🔰ما را تأیید صلاحیت نکنید؛ مردم به خیابان میآیند!
🔸مجید فراهانی، دبیر کل حزب ندای ایرانیان و عضو اصلاحطلب شورای شهر تهران در بخشی از مصاحبه خود با اعتمادآنلاین در اشاره به فرایند بررسی صلاحیتها در شورای نگهبان گفته است:
🔹«این کفران نعمت است که گروهی بخواهد مجلس را یکدست کند و در حوزههای انتخابیه اجازه ندهد نیروهای نزدیک به یک جریان سیاسی که دلسوز انقلاب و نظام هستند و میخواهند ذیل جمهوری اسلامی کار کنند، به صرف اینکه از نظر سلیقهای با آنها اختلاف نظر دارند، در انتخابات حضور پیدا کنند؛ دود این دست تصمیمگیریها در چشم مردم میرود.» او میافزاید: بسیاری از مشکلاتی که امروز وجود دارد باید با حضور و نظرات نمایندگان مردم در خانه ملت حل شود. اگر این اتفاق نیفتد و مجلس یکدست با یک تفکر و دیدگاه خاص شکل بگیرد، تبعات زیادی برای کشور خواهد داشت.
🔸فراهانی تصریح میکند: از جمله تبعاتی که حذف یک تفکر و دیدگاه سیاسی از مجلس در پی دارد این است که بسیاری از مردم تصور میکنند نمایندگان همفکر خود را در مجلس ندارند و سلیقه آنها از مجلس حذف شده است، پس سعی میکنند حرفشان را کف خیابان و جاهای دیگر بزنند. از این رو باید اجازه دهیم از همه سلیقهها و طیفهای سیاسی در مجلس حضور داشته باشند![8]
💠*حضور 30 ساله اصلاحطلبان در اکثریت مناصب انتخابی کشور و خاصّه حضور همزمان و اکثریتی سالهای اخیر آنها در دولت، مجلس و شورای شهر؛ عیار ادعای آقای فراهانی مبنی بر بررسی سلیقهای صلاحیتها در شورای نگهبان را روشن میکند!
🔸مسئله مهمتر اما اشاره این فعال اصلاحطلب به گزینه «کف خیابان» و ادعای این است که اگر مردم احساس کنند سلیقه آنها در مجلس نیست؛ حرفشان را در کف خیابان میزنند...
🔹قبل از هرچیز باید دانست که تأکید بر "سیاست خیابانی" چیزی جز اجرای اوامر ستاد اصلاحات برای ایجاد فتنه اقتصادی در کشور به بهانه مشکلات دستکند دولت خودشان نیست. مقولهای غیر عقلانی که تهدید بهوسیله آن چیزی جز یک رفتار خائنانه نیست.
💢درباره اظهارات فراهانی لازم به اشاره است که اولا اصلاحطلبان زیادی توسط شورای نگهبان تأیید صلاحیت شدهاند و این گناه مردم و شورای نگهبان نیست که آقایان فقط امثال تاجزاده و حجاریان را بعنوان اصلاحطلب میشناسند.
ثانیا فرض بر صحّت مدعای اصلاحطلبان مبنی بر تأیید صلاحیت نشدن هیچیک از اصلاحطلبان؛ گناه اصلی متوجه ستاد اصلاحات است که چرا نتوانسته نامزدهایی بدون سوء پیشینه و فاقد معارضه با نظام و انقلاب و ولایت فقیه به مردم ارائه کند. در واقع در هر دو حالت هیچ جایی برای خیابان نیست بلکه این معاریف و رجال اصلاحات هستند که باید مؤاخذه سیاسی شوند.دبیر کل حزب ندا همچنین باید بداند که اصلاحطلبان پیش از تشویق مردم به حضور در کف خیابان! در مقابل این سؤال قرار دارند که چرا حاضر به رفتارهای ائتلافی خود در انتخاباتهای 92 و 94 نیستند؟!
🤔جالب است که شخص آقای فراهانی از جمله همان جوانان اصلاحطلب بود که چپها حاضر به اعتماد به آنها در سال 94 شدند.
اینکه فراهانی پس از متنعّم شدن از سمت نمایندگی در شورای شهر، اکنون حاضر به حمایت از جوانان تازهنفس اصلاحطلب نیست؛ تأملات زیادی را موجب میشود...
⭕️در این زمینه همچنین قابل تأمل است که فراهانی این تحلیل را نمیداند که شورای نگهبان حتی اگر تاجزاده و حجاریان را نیز تأیید صلاحیت کند اما ستاد اصلاحات از آنجا که با رؤیت پیشلرزههای فتنه اقتصادی؛ تصمیم به "تحریم خاموش انتخابات" گرفته است؛ هرگز به عرصه حمایت از انتخابات نخواهد شد. و در این فرایند امثال آقای فراهانی و سخنان عجیبشان هم بازیچههایی بیش نیستند.
⚜️ @taammolat74
🔰 پیام رهبر معظم انقلاب به تشکلهای دانشجویی:
امروز کشور بیش از همیشه به عنصر مومنِ حزباللهی نیاز دارد. هرچه میتوانید روی مبانی پافشاری کنید.
⚜ @taammolat74
تاملات
🔰 ویروس کرونا چیست؟ / شیوع ویروس کرونا همانند فیلم Contagion 🔸ویروس کرونا از خانواده ویروس سرماخو
🔰هالیوود آینده را میسازد یا پیشبینی میکند؟!
🔹به طور قطع یکی از دلایلی که سبب میشود از هالیوود به عنوان سینمایی یاد شود که برای دنیا نسخههای راهبردی میپیچد و نگاه به آینده دارد، همین فیلمهایی است که در آن اتفاقات آینده پیش از وقوع به تصویر کشیده میشود. تخریب برجهای دوقلو در ۱۱ سپتامبر، به روی کار آمدن دونالد ترامپ و حالا شیوع ویروس کرونا از مهمترین حوادثی است که در برخی فیلمهای هالیوودی پیش از وقوع ترسیم شدهاند. اما این بار در پی شیوع ویروس کرونا، بسیاری از کاربران در شبکههای اجتماعی به مقایسه این ویروس با ویروس فیلم Contagion (شیوع) پرداختهاند.
🔸در سینمای هالیوود به ویژه آن بخش از این سینما که موسوم به سینمای آخرالزمانی است به طور ویژه به مضامین و موضوعاتی پرداخته شده است که در آن یک ویروس خطرناک یا یک موجود خطرناک به دلیل خطای انسانی یا به واسطه اقدامی عامدانه در سطح جامعه شیوع پیدا میکند. اساساً نگاه هالیوود به مسئله آخرالزمان نگاهی خوفناک است و هیچ گاه در هیچ کدام از آثاری از این دست عاقبت دنیا با حضور یک منجی ختم به خیر نمیشود یا دست کم میتوان گفت در اغلب آثار هالیوود عاقبت خوشی برای دنیا ترسیم نشده است. در اغلب آثار آخرالزمانی هالیوود جامعه در حال مبارزه با موجود یا موجودات بیگانهای است که به بشریت حمله کردهاند؛ موجوداتی که یا از کرات دیگر به زمین آمدهاند یا به واسطه ویروسی کشنده به جان بشر انداخته شدهاند.
🔻اما این روزها موضوع ویروس کرونا خبر اول دنیاست و شباهت عجیب آن با برخی فیلمهای هالیوودی خیلیها را شگفتزده کرده است. در صنعت سینما ساخت فیلم بر اساس یک ویروس مرگبار همواره مورد توجه بوده است که این فیلمها به بخشهایی مثل یک فیلم فاجعهای که مشابه ویروس کرونا باعث قرنطینه یک شهر میشود، بوده یا حتی این ویروسها ممکن است باعث شروع و خلق یک دنیای آخرالزمانی شود. در هر حال، وجود فیلمی با اتفاقات مشابه ویروس کرونا شاید بیش از هر نوع فیلمی مورد توجه علاقهمندان به سینما باشد و فیلم Contagion (شیوع) یکی از همین فیلمهاست که بهتازگی مورد توجه کاربران شبکههای اجتماعی قرار گرفته است.
🔸 فیلم Contagion در سال ۲۰۱۱ روی پردههای سینما رفت و در این فیلم شاهد شباهت شیوع ویروس با ویروس کرونا بودیم که همین موضوع باعث شد تا بسیاری شروع به مقایسه اتفاقات فیلم با شیوع این بیماری کنند و حتی شاهد ارائه تصاویر مشابه نیز بودیم. حال سؤال اصلی این است که تا چه اندازه اتفاقات فیلم «شیوع» به ویروس کرونا نزدیک است؟ آیا ویروس در فیلم شیوع به ویروس کرونا شباهت دارد؟ چه تفاوتهایی بین ویروس MEV- ۱ با کرونا وجود دارد؟
🔹البته به طور قطع نمیتوان شباهتهای مو به مو با واقعیت در این فیلمها پیدا کرد، اما اگر نخواسته باشیم نگاهی غیرعادی و خرافاتی به مسائلی از این دست داشته باشیم دستکم میتوان روی این مسئله توافق کرد که هالیوود سعی میکند برای آینده جهان برنامههایی را که در برخی مراکز راهبردی برای اجرا طراحی میشود در فیلمهایش ترسیم کند. وقتی رئیس خزانهداری ایالات متحده از این سخن میگوید که کرونا میتواند برای آینده اقتصادی امریکا یک فرصت باشد، میتوان اینطور گمانهزنی کرد که هالیوود که رابطه تنگاتنگ آن با پنتاگون موضوعی پنهانی نیست، حادثهای که طراحی شده را سالها پیش به تصویر کشیده است.
⚜️ @taammolat74
تاملات
📮این #سلبریتی هایی که با لباس مشکی اومدن نشست خبری #جشنواره_فجر اگه #هواپیمای_اوکراینی حامل #دو
📮اتاق فکر این سلبریتیهایی که در اولین روز جشنواره فجر در سالن رسانه ها با لباس مشکی در نشستهای خبری حاضرشدند،
کجاست؟ آیا بازهم میخواهند با سواستفاده و نان خود در خون شهدای هواپیمای اکراین؛ گرین کارت، لایک و فالوئر جمع کنند؟
این را بدانید که؛اینها برعلیه مردمند نه از مردم!
✍️پروین اعتصابی
⚜️ @taammolat74
🔰میلاد دخانچی و وحید یامینپور سمبل دو نوع اسلوب اندیشهورزیِ کنونی جریان انقلابی
✍️امید رامز
این یادداشت را در متن ذیل بخوانید👇👇👇
⚜️ @taammolat74
تاملات
🔰میلاد دخانچی و وحید یامینپور سمبل دو نوع اسلوب اندیشهورزیِ کنونی جریان انقلابی ✍️امید رامز این
🔰میلاد دخانچی و وحید یامینپور سمبل دو نوع اسلوب اندیشهورزیِ کنونی جریان انقلابی
✍️امید رامز
🔸مسلک یامینپور از وجهی، غیر از سیاقی است که خودش در "نخل و نارنج" از شیخ انصاری تصویر میکند. شیخِ موصوف، دائما در حال صیرورت و شدن است. در تکامل است؛ نمیایستد؛ در سفر است و "مهاجر"؛ یامینپور اما راه را از پیش تعیین شده، و همگان را به این راه میخواند.
🔹اگر نقشِ اول داستان را کنار بگذاریم، این همان کانتکستِ نخل و نارنج هم هست. نخ و نارنج نشانگر پارادایم ذهنی و چارچوب فکری نویسنده است. یامینپور اگرچه انقلابی است، اما حافظ و البته منتفع وضع موجود هم هست. نه از این بابت که به آن رضایت داده است؛ بلکه از این بابت که تفکر خود را محفوظ و لایتغیر، و اندیشهی غیر را پیرامون میداند. از این بابت که به دنبال نقص در بیرون از خود(=خودِ فکری) است. یامینپور نماد گونهای از جریان انقلابیست که وضع موجود را صرفا نتیجه عملکرد "دیگری" میداند. از نگاه او این "دیگران" هستند که باید تغییر کنند تا وضع مطلوب حاصل شود. "خود" در نگاه یامینپور سوژه است.
🔸دخانچی اما تقریبا همه آنچیزیست که یامینپور نیست. دخانچی تفکر انتقادی را ابتدا از "خود"(خودِ فکری) آغاز کرده. نگاهی انتقادی به فرهنگ، سیاست و اقتصاد، ارتباط آنها، و نقش و تاثیر "خود"ها در کنارِ "دیگر"ها در وضع موجود.
🔹اگرچه باید اذعان کنم اکنونِ نگارنده به یامینپور شبیهتر است تا به دخانچی، اما برای آینده انقلاب به دخانچی امیدوارمترم تا یامینپور. این دخانچیست که شیخِ سالک دوران ماست نه یامینپور. دخانچی در مصیر است و در این صیرورت در خدمت انقلاب ولی یامینپور در مسیر است و در خدمت انقلابیها! دخانچی بهمثابه انسانِ خودآگاه جستجوگرِ حقیقت و نسبت آن با واقعیت است و یامینپور به مثابه خودی است که در پی تعیّن بخشیدن به حقیقتِ جهان است.
#یامین_پور #دخانچی
⚜️ @taammolat74
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔰چرا سلبریتیها از اطلاق سلبرتی به خود هراس دارند؟
✍ هاتف خالدی
🔸حامد بهداد با آن اداهای بنجول دسته دوم، با آن ژست های عقب مانده غربی و استفاده غلط و بی معنی واژگان انگلیسی، با آن اطوارهای تصنعی که حتی شبیه اجرای یک بازیگر هنرمند هم نیست نمی تواند خودش را از جامعه سلبرتی جدا کند.
🔹سلبرتی یعنی همین: مشهور، بی سواد، پرمدعا، دغل و فریبکار
🔸چرا این ها از اطلاق سلبرتی به خود هراس دارند؟ چون دیگر همه می دانند سلبرتی موجودی دهان گشاد و هرزه گوست که از فریب ارتزاق می کند و از شیادی به فربهی می رسد. حامد بهداد از قضا نمونه واقعی و یک مثال روشن از سلبرتی است
🔹فریبکاران حریص! این قدر مردم مردم نکنید. از کدام مردم دقیقا حرف می زنید؟ ما در یک جامعه به شدت طبقاتی و لایه لایه زندگی می کنیم. طبقه ای که شما بی مایگان نمایندگی اش را به نام خود زده اید تمام مردم ایران نیستند.
⚜ @taammolat74
🔰بسته خبری #مهر_سیمرغ
🔸 هر روز با اخبار جشنواره فجر 98
💢تنور «فجر ۳۸» بالاخره گرم شد/ مدعیان «سیمرغ» از راه میرسند...
🎞چهره روز؛ ساعد سهیلی
پنج سال پیش و در جشنواره سیوپنجم فیلم فجر، فیلم سینمایی «رخ دیوانه» به کارگردانی ابوالحسن داوودی بهعنوان یک اتفاق موردتوجه ویژه قرار گرفت؛ فیلمی که ایفاگر دو نقش اصلی و کلیدی آن امیر جدیدی و ساعد سهیلی بودند.
تا پیش از این تجربه، جدیدی تنها در فیلمهای هومن سیدی خوش درخشیده بود اما ساعد سهیلی چند سالی میشد که از زیر سایه پدرش سعید سهیلی خارج شده بود و با ایفای نقش در آثاری همچون «چند متر مکعب عشق» جایگاه خود بهعنوان یک بازیگر جوان و توانمند تثبیت کرده بود.
🎞فیلم روز؛ شنای پروانه
در میان فیلمهای اکران شده در دو روز ابتدایی جشنواره سیوهشتم در سینمای اصحاب رسانه، فیلم سینمایی «شنای پروانه» به کارگردانی محمد کارت، با فاصله بیشترین تحسین را متوجه خود کرده است.«شنای پروانه» حالا اولین دورخیز محمد کارت برای کارگردانی یک فیلم بلند داستانی است. حسین دوماری و پدرام پورامیری کارگردانان فیلم «جاندار» در نگارش فیلمنامه «شنای پروانه»، کارت را همراهی کردهاند و تهیهکنندگی این فیلم را هم رسول صدرعاملی برعهده دارد. سرمایه گذاری محمدصادق رنجکشان و البته نقشآفرینی متفاوت امیر آقایی از دیگر نکات قابل توجه درباره «شنای پروانه» است.
🎞حاشیه روز؛ حضور آقای دبیر و غیاب اینترنت!
برخلاف سال گذشته که ابراهیم داروغهزاده در مقام دبیر جشنواره حضوری کمرنگ در فضای برگزاری جشنواره داشت و دسترسی اصحاب رسانه به او به سادگی دیگر ایام سال نبود، امسال آقای دبیر، حضوری مستمر در فضای عمومی پردیس ملت دارد.
داروغهزاده در حاشیه همه نشستهای رسانهای حضور دارد و متن و حاشیه این نشستها را بیواسطه دنبال میکند، اما همچنان علاقه چندانی به اظهارنظرهای رسانهای درباره حواشی روز جشنواره ندارد!
🎞پیشنهاد ویژه؛ روز صفر
سعید ملکان هرچند فیلماولی محسوب میشود و اولین ساختهاش در بخش «نگاه نو» جشنواره فجر سیوهشتم رونمایی میشود اما اصلاً تازهکار نیست و تا به امروز حداقل ۹ بار برای دریافت سیمرغ روی سن اختتامیه جشنواره فجر حاضر شده است! ۶ بار در مقام طراح چهره و ۳ بار در مقام تهیهکننده.
ملکان، چهرهپرداز باسابقه سینمای ایران که چند سالی است ردای تهیهکنندگی هم برتن کرده بود، با «روز صفر» وارد میدان «کارگردانی» شده است. فیلمی که فرآیند تولید را در سکوت خبری طی کرد و تلاش بسیاری شد تا جزئیات آن تا روز رونمایی در جشنواره، در فضای رسانهای منتشر نشود. طبق پیگیری رسانهها اما مشخص شد فیلم قرار است بخش دیگری از پازل روایت سینمایی از یکی از جنجالیترین پروندههای امنیتی سالهای اخیر یعنی فعالیتهای گروه عبدالمالک ریگی در کشور را کامل کند تا به فاصله یک سال بعد از درخشش «شبی که ماه کامل شد» در جشنواره سیوهفتم، باردیگر فیلمی با محوریت این پرونده در ویترین جشنواره داشته باشیم.
متن کامل را در لینک ذیل بخوانید👇
🌐 mehrnews.com/news/4843030
⚜️ @taammolat74
🔰انقلاب در نظریههای انقلاب
بحثی پیرامون گستره مفهومی نظریههای انقلاب و چرخشهای تئوریک آنها پس از انقلاب اسلامی ایران
✍️ احمد مهرشاد
🔸انقلابات از منظرهای متفاوتی موضوع مطالعه قرار گرفتهاند؛ تکثر نظرگاهها، در حداقلیترین سطح، مؤید وجود پیشفرضهایی است که اسباب این تنوع است؛ و حداقلیترین نتیجه این امر آن است که علیالسویه بودن ربط یک نظریه با واقعیات و پدیدههای متفاوت را مورد تردید قرار میدهد. در واقع هر نظریه ظرفیت تبیینی واقعیاتی محدود را دارد. بنابراین با هر نظریه نمیتوان سراغ هر پدیدهای و در هرجا رفت! این امر در مورد انقلاب برجستگی بیشتری مییابد؛ به عبارت دیگر، انقلاب که هر مورد منفرد آن برخاسته از زمینههای منفردی است، نظرگاه خاصی را جهت تحلیل و بررسی طلب مینماید. اما آیا این امر در مورد انقلاب اسلامی ایران نیز صادق است؟ در واقع آیا نظریههای موجود علوم اجتماعی امکان مطالعه انقلاب اسلامی را دارند؟ رویکردهای تحلیل مناسب جهت مطالعه انقلاب اسلامی کداماند؟ نوشتار حاضر تلاشی در جهت ارائه نگرشی عمومی بر تاریخ و سنخبندی نظریههای انقلاب در حوزه اجتماعی و سیاسی با توجه به پدیده انقلاب اسلامی میباشد و تأثیر بزرگترین انقلاب قرن بیستم بر حوزه اندیشه را تا حدی نمایان مینماید.
⏰خواندن ۱۰ دقیقه
متن کامل را در لینک ذیل بخوانید👇
🌐http://vrgl.ir/v1iS8
⚜️ @taammolat74
📮حقیقت کدام است؟؟؟
#جشنواره_فجر یا جشنواره #فقر؟؟؟
جشنوارهای پر از؛
فقر #فرهنگ
فقر #شعور
فقر #دین
⚜ @taammolat74
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥انقلاب و اندیشه؛ جنگِ ناممکنها؟
🔸کسانی جمع میشوند تا حرفی بزنند، اما کسان دیگری به جان آنها میافتند! این در خط درست #انقلاب نیست و منافات با #آزادی_های_اساسی و سیاسی دارد.
🔹فضای جامعه اسلامی، فضای باز است و صاحبان اندیشههای مختلف، میتوانند سخن خود را ابراز کنند. به جنگ افکار رفتن، فقط با بیان #فکر و #اندیشه ممکن است.
#سالگرد_انقلاب
▫️ دلایل، قوی باید و معنوی
نه رگهای گردن به حجت قوی
#سعدی
⚜ @taammolat74
🔰«انتخابات مهندسی شده» کلیدواژه فتنه جدید
🔸«آذر منصوری» از دستگیرشدگان فتنه ۸۸ در یادداشتی در روزنامه ایران با عنوان «انتخابات فراگیر ترجمه میزان رای ملت است» نوشت: «بدون شک ترجمه میزان رأی مردم است، انتخابات است و لازمه حفظ نظام، این است که شهروندان بتوانند از حق آزادانه انتخاب -هم برای انتخاب شدن و هم انتخاب کردن- برخوردار باشند. چنان که این حق از شهروندان گرفته شود به منزله حذف جمهوریت نظام است. نکتهای که آقای روحانی روی آن تأکید کردهاند برگرفته از همین دغدغه و نگرانی است».
🔹منصوری در ادامه نوشت:«تذکر رئیس جمهوری و بسیاری از چهرههای سیاسی در مورد تهدیدات به وجود آمده، باید مورد ملاحظه جدی و مبنای تصمیمگیریها قرار بگیرد و شاهد مواجهه دیگری با انتخابات آزاد و حق انتخاب شدن و انتخاب کردن مردم در این انتخابات باشیم. نه اینکه صحنهای پیش روی مردم به تصویر کشیده شود که تکلیف سه چهارم از کرسیهای آن قبل از انتخابات معلوم است.شرایطی پیش روی مردم فراهم شده که رقابتی در انتخابات محتمل نخواهد بود و شکل نخواهد گرفت...انتخابات با این شیوه انتقاد برانگیز خالی کردن انتخابات و جمهوریت از معنای اصلی آن است».
🔸این فعال فتنه ۸۸ با تاکید بر لزوم برگزاری انتخابات آزاد، مدعی شده است که تکلیف سه چهارم از کرسیهای مجلس، قبل از انتخابات معلوم است!
🔹پیش از این، «محسن غرویان» از فعالین تندروی طیف اصلاحات در اظهارنظری تأمل برانگیز گفته بود:«باید احساس عمومی این باشد که آنچه رای مردم هست واقعا از صندوقها درآید...مردم نباید احساس کنند انتخابات از قبل تنظیم شده تا افراد خاصی وارد مجلس شوند. این فضا را شورای نگهبان میتواند فراهم کند که مردم با شوق و ذوق بیشتری در انتخابات وارد شوند و رای واقعی خودشان را به صندوق بریزند».
🔸«محمود صادقی» کاندیدای ردصلاحیت شده مجلس نیز در روزهای گذشته گفته بود:«اغلب اصلاحطلبان از جمله آقای عارف باور دارند که با وضع مهندسیشدهای روبهرو هستیم. در همه حوزههای انتخابیه بررسی دقیق شده است که چه ترکیب نامزدهایی حضور داشته باشند؛ یعنی اگر نامزد اصلاحطلبی پایگاه اجتماعی ندارد، تأیید صلاحیت شده و اگر در میان مردم جایگاه و پایگاهی دارد، رد صلاحیت شده است. مورد به مورد میتوانیم بگوییم که چه طراحیهای دقیقی رخ داده است».
🔸فعالین فتنه در سال ۸۸ با این ادعا که انتخابات از سوی شورای نگهبان، مهندسی شده است، ۵ ماه پیش از برگزاری انتخابات، موضوع تشکیل «کمیته صیانت از آراء» را مطرح کردند! این اقدام یکی از بخش های پازل پروژه بزرگ فتنه ۸۸ بود.
🔹اصلاح طلبان در حال حاضر، دولت، شورای شهر و شهرداری تهران و فراکسیون امید مجلس را در اختیار دارند، اما هیچکدام از نهادهای مذکور کارنامه قابل دفاعی ندارد. بنابراین یکی از اهداف مطرح کردن دروغ «انتخابات مهندسی شده»، فرار از پاسخگویی است.
💠طیف تندروی اصلاح طلب بارها ثابت کرده است که با جمهوریت هیچ نسبتی ندارد؛ چه آنکه در انتخابات سال ۸۸، پس از شکست در انتخابات با دروغ تقلب ماهها کشور را در آشوب و التهاب فرو برد.
🔴«انتخابات مهندسی شده» کلیدواژه طیفی است که هیچ اعتقادی به جمهوریت نداشته و ملاک اصلی اش در انتخابات، برآورده شدن منافع قبیله ای و حزبی و شخصی است.
⚜️ @taammolat74
✅{...قَدْ نَرَےتَقَلُّبَ وَجْهِكَ فِي السَّمَاءِ عُیونِهم ...}
وقتےڪھ دلـت
تنگ مےشود
بھ #آسمانِ
چشم هایشان
نگاه ڪن... :)🖤
💐 #دهه_فجر_انقلاب
⚜️ @taammolat74
🔰آشکار کردن، برای پنهان کردن!
✍ رضا تسلیمی
🔸درباره ویروس کرونا دارد اطلاع رسانی خوبی در جهان می شود. روش های پیشگیری مرتب به مردم اعلام می شوند و هشدارهای لازم در مرزها وجود دارند.
🔹اما هیچ کس هیچ هشداری راجع به زندگی سختی که کارگران چینی داشتند و دارند نمی دهد. کسی معمولا خبر ندارد که آن ها در فضاهایی مثل تابوت می خوابند و وعده های غذایی اندکی دریافت می کنند.
🔸رسانه ها تنها برج ها و باروهای پکن و شانگهای را به تصویر می کشند اما به گوشه و کنار شهر و شهرها و روستاهای دیگر توجه نمی کنند.
🔹کارگران با حقوق بسیار کم در همه جای جهان دارند زندگی که نه، هر روز مرگ را تمرین می کنند و کسی رسانه آن ها نیست.
🔸هیچ کس از مرگ تدریجی انسان ها در گوشه و کنار شهرهای صنعتی جهان نمی نویسد. انسان های از خودبیگانه ای که محکومند به روزمرگی و هیچ معنا و هدفی را در زندگی خود دنبال نمی کنند.
انسان هایی که به اجبار کار می کنند و دوباره کار می کنند بی آنکه بدانند چه می کنند، چرا آن کار را انجام می دهند و چه کسی از محصول کار آنها سود می برد.
🔹ای کاش رسانه ها سری هم به حاشیه شهرها می زدند و در مورد زندگی دست فروشان، معتادان و تن فروشان گزارش تهیه می کردند. به راستی چه کسی می تواند بگوید که آنها زندگی می کنند؟
🔸درباره ویروسی مهلک که نه چند صد نفر، بلکه میلیاردها نفر را تهدید می کند هم بنویسید: اقتصاد مدرن!
#کرونا
#اقتصاد_مدرن
#رسانه
⚜ @taammolat74
🔰#امت_اسلامی با انقلاب اسلامی ایران متولد شد
#شهید_قاسم_سلیمانی در درون خودش نظام معنایی توحید و اسلام را محقق کرد و تکوین امت یا ملت اسلام را در رفتار و کنش و شهادت ایشان میبینیم، طوری که اصلاً نمیتوان آن را ندید. در حال حاضر امت اسلامی بیش از یک سده است که هویت معنایی خودش را از دست داده است و بعد از مواجهه با جهان مدرن در حاشیه ملت دیگری قرار گرفته است. امت اسلامی با انقلاب اسلامی ایران متولد شد، اما در چارچوب جغرافیای خاص و محدودی به نام ایران معنا پیدا کرد. ایران از دیرباز کانون امت اسلامی و جریانهای معرفتی اسلام بود. طبیعی است که اگر قرار بود خیزش جدیدی در جهان اسلام اتفاق بیافتد از ایران شروع شود.
🔶حجت الاسلام دکتر حمید پارسانیا
استاد حوزه و دانشگاه
🔸نشست عقل سرخ از سلسله نشستهای اصحاب علوم انسانی در باب فهم و تبیین جهان مقاومت پس از شهادت سردار سلیمانی
⏰دانشکده علوم اجتماعی دانشگاه تهران، 15 بهمن 98
⚜ @fekrat_net
⚜ @taammolat74
📸 این پوستر در #جمهوری_اسلامی_ایران طراحی نشده!
این کار #جوانان_غربی است!
🔸 درد مشترکی در تمام مردم مظلوم جهان نسبت به کمپانیهای #آمریکایی_صهیونیستی پیدا شده.
#گروه_های_مردمی ضد استکبار در جهان و حتی در دل آمریکا شکل گرفته.
⚠️ مراقب باشیم عقب نمانیم.
#جنبش_جهانی_تحریم_آمریکا
#انتقام_سخت_اقتصادی
#تحریم_کالای_آمریکایی
#تحریم_شرکتهای_صهیونیستی
#جنگ_اقتصادی
#مقاطعه_البضائع_الأمريكية
⚜ @taammolat74
🔰 چرا روحانی و اصلاح طلبان از #رفراندوم سخن می گویند؟
✍ محمد عبداللهی
🔸همزمانی طرح مجدد موضوع رفراندوم از سوي حزب اتحاد ملت و قبل تر توسط حسن روحانی که در سال گذشته با درخواست افزايش اختيارات رییس جمهور همراه بود، آن هم در بحبوحه گرانیهای افسارگسیخته، رکود عمیق، بیکاری روزافزون و نارضایتی مردم از عملکرد دولت، این سوال را در ذهن مخاطب ایجاد می کند که چرا و با چه انگیزه ای رئیسجمهور به عنوان شخص اول اجرایی کشور، با این سطح گسترده از اختیارات و کارنامه ضعیف ۷ ساله از رفراندوم سخن میگوید؟
🔻چرا آقای روحانی و مدعیان اصلاحات تلاش دارند اوضاع را مبهم و در بن بست تفسیر و تحلیل کنند؛ در حالی که در قانون اساسی هیچ بن بستی وجود ندارد تا نیاز به همه پرسی و رفراندوم باشد؟!
🔻نگاهی به تاریخ سیاسی پس از انقلاب نشان می دهد همواره اهداف خاصی از سوی مطرح کنندگان پیشنهاد رفراندوم وجود داشته است. اینگونه جو سازی ها يادآور تجربه تلخ دوران ریاست جمهوری بنی صدر است.
🔻در فاصله زمستان ۱۳۵۸ تا بهار ۱۳۶۰ #بني_صدر به طور مکرر عمليات رواني با موضوع ميزان اختيارات خود و طرح رفراندوم را در دستور کار داشت. در واقع بنی صدر در روزهايي که محبوبيتش به شدت سقوط کرده بود و نمايندگان ملت قصد عزل او را داشتند از دستاویز تبلیغاتی عدم اختیارات و پیشنهاد طرح رفراندوم استفاده می کرد.
🔻این واقعیتی است که جماعت غربگرا همواره زمانی که خواستهاند قانون را دور بزنند و یا ناکارآمدی های خود را بپوشانند، از ضرورت رفراندوم و یا کمبود اختیارات سخن میگویند.
🔻اما آیا مردم که در اثر سوءمدیریت دولت و گره زدن حیات و مماتشان به برجام، با تورم افسارگسیخته و بیکاری و گرانی و تنگی معیشت مواجهاند، سرشان با رفراندوم گرم خواهد شد؟
آیا فرستادن پالس وجود بحران فراگیر در کشور به آمریکا و تشویق او برای تنگ تر کردن حلقه فشارها خیانت به منافع ملی نیست؟
آیا جمعیت ۳۰ میلیونی تشییع کننده حاج قاسم ، رفراندوم ملی برای تایید مسیر انقلابی گری و #نه_به_مذاکره تلقی نمی شود که روحانی اصرار دارد آن را نادیده بگیرد؟
⚜ @taammolat74
🔰بسته خبری #مهر_سیمرغ
🔸 هر روز با اخبار جشنواره فجر 98
💢مورد عجیب مجید مجیدی در «فجر ۳۸»/ ماجرای «ریگی» سهگانه میشود؟
🎞چهره روز؛ مرتضی اصفهانی
سال گذشته و درست فردای رونمایی از «شبی که ماه کامل شد» به کارگردانی نرگس آبیار در جشنواره سیوهفتم فیلم فجر بود که در بسته خبری «مهر سیمرغ» از «مرتضی اصفهانی» نوشتیم؛ چهره پشتپرده بخش عمدهای از تولیدات سینما و تلویزیون با داستانهای امنیتی که جدیتر از همیشه در فرآیند تولید یک فیلم نقشآفرینی کرده و نامش بهعنوان «نویسنده فیلمنامه» در تیتراژ فیلم آبیار خودنمایی میکرد.
حضور مشترک مرتضی اصفهانی در دو فیلم «شبی که ماه کامل شد» و «روز صفر» که هر دو با پروداکشن ویژه و با محوریت «پرونده عبدالمالک ریگی» به سرانجام رسید از نکات قابل توجه این دو فیلم است؛ دو فیلمی که دور از انتظار نیست در دورههای آتی جشنواره فیلم فجر شاهد رونمایی از قسمت سوم آن نیز باشیم تا سهگانه «ریگی» در سینمای ایران کامل شود؛ مرتضی اصفهانی برای قسمت سوم سراغ کدام کارگردان خواهد رفت؟
🎞فیلم روز؛ آبادان یازده ۶۰
«فرکانس یازده ۶۰» عنوان کتابی به قلم فضلالله صابر است که دستمایه تنها فیلم اقتباسی جشنواره سیوهشتم فیلم فجر قرار گرفته است. «آبادان یازده ۶۰» را مهرداد خوشبخت براساس این کتاب که در واقع مجموعهای از خاطرات و روایتهای شفاهی کارمندان رادیو آبادان در مقطع ۴۰ روز ابتدایی آغاز جنگ تحمیلی است، کارگردانی کرده است. فیلمی که میتوان آن را تنها نماینده «سینمای دفاع مقدس» در ویترین جشنواره سیوهشتم هم دانست، فیلمی که مستقیما سراغ «روایت جنگ» رفته و قرار نیست در حاشیه و پس زمینهاش اشاراتی هم به تبعات جنگ داشته باشد.
🎞حاشیه روز؛ معمای «خورشید» و ادعای «احترام به مخاطب»!
بازهم پای «احترام به مخاطبان و تماشاگران عزیز» در میان است اما دبیرخانه پاسخی به این سوال نداده است؛ در صورت «رسیدن» و نمایش فیلم «خورشید» آیا این فیلم همچنان در گردونه رقابت و داوری هم حضور دارد؟ اگر نیست چرا در اطلاعیه صراحتاً به حذف این فیلم از داوری بخش سودای سیمرغ اشارهای نشده است و اگر بنا بر این است که در راستای همان «ارجگذاری به تلاش سازندگان» این فیلم کماکان در چرخه داوری هم باقی بماند، آیا با احتساب «پسرکشی» تعداد فیلمهای بخش سودای سیمرغ بالاتر از ۲۲ فیلم نمیشود؟
🎞پیشنهاد ویژه؛ درخت گردو
با احتساب دوره سیوهشتم، محمدحسین مهدویان با پنج دوره حضور مستمر و بیوقفه در جشنواره فیلم فجر، یک کارگردان رکورددار است. مهدویان با «ایستاده در غبار»، «ماجرای نیمروز»، «لاتاری» و «ماجرای نیمروز۲؛ رد خون» در چهار دوره اخیر جشنواره فجر حضور داشته و جالب اینکه در تمام این دورهها آثارش موردتوجه منتقدان، مخاطبان و تا حدودی هم داوران فجر قرار داشته است.
متن کامل را در لینک ذیل بخوانید👇
🌐 mehrnews.com/news/4844066
⚜️ @taammolat74
📮حجتالاسلام و المسلمین سیدحسن تقیزاده معتقد بود ایرانی اگر میخواهد ترقی کند باید از فرق سر تا ناخن پا فرنگی شود. حجتالاسلام و المسلمین سیدمحمد خاتمی نیز معتقد است باید خرد، بینش و روش غربی را پذیرفت تا توسعه بیاید.
قیام امام(ره) علیه این "اسلام و مسلمین" بود.
✍سید یاسر جبراییلی
⚜ @taammolat74
37.3M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎥کمپین انزوا، عدم سرمایه گذاری و تحریم اسرائیل به انگلیسی: Boycott, Divestment and Sanctions ،BDS جنبشی جهانی است که هدف آن تحت فشار قرار دادن دولت اسرائیل با اهرم های اقتصادی و علمی جهت پایان اشغال سرزمین فلسطین است.
♦️این جنبش جهانی که در حال گسترش است در ایران کمتر شناخته شده است. تماشا کنید.
⚜ @taammolat74
🔰ذات انسان #تنهایی است.
✍ رضا داوری اردکانی
🔸 نصیب هر فرد از زندگی، بهره ای است که از تنهایی برده است. یعنی هر اندازه تنهایی را لمس کنیم، زندگی را لمس کرده ایم. مادام که انسان نتواند نسبت به حوزه حریم هستی خود آگاهی پیدا کند، از #هویّت انسانی برخوردار نخواهد بود.
🔹مرجع ضمیر «#من» که حریم شخصی شناخته می شود، خلوتگاهی ویژه است که بیگانه نمی تواند در آن قدم بگذارد. و این همان چیزی است که «تنهایی انسان» را نشان می دهد. این تنهایی، به گونه ای است که با قرار گرفتن در میان جمع جبران نمی شود. این تنهایی، حقیقت هویّت شخصی را تشکیل می دهد و کسی که از این #خلوت بی خبر است، از درک معنی #زندگی انسانی ناتوان خواهد بود.
⚜ @taammolat74
📣 #اطلاعیه
مدرسه آزاد فرهنگستان علوم اسلامی برگزار میکند:
🔸دوره آموزشی_مطالعاتی #طرحفکری
💠 با موضوعات:
الاهیات اجتماعی
اندیشه سیاسی-اجتماعی
نظریه اجتماعی
⚜ @farhangestan_edu
⚜ @taammolat74
✅ حقیقت همیشه زنده...
رمز پیروزی شما ایمان و وحدت کلمه بود...💙
امام خمینی(ره)
💐 #دهه_فجر_انقلاب
⚜️ @taammolat74
🔰فیلم خروج وسترن است یا فیلم جادهای؟! فیلم گفتمانی است یا فیلم تقابلی؟! حکومتی است یا حاکمیتی؟!
✍️صالح حمیدی
«ستیزه» مهمترین عنصری است که فیلم را وسترنیزه میکند. ساختار و فضای فیلم مبتنی بر تقاضای رحمت و سایر روستاییان برای ملاقات با رسیدن جمهور را نمیتوانیم تقابل تفسیر کنیم. تقاضا با تقابل فاصله واژگانی و گفتمانی دارد. پس صرف چند عکس از یک مزرعه، نسبت دادن وسترن به فیلم اشتباه است که خاص عناصر ناآگاه و کم سواد نسبت به سینماست.
خروج هیچکدام از شاخصههای وسترنهای کلاسیک، اسیدی، معاصر، فانتزی، فلوریدا، آبگوشتی، شمالی، اوسترن (وسترن سرخ)، اسپاگتی و سایرین را دارا نیست. فیلم خروج یک فیلم روستایی است، که اعضای آن از رویه سازش اجتماعی خروج کردهاند، از عدل آباد (نام تمثیلی) به شعبه اصلی پاستور در تهران. مبنای این خروج کافی نبودن عدالت در روستای شهیدپرور عدل آباد است.
جالب اینجاست که به وقت شام را فرزندان مدافعان حرم با عکسهایی که از پدرانشان به دست داشتند تماشا کردند اما فیلم به یک خلبان فداکار هواپیمای مسافربری عرض ارادت میکند، منجی زندانیان داعش در سوریه هم هواپیماهای روسی هستند. آیا فیلمسازی در آمریکا میتواند با پول پنتاگون در آمریکا فیلم بسازد و از نمایش پروپاگاندایی فعالیت سربازان آمریکایی پرهیز کند؟
در فیلم خروج نیز چنین اتفاقی رخ میدهد و با علم به اینکه مخاطب میداند منظور از جنگ و نبرد امروز، تقابل با تروریستهای منطقهای و فرامنطقهای است، محل نبرد سرباز را مولف در مرزهای ایران معرفی میکند و از نمایش یک لباس ساده سپاه پرهیز میکند.
شاید با این کار -نمایش نمادین و تجلیل از پاسداران امنیت- فیلم دیگر مورد پسند عطریانفر، قوچانی، بهزاد نبوی، تاجزاده و سایر افرادی که در نمایشهای خصوصی قرار است آنرا تماشا کنند، نباشد! از سینمای حاتمیکیا نباید مثل گذشته انتظار داشته باشیم.
از این مصداق نمیشود به سادگی گذشت. همین منتقدانی که سعی میکنند با عبارتی نظیر وسترن ، سویه انتقادات را منرحف کنند، ضعفهای اینچنینی را نمیتواند با واژگان پرطمطراق سینمایی بپوشانند.
همین طیف از منتقدان سینمایی مسلمان نئولیبرال قرار است در بولتنهایشان تمامی این ضعفها را با واژه پرطمطراق سینمایی بپوشانند. اگر افرادی برای چنین لاپوشانیهایی بودجه چند میلیونی صرف آنان کردهاند، قطعا روی اسب مرده شرط بندیکردهاند.
همین گروه، چه هیاهوی گستردهای به راه انداختند و تقدیر ویژهای از فیلم «بادیگارد» کردند، تا ضعفهای آنرا لاپوشانی کنند و امروز به فیلم بادیگارد متلک میاندازند که اثر بسیار ضعیفی است.
چرا اشکال بزرگ فیلم بادیگار نیز یعنی دامن زدن به دوگانه حاکمیت و دولت را پشت واژگان پرطمطراق ساده، پنهان کردند. این تحلیل ویژه خاص دوگانه سازی در متن فیلم با صراحت لهجه بیشتری وجود دارد و فیلم با پروپاگاند روابط عمومیچیها میشود فیلم منتقد دولت.اما این شگردهای رسانهای در مورد فیلم خروج کارساز نیست.
⚜️ @taammolat74