eitaa logo
تبیین
2.7هزار دنبال‌کننده
4.9هزار عکس
426 ویدیو
34 فایل
🔺اهداف: 🔹تهذیب نفس 🔹امام شناسی و مهدویت 🔹روشنگری و بصیرت‌افزایی 🔹ارتقاء بینش دینی و سیاسی 🔹دشمن شناسی و جنگ نرم 🔹ارتقاء مهارت‌های تربیتی 🔹و... 🔸هدف ارائه‌ی الگوست؛ با شبکه‌های اجتماعی کسی متفکر نمی‌شود، باید #کتاب خواند.
مشاهده در ایتا
دانلود
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
✨🔹✨🔹✨🔹✨🔹✨ ✨ ⭕️تفکیک ناپذیری از اخلاق در اسلام (بخش پنجم) 🔶 ، سیاست خاصی است و با سیاستهای منفور جهان به هیچ وجه قابل مقایسه نمیباشد. در مساله وحدت و در ، اختلاف اساسی اسلام، با فلسفه سیاسی غرب آشکار می شود. در نظام سیاسی اسلام، نه تنها از سیاست جدا نیست، بلکه بر استوار است. 💠دو بینش سیاسی در جامعه اسلامی 🔷با اینکه در از جدا نیست و بر پایه و و و استوار است و (ص) و علیهم السلام نیز را در زندگی سیاسی خود عملا نشان داده اند، و به اصطلاح را در خدمت ارزش به کار گرفته اند، نه در خدمت «سود»، متاسفانه در همان قرون، در جامعه اسلامی «سیاست» جدیدی پایه گذاری شد که برای‌ اجتماع زیان فراوانی به بار آورد. بدین ترتیب خیلی ساده و سریع، تبدیل به یک سیاست فریبنده و خطرناک شد، و به صورت فلسفه توجیه کننده رژیم استبدادی و دیکتاتوری درآمد و در نتیجه «نبوت» و «امامت» به تبدیل گردید، و همین باعث شد تمدن اسلامی نیز «قدرت معنوی» خود را از دست بدهد. 🔷این سیاست جدید که کاملا با مخالف بود، به سیاستمداران اجازه می داد که در راه تحقق آمال سیاسی خود از هر وسیله ای استفاده کنند! و می توان گفت: در جوامع اسلامی، بودند که «ماکیاولیست» به تمام معنی به شمار می رفتند و باید آنها را پایه گذار مکتب ماکیاولیستی در تاریخ اسلام معرفی کرد. آنها جهت تحکیم پایه های سلطنت خود از هر نوع وسائل استفاده می کردند و معتقد بودند برای نیل به قدرت باید به هر عملی از: زور، حیله، تزویر غدر، قتل، جنایت، تقلب، نقض قول و پیمان شکنی مقررات اخلاقی متوسل می شدند و هر نوع عوام فریبی و نیرنگبازی را برای نیل به قدرت و حفظ آن برای خود جایز می شمردند. از آن روز در جوامع اسلامی دو مفهوم کاملا متضاد پیدا کرد؛ یکی سیاستی که در متن و نهاد آن جای داشت، و دیگری سیاستی و و مبتنی بر حیله و مکر و فریب... ... برگرفته از فصلنامه مکتب اسلام، شماره ۷، داود الهامی منبع: حوزه نت @tabyinchannel
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🌸☄🌸☄🌸☄🌸☄🌸 ☄ ⭕️تقویت اعتقادات 💠برای و اطمینان یافتن از چکار باید کرد؟ 🔶 از و عرضه آنها بر اهل فن، از راههای اطمینان از می باشد. برای رسیدن به و اطمینان در مسائل اعتقادی اولین قدم، قدم است، لکن برای روشن شدن موتور تفکر، ابتدا نیاز است که شخص محقق با آثار تفکر دیگران نیز آشنا شود، تا از این راه بتواند مواد اولیه تفکر را فراهم سازد.‌ مطالعه در زمینه های زیر می تواند در تحکیم و تصحیح اعتقادات مؤثر باشد. 1⃣ و ؛ 🔷برای این منظور مطالعه استاد شهید بسیار مناسب است، به خصوص جلد ۱، ۲، ۳، ۴ و ۲۳ از مجموعه آثار استاد مطهری. در عین سادگی و لطافت،‌ ، ، و به دور از تعصب هستند. بنابراین باعث پرورش قوه تعقل و تفکر می شوند. سبک این بزرگوار این است که نظرات مختلف را در هر مسأله ای بیان می کنند و آن گاه با انصاف به داوری بین آنها می پردازند. 2⃣ و تاریخ ادیان و همچنین آشنایی با ادیان دیگر و مقایسه عقاید آنها با عقاید اسلام؛ 🔷برای این منظور کتاب آشنایی با ادیان بزرگ، تألیف و کتاب تاریخ اسلام، پیشنهاد می شود. 3⃣ 🔷یعنی آثاری که در آنها علمای مذاهب مختلف با هم به مناظره پرداخته اند، مثل کتاب «آنگاه که هدایت شدم» تألیف دکتر تیجانی و کتاب شبهای پیشاور. این گونه کتابها این امکان را به شما می دهند که بین عقاید و دیگر مذاهب نمایید و با عقل خود بین آنها داوری کنید و به عقاید خود مطمئن شده، در مقابل شبهات مخالفین واکسینه شوید. 4⃣مطالعه ، و کتب ادعیه نظیر صحیفه سجادیه (البته همراه با مطالعه‌ ترجمه آنها) 🔷این امر علاوه از ، باعث بر قلب و جان نیز می شود. منبع: پرسمان @tabyinchannel
⭕️ صلی الله عليه و آله:  💠مَن كُنتُ مَولاهُ فَعَلِيٌّ مَولاهُ. 🔷هر كه من مولاى اويم، پس مولاى اوست. 📕الغدير، ج ۱، ص ۱۹۶ @tabyinchannel
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
💫🌸💫🌸💫🌸💫🌸💫 🌸 ⭕️افزایش و شکیبایی 🔶در این مقاله چند راهکار جهت و شکیبایی ارائه شده است. نخست باید را به جهان اصلاح نماییم. اگر کسی دنیا را آنطور که هست بشناسد، در حوادث خود را نمی بازد. چون میداند جهان طبیعت، سرای دگرگونی است و ، است. 🔷 را بایستی تقویت کرد. هر قدر به حکمت و رحمت پروردگار بیشتر باشد، او نیز افزون تر خواهد بود. امام علی (ع) میفرمایند: اساس و ، و یقین به خداوند است.[غررالحکم، ج ۲، ص ۴۱۵]‌ انسان در پرتو و ، اراده ای نیرومند و ایمانی استوار پیدا میکند، و همه مشکلات برای او آسان می گردد. قرآن مجید می فرماید: «وَاسْتَعِینُوا بِالصَّبْرِ وَ الصَّلاةِ وَ إِنَّها لَکبِیرَةٌ إِلَّا عَلَی الْخاشِعِینَ؛ در زندگی از و کمک بگیرید، هرچند این کار جز برای فروتنان سنگین و گران است». [بقره، ۴۵] امام صادق (ع) میفرمایند: هنگامی که مشکل مهمی برای امیرالمومنین (ع) پیش می آمد، به بر میخاست. [تفسیر نمونه، ج ۱، ص ۲۱۹] 🔷 از اولیای خدا بسیار کارساز است. با بررسی اجمالی زندگانی بزرگان در می یابیم که آنها همواره با روبه رو بوده اند. با از بزرگان میتوان با مشکلات را آموخت. قرآن کریم میفرماید: «فَاصْبِرْ کما صَبَرَ أُولُوا الْعَزْمِ مِنَ الرُّسُلِ؛ کن همانطوری که پیامبران اولوالعزم صبر کردند». [احقاف، ۳۵] توجه به اینکه هر چه باشد، و است. قرآن کریم به همه افراد نوید میدهد که همیشه است. «فَإِنَّ مَعَ الْعُسْرِ یسْراً»؛ [انشراح، ۵]‌ 🔷توجه به اجر و [بقره، ۱۵۵] و این که خداوند با صابران است. [انفال، ۴۶] امام علی (ع) درباره  میفرمایند: «صَبَروا ایاماً قَصیرة اعقَبَتهُم راحةً طویله؛ آنها [در] روزهای کوتاه [دنیا] کردند و در عوض، نصیبشان شد». [نهج البلاغه، خ ۱۹۲] امام صادق (ع) میفرمایند: «هرکس از مؤمنان که به بلایی گرفتار شود و کند، برای او اجر هزار شهید است». [کافی، ج ۳، ص ۱۴۶]‌ همچنین نگاه به کسانی که با مشکلات بزرگتری دست به گریبان هستند، تحمل سختیها را آسان تر میسازد. را باید تمرین کرد. امام علی (ع) میفرمایند: «عَوِّد نَفسک التصَبُر عَلَی المکروه؛ خود را به بر عادت بده». [نهج البلاغه، نامه ۳۱، قسمت ۱۶] منبع: وبسایت راسخون به نقل از حوزه نت @tabyinchannel
⭕️دین 🔹 فقط براى آباد كردن نيست، دين را هم آباد ميكند. بیانات مقام معظم رهبری ۸۸/۰۸/۱۲ منبع: وبسایت دفتر حفظ و نشر آثار مقام معظم رهبری @tabyinchannel
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
⚡️☄⚡️☄⚡️☄⚡️☄⚡️ ☄ ⭕️درباره در چه می‌دانیم؟ (بخش اول) 🔷همانطور که می‌دانیم یکی از مواردی است که در به آن توصیه‌های فراوانی شده است، و نیز در قرآن کریم تنها نسبت به یکدیگر را می‌داند. موضوع بسیار مهمی است، همانگونه که از دید پروردگار یکتا نیز بهترین و کسانی هستند که را پیشه امورات خود نموده‌اند. 🔷باید بدانیم که تنها محدود به دنیای حقیقی و زندگی حقیقی ما نمی‌شود، بلکه امروزه با و ایجاد شبکه‌های جمعی گسترده در و همه گیر شدن آن به عنوان بخش قابل توجهی از باید توجه داشت که امروزه در بیشتر لازم است، زیرا در این فضا می‌توان به راحتی با افراد کثیری در سراسر دنیا ارتباط برقرار کرد و هرگونه مطلب، فیلم، عکس و... را در کوتاه‌ترین زمان ممکن انتشار داد. 🔷خداوند را دوست دارد و الزاماً کسی که علم بیشتر یا جایگاه اجتماعی بالاتر دارد، دارای مقام «اکرمکم عندالله» نیست و حتی داشتن ظاهر مذهبی و چهره خوب علت برتری نسبت به دیگران نیست، بلکه مسئله مهم و مؤثر رعایت چه در دنیای حقیقی و چه در دنیای وسیع مجازی است. 🔷در زمان فعلی و گسترش مناسبات مردم از طریق اینترنت و شبکه‌های مختلف اجتماعی، در و بهره‌مندی از آن یکی از بزرگترین چالشها در جهت است که بتوانیم در این فضای بی‌انتها به درستی بر خود غلبه کنیم. گاهی بر سر موضوعات مختلف اجتماعی در فضای مجازی موج عظیمی از دروغ‌ها، شایعات، و... به راه می‌افتد که با سبک زندگی ایرانی - اسلامی ما منافات دارد و چه بسا که در شبکه‌های اجتماعی دست به دست می‌شود. ... منبع: مشرق به نقل از جوان آنلاین @tabyinchannel
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
⚡️☄⚡️☄⚡️☄⚡️☄⚡️ ☄ ⭕️درباره در چه می‌دانیم؟ (بخش دوم) 🔷در باید دقت کنیم در و مشارکت نکرده و هر حرف و مطلبی را فوراً بدون تحقیق و بررسی صحت آن برای دیگران ارسال نکنیم. ، دروغ، ، و بی‌بند و باری، ارتباطات وسیع و ، از هم گسستن بنیان خانواده‌ها، گوشه‌گیری و دور شدن از محیط واقعی و… از جمله مهم‌ترین آسیب‌های این حوزه است؛ 🔷تا آنجا که براساس تحقیقات و آمارها می‌توان گفت در گذشته مهم‌ترین در خانواده‌های ایرانی اعتیاد بود، اما حالا با گسترش ارتباطات اینترنتی و گرایش به شبکه‌های نوین اجتماعی از یکدیگر به دلیل و آسیب‌های مختص آن است. بی‌اهمیت بودن نسبت به این فضا و توجه نکردن به آسیب‌های آن قطعاً به جامعه و به خصوص نسل نوجوان و جوان ما آسیب‌های جدی وارد می‌کند. 🔷گاهی اوقات موجب گردیده و عاطفه از میان رفته و ارتباط بین آن‌ها سرد می‌شود؛ دو نفر زیر یک سقف با یکدیگر زندگی می‌کنند، اما ارتباط عاطفی زوجین به‌ مرور زمان به حداقل می‌رسد. فرد، به جای اینکه عواطف و را از خود مطالبه کند، آن را از و از دریافت می‌کند که همین می‌تواند زمینه‌ای برای بین زوجین باشد، به‌طوری‌که یکدیگر را برای مدتی هم که شده تحمل می‌کنند و نهایتاً بعد از مدتی به طلاق توافقی رو می‌آورند. ... منبع: مشرق به نقل از جوان آنلاین @tabyinchannel
⭕️ عليه السلام:  💠اِنَّما قُصَّ الاَْظْفارُ، لاَِنَّها مَقيلُ الشَّيْطانِ وَ مِنْهُ يَكونُ النِّسْيانُ؛ 🔷 ، از آن رو لازم است كه است و مى آورد.  📕كافى، ج ۶، ص ۴۹۰، ح ۶ @tabyinchannel
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
✨🔹✨🔹✨🔹✨🔹✨ ✨ ⭕️فلسفه عدم وجود در میان پیامبران الهی 💠حضرت ‌الله جوادی‌ آملی پیرامون این سوال که "چرا در ، وجود ندارد" این چنین پاسخ داده اند: 🔷این طور نیست که فقط یک زن معصومه داشته باشیم، آن هم وجود زهرای مرضیه (س) باشد. ما دلیلی بر عدم عصمت بعضی از زن‌های دیگر نظیر زینب کبری (س) و حضرت فاطمه معصومه (س) نداریم. اینکه ۱۲۴ هزار پیامبر همه هستند، برای این است که و ، دارد و و جسمی به گونه‌ای است که است. 🔷از طرف دیگر پشتوانه نبوت و رسالت، مقام ولایت است. در آن است که بشود، و این مقام اختصاصی به یا ندارد. نظیر آسیه (س)، حضرت مریم (س)، حضرت فاطمه زهرا (س)، حضرت زینب کبری (س) و حضرت معصومه (س) در عالم بوده‌اند و این‌ها هرکدام با حفظ مرتبه و درجه خاص خود می‌توانند به رسیده باشند. 🔷 و است، اینکه نشده است، برای این است که باید با همه افراد جامعه تماس بگیرد، در جنگ و صلح را به عهده بگیرد. این کار اجرایی برای است. این‌ چنین نیست که اگر همه از جنس بودند، معنایش این است که کمال معنوی مخصوص مرد است، بلکه مربوط به ولایت است و در بین و تفاوتی نیست، زن و مرد هر دو می‌توانند بشوند. منبع: باشگاه خبرنگاران جوان @tabyinchannel
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
⭕️بخشی از دعای ماه جمادی الأولی: 🔹«پروردگارا، مرا از آنچه در زمین انجام می دهند، کن که هیچ حول و قوه ای نیست، مگر به تو. پروردگارا، از تو و و و و و و و درخواست می کنم. پروردگارا، و را و یاد آن و را از قلبم بر کَن». 📕کتاب شریف اقبال الاعمال، سيد ابن طاووس، (مورد توصیه آیت الله بهجت) ج ۲، ص ۶۹۹ منبع: وبسایت مرکز تنظیم و نشر آثار آیت‌ الله العظمی بهجت (ره) @tabyinchannel
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
✨🌷✨🌷✨🌷✨🌷✨ 🌷 ⭕️ و توسعه فرهنگ خانواده (بخش سوم) 🔶با توجه به اهمیت ویژه که و یگانگی و بوده و بهترین فرصت را جهت اتفاق و اتحاد براساس صمیمیت هر چه بیشتر و دوام هر چه افزون تر اخلاقی، جسمانی و روانی به وجود می آورد، به بررسی در و شیوه هایی که در مقابل دشواری های زندگی به کار می برند می پردازیم. 💠موارد استرس زا برای زنان خانه دار ١) مسائل اقتصادی. ۲) سهیم نشدن همسر در مسئولیت های خانواده. ۳) عدم توجه زن و شوهر به یکدیگر. ۴) رفتار نامناسب و عدم نظم و ترتیب فرزندان و جنگ و دعوای آنها با هم. ۵) معیارهای خانه داری. ۶) نرسیدن به اندازه به خود. ٧) احساس گناه برای موفق نبودن. ۸) تفریح نداشتن افراد خانواده با یکدیگر. ۹) امور زناشویی (ارتباط، دوستی و روابط جنسی). ۱۰) تصویر ذهنی بد، عزت نفس اندک و احساس جذاب نبودن.   💠مکانیزم های ایجاد سازگاری برای زنان خانه دار ۱) تسلط داشتن بر زندگی ۲) داشتن خانواده، اقوام و دوستانی که از طرف آنها حمایت لازم انجام شود (حمایت اجتماعی). ٣) قدرت انعطاف پذیری. ۴) امیدواری (به اعتقادهای فرد مربوط می شود). ۵) هدفمند بودن در زندگی فرد با چه هدفی زندگی می کند (زندگی برای او چه معنایی دارد). ۶) فعال بودن (یعنی فرد در زندگی روزمره پرتلاش و سختکوش است). ۷) داشتن عشق و علاقه در زندگی (فرد در زندگی خود علاقه ای را دنبال می کند). ... 📕مهارت‌های زندگی زنان خانه دار، نویسندگان: دکتر سوسن سیف، دکتر مه سیما پور شهریاری، مهر انگیز شعاع کاظمی، محبوبه قسامی، چاپ دوم، انتشارات دانشگاه الزهرا (س)، قم، صص ۱۵۶-۱۴۳ منبع: وبسایت راسخون @tabyinchannel
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
⚡️☄⚡️☄⚡️☄⚡️☄⚡️ ☄ ⭕️درباره در چه می‌دانیم؟ (بخش سوم) 🔷در قسمت قبل این نوشتار به این مساله اشاره شد، که برخی از ، به جای مطالبه عواطف از خود، به اشخاص بیگانه روی می‌آورند که این موضوع میتواند زمینه‌ساز بین همسران گردد؛ به‌عنوان یک در اینگونه مواقع می‌تواند چاره‌ساز باشد و کاربران را از آسیب‌های این فضا دور نماید، به گونه‌ای که بتوانیم در استفاده از این شبکه‌ها، نظم و زمان‌بندی را رعایت کنیم و را بشناسیم تا آلودگی این فضا، دامان ما را آلوده نسازد. 🔷 و فضای حقیقی در و اصول اخلاقی هیچگونه تفاوتی با هم ندارند، اما متأسفانه این فرهنگ در میان اقشار مختلف مردم به خوبی جا نیفتاده و شاید یکی از دلایل این مسئله این است که فرزندان ما در حیطه استفاده از فضای مجازی از پدر و مادرها سبقت گرفته‌اند، و در دانش استفاده از تلفن‌های همراه هوشمند و کارایی آن، جلوتر هستند و از طرف دیگر مسئله‌ای مهم است که جهت و حرمت‌ها باید به آن به طور جدی شود. 🔷آموزش به و و با مشکلات و از ضروریات است که باید به نحو شایسته صورت پذیرد. باید قبول کرد شبکه‌های اجتماعی و فضای سایبری، عضو جدیدی از خانواده‌های ما شده و قسمت وسیعی از زندگی ما را درگیر خود کرده‌اند، نسبت به فعالیت و در این محیط پیچیده و جدید، باید به نحو و صورت گیرد، چرا که نظارت های نادرست و حساب نشده موجب پنهانکاری فرزندان می‌شود. ... منبع: مشرق به نقل از جوان آنلاین @tabyinchannel
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
✨🌷✨🌷✨🌷✨🌷✨ 🌷 ⭕️مهارت‌های زندگی و توسعه فرهنگ خانواده (بخش چهارم) 🔶با توجه به اهمیت ویژه که و یگانگی و بوده و بهترین فرصت را جهت اتفاق و اتحاد براساس صمیمیت هر چه بیشتر و دوام هر چه افزون تر اخلاقی، جسمانی و روانی به وجود می آورد، به بررسی در و شیوه هایی که در مقابل دشواری های زندگی به کار می برند می پردازیم. 🔴راهبردهای مدارا کردن (۱) 💠 🔷تحمل کردن کسانی که اسباب رنجش ما شده اند، از خودگذشتگی، کنترل کردن احساسات و آمرزش گناه نیست. در این شرایط افراد، متبسم و مهربان به نظر نمی رسند. حضرت پیامبر اکرم (ص) درباره بخشش چنین می فرماید: سه چیز از لوازم ایمان است؛ «بخشش در تنگدستی، سلام بر دانشمند و رعایت انصاف به ضرر خود».   🔷بهترین کارها سه چیز است؛ «تواضع هنگام دوستی، هنگام قدرت و بخشش بدون منت». «سه چیز است که هر کس دارا باشد خدا حساب را بر او آسان گیرد و وی را به اقتضای رحمت به بهشت آورد؛ عطا به آن کس که تو را محروم کرده، کسی که بر تو ستمی روا داشته و پیوند با کسی که از تو بریده است».   🔷 عبارت است از فرآیند از و عدم ابراز انزجار از یک عمل زشت. در بخشش: الف) باید همدیگر را به خاطر وجود خود فرد و کاملا به خاطر نقش رابطه ببخشند. ب) باید بدون قید و شرط و بدون انتظار پاسخ از سوی طرف مقابل انجام گیرد. ج) نباید به طور ناگهانی و عجولانه صورت گیرد. ... 📕مهارت‌های زندگی زنان خانه دار، نویسندگان: دکتر سوسن سیف، دکتر مه سیما پور شهریاری، مهر انگیز شعاع کاظمی، محبوبه قسامی، چاپ دوم، انتشارات دانشگاه الزهرا (س)، قم، صص ۱۵۶-۱۴۳ منبع: وبسایت راسخون @tabyinchannel
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
💥☄💥☄💥☄💥☄💥 ☄ ⭕️عمل شنیع (بخش اول) 🔷نخستین مطلبى که باید به آن توجّه کنند این است که این جنسى با تمام آثار مرگبارى که دارد، و درمان است، و به گواهى پزشکان و بسیارى از افرادى که آلوده بوده اند اگر از طریق صحیحى وارد شوند مانند هر عادت و اعتیاد غلط دیگر به طور حتم برطرف خواهد گردید. قابل توجّه اینکه که به واسطه آن به وجود آمده در مدت نسبتاً کوتاهى پس از قطع آن برطرف خواهد گردید، زیرا و میتواند بیشتر ضایعات گذشته را جبران نماید - نمیگوییم همه آن را، میگوییم، بیشتر آن را - و همانطور که زخمهاى تن کودکان و جوانان خیلى زود التیام پیدا میکند آثار سوء این عمل نیز پس از بیدارى - در صورتى که به موقع متوجّه شوند - در مدّت نسبتاً کمى برچیده خواهد شد. آن دسته از جوانان مبتلا که از بهبودى خود مأیوس و یا در تردیدند سخت در هستند، و همین یأس و تردید بزرگترین سد راه آنهاست. (دقت کنید). 🔷 عموماً معتقدند براى ترک هر نوع اعتیاد قبل از هر چیز و تصمیم لازم است، و جدى و محکم. ممکن است شما این موضوع را یک موضوع ساده و معمولى تلقى کنید امّا ما به شما میگوییم بیش از آنچه تصوّر نمایید این موضوع مهم و مؤثّر است. براى گرفتن تصمیم باید نخست به زیانهاى ادامه این اندیشید و که در انتظار معتادان است در نظر مجسم ساخت، و با توجّه به شخصیت و قدرت فوق العاده اى که در هر انسانى نهفته شده - مخصوصاً در جوانان - باید تصمیم گرفت، و خلل ناپذیر. ممکن است بعضى از جوانان مبتلا، به من ایراد کنند که «ما قادر به هم نیستیم و نیروى تصمیم از ما سلب شده، بارها تصمیم گرفته ایم و باز هم شکسته ایم»! ما به این ایراد شما کاملا توجّه داریم امّا شما هم به پاسخ ما کاملا توجّه و دقّت کنید: 🔷من از اینگونه افراد میپرسم: «آیا هرگز شده در پیش روى پدر و مادر و برادر، دبیر و یا شخص محترم دیگرى آشکارا دست به این کار بیالایید هر قدر هم - مثلا - ناراحت باشید؟... حتماً خواهید گفت: نه. میپرسم چرا؟ میگویید آخر چنین کارى شرم آور است! میگوییم: معناى سخن شما این است چون این کار شرم آور است ما تصمیم گرفته ایم در پیش روى آنها انجام ندهیم! این موضوع به خوبى ثابت مى کند که شما هرگز آنطور که خیال مکنید بى اراده و بى اختیار به سوى این عمل کشانده نمیشوید، اگر بى اختیار و بودید براى شما حضور این افراد و عدم آن کوچکترین تفاوتى نداشت! شما باید بکوشید این را که در چنین مواردى به کار مى اندازید به همه جا گسترش دهید، این سرمایه در وجود شما هست پس چرا از آن استفاده نمیکنید؟ ... 📕مشكلات جنسى جوانان‏، آيت الله العظمى ناصر مكارم شيرازى، ص ۱۴۸ منبع: وبسایت آیت الله العظمی مکارم شیرازی (بخش آئین رحمت) @tabyinchannel