🔸 آغاز برگزاری #درس_گفتارهای_رمضانی
🔹 فقه ارتباطات؛ حجة الاسلام و المسلمین #اسلامی_تنها
🆔 @vasael_ir
@tafaqqoh
هدایت شده از احمد فربهی
1_54720167.pdf
508.7K
تفکر منطقی در کتاب و سنت؛
۱- ارزش تفکر منطقی از نظر کتاب و سنت
۲- نقش تفکر منطقی در کتاب و سنت
۳- استنباط مباحث منطقی از کتاب و سنت
#مناظره٫ امکان یا امتناع #علم_دینی٫ مصطفی ملکیان و سید محمدمهدی میرباقری
🔹 ملکیان: به نظر من دينی بودن علم دينی به اين معناست كه استدلالهای موجود در آن علم، از #متون_مقدس دينی و مذهبی استفاده كرده است...
🔸 میرباقری: ما در هر علمی نياز دارم كه #كارآمدی انديشه را به اثبات برسانيم. امروزه از اين با عنوان «روش» ياد میكنند...
🌐 http://www.isaq.ir/vdcj.mevfuqeyvsfzu.html
@tafaqqoh
هدایت شده از پندهای سعادت
@Pand_Saadat.pdf
1.26M
📕متن کامل جلسات تبیین و تحلیل " گام دوم انقلاب " توسط حضرت استاد شب زنده دار دام ظله
#پندهای_سعادت
#بیانیه_گام_دوم_انقلاب
#گام_دوم_انقلاب
#تبیین_و_تحلیل
🔗 @pand_saadat
#دریافت_مقاله استدلال در اعتباریات
🖊 آیةالله صادق لاریجانی دام عزه
#چکیده
اعتباریات از مسائل مهم #فلسفه جدید اسلامی و نیز علم #اصول است. در #فلسفه_اسلامی سنتی #اعتباریات به صورت مستقل مورد بحث قرار نگرفته است؛ تا اینکه علامه طباطبایی [رحمهالله] در کتاب «اصول فلسفه و روش رئالیسم» آن را مطرح میکند. در علم اصول هم، صرفاً مجموعه مباحثی #پراکنده در این زمینه وجود داشته و تحت عنوان واحدی مطرح نشده است و آن مباحث هم عمق کافی ندارد. در سلسله بحثهای «فلسفه علم اصول» بحث اعتباریات را به صورت برجسته مورد تحقیق قرار دادهام. یکی از مباحث قابل طرح در این زمینه جریان استدلال منطقی در اعتباریات و عدم آن است. علامه طباطبایی و شاگرد بزرگ او شهید مطهری، بر #عدم_جریان استدلال منطقی در اعتباریات استدلال میکنند. راقم این سطور گمان میکند که این نظر درست نیست. مقاله حاضر این استدلال را بازگو میکند.
🌐 http://pfk.qom.ac.ir/article_319_b8f5d9e5c4678881e4e6c412980b92b9.pdf
@tafaqqoh
هدایت شده از حسین سوزنچی
مباحث نقد آقای #سید_کمال_حیدری برای استفاده مستمر در فضای وب نیز قرار داده شده است به آدرس
http://www.souzanchi.ir/review-of-sayed-kamal-heidari-s-comments/
این بحث در آنجا با نقدها و پاسخهایی همراه بوده است که از عزیزانی که مایلند در این بحث مشارکت کنند، و بحثشان برای دیگران هم قابل استفاده باشد دعوت میشود که در قسمت «دیدگاه» در انتهای صفحه اینترنتی مذکور نظرات خود را وارد کنند.
از جمله،در قسمت دیدگاه، به شبههای که در کلیپی از ایشان درباره #مهدویت منتشر شده بود نیز پاسخ داده ام.
@souzanchi
هدایت شده از حسین سوزنچی
19.77M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
جناب آقای #سید_کمال_حیدری به بخشی از نقدهای بنده (#حسین_سوزنچی) پاسخ گفتهاند که پاسخ ایشان را میتوانید در پیوند زیر مشاهده کنید:
https://www.instagram.com/p/BxO-TEPnwXf/
فایل ضمیمه، پاسخی است به جوابیه ایشان
@souzanchi
هدایت شده از حسین سوزنچی
پاسخ به سید کمال حیدری2.docx
21.5K
پاسخ مکتوب #حسین_سوزنچی به جوابیه آقای #سید_کمال_حیدری
@souzanchi
هدایت شده از حسین سوزنچی
پاسخ به سید کمال حیدری2.pdf
388.7K
پاسخ مکتوب #حسین_سوزنچی به جوابیه آقای #سید_کمال_حیدری
@souzanchi
#دریافت_مقاله نگاهی به حاشیه محقق خوانساری رحمهالله بر شروح اشارات
🖊 استاد احمد عابدی دام عزه
#pdf ⬇️
🌐 http://jap.isca.ac.ir/article_2881_e3c6f26a5512a0d58aa137151fbec413.pdf
#html ⬇️
🌐 http://ensani.ir/fa/article/51367/نگاهی-به-حاشیه-محقق-خوانساری-بر-شروح-اشارات
@tafaqqoh
#دریافت_مقاله نقدهای علامه حسنزاده آملی حفظهالله بر براهین «تناهی ابعاد اجسام»
#چکیده
🔹 مسئله #تناهی یا #عدم_تناهی عالم طبیعت که از جمله مسائل مطرح شده در #هندسه و #طبیعیات قدیم بوده، یکى از مسائل فلسفى بهشمار میرود که با #استعانت و استمداد از قضایاى #ریاضى مبرهن شده است. غرض از بیان این مسئله، اثبات #محدودیت عالم جسم و جسمانى و تعیین پایان و منتهیالیه جهان ماده و عالم طبیعت بوده است؛ اما نه از این حیث که چون هر جسمی ابعاد سهگانه محدودی دارد، پس عالم نیز محدود است چون عالم چیزی نیست جز موجودات آن، بلکه سخن بر افلاک، بهویژه محدد الجهات متمرکز شده است.
🔹 پرسش این است که اصولاً #ماوراء_افلاک و اصطلاحاً فراتر از سطح #فلکالافلاک چست؟ آیا #خلأ است یا #ملأ، یا نه خلأ و نه ملأ؟ اگر خلأ است آیا میتوان در آنجا امتدادی را تصویر نمود؟ اگر چنین است، چه نوع امتدادی است؟
🔹 طبیعیدانان در پاسخ به پرسشهای بالا، براهینی آوردهاند که منتج به اثبات مسئله تناهی ابعاد شده است. نوشتار حاضر، پس از بیان براهین ارائه شده در آثار فلسفی #ابنسینا، #سهروردی و #ملاصدرا ـبه نمایندگی از فلسفههای #مشاء، #اشراق و #متعالیهـ به بیان نقدهای علامه حسنزاده آملی حفظهالله بر این براهین پرداخته است.
🔹 از نظر وی چون براهین مذکور در اثبات تناهی عالم جسمانی #ناتوانند و از آنجا که آثار و #افعال_الهى منحصر به عالم #شهادت_مطلقه نیست ـبلکه ورای عالم جسم، عالم یا عوالم دیگری با مخلوقات و موجودات خاص هر عالم نیز وجود داردـ ما را به این حقیقت میرساند که نه تنها #کلمات_وجودی خداوند سبحان که اطوار و #شئون_اسمائى او هستند، غیر متناهىاند، بلکه کلمات عالم جسمانى و همچنین #عالم_جسمانی نیز #غیر_متناهى است.
🌐 http://pms.journals.pnu.ac.ir/article_3428_77ba5b7ec967a2badeca14d7bfc08a12.pdf
@tafaqqoh