eitaa logo
تبیین
2.7هزار دنبال‌کننده
5هزار عکس
425 ویدیو
34 فایل
🔺اهداف: 🔹تهذیب نفس 🔹امام شناسی و مهدویت 🔹روشنگری و بصیرت‌افزایی 🔹ارتقاء بینش دینی و سیاسی 🔹دشمن شناسی و جنگ نرم 🔹ارتقاء مهارت‌های تربیتی 🔹و... 🔸هدف ارائه‌ی الگوست؛ با شبکه‌های اجتماعی کسی متفکر نمی‌شود، باید #کتاب خواند.
مشاهده در ایتا
دانلود
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🏳🏴🏳🏴🏳🏴🏳🏴🏳 🏴 ⭕️ (س) الگویی برای تعالی فرهنگ اسلام (بخش دوم و پایانی) 🔶 (س) آن‌قدر بود که حتی پیش از اسلام با صفاتی چون «طاهره» و «سیده قریش» و یا «إمرأه القریش؛ ملکه قریش» توصیف می‌شد. همگان او را بازرگانی با اموال بسیار می‌شناسند که تمامی اموالش را در راه اسلام خرج نموده است. توفیقی که نشان از روح بلند و آزاده این بانو دارد. از این‌رو (س) در پیشبرد و داشت. در این نوشتار به برخی از ویژگی‌های این بانوی آزاده می‌پردازیم؛ 💠ج ـ قهرمانی در میدان صبر و شکیبایی 🔷زخم‌زبان، تمسخر و خشونت‌ها مواردی بود که برای تمام مسلمانان صدر اسلام بارها و بارها اتفاق می‌افتاد. در این‌ بین کسانی که بیشترین نزدیکی و حمایت را نسبت به پیامبر اکرم (ص) داشتند، بیشتر هم مورد هجوم مشکلات و تهدیدات بودند. (س) هم از نزدیک‌ترین و پایدارترین افراد نسبت به (س) به شمار می‌رفت. وی در چنین شرایطی نه تنها خودشان صبر کردند، بلکه برای رفع مشکلات دیگران وارد عمل شدند و از هیچ کوششی دست نکشیدند. آن حضرت آسایش و تمام سرمایه خویش را و نمودند. 💠د ـ یاوری بی‌نظیر برای پیامبر (ص) 🔷 (س) علاوه بر آنکه وظیفه مسلمانی‌اش ایجاب می‌کرد به یاری دین حق و رسول اکرم (ص) بپردازد، بلکه از آنجا که همسر رسول‌ الله (ص) بود نیز یک نقش ویژه و بی‌نظیری داشتند. ایشان بودند که با مهربانی و آغوشی باز به کمک و یاری پیامبر(ص) می‌پرداختند و در مشکلات و موانع غمخوار ایشان بودند. این نقش (س) آن‌قدر مهم و حیاتی بود و ایشان آنها را به بهترین وجه انجام دادند، که (ص) در تعبیرهای مختلف و به مناسبت‌های گوناگون از همسر بی‌نظیر خویش یاد کرده و به وصف ایشان پرداخته‌اند. درجایی ایشان را و کمال، و پروا، ، و و خواند و از جانب خدا به او سلام آورد، و نوید بهشت و پاداش پرشکوه داد، و بهشت خدا را در شور و شوق دیدار او وصف نمود و خبر داد که خدا بر فرشتگانش از ایمان و ایثار او مباهات می‌کند. [۱] 🔷در جایی دیگر او را شریک دغدغه‌ها و وزیر کارآمد فرهنگی و اجتماعی خویش توصیف نمودند. [۲] پیامبر (ص) فقدان چنین بانویی را فاجعه‌بار خواندند و پس از رحلت ایشان چند روزی خانه‌نشین شدند. [۳] (س) نمونه و برای افراد جامعه است. اگر فردی دارای اعتبار و جایگاه خاصی در خانواده، شهر، کشور و حتی جهان است، بخواهد در مسیر زندگی، مانند این بانوی آزاده عمل کند و کسب رضایت پیامبر(ص) از خویش را تضمین نماید، باید به بررسی دقیق (س) و درس گرفتن از ایشان و البته عملی ساختن این درس‌ها بپردازد. چنین فردی باید انصاف را رعایت کند و هرگاه حق را تشخیص داد، به دفاع از حق بپردازد و در مقابل دیگران مسئولیت‌پذیر بوده و در مسیر حل مشکلات دیگران کوشش نماید. پی‌نوشت ها: [۱] بحارالانوار، ج۱۶، ص۷۸ [۲] همان، ج۳۸، ص۸۵ [۳] همان، ج۹، ص۶۳ نویسنده: معین شرافتی منبع: وبسایت رهروان ولایت @tabyinchannel
⭕️تقویت تولید 🔹من فقط به طور خلاصه عرض میکنم که رسیدن و دست یافتن به در اقتصاد و حلّ مشکل فقر در کشور - که ما مشکل فقر و استضعاف مالی را در کشور بخواهیم حل کنیم - فقط از مسیر میگذرد؛ اگر ما تولید را  تقویت کردیم که تقویت آن هم به همین است، این مقصود بزرگ ان‌شاءالله حاصل خواهد شد. بیانات مقام معظم رهبری ۱۴۰۱/۰۱/۰۱ منبع: وبسایت دفتر حفظ و نشر آثار مقام معظم رهبری @tabyinchannel
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
💥☄💥☄💥☄💥☄💥 ☄ ⭕️چرا «وجدان» نميتواند به اندازه «مذهب» جلوی مفاسد اخلاقى و اجتماعى را بگيرد؟ 🔹ممكن است كسى بگويد: اگر نمى تواند صددرصد مفاسد اخلاقى و اجتماعى را ريشه كن سازد و انسان ها را به يك زندگى صحيح و خالى از هر گونه خلافكارى سوق دهد، هم تاكنون نتوانسته اند چنين كارى را انجام دهند و به اصطلاح يك به وجود آورند، پس اين ايراد تنها متوجه وجدان نيست، بلكه گريبانگير مذاهب هم مى باشد. در پاسخ بايد گفت: از نظر نظارت و كنترل اجتماع، دچار نارسايى هايی هست. البته منظور ما اين نيست كه بگوييم: مذاهب در هر اجتماعى كه قدم گذارده است، مفاسد را به كلى ريشه كن ساخته است، بلكه منظور ما مقايسه وجدان و مذهب از نظر «مقدار تأثير در اصلاح فرد و اجتماع و مبارزه با مفاسد گوناگون» ميباشد. ما مى خواهيم ثابت كنيم كه: و عقايد مذهبى صحيح در كنترل اعمال و گفتار انسان به مراتب بيش از تأثير است، حتى چندان قابل مقايسه با هم نيستند. 🔹علاوه بر اين، تعليمات پيامبران بزرگ الهی، تأثيرات ديگرى نيز در تكامل فرد و اجتماع ـ غير از مسئله نظارت بر اعمال ـ دارد كه تأثير وجدان از اين نظر در برابر آن صفر است. نظارت وجدان، نارسايى هايى دارد كه هيچيك از آنها در حكومت عقايد مذهبى ديده نمى شود. به همين دليل ، عميق و ريشه دار و ، ضعيف است. جوامع بزرگى بوده اند كه در سايه تعليمات پيامبران بزرگ، موفق به اصلاحات اساسى و همه جانبه اى در شئون مختلف اجتماعى شده اند، در صورتى كه اگر مى خواستند تنها به نداى وجدان گوش دهند، هرگز چنين موفّقيّتى نصيب آنها نمى شد. 🔹راه دور نرويم؛ اگر امروزه هم اعتقادات مذهبى، با آن همه تحريف ها! از جوامع بشرى برداشته شود و مردمِ جهان هيچگونه مسئوليتى جز مسئوليتِ وجدانى در خود احساس نكنند، به طور يقين مفاسد كنونى چندين برابر مى شود و حتى عدّه اى از مردم به آدم خوارى خواهند پرداخت! اگر دائماً به وسيله رسانه هاى جهان، يك سرى تبليغات صحيح مذهبى متنوع و مطابق با زبان روز و اصول روانشناسى، به گونه اى اجرا شود كه عقايد مذهبى در تمام مردم دنيا زنده و تقويت گردد و ايمان به خدا، روز رستاخيز و پاداش و كيفر اعمال، در كانون دلها جاى‌گير شود، بدون شك چهره دنياى كنونى عوض خواهد شد و مفاسد اخلاقى و اجتماعى به حدّاقل كاهش خواهد يافت؛ ولى اگر همين تبليغات درباره وجدان صورت گيرد، مسلماً يك دهم اين تأثير را نخواهد داشت و علت آن، همان نواقص و نارسايى هاى مختلفى است كه وجدان در كار خود دارد. بنابراين اگر ما مى گوييم: در هيچ قسمت، حتى در قسمت نظارت و كنترل اعمال نمى تواند جاى را بگيرد، به اين دليل است. 📕رهبران بزرگ، مكارم شيرازى، ناصر، مدرسه الامام على بن ابیطالب(ع)، قم‏، ۱۳۷۳، چ اول‏، (برگرفته از) ص ۸۲ الی ۸۴ منبع: وبسایت آیت الله العظمی مکارم شیرازی (بخش آئین رحمت) @tabyinchannel
هدایت شده از خبرگزاری تسنیم
دعای روز یازدهم.mp3
1.52M
🤲 دعای روز یازدهم ماه مبارک رمضان @TasnimNews
هدایت شده از خبرگزاری تسنیم
جزء یازدهم قرآن.mp3
4.06M
تلاوت جزء یازدهم قرآن کریم @TasnimNews
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
هدایت شده از خبرگزاری تسنیم
دعای روز دوازدهم.mp3
1.76M
🤲دعای روز دوازدهم ماه مبارک رمضان @TasnimNews
هدایت شده از خبرگزاری تسنیم
جزء دوازدهم قرآن.mp3
4M
تلاوت جزء دوازدهم قرآن کریم @TasnimNews
✨🔹✨🔹✨🔹✨🔹✨ ✨ ⭕️ويژگی های دين و شريعت خاتم (بخش دوم) 💠با دقت و تتبع در آثار بزرگان ميتوان در مجموع شش ويژگی را برای استقصا كرد و برشمرد: 3⃣جاودانگی معجزه و تحريف ناپذيری كتاب آسمانی آن؛ نياز به معجزه‌ای هميشگی و ماندگار دارد تا همواره «برهانی» آشكار باشد بر حقانيت آن. به همين دليل معجزه دين آخرين از جنس كتاب انتخاب شده است. [۱] اين امر همچنين غير از اين كه سبب جاودانگی و عدم وقوع تحريف در اين كتاب آسمانی ميشود، مجال آن را نيز فراهم می‌آورد كه با پيشرفت علمی بشر، به تدريج، زوايای ديگرى از اعجاز آن آشكار گردد. [۲]. 4⃣«كامل و جامع بودن»؛ آيين اسلام در مقايسه با شرايع پيشين از دو جهت كاملتر است: (۱) 🔷الف) «از نظر سطح تعليمات»: تعاليم خود را متناسب با ، فهم و آگاهی مخاطبان خود به آنان عرضه ميكرده‌اند؛ به همين دليل هماهنگ با رشد آگاهی و تكامل جامعه بشرى، سطح تعاليم آنان نيز ارتقاء يافته است. به عنوان مثال، كه زيربنايی‌ترين اصل اعتقادی دينی است، درجات و مراتب مختلف دارد. آنچه يك انسان عامی به عنوان خدای يگانه در ذهن خود مجسم ميكند، با آنچه در قلب يك عارف تجلی ميكند، يكی نيست. عرفا نيز در يك درجه نيستند. «اگر ابوذر از آنچه در قلب سلمان ميگذشت آگاهی ميداشت، (بر او گمان شرك می‌برد و) او را می‌كشت» [۳]؛ از اين رو است كه در روايات اسلامى وارد شده: «خداوند چون ميدانست در آخرالزمان افراد متعمق و ژرف‌انديش خواهند آمد، {سوره} قل هو الله احد و آيات نخستين سوره حديد تا آنجا كه ميفرمايد: و هو عليم بذات الصدور را نازل كرد» [۴]؛ با اين وصف و تصوير از را بايد در ، به خصوص آياتی كه در روايت به آنها اشاره شده است، جستجو كرد. 🔷ب) «از نظر جامعيت و همه جانبه نگری»: طرحی است ، و برای تدبير و تنظيم روابط فردی و اجتماعی، و زندگی مادی و معنوی انسان؛ برخلاف كه برنامه‌ای و و متأثر از شرايط خاص زمانی و مكانى بوده‌اند [۵]؛ مثلاً، شريعت حضرت موسی(ع) زمانی ظهور كرد كه بنی اسرائيل، قومی بودند گرفتار دربند بردگی فرعون و محروم از حقوق انسانی خود. به همين دليل در اين دين بيشتر بر جنبه‌های مادی زندگی، همچون كار و تلاش و جنگ و اصلاح معيشت و احساس شخصيت و مطالبه حقوق فردی و اجتماعی تأكيد شده است؛ در حالى كه در آستانه ظهور حضرت عيسی(ع)، همين قوم از مصائبی چون جنگ، ناامنی، اسارت و تبعيد و حكمرانی پادشاهان ستمكار رنج می‌برد. پيشوايان دينی به زراندوزی و دنياطلبی رو كرده بودند و به جای آنكه در مقابل ظلم و ستم فرمانروايان، از توده مردم حمايت كنند، خود با وضع ماليات باری سنگين بر دوش آنان گذارده بودند. اين امر سبب شد در آيين مسيح(ع) به زهد و بی‌رغبتی به دنيا و رعايت حدود خود و حقوق ديگران و محبت و انسان دوستی توجه خاص شود. [۶] حال آن كه همه اين امتيازها را با هم در می‌آميزد و تعادلی در گرايشهای يك سويه يهود و مسيحيت پديد می‌آورد. ... پی نوشت‌ها؛ [۱] ر.ش به: جعفر سبحانی، الهيات، ج ۲، ص ۲۲۲ و ۲۲۳ و مرتضی مطهری، مقدمه‌ای بر جهان بينی اسلامى، ص ۱۷۹ [۲] ر.ش به: مرتضی مطهری، مقدمه‌ای بر جهان بينی اسلامى، ص ۱۷۹ [۳] شيخ عباس قمی، سفينة البحار، ذيل ماده «ذر» [ج ۱، ص ۴۸۲] به نقل از: مرتضی مطهری، شش مقاله، ص ۸۲ [۴] پيشين به نقل از: كلينى، اصول كافى، ج ۱، ص ۹۱ [۵] مرتضی مطهری، شش مقاله، صص ۸۲-۸۹ (ختم نبوت) [۶] برای مطالعه در زمينه اوضاع اجتماعی قوم بنی اسرائيل در عصر ظهور دين يهود و مسيح، به كتاب تاريخ جامع اديان، نوشته جان بی ناس، ترجمه علی اصغر حكمت، صص ۴۹۰ و ۴۹۱، و ۵۵۱ - ۵۴۹ مراجعه شود. نویسنده: مركز مطالعات و پژوهش های فرهنگی حوزه علميه منبع: وبسایت مرکز مطالعات و پاسخگویی به شبهات حوزه علمیه قم @tabyinchannel
هدایت شده از بیسیمچی مدیا 🎬
تندخوانی جز ۱۳ - استاد معتز آقائی.mp3
3.97M
تندخوانی جز سیزدهم قرآن کریم آیه ۵۳ سوره یوسف تا آیه ۵۲ سوره ابراهیم @BisimchiMedia