eitaa logo
احیاء طب و تمدن اسلامی🏴
1.5هزار دنبال‌کننده
7.3هزار عکس
5.4هزار ویدیو
359 فایل
🌺ترویج آداب اسلامی=مبارزه با نفوذ سبک زندگی و طب استعماری و تهاجمات فرهنگی=تمدن نوین اسلامی 👈با انتشار و #فوروارد مطالب احیاگر امر اهل بیت باشیم. 🏡 eitaa.com/joinchat/1231880192Cdbbc059498
مشاهده در ایتا
دانلود
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
💠 آیا شما هم تاکنون فکر میکردید جراحی و هوش بری و از ابداعات نوین است؟ پس این کلیپ را از دست ندید..
برای در طب اسلامی دواهای مجرب وجود دارد. ✅روش اول: یک قطره روغن حنظل روی دندان بچکانید، بعد از سه دقیقه کامل درد برطرف می شود، اگر درد برطرف نشد، یک قطره روغن حنظل در داخل گوش بچکانید. ◀️البته نباید ذره های غذا و یا میوه داخل دندان گیر کرده باشد. لذا با وسیله ای سوراخ دندان را پاکسازی نمایید. ✅روش دوم: گل میخک یا قطره میخک را روی دندان بگذارید. ✅روش سوم: یک حبه سیر را خورد کنید و قورت دهید. و اندکی نیز بجوید، به کمتر از پنج دقیقه دندان درد خوب می شود. ✅روش چهارم: درمان مزاجی: درد دندان سرد داریم و دندان درد گرم. اگر درد دندان از سردی است مثلا بعد از خوردن دندان درد می گیرد، کافی است کمی گرمی و دمکرده میخک یا دارچین و زنجیل بخورید. و اگر دندان درد از گرمی است و با خوردن خرما و درد می گیرد کافی است کمی سردی مثل سرکه و انار بخورید. ✅روش پنجم: نمک داغ :مقداری نمک را در ماهی تابه داغ داغ کنید و در کیسه ای ریخته و روی ملاج سر و روی گونه، محل درد نگه دارید. ✅روش ششم: خوردن ناشتا به اندازه نصف گردو دوای شافیه(یک ماهه). ✅روش هفتم: تلاوت دعاهای وارده برای دندان درد:<مکارم الاخلاق> هفت مرتبه بخوانید: 1- بسم الله و بالله اسکن بقدرة الله الذی خلقک فانه قادر مقتدر علیک و علی الجبال اثبتها و اثبتک فقر حتی یاتی فیک امره و صلی الله علی محمد و اله. به قدرت خدایی که تو را افرید آرام گیر که او بر تو و بر کوه ها مسلط است، آرام گیر تا امر خدا درباره ات در رسد و درود بر محمد و آلش. 2- هوالذی أنشأکم و جعل لکم السمع و الابصار و الأفئدة قلیلا ما تشکرون. <ملک23> 3-امیرالمومنین(ع): کسی که دندان درد دارد، مقداری از جایگاه و مهر سجده اش بردارد و بر روی دندانش بمالید و بگوید: بسم الله و الکافی الله و لاحول و لاقوة إلا بالله. ✅روش هشتم: اگر دندان درد بادی(ریح) باشد، پرهیز از سردی و خوردن شربت رضوی مفید است ان شاءالله. ✍
صبح جمعه به یاد همه اسیران خاک فاتحه ای نثارشان کنید ❤️
سلام اخیرا یکی از پزشکان که دانشجوی phd طب سنتی هستند برای آموزش و کسب تجربه به مطب من می آیند. ایشان می گوید: آقای .... به ما گفته حجامت موجب افزایش احتمال ابتلاء به سرطان می شود. همچنین حجامت و فصد موجب عادت کردن بیماران به این کارها میشود! عسل هم در بدن تبدیل به خلط غالب میشود ! به ایشان گفتم این مطالب را جایی در منابع خواندی نشانم دهی؟ گفت نه همون موقع یه خانمی اومد برای فصد. گفت سه سال پیش اومدم برام انجام دادید. تا الان دردهام خوب شد. الان دوباره دردها داره شروع میشه... به آن دانشجو گفتم. به نظرت تکرار فصد بعد از سه سال عادت حساب میشه؟ گفت نه و گفتم اگر عسل این قدر بد است که در بدن تبدیل به خلط بیماری زا می شود چرا در قرآن ذکر شده که برای انسانها شفاست؟ نمی دونم این حرفها که در دانشکده طب سنتی به خورد پزشکان جوان داده میشه عمدی هست یا نه؟ گویی قراره هرچی که ریشه اسلامی داره وحشتناک جلوه داده بشه. و نمی دونم همکاران متعهدی که در همه این سالها در دانشکده طب سنتی حضور داشته اند، احساس وظیفه کرده و در برابر پر شدن ذهن دانشجویان از این اراجیف و اصلاح این رویه خطرناک حرکتی انجام داده اند یا خیر؟ تا در آینده نسلی از پزشکان طب سنتی ایجاد نشوند که مخالف اعمال یداوی هستند و کار تمام شود. در زمان ناصرالدین شاه هم که استعمارگران می خواستند طب سنتی را از بین ببرند از راه آموزش وارد شدند و نسلی از پزشکان را تولید کردند که هیچ اعتقادی به طب سنتی نداشتند. دکتر رضا منتظر
  مکاشفه عطّار بصراوی شخصی صالح که در بصره، عطّاری می‌نمود، نقل کرد که روزی در دکّه عطّاری نشسته بودم؛ دو مرد برای خرید سدر و کافور به دکّان من وارد شدند. چون در مکالمه و رفتار ایشان تأمّل کردم و صورت و سیرت ایشان را دیدم، آن‌ها را در زیّ اهل بصره ندیدم، لذا از یار و دیار ایشان پرسیدم، هر قدر ایشان بر تستّر و انکار افزودند، من بر التماس اصرار نمودم، تا آن که ایشان را به رسول مختار و آل اطهار، آن قدوه ابرار سوگند دادم. وقتی این را دیدند، اظهار نمودند ما از جمله ملازمان درگاه عرش، اشباه حضرت حجّت- عجّل اللّه فرجه- هستیم، اجل موعود شخصی از ملازمان آن قسبه عالیه رسیده، وفات کرده بود، و صاحب آن ناحیه ما را مأمور فرموده از تو سدر و کافور بخریم، چون این را شنیدم، بر دامن شان چسبیدم و تضرّع و الحاح کردم که مرا هم با خود به آن درگاه برید. گفتند: این کار، بسته به اذن آن بزرگوار است و چون مأذون نفرموده، ما جرأت این جسارت را نداریم. گفتم: مرا به آن مقام برسانید و پس از آن استیذان نمایید، اگر مأذون فرمودند، شرفیاب می‌شوم و الّا عود می‌نمایم و در این قدر به غیر از اجر اجابت چیزی بر شما نباشد. باز هم امتناع کردند، بالاخره چون تضرّع و الحاح را از حدّ گذرانیدم، ترّحم کرده، منّت گذاشته، اجابت نمودند. با تعجیل تمام، سدر و کافور را به ایشان تسلیم کرده، دکّان را بسته، با ایشان روانه شدم، تا آن که به ساحل دریای عمان رسیدیم و ایشان بدون منّت کشتی، حباب وار بر روی آب روانه شدند و من ایستادم. ملتفت من شدند و گفتند: مترس! خدا را به حقّ حضرت حجّت علیه السّلام قسم ده که تو را حفظ نماید، سپس بسم اللّه گفته، روانه شو! این را که شنیدم، خدا را در حفظ خود، به حقّ حضرت حجّت علیه السّلام قسم داده، بر روی آب؛ مانند زمین خشک در عقب ایشان روانه گردیدم، تا آن که به قبّه دریا رسیدیم، ناگاه ابرها به هم پیوسته، باریدن گرفت. اتّفاقا من در حین خروج از بصره، صابونی پخته بودم و آن را برای خشک شدن در بالای بام میان آفتاب گذاشته بودم، چون باران را مشاهده کردم، به خیال صابون افتادم و خاطرم پریشان شد، ناگاه پاهایم در آب فرو رفت، به قوّه شناوری، خود را از غرق حفظ کردم، لکن از همراهان بریدم؛ ایشان ملتفت من شدند و مرا به آن حالت دیدند، به عقب برگشتند، دست مرا گرفته، از آب بیرون کشیدند و گفتند: در خصوص خطره ای که بر خاطرت عارض شد، توبه کن و تجدید قسم نما! توبه کرده، دیگر بار خدا را در حفظ خود به حقّ حضرت حجّت علیه السّلام قسم دادم. سپس برروی آب روانه شدم، تا آن که از دریا به ساحل رسیدیم و از ساحل، راه مقصود را بریدیم. لکن در دامنه بیابان، چادری مشاهده کردیم که مانند شجره طور نوران عرصه آن فضا را نورانی کرده؛ همراهان گفتند: تمام مقصود، در این سراپرده می‌باشد. با ایشان نزد آن چادر رفتیم و نزدیک به آن درنگ نمودیم، یک نفر از ایشان برای استیذان، داخل آن چادر شد و در باب آوردن من، با آن بزرگوار سخن به میان آورد، طوری که کلام آن حضرت را شنیدم ولی به جهت حایل بودن چادر، شخص او را نمی دیدم. کلام آن امام را از ورای حجاب و پشت پرده شنیدم که در جواب فرمود: «ردّوه فانّه رجل صابونیّ»؛ یعنی: او را به محلّ خود برگردانید یا دست ردّ به سینه او بگذارید، تمنّایش را اجابت ننمایید و او را در عدد ملازمان این عتبه ملایک، پاسبان نشمارید، زیرا او مردی صابون دوست. است. این کلام اشاره به آن خطره صابون است که در قلب من خطور کرد؛ یعنی هنوز دل را از تعلّق دنیوی خالی نکرده تا محبّت محبوب در آن جا کند و شایسته مجاورت با دوستان خدا شود. آن مرد گوید: چون این سخن را شنیدم و آن را بر طبق برهان عقلی و شرعی دیدم، دندان طمع را کندم و چشم از این آرزو پوشیدم و دانستم مادامی که آیینه دل، آلوده به کدورت علایق دنیوی باشد، عکس محبوب در آن، منطبع و روی مطلوب دیده نشود؛ چه جای آن که درک خدمت و ملازمت صحبت آن حاصل گردد. 📚العبقری الاحسان فی احوال مولانا صاحب الزمان،ج 6 ص536 چاپ مسجد جمکران
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
شبکه های ماهواره ایی فارسی زبان.... تعداد شبکه های خبری و غیر خبری فارسی زبان با جمعیت فارس زبانان همخوانی ندارد ونشان از برنامه ریزی دشمنان ملت برای تأثیر گذاری بر مردم است.....
🌹اوصاف مردم زمان غیبت ♦️ قال مولانا علی بن الحسین علیه السلام:إِنَّ أَهْلَ زَمَانِ غَيْبَتِهِ الْقَائِلُونَ بِإِمَامَتِهِ الْمُنْتَظِرُونَ لِظُهُورِهِ أَفْضَلُ أَهْلِ كُلِّ زَمَانٍ لِأَنَّ اللَّهَ تَعَالَى ذِكْرُهُ أَعْطَاهُمْ مِنَ الْعُقُولِ وَ الْأَفْهَامِ وَ الْمَعْرِفَةِ مَا صَارَتْ بِهِ الْغَيْبَةُ عِنْدَهُمْ بِمَنْزِلَةِ الْمُشَاهَدَةِ وَ جَعَلَهُمْ فِي ذَلِكَ الزَّمَانِ بِمَنْزِلَةِ الْمُجَاهِدِينَ بَيْنَ يَدَيْ رَسُولِ اللَّهِ بِالسَّيْفِ أُولَئِكَ الْمُخْلَصُونَ حَقّاً وَ شِيعَتُنَا صِدْقاً وَ الدُّعَاةُ إِلَى دِينِ اللَّهِ سِرّاً وَ جَهْراً. ♦️امام سجاد علیه السلام فرمودند: مردم زمان غیبت او (امام مهدی علیه‌السلام) كه معتقد به امامت وى هستند و منتظر ظهور او هستند، از مردم تمام زمان ها بهترند، زيرا خداوند عقل و فهمى به آن ها داده كه غيبت در نزد آن ها حكم مشاهده را دارد! ♦️خداوند آن ها را در آن زمان مثل كسانى می‌داند كه با شمشير در پيش روى رسول خدا (ص) (عليه دشمنان دين) پيكار كرده‌‏اند. ♦️آن ها مخلصان حقيقى و شيعيان راستگوى ما هستند كه مردم را به طور آشكار و نهان به دين خدا می‌خوانند. 📚 بحارالأنوار، ج ۵۲، ص ۱۲۲
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
‍ 💎 دکتر سید مجید حسینی ⁉️ مجموع درآمد پزشکان 🔪💉💊 کشور چقدر است ؟ ❌ تمام هزینه مصرف شده در مقوله سلامت در ایران بنا بر آمار که از بیمه، بودجه وزارت بهداشت و... گرفته شده است 145 هزار میلیارد تومان است این مبلغ عدد بسیار بزرگی می باشد . 👈 امروزه در امر سلامت کشوری می بینیم به جای اینکه در پیشگیری هزینه کنیم برای مثال بیاییم در کاهش آلودگی هوا هزینه کنیم می آییم در امر درمان چند برابر آن را هزینه می کنیم (زیرا پیشگیری برای کسی سود ندارد) . ⭕️ بیمه سلامت اعلام کرده است 37 درصد هزینه ای که خرج امر سلامت می شود مربوط به خود پزشک است . ➗ پس از جمع بندی نتیجه می گیریم ما سالانه 40 هزار میلیارد تومان (فقط به یک صنف) به پزشکان پول می دهیم .
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
آقا رحیم؛ حتما خوب توکل نکرده‌ای! خاطره‌ای جالب از سردار حاج رحیم نوعی اقدم، از رزمندگان و همرزمان شهید مهدی باکری
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
▪️جامعه‌ای بی‌تفاوت و حیوانی🤦‍♂ ▪️آینده جامعه‌ای که نهی‌ازمنکر نمیکنه، همینه.
🔴 عجب!!!!! ماسکی که تا دیروز می‌تونست از ورود ویروس بسیار ریز کرونا جلوگیری کنه، امروز نمی‌تونه جلوی ذرات آلاینده هوا جلوگیری کنه!!!!
🔴 آخرین عکس پدر با دختر شهیدش لعنت بر اسرائیل غاصب کودک‌کش ـــــــــــــــــــــــ 🇵🇸
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
برافراشته شدن پرچم عزای حضرت فاطمه زهرا (س) در حرم امیر المومنین (ع)
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
: ♨️ بدبخت‌تر از بچه‌هایی که در ناز و نعمت پـرورش پیدا می کنند در دنیا کسی نیست! 👈قابل توجه والدینی که میگن: «من خـودم در سختی بزرگ شدم نمی‌خواهم فرزندم سختی ببینه.» 🔹اگر به فرزندتان علاقه دارید حتما گوش ....
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
به نظر شما این بلا رو کی بر سر مردم بیچاره آورده است؟ واکسن، عامل اوتیسم است صاحب شرکت‌های دارویی کشور کیست؟
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
خواهشا و لطفا ببینید نمک مدیونی بعداینکه دیدی به دوستهات و گروه هات نفرستی! 🎩🌀🦓
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
تغذیه برای بیماری سرماخوردگی سوپ دال عدس با مرغ 🔹طبع غذا: 🔸مواد لازم: پیاز بزرگ ۲عدد/هویج ۳عدد/سیب زمینی ۲عدد/سینه مرغ ۱عدد/دال عدس ۱ پیمانه/برنج نیم‌دانه ۲ قاشق غذاخوری/رب آلو ۱ قاشق غذاخوری/اسفناج ۵۰۰گرم/نمک دریا، فلفل سیاه 🔹طرز تهیه: ابتدا سینه مرغ را به همراه پیاز روی حرارت قرار دهید و آب اضافه کنید تا مرغ پخته شود. پس از پخت، سینه مرغ را ریش ریش کنید و آب مرغ را صاف کنید. برنج و دال عدس را خیس کنید. اسفناج‌ها را به صورت ریز خرد کنید. یک پیاز را خرد کرده و داخل قابلمه روی حرارت قرار دهید. هویج و سیب زمینی نگینی خرد شده را اضافه کنید. دال عدس را به همراه رب آلو اضافه کرده و مواد را خوب هم بزنید. مرغ و برنج را اضافه کنید و آب مرغ را روی مواد بریزید تا سبزیجات بپزند. ۳۰ دقیقه آخر پخت، اسفناج‌ها را اضافه کنید. سپس نمک و فلفل را اضافه کرده و نوش جان کنید. ═════●⃟ 🍲
شمع خموش ما را ، از خانه بردند تابوت مادرم را شبانه بردند مدینه در نوای أمن یجیب است مادر به خانه برگرد ،بابا غریب است شهر مدینه دگر، زهرا ندارد باغی که گل ندارد، صفا ندارد شهادت حضرت فاطمه زهرا(س) تسلیت باد.