هدایت شده از 📚 کتابخانه اسلامی مجازی📚
پیام امام ج۶.pdf
4.13M
پیام امام جلد ۶
بزرگترین کتابخانه تخصصی اسلامی مجازی در ایتا👇👇👇👇👇👇
https://eitaa.com/Ketabkhane_eslami
هدایت شده از 📚 کتابخانه اسلامی مجازی📚
پیام امام ج۷.pdf
3.39M
پیام امام جلد ۷
بزرگترین کتابخانه تخصصی اسلامی مجازی در ایتا👇👇👇👇👇👇
https://eitaa.com/Ketabkhane_eslami
هدایت شده از 📚 کتابخانه اسلامی مجازی📚
پیام امام ج۸.pdf
2.72M
پیام امام جلد ۸
بزرگترین کتابخانه تخصصی اسلامی مجازی در ایتا👇👇👇👇👇👇
https://eitaa.com/Ketabkhane_eslami
هدایت شده از 📚 کتابخانه اسلامی مجازی📚
پیام امام ج۹.pdf
3.55M
پیام امام جلد ۹
بزرگترین کتابخانه تخصصی اسلامی مجازی در ایتا👇👇👇👇👇👇
https://eitaa.com/Ketabkhane_eslami
هدایت شده از 📚 کتابخانه اسلامی مجازی📚
پیام امام ج۱۰.pdf
2.63M
پیام امام جلد ۱۰
بزرگترین کتابخانه تخصصی اسلامی مجازی در ایتا👇👇👇👇👇👇
https://eitaa.com/Ketabkhane_eslami
هدایت شده از 📚 کتابخانه اسلامی مجازی📚
پیام امام ج۱۱.pdf
2.3M
پیام امام جلد ۱۱
بزرگترین کتابخانه تخصصی اسلامی مجازی در ایتا👇👇👇👇👇👇
https://eitaa.com/Ketabkhane_eslami
هدایت شده از 📚 کتابخانه اسلامی مجازی📚
پیام امام ج۱۲.pdf
3.02M
پیام امام جلد ۱۲
بزرگترین کتابخانه تخصصی اسلامی مجازی در ایتا👇👇👇👇👇👇
https://eitaa.com/Ketabkhane_eslami
هدایت شده از 📚 کتابخانه اسلامی مجازی📚
پیام امام ج۱۳.pdf
3.6M
پیام امام جلد ۱۳
بزرگترین کتابخانه تخصصی اسلامی مجازی در ایتا👇👇👇👇👇👇
https://eitaa.com/Ketabkhane_eslami
هدایت شده از 📚 کتابخانه اسلامی مجازی📚
پیام امام ج۱۴.pdf
3.47M
پیام امام جلد ۱۴
بزرگترین کتابخانه تخصصی اسلامی مجازی در ایتا👇👇👇👇👇👇
https://eitaa.com/Ketabkhane_eslami
هدایت شده از 📚 کتابخانه اسلامی مجازی📚
پیام امام ج۱۵.pdf
3.97M
پیام امام جلد ۱۵
بزرگترین کتابخانه تخصصی اسلامی مجازی در ایتا👇👇👇👇👇👇
https://eitaa.com/Ketabkhane_eslami
#روش_تحصیل
✔️ یادداشت: #لمعه خوانی #حدیث_محور
🔸 مرحله اول: آشنایی بصری با #حدیث و آگاهی از لسان روایت
🖊 استاد مجتبی افشارپور دام عزه
🌐 http://tt-ej.ir/post/490
#دریافت_آرشیو دروس استاد سید سلمان حسینی دام عزه
🔊 صرف ساده (بخش فعل)
🌐 http://yon.ir/QdDIe
🎥 صرف ساده؛ فیلم و صوت (کامل)
🌐 https://imamsadiq.tv/%D8%B5%D8%B1%D9%81-%D8%B3%D8%A7%D8%AF%D9%87#
🎥 صرف ساده و صمدیه؛ فیلم (آپارات)
🌐 https://www.aparat.com/imamsadiqtv
🔊 العوامل فی النحو
🌐 http://yon.ir/R8tUJ
🔊 شرح سیوطی
🌐 http://tt-ej.ir/post/457
🔊 مغنی الادیب
🌐 http://tt-ej.ir/post/475
🔊 جواهر البلاغة
🌐 http://tt-ej.ir/post/148
🎙 بازخوانی مکاتب ادبیات عرب در مصاحبه با حجةالاسلام سید سلمان حسینی دام عزه
🌐 http://yon.ir/g8bY8
@tafaqqoh
هدایت شده از حسینیه اندیشه و جبهه مقاومت
khorafeh.mp3
3.07M
#اندیشه_منیر
🎧 بخشی از سخنان مرحوم علامه سید منیرالدین حسینی الهاشمی در جلسه ای با موضوع: خرافات و موهومات
در این قطعه صوت ایشان به دو مقوله تهتک و تنسک به عنوان دو خرافه علمی می پردازند
مدت قطعه صوتی: 7 دقیقه و 19 ثانیه
@hoseiniyehandisheh
هدایت شده از اندیشانه
آشنایی با بحار الانوار .PDF
3.14M
#آشنایی_با_بحارالانوار
🔷 دانلود کتاب بسیار ارزشمند "آشنایی با بحارالانوار" نوشته استاد احمد عابدی حفظه الله:
🔷 با توجه به اهمیت این کتاب و نیز تقاضای اکثر دوستان عضو کانال و طلاب و روحانیون گرامی، و همچنین بعلت عدم تجدید چاپ کتاب
🔷 با کسب اجازه از استاد، نسخه pdf ای از آن، تهیه و در اختیار محققین، طلاب و علاقه مندان قرار می گیرد.
🔷 لازم به ذکر است استاد در حال بازنگری این کتاب می باشند.
🆔 @Ahmad_aabedi
هدایت شده از اندیشانه
پیشنهاد میشود حداقل صفحات
۷ تا ۱۵ پیش گفتار خلاصه ای از #تاریخ_حدیث_شیعه
۸۳ تا ۱۶۱ #اعتبار سنجی_روایات_بحارالانوار و روش شناسی و کلیاتی از کتاب بحار.
۱۹۵ تا ۲۰۲ #پاسخگویی به شبهات پیرامون بحارالأنوار
را مطالعه بفرمایید.
هدایت شده از مرکز مشاوره ماوا
#توجه
🔴امکان عرضه دیجیتالی کتاب های ماوا در وب سایت همراه نور فراهم شد. نسخه موبایلی آن هم قابل دسترس است.
کتابخانه همراه نور؛ نسخه وب👇
https://www.hamrahnoor.ir
لینک دانلود اپ اندرویدی کتابخانه نور 👇
yon.ir/sgxrf
هدایت شده از امتداد حکمت و فلسفه
🔺 #نظریهاعتباریاتعلامه
🔸حجة الاسلام و المسلمین حمید پارسانیا از شاگردان آیت الله جوادی آملی، سالهایی است که در دانشگاه تهران در گروه علوم اجتماعی مشغول به فعالیت هستند. ایشان برخوردار از ایده های مختلفی در #علوماجتماعی هستند و بخشی از آنها در کتابهایی مانند #جهانهایاجتماعی نیز تبلور پیدا کرده است.
🔸 آنچه که در این مجال، مهم است به آن اشاره شود، اعتقاد ایشان به ظرفیت های نظریه اعتباریات علامه طباطبائی در تحول علوم انسانی و به خصوص در حوزه علوم اجتماعی است.
🔸در ادامه یک #مقاله و یک #گفتگو که گویای نگاه ایشان به ظرفیت نظریه اعتباریات و نیز دیدگاه ایشان درباره تعاملات فقه و علوم اجتماعی است، تقدیم می گردد.
@monir_ol_din
هدایت شده از امتداد حکمت و فلسفه
نظریه اعتباریات در تحول علوم انسانی.pdf
466.1K
#مقاله
🔺 عنوان مقاله: "دلالتهای نظریه اعتباریات برای تحول در علوم انسانی"
🔸 چکیده
نظریۀ ادراکات اعتباری، از مهمترین زوایای فلسفۀ اسلامی است که ارائه نظاممند آن به ابداع علامه طباطبایی، صورت گرفت. اهمیت این نظریه در نظام فلسفی علامه طباطبایی آنقدر زیاد است که در اکثر قریب به اتفاق آثار ایشان، اشارهای موجز یا مبسوط به آن شده است. این نظریه با تمایزی که میان ادراکات حقیقی و اعتباری قائل میشود، از یکسو علوم حقیقی را از گزند خطاهای معرفتشناسانه حفظ میکند و از دیگر سو خلأ تئوریکی که میان ذخائر غنی فلسفۀ اسلامی و علوم اجتماعی کاربردی شکل گرفته را پُر مینماید. از این رو، میتواند تأثیر عمیقی بر حوزههای گوناگون علوم انسانی و علوم اجتماعی بگذارد. پیوند اعتباریات با حقایق، از مهمترین اجزای این نظریه است که تمایز جدی آن با رویکردهای اثباتگرا و معناگرا را نشان میدهد. تبیینی که علامه در آثار گوناگون خود از این نظریه داشتهاند، زمینه خوبی برای تحلیل و نقادی رویکردهای اثباتگرا و معناگرا فراهم میکند و بَستر تحول در علوم انسانی ـ بر اساس مبانی و مبادی حکمت اسلامی ـ را فراهم میآورد.
@monir_ol_din
هدایت شده از امتداد حکمت و فلسفه
مصاحبه با پارسانیا- فقه و علوم اجتماعی.docx
48.8K
#گفتگو
🔸فصلنامه صدرا مصاحبه ای با #استادپارسانیا انجام داده است و در آن به بررسی رابطه فقه با علوم اجتماعی در جهان غرب و در دنیای اسلام پرداخته است.
🔸در این گفتگو استاد پارسانیا هم به نسبت شریعت با علوم اجتماعی در جهان غرب پرداخته اند و هم ایده #فارابی را توضیح داده اند.
🔸گفتگویی خواندنی و حاوی نکات مهمی است. از دست ندهیم.
@monir_ol_din
هدایت شده از امتداد حکمت و فلسفه
💥 هم اکنون
#چهارمینپروندهعلمی کانال #فلسفه_چگونگی_اسلامی
💥با موضوع
#دیدگاهفرهنگستاندربارهفلسفهاسلامی
👇👇👇
https://eitaa.com/monir_ol_din/1029
هدایت شده از مرکز فقهی امام محمد باقر علیه السلام
❇️توثیق روایات علی بن حمزه بطائنی
آیتالله العظمی شبیری زنجانی:
🔹علی بن ابیحمزه با اینکه جزء ائمهی ضلال است و اصلا وقف را او تأسیس کرده است، ولی ظن متاخم بالعلم است که تا قبل از اینکه مسائل مالی برایش پیش بیاید جزء موثقین و مورد قبول اشخاص بوده و وکیل حضرت و مورد اعتماد عموم بوده است و بعدا مسائل مالی سبب انحرافش شد. ولی قبل از وقف مورد قبول بوده و علی بن حکم روایات را یا از خود او در موقع استقامتش و یا از کتابش که مسلّم الانتساب بوده و در حال استقامت نوشته بوده است، اخذ کرده است.
🔸لذا به نظر من روایاتی که علی بن ابی حمزه در آنها واقع شده، به ظنّ قوی در ایام استقامت از او اخذ شده است و باید اینها را صحیحه تعبیر کرد و اینکه روایات علی بن ابی حمزه و امثال این اشخاص را موثّقه تعبیر میکنند، صحیح نیست. چون اعتبار روایت را باید بر اساس ایام اخذ حساب کرد که آیا آن وقت منحرف بودهاند یا نه و اگر ثابت شد که بعد از انحرافش اخذ شده است، اگر قائل به وثاقتش شدیم، روایت موثقه میشود.
🔹حاجی نوری میگوید ممکن است بعد از انحراف، از او اخذ کرده باشند و حداقل نسبت به نقل برخی از رواة از او مدعی چنین مطلبی است. ولی برای ما این مطلب ثابت نیست و به احتمال بسیار قوی همه اینها قبل از انحراف از او اخذ کردهاند؛ چون فاصلهی بین واقفیه و امامیه به قدری شدید بوده است که امکان نداشته است که امامیه پیش چنین افرادی بروند و شاگردی کنند.
🔸نتیجه اینکه اظهر این است که این روایت را صحیحه بدانیم و لذا اگر کسی ایمان را جزء شرائط اخذ حدیث بداند، همانطور که بعضیها معتبر دانستهاند، میتواند به این احادیث اخذ کند؛ همچنین اگر کسی در مقام تعارض، مابین روایت امامی و غیرامامی قول امامی را مقدم بداند، همانطور که شیخ گفته است، روایت علی بن ابی حمزه جزء روایتهای امامی محسوب میشود، چون زمان اخذ حدیث از او را باید حساب کرد.
🔹دلیل وثاقت علی بن حمزه نیز وکالت مالی از جانب حضرت نیست. آن وکالت مربوط به امین بودن از جهت مالی است و وثاقت در احادیث و امثال آن برای وکیل لازم نیست؛ بلکه کافی است که راجع به مسائل مالی مورد اطمینان باشد. دلیل توثیق او این است که شیعه او را قبول کرده بوده و خیلی مورد اعتبار بوده است. اینکه عده کثیری او راقبول کردند نشانه وثاقت اوست. او با مسئله وقف خطر عظیمی ایجاد کرد و چنین خطر عظیمی را یک آدم معمولی متعارف دروغگو که مردم به وثاقت نمیشناسند احداث نمیکند؛ بزنطی و امثال او، همگی جزء واقفیة شدند و حضرت رضا بعدا آنها را قانع کرد و عدهای که واقفیه شده بودند برگشتند.
▪️ آیتالله شبیری زنجانی، کتاب الحج، ص ۳۳۶
#رجال
#واقفیه
___
📣کانال مرکز فقهی امام محمدباقر علیه السلام
👉@mfeqhi
هدایت شده از کتابخانه صوتی
📕کتابهای صوتی موجود در کانال با موضوع #امام_حسین و #عاشورا 📕
گزیده حماسه حسینی اثر شهید مطهری 👇
https://eitaa.com/audio_ketab/481
گزیده فتح خون اثر شهید سید مرتضی آوینی👇
https://eitaa.com/audio_ketab/302
کتاب "آه (بازخوانی مقتل نفس المهموم شیخ عباس قمی)👇
https://eitaa.com/audio_ketab/502
کتاب مقتل "لهوف" اثر سید بن طاووس👇
https://eitaa.com/audio_ketab/744
کتاب "حسین عقل سرخ" اثر حسن رحیم پور ازغدی به همراه فایل pdf👇
https://eitaa.com/audio_ketab/624
رمان "پدر، عشق و پسر" ( داستانی عاشقانه درباره حضرت علی اکبر (ع) )(خلاصه شده) اثر سید مهدی شجاعی👇
https://eitaa.com/audio_ketab/562
کتاب ناگفته هایی از حقایق عاشورا اثر آیت الله سید علی حسینی میلانی #در_حال_پخش
✅دوستان عزیز شما میتوانید از لیست موضوعی کتابهای بالای صفحه به کلیه فایلهای صوتی کانال دسترسی پیدا کنید.
هدایت شده از حامی انقلابی🇮🇷
fathe-khoon.pdf
865.7K
⚘ کتاب فتح خون(روایت محرم)
#شهید_آوینی
@hamieh_enghelabi
هدایت شده از امتداد حکمت
| #یادداشت |
❇️«دين انسانيت» اگوست کنت
🔸گفتيم جهان دومرتبه تا حدود زيادي به سوي مکتب انسانيت بازگشته است؛ يعني فلسفههايي به نام فلسفههاي انسانيت در جهان پيدا شده است، و شايد از همه اينها عجيبتر دين انسانيتي است که اگوست کنت در اواسط قرن نوزدهم تأسيس و اختراع و ابتکار کرد. اين مرد در يک بن بست عجيبي ميان عقل و فکرش از يک طرف، و دل و وجدانش از طرف ديگر واقع شده بود. روي همين جهت چيزي را اختراع کرد به نام «دين انسانيت» و گفت: دين براي بشر ضرورت دارد و تماممفاسدي که در اجتماع ديده ميشود به اين جهت است که دين در اجتماع سستي گرفته است.
🔸 دينِ گذشته (که او توجهش هميشه به مذهب کاتوليک بوده است) صلاحيت اين را که دين بشر امروز باشد ندارد
🔸او دورههاي سه گانهاي را تشخيص داده بود: دوره ربّاني و ماوراء الطبيعي، دوره فلسفي و تعقلي، و دوره علمي و تحققي و مثبت (به قول خود او). گفت: مذهب کاتوليک مربوط به طرز تفکر ماوراء الطبيعي بشر بوده است. امروز ديگر عصر، عصر علم است و بشر، ديگر تفکر ماوراء الطبيعي را نميپذيرد. دين را اختراع کرد منهاي ريشه غيبي (خيلي عجيب است: دين، دين باشد منهاي ريشه غيبي!). ولي تمام آداب و رسوم و مناسک و شعائر و آدابي را که در دين بود قبول کرد. حتي براي دين خودش کشيش قائل شد. خودش هم به عنوان يک پيامبر اما پيامبر بيخدا. و حتي گفتهاند در آدابش از مذهب کاتوليک اقتباس کرده. عين همان آداب و مناسک مذهب کاتوليک را در دين انسانيت خودش آورد.
🔸بعضي به او اعتراض ميکردند، ميگفتند: ما با ديني که ريشه الهي ندارد کاري نداريم. تو که مذهب کاتوليک را قبول نداري، ديگر چرا اين تشريفات را که حتي ممکن است از نظر يک عالِمْ خرافات جلوه کند، ميآوري؟ تو خدا را قبول نداري، آداب و مناسکش را ميآوري و قبول ميکني؟!.
🔸ولي از يک جهت حق با او بود؛ بشر نياز به عبادت و پرستش دارد، نياز به انجام يک سلسله آداب و عادات دارد که آنها را به مفهوم و عنوان ديگري [بجا] بياورد. اين بود که او ديني در ميان بشر آورد که منهاي ريشه غيبي بود ولي به علاوه عبادات، آداب و عادات و مناسک و شعائر.
🔸و عجيب اين است که در بعضي کتابها خواندم که اين مرد اتباع و پيروان زيادي هم در اروپا و آمريکا پيدا کرد و حتي نوشتهاند امروز هم دين اين آدم اتباع و پيروان زيادي دارد و خانه او براي پيروانش حکم کعبه را پيدا کرده است. به طوري که در يکي از کتابهاي عربي خواندم، او معشوقهاي داشته است و جريان از اين قرار بوده که شوهر آن زن به حبس ابد محکوم ميشود و بعد او عاشق آن زن ميشود و قبل از اينکه به وصال او برسد، وي ميميرد و تا آخر عمر هم او را فراموش نميکند. و ميگويند اساساً از همين جا از
دنياي عقل به دنياي دل و احساسات رو آورد، و بعد هم کارش منتهي شد به اينکهدين انسانيت را اختراع کند.
🔸در اين کتاب نوشته بود که اتباع او، معشوقه وي را مريم عذراي اين دين ميخوانند؛ يعني به اندازهاي که مسيحيها براي مريم عذرا تقديس و احترام قائل هستند، پيروان مکتب انسانيت اگوست کنت براي معشوقه او تقديس و به اصطلاح قدسيت قائلند.
🔸ولي بعدها مسئله مکتب انسانيت و به عبارت ديگر اصالت بشر، به شکلهاي ديگر مطرح شده است که امروز شما خودتان ميبينيد و ميخوانيد و ميشنويد.
✏️شهید استاد مطهری(ره)
📒آزادی معنوی ص۲۴۸
🌐 ایتا تلگرام و اینستاگرام:
@emtedade_hekmat