eitaa logo
ثقلین (قرآن و اهلبیت ع)
144 دنبال‌کننده
1.9هزار عکس
823 ویدیو
11 فایل
قران و تفسیر آیات، چهارده معصوم(ع) (داستان و احادیث)، اخلاق و سبک زندگی، شهدا، احکام شرعی، اخبار و مناسبت روز و عناوین متنوع دیگر. . . . . ارتباط با مدیر:. @jtmyaali
مشاهده در ایتا
دانلود
✅آیات1_10 ﺑِﺴْﻢِ ﺍﻟﻠَّﻪِ ﺍﻟﺮَّﺣْﻤﻦِ ﺍﻟﺮَّﺣِﻴﻢِ ﺑﻪ ﻧﺎم ﺧﺪﺍﻭﻧﺪ ﺑﺨﺸﻨﺪﻩ ﻣﻬﺮﺑﺎﻥ «١» ﻋَﺒَﺲَ ﻭَ ﺗَﻮَﻟَّﻲ «٢» ﺃَﻥ ﺟَﺂءَﻩُ ﺍﻟْﺄَﻋْﻤَﻲ «٣» ﻭَﻣَﺎ ﻳُﺪْﺭِﻳﻚَ ﻟَﻌَﻠَّﻪُ ﻳَﺰَّﻛَّﻲ «٤» ﺃَﻭْ ﻳَﺬَّﻛَّﺮُ ﻓَﺘَﻨﻔَﻌَﻪُ ﺍﻟﺬِّﻛْﺮَﻱ «٥» ﺃَﻣَّﺎ ﻣَﻦِ ﺍﺳْﺘَﻐْﻨَﻲ «٦» ﻓَﺄَﻧﺖَ ﻟَﻪُ ﺗَﺼَﺪَّﻱ «٧» ﻭَ ﻣَﺎ ﻋَﻠَﻴْﻚَ ﺃَﻟَّﺎ ﻳَﺰَّﻛَّﻲ «٨» ﻭَ ﺃَﻣَّﺎ ﻣَﻦ ﺟَﺂءَﻙَ ﻳَﺴْﻌَﻲ «٩» ﻭَﻫُﻮَ ﻳَﺨْﺸَﻲ «١٠» ﻓَﺄَﻧﺖَ ﻋَﻨْﻪُ ﺗَﻠَﻬَّﻲ ﭼﻬﺮﻩ ﺩﺭﻫﻢ ﻛﺸﻴﺪ ﻭ ﺭﻭﻱ ﺑﺮ ﺗﺎﻓﺖ. ﺍﺯ ﺍﻳﻨﻜﻪ ﻧﺎﺑﻴﻨﺎﻳﻲ ﺑﻪ ﺳﺮﺍﻍ ﺍﻭ ﺁﻣﺪ. ﻭ ﺗﻮ ﭼﻪ ﺩﺍﻧﻲ، ﺷﺎﻳﺪ ﺍﻭ ﺩﺭ ﭘﻲ ﭘﺎﻛﻲ ﻭ ﭘﺎﺭﺳﺎﻳﻲ ﺑﺎﺷﺪ. ﻳﺎ ﭘﻨﺪ ﮔﻴﺮﺩ ﻭ ﺁﻥ ﭘﻨﺪ ﺳﻮﺩﺵ ﺑﺨﺸﺪ. ﺍﻣّﺎ ﻛﺴﻲ ﻛﻪ ﺧﻮﺩ ﺭﺍ ﺑﻲ ﻧﻴﺎﺯ ﻣﻲ ﺑﻴﻨﺪ. ﭘﺲ ﺗﻮ ﺑﻪ ﺍﻭ ﻣﻲ ﭘﺮﺩﺍﺯﻱ. ﺑﺎ ﺁﻧﻜﻪ ﺍﮔﺮ ﭘﺎﻙ ﻧﮕﺮﺩﺩ، ﺑﺮ ﺗﻮ ﭼﻴﺰﻱ ﻧﻴﺴﺖ. ﻭ ﺍﻣّﺎ ﻛﺴﻲ ﻛﻪ ﺷﺘﺎﺑﺎﻥ ﻧﺰﺩ ﺗﻮ ﺁﻣﺪ، ﺩﺭ ﺣﺎﻟﻲ ﻛﻪ ﺍﺯ ﺧﺪﺍ ﻣﻲ ﺗﺮﺳﺪ، ﺗﻮ ﺍﺯ ﺍﻭ ﺗﻐﺎﻓﻞ ﻣﻲ ﻛﻨﻲ ﻭ ﺑﻪ ﺩﻳﮕﺮﻱ ﻣﻲ ﭘﺮﺩﺍﺯﻱ. 🔰ﻧﻜﺘﻪ ﻫﺎ: 🌟ﺑﺮ ﺍﺳﺎﺱ ﺭﻭﺍﻳﺎﺕ ﺍﻫﻞ ﺳﻨّﺖ، ﺷﺨﺼﻲ ﺑﻪ ﻧﺎم ﻋﺒﺪﺍﻟﻠّﻪ ﺑﻦ ﺍمّ ﻣﻜﺘﻮم ﻛﻪ ﻓﺮﺩﻱ ﻧﺎﺑﻴﻨﺎ ﺑﻮﺩ، ﺑﻪ ﻣﺠﻠﺲ ﭘﻴﺎﻣﺒﺮ ﻭﺍﺭﺩ ﺷﺪ، ﺩﺭ ﺣﺎﻟﻲ ﻛﻪ ﺁﻥ ﺣﻀﺮﺕ ﺑﺎ ﺑﺰﺭﮔﺎﻥ ﻗﺮﻳﺶ ﻫﻤﭽﻮﻥ ﺍﺑﻮﺟﻬﻞ ﻭ ﻋُﺘﺒﻪ ﺟﻠﺴﻪ ﺩﺍﺷﺖ ﻭ ﺁﻧﺎﻥ ﺭﺍ ﺑﻪ ﺍﺳﻠﺎم ﺩﻋﻮﺕ ﻣﻲ ﻛﺮﺩ. ﺍﻭ ﻛﻪ ﻧﺎﺑﻴﻨﺎ ﺑﻮﺩ ﻭ ﺣﺎﺿﺮﺍﻥ ﺭﺍ ﻧﻤﻲ ﺩﻳﺪ، ﻣﻜﺮّﺭ ﺍﺯ ﭘﻴﺎﻣﺒﺮ ﻣﻲ ﺧﻮﺍﺳﺖ ﻛﻪ ﻗﺮﺁﻥ ﺑﺨﻮﺍﻧﺪ ﺗﺎ ﺍﻭ ﺣﻔﻆ ﻛﻨﺪ. ﻟﺬﺍ ﻧﻮﻋﻲ ﻛﺮﺍﻫﺖ ﻭ ﻧﺎﺭﺍﺣﺘﻲ ﺩﺭ ﭼﻬﺮﻩ ﺁﻥ ﺣﻀﺮﺕ ﻇﺎﻫﺮ ﺷﺪ. ﺩﺭ ﺍﻳﻨﺠﺎ ﺑﻮﺩ ﻛﻪ ﺁﻳﺎﺕ ﺍﻭﻟﻴﻪ ﺳﻮﺭﻩ ﻋﺒﺲ ﻧﺎﺯﻝ ﺷﺪ ﻭ ﺁﻥ ﺣﻀﺮﺕ ﺭﺍ ﻣﻮﺭﺩ ﻋﺘﺎﺏ ﻭ ﺳﺮﺯﻧﺶ ﻗﺮﺍﺭ ﺩﺍﺩ. 🌟ﺍﻟﺒﺘّﻪ ﺩﺭ ﺁﻳﺎﺕ ﻣﻮﺭﺩ ﺑﺤﺚ، ﺩﻟﺎﻟﺖ ﺭﻭﺷﻨﻲ ﺑﺮ ﺍﻳﻨﻜﻪ ﺷﺨﺺ ﻋﺒﻮﺱ ﻛﻨﻨﺪﻩ، ﭘﻴﺎﻣﺒﺮ ﺑﻮﺩﻩ ﺍﺳﺖ ﻭﺟﻮﺩ ﻧﺪﺍﺭﺩ ﻭ ﺭﻭﺍﻳﺎﺕ ﺍﻫﻞ ﺳﻨّﺖ، ﺁﻥ ﺭﺍ ﻣﻄﺮﺡ ﻛﺮﺩﻩ ﺍﺳﺖ. 🌟ﺍﻣّﺎ ﺩﺭ ﺭﻭﺍﻳﺘﻲ ﻛﻪ ﺍﺯ ﺍﻣﺎم ﺻﺎﺩﻕ ﻋﻠﻴﻪ ﺍﻟﺴﻠﺎم ﺭﺳﻴﺪﻩ، ﺍﻳﻦ ﺁﻳﺎﺕ ﺩﺭ ﺷﺄﻥ ﻣﺮﺩﻱ ﺍﺯ ﺑﻨﻲ ﺍﻣﻴّﻪ ﻧﺎﺯﻝ ﺷﺪﻩ ﻛﻪ ﺩﺭ ﻣﺤﻀﺮ ﭘﻴﺎﻣﺒﺮ ﺑﻮﺩﻩ ﻭ ﺑﻪ ﻫﻨﮕﺎم ﻭﺭﻭﺩ ﺍﺑﻦ ﻣﻜﺘﻮم، ﭼﻬﺮﻩ ﺩﺭﻫﻢ ﻛﺸﻴﺪ ﻭ ﺭﻭﻱ ﺑﮕﺮﺩﺍﻧﺪ.(٧٣١) 🌟ﻣﺮﺣﻮم ﺳﻴّﺪ ﻣﺮﺗﻀﻲ ﺩﺭ ﻛﺘﺎﺏ ﻣﺘﺸﺎﺑﻪ ﺍﻟﻘﺮﺁﻥ، ﺭﻭﺍﻳﺎﺕ ﺍﻫﻞ ﺳﻨّﺖ ﺭﺍ ﻣﺮﺩﻭﺩ ﺩﺍﻧﺴﺘﻪ ﻭ ﺑﺎ ﺍﺳﺘﻨﺎﺩ ﺑﻪ ﺩﻳﮕﺮ ﺁﻳﺎﺕ ﻗﺮﺁﻥ ﻣﻲ ﻓﺮﻣﺎﻳﺪ: ﺧﺪﺍﻭﻧﺪ ﺍﺧﻠﺎﻕ ﭘﻴﺎﻣﺒﺮ ﺭﺍ ﺳﺘﻮﺩﻩ ﻭ ﺩﺭﺑﺎﺭﻩ ﺍﻭ ﻓﺮﻣﻮﺩﻩ ﺍﺳﺖ: «ﺍﻧّﻚ ﻟﻌﻠﻲ ﺧﻠﻖ ﻋﻈﻴﻢ»(٧٣٢) ﺗﻮ ﺩﺍﺭﺍﻱ ﺧﻠﻖ ﻧﻴﻜﻮ ﻭ ﺑﺰﺭﮔﻮﺍﺭﺍﻧﻪ ﻫﺴﺘﻲ ﻭﺩﺭ ﺩﻭ ﻣﻮﺭﺩ ﺁﻥ ﺣﻀﺮﺕ ﺭﺍ ﺑﻪ ﺗﻮﺍﺿﻊ ﺩﺭ ﺑﺮﺍﺑﺮ ﻣﺆﻣﻨﺎﻥ ﺳﻔﺎﺭﺵ ﻧﻤﻮﺩﻩ ﺍﺳﺖ: «ﻭﺍﺧﻔﺾ ﺟﻨﺎﺣﻚ ﻟﻠﻤﺆﻣﻨﻴﻦ»(٧٣٣)، «ﻭﺍﺧﻔﺾ ﺟﻨﺎﺣﻚ ﻟﻤﻦ ﺍﺗّﺒﻌﻚ ﻣﻦ ﺍﻟﻤﺆﻣﻨﻴﻦ»(٧٣٤) ﻋﻠﺎﻭﻩ ﺑﺮ ﺁﻧﻜﻪ ﺍﮔﺮ ﭘﻴﺎﻣﺒﺮ ﭼﻨﻴﻦ ﺍﺧﻠﺎﻗﻲ ﺩﺍﺷﺖ، ﺑﺮ ﺍﺳﺎﺱ ﺁﻳﺎﺕ ﺩﻳﮕﺮ ﻗﺮﺁﻥ، ﺍﺻﻮﻟﺎً ﺩﺭ ﺗﺒﻠﻴﻎ ﺗﻮﻓﻴﻘﻲ ﻧﺪﺍﺷﺖ. ﭼﻨﺎﻧﻜﻪ ﺧﺪﺍﻭﻧﺪ ﺧﻄﺎﺏ ﺑﻪ ﭘﻴﺎﻣﺒﺮﺵ ﻣﻲ ﻓﺮﻣﺎﻳﺪ: «ﻟﻮ ﻛﻨﺖ ﻓﻈّﺎً ﻏﻠﻴﻆ ﺍﻟﻘﻠﺐ ﻟﺎﻧﻔﻀّﻮﺍ ﻣﻦ ﺣﻮﻟﻚ»(٧٣٥) ﺍﮔﺮ ﺗﻨﺪﺧﻮ ﻭ ﺧﺸﻦ ﺑﻮﺩﻱ، ﻣﺮﺩم ﺍﺯ ﺍﻃﺮﺍﻑ ﺗﻮ ﭘﺮﺍﻛﻨﺪﻩ ﻣﻲ ﺷﺪﻧﺪ. 🌟ﺩﻩ ﺁﻳﻪ ﺍﻧﺘﻘﺎﺩ، ﺑﻪ ﺧﺎﻃﺮ ﭼﻬﺮﻩ ﺩﺭﻫﻢ ﻛﺸﻴﺪﻥ ﻭ ﻋﺒﻮﺱ ﻛﺮﺩﻥ ﺩﺭ ﺑﺮﺍﺑﺮ ﻧﺎﺑﻴﻨﺎﻳﻲ ﻛﻪ ﺑﺮﺍﻱ ﺍﻭ ﺧﻨﺪﻩ ﻭ ﺗﺮﺷﺮﻭﻳﻲ ﻓﺮﻗﻲ ﻧﺪﺍﺭﺩ، ﻧﺸﺎﻥ ﺩﻫﻨﺪﻩ ﺣﺴﺎﺳﻴﺖ ﺍﺳﻠﺎم ﺩﺭ ﺑﺮﺧﻮﺭﺩ ﺑﺎ ﻃﺒﻘﻪ ﻣﺤﺮﻭم ﺍﺳﺖ. 🌟ﻣﺮﺍﺩ ﺍﺯ «ﻣَﻦ ﺇﺳﺘﻐﻨﻲ» ﻳﺎ ﺑﻲ ﻧﻴﺎﺯﻱ ﻣﺎﻟﻲ ﺍﺳﺖ ﻛﻪ ﺑﺎﻋﺚ ﻣﻲ ﺷﻮﺩ ﺷﺨﺺ ﺧﻮﺩ ﺭﺍ ﺑﺮﺗﺮ ﺍﺯ ﺩﻳﮕﺮﺍﻥ ﺑﺪﺍﻧﺪ ﻭ ﻳﺎ ﺑﻲ ﻧﻴﺎﺯﻱ ﺍﺯ ﺍﺭﺷﺎﺩ ﻭ ﻫﺪﺍﻳﺖ ﺍﺳﺖ ﻛﻪ ﺷﺨﺺ، ﺩﻳﮕﺮﺍﻥ ﺭﺍ ﮔﻤﺮﺍﻩ ﻭ ﻣﻨﺤﺮﻑ ﺑﺒﻴﻨﺪ. ﺍﻟﺒﺘّﻪ ﺟﻤﻊ ﻣﻴﺎﻥ ﻫﺮﺩﻭ ﻧﻴﺰ ﻣﻤﻜﻦ ﺍﺳﺖ، ﻳﻌﻨﻲ ﺷﺨﺺ ﺩﺭ ﺍﺛﺮ ﺛﺮﻭﺕ ﺯﻳﺎﺩ، ﮔﺮﻓﺘﺎﺭ ﻏﺮﻭﺭ ﺷﺪﻩ ﻭ ﺑﻪ ﺳﺨﻦ ﺣﻖ ﺩﻳﮕﺮﺍﻥ ﮔﻮﺵ ﻓﺮﺍ ﻧﺪﻫﺪ. 🔰ﭘﻴﺎم ﻫﺎ: ١- ﻧﻘﺺ ﻋﻀﻮ ﻧﺸﺎﻧﻪ ﻧﻘﺺ ﺷﺨﺼﻴّﺖ ﻧﻴﺴﺖ. (ﺍﺣﺘﺮﺍم ﻧﺎﺑﻴﻨﺎﻳﺎﻥ ﻭ ﻣﻌﻠﻮﻟﻴﻦ ﻭ ﺍﻓﺮﺍﺩ ﻧﺎﻗﺺ ﺍﻟﺨﻠﻘﻪ ﻟﺎﺯم ﺍﺳﺖ.) «ﻋﺒﺲ ﻭ ﺗﻮﻟّﻲ ﺃﻥ ﺟﺎﺋﻪ ﺍﻟﺎﻋﻤﻲ» ٢- ﺍﺭﺯﺵ ﺍﺧﻠﺎﻕ ﺑﻪ ﺧﺎﻃﺮ ﻛﻤﺎﻝ ﺫﺍﺗﻲ ﺁﻥ ﺍﺳﺖ، ﻧﻪ ﺧﻮﺷﺎﻳﻨﺪ ﺩﻳﮕﺮﺍﻥ. (ﻧﺎﺑﻴﻨﺎ ﻛﻪ ﻋﺒﻮﺱ ﻛﻨﻨﺪﻩ ﺭﺍ ﻧﻤﻲ ﺑﻴﻨﺪ ﺗﺎ ﺷﺎﺩ ﻳﺎ ﻧﺎﺭﺍﺣﺖ ﺷﻮﺩ.) «ﻋﺒﺲ ﻭ ﺗﻮﻟّﻲ ﺃﻥ ﺟﺎﺋﻪ ﺍﻟﺎﻋﻤﻲ» ٣- ﺍﺳﻠﺎم ﺑﺎ ﺭﻭﺣﻴﻪ ﺍﺳﺘﻜﺒﺎﺭ ﻭ ﺗﺤﻘﻴﺮ ﺩﻳﮕﺮﺍﻥ ﻣﺨﺎﻟﻒ ﺍﺳﺖ. «ﻣﺎ ﻳﺪﺭﻳﻚ ﻟﻌﻠّﻪ ﻳﺰّﻛﻲ» ٤- ﺑﻪ ﻇﺎﻫﺮ ﺍﻓﺮﺍﺩ ﻧﻤﻲ ﺗﻮﺍﻥ ﻗﻀﺎﻭﺕ ﻛﺮﺩ. (ﮔﺎﻫﻲ ﻧﺎﺑﻴﻨﺎ، ﺍﺯ ﺍﻓﺮﺍد ﺑﻴﻨﺎ ﻃﺎﻟﺐ ﺗﺮ ﺍﺳﺖ) «ﺍﻟﺎﻋﻤﻲ... ﻟﻌﻠّﻪ ﻳﺰﻛّﻲ » ٥ - ﻣﻴﺰﺍﻥ ﭘﺬﻳﺮﺵ ﺍﻓﺮﺍﺩ ﺟﺎﻣﻌﻪ ﻣﺘﻔﺎﻭﺕ ﺍﺳﺖ. ﺩﺭ ﺑﺮﺍﺑﺮ ﺍﺭﺷﺎﺩ ﻭ ﺩﻋﻮﺕ ﭘﻴﺎﻣﺒﺮ، ﮔﺮﻭﻫﻲ ﺗﺰﻛﻴﻪ ﻣﻲ ﺷﻮﻧﺪ ﻭ ﮔﺮﻭﻫﻲ ﺩﺭ ﺣﺪّ ﺗﺬﻛّﺮ ﺳﻮﺩ ﻣﻲ ﺑﺮﻧﺪ. «ﻳﺰّﻛّﻲ ﺍﻭ ﻳﺬﻛّﺮ» ٦- ﺗﺬﻛّﺮ ﺩﺍﺩﻥ، ﺑﻲ ﻧﺘﻴﺠﻪ ﻧﻴﺴﺖ ﻭ ﺍﺛﺮ ﺧﻮﺩ ﺭﺍ ﻣﻲ ﮔﺬﺍﺭﺩ. «ﻳﺬّﻛﺮ ﻓﺘﻨﻔﻌﻪ ﺍﻟﺬﻛﺮﻱ » ٧- ﺍﺻﻞ، ﺍﻳﻤﺎﻥ ﺍﻧﺴﺎﻥ ﻫﺎﺳﺖ ﻧﻪ ﺛﺮﻭﺕ ﻭ ﺳﺮﻣﺎﻳﻪ ﺁﻧﻬﺎ. «ﺍﻣّﺎ ﻣﻦ ﺍﺳﺘﻐﻨﻲ ﺍﻣّﺎ ﻣﻦ... ﻳﺨﺸﻲ» ٨ - ﭘﻴﺎﻣﺒﺮ ﻣﺴﺌﻮﻝ ﺍﺭﺷﺎﺩ ﻣﺮﺩم ﺍﺳﺖ ﻧﻪ ﺍﺟﺒﺎﺭ ﺁﻧﺎﻥ. «ﻭ ﻣﺎ ﻋﻠﻴﻚ ﺃﻟﺎّ ﻳﺰﻛّﻲ » ٩- ﺍﺣﺴﺎﺱ ﺑﻲ ﻧﻴﺎﺯﻱ ﻣﺤﻜﻮم ﺍﺳﺖ. ﺟﻤﻠﻪ «ﺍﻣّﺎ ﻣﻦ ﺍﺳﺘﻐﻨﻲ» ﺩﺭ ﻣﻘﺎم ﺍﻧﺘﻘﺎﺩ ﺍﺳﺖ. ١٠- ﺍﺣﺴﺎﺱ ﺑﻲ ﻧﻴﺎﺯﻱ ﻭ ﺧﻮﺩ ﺭﺍ ﻛﺎﻣﻞ ﻭ ﺑﻲ ﻧﻴﺎﺯ ﺩﺍﻧﺴﺘﻦ، ﺳﺒﺐ ﻣﺤﺮﻭم ﺷﺪﻥ ﺍﺯ ﺗﺰﻛﻴﻪ ﺍﺳﺖ. «ﻣﻦ ﺍﺳﺘﻐﻨﻲ ... ﺍَﻟﺎّ ﻳﺰﻛّﻲ » ١١- ﻃﺒﻘﻪ ﻣﺤﺮﻭم ﺑﺎ ﺳﺮﻋﺖ ﺑﻪ ﺳﺮﺍﻍ ﺍﺳﻠﺎم ﻣﻲ ﺁﻳﻨﺪ. «ﺟﺎءﻙ ﻳﺴﻌﻲ » ١٢- ﺧﺸﻴﺖ ﺩﺭﻭﻧﻲ ﺑﺎ ﺗﻠﺎﺵ ﻭ ﺣﺮﻛﺖ ﺑﻴﺮﻭﻧﻲ ﺑﺎﻳﺪ ﺗﻮﺃم ﺑﺎﺷﺪ. «ﻳﺴﻌﻲ ﻭ ﻫﻮ ﻳﺨﺸﻲ » ١٣- ﺭﺍﻩ ﺧﻮﺩﺳﺎﺯﻱ، ﺩﺭﻙ ﻣﺤﻀﺮ ﭘﻴﺎﻣﺒﺮ ﻭ ﻳﺎ ﺍﺳﺘﺎﺩ ﺭﺑّﺎﻧﻲ ﺍﺳﺖ. «ﺟﺎءﻙ ﻳﺴﻌﻲ » ١٤- ﺩﺭ ﺷﻴﻮﻩ ﺗﺒﻠﻴﻎ ﺑﺮﺧﻮﺭﺩ ﺩﻭﮔﺎﻧﻪ ﺑﺎ ﻓﻘﻴﺮ ﻭ ﻏﻨﻲ ﺟﺎﻳﺰ ﻧﻴﺴﺖ. «ﻓﺎﻧﺖ ﻟﻪ ﺗﺼﺪّﻱ - ﻓﺎﻧﺖ ﻋﻨﻪ ﺗﻠﻬّﻲ » ٧٣١) ﺗﻔﺴﻴﺮ ﺍﻟﻤﻴﺰﺍﻥ. ٧٣٢) ﻗﻠﻢ، ٤. ٧٣٣) ﺣﺠﺮ، ٨٨. ٧٣٤) ﺷﻌﺮﺍء، ٢١٥. ٧٣٥) ﺁﻝ ﻋﻤﺮﺍﻥ، ١٥٩. ۳۰ @thaghlain 🌹
هرچند دیدن امام‌ زمان علیه السلام فضیلتی‌ عظیم است، اما ... افضل از آن این است که ما طوری عمل کنیم که مورد توجه و نظر حضرت باشیم و او ما را نگاه کند ... منتظر گناه نمی کند اللهم عجل لولیک الفرج @thaghlain 🌹
●حال ما دنیا نشینان بی تو اصلا خوب نیست بی تو در دنیای ما جز فتنه و آشوب نیست ●باغ های این حوالی را همه سرما زده دور از خورشید هرگز حاصلی مقدور نیست ●خوب میدانم شبیه عاشقانت نیستم خوب میدانی که اوضاع دلم مطلوب نیست ●قلبم از فرط گنه ویرانه شد پس لاجرم جایگاه چون تو شاهی خانه متروک نیست ●بی تو آداب مسلمانی دگرگون گشته است شیعه این روزها چندان به تو منصوب نیست ●دیده آلوده، دل آلوده، نفس آلوده، آه جز تو امیدی برای بنده مخروب نیست ●کاش میشد خاک پایت سرمه چشمم شود آخر این مژگان من کمتر از جاروب نیست ●با تمام این سخن ها کاش برگردی نگار کاسه صبر من بیچاره چون ایوب نیست ✍مصطفی هاشمی نسب ●○●♢●○●♢●○●♢●○●♢●○●♢●○● الـٰلّهُمَ عَجــِّلِ لوَلــیِّکَ اَلْفـ♡ـَرَجْ @thaghlain 🌹
🌸دعا برای ظهور امام صادق (علیه‌السلام) می‌فرمایند: برای امام زمان (عجل‌الله‌تعالی‌فرجه) کنید زودتر اتفاق بیفتد (مانند قوم بنی اسرائیل که برای رهایی از ستم فرعون به درگاه خداوند ضجه و گریه کردند و خداوند به حضرت موسی (علیه‌السلام) وحی کرد تا آنها را نجات بدهند. منابع: بحارالانوار ج ۵۲ ص ۱۳۱ @thaghlain 🌹
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
5.69M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
اکثرا اون کلیپ معروف از اشک و انتظار مادر شهید صبوری رو در استقبال از شهدای گمنام دیدین اما از بهروز چه خبر؟ آیا بالاخره این مادر پیکر فرزند شهیدش رو پیدا کرد؟ حتما ببینید... @thaghlain 🌹
‼️ اقتدا در تشهد 🔷س : آیا در آخر نماز میشود به جماعت محلق شد و اقتدا کرد؟ ✅ج: اگر موقعی برسد که امام مشغول خواندن تشهّد آخر نماز است، چنانچه بخواهد به ثواب جماعت برسد، تکبیر الاحرام بگوید و بنشیند و تشهّد را با امام بخواند ـ سلام را نگوید ـ صبر کند امام سلام نماز را بگوید، بعد بایستد و بدون آنکه دوباره نيت كند و تكبير بگويد، حمد و سوره را بخواند و آن‌را ركعت اول نماز خود حساب كند. @thaghlain 🌹
...💚🌷 من بیقـرار روضہ و بے تاب ڪربلا تو حضرٺ حسینـے و ارباب ڪربلا شش گوشہ‌اٺ قشنگےِ دنیاےِ زشٺِ ماسٺ جانم فـداے قبلہ ے جذاب ڪربلا 💚🌷 @thaghlain 🌹
✅4⃣ زیارت اربعین جزء سبک زندگی مؤمن است و با یک بار رفتن تمام نمی‌شود. شرح خواندنی بر حدیث زیارت اربعین امام حسن عسکری (علیه السلام): 🔅امام حسن عسکری(علیه السلام) در آن حدیث شریف زیارت اربعین را به‌گونه‌ای اعلام فرموده‌اند که در کنار نماز نافلۀ روزانه خواندن و انگشتر به دست کردن، سر به خاک گذاشتن، و بلند گفتن بسم‌الله الرحمن الرحیم، بیان شده است. (عَلَامَاتُ‏ الْمُؤْمِنِ خَمْسٌ صَلَاهُ الْخَمْسِینَ وَ زِیَارَهُ الْأَرْبَعِینَ‏ وَ التَّخَتُّمُ فِی الْیَمِینِ وَ تَعْفِیرُ الْجَبِینِ وَ الْجَهْرُ بِ بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمنِ الرَّحِیم‏؛ تهذیب‌الاحکام/۶/۵۲) ⭐️وقتی زیارت اربعین را در کنار سایر اعمال یومیه بیان می‌کنند، معلوم می‌شود که این هم جزء سبک زندگی مؤمن است. نه اینکه یک‌بار برود زیارت اربعین و تمام شود. ♻️تعبیر جدید از فرمایش امام حسن عسکری (ع) این است؛ که در واقع سبک زندگی مؤمن این است که در ایام اربعین ،به‌طور معمول، به زیارت کربلا می‌رود. همان‌طور که ،به‌طور معمول، انگشتر در دست می‌کند و همان‌طور که همیشه در نمازهایش بسم‌الله الرحمن الرحیم را بلند می‌گوید و همان‌طور که بر خواندن نوافل یومیه مداومت دارد. بخشی از سخنرانی استاد پناهیان @thaghlain 🌹