eitaa logo
تفقه
1.3هزار دنبال‌کننده
598 عکس
77 ویدیو
496 فایل
و ما كانَ الْمُؤْمِنُونَ لِيَنفِروا كافَّةً فَلَولَا نَفَرَ مِن كُلِّ فِرْقَةٍ مِّنْهُم طَائِفَةٌ لِّيَتَفَقَّهُوا في الدِّينِ وَ لِيُنذِرُوا قَومَهُم إِذا رَجَعوا إِلَيهِم لَعَلَّهُم يَحذَرُونَ (التوبة/ ۱۲۲) @MehdiGhanbaryan @jargeh @tarikht @halqat
مشاهده در ایتا
دانلود
هدایت شده از حسین سوزنچی
نقد نظرات سید کمال حیدری درباره تعدد قرائات و ....docx
78.1K
نقد مکتوب نظرات سید کمال حیدری در برنامه چهارسو در موضوعات ؛ ؛ جواز و @souzanchi
هدایت شده از حسین سوزنچی
نقد نظرات سید کمال حیدری درباره تعدد قرائات و ....pdf
635K
نقد مکتوب نظرات سید کمال حیدری در برنامه چهارسو در موضوعات ؛ ؛ جواز و @souzanchi
🔹 یکی از وجوهِ مشابهتِ انسان و جهان این است که همان‌طور که جهان را نمی‌توان با به عمل آوردن یک مطالعه شناخت، تار و پودش بیش از این‌هاست، بشر نیز که است و در او مُنطوی است، چنین است. 🔹 کتابی دارد به نام «انسان موجود ناشناخته»، باید گفت انسان جهان ناشناخته. 🔹 در جزوه سخن‌رانی آقای به نام «علی شاهد رسالت» می‌نویسد: «شما یک خانه تاریک را در نظر بگیرید. کسی که وارد آن خانه می‌شود نخواهد توانست اثاثیه آن خانه را ارزیابی کند، مثلًا پایش را روی فرش بگذارد و دستش را به سینی یا قندان بزند. از کجا می‌تواند دریابد که این قندان مثلًا طلا یا نقره یا برنج است؟! درست مانند کسانی که در تاریکی با لمس کردن بدن فیل می‌خواستند آن را بشناسند (که ملّا در نقل کرده است). ولی به محض این‌که چراغی در خانه روشن شود جنس فرش یا قندان یا شکل مبل معلوم می‌شود. آدمی همان خانه است، و و نیروی و او حکم همان اثاثیه را دارد و در حکم همان قوه لامسه است. در این نمی‌توان ارزش این نیروها را تعیین کرد. مثلًا غریزه جنسی، حبّ ثروت، جاه طلبی، دانش دوستی هر کدام ارزشی دارند... که می‌آیند مهم‌ترین عملشان روشن ساختن سراچه قلب انسان است.» 📚 یادداشت‌های استاد شهید مطهری، ج ۱، صص ۳۶۶ و ۳۶۷، عنوان «انسان و جهان» @tafaqqoh
97_05_14_Dr_Vaseti_EjtehadSistemi[3].mp3
19.24M
💢 اجتهاد سیستمی 🔊 استاد عبدالحمید واسطی «دام عزه» ✔️ ارائه شده در اردوی مشهد، سال ۹۷ مرکز استعدادهای برتر و نخبگان حوزه علمیه https://eitaa.com/nokhbegan_howzeh @tafaqqoh
بیانات امام خامنه ای(حفظه الله).mp3
20.67M
🎙 صوت| بیانات امروز رهبرانقلاب در جمع طلاب حوزه‌های علمیه ۹۸/۲/۱۸ 💠سابقاً شاید ایمانهای قرص وجود داشت لکن جلوه‌ی عملی نداشت. در تهران را وسط تهران بر دار کشیدند، عده‌ای هم گوشه‌وکنار اشکی ریختند اما حرکتی صورت نگرفت؛ با آنکه آن روز رضاخانی هم سر کار نبود. 💠علما در مقام ورثه‌ی انبیا باید برای عملی شدن توحید و اقامه‌ی قسط، کنند. 💥کانال رسمی مرکزمدیریت حوزه‌های علمیه👇👇👇 http://eitaa.com/joinchat/329121809Cc8e3511428
11.4M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎥 | نخستین جلسه 🔹 فقه ارتباطات؛ حجة الاسلام و المسلمین 🆔 @vasael_ir @tafaqqoh
🔸 آغاز برگزاری 🔹 فقه ارتباطات؛ حجة الاسلام و المسلمین 🆔 @vasael_ir @tafaqqoh
هدایت شده از احمد فربهی
1_54720167.pdf
508.7K
تفکر منطقی در کتاب و سنت؛ ۱- ارزش تفکر منطقی از نظر کتاب و سنت ۲- نقش تفکر منطقی در کتاب و سنت ۳- استنباط مباحث منطقی از کتاب و سنت
٫ امکان یا امتناع ٫ مصطفی ملکیان و سید محمدمهدی میرباقری 🔹 ملکیان: به نظر من دينی بودن علم دينی به اين معناست كه استدلال‌های موجود در آن علم، از دينی و مذهبی استفاده كرده است... 🔸 میرباقری: ما در هر علمی نياز دارم كه انديشه را به اثبات برسانيم. امروزه از اين با عنوان «روش» ياد می‌كنند... 🌐 http://www.isaq.ir/vdcj.mevfuqeyvsfzu.html @tafaqqoh
هدایت شده از پندهای سعادت
@Pand_Saadat.pdf
1.26M
📕متن کامل جلسات تبیین و تحلیل " گام دوم انقلاب " توسط حضرت استاد شب زنده دار دام ظله 🔗 @pand_saadat
استدلال در اعتباریات 🖊 آیةالله صادق لاریجانی دام عزه اعتباریات از مسائل مهم جدید اسلامی و نیز علم است. در سنتی  به صورت مستقل مورد بحث قرار نگرفته است؛ تا این‌که علامه طباطبایی [رحمه‌الله] در کتاب «اصول فلسفه و روش رئالیسم» آن را مطرح می‌کند. در علم اصول هم، صرفاً مجموعه مباحثی در این زمینه وجود داشته و تحت عنوان واحدی مطرح نشده است و آن مباحث هم عمق کافی ندارد. در سلسله بحث‌های «فلسفه علم اصول» بحث اعتباریات را به صورت برجسته مورد تحقیق قرار داده‌ام. یکی از مباحث قابل طرح در این زمینه جریان استدلال منطقی در اعتباریات و عدم آن است. علامه طباطبایی و شاگرد بزرگ او شهید مطهری، بر استدلال منطقی در اعتباریات استدلال می‌کنند. راقم این سطور گمان می‌کند که این نظر درست نیست. مقاله حاضر این استدلال را بازگو می‌کند. 🌐 http://pfk.qom.ac.ir/article_319_b8f5d9e5c4678881e4e6c412980b92b9.pdf @tafaqqoh