eitaa logo
تبیین
2.7هزار دنبال‌کننده
4.9هزار عکس
425 ویدیو
34 فایل
🔺اهداف: 🔹تهذیب نفس 🔹امام شناسی و مهدویت 🔹روشنگری و بصیرت‌افزایی 🔹ارتقاء بینش دینی و سیاسی 🔹دشمن شناسی و جنگ نرم 🔹ارتقاء مهارت‌های تربیتی 🔹و... 🔸هدف ارائه‌ی الگوست؛ با شبکه‌های اجتماعی کسی متفکر نمی‌شود، باید #کتاب خواند.
مشاهده در ایتا
دانلود
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
تبیین
🔐ریشه مشکل فضای مجازی ◀️بسیاری از صاحب‌نظران ریشه‌ی سازماندهی و هدایت وقایع دو سه سال اخیر نظیر بی‌
برسد بدست وزیر ارتباطات مدیریت افسار گسیخته فضای مجازی این روزها باعث رخ دادن اتفاقات وحشتناک در کشور شده است. از سفر دختر نوجوان تهرانی به کرمان و تعرض دوست جنس مخالفش تا طلبه ی همدانی به دست یکی از اراذل و اوباش اینستاگرامی عرصه را بر ظهور استعداد های حقیقی ، تنگ کرده است آقای وزیر گفته بودی که نگران هستی، اما چرا حق الناس شما فقط در نگهداری تلگرام و اینستاگرام و ارائه خدمات به ابزارهای تلگرام است. چرا از مدیریت شما در فضای مجازی، حق الناس بوی مردمی نمی‌دهد و از گوشه و کنارش اراذل تربیت می‌شوند. جناب وزیر بوی گندیده خدمات شما به اجرای 2030، ماندن تلگرام، ولنگاری اینستاگرامی و... را محجور کرده است. @tabyinchannel
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
⭐️☄⭐️☄⭐️☄⭐️☄⭐️ ☄ ⭕️ و اثرات سوء بر نظام اقتصادی اسلام (بخش سوم و پایانی) 🔶در میان بحث‌های اقتصاد اسلامی، از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است، زیرا از یک طرف یکی از عمده‌ترین تفاوت‌های اقتصاد اسلامی و سرمایه‌داری است و از طرفی دیگر وجود و عدم آن، می‌تواند نقش تعیین‌کننده‌ای در سیاست‌های اقتصادی داشته باشد. به حدی است که برخی آیات قرآن، ربا را به صراحت، جنگ با خدا می‌دانند. آنچه در این نوشتار مورد نظر قرار گرفته، توجه به آثار فردی و اجتماعی ربا در جامعه است. 🔴اقتصاد در بند ربا 🔷یکی از اصلی ترین معضلاتی که در جامعه ایجاد میکند، به این موضوع برمیگردد که برخی تولیدکنندگان، جهت جذب‌نقدینگی در مسیر تولید، مجبور به گرفتن ربا میشوند. هم اکنون با وجود بهره ثابت (ربا) در اقتصاد، تمام طرحهای تولیدی که درصد بازده آنها، نسبت به اصل سرمایه مورد نیاز، کمتر از نرخ معمول ربا در بازار باشد، مطلقا اجرا نخواهد شد، در حالی که ، هر کاری که درصد بازده آن، عدد مثبتی (هر قدر هم کوچک) را نشان دهد، به وجود می آید و در نتیجه تولید میشود که منافع آن برای اقتصاد سالم، از تمام جهات میباشد. 🔷بنابر آنچه بیان شد اولین مسئله‌ای که در جامعه شکل میدهد، میباشد. با توجه به آنکه ، دیگر پولهای سرگردان به سمت نرفته و وابستگی به سراغ چنین جوامعی خواهد آمد. با سست کردن پایه های تولید در هر کشوری، به آن جامعه را خواهد زد. از دیگر سو، نه تنها رونق اقتصادی را در پی ندارد، بلکه با افزایش بازده بخش غیر حقیقی اقتصاد، یا بخش پولی خواهد شد. بخش حقیقی اقتصاد، بدلیل آنکه بازده کمتری نسبت به فعالیتهای سوداگرانه دارد، در نظر افرادی که دارای سرمایه پولی هستند، دارای جذابیت کمتری بوده و نقدینگی سرگردان در جامعه به سمت بازارهای غیر رسمی، از جمله خواهد رفت.   🔴سخن آخر 🔷امروز اگر شاهد هستیم، اگر شاهد هستیم، اگر ثروت در دست عده و گروه خاصی انباشته شده است، اگر افرادفقیر و آسیب‌پذیر، روز به روز اوضاع اقتصادی بدتری را تجربه می‌کنند، اگر شاهد و تولید هستیم، اگر امروز جای خود را به تولید داده است، بی‌شک در بروز این وضعیت بطور مستقیم و غیر‌مستقیم نقش دارد. منبع: وبسایت‌راسخون به‌نقل از: ۱) خبرگزاری‌بین‌المللی‌قرآن/ ربا و اثرات‌سوء بر نظام‌اجتماعی و اقتصادی اسلام و ۲) وبسایت‌تبیان/ ربا با اقتصاد‌ چه‌می‌کند؟ @tabyinchannel
🔶تاثیر سواد رسانه ای بر خانواده ها 🔻سبک زندگی بر اساس نوع خصوصیات یک خانواده تنظیم می شود و قابل تغییر است. در واقع ممکن است که رسانه در سبک زندگی که مجموعه ای از ارزش ها و ضد ارزش ها است تاثیر داشته باشد. برای مثال ممکن است که با دنبال کردن برخی از ها، برخی از ارزش ها تبدیل به ضد ارزش شود و بر عکس. همین امر نشان دهنده تاثیر سواد ای بر خانواده ها و سبک زندگی است. کسانی که در زمینه سواد رسانه ای اطلاعات کافی و مهارت لازم را داشته باشند، می توانند از پیچیده ترین پیام هایی که در ها ارائه می شود، برداشت صحیح را داشته باشند و همچنین والدین در صورتی که از تاثیر سواد ای آگاه باشند می توانند مدیریت بهتری را برای اداره فرزندان خود داشته باشند. به طور کلی می توان گفت که سواد ای یکی از مهم ترین بخش های مهارتی در زندگی هر فرد مدرن و امروزی به شمار می رود. رسانه تاثیری صد در صد بر جامعه داشته و نمی توان گفت که کسانی تحت تاثیر جو ای قرار نگرفته اند. @tabyinchannel
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🔹 هرگز همسرتان را به خاطر اینکه نمی‌تواند مثل شما بیندیشد،تحقیر نکنید! 👌تنها راه این است که اگر اندیشه‌ای زیبا دارید، چنان رفتار کنید که شیفته‌ اندیشه‌های شما شود. @tabyinchannel
ﯾﺎﺭﻡ ﺑﻪ ﯾﮏ ﻻ ﭘﯿﺮﻫﻦ، ﺧﻮﺍﺑﯿﺪﻩ ﺯﯾﺮ ﻧﺴﺘﺮﻥ ﺗﺮﺳﻢ ﮐﻪ ﺑﻮﯼ ﻧﺴﺘﺮﻥ ﻣﺴﺖ ﺍﺳﺖ ﻭ ﻫﺸﯿﺎﺭﺵ ﮐﻨﺪ ﭘﯿﺮﺍﻫﻨﯽ ﺍﺯ ﺑﺮﮒ ﮔﻞ ﺑﻬﺮ ﻧﮕﺎﺭﻡ ﺩﻭﺧﺘﻢ ﺑﺲ ﮐﻪ ﻟﻄﯿﻒ ﺍﺳﺖ ﺁﻥ ﺑﺪﻥ، ﺗﺮﺳﻢ ﮐﻪ ﺁﺯﺍﺭﺵ ﮐﻨﺪ ﭘﺮﻭﺍﻧﻪ ﺍﻣﺸﺐ ﭘﺮ ﻣﺰﻥ ﺍﻧﺪﺭ ﺣﺮﯾﻢ ﯾﺎﺭ ﻣﻦ ﺗﺮﺳﻢ ﺻﺪﺍﯼ ﭘﺮﭘﺮﺕ ﺍﺯ ﺧﻮﺍﺏ ﺑﯿﺪﺍﺭﺵ ﮐﻨﺪ
इई🍃🌸 ﷽🌸🍃 ईइ 💎 ✍امام جواد (علیه السلام ): 📍حقیقت و عبارت است از: دارا بودن خصلت های خوب،✔️ خالی بودن از صفات زشت و ناپسند.❌ ✅ انسان به وسیله أدب – در دنیا و آخرت – به کمالات اخلاقی می رسد; و نیز با رعایت أدب نیل به بهشت می یابد.👌 📚«ارشاد القلوب دیلمی، ص ۱۶۰» ┅═ 🌿🌸🌿 ═┅
﷽؛ 🌐حکومت اسلامی 78 "به خاطرِ حفظِ دینِ مردم، از قدرت کنار بروید" امام خامنه‌ای(روحی فداه) : 🔹...جریانِ حق یعنی جریانِ امام حسن، اصالت می‌دادند به . برایشان اصل، دین بود. دین یعنی چه؟! یعنی هم در و اعتقاد مردم، دین باقی بماند و مردم به دین متعبّد و پایبند بمانند در ایمان و ؛ و هم دین در اداره‌ی جامعه حاکمیت داشته باشد. 🔹اصل برای این‌ها(یعنی جریان حق) این بود که جامعه با اداره‌ی دین و با قدرت دین و حاکمیت دین، حرکت کند و نظامی باشد اسلامی. قدرت داشتن، حکومت داشتن، دست خودشان کار بودن، مسئله دوم و سوم و چهارم و... بود. 🔹 ...جریان دوم(یعنی جریان باطل)، برایش اصل این بود که قدرت را به دست بگیرد ...‌ کما اینکه این روش سیاسیون معمول دنیاست! و برایشان اصل نیست... گاهی همان جریانی که اصل برایش قدرت هست، ظواهر اسلامی را هم ملاحظه می‌کند... هر جور شد می‌خواهد در اختیارش زمام قدرت را داشته باشد. 📚 انسان ۲۵۰ساله، ص۱۲۶ @tabyinchannel
💠 امام علی علیه السلام فرمود: از بخيل تعجب مى‌كنم كه به استقبال فقرى مى‌رود كه از آن گريخته و غنايى را از دست مى‌دهد كه طالب آن است. در دنيا همچون فقيران زندگى مى‌كند ولى در آخرت بايد همچون اغنيا حساب پس دهد. و تعجب مى‌كنم از متكبرى كه ديروز نطفه‌اى بى‌ارزش بوده و فردا مردار گنديده‌اى است. و از كسى كه در خدا شك مى‌كند در شگفتم در حالى كه خلق او را مى‌بيند (و مى‌تواند از هر مخلوق كوچك وبزرگ، ساده و پيچيده به ذات پاك آفريدگار پى برد). و تعجب مى‌كنم از كسى كه مرگ را فراموش مى‌كند با اين‌ كه مردگان را با چشم خود مى‌بيند.و تعجب مى‌كنم از كسى كه جهان ديگر را انكار مى‌كند در حالى كه اين جهان را مى‌بيند. و تعجب مى‌كنم از كسى كه دار فانى را آباد مى‌كند ولى دار باقى را به فراموشى مى‌سپارد. 📚 نهج البلاغه حکمت ۱۲۶ @tabyinchannel
در 👈میوه های زهرآگین و لیبرال در محیط آموزشی کشور ، مدت هاست که در حال رسیدن و افتادن است. نتیجه نگاه که ریشه پرورش را به بهانه دخالت در حریم و سرنوشت خصوصی افراد ، می زند و گزینش اخلاقی و اعتقادی متولیان آموزش و فرهنگ را به سخره می گیرد. 👈این جماعت بجای پذیرش مسؤولیت آفت ها و آسیب های ناشی از نگاه که حادثه تاسف بار در یکی از مدارس را رقم زده ، در یک فرار به جلو ، بر طبل لزوم اجرای می کوبند که" وامصیبتاه! اگر مفاد این سند اجرایی میشد الان شاهد این اتفاقات نبودیم ... پس از همان و ، دوره های خودشناسایی و و روش های پیشگیری را به بچه ها بیاموزیم!" مطلبی که باید دید چقدر از سرِ انفعال در برابر فرهنگ است یا ناشی از دلسوزی به حال اجتماعی و خانواده آنان. 👈به هر حال رسیدگی و محاکمه مُسبّبان این جنایت و غفلت ،آن هم در حریم مقدس مدرسه و بدست عامل غیر فرهنگی مزدبگیر ، مطالبه عمومی است اما بدانیم که ولنگاری فرهنگی، قوم لوط می سازد و حقوق شهروندی مطابق 2030 یا همان بشری ، حق حیات و آزادی رفتار و اعمال را برای آنان برسمیّت می شناسد! 👈به نظر می رسد بینش و نگاه فرد یا افراد خاطی باید مورد مِداقّه بیشتری قرار بگیرد تا معلوم شود چه افکاری و هرج و مرج اخلاقی است. 💫 پرورش بر آموزش و اهمیت صد چندان آن در پرورش کادر متخصّص و متعهّد @tabyinchannel
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
✳ مهدی(عج) نیاید، فلسفه‌ی خلقت مشکل پیدا می‌کند 🔻 (عج) از همان ابتدا جزء پروژه‌ی خدا و جمله‌ی نهایی پروژه‌ی خداوند بود. بنابراین، وقتی صحبت از مهدی (عج) می‌شود، معرفتی نسبت به واقعیت است، نه یک آرزو و نه یک پیش‌بینی محتمل بر اساس حدسیات که اگر حجیت استقرا خراب شد، حجیت این عقیده هم زیر سوال برود. ، یک اساسِ خِلقی دارد؛ یعنی اگر مهدی نیاید، نه فلسفه‌ی تاریخ، بلکه فلسفه‌ی خود خلقت انسان هم لک برمی‌دارد و مشکل پیدا می‌کند. 👤 📚 برگرفته از کتاب «مهدی(عج)، ده انقلاب در یک انقلاب» 📖 ص ۱۳ @tabyinchannel
تبیین
✳ مهدی(عج) نیاید، فلسفه‌ی خلقت مشکل پیدا می‌کند 🔻 #مهدی (عج) از همان ابتدا جزء پروژه‌ی خدا و جمله‌ی
✳ گلوبالیزیشن مهدوی یعنی امنیت برای همه 🔻 روایت داریم که در زمان حکومت جهانی (عج) بدان حد بر جهان حاکم می‌شود که یک دختر نوجوان بدون کمترین توهین و تهدیدی به‌تنهایی از این سوی عالم به آن سو خواهد رفت. یعنی امنیت برای ؛ امنیت برای دخترهای افریقا، مکزیک، غنا و افغانستان؛ نه فقط برای دختران سرمایه‌داران نیویورک. اما تفکر جهانی‌شدن از آن نوع که می‌گوید و می‌خواهد، درواقع عین محافظه‌کاری است لذا اینان در مقیاس جهانی با اصول‌گرایی، با مدینه‌ی فاضله سازی، با ایدئولوژی و حاکمیت مخالف‌اند و می‌گویند که ارزش‌ها اصولا مفاهیم غیرعلمی و مقولات غیرعقلانی و لذا مسائل شخصی بلکه جزء وسایل شخصی هستند! و ارزش‌ها شخصی و نسبی است؛ پس ربطی به حکومت و امر عمومی(پابلیک) ندارد و ، همین است. @tabyinchannel
۶۲نمل👇 أمَّنْ یُجیبُ الْمُضْطَرَّ إِذا دَعاهُ وَ یَکْشِفُ السُّوءَ وَ یَجْعَلُکُمْ خُلَفاءَ الْأَرْضِ أَ إِلهٌ مَعَ اللَّهِ قَلیلًا ما تَذَکَّرُونَ» امام باقر(ع) در رابطه با این آیه فرمود: «و او(حضرت مهدی) همان مضطری است که خداوند می‌فرماید: "امن یجیب المضطر.." (این آیه) درباره او و برای او نازل شده است.»*۲ تا زمانی که مردم به خواهان نباشند خداوند نخواهد داد. آنگاه که مردم خواستار شوند و به کلی از و تمام قلب و روحشان را در اختیار باری تعالی قرار دهند، حضرت حجت مضطرانه دست به دعا بر می‌دارند و آنگاه است که فرمان «قُم بِاذنِ الله» صادر خواهد شد. گفتنش هم برای یک عاشق سخت است، اما حقیقت این است که محبوبمان در اضطرار است. اضطرار از ظلم هایی که گرسنگی و مرگ تدریجی کودکان یمن و بی خانمانی مسلمانان میانمار و جنایت های داعش ... قسمت آشکار آن است. ما ناراحت می‌شویم چون معتقدیم «بنی آدم اعضای یکدیگرند که در آفرینش ز یک گوهرند...» اما او دارد؛ چون رابطه اش با ما پدر و فرزندی است. درد آنجاست که او می‌تواند همه این ظلم ها را ریشه کن کند، اگر... می‌گویند وقتی اضطرار حضرت به اوج می‌رسد، در کنار کعبه سر به سجده می‌گذارد و مدام آیه «امن یجیب» را تا اذان صبح می‌خواند. این حال ادامه می‌یابد تا جبرئیل امین به خدمت حضرت می‌رسد و می‌گوید: «ای حجت خدا، از این حالت ملائکه‌ی الهی به گریه افتادند. برخیز که خداوند دعایت را مستجاب و فرج را امضاء نمود.»*۳ 📚۰۲ الغیبه، ص۱۸۲ ۳. کتاب نوائب ال @tabyinchannel
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
برخی در جبهه انقلاب معتقدند دشمن فقط آمریکا و اسرائیل و چند کشور دیگر هستند . این ناقصترین و سطحی ترین فهم از دشمن است. دشمن فقط موجودات بیرونی و بیگانه و خارجی نیستند . دشمن گونه خطرناکتری هم دارد که اتفاقا داخلی است .... چه کسانی به آمریکاییها نامه نوشتند برای تحریم کشور؟ چه کسانی صنعت هسته ای کشور را یکشبه نابود کردند؟ چه کسانی اسناد ننگین ۲۰۳۰ و معاهده پاریس را به کشور تحمیل کردند؟ چه کسانی فضای مجازی کشور را دو دستی در خدمت سرویسهای جاسوسی غرب قرار دادند چه کسانی فضای ولنگاری را در کشور گسترش دادند؟ چه کسانی بنای زندگی اشرافی مسئولان و حقوقهای نجومی را در جمهوری اسلامی گذاشتند؟ چه کسانی هنگام خروج آمریکا از برجام ظرف یک هفته ۲۰ میلیارد دلار به همراه ۶۰ تن طلای کشور را مفت حراج کردند؟ چه کسانی در اوج جنگ مدافعان حریم با داعش از پشت به مجاهدین حق خنجر زدند؟ چه کسانی بدنبال تفرقه افکنی بین دو ملت ایران و عراق و دیگر کشورهای همسایه هستند؟ چه کسانی اقدام به تخریب و تضعیف نیروهای مسلح و نهادهای انقلابی و متدینین جامعه میکنند؟ چه کسانی یک شبه قیمت ارز و سکه و خودرو و... را چندبرابر کردند؟ چه کسانی تحت عنوان خصوصی سازی صنایع بزرگ ملی را به سمت نابودی سوق دادند؟ و صدها مثال دیگر که نشان میدهد در داخل کشور عده ای کارها و اقدامات خصمانه و براندازانه ای انجام میدهند که دشمنان بیرونی مانند آمریکا هرگز توان انجام آن را ندارند دشمن شناسی حقیقی آنست که هم دشمن خارجی را بشناسی و هم دشمن داخلی را خوبتر بشناسی امام خمینی ره فرمودند آمریکا هیچ غلطی نمیتواند بکند. حقیقتا این دشمنان داخلی هستند که همه جوره به جان انقلاب افتاده اند و غلط پشت غلط میکنند. نقشه راه دشمن داخلی را باید خوب شناخت. دشمن بیرونی سالهاست شکست خورده.... جوانان انقلابی آماده باشند که دشمن داخلی را شکست خفت باری بدهیم و این غده های چرکین غربزده را از جامعه پاکسازی کنیم @tabyinchannel
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
⛔️درس عبرتی که باید از غائله آبان 98 گرفت ◾️چندسال پیش وقتی درباره اثرات منفی صحبت می کردیم عده ای ما را به و متهم می کردند. اما اکنون و پس از آشکار شدن نقش این شبکه ها در شرارت های سال 96 ، اقدام تروریستی علیه خانه ملت و دیگر کمتر کسی شک دارد این شبکه ها می توانند به عنوان ، و کشور را برهم بزنند. ◾️ما براین باوریم این امکان در در کشور و اعمال را به دشمن می دهد و تداوم این ولنگاری و بی انضباطی در فضای سایبری کشور این را به صورت نهادینه علیه امنیت ملی تداوم می دهد،که تصمیم گیری اساسی و ملی را می کند. به عنوان علیه کشور رسما اعلام می کنیم به عنوان یک کشور در معرض یک است. ◾️هزینه های میلیاردی که ، ، و دیگر بر روی ، و انجام داده اند ما را به این ضرورت می رساند تا چاره ای جدی بیندیشیم. نمی تواند دستمایه بازی چند عنصر فریب خورده قرار گیرد. ◾️در همین ایامی که با دستور نهادهای امنیتی صالح ، اینترنت دچار اختلال شده، نشان داد که می تواند در سطح نسبی نیازهای اساسی مردم اعم از حوزه ، ، و ... را پوشش دهد. مهمترین مشکل عدم ارائه خدمات با کیفیت بالا و بعصی الزامات دیگر بود که قبلا هم به نقص و ضرورت تکمیل آن اشاره کرده بودیم. که ان شاالله به سرعت تکمیل شود. ◾️ما برای تامین در تمامی ابعاد سیاسی، اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی نیاز به و توسعه و داریم. تجارب تلخ چندسال گذشته و اغتشاشات اخیر نشان داد آنهایی که حامی شبکه ملی اطلاعات و شبکه ملی اجتماعی نیستند یا جاهل و یا مغرضند. شبکه ملی اطلاعات یعنی اینترنتی ارزان تر، سریع تر و امن تر که می تواند به عنوان مبنای توسعه اقتصادی کشور قلمداد گردد. آیا بازهم قرار است از اتفاقات اخیر به دلیل چشم پوشی شود و درس عبرت نگیریم؟! ◾️از تمامی آنهایی که دلشان برای این ملت و خاک پاک ایران اسلامی می تپد دعوت می کنم که با از قبل تکمیل شبکه ملی اطلاعات و شبکه ملی اجتماعی را به عنوان یک مطالبه عمومی مطرح کرده و اجازه ندهند برخی به دلیل منافع غیرملی در این مسیر کنند. @tabyinchannel
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🔸؛ ﷽؛🔸 ❗️گستردگی معنای جاهلیت⤵️ حضرت آیت الله خامنه ای: ✍بعثت برای مقابله‌ی با «جاهلیّت» آمد. جاهلیّت در ادبیات اسلامی، دوران قبل از طلوع نبوّت پیامبر مکرّم است... جاهلیّت فقط به معنای فقدان علم نیست؛ در تعبیرات اسلامی و در ادبیات اسلامی، جاهلیّت معنای بسیار وسیع‌تری دارد؛ 🔺 بخشی از جاهلیّت، فقدان علم و نداشتن علم است امّا جاهلیّت به معنای وسیع عبارت است از غلبه و حاکمیّت نیروی شهوت و غضب انسانی بر محیط زندگی؛⬅️ این می‌شود جاهلیّت. 🔺جاهلیّت یعنی جوامع انسانی، تحت تأثیر تمایلات شهوی و غضبیِ عمدتاً فرمانروایان خود به شکلی دربیاید که فضائل در آن گم بشود و رذایل حاکم بشود. ❗️امیرالمومنین جاهلیت را توصیف میکنند واز آثار آن می گویند: فتنه بزرگترین محصول جاهلیت⤵️ [خدا پيامبر اسلام(صلی الله علیه و آله)را هنگامی مبعوث فرمود، که از زمان بعثت پيامبران پيشين مدّت ها گذشته، و ملّت ها در خواب عميقی فرو خفته بودند. فتنه و فساد جهان را فراگرفته و اعمال زشت رواج يافته بود. آتش جنگ همه جا زبانه می کشيد و دنيا، بی نور و پر از مکر و فريب گشته بود. برگ های درخت زندگی به زردی گراييده و از ميوه آن خبری نبود. آب حيات فروخشکيده و نشانه های هدايت کهنه و ويران شده بود. پرچم های هلاکت و گمراهی آشکار و دنيا با قيافه زشتی به مردم می نگريست، و با چهره ای عبوس و غم آلود با اهل دنيا روبرو می گشت.⬅️ميوه درخت دنيا در ، و خوراکش بود، در درونش و ، و بر بيرون حکومت داشت.] 📚نهج البلاغه: 🖌خطبه۸۹ @tabyinchannel
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
7️⃣انواع روابط با جنس مخالف-پدیده نوظهور در ارتباط با جنس مخالف 🌿به دلیل وجود دنیای دیجیتال، اینترنت، شبکه‌های اجتماعی (فیسبوک، توییتر، اینستاگرام، وایبر، تلگرام، اسکایپ، لاین و...) و اپلیکیشن‌ها، که باعث بازتعریف ارتباط‌های انسانها شدند، و احساسی انسانها، در آنها اصطلاح‌های خاص خودشان را دارند که استفاده از آنها بین نسل Z (متولدین سال‌های ۱۹۹۵ تا ۲۰۱۵) و Y (متولدین سال‌های ۱۹۸۰ تا حدود ۱۹۹۹) رایج شده است. اخیراً سایتی مطلبی را منتشر کرده که در آن ۱۱ جدید و مدرن رابطه داشتن را شرح داده است 📛 نابساماني اخلاق جنسي 🍁كشور ایران داراي جمعيت بسيار جوان و ظرفيت تحول پذيري اجتماعي و فرهنگي فراوان است و معمولاً ارزش هاي زندگي سنتي و معيارهاي زيست مدرن و امروزي، در تقابل با يكديگر مطرح شده و محل بحث و مجادله مي شود. بنابراین انعكاس ها در اين زمينه و و ارائۀ راهكارهاي صحيح براي ايجاد مصونيت و جامعه در مقابل بروز و تشديد ، ضروری به نظر می رسد. @tabyinchannel
✳ از خدای متعال نخواستن و خود را غنی دیدن استکبار است 🔻 بزرگ‌ترین ، است. فرمود: «...ادْعُونِيٓ أَسْتَجِبْ لَكُمْ ۚ إِنَّ الَّذِينَ يَسْتَكْبِرُونَ عَنْ عِبَادَتِي سَيَدْخُلُونَ جَهَنَّمَ دَاخِرِينَ» ...مرا بخوانید تا شما را اجابت كنم، آنان كه از عبادت من تكبّر ورزند، به‌زودی خوار و رسوا به دوزخ درآیند. (غافر، ۶۰) 🔸 از خدای متعال نخواستن و خود را دیدن است؛ استکبار از . بنابراین ، دعوت، تقاضا و استعانت، بالاترین عبادت است؛ اعلام و اعلام ، بالاترین عبادت است. 🔹 هیچ حقیقتی نیست که مخلوقات به او باشند؛ لذا هیچ‌کدام، و نیستند. معبود یعنی آن حقیقتی که همه‌ی مخلوقات فقیر به او هستند؛ اسماء حسنای او عالَم و فقرا را تأمین می‌کند، «أَنْتُمُ الْفُقَرَآءُ إِلَى اللَّهِ» چنین کسی معبود است. «وَاللَّهُ هُوَ الْغَنِيُّ الْحَمِيدُ» معبود بودن یعنی این. 👤 📚 از کتاب ، ج۱ 📖 صفحات ۴۷ و ۴۸ @tabyinchannel