eitaa logo
تاملات
744 دنبال‌کننده
2.2هزار عکس
341 ویدیو
80 فایل
تاملاتی پیرامون آنچه در اکنون میگذرد... 🌐وبلاگ: http://noghte-sarkhat.blog.ir/ 👤ادمین: @rasoul1414
مشاهده در ایتا
دانلود
🔰 نشست مجازی: «نقش سینمای شناختی در جهت‌دهی اندیشه» گفتگوهای برخط اینستاگرامی 💢 بازنمایی زن در سینمای ایران 👤 مریم بحرالعلومی؛ کارگردان و تهیه کننده 🔸سه‌شنبه۲۹شهریور، ساعت۲۱ 💢 سینما و ایدئولوژی؛ فرصتها و تهدیدها 👤 دکتر مرضیه ادهم؛ پژوهشگر سینما 🔸چهارشنبه۳۰شهریور، ساعت۲۱ 💢 سینمای اندیشه‌ای و جایگاه آن در انقلاب اسلامی 👤 دکتر رامتین شهبازی؛ مدیر گروه سینمای دانشگاه سوره 🔸پنج‌شنبه۳۱شهریور، ساعت۲۱ 💢 سینما؛ راه حلی برای مسائل اجتماعی و یا وسیله‌ای برای سیاه‌نمایی؟ 👤 سیدمجید صالحی؛ کارگردان سینما 🔸جمعه ۱ مهر، ساعت۲۱ 💢 سیر تطور سینما در ایران قبل و بعد از انقلاب 👤 دکتر رضا غلامی؛ استادیار پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات فرهنگی 🔸‌شنبه ۲ مهر، ساعت ۲۱ 🛑 پخش از صفحه اینستاگرام فکرت @Taammolat74
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🔵 آرمان و روح‌‌الله رفتند که آرمانِ روح‌الله بماند... ⚜️ @Taammolat74
🇮🇷🇮🇷🇮🇷 گرفتار تاریکی بودیم که امام خمینی از قلب تاریخی که می‌رفت تا فراموش شود، چون محمد فریاد برآورد که «واعتصموا بحبل‌الله جمیعا و لاتفرقوا» و ما که هنوز دست و پا می‌زدیم تا به خویشتن خویش بازگردیم، از این سخن تازه شدیم و دریافتیم که آنچه می‌جستیم، یافته‌ایم و به یقین رسیدیم و حتی من که همواره بویی از محمد در مشام داشتم در آغاز باور نمی‌کردم که در این ظلمت‌کده‌ی زمین بتوان نقبی به سوی نور زد و برق یقین بی‌هیچ واسطه‌ای بر دلم نشست. همانگونه که بر کوه سینا، و ایمان آوردم برادر! ✍️ شهید مرتضی آوینی ⚜️ @Taammolat74
📍پرسشگری آغاز تفکر... گاه حوادث و رخدادهایی پیرامون این زندگانی روزمره آدمی پدیدار می‌شود که انسان را به توقف و تأمل وامی‌نهد. این تأملات است که بی‌خبری و مشغولیت ما را در هم می‌شکند و ما را با این واقعیت روبرو می‌کند که برخلاف تصورمان، هیچ چیز عادی و معمولی‌ای وجود ندارد... ⚜️ @Taammolat74. 👇👇👇
تاملات
📍پرسشگری آغاز تفکر... گاه حوادث و رخدادهایی پیرامون این زندگانی روزمره آدمی پدیدار می‌شود که انسان
🔹 گابریل مارسل در بخشی از مقاله "در باب راز هستی‌شناختی" از تعبیر "کاهش قوه حیرت" استفاده می‌کند و آن را از اوصاف جهانِ کنونی ما می‌داند؛ جهانی اجتماعی‌شده که در آن از صبح که بیدار می‌شویم درگیر مسائلِ برآمده از زیستن در اجتماع هستیم: از غم نان و اشتیاقِ داشتن چیزها گرفته تا ترس از آینده‌ی اقتصاد و سیاست، و تا رقابت و تلاش برای خوب به نظر رسیدن در چشم این و آن. 🔹 این فهرست را می‌توانید همینطور ادامه بدهید و چیزهای مثبت و منفی فراوانی را به آن اضافه کنید. وجه مشترک همه آن‌ها این است که از ما انسانی اجتماعی می‌سازند؛ انسانی درگیر با اشیاء، روابط و اتفاقات، انسانی هضم شده در "ورّاجی‌های روزمره"، بلعیده شده توسط "درگیری" و همیشه "مشغول" به چیزی. به عقیده او چنین جهانی، نیاز هستی‌شناختی انسان را سرکوب می‌کند و قوه حیرت او را تقریباً از بین می‌برد. 🔹 اما گاه حوادث و رخدادهایی پیرامون این زندگانی روزمره آدمی پدیدار می‌شود که انسان را به توقف و تأمل وامی‌نهد. این تأملات است که بی‌خبری و مشغولیت ما را در هم می‌شکند و ما را با این واقعیت روبرو می‌کند که برخلاف تصورمان، هیچ چیز عادی و معمولی‌ای وجود ندارد. این حوادث غیرمعمولی که اتفاق می‌افتد، گویی انسان را فریز می‌کند و آن وقت است که اغلب ما برای مدت کوتاهی به جای "مشغول بودن به هستی" به آن "فکر می‌کنیم" و کمی از قوه حیرتمان بهره می‌گیریم. آنگاه است که وزن چیزها تغییر می‌کند و برای مدتی کوتاهی با جهانی متفاوت روبرو می‌شویم که بودن متفاوتی را طلب می‌کند. 🔹انسان گاه به پرسش‌هایی بر می‌خورد که حکم همان حوادث و رخدادها را دارد. این دم غنیمت می‌شود که انسان را به تفکر وادار سازد تا برای مدتی هم که شده از قفس آهنین روزمرگی خارج شود و به سرآغاز و سرانجام بیاندیشد. این پرسش‌ها شروعی است برای خارج شدن از زندگی روزمره، برای وسعت‌بخشیدن به عمق معنای زندگی، و فرصتی برای شکستن خود، برای دیدن واقعیتی که خلاف تصورمان بوده است. البته قرار نیست این کنش‌های فکری ما را از عمل باز بدارند بلکه قرار است ما را از افراطی‌گری، احساساتی‌گری و گرفتار شدن به هذیانِ فکری دور کنند. در امتداد این خودآگاهی و تفکر است که می‌توان دوباره به همه چیز از منظری متفاوت اندیشید. نسل ما به عنوان نسل جوان انقلاب باید در پس این تفکر جهان خویش را بازسازی کند و با عقلانیت دینی، آرمان‌های انقلابی را محقق سازد. در این مسیر چاره‌ای جز پرسشگری، تفکر، گفتگو و بازاندیشی اندیشه‌ها و شنیدن صداهای گوناگون نیست. ⚜️ @Taammolat74
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🔰 تاملاتی درباره آزادی، پرونده جذاب شماره جدید نشریه گفتمان پیشرفت 🔹تازه‌ترین شماره این مجله تصویر جلد و تیتر یک خود را به بهانه فضای سیاسی و اجتماعی ماه های اخیر ایران به بررسی مفهوم اختصاص داده است. از نظر ، «آزادی به عنوان یکی از آرمان‌های مهم جمهوری اسلامی عمدتا با رویکرد لیبرالیستی آن در رقابت بوده است؛ چنانکه آرمان استقلال با رویکرد ماتریالیستی آن. این روزها یک‌بار دیگر مفهوم و مصداق آزادی لیبرالیستی با جمهوری اسلامی به میدان جنگ آمده است.» 🔹 گفتمان پیشرفت تلاش دارد در این شماره آزادی را در مبنای جمهوری اسلامی هم زمان با نقد آزادی لیبرالیستی بازخوانی کند. محور این شماره اندیشه‌های شهید مظلوم آیت الله دکتر بهشتی یکی از بزرگترین قربانیان ترورهای دهه ۶۰ توسط چپ های دیروز و آزادی خواهان غرب‌گرای امروز است. ⚜ @Taammolat74
✅ «فصلنامه گفتمان پیشرفت ـ شماره ۸ ـ پائیز ۱۴۰۱» را از طاقچه دریافت کنید https://taaghche.com/book/142478 🔻گفتمان پیشرفت با مدیرمسئولی عطاءالله رفیعی آتانی و هدایت شورای سردبیری متشکل از عطاءالله رفیعی آتانی، علی سهیلی و بهزاد جامه‌بزرگ منتشر می‌شود. ⚜ @Taammolat74
🔉 سخنرانی 🔶 موضوع | آزادی یعنی حق انتخاب متعالی، مسیری که انقلاب پیشروی ملت گذاشت 🎙 اصغر طاهرزاده سلسله جلسات تحلیل شعار «زن، زندگی، آزادی» رسانه کتاب‌چی ⏰ ۱ آبان ۱۴۰۱ ⚜️ @Taammolat74 👇👇👇
طاهر زاده DENIS_01.mp3
16.53M
🔉 سخنرانی 🔶 موضوع | یعنی حق انتخاب متعالی، مسیری که انقلاب پیشروی ملت گذاشت 🎙 🔹در شعار «زن، زندگی، آزادی»، هیچ حقیقتی نهفته نیست؛ زن به ماهو زن معنا ندارد. شما زنان بد دارید، زنان خوب دارید. زن در ازای این که رجوع به حقیقت دارد معنا می‌شود. 🔹انسانیتی که باید در مرتبۀ عالی‌تر باشد و از مرتبۀ مادون به سوی عالی بیاید، جایگاهش کجاست؟ ما هم قبول داریم که زن باید زندگی داشته باشد. البته زندگی به معنای حقیقی‌اش یعنی انسان بتواند در انتخاب‌های متعالی آزاد باشد و مانع نداشته باشد؛ این زندگی خوب است. برای همین در دل زندگی، باید آزادی قرار بگیرد و آزادی یعنی اگر می‌خواهید بروید، مانعی نداشته باشید. ⚜️ @Taammolat74
🔉 پادکست صوتی 🔶 موضوع | اعتراض و سلبریتی 🎙 گفت‌وگو با دکتر عبدالله بیچرانلو | عضو هیئت علمی گروه علوم ارتباطات اجتماعی دانشگاه تهران مجله صوتی مسیر رسانه قسمت اول ⏰ ۲۴ بهمن ۱۴۰۱ ⚜️ @Taammolat74 👇👇👇
-2140528895_-210090.mp3
32.92M
🔉 صوتی 🔶 موضوع | و 🎙 گفت‌وگو با دکتر محورها: 🔹نسبت فرهنگ شهرت و اعتراضات اجتماعی 🔹تأثیر فضای رسانه‌ای‌شده 🔹جایگاه سلبریتی‌ها در جهت‌دهی به اعتراضات اجتماعی سردبیر: علی مومنی ⚜️ @Taammolat74
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
📍 زیست متفکرانه در هیاهوی زمانه در زمانه عصرت زیست متفکرانه به چه کار آید؟! معرفی کتاب «گمشده در اندیشه‌ها: شادمانی متفکرانه زیستن» نوشته زینا هیتز ⚜️ @Taammolat74
تاملات
📍 زیست متفکرانه در هیاهوی زمانه در زمانه عصرت زیست متفکرانه به چه کار آید؟! معرفی کتاب «گمشده در
🔹در زندگی پررنج و ملالت، سطحی و تکنولوژیک امروز که تقریبا همه چیز و همه کس بر اساس سودمندی آن قضاوت می‌شوند، اساسا زندگی متفکرانه چه جایگاهی دارد؟! چطور مي‌توانيم در زمانه هياهو و شلوغي كه فضاي مجازي هيچ خلوتي در اختيارمان نمي‌گذارد فرصتي براي تفكر پيدا كنيم؟! 🔹این پرسش‌هایی است که در کتاب «گمشده در اندیشه‌ها، شادمانی متفکرانه زیستن» می‌توانید به دنبال پاسخش باشید. اين كتاب مي‌كوشد ارزش يادگيري و تفكر را بار ديگر به يادمان بياورد تا بلكه بتوانيم از زندگي ماشيني و لذت‌هاي توخالي‌مان دست بكشيم، و با استفاده از تجربه فيلسوفان، دانشندان و نويسندگان جاني تازه به ذهنمان ببخشيم و به راز شادماني متفكرانه زيستن پي ببريم. 🔹 (zena hitz) نویسنده و استاد فلسفه کالج سنت جان کاناداست. او دو کتاب دارد که هر دو به فارسی ترجمه شده است. کتاب اول او همین لذت تفکر است. او در این کتاب معتقد است اگر انسان‌ها به جای اینکه در قلمرو تأثیر و نتایج شکوفا شوند، از هسته درونی خود شکوفا شوند، آن وقت کار درونی یادگیری اصلی اساسی برای خوشبختی انسان خواهد بود. 🔹 کتاب دیگری نیز با عنوان «فیلسوفی که به زندگی دینی می‌نگرد» در سال 2022 نگارش کرده که محور آن، پرسشگری درباره چرایی و چگونگی جذب انسان‌ها به دین، دین‌داری و وفاداری آدم‌ها به مذهب است. این کتاب در دست انتشار است... ⚜️ @Taammolat74
👆👆 دو کتاب خانم هیتز درباب سمت راست کتاب زیست مذهبی ؛ انتشارات دانشگاه کمبریج قراره سال 2023 منتشر کنه سمت چپ کتاب زیست متفکرانه ؛ به فارسی هم ترجمه شده از محمدرضا شکاری انتشارات ققنوس ⚜️ @Taammolat74
28.63M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎞 کلیپ تصویری | زیست متفکرانه بودن چه معنایی دارد؟ ارائه خانم زینا هیتز در برنامه big think 🔹هیتز با این تلقی و تصویر ما از یک نابغه که همیشه با نوعی خاص‌بودگی و متمایز بودن همراه هست، مخالفت می‌کند، بلکه معتقد است این زیست متفکرانه آن‌ها در جریان زندگی است که موجب ظهور نبوغ آن‌ها شده است. 🔹زیست متفکرانه به دنبال کنشگری در پی نتیجه و عمل نیست، برخلاف جهان جاری ما (که متأثر از نظم جهان سرمایه‌داری است) همه چیز را برای پایه بازدهی و سودآوری ارزش می‌دهد. نگاه او این است که همیشه کنشگری ما و کارهایی که انجام می‌دهیم لزوما برای یک دستاورد و نتیجه مشخص عملی نیست. 🔹 زیست روشنفکرانه به دنبال دستاورد مشخصی نیست بلکه میخواهد کاری را به‌خاطر ارزشمندی خودش انجام دهد. مثل قدم زدن در طبیعت که بخشی از خودمان را زنده می‌کند. از دل این نگاه هست که شکوفایی رقم می‌خورد. ایده‌های بزرگ امثال انیشتین از دل زندگی معنابخش متفکرانه بوده است که در جریان زندگی عادی خود به ظهور رسیده است. ⚜️ @Taammolat74
🔉 سخنرانی 🔶 موضوع |فمینیسم ایرانی و فهم زن در چارچوب‌های سرمایه‌داری 🎙 دکتر میثم مهدیار سلسله جلسات تحلیل شعار «زن، زندگی، آزادی» رسانه کتاب‌چی ⏰ ۳ آبان ۱۴۰۱ ⚜️ @Taammolat74 👇👇👇
میثم مهدیار.mp3
34.25M
🔉 سخنرانی 🔶 موضوع | و فهم زن در چارچوب‌های 🎙 دکتر 🔹آن چیزی که در ایران رخ می‌دهد تلاش ایدئولوژیکی است که حتی تغییرات عمدۀ غرب در بحث مطالعات زنان و جریانات فمنیستی را نادیده می‌گیرد و فقط همان انگاره‌های قرن هجده، نوزده و بیستمی را بازتولید می‌کند که جهت گیری‌اش به سمت لیبرال سرمایه‌داری است. شعار «زن، زندگی، آزادی» از این جهت قابل نقد است. 🔹شعار «زن، زندگی، آزادی» معیارش مردانه است و چون آزادی را مردانه می‌بیند، تلاش می‌کند زن را به آن معیارهای مردانه نزدیک کند. به این خاطرحجاب برایش مساله می‌شود، یعنی چون مردان پوششی مانند پوشش زنان ندارند، این جریان حجاب را به عنوان یک اجبار فهم می‌کند. ✅ در خود غرب نگاه سرمایه‌داری به زن تبعاتی بر زندگی‌ها، روان مردم و ارتباطات اجتماعی‌شان داشته و آن‌ها را به این نتیجه رسانده که در نگاه خودشان تأملات و بازنگری‌هایی داشته باشند. ما نیز در این اتفاقات باید آن آسیب‌ها را به مردم گوشزد کنیم و در مقابل جریان عقب ماندۀ فمنیسم ایرانی، رویکردهای رقیب مانند «فمنیسم مادرانه»، «فمنیسم اجتماعی»، «فمنیسم پست مدرن»، «فمنیسم پسااستعماری» و «فمنیسم اخلاق و مراقبت» را که در غرب طی چند دهه اخیر شکل گرفته، مطرح کنیم. ⚜️ @Taammolat74
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
📍 آرمان آزادی اجتماعی محصول انقلاب 57 «استقلال ملّی» به معنی آزادی ملّت و حکومت از تحمیل و زورگویی قدرت‌های سلطه‌گر جهان است و «آزادی اجتماعی» به‌معنای حقّ تصمیم‌گیری و عمل کردن و اندیشیدن برای همه‌ی افراد جامعه است؛ و این هر دو از جمله‌ی ارزش‌های اسلامی‌اند و این هر دو عطیّه‌ی الهی به انسانها‌یند و هیچ کدام تفضّل حکومتها به مردم نیستند. حکومتها موظّف به تأمین این دواند. (بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی) ⚜️ @Taammolat74
تاملات
📍 آرمان آزادی اجتماعی محصول انقلاب 57 «استقلال ملّی» به معنی آزادی ملّت و حکومت از تحمیل و زورگویی
🔘 بخش 1 از 3 🔹پیش از هر چیز به نکته توجه باید کرد که سخن گفتن از آزادی، محصول انقلاب ۵۷ است. اینکه جامعه و ملتی به یک خودآگاهی تاریخی نائل شوند که در باب آزادی پرسش کنند، خود محصول فرایندی تاریخی و ترقی بینش و آگاهی آن جامعه است. 🔹جامعه‌ای که حس نقش‌آفرینی مسئولیت‌پذیری در عرصه تاریخی را پیش روی خود می‌بیند. اینکه نسل جوان ابتدای انقلاب به رهبری امام خمینی(ره) توانستند کلیت نظام قدرت پیشین را به چالش کشیده و حاکمیتی جدید بر پایه دین را به وجود آورند، موجب شد که احساس متفاوتی از توان و قدرت خویش داشته باشند. 🔹بی چون و چرا این خودآگاهی و بینشی که در جامعه ایرانی شکل گرفت، محصول انقلاب خمینی(ره) عزیز بوده است. طرح پرسش اینکه «ما آزادی داریم یا خیر؟» خود محصول انقلاب اسلامی است، چرا که پیش از انقلاب، جامعه ایرانی اساساً نمی‌توانست چنین پرسشی را طرح کند. سوژه ایرانی بعد از انقلاب است که به خودآگاه رسید و درباره آزادی یا عدم آزادی فکر می‌کند. 🔹خودآگاهی به آرمان آزادی ارمغان انقلاب ۵۷ بود، اما این همه مسأله نبود. انقلاب ۵۷ علاوه بر آن، «آزادی» که غرب در ذیل نگاه لیبرالیستی یا مارکسیستی طرح کرد را به چالش می‌کشید. به تعبیر شهید آوینی: ««آزادی» میان ما و آزاد انگاران مشترک لفظی است… آن آزادی که می‌گویند «رهایی از هر تقید و تعهدی» است و این آزادی که ما می‌گوییم نیز «آزادی از هرتعلقی» است. تفاوت در آنجاست که ما حقیقت انسان را در خلیفة اللهی او می‌جوییم و بنابراین «انسان کامل» و «عبدالله» را مشترک معنوی می‌دانیم، اما آنان بندگی خدا را نیز از خود بیگانگی می‌دانند.» 🔹فارغ از این تفاوت بنیادین، به‌راستی چه شد که امروز بعد از گذشت ۴۴ سال از انقلاب اسلامی، کمتر از آن آرمان آزادی دم می‌زنیم و احساس و ادراک ما از مقوله آزادی کمرنگ شده است؟ چرا باید روایت و شعار آزادی در دست گفتمان‌های رقیب انقلاب باشد؟! حال آنکه ما باید مطالبه‌گر اصلی آزادی باشیم. ⚜️ @Taammolat74
🔘 بخش 2 از 3 🔹شهید بهشتی در سخنانی می‌گوید: «برطبق آنچه ما از اسلام می‌شناسیم هیچ حکومتی تحت هیچ شرایطی حق ندارد آزادی انتقاد از رهبران را از دست مردم بگیرد. این در اسلام دُگم است.» این دست از اندیشه‌ها که از سوی متفکران امثال شهید بهشتی و شهید مطهری و علامه مصباح یزدی و… کم نبوده و نیست، چگونه است که از این حالت فعالانه نسبت به آرمان آزادی، به سمت انفعال پیش رفته‌ایم؟! 🔹مقام معظم رهبری نیز بارها در سخنرانی‌ها و در جمع نخبگان و دانشجویان از مسأله آزادی سخن گفته است. ایشان معتقدند که نقد را نباید تبدیل به کالای قاچاقی و تشریفاتی کرد و در جای دیگر فرمودند: « اگر در جامعه، آزادی فکر، آزادی بیان، آزادی اندیشه، آزادی عمل وجود نداشته باشد، رشد در جامعه متوقّف خواهد شد.» 🔹ایشان با نگاهی راهبردی در جمع نخبگان به اعتراض می‌فرماید: «هیچ طرح نو، ایده نو، هیچ منظومه فکری نو مربوط به آزادی به وجود نیامد.» همچنین در جلسه‌ای با دانشجویان در سال ۱۳۹۶ از آن‌ها می‌خواهد که مطالبه‌گر آزادی باشند: «مسأله‌ی «آزادی» جزو کلید‌واژه‌های اصلی‌ کشور است؛ آزادی را درست باید تبیین کنید.» 🔹این موضع منفعلانه ما در نسبت به آزادی موجب شده که آزادی سنبل مخالفت با نظام اسلامی تلقی شود. گویی اساسا نظام اسلامی، آزادی را در حد یک شعار و تعارف می‌داند نه یک آرمان حقیقت‌خواه. زمانی که آرمان آزادی در جامعه تبیین نشود، چهره‌هایی نقاب زده و توخالی، به عنوان آزادی‌خواه برجسته می‌شوند که هیچ سنخیتی با آزادی ندارند. همچنین مرز مطالبه‌ی آزادی معقول و مشروع با آزادی به معنای ولنگاری و بی‌اخلاقی مشخص نمی‌شود و آن‌گاه این غبارآلودگی موطن سواستفاده‌های ناصواب می‌شود. ⚜️ @Taammolat74
🔘 بخش 3 از 3 🔹مواجهه تمدنی مدرنیته و سلطه‌ای که مدرنیته بر کشورها ایجاد کرده است، همچنین چالش‌هایی که روند‌های تکنولوژیک و غیرتکنولوژیک برای آینده جوامع به بار آورده و می‌آورند از ریشه‌های این احساس انفعال بوده است. به نظر می‌رسد در کنار این مسأله رفتارهای سلیقه‌ای و شعارزده از ناحیه حکمرانی و تعارضاتی که در ادعا و عمل ایجاد شده یک حالت نامتوازن و ناپیداری از آزادی را به وجود آورده است و همین امر یکی از علل احساس انفعال ما درباره آزادی بوده است. 🔹در کنار این‌ها، محدودیت‌های تاریخی در اعمال آزادی به مردم نقش ویژه داشته‌اند. ساخت دولت امنیتی از زمان هاشمی رفسنجانی، ضعف در رواداری در زبان رسمی رسانه‌ای، تفاوت‌های بین نسلی، پمپاژ رسانه‌ای از سوی دشمنان، ضعف در ایدئولوگ آزادی در جمهوری اسلامی و… همه این‌ها نیز در ایجاد این حس انفعال دخیل بوده‌اند که توضیح هر کدام از عوامل بحث مفصل و جدایی می‌طلبد که در این مقال نمی‌گنجد. 🔹نباید گذاشت حدود آزادی در جامعه ما به آن میزان چارچوبی که قانون اساسی مشخص کرده و قانونی است، اعتبار اجتماعی خود را از دست بدهد تا در جوانان نسل جدید احساس قدرت و آزادی‌خواهی حقیقی تداوم یابد. 🔹به تعبیری برای نسل جدید جامعه باید تلاش شود توسعه اختیار بر اساس موازین قانونی و اسلامی از لحاظ ساختاری صورت گیرد و آن‌ها همانند جوانان ابتدای انقلاب در خود نقش تأثیرگذاری برای ساخت آینده ببینند. این مسأله اساسی برای گام دوم انقلاب است. نخبگان باید مجدد بر اساس آرمان آزادی انقلاب ۵۷ بازاندیشی صورت بدهند و با تولید ادبیات آزادیِ متناسب با جامعه امروز ایرانی در پیشبرد گام دوم انقلاب اسلامی سهیم باشند. ⚜️ @Taammolat74