eitaa logo
تبیین
2.7هزار دنبال‌کننده
5هزار عکس
428 ویدیو
34 فایل
🔺اهداف: 🔹تهذیب نفس 🔹امام شناسی و مهدویت 🔹روشنگری و بصیرت‌افزایی 🔹ارتقاء بینش دینی و سیاسی 🔹دشمن شناسی و جنگ نرم 🔹ارتقاء مهارت‌های تربیتی 🔹و... 🔸هدف ارائه‌ی الگوست؛ با شبکه‌های اجتماعی کسی متفکر نمی‌شود، باید #کتاب خواند.
مشاهده در ایتا
دانلود
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
💥☄💥☄💥☄💥☄💥 ☄ ⭕️چرا شرکت در  مهم است؟ (بخش چهارم) 🔶در آستانه هر  با تبلیغات گسترده رسانه ای دشمنان برای مأیوس کردن مردم از شرکت در انتخابات از یکسو، و وجود برخی عوامل مأیوس کننده در داخل، همچون برخی وعده های عمل نشده، مشکلات اقتصادی و عملکرد ضعیف برخی مسئولان از سوی دیگر، شاهد تشکیک ها و ابهاماتی در ضرورت شرکت در انتخابات و بی اثر بودن آن هستیم که این مسأله در این دوره به دلیل ضعف عملکردی دولت و تحقق پیدا نکردن مطالبات به حق مردم، نمود بیشتری پیدا کرده است. 💠نقش آفرینی در تحولات و حل مشکلات کشور (۲) 🔷مگر نه این است که مشکلات کشور باید توسط خود ما حل شود، آیا این راهی به جز انتخاب و شایسته دارد؟  آیا انتظار داریم کسانی از بیرون کشور بیایند و مشکلات را حل کنند؟ وجود مشکلات و عملکرد ضعیف مسئولان نه تنها نباید موجب کاهش انگیزه برای حضور و مشارکت در  شود، بلکه باید وضعیت موجود را در افراد بیشتر کند، تا وضعیت به وجود آمده را اصلاح نمایند، و همه باید و انگیزه لازم را به بدهند، 🔷که راه حل منطقی حل مشکلات کشور، آنان در انتخابات و انتخاب یک ، ارزشی و انقلابی است که بتواند با اتکا به و با و روحیه انقلابی مشکلات را برطرف نماید. مقام معظم رهبری فرمودند: « ما ...[در کشور] مشکلاتی داریم؛ ما مشکلات را باید مقایسه کنیم با نقاط مثبتی که الان در ما هست... دشمنان در تبلیغاتشان سعی میکنند سایه‌ یأس و ناامیدی و بحران را بیندازند بر روی حوادث کشور، مشکلات کوچک را چند برابر بزرگ کنند؛ مشکلاتی که وجود ندارد، بیخود ملت را، کشور را متهم به آن کنند؛ آینده را تاریک نشان دهند، را کنند؛ این است. این ناامیدی از نظر آنها مقدمه‌ای است برای از رونق انداختن انتخابات، شما باید بعکس عمل کنید. عزیزان! جوانان! مسئولان! مبلّغان! کسانی که عرصه‌ سخن گفتن با مردم در مقابل شما است! شما باید به عکس عمل کنید؛ . این امید، امید واهی نیست؛ امید واقعی است».[بیانات‌ ۹۲/۲/۲۵] ... منبع: وبسایت‌مرکزمطالعات وپاسخگویی‌به‌شبهات @tabyinchannel
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🌸☄🌸☄🌸☄🌸☄🌸 ☄ ⭕️ويژگیهای (عج) (بخش نهم) 🔶در اين مقاله نگاهی گذرا به ابعاد و زوايای گوناگون زندگی اجتماعی در جامعه نبوی (عج) داريم و از آنجا كه اين مساله نقلی، و مستند به خبرهای آسمانی و وحی است (وگرنه بر اساس محاسبات ديگر، آينده بشريت تاريك است) طبعاً با استفاده از آيات و روايات بايد مورد مطالعه قرار گيرد و نگارنده در اين مقاله از همين زاويه، وضع دنيا در عصر امام مهدی(عج) را ترسيم نموده است. 💠از نظر سياسی (۱) 🔷در جامعه جهانی،  (عج) حاكم بر تمام جهان است. در كل عالم بر افراشته ميشود، كتابی كه به عنوان قانون اساسی بر دنيا حكومت ميكند، است؛ قوانين جاری متكی به متن اصيل اسلام می‌باشد؛ در بيشتر نيست؛ مرزها بر چيده ميشود، سازمانهای گوناگون و عريض و طويل و كم فايده يا بی خاصيت بين المللی وجود نخواهد داشت، ارتش‌های گوناگون وجود نخواهد داشت، در تمام دنيا است، كل دنيا مثل يك خانواده با يك اداره میشود، 🔷و منظور آيه كريمه: «ليظهره علی الدين كله»؛ [توبه، ۳۳]، همين است كه باشد؛ يعني روزی فرا ميرسد كه ، هم از نظر منطق و استدلال، و هم از نظر نفوذ ظاهری و حكومت، بر تمام اديان پيروز خواهد شد، و همه را تحت الشعاع خويش قرار خواهد داد. در ذيل آيه: «الـذين ان مكـنّا هم فی الارض...»؛[حج، ۴۱] امـام باقر عليه السلام میفرمایند: «اين آيه در مورد (عج) و ياران اوست كه: «يملكهم الله مشارق الارض و مغاربها و يظهر الدين»؛[۱] خداوند آنان را و بر خواهد نمود، و دين را به دست آنها ظاهر و غالب ميكند؛ 🔷و در ذيل آيه: «جاء الحق و زهق الباطل»؛ [اسراء، ۸۰] امام باقر عليه السلام میفرمایند: «اذا قام القائم ذهبت دوله الباطل»؛[۲] وقتی (عج) قيام كند، دولت باطل نابود ميشود و به جای آن و دولت كريمه ای كه سبب عزت اسلام و مسلمين باشد بر سر كار می آيد، و در حديثی دیگر وارد شده است: «يبلغ سلطانه المشرق و المغرب»؛[۳]  و قدرت  (عج) شرق و غرب عالم را فرا ميگيرد. ... پی‌نوشت‌ها [۱] تفسير نور الثقلين، ج۳، ص۵۰۶ [۲] تفسير نور الثقلين، ج۳، ص۲۱۲ [۳] بحارالانوار، ج۵۱، ص۷۱ نویسنده: علی‌محمدی‌خراسانی (مجموعه مقالات(۱) بررسی ابعاد وجودی حضرت مهدی عج) منبع: وبسایت‌مرکزمطالعات وپاسخگویی‌به‌شبهات @tabyinchannel
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
✨🔹✨🔹✨🔹✨🔹✨ ✨ ⭕️ در فضای شور و هیجان انتخاباتی (بخش دوم) 🔶با مهار فضای احساسی و هیجانی و و نیز ارائه آگاهی های لازم به جامعه، به ویژه در مورد و استفاده درست از رسانه ها و فضای مجازی میتوان ذهنیت مردم جامعه را در مسیر هدایت کرد. برای تحقق و انجام لازم است اقداماتی صورت گیرد که به پاره ای از آنها اشاره میشود: 1⃣فراهم کردن و منطق و به حداقل رساندن تصمیم گیری بر اساس احساسات 🔷چرا که تعقل و ، گنجی نهان است در ، و به ویژه و روایات مکرر بر لزوم تعقل تاکید شده است؛ به عنوان مثال بر اساس برخی روایات رسالت پیامبران، رشد دادن گنجینه های عقول که در حالت عادی همچون دفینه ای مخفی در دل خاک هستند معرفی شده است.[۱] البته تعقلی که در اینجا مد نظر است، است که انسان را در و هدایت واقعی قرار داده و با عقلانیتی که تنها هدفش دستیابی به منافع مادی و دنیایی است تفاوت دارد. 🔷از طرفی این مساله از آنجایی اهمیت خود را پیدا می کند که همواره با بالا گرفتن شور و شوق ، احساسات و هیجانات کاذب و بیش از حد، بر فضای سیاسی کشور غلبه پیدا کرده، و در نتیجه امکان و منطقی را سلب میکند، و در نتیجه افرادی که اقدام به گزینش میکنند، متاثر از این فضای احساسی شده و میکنند، که بعدها ممکن است خود نیز از آن شوند. 🔷این در حالی است که با و منطق در کشور، هر گونه تصمیم سازی بر اساس محاسبه گری و عقلانیت و بدون تاثیرپذیری از فضای احساسی به وجود آمده، صورت خواهد پذیرفت و حتی روزگاری کار به جایی خواهد رسید، که اساساً فضای احساسی و هیجانی غیر منطقی به وجود نیاید. 🔷در چنین شرایطی نه تنها ، بلکه هر دیگری در کشور بر اساس و منطق صورت خواهد پذیرفت و شاهد برخی تصمیمات آنی اتخاذ شده در فضای احساسی همچون عزل و نصب های احساسی، تصمیم گیری های کارشناسی نشده و... نیز نخواهیم بود. ... پی‌نوشت‌ [۱] فَبَعَثَ فِيهِمْ رُسُلَهُ وَ وَاتَرَ إِلَيْهِمْ أَنْبِيَاءَهُ لِيَسْتَأْدُوهُمْ مِيثَاقَ فِطْرَتِهِ ... وَ يُثِيرُوا لَهُمْ دَفَائِنَ الْعُقُول‏. [نهج البلاغه، خطبه ۱] منبع: وبسایت‌مرکزمطالعات وپاسخگویی‌به‌شبهات @tabyinchannel
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
مسئله صالح مقبول و اصلح غیرمقبول یک ترفند همیشگی و خاص برای ضربه به جامعه رای کاندیدای اصلی جریان راست بوده و طی ادوار مختلف تکرار شده که هسته طراحی کننده آن باندهای قدرت خاص و پوسته تبلیغاتی آن جوانان ساده لوح بودند. اما در فقره باید گفت ایشان نه تنها صالح بلکه اصلح و در کنار آن مقبول اکثریت قاطع است. شرایط کنونی کشور به گونه ای است که ورود کسی جز ایشان در قامت ریاست جمهوری به صلاح کشور نبوده و از همین رو اصلح و بهترین گزینه می باشد. ✅هسته اصلی گفتمان رهبری در مورد دولت آینده مسئله مبارزه با فساد است که به خوبی در سخنرانی های مختلف سیگنال های آن را ارسال کرده اند. ✅ این مبارزه با فساد توسط هیچ کسی، تاکید می شود توسط هیچ کسی جز قابلیت عملیاتی ندارد دوستان همان گونه که دچار فضای وهم آلود از فضای بین الملل بوده در مسائل داخلی و مسئله ویژه مبارزه با فساد دچار وهم هستند. ✅ صرف دستیابی به جایگاه حقوقی ریاست جمهوری به شما قدرت و اجازه و مبارزه با فساد را نمی دهد. جریان های پنهان قدرت و باندهای بالادستی مافیایی بسیار قدرتمند تر از آن هستند که صرف دستیابی به جایگاه حقوقی ریاست جمهوری به شما توان و اجازه برخورد و تقابل با آنان را بدهد زمانی که از جریان های قدرت صحبت می شود کسانی هستند که یک کابینه به دست آنان تعیین و اداره می شود یک شبکه مالی گسترده راهبری می شود یک گروه عظیمی از افراد قدرتمند دولتی و غیردولتی توسط آنان اداره می شود. به دلیل نفوذ کلامی ویژه و ابزارهای قدرت خاصی که در دست دارد تنها گزینه واقعی برای مبارزه با فساد به معنا درست و واقعی آن است نه تنها می تواند با مفاسد شبکه ای مبارزه کند بلکه می تواند جریان های قدرتی که در آینده کشور سهیم هستند را متعادل و تنظیم کند، تنها گزینه است. @tabyinchannel
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
‏پیرمرد روستایی میگفت رای میدم تا بخشدارمون رو عوض کنم این سطح فهم و درک از #‎رای_میدهم رو چرا بعضی از تحصیلکرده‌های ما ندارند ؟! چرا نمیفهمند ۳۰۰ هزار مدیر دولتی در سراسر کشور با تغییر دولت عوض میشن؟! @tabyinchannel
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
✨🔸✨🔸✨🔸✨🔸✨ ✨ ⭕️اسراف و تبذير در قرآن (بخش دهم) 💠صراط مستقيم 🔷 براساس نگرش خاص اسلام، بايد تمام حركت ها و روش ها در و ابعاد حياتی، در مسيری ويژه قرار گيرد كه در اصطلاح خاص مكتبی، از آن و طريقه وسطی، سواءالسبيل يا راه ميانه و خط عدالت تعبير مي‏شود. راهی است كه خداوند متعال برای ‌انسان در نظر گرفته و از اين راه است كه انسان مي‏تواند به خود برسد و گذشتن از آن، توام با سلامت و عافيت از در جهان ديگر است، و آن خط و مسيری است كه در دو لبه پرتگاه سقوط در دره هولناك بدبختی هلاك و عذاب واقع شده است. 🔷راهروان اين صراط به هر طرف بلغزند خواه چپ يا راست، به جانب افراط و تفريط، جلو افتادن از ديگر رهروان يا عقب ماندن، تهور و بی‌باكی يا جبن و ترس بی‌مورد، پرگويی يا سكوت و بالاخره خواه لغزش به سوی اسراف و اتراف و تبذير باشد، يا به سوی بخل و امساك و تقتير، در هر حال است و و . امام علی(ع) مي‏فرمايند: «راست و چپ گمراهی است و راه راست جاده‌‏ای است غيرقابل انحراف؛[۱] و به تعبير ديگر، رهرو واقعی اين طريق خود امیرالمومنین(ع) در جای ديگر مي‏فرمايد: «هر كس به سمت راست و چپ برود مذمتش كرده و از تباه شدن و مفسده برحذرش داريد».[۲] 🔷و نيز آن حضرت در مورد مفسده‏‌گران مي‏فرمايد: «و اخذوا يمينا و شمالا؛[۳] مفسدين با پيش گرفتن راههای گمراهی راست و چپ از هدايت، چشم پوشيده و محروم شدند». بنابراين روشن است كه و و بخل و تقتير در صراط مستقيم مكتب اسلام جايی ندارد و خروج از راه تعادل است. و ريخت‏ و پاش های متكبرانه بر روش مترفين و نازپروردگان، لغزش و انحراف به سمت راست‏ بوده و و تقتير و امساك، سقوط در جهت چپ و جذب شدن به اصحاب شمال مي‏باشد. ... پی‌نوشت‌ها [۱] نهج‌‏البلاغه، خطبه‏۱۶، ص‏۶۹ [۲] همان، خطبه‏۲۱۳، ص‏۷۰۴ [۳] همان، خطبه۱۸۰ نویسنده: محمدرضا عطايی - مجلة مشكاة، ش ۵۵ منبع: وبسایت‌مرکزمطالعات و پاسخ‌گویی به شبهات @tabyinchannel