eitaa logo
تزکیه عملی
1.6هزار دنبال‌کننده
214 عکس
25 ویدیو
8 فایل
نشربیانات،تألیفات،ودروس اخلاق ازعالم فرزانه،عارف واصل،حضرت آیت الله العظمی محمدشجاعی(ره) این کانال ارتباطی با بیت معظم له ندارد. آرشیوصوتی تزکیه عملی @tazkiyehamaly_arshiv کانال تزکیه عملی درسروش http://sapp.ir/tazkiyehamaly
مشاهده در ایتا
دانلود
tohidnameh_6.mp3
5.95M
📢 #فایل_صوتی ✨ بیانات حضرت آیت الله محمد شجاعی(رحمة الله عليه) : ✨ موضوع : #توحیدنامه قسمت ششم 💫🌾✨💫🌾✨💫🌾✨ ✨ کانال تزکیه عملی @tazkiyehamaly @tazkiyehamaly_arshiv
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🍂✨🍂✨ ✨🍂 🍂 ✨ بیانات حضرت آیت الله محمد شجاعی(رحمة الله عليه) : موضوع : قسمت * ۲۹ * 🍁 این به نظر بعضی از بزرگان خطرناک‌ترین عاقبت است یا مضرّت است در غضب و سالک و هر کسی به این موضوع توجّه بکند باید خیلی می‌ترسد این مسئله‌ی اسرارآمیز هم است به طور کلی انسان هر عملی را درباره‌ی هر کسی تجویز کرد باید از این بترسد که آن عمل در نظام وجود از ناحیه‌ی خدا درباره‌ی او تجویز بشود این یک مسئله‌ی کلی است. 🍁 مثلاً می‌گویند که شما یتیم را اذیّت نکنید اصلاً امضاء غضب خدا درباره‌ی خود ما است. به این حقیقت که هر چه را که ما امضاء کردیم با عمل خود آن را درباره‌ی خود امضاء کردیم. در یک آیه اشاره‌ای است می‌فرماید که با یتیم‌ها خوب رفتار بکنید بترسید از این‌که با یتیم‌های شما ولو برای شما نباشد نوه‌ی باشد، نتیجه‌ی شما باشد آن رفتار که شما با یتیم کسی می‌کنید بشود. این آیه چه می‌گوید؟ می‌گوید از این بترسید. به یتیمی برخورد کردید به او اذیّت نکن، تجاوز به حق او، به حد او، به مال او چون یتیم است کسی ندارد نکن، این کار را نکن. 🍁 شما را مؤعظه می‌کنیم می‌گوییم که نکنید و الّا کردی بترس از این‌که خود تو بمیری بچّه‌ی تو یتیم باشد این کار نمونه‌ی آن شبیه این در خصوص این یتیم تو یا خود تو هم نبودی اقلاً در اعقاب تو، در نوه، پسر پسر، پسر دختر یا خیر نتیجه یعنی اشاره‌ی قرآن بر این است که این می‌شود. چرا می‌شود؟ برای این‌که در نظام وجود یک سرّ است و آن این است که انسان چیزی را درباره‌ی کسی وقتی که عملاً تجویز کرد تفسیر و معنی این کار او این بود که این کار را درباره‌ی خود و وابستگان خود او هم تجویز کرد و این خیلی خطرناک است. @tazkiyehamaly 🍁 من الآن وقتی که در برابر همسر خود قرار گرفتم می‌بینم که به او قدرت دارم می‌توانم پرخاش بکنم می‌گویم انسان قدرت داشت باید هر چه می‌تواند اعمال غضب بکند این درست است؟ من این را امضاء کردم در نظام وجود درست است این برای من پیش خواهد آمد حتّی در دنیا از ناحیه‌ی دیگران هم به من غضب می‌شود آخر از آن هم خدا به من غضب می‌کنم چون من این را امضاء کردم، گفتم قدرت بالاتر باید غضب بکند، خلاف خواست او بود باید پرخاش بکند مگر من و شما طبق خواست خدا رفتار کردیم؟ نکردیم. 🍁 پس من به تو خدا حق دادم که طبق خواست تو رفتار نکردم هر چه می‌توانی غضب بکن. چون عقیده‌ی من این است که هر کس طبق خواست من عمل نکرد باید بر او غضب کرد و هر کسی طبق خواست هر کسی عمل نکرد قدرت داشت باید به روی او غضب بکند این خیلی خطرناک است. بنابراین امیدوار هستم که ان‌شاءالله به این نکته این الآن نهمین راه معالجه‌ی غضب بود به این از همه بیشتر توجّه بکنید خدا اگر بخواهد غضب بکند دیگر به بیان علی (سلام الله علیه) که نه آسمان تاب می‌آورد نه زمین تاب می‌آورد و هیچ چیز تاب نمی‌آورد. 🍁نمونه‌ای از غضب خدا همین آتش دنیا است، نمونه دنیا این آتش است نمونه گفتم، جلوات زیاد دارد. حالا این را یک وقتی خدا خوب به شما شناخت عنایت کرد به همه‌ی ما این‌ها را شما بیشتر می‌فهمید. شما قرآن را خواندید دیگر قرآن می‌گوید که این آتش یک نوع تذکّر است برای متّقین. چرا تذکّر؟ آتش چه ربطی به تذکّر دارد همین آتش خلق کردیم، آتش را ببینید کسی که متّقی است از این‌جا عبرت‌ها برمی‌دارد. 🍁 شما ارباب ذوق یک مقدار هستید از شما سؤال می‌کنم هر چه در عالم است جلوات اسماء خدا است یا نه؟ آتش جلوه‌ی کدام اسم است؟ غضب، آن هم در این‌جا یعنی جلوه‌ی این‌جایی آن است حالا ببینید جلوه‌ی آن‌جایی آن که خیلی بالاتر است، همه چیز آن‌جا از این‌جا است آن چه می‌شود. یک جلوه از جلوه‌های نازل به تعبیر رسول اکرم (صلوات الله علیه) 70 بار تنزّل یافته‌ی غضب خدا یک جلوه‌ی آن آتش است و جلوه‌های دیگر هم دارد، چیزهای دیگر هم دارد. غضب خدا همه چیز را می‌کوبد. «وَ هَذَا مَا لَا تَقُومُ لَهُ السَّمَاوَاتُ وَ الْأَرْض» در دعای کمیل علی (سلام الله علیه) ناله می‌کند که خدایا از سخط تو، سخط و انتقام و غضب تو چیزی است «مَا لَا تَقُومُ لَهُ السَّمَاوَاتُ وَ الْأَرْض» آسمان‌ها و زمین تاب نمی‌آورد، این را متذکّر باشید. 🍁 با این بیانی که گفتم به یاد شما باشد که کسی هر چه باشد هر چه جهالت بکن شما به حال خود ناراحت باشید. این به کجا می‌رسید به شما اذیّت می‌کند به شما توهین می‌کند به شما جسارت می‌کند، شما برای خود ناراحت باشید. @tazkiyehamaly ادامه دارد... 🍂✨🍂✨🍂✨🍂✨🍂✨🍂✨ کانال تزکیه عملی ایتا : eitaa.com/tazkiyehamaly سروش : sapp.ir/tazkiyehamaly 🍂✨🍂✨🍂✨🍂✨🍂✨🍂✨
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
tohidnameh_7.mp3
5.7M
📢 #فایل_صوتی ✨ بیانات حضرت آیت الله محمد شجاعی(رحمة الله عليه) : ✨ موضوع : #توحیدنامه قسمت هفتم 💫🌾✨💫🌾✨💫🌾✨ ✨ کانال تزکیه عملی @tazkiyehamaly @tazkiyehamaly_arshiv
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🍂✨🍂✨ ✨🍂 🍂 ✨ بیانات حضرت آیت الله محمد شجاعی(رحمة الله عليه) : موضوع : قسمت * ۳۰ * 🍃 دهمین راه معالجه برای برای آن‌ها که گرفتار غضب هستند و می‌خواهند چاره‌جویی بکنند این هم باز برای ما زیاد مفید نیست امّا ممکن است یک وقت ان‌شاءالله برای ما مفید باشد آن این است که از دریچه‌ی بیاید. اصولاً که قدم در طریق سلوک گذاشته است طریق سلوک طریق است، در اصل طریق محبّت حق است. 🍃 امام صادق (سلام الله علیه) فرمود که دین مگر به جزء محبّت چیز دیگر است؟ دین همان محبّت است دین یعنی همان طریق صحیح دین، الی الله دین یعنی طریق سلوک الی الله در برداشت درست امام فرمود اصلاً این راه که به سوی خدا منتهی می‌شود در سیر الی الله این خلاصه‌ می‌شود در حب الله، در عشق به الله همین « َ هَلِ الدِّينُ إِلَّا الْحُب»[۱] دین یعنی حبّ خدا راهی که یک متدیّن در پیش می‌گیرد طریق سلوک طریقی به نام دین این همان حبّ است سالک از اوّل که قدم در طریق می‌گذارد. من همان دم که وضو ساختم از چشمه عشق چار تکبیر زدم یک سره بر هر چه که هست 🍃 اگر این است، راه این است، داعی محبّت است که باید همین داعی باشد. سالک دعای اصلی او از عذاب و خوف از این‌طور چیزها نیست دعای اصلی و انگیزه‌ی اصلی او عشق به خدا است البته خوف هم در جنب آن است خوف از حرمان، خوف از هجران، خوف از غضب خوف از جحیم و الی آخر امّا داعی و محرّک اصلی سالک به عنوان طالب حبّ حق است این انگیزه اگر در سالک باشد باید از این دیدگاه هم در مقام معالجه‌ی غضب او بیاید و آن این است که سالک می‌گوید من خدا را دوست دارم (چار تکبیر زدم یک سره بر هر چه که هست) 🍃 تو که می‌گویی من خدا را دوست دارم، تو اگر خدا را دوست داری به خود این‌طور خطاب می‌کند، تو اگر خدا را دوست داری دوست بدار آنچه را که خدا دوست می‌دارد، دوست ندار آنچه را که خدا دوست ندارد. غضبناک بشوی خدا این کار تو را دوست دارد یا ندارد؟ دوست ندارد. تو از آنچه که خدا دوست ندارد دور باش.از این دیدگاه پیش بیا این هم طریق دهم است و در مقام معالجه غضب. مدّعی حبّ در مقام سلوک مدّعی حبّ خدا باید از هر چیز که خدا آن را دوست نمی‌دارد اجتناب بکند. @tazkiyehamaly ادامه دارد... 🍂✨🍂✨🍂✨🍂✨🍂✨🍂✨ کانال تزکیه عملی ایتا : eitaa.com/tazkiyehamaly سروش : sapp.ir/tazkiyehamaly 🍂✨🍂✨🍂✨🍂✨🍂✨🍂✨
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
tohidnameh_8.mp3
5.51M
📢 #فایل_صوتی ✨ بیانات حضرت آیت الله محمد شجاعی(رحمة الله عليه) : ✨ موضوع : #توحیدنامه قسمت هشتم 💫🌾✨💫🌾✨💫🌾✨ ✨ کانال تزکیه عملی @tazkiyehamaly @tazkiyehamaly_arshiv
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🍂✨🍂✨ ✨🍂 🍂 ✨ بیانات حضرت آیت الله محمد شجاعی(رحمة الله عليه) : موضوع : قسمت * ۳۱ * ☘ یازدهم راه معالجه که باید انسان از این راه هم وارد بشود باید متذکّر این بشود که در مقام که شکلی و صورتی در باطن امر پیدا می‌کند؟ چه شکل و صورتی پیدا می‌کند و اگر بنا بشود غضب خود را رفع بکن، ترک بکند چه صورتی، چه شکلی، چه چهره‌ای در باطن دارد این را متذکّر باشد و این یکی از راه‌ها است که انسان در مقام معالجه هم می‌تواند از این راه هم جداً جلوی غضب خود را بگیرد. ☘ صورت باطنی خود را در مقام غضب به یاد بیاورد. این مربوط است به مسئله‌ی صور اعمال و عقاید قبلاً در این باب من صحبت‌ها کردم یک چیزهای می‌دانید، البته اصل بحث یک بحثی است که به مربوط است و در این‌جا هم ما صحبت‌ها کردیم مسئله کلی آن این است که انسان در عقاید و اوصاف و اعمال مختلف خود چهره‌های مختلف در پشت حجاب دارد که از آن چهره‌ها در این‌جا انسان در غفلت است. این‌جا چهره‌ی ما همین است که همیشه داریم. چهره‌ی من همین است که می‌بینید غضب داشته باشم خوب باشم، بد باشم، همین است امّا در باطن امر در که بعد از مرگ این بروز پیدا می‌کند در برازخ در باطن امر، در پشت حجاب انسان در مقام غضب چهره‌ی و صورت خیلی بدی دارد. @tazkiyehamaly ☘ من به بعضی از دقایق موجود در اشاره می‌کنم و آن این است که اصولاً من از شما سؤال می‌کنم سالک از اوّل، از همان اوّل که قدم در طریق سلوک می‌گذارد باید رنگ وجودی او، خصوصیات او به اصطلاح اوصاف او، سنخ وجودی او باید از اوّل که به این طریق قدم گذاشت مسافر راه است و مسافر الی الله و می‌خواهد اگر ثابت است به سوی الله برود لقاء او، مقصود او به او است او باید به این نکته متوجّه باشد که باید با جوار حق سنخیّت پیدا بکند، باید با ساحت قدس متناسب باشد، باید به رنگی پیدا بکند که رنگ الهی بشود یا نه؟ بله. ☘ اصلاً انسان رنگی خلاف رنگ الهی داشته باشد هر چه این رنگ را بیشتر باشد راه او از خدا دور است و به سوی خدا نمی‌رود. انسان باید صبغه‌ی الهی پیدا بکند سالک از اوّل باید توجّه داشته باشد صبغه‌ی او باید صبغه‌ی الهی باشد باید با جوار حق بسازد به یک بیان دیگر باید متخلّق به اخلاق الله باشد، باید متّصف اوصاف الی الله باشد. سالک چیزی با خود بخواهد حمل بکند این از خلق خدا نیست، از وصف خدا نیست، از خصوصیات خدا نیست خصوصیت را از اوّل بخواهد با خود این‌طور حمل بکند نمی‌تواند پیش برود باید خصوصیات او، رنگ او، خلق او، اوصاف او همه باید متناسب با اوصاف و اخلاق حضرت حق باشد این یک جریان کلی است، یک مسئله‌ی کلی است. @tazkiyehamaly ادامه دارد... 🍂✨🍂✨🍂✨🍂✨🍂✨🍂✨ کانال تزکیه عملی ایتا : eitaa.com/tazkiyehamaly سروش : sapp.ir/tazkiyehamaly 🍂✨🍂✨🍂✨🍂✨🍂✨🍂✨
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
tohidnameh_9.mp3
6M
📢 #فایل_صوتی ✨ بیانات حضرت آیت الله محمد شجاعی(رحمة الله عليه) : ✨ موضوع : #توحیدنامه قسمت نهم 💫🌾✨💫🌾✨💫🌾✨ ✨ کانال تزکیه عملی @tazkiyehamaly @tazkiyehamaly_arshiv
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🍂✨🍂✨ ✨🍂 🍂 ✨ بیانات حضرت آیت الله محمد شجاعی(رحمة الله عليه) : موضوع : قسمت * ۳۲ * 🍁حالا که این کلی را توجّه پیدا کردید می‌آییم دوباره سؤال دوم من از شما سه سؤال مطرح می‌کنم این است که شما تا این اندازه تا حالا از خلق خدا، از وصف خدا تا حالا در نظام وجود آنچه بیشتر برای شما چشمگیر بوده است به عنوان یکی از اوصاف خدا قرآن هم این را گفته است، روایت هم گفته است، یکی از اسماء و اوصاف خدا است امّا جداً آنچه برای شما خیلی چشمگیر بوده است از اوصاف خدا اگر دانستید چه بوده است؟ 🍁طبق صحبت باید ذوق داشت و حرف زد آنچه که در نظام وجود زیاد از اوصاف خدا چشمگیر چیست؟ علم خدا است و حتّی طوری است که من و شما گاهی از بس این برای ما جای تعجّب است نمی‌توانیم زیاد هضم بکنیم، گاهی ناراحت هم می‌شویم خدا چرا این‌چنین و آن‌چنان نمی‌کنی؟ چراها را هم گاهی می‌گوییم چرا این کفّار را از بین نمی‌بری؟ چرا این بدها را از بین نمی‌بری؟ چرا خدا به این‌ها مهلت می‌دهد؟ چرا این انسان بد را خدا مجازات نمی‌کند؟ چرا معصیت‌کار را خدا به جزای خود نمی‌رساند؟ یک مقدار این چراها از چه چیز برمی‌خیزد از این‌که ما خدا از بس برای ما بزرگ است، حالا آن اندازه که ما این‌جا می‌بینیم آن اندازه که با این فهم می‌فهمیم نمی‌توانیم هضم بکنیم، آن‌چنان حلم خدا چشمگیر است که واقعاً هر چه انسان واقعاً ما تعجّب می‌کنیم که به مقام اعتراض هم می‌آییم شما در عمر خود زیاد اعتراض می‌کنید در عالم اعتراض مانعی ندارد اعتراض می‌گوییم، گلایه می‌گوییم نه از آن اعتراض بد ان‌شاءالله ولی خوب دخالتی دارید، می‌گویید که چرا واقعاً خدا چرا کسی را به جزای خود نمی‌رساند؟ فلان را آن فلانی را، آن تیپ را، این دسته را، آن کس را، این کس را. @tazkiyehamaly 🍁حلم خدا تا آن اندازه است که کسی مادامی که امید برگشت که خود او هم بهتر می‌داند، محاسبات او هم محاسبات حق است، محاسبات من و شما هم حق است گاهی ناحق است امّا با محاسبات خود تا آن‌جا به انسان، به هر موجودی مهلت می‌دهد که راه به روی او به کلی بسته نشده است. تا آن‌جا مهلت می‌دهد این‌قدر حلم شما الآن این همه معصیت‌ها را، گناه‌ها را، طغیان‌ها را، فسادها را ملاحظه بکنید این در درجات مختلف هم است به افراد، به جوامع، به امم، به حکومت‌ها به هر کسی به هر دسته‌ای اصلاً این حلم خدا درجات و مراتب دارد. 🍁 من و شما اصولاً از همان اوّل که ما بالغ شدیم و مکّلف شدیم با حلم پیش آمدیم یعنی گفته است که این واجب است و این حرام است دیگر بیش از این از تو ما به صورت حتمی نمی‌خواهیم. این حلم است یا حلم نیست؟ نمی‌دانم توجّه کردید که خود این از جلوات حلم است این‌که اصلاً خدا گفته است فقط ما آن را که حتمی است از شما واجبات را و ترک محرمات خود این حلم است. کمتر کسی هم است که بداند این حلم است، خود این حلم حق است. اگر حلم خدا نبود مسئله این نبود. اگر حلم او نبود اصلاً این نبود. راه به این آسانی نبود، تکلیف به این آسانی نبود. @tazkiyehamaly ادامه دارد... 🍂✨🍂✨🍂✨🍂✨🍂✨🍂✨ کانال تزکیه عملی ایتا : eitaa.com/tazkiyehamaly سروش : sapp.ir/tazkiyehamaly 🍂✨🍂✨🍂✨🍂✨🍂✨🍂✨
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
tohidnameh_10.mp3
5.51M
📢 #فایل_صوتی ✨ بیانات حضرت آیت الله محمد شجاعی(رحمة الله عليه) : ✨ موضوع : #توحیدنامه قسمت دهم 💫🌾✨💫🌾✨💫🌾✨ ✨ کانال تزکیه عملی @tazkiyehamaly @tazkiyehamaly_arshiv
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🍂✨🍂✨ ✨🍂 🍂 ✨ بیانات حضرت آیت الله محمد شجاعی(رحمة الله عليه) : موضوع : قسمت * ۳۳ * (آخر) 🌿 حالا من این را توضیح نمی‌دهم به هر صورت خدا زیاد است و یکی از دقایقی که می‌گفتم این است که سالک باید از اوّل متوجّه باشد که اگر این صفت را نداشته باشد مقابل آن را داشته باشد یعنی فاقد حلم باشد با این رنگ غضب یعنی فقدان حلم که نکته‌ی مقابل آن وصف است نمی‌شود به سوی خدای حلیم حرکت کرد، سنخیّت لازم است. 🌿 به سوی خدا کسی که می‌رود باید با خدا سنخیّت داشته باشد در حدی که از یک انسان برآورده باشد، از یک مخلوق برآورده است. باید صبغه‌ی الهی پیدا بکند، صبغه‌ی نقطه‌ی مقابل اله را با خود انسان حمل بکند به سوی الله نمی‌تواند راه پیدا نمی‌کند. این یکی از دقایق موجود در حلم است. 🌿 نکته‌ی دیگر این است کسی در مقام حلم انسان متوجّه این نکته هم می‌شود درست نقطه‌ی مقابل غضب، در مقام حلم هر چه حلم انسان بالاتر باشد بزرگ‌تر بشود انسان از چهره‌ی زیبای خیلی مجذوب‌کننده در پشت پرده برخوردار است. برخورد است که نه الآن شما می‌فهمید چیست نه من می‌فهمم نه اصلاً می‌توانید جمال انسان را در مقام حلم اندازه‌گیری بکنید. این چیزی است که روی آن حساب است، روی آن سرّ است گفتم اسرار و دقایق است دیگر من که بیش از این نمی‌توانم بگویم بیش از این هم خود من نمی‌فهمم فقط این اندازه می‌فهمم امّا هر چه است شما و ما بنشینیم خیلی هم ذوق داشته باشیم، جمال انسان را در پشت حجاب در مقام حلم توصیف بکنیم نقطه‌ی مقابل آن قبح صورت در مقام غضب نمی‌توانیم توصیف بکنیم. @tazkiyehamaly 🌿 به بیان رسول اکرم (صلوات الله علیه) این اصلاً بیان رسول الله این است می‌فرماید در مقام حلم صورت انسان طوری است که شما هر چه چیزی احسن و موجود زیبا و دارای جمال فرض بکنید از آن بالاتر است. چون انسان در حلم یک نکته‌ی دیگر، به صورت اصلی خود که خیلی زیبا است نزدیک‌تر می‌شود. حلم خیلی اسرارآمیز است، باز این را تکرار می‌کنم شما هر چه سالک موفّق دیدید حلیم خواهید دید و هر چه انسان را از تقوا و جان مسئله کنار دیدید بی‌حلم خواهید بود. 🌿 اصول کافی، جلد ۳، باب رِفق. به یک بیان دیگر همان حلم است رفق و حلم گرچه در راویت رفق و حلم دو چیز بیان شده است ولی رفق از جلوات حلم است. به یک نظر هر دو یکی است که به یک نظر رفق دایره‌ی آن اخص است، دایره‌ی حلم اعم است می‌فرماید که «عَنْ أَبِي جَعْفَرٍ علیه السّلام» از امام باقر «قَالَ قَالَ رَسُولُ اللَّهِ (صلّی الله علیه و آله و سلّم)» رسول الله فرمود «لَوْ كَانَ الرِّفْقُ خَلْقاً يُرَى مَا كَانَ مِمَّا خَلَقَ اللَّهُ شَيْءٌ أَحْسَنَ مِنْهُ.» اگر رفق یک خلقت آن به چشم بیاید، دیده بشود چیزی از آن زیباتر نیست، چیزی از آن «مِمَّا خَلَقَ اللَّهُ» چیزی از آن زیباتر نیست. 🌿 یک وقتی در این باب صحبت می‌کردم گفتم که صورت خود رفق زیبا نیست انسان با رفق است این بیان روایات است کسی رموز روایات را بفهمد خود رفق صورت پیدا نمی‌کند انسان با رفق صورتی دارد که هیچ چیز از آن بالاتر نیست منظور رسول الله این است نه این‌که ما بخواهیم حرف رسول الله را رد بکنیم می‌گوییم منظور این است زبان روایت این‌طور معلوم می‌کند. جایی که می‌گوید این صفت، صفت بدی دارد در عالم پشت پرده آن صفت صورت خوبی دارد منظور این است که انسان با این صفت صورت بدی دارد و انسان با این صفت صورت خوبی دارد. این هم یک نکته‌ی بالاتر است با تذکّر این‌ها انسان می‌تواند به غضب خود در مقام سلوک چاره‌جو باشد. البته غیر از این‌ها را هم علمای اخلاق گفته بودم و من به این اندازه اکتفا کردم. «وَ السَّلَامُ عَلَيْكُمْ وَ رَحْمَةُ اللَّهِ وَ بَرَكَاتُه» پایان [۱]- الکافی، ج ۸، ص ۸۰ @tazkiyehamaly 🍂✨🍂✨🍂✨🍂✨🍂✨🍂✨ کانال تزکیه عملی ایتا : eitaa.com/tazkiyehamaly سروش : sapp.ir/tazkiyehamaly 🍂✨🍂✨🍂✨🍂✨🍂✨🍂✨
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
tohidnameh_11.mp3
5.2M
📢 #فایل_صوتی ✨ بیانات حضرت آیت الله محمد شجاعی(رحمة الله عليه) : ✨ موضوع : #توحیدنامه قسمت یازدهم 💫🌾✨💫🌾✨💫🌾✨ ✨ کانال تزکیه عملی @tazkiyehamaly @tazkiyehamaly_arshiv
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا