🍂✨🍂✨
✨🍂
🍂
✨
بیانات حضرت آیت الله محمد شجاعی(رحمة الله عليه) :
موضوع : #غضب
قسمت * ۲۲ *
🌸 موضوع سوم منافع #غضب را متذکر شدن است منافع و عواید و #رضوان که متوجه باطن میشود این را متذکر شدن یکی از راههای چاره برای غضب است. من اینجا به چند روایت در این مسئلهی سوم یعنی متذکر عوائد غضب بودن، منافع غضب بودن در اینجا به روایاتی اشاره میکنم آن مطالبی را که الآن توضیح دادم آنها را با یک مقدار اشارات و روایات به دست میآوریم.
🌸 اصول کافی در جلد سوم، باب غضب مرحوم کلینی در این باب این روایت را نقل میکند که من سند آن را به اختصار عرض کردم «مَنْ كَفَّ غَضَبَهُ عَنِ النَّاس» حضرت باقر (سلام الله علیه) میفرماید «قَالَ الْبَاقِرُ (عَلَيْهِ السَّلَامُ)» فرمود «مَنْ كَفَّ غَضَبَهُ عَنِ النَّاس» کسی که غضب خود را از بندگان خدا کفّ کند «كَفَّ اللَّهُ تَبَارَكَ وَ تَعَالَى عَنْهُ عَذَابَ يَوْمِ الْقِيَامَةِ» خدا عذاب او را از او کف میکند.
🌸 شما هر چه میتوانید روی این جمله فکر کنید شما که اینجا کفّ غضب کردید خدا کفّ عذاب در قیامت میکند و در اینجا هم الآن این را میکند یا نمیکند؟ میکند کفّ عذاب میکند یعنی کفّ غضب میکند، کفّ غضب میکند یعنی به دنبال آن و به جای آن چه چیزی میآید؟ رضوان است. یا غضب از حق طرد است یا رضوان البته رضوان و رحمت او بر غضب او مقدم است این ما هستیم که غضبی را که بعد از رحمت است متأسفانه مقدم بر رحمت کردیم و الّا در اصل آنچه مقدم بر حضرت حق است «سَبَقَتْ رَحْمَتُهُ غَضَبَه» و الّا خدا اصلاً غضب ندارد در ذات حضرت حق به عنوان یک صفت و ذات حق غضب نیست اینها هستند که غضب را به اوج میآورند. در هر صورت روی این روایت دقت کنید آنجا که شما کفّ غضب میکنید باطناً خدا از شما کفّ غضب کرد و این در قیامت کفّ عذاب میشود یعنی خدا در آن زمان از شما راضی میشود.
@tazkiyehamaly
🌸 باز روایت دیگر اصول کافی، جلد سوم، باب غضب مرحوم کلینی با سند از امام باقر نقل میکند «قَالَ الْبَاقِرُ عَلَيْهِ السَّلَامُ» باز امام باقر فرمود «فِي التَّوْرَاةِ مَكْتُوبٌ فِيمَا نَاجَى اللَّهُ عَزَّ وَ جَلَّ بِهِ مُوسَى» در تورات در آن مناجاتی که خدا با موسی (سلام الله علیه) داشت امام باقر (سلام الله علیه) میفرماید خدا در مناجات خود در تورات با موسی اینطور به موسی فرمود که موسی «أَمْسِكْ غَضَبَكَ عَمَّنْ مَلَّكْتُكَ عَلَيْهِ أَكُفَّ عَنْكَ غَضَبِي» موسی غضب خود را از زیر دست خود از آن کسانی که در زیر دست تو هستند و میتوانی به آنها غضب کنی غضب خود را کفّ بکن تا من هم غضب خود را از تو کفّ کنم.
🌸 در این لحن روایت دقت کنید آنجا که شما کفّ میکنید چه عایدی دارد؟ همان جا که کفّ غضب میکنید باطن امر این است که چه کسی از چه کسی کفّ غضب میکند؟ خدا از شما کفّ غضب میکند باید از این صورت عبور کرد جان مسئله این است که خدا از من کفّ غضب کرد مقابل آن هم این است که کفّ غضب نکردن پشت پردهی آن چه شد این است که خدا بر من غضب کرد این سری است که در توضیح گفتم ولی یک مقدار هم گوشههای جدیدی دارد که روی آن خوب دقت کنید در روایت هم خواهد آمد. من کفّ غضب کردم در پشت پرده از من هم کفّ غضب شد آنجا هم در روز قیامت به صورت کفّ عذاب خواهد شد امّا کفّ غضب نکردم یعنی از من کفّ غضب نکرد. منفعت کفّ غضب چیست و خطر آن یکی با چه کسی است؟
@tazkiyehamaly
ادامه دارد...
🍂✨🍂✨🍂✨🍂✨🍂✨🍂✨
کانال تزکیه عملی
ایتا :
eitaa.com/tazkiyehamaly
سروش :
sapp.ir/tazkiyehamaly
🍂✨🍂✨🍂✨🍂✨🍂✨🍂✨
هدایت شده از منتظر
tohidnameh_2.mp3
5.69M
📢 #فایل_صوتی
✨ بیانات حضرت آیت الله محمد شجاعی(رحمة الله عليه) :
✨ موضوع : #توحیدنامه
قسمت دوم
💫🌾✨💫🌾✨💫🌾✨
✨ کانال تزکیه عملی
@tazkiyehamaly
@tazkiyehamaly_arshiv
🍂✨🍂✨
✨🍂
🍂
✨
بیانات حضرت آیت الله محمد شجاعی(رحمة الله عليه) :
موضوع : #غضب
قسمت * ٢٣ *
🍃 باز یک روایت دیگر در باب #غضب، جلد سوم کافی مرحوم کلینی با سند از حضرت امام صادق (سلام الله علیه) نقل میکند «قَالَ الصَّادِقُ (عَلَيْهِ السَّلَامُ) أَوْحَى اللَّهُ عَزَّ وَ جَلَّ إِلَى بَعْضِ أَنْبِيَائِهِ» خدا به بعضی از پیامبران خود وحی فرمود «يَا ابْنَ آدَمَ » فرزند آدم «اذْكُرْنِي فِي غَضَبِكَ أَذْكُرْكَ فِي غَضَبِي» وقتی میخواهی غضبناک شوی من را به یاد بیاور که من هم تو را زمان غضب خود به یاد بیاورم.
🍃 باز در بیان امام است گفتم #سالک آن نیست که در آیات و روایات جامد باشد، جمود داشته باشد باید از اشارات آن نکاتی در آورد میگوید که آن زمانی که میخواهی غضبناک بشوی من را به یاد بیاور تا من آن زمانی که غضبناک بشوم تا را به یاد بیاورم. این یعنی چه؟ حالا شما #فکر آن را بکنید باز تکرار میکنم آن زمانی که غضب در وجود تو هیجان میکند من را به یاد بیاور تا آن زمانی که من میخواهم غضب کنم تو را یاد کنم در این خیلی حرف است دیگر توضیح نمیدهم «اذْكُرْنِي فِي غَضَبِكَ أَذْكُرْكَ فِي غَضَبِي» تا من هم تو را یاد کنم و در زمرهی آنها که در زمان بروز غضب خود آنها را هلاک میکنم تو را هلاک نکنم.
این هم یک منفعت دیگر از غضب نکردن است اینها همه مشابه هم است، اسرار آن به هم نزدیک است، در یک افق است همهی اینها منافع ردّ غضب است که در روایات اشاره شده است.
@tazkiyehamaly
🍃 در مقام معالجهی غضب انسان باید متذکر منافع باشد بعد در آخر روایت امام صادق از زبان خدا اینطور میفرماید «إِذَا ظُلِمْتَ بِمَظْلِمَةٍ فَارْضَ بِانْتِصَارِي لَكَ فَإِنَّ انْتِصَارِي لَكَ خَيْرٌ مِنِ انْتِصَارِكَ لِنَفْسِكَ» فرزند آدم اگر بر تو ظلم شد بهتر است راضی باشی و به من واگذار کنی من از تو هواخواهی بکنم به جای اینکه خودت از خودت هواخواهی کنی بهتر است که به من واگذار کنی یعنی غضبناک نباش اگر بر تو ظلم شد غضب نکن من بهتر از تو هستم که هواخواه تو باشم.
🍃 یکی دیگر از منافع غضب این است که روایتی است که خیلی خلاصه از اصول کافی، جلد سوم، باب غضب باز مرحوم کلینی با سند از حضرت صادق نقل میکند «قَالَ الصَّادِقُ عَلَيْهِ السَّلَامُ» امام فرمود «مَنْ كَفَّ غَضَبَهُ سَتَرَ اللَّهُ عَوْرَتَه» هر کس غضب خود را کفّ کند خدا عورت او را میپوشاند عیب او را میپوشاند، کمبود او را میپوشاند، نقایص او را میپوشاند، آنچه که از معایب او بروز کند رسوا خواهد شد را میپوشاند. باز در این مطلب و حرف زیاد است این ستر عورتی که خدا میکند معایب و کمبودها و نقایص انسان را در #قیامت ستر میکند در مقاطع مختلف قیامت در حشر، در جاهای مختلف و در قبل از آن در برزخ و در اینجا در حیات دنیا و در مقام #سلوک آنچه که برای #سالک بیشتر مهم است آن آیندهها به جای خود محفوظ است در مقام سلوک است کسی که غضب خود را کفّ کرد خدا نقایص او را در مقام سلوک نادیده میگیرد اگر غضبناک شد دیده میگیرد اگر دیده گرفت حساب انسان پاک است.
🍃اگر بنا باشد خدا خطاهای انسان را لحظه به لحظه روی آن حساب کند دیگر سالک از همان اوّل قدم از قدم بر نمیدارد به این توجه داشته باشید امّا اگر غضب خود را اعمال کرد و غضبناک شد نادیده گرفته نمیشود و از همان قدم اوّل معطل میشود خدا روی نقایص او حساب میکند، مؤاخذه میکند این هم یک منفعت خیلی مفصل است. سالک اینها را متذکر بشود تا غضب خود را با تذکر این منافع ردّ غضب، غضب خود را رد کند و از غضب اجتناب کند.
«وَ السَّلَامُ عَلَيْكُمْ وَ رَحْمَةُ اللَّهِ وَ بَرَكَاتُه
[١]- سورهی توبه، آیه ٧٢.
@tazkiyehamaly
ادامه دارد...
🍂✨🍂✨🍂✨🍂✨🍂✨🍂✨
کانال تزکیه عملی
ایتا :
eitaa.com/tazkiyehamaly
سروش :
sapp.ir/tazkiyehamaly
🍂✨🍂✨🍂✨🍂✨🍂✨🍂✨
#اطلاع_رسانی شود
به مناسبت سومین سالگرد عروج ملکوتی عالم گمنام ، فقیه جامع ، عارف واصل حضرت استاد آیت الله محمد شجاعی « اعلی الله مقامه » مجلس بزرگداشتی از طرف بیت معظم له برگزار خواهد شد .
زمان : روز جمعه ۹۷/۹/۲ ساعت ۱۵ الی ۱۶:۳۰ واقع در بزرگراه ارتش ، شهرک ابوذر ، مسجد امام حسین « علیه السلام » (مسجد ابوذر)
____________________
کانال تزکیه عملی
@tazkiyehamaly
🍂✨🍂✨
✨🍂
🍂
✨
بیانات حضرت آیت الله محمد شجاعی(رحمة الله عليه) :
موضوع : #غضب
قسمت * ۲۴ *
🌲چهارم از راههای مفید برای درمان #غضب که علمای اخلاق گفتند این است که کسی که گرفتار غضب است باید از هر چیزی برای این معالجه استفاده بکند، یکی هم این است که باید اصولاً در همهی کارها حرکات و گفتار خود باید همیشه با #فکر به جلو بیاید. خیلی از جاها نمیدانم شما دقّت کردید یا نه انسان بیفکر یا بیتأمّل حرکتی را میکند، بیتأمّل حرفی را میزند عواقب و عوائد و طرف خصوصیات چیست، روحیات او چیست، موقعیت او چیست، حساب نشده حرف میزند، حساب شده حرکت نمیکند، آن طرف هم عکس العمل نشان میدهد و انسان دیگر نمیتواند خود را ضبط بکند، غضبناک میشود.
🌲 کسی که میخواهد خود را در مقام غضب معالجه بکند باید کاملاً در روی حرکات و سخنهای خود، حرفهایی که میزند باید رویه داشته باشد فکر و تأمّل داشته باشد از باب مثال میگویم، من مثال میزنم تا روشنتر بشود مثلاً شما اگر بچّهدار هستید. فرزندی دارید وقتی به او بگویید مثلاً میخواهید که درس بخواند، در درس خواندن یک مسامحاتی، ولگردیهایی دارد. وقتی که فرزند شما است میخواهید به او بگویید، ممانعت میخواهد بکند از اینکه چرا درس نمیخواند چرا مسامحه بکند او را تشویق یا وادار به درس کنید، خوب این یک بار دیدید وقتی که میگویید که درس نخوانی فردا بیکار میشوی، چه میشوی، چه میشوی، بدبخت میشوی این برگشت به شما حرفهایی زد، یک چیزهایی هم به شما گفت که شما از اوّل باعث شدید که من نخواندم، شما چنین کردید من گرفتار شدم دیگر من نمیتوانم بخوانم شما هم میگویید که شما اینجا به این دلیل که مقصّر نبودهاید، عصبانی میشوید. خوب بار دوم اینطور حرف نزنید چون او هم باز برمیگردد آن هم حرف ناحق خود را میزند، شما هم باز عصبانی میشوید آن برمیگردد میگوید که شما مقصّر بودید که نگذاشتید که در وقت خود من تحصیل بکنم در حالی که شما مقصّر هم نبودهاید. خوب این حرف را نزنید به یک نحو دیگر تشویق بکنید مثلاً میگوییم این یک مثال بود.
🌲 یا انسان با همسر خود یا همسر با شوهر خود در رابطه با مسائل مختلف یک برخوردی... به یک نوعی یک موضوعی مطرح کردیم که این یک عکس العملی را نشان داد که این دیگر نتوانست خود را نگه داری بکند خوب دیگر باید آنطور برخورد را نکند. بالاخره کسی که میخواهد از غضب اجتناب بکند باید در اعمال و گفتار و حرکات و سکنات خود رویه داشته باشد. ببیند اینطور که برخورد میکند، این حرف را که میزند طرف چه است و چه کسی است، چه عکس العمل نشان خواهد داد که اگر میبیند عکس او العمل طوری است که من غضبناک خواهم شد، من هیجان پیدا خواهم کرد این حرکت را از اوّل نکنم به نفع چه کسی است؟ به نفع خود من است. من به فکر خود باید باشم.
@tazkiyehamaly
ادامه دارد...
🍂✨🍂✨🍂✨🍂✨🍂✨🍂✨
کانال تزکیه عملی
ایتا :
eitaa.com/tazkiyehamaly
سروش :
sapp.ir/tazkiyehamaly
🍂✨🍂✨🍂✨🍂✨🍂✨🍂✨
🔹متن ارسالی یکی از طلاب سابق نجف آباد ، در مورد اهمیت ، برخی از اثار ، عارف فرزانه حضرت آیت الله حاج شیخ محمد شجاعی زنجانی رحمه الله علیه :
🔻در ابتدا نقل قولی از استاد امجد می اورم که بسیار معتبر است :
ایت الله محمود امجد از مقامات عرفانی ایت الله شجاعی ره از ایت الله بهجت سوال می پرسد.
مرحوم ایت الله بهجت ره میفرمایند جای ایشان در سدره المنتهی ست
توضیح در مورد ، مجموعه ی سه جلدی مقالات ، اثر عارف واصل حضرت آیت الله حاج شیخ محمدشجاعی زنجانی :
حضرت استاد شجاعی ، دراین سه جلد به بیان تک تک مسائل سلوکی می پردازند.
درجلد اوّل به مبانی نظری عرفان بر طبق ایات و روایات و در جلد دوّم و سوّم به بیان طریق عملی سیروسلوک می پردازند.
حضراستاد دراین مجموعه تاکید بیش ازحد براین مسئله دارند که سلوک الی الله باید برگرفته از آیات قران و روایات معصومین ع باشد و هیچ کس حق ندارد از روی خود روشها ابداع کند و...
و خود نیز این مجموعه را دقیقا برطبق آیات و روایات می نویسند
این مجموعه مورد تایید بسیاری از علماء و عرفا می باشد.
یه چیزی که کتاب مقالات رو ممتاز کرده جامع بودن این کتاب هست و همچنین منظم بودن مطالب
ایشون از یک نقطه ی مشخص بحث عرفان رو شروع می کنند و به نقطه ی پایان می رسونند.
مطالب و دستورات هم منظم و طبقه بندی شده هستند.
🔻حقیر زمانیکه در نجف اباد ، خدمت استاد ایوبی(از شاگردان استاد سعادت پرور ، که ازشون اجازه ی تربیتی دارند ) بودم ،از ایشون سوال کردم که فلان عالم می گوید اقای شجاعی عارف نیست و نمی تواند الگو باشد.ایشان اندکی ناراحت شدند و فرمودند خیر خیر آقای شجاعی بسیار بالاست.(یک همچین مضمونی)
حقیر زمانیکه نجف اباد بودم یکی از طلاب کتابی درباره ی بندگی نوشته بودند و ظاهرا قصد چاپ داشتند.
خدمت استاد ایوبی اوردند تا بازبینی شود و استاد مستقیما ایشان را به بنده ارجاع دادند و فرمودند شما بخوانید هرجا که مورد تاییدتان نبود حذف کنید و هرجا که نیاز به اضافات داشت اضافه کنید و...
علت ارجاع دادن این طلبه به بنده ، بالا بودن سطح علمی و معنوی بنده نبود ، بلکه تنها علتش این بود که ، استاد ایوبی اطلاع داشتند که حقیر ، سه جلد مقالات استاد شجاعی رو مطالعه کرده ام ، این کتاب خیلی به کسانی که میخوان وارد وادی سیر و سلوک شوند کمک میکنه...
همچنین زمانیکه شخصی از استادمجاهدی(از شاگردان استاد سعادت پرور ، که ازشون اجازه ی تربیتی دارند ) درخواست برنامه ایی برای سیروسلوک کرد ، ایشان فرمودند به کتاب مقالات ایت الله شجاعی ره مراجعه کنید.
در قم نیز ، وصف اثار ایت الله شجاعی ره را از استادناصرفقیه شنیدم.
ایشان فرمودند اثار اقای شجاعی بسیار علمی و معتبر است.
استاد شجاعی با اینکه مجتهد هم بودند ولی کل عمرشون رو صرف عرفان کردند ، ان شاء الله وقتی 3جلد مقالات استاد شجاعی رو مطالعه کردید ، متوجه میشوید چرا بعضی از اساتید صاحب اجازه ، اینقدر براین کتاب تاکید دارند...
تمامی اثار حضرت استادمحمدشجاعی ره برای سلوک الی الله بسیار کاربردی و راه گشا می باشند خصوصا مجموعه ی مقالات و کتاب کیمیای وصال ایشان که بسیار برجسته تر از سایر اثار این عالم شریف می باشد.
همچنین ایشان ، بیش از200جلسه سخنرانی درباب سیروسلوک دارند ، که به بیان نکات دقیق سلوکی می پردازند ، این سخنرانی ها را میتوانید به صورت رایگان ، از سایت راسخون دانلود کنید.
نکته ی اخر اینکه ، یکی از شاگردان بسیار مورد اعتماد و نزدیک ایت الله شجاعی فرموده اند که من از ایت الله شجاعی ره شنیدم هرکس به مقالات عمل کند بهشتی شدنش تضمین است
خداوند مولف عارفش را جزای خیر دهد و مارا توفیق دهد عمل کردن به دستورات حاضر دراین آثار گرانسنگ.
نظر برخی از بزرگان در مورد ایت الله شجاعی زنجانی :
🔻آیتالله سیدجعفر شبیری زنجانی :
انگیزه اصلی آیتالله شجاعی، تربیت صحیحِ انسان ها بود.
ایت الله شجاعی زنجانی ، بسیار به آیتالله سیدمحمدحسین طباطبایی (ره) نزدیک بود؛ به طوری که کارِ کتابتِ رساله های دست نویسِ علامه را برعهده داشت.
🔻آیت الله صدیقی:
از توفیقات خداوند به آیت الله شجاعی طرح اخلاق در چارچوب سیر وسلوک ، عرفان و معرفت طبقه بندی شده هم عرفان نظری و هم عرفان عملی است.
در میان کتاب های عرفانی که به زبان فارسی نوشته شده باشد و بهره های قرآنی لازم را در آن مجموعه گنجانده و در مسیر اهل بیت(ع) و مستند با عقل و شهود باشد پخته تر از کتاب های آیت الله شجاعی سراغ ندارم.
با ارتحال آیت الله مرحوم محمد شجاعی، همچون عروج فقیه عالیقدر آیت الله محمد تقی بهجت، دری از درهای رحمت الهی بسته شد.
منابع :
ایرنا ، ایقنا ، شبستان
〰〰〰〰〰〰〰〰〰〰〰〰
کانال تزکیه عملی
@tazkiyehamaly
در پاسخ به درخواستهای دوستان مجموعه ای از تالیفات حضرت آیت الله شجاعی (ره) را خدمت همه شما بزرگواران معرفی می نماییم.
✨✨✨✨
📚 انتشارات سروش : 👇👇👇
📔 کتاب بقیةالله"صلوات الله علیه"
📔 کتاب مقالات در سه جلد
📔 کتاب رساله محبت
📔 کتاب چراغ هدایت
📔 کتاب اسماء حسنی
📔 کتاب کیمیای وصال
📔 کتاب ضیافت حقیقی
📚 انتشارات کانون اندیشه جوان : 👇👇👇
📔 کتاب خواب و نشانهای آن
📔 کتاب بازگشت به هستی
📔 کتاب عروج روح
📔 کتاب قیام قیامت
📔 کتاب مواقف حشر
📔 کتاب تجسم عمل و شفاعت
📔 کتاب پنج رساله
از انتشارات مركز مطالعات بنیادین خاورمیانه
📔 کتاب معاددر دو جلد
از انتشارات چاپ شرکت انتشار
📔 کتاب ملائکه
ازانتشارات وثوق
✨✨✨✨
کانال تزکیه عملی
@tazkiyehamaly
🍂✨🍂✨
✨🍂
🍂
✨
بیانات حضرت آیت الله محمد شجاعی(رحمة الله عليه) :
موضوع : #غضب
قسمت * ۲۵ *
🍁 پنجم از راههای معالجه برای #غضب، کسانی که گرفتار هستند معالجه غضب این است به آنها که گرفتار این صفت هستند از معاشرت با آنها اجتناب بکند. یک کسی که گرفتار غضب است مخصوصاً حالا غیر گرفتارها هم همینطور هستند کلاً خلاصه راه جلوگیری از غضب یک راه آن، راه پنجم این است که انسان از مجالست، مصاحبت، حشر و نشر با صاحبان غضب مبتلایان به غضب اجتناب بکند.
🍁 برای اینکه این انسان را تشویق میکند مخصوصاً مبتلایان به غضب معمولاً غضب خود را توجیه میکنند. منطقهای غلطانداز دارند. ممکن است در وجود انسان اثر بگذارد و انسان منطق آنها را حق بداند در توجیه غضب خود و به غضب خود هم راه بدهد. خیلیها هستند مثلاً غضبناک میشود شما هم با آنها محشور هستید آن وقت به این مرض گرفتار است بعد برای اینکه این مرض خود را بپوشاند مدام توجیه میکند. من حق نداشتم اینطور بگویم شما خود قضاوت بکنید، آخر این حرف که این زد باطل بود، این کار باطل بود باید اینجا اینطور میکرد. مثلاً برمیگردد میگوید که بد بود اگر اینجا من عکس العمل نشان نمیدانم این ضعف من بود.
🍁 آن دفعه گفتم آن کسانی که غضب را شجاعت حساب میکنند که در اینها ضعف است. با حشر و نشر از اینها اجتناب بکند که خود این به انحاء مختلف انسان را تشویق بر... و در مقابل با ارباب #حلم و #کظم_غیظ معمولاً سعی بکند که معاشرت بکند. این هم خیلی سازنده است هر چه میتوانید با حلیمها معاشرت بکنید اگر گرفتار غضب هستید، اگر نیستید هم بالاخره به انسان دست میدهد حلم که بعداً مقداری در مورد آن صحبت خواهیم کرد کمال بالاتر برای انسان است.
🍁 انسان مانند دریا وسیع بشود هیچ چیز او را تکان ندهد. البته آن غضب حق را نمیگویم آنجا که مانند حسین بن علی (سلام الله علیه) وقتی میبیند که حق پایمال میشود غضبناک میشود مانند رسول اکرم (صلوات الله علیه) مانند همهی خوبان این یک چیز دیگر است غضب باطل را صحبت میکنیم.
@tazkiyehamaly
ادامه دارد...
🍂✨🍂✨🍂✨🍂✨🍂✨🍂✨
کانال تزکیه عملی
ایتا :
eitaa.com/tazkiyehamaly
سروش :
sapp.ir/tazkiyehamaly
🍂✨🍂✨🍂✨🍂✨🍂✨🍂✨
هدایت شده از منتظر
tohidnameh_3.mp3
6.15M
📢 #فایل_صوتی
✨ بیانات حضرت آیت الله محمد شجاعی(رحمة الله عليه) :
✨ موضوع : #توحیدنامه
قسمت سوم
💫🌾✨💫🌾✨💫🌾✨
✨ کانال تزکیه عملی
@tazkiyehamaly
@tazkiyehamaly_arshiv
هدایت شده از منتظر
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
#فیلم
قسمت اول
بخشى از بيانات حضرت استاد آيت الله محمد شجاعى (قدس سره) در خصوص حضرت رسول اكرم صلى الله عليه و آله و سلم
هفده ربيع الاول ١٣٦٧ هـ ش
✨🍃✨🍃✨🍃✨🍃✨🍃✨
کانال تزکیه عملی
@tazkiyehamaly