه را گرامى دارید، زیرا آنها شما را از این و آن حفظ مىکنند. (منظورش این بود که مىتوانند دشمنان شما را دفع کنند)
🔺 سپس شعرى از شاعرى نقل کرده که مضمونش این است: من این افراد بدرفتار را براى خودم حفظ مىکنم تا در مقابل مخالفان از آنها استفاده کنم، اگر سگهایى که نزد منند حضور نداشته باشند از سگهاى مخالفین در هراسم.
@syed213