eitaa logo
تفقه
1.3هزار دنبال‌کننده
598 عکس
77 ویدیو
496 فایل
و ما كانَ الْمُؤْمِنُونَ لِيَنفِروا كافَّةً فَلَولَا نَفَرَ مِن كُلِّ فِرْقَةٍ مِّنْهُم طَائِفَةٌ لِّيَتَفَقَّهُوا في الدِّينِ وَ لِيُنذِرُوا قَومَهُم إِذا رَجَعوا إِلَيهِم لَعَلَّهُم يَحذَرُونَ (التوبة/ ۱۲۲) @MehdiGhanbaryan @jargeh @tarikht @halqat
مشاهده در ایتا
دانلود
هدایت شده از Moumivand
هدایت شده از Moumivand
شرح و اعراب ده چکامه آویخته (معلقات العشر الطوال) تالیف استاد، آقای محمدرضا هاتفی دام عزه که در دو جلد به چاپ رسید
4_5913728843385931622.mp3
650K
✅ نیازها در جمع 🔶 استاد علی صفایی حائری تا زمانی که ظرفیت و قدرت کاری را در خود ایجاد نکرده اید نباید وارد آن کار شوید... @einsad
🔸«تسليك النفس إلى حظيرة القدس» كتابى است كلامى كه توسط حسن بن يوسف بن مطهر، معروف به علامه حلّى به درخواست فرزندش محمد به نگارش درآمده است. كتاب حاضر به موضوعات ذيل پرداخته است: امور عامّه، تقسيم موجودات، بحث از اقسام موجودات، احكام موجودات، اثبات واجب‌الوجود و صفات او، عدل، نبوت، امامت و معاد. هر يك از اين موضوعات خود مشتمل بر مباحث متعددى است. نویسنده اثر حاضر را به مهم‌ترين مسائل كلامى اختصاص داده و آنها را در قالب‌هاى فلسفى و برهانى مورد بحث و بررسى قرار داده است. اين كتاب بسيار شبيه كتاب «تجريد الاعتقاد» استاد علامه حلّى؛ يعنى خواجه نصيرالدين طوسى است كه خود علاّمه به شرح آن پرداخته و آن را «كشف المراد» نام نهاده است. تفاوتى كه «تسليك النفس» با «تجريد الاعتقاد» دارد بيان ساده و روان آن است و حال آن كه «تجريد الاعتقاد» خواجه از عبارات و متنى صعب و دشوار بهره‌مند است. اما نقطۀ اشتراك استاد و شاگرد در اين دو اثر روش فلسفى و برهانى‌اى است كه در اثبات مسائل كلامى در پيش مى‌گيرند روشى كه نزد متكلمان متأخر مقبوليت يافته است. نسخه‌اى خطى از اين اثر در موزۀ بريتانيا در لندن موجود است. كاتب اين نسخه على بن الحسن بن الرضى الحسينى است كه از كتابت آن در /18صفر716/ق فراغت يافته است. نسخه خطى دوم در كتابخانۀ آيت‌اللّه حكيم در نجف اشرف به شماره 929م نگهدارى مى‌شود. ناسخ اين نسخه ناشناخته است؛ اما تاريخ اتمام استنساخ آن /22صفر722/ق قيد گرديده است. از هر يك از اين دو نسخه خطى، ميكروفيلمى در «مركز احياء التراث الاسلامى» قم موجود است اولى به شمارۀ 1804 و دومى به شمارۀ 689/2. نسخه حاضر در برنامه با تحقيق و پژوهش سركار خانم فاطمه رمضانى در قطع وزيرى با جلد گالينگور در 264 صفحه براى نخستين بار در سال 1426ق توسط انتشارات «موسسۀ امام صادق‌ عليه‌السلام» قم، منتشر گرديده است. لینک در سایت موسسه امام صادق (ع)🔻 @E_Sobhani http://tohid.ir/fa/index/book?bookID=510
هدایت شده از حسین سوزنچی
📝 نقدی بر آرای آقای آقای سید کمال حیدری مواضعی در پیش گرفته است که جنجال‌هایی را برانگیخته است. چندی قبل در برنامه نظرات و دلایل نظر خود درباره چهار موضوع ؛ ؛ جواز و را مطرح نمود. برگزارکنندگان برنامه چهارسو از این جانب نیز خواستند نظرات ایشان را نقد کنم که فیلم آن را از طریق لینک زیر در می‌توانید مشاهده کنید: 📹 http://aparat.com/v/e2RS1 لینک کانال در شبکه اجتماعی 🔖http://sapp.ir/chaharsootv ضمنا از آنجا که امکان بارگذاری فایل مذکور در وجود ندارد (پایین ترین کیفیت فایل مذکور 71 مگابایت بود و در ایتا بارگذاری فایل بیش از 50 مگابایت ممکن نیست)، کسانی که پیام‌رسان سروش را دارند از طریق لینک زیر می‌توانند فیلم مصاحبه را در خود پیام‌رسان ملاحظه کنند: 🆔https://sapp.ir/souzanchi.ir ✅ نقد مکتوب سخنان وی ان شاء الله بزودی در همین کانال بارگذاری خواهد شد. @souzanchi
هدایت شده از حسین سوزنچی
نقد نظرات سید کمال حیدری درباره تعدد قرائات و ....docx
78.1K
نقد مکتوب نظرات سید کمال حیدری در برنامه چهارسو در موضوعات ؛ ؛ جواز و @souzanchi
هدایت شده از حسین سوزنچی
نقد نظرات سید کمال حیدری درباره تعدد قرائات و ....pdf
635K
نقد مکتوب نظرات سید کمال حیدری در برنامه چهارسو در موضوعات ؛ ؛ جواز و @souzanchi
🔹 یکی از وجوهِ مشابهتِ انسان و جهان این است که همان‌طور که جهان را نمی‌توان با به عمل آوردن یک مطالعه شناخت، تار و پودش بیش از این‌هاست، بشر نیز که است و در او مُنطوی است، چنین است. 🔹 کتابی دارد به نام «انسان موجود ناشناخته»، باید گفت انسان جهان ناشناخته. 🔹 در جزوه سخن‌رانی آقای به نام «علی شاهد رسالت» می‌نویسد: «شما یک خانه تاریک را در نظر بگیرید. کسی که وارد آن خانه می‌شود نخواهد توانست اثاثیه آن خانه را ارزیابی کند، مثلًا پایش را روی فرش بگذارد و دستش را به سینی یا قندان بزند. از کجا می‌تواند دریابد که این قندان مثلًا طلا یا نقره یا برنج است؟! درست مانند کسانی که در تاریکی با لمس کردن بدن فیل می‌خواستند آن را بشناسند (که ملّا در نقل کرده است). ولی به محض این‌که چراغی در خانه روشن شود جنس فرش یا قندان یا شکل مبل معلوم می‌شود. آدمی همان خانه است، و و نیروی و او حکم همان اثاثیه را دارد و در حکم همان قوه لامسه است. در این نمی‌توان ارزش این نیروها را تعیین کرد. مثلًا غریزه جنسی، حبّ ثروت، جاه طلبی، دانش دوستی هر کدام ارزشی دارند... که می‌آیند مهم‌ترین عملشان روشن ساختن سراچه قلب انسان است.» 📚 یادداشت‌های استاد شهید مطهری، ج ۱، صص ۳۶۶ و ۳۶۷، عنوان «انسان و جهان» @tafaqqoh
97_05_14_Dr_Vaseti_EjtehadSistemi[3].mp3
19.24M
💢 اجتهاد سیستمی 🔊 استاد عبدالحمید واسطی «دام عزه» ✔️ ارائه شده در اردوی مشهد، سال ۹۷ مرکز استعدادهای برتر و نخبگان حوزه علمیه https://eitaa.com/nokhbegan_howzeh @tafaqqoh
بیانات امام خامنه ای(حفظه الله).mp3
20.67M
🎙 صوت| بیانات امروز رهبرانقلاب در جمع طلاب حوزه‌های علمیه ۹۸/۲/۱۸ 💠سابقاً شاید ایمانهای قرص وجود داشت لکن جلوه‌ی عملی نداشت. در تهران را وسط تهران بر دار کشیدند، عده‌ای هم گوشه‌وکنار اشکی ریختند اما حرکتی صورت نگرفت؛ با آنکه آن روز رضاخانی هم سر کار نبود. 💠علما در مقام ورثه‌ی انبیا باید برای عملی شدن توحید و اقامه‌ی قسط، کنند. 💥کانال رسمی مرکزمدیریت حوزه‌های علمیه👇👇👇 http://eitaa.com/joinchat/329121809Cc8e3511428
11.4M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎥 | نخستین جلسه 🔹 فقه ارتباطات؛ حجة الاسلام و المسلمین 🆔 @vasael_ir @tafaqqoh