eitaa logo
ثقلین بابِ حطه
243 دنبال‌کننده
1.3هزار عکس
1.1هزار ویدیو
77 فایل
رسولُ اللَّه(ص): انّی تارکٌ فیکُمُ الثّقلَیْنِ کتابَ اللَّهِ و عترتی أهلَ بیتی؛ فإِنَّهُما لَنْ یَفْتَرِقا حَتّی‏ یَرِدَا عَلَیَّ الْحَوضَ 📥ارتباط با ادمین جهت سوالات دینی و اعتقادی،مشاوره تحصیلی،خانوادگی،ازدواج و... https://eitaa.com/Saghalein313
مشاهده در ایتا
دانلود
2️⃣2️⃣🔆متن شبهه: پس از فوت معاویه، ولید حاکم مدینه کس نزد امام حسین فرستاد تا که با یزید بیعت کند. به دارالعماره نزد ولید بن عتبه رفت و گفت کسی چون من پنهانی بیعت نمیکند فردا چون مردم را جمع کردی من نیز خواهم آمد و با یزید بیعت میکنم. چون شب فرارسید و هوا تاریک شد بهمراه دو خواهرش زینب و ام کلثوم و برادرانش ابوبکر و جعفر و عباس و خانواده‌اش پنهانی به مکه گریخت! 🔆پاسخ شبهه: 1⃣پس از هلاکت معاویه و فشار ولید بر امام حسین علیه السلام برای بیعت با یزید ، ولید بالاجبار امام علیه السلام را به مجلس خود دعوت کرد . 2⃣امام حسين عليه السلام بر وليد وارد شد و (طبق آداب اسلامى) سلام كرد؛ وليد با خوشرويى پاسخ داد و او را نزد خويش نشاند. مروان بن حكم- با اين كه پيش از اين، بين وى و وليد كينه و نفرت حاكم بود- در مجلس حضور داشت .... امام عليه السلام فرمود: « آيا از حال معاويه به شما خبرى رسيده است؟ چرا كه وى مدّتى طولانى بيمار بود، اكنون حالش چگونه است؟». وليد آهى كشيد، آنگاه گفت: اى اباعبداللَّه! خداوند تو را در مرگ معاويه پاداش دهد! وى عموى صادقى! براى تو بود، كه اكنون طعم مرگ را چشيده است و اين نيز نامه اميرالمؤمنين يزيد است! امام حسين عليه السلام فرمود: «إنّا لِلَّهِ وَ إِنَّا إِلَيْهِ رَاجِعُونَ، اكنون براى چه منظورى مرا خواسته اى؟!» وليد پاسخ داد: تو را براى بيعت دعوت كردم، و همه مردم با يزيد بيعت كرده اند! امام عليه السلام (براى اين كه آن مجلس بدون درگيرى پايان يابد) فرمود: «شخصى مانند من مخفيانه بيعت نمى كند، دارم بيعت من (اگر بخواهم بيعت كنم) علنى و در محضر مردم باشد! چون صبح شد، و تو مردم و ما را براى بيعت فراخواندى، تصميم ما و مردم يكسان خواهد بود!». 📚کامل ابن اثیر ج 3 ص ¾78 3⃣مطابق نقل شيخ مفيد امام عليه السلام فرمود ؛ «من گمان نمى كنم تو به بيعت پنهانى من با يزيد، قانع باشى، مگر آن كه من آشكارا بيعت كنم تا مردم همگى با خبر شوند». وليد گفت: آرى! امام عليه السلام فرمود: پس بگذار صبح شود، تا نظرت در اين مشخّص گردد». 📚الارشاد ص 374 4⃣مطابق نقل ابومخنف، امام عليه السلام پس از شنيدن خبر مرگ معاويه فرمود: « امّا پاسخم به تقاضاى بيعت تو آن است كه، كسى مانند من به طور پنهانى بيعت نمى كند و تو نيز اين نوع بيعت را كافى نمى دانى، جز آن كه بيعتم آشكارا ميان مردم باشد (تا از اين طريق از مردم بگيرى)». وليد گفت: آرى! امام فرمود: « بنابراين، وقتى كه (فردا) ميان مردم آمدى و همه مردم و ما را به بيعت فراخواندى، تصميم ما و مردم به گونه واحدى خواهد بود!». 📚کامل ابن اثیر ج 3 ص 378 وليد گفت: «اى اباعبداللَّه! سخن درستى گفتى و من اينگونه پاسخت را پسنديدم و من باورم درباره تو همين بود. اكنون برو در پناه خدا، تا فردا با مردم بيايى». مروان كه در حاضر بود، به وليد گفت: به خدا سوگند! اگر حسين هم اكنون از تو جدا شود و بيعت نكند، هرگز چنين فرصتى، به چنگ نخواهى آورد، مگر آنكه كشتار فراوانى ميان شما اتّفاق افتد. جلوى او را بگير و مگذار از نزد تو بيرون رود، تا بيعت كند و گرنه گردنش را بزن! امام عليه السلام ناگهان از جايش برخاست و فرمود: « اى پسر زرقاء (زن چشم كبودِ بد سيرت)، تو مرا مى كشى، يا او؟ به خدا سوگند! دروغ گفتى و گناه كرده اى!». 📚الارشاد ص 374 🔆ادامه در پست بعدی👇 ━💠🍃🖤🍃💠━ @thaqalayn110
🔆ادامه شبهه2️⃣2️⃣ 5⃣آنگاه امام عليه السلام با صراحت وارد بحث شد و رو به وليد بن عتبه كرد و فرمود: «اى امير! ما از خاندان نبوّت و معدن رسالت و جايگاه رفت و آمد فرشتگان و محلّ نزول رحمت الهى مى باشيم. خداوند (اسلام را) با ما آغاز كرد و با ما پايان برد. در حالى كه يزيد مردى است فاسق، مىگسار، قاتل بى گناهان و آن كسى كه آشكارا مرتكب فسق و فجور مى شود. 6⃣بنابراين، هرگز شخصى مانند من، با همانند وى بيعت نخواهد كرد! ولى به هر حال بگذار صبح شود و به انتظار بمانيم و ببينيم كدام يك از ما، به خلافت و بيعت شايسته تريم!». 📚فتوح ابن اعثم، ج 5، ص 18- 19؛ مقتل الحسين خوارزمى، ج 1، ص 184 (با مختصر تفاوت) و بحارالانوار، ج 44، ص 325. 7⃣مرحوم صدوق مى گويد: امام عليه السلام به وليد فرمود ؛ «اى پسر عُتبه! تو مىدانى كه ما اهل بيت كرامت و بزرگوارى و معدن رسالتيم، و ماييم آن نشانه هاى حق كه خدا به دلهايمان سپرده و زبان ما را بدان گويا ساخته كه به اذن خداوند گويا است. سپس : از جدّم رسول خدا شنيدم كه مىفرمود: «خلافت بر فرزندان ابوسفيان حرام است!» اكنون من چگونه با خاندانى كه رسول خدا درباره آنان چنين فرمود، بيعت نمايم؟!». 📚امالی صدوق ص 130 8⃣اين سخن صريح از يك سو با دليل عقلى، يزيد را محكوم مى كرد، چرا كه يك فرد آلوده به فسق و فجور و قتل بيگناهان هرگز سزاوار خلافت و حكومت بر مردم نيست، و از سوى ديگر با نقل؛ زيرا پيامبر اسلام با صراحت فرمود خلافت بر دودمان ابوسفيان حرام است. 9⃣اين سخنان همچون پتكى بر سر وليد فرود آمد، و فهميد با كسى روبرو است كه آشيانه اش بسيار بلند است و در اين دامها هرگز نمى افتد. 🔟فرداى آن روز، امام عليه السلام براى شنيدن خبرها، از منزل بيرون آمد؛ در بين راه با مروان بن حكم برخورد كرد. مروان گفت: اى اباعبداللَّه! نصيحتى به تو مى كنم؛ از من بشنو كه خير و صلاح تو در آن است پيشنهاد مى كنم با اميرالمؤمنين! يزيد بيعت كنى كه براى دين و دنياى تو سودمندتر است!امام عليه السلام كلمه استرجاع (انا للّه و انّا اليه راجعون) را بر زبان ساخت و فرمود: « زمانى كه امّت اسلامى گرفتار زمامدارى مثل يزيد بشود بايد فاتحه اسلام را خواند!». مروان با خشم و غضب از امام عليه السلام جدا شد و به نزد وليد رفت و آنچه را كه از امام شنيده بود، براى وى بازگو كرد. 📚فتوح ابن اعثم ج 5 ص 24_ مقتل الحسین ج 1 ص 185 👌مطابق نقل ابن شهر آشوب، وقتى اين ماجرا (سهل انگارى وليد، در بيعت گرفتن از امام حسين عليه السلام) به يزيد رسيد، بلافاصله وليد را از فرمانروايى مدينه بركنار و مروان را به جاى وى كرد . 📚مناقب ابن شهر آشوب ج 4 ص 96 1⃣1⃣دیدار امام با ولید در ساعات پايانى روز شنبه بود و حضرت در ساعات آخر شب يكشنبه 28 رجب به اتفاق فرزندان و برادرزادگان و برادران و كليه اعضاى خاندانش به جز محمد حنفيه- رحمة اللّه عليه- رهسپار مكّه گرديد. 📚فتوح ابن اعثم ج 5 ص 34 👌امام عليه السلام بعد از خوددارى و استنكاف از بيعت با يزيد و در واقع اعلان جنگ به حكومت بنى اميّه، همان تفاله هاى دوران جاهليّت عرب، ناگزير از سفر به سوى كوفه بود، زيرا نفوذ بنى اميه در كه در دوران حكومت عثمان به اوج خود رسيده بود، هنوز در ميان افراد سرشناس و متنفّذ مدينه زياد بود، و مكّه نيز به عنوان حرم امن خدا بايد از هرگونه درگيرى بركنار باشد. در حالى كه كوفه مركز شيعيان و علاقه مندان اهل بيت عليهم السلام بود و اگر اختلاف و پراكندگى و ترس و بزدلى را از خود دور مى كردند ساقط كردن حكومت يزيد و يزيديان براى آنان كار مشكلى نبود. به هر حال امام عليه السلام بعد از مخالفت علنى با بيعت و به طور كل با حكومت يزيد و آل ابى سفيان ناچار از اين سفر بود. 📚عاشوراء ...، مکارم شیرازی ، ص 327 ━💠🍃🖤🍃💠━ @thaqalayn110
✍ابوالفضل نجفی آقای هدایت!چه شاعرانه و چه تُهی سخن می گویی! ولی اگر به جای آن فاحشه،ناموس خودت هم باشد، تو این بر خورد را مقدس می نامیدی؟! آقای هدایت چه قیاسی است که شما کرده ای! خوب میدانی که بوسه از سر محبت به چیزی است! چه کسی و با چه دلیلی گفته هر محبتی مقدس است؟؟! آیا اینکه شما محبت به این داری که شمشیر به دست بگیری و شهر را به خون بکشی،ما باید برای تو تقدیر نامه بنویسیم و از تو قدردانی کنیم؟!!چون کار مقدسی انجام داده ای؟!! و نکته دیگر که باید به این مردک گفت این است،از کجا ثابت کرده ای همه‌ی نام بردگان بوسه شان از سر در آمد و نان آوری است؟! نیت خوانی بلدی؟!! نکته دیگر اینکه معیار هر بوسه چیست؟؟!! آیا جز این است که بوسه فاحشه از سر شهوت و بوسه ورزشکار از سر غیرت و بوسه به قرآن از سر فهم و عبودیت آنچه در قرآن می باشد، هست؟؟؟! اساسا قداست چیست و چه کسی آن را مشخص می کند؟؟! آیا پیامبر در مورد شهوت گفته این از ایمان است و مقدس؟؟!!ا کمی از تعصب و خودخواهی فاصله بگیرید و با چشم باز این بیان را ببینید که فرمود الغیره من الایمان! اساسا از به چیزی نشات می گیرد. یعنی محبت تو به آن چیز منجر به حفظ و نگهداری آن می شود.ولی آیا هر غیرتی ستودنی است؟! آیا جز این است که حیوان هم محبت و غیرت به فرزندان خود دارد ولی مقطعی؟؟! حتی به اندازه ای که بعد از مدتی سر غذا و جا و شهوت و...حاضر است بچه خود را بکُشد! آیا هر غیرتی مقدس است؟! این کجا و آن کجا؟!! غیرت و محبتی که شما در خصوص زن فاحشه گفتید،مقطعی هست و در واقع حیوانی! البته مصداق "بل هم اضل" سزاوارتر است!! ━💠🍃🖤🍃💠━ @thaqalayn
متن درس دوازدهم.pdf
1.12M
📗 کتاب «طرح کلّی اندیشه اسلامی در قرآن» ؛ فایل pdf 🔸 توحید و نفی طبقات اجتماعی ━💠🍃🖤🍃💠━ @thaqalayn110
12 - طرح کلی اندیشۀ اسلامی در قرآن - توحید و نفی طبقات اجتماعی .mp3
18.52M
📻 پای منبر استاد سیدعلی حسینی حفظه الله 📻 📻 سلسله جلسات طرح کلی اندیشۀ اسلامی در قرآن/جلسه دوازدهم ━💠🍃🖤🍃💠━ @thaqalayn110
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
ثقلین بابِ حطه
📌شرح اجمالی از #حکمت_پنجم #نهج_البلاغه امام در اين بخش از كلمات قصار اشاره به سه نكتۀ مهم مى‌كند ن
📌شرح اجمالی از . در دومین جمله مى فرماید: «آداب (انسانى)، لباس زیبا و کهنگى ناپذیر است»; (وَالاْدَابُ حُلَلٌ مُجَدَّدَةٌ). منظور از «آداب» فضایل اخلاقى مخصوصاً چیزهایى است که مربوط به روابط اجتماعى است مانند: تواضع، امانت، صداقت، محبت، خوشرفتارى، فصاحت و بلاغت در بیان. «حُلَل» جمع «حُلَّه» به معناى لباس زینتى است. «مُجَدَّدَة» به معناى چیزى است که پیوسته تجدید و نو مى شود و هرگز کهنه نخواهد شد. بر این پایه، مفهوم کلام امام(علیه السلام) چنین است که این صفات برجسته انسانى همچون لباس هاى زیبایى است که آدمى در تن مى کند و هرگز فرسوده نمى شود بر خلاف لباس هاى ظاهرى که هم کهنه مى شود و هم ممکن است دست سارقان به آن دراز شود و هم جنبه ظاهرى دارد و در اعماق وجود انسان تأثیر گذار است. در روایات اسلامى براى «أدب» تفسیرهاى گوناگونى ذکر شده که در واقع هر کدام اشاره به مصداقى از آن است: در حدیثى از امام امیر مؤمنان(علیه السلام) مى خوانیم: «کَفاکَ أدَباً لِنَفْسِکَ اجْتِنابُ ما تَکْرَهُهُ مِنْ غَیْرِک; براى این که ادب داشته باشى همین بس که از آنچه براى دیگران نمى پسندى دورى کنى». در حدیث دیگرى از امام صادق(علیه السلام) مى خوانیم که فرمود: «أدّبْنى أبى(علیه السلام)بِثَلاث...; پدرم من را به سه چیز ادب کرد» فرمود: «مَنْ یَصْحَب صاحِبَ السُوء لا یَسْلَم ومَن لا یُقَیَّد اَلفاظَه یَنْدَم، ومَن یَدْخُل مَداخل السُّوء یُتَّهَم; فرزندم کسى که با رفیق بد همنشین شود از آفات در امان نخواهد بود و کسى که سخنان خود را مهار نکند پشیمان مى شود و کسى که در محل هاى آلوده وارد گردد متهم و بدنام خواهد شد». امام صادق(علیه السلام) به یکى از دوستان خود سفارش کرد که پیام او را به همه شیعیان و علاقه مندانش برساند و فرمود: من شما را به تقواى الهى و ورع و تلاش براى خدا و راستگویى و اداى امانت... و خوشرفتارى با سایر مسلمانان دعوت مى کنم و هرگاه کسى از شما در دینش ورع داشته باشد، راست بگوید، اداى امانت کند و با مردم خوش اخلاق باشد مى گویند: «هذا جَعْفَرىٌّ فَیَسُرُّنی...» و نیز مى گویند: «هذا أَدَبُ جَعْفَر; این جعفرى است و این سبب سرور و خوشحالى من مى شود کار اینها ادب جعفر بن محمد است». در حدیث کوتاه دیگرى از امیر مؤمنان على(علیه السلام) مى خوانیم: «الاْدَبُ یُغْنی عَنِ الْحَسَبِ; ادب انسان را از شرافت خانوادگى و فامیلى بى نیاز مى کند». همان گونه که در بالا گفتیم، ادب و آداب مفهوم وسیعى دارد که همه فضایل اخلاقى مخصوصا آنچه را مربوط به اخلاق اجتماعى است در بر مى گیرد که بزرگترین افتخار آدمى و مایه آبرومندى او در اجتماع است. ━💠🍃🖤🍃💠━ @thaqalayn110
ثقلین بابِ حطه
📗 #متن_کامل #جلسه_دوازدهم کتاب «طرح کلّی اندیشه اسلامی در قرآن» ؛ فایل pdf 🔸 توحید و نفی طبقات اجت
▫️بسم الله الرحمن الرحيم ▫️ نکات اجمالی از کتاب" طرح کلی اندیشه اسلامی در قرآن" ✍ابوالفضل نجفی 📌قل من رب السماوات السبع و رب العرش العظیم سیقولون لله قل افلا تتقون 🔹️پس چرا پروا نمی کنید از این خدا؟ 🔸️چرا عملتان و فکرتان را بر طبق گفته و فرمان او قرار نمی‌دهید؟ 📌قل من بیده ملکوت کل شیئ و هو یجیر و لایجار علیه ان کنتم تعلمون.سیقولون لله قل فانی تسحرون 🔹️تسلط خدا بر تمام ذرات است و حرکت اتم ها در اختیار او و با فرمان اوست. 🔸️علیرغم او کسی پناه داده نمی شود...فرض کنید ها معصیت خدا بکنند، به آغوش بگریزند و عیسی به آنها پناه بدهد، و در مقابل خدا از آنها حمایت کند،چنین چیزی ممکن نیست. ▫️فانی تسحرون...: لطیف است که قرآن روی خوردن،غافل ماندن تکیه می کند. مردم غافل نمانند و چشمشان را باز کنند.قرآن مطمئن است اگر مردم چشم باز کنند،نظر او تامین می شود. 💠بر طبق نظر ، آفرینش،یک قطعه متصل و منسجم واحد است.اگر چندین خدا و معبود می بودند،هر الهی،هر معبودی مخلوق و آفریده خود را با سویی می‌برد. 📌یاایها الناس اعبدوا ربکم الذی خلقکم والذین من قبلکم لعلکم تتقون 🔹️خطاب به کیست؟؟! به همه . 🔸️این عبودیت موجب . 📌یاایهاالناس انا خلقناکم من ذکر و انثی وجعلناکم شعوبا وقبائل لتعارفوا انّ اکرمکم عندالله اتقاکم ان الله علیم خبیر ▫️▪️▫️گرامی ترین شما نزد خدا،باتقواترین است. 🔹️از یک طبقه بودن،وابسته به خانواده ای بودن،وابسطه به یک سلسله و تیره ای بودن،موجب گرامی تر بودن نیست. ▫️🔸️نکته جالب تر اینجاست؛ آنها که باتقوا هستند،باز از امتیازات حقوقی بیشتری برخوردار نیستند. البته تقوا منشا یک آثار اجتماعی است تا یک حدودی. 📌ولقد کرمنا بنی آدم و حملناهم في البر و البحر و رزقناهم من الطیب و فضلناهم علی کثیر ممن خلقنا تفضیلا. 🔹️💠تکریم و روزی به انسان ها است نه طبقه و تیره خاصی. ━💠🍃🖤🍃💠━ @thaqalayn110
ثقلین بابِ حطه
📌شرح اجمالی از #حکمت_پنجم #نهج_البلاغه. در دومین جمله مى فرماید: «آداب (انسانى)، لباس زیبا و کهنگى ن
📌شرح اجمالی از پس امام در سومين جمله مى‌فرمايد: «فكر آئينۀ صافى است»؛ (وَ الْفِكْرُ مِرْآةٌ‌ صَافِيَةٌ‌) . منظور از فكر همان انديشيدن پيرامون مسائل مختلفى است كه بر انسان وارد مى‌شود و به تعبير فلاسفه حركتى ذهنى است به سوى مقدمات و از مقدمات به سوى نتيجه‌ها. هرگاه اين انديشه از هوا و هوس و حجاب‌هاى معرفت دور بماند، آئينۀ شفافى خواهد بود كه چهرۀ حقايق را به انسان نشان مى‌دهد و راه صحيح را در پرتو آن مى‌يابد، دوست را از دشمن و صواب را از خطا و حق را از باطل خواهد شناخت. به همين دليل برترين عبادت در روايات اسلامى تفكر شمرده شده است: در حديثى كه در امالى شيخ طوسى آمده است مى‌خوانيم: «لَا عِبَادَةَ‌ كَالتَّفَكُّرِ فِي صَنْعَةِ‌ اللَّهِ‌ عَزَّ وَ جَل؛ هيچ عبادتى برتر از انديشيدن در مخلوقات خداوند متعال نيست». در حديثى از امام صادق عليه السلام آمده است: «تَفَكُّرُ سَاعَةٍ‌ خَيْرٌ مِنْ‌ عِبَادَةِ‌ سَنَة؛ يك ساعت انديشيدن بهتر است از عبادت يك سال». در حديثى از امام صادق عليه السلام مى‌خوانيم: «كَانَ‌ أَكْثَرُ عِبَادَةِ‌ أَبِي ذَرٍّ رَحْمَةُ‌ اللَّهِ‌ عَلَيْهِ‌ التَّفَكُّرَ وَ الْاِعْتِبَارَ؛ بيشترين عبادت ابوذر انديشيدن و عبرت گرفتن بود». در واقع همۀ اينها برگرفته از قرآن مجيد است كه مى‌فرمايد: ««قُلْ‌ إِنَّمٰا أَعِظُكُمْ‌ بِوٰاحِدَةٍ‌ أَنْ‌ تَقُومُوا لِلّٰهِ‌ مَثْنىٰ‌ وَ فُرٰادىٰ‌ ثُمَّ‌ تَتَفَكَّرُوا»؛ من فقط شما را به يك چيز اندرز مى‌دهم و دعوت مى‌كنم و آن اين‌كه دسته‌جمعى يا به صورت فردى براى خدا برخيزيد و فكر خود را به كار گيريد». دليل آن هم روشن است، زيرا ريشۀ تمام نيكى‌ها و پيشرفت‌ها و موفقيت‌ها در تفكر و انديشۀ صحيح است. *** [گفتار حكيمانه] 6 و قال عليه السلام صَدْرُ الْعَاقِلِ‌ صُنْدُوقُ‌ سِرِّهِ‌، وَ الْبَشَاشَةُ‌ حِبَالَةُ‌ الْمَوَدَّةِ‌، وَ الْاِحْتِمَالُ‌ قَبْرُ الْعُيُوبِ‌ . امام عليه السلام فرمود: سينۀ عاقل گنجينۀ اسرار اوست، خوشرويى و بشاشت، دام محبت است و تحمل ناراحتى‌ها گور عيب‌هاست. مرحوم سيّد رضى به دنبال اين سه جملۀ حكمت‌آميز اضافه مى‌كند كه در روايت ديگرى از امام تعبير ديگرى در اين باره ديده مى‌شود كه فرمود: «مسالمت‌جويى وسيلۀ پوشاندن عيب‌هاست و آن‌كس كه از خود راضى باشد افراد خشمگين بر او بسيار خواهند بود»؛ (وَ رُوِيَ‌ أَنَّهُ‌ قَالَ‌ فِي الْعِبَارَةِ‌ عَنْ‌ هَذَا الْمَعْنَى أَيْضاً: الْمَسْأَلَةُ‌ خِبَاءُ‌ الْعُيُوبِ‌، وَ مَنْ‌ رَضِيَ‌ عَنْ‌ نَفْسِهِ‌ كَثُرَ السَّاخِطُ عَلَيْهِ‌) ━💠🍃🖤🍃💠━ @thaqalayn110
9.44M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🏴 ۲۷ روز تا اربعین سیدالشهدا علیه السلام باقیست... آب تا روز قیامت جگرش می سوزد که تو خود خضر حیاتی و لبت عطشان است اولین روضه جانسوز تو را خوانده خدا اولین گریه کن تو پدر انسان است ━💠🍃🖤🍃💠━ @thaqalayn110
متن درس سیزدهم.pdf
690.4K
📗 «طرح کلّی اندیشه اسلامی در قرآن» ؛ فایل pdf 🔸 تأثیرات روانی توحید ━💠🍃🖤🍃💠━ @thaqalayn110
13 - طرح کلی اندیشۀ اسلامی در قرآن - تأثیرات روانی توحید.mp3
18.11M
📻 پای استاد سیدعلی حسینی حفظه الله 📻 📻 سلسله جلسات طرح کلی در قرآن/جلسه سیزدهم ━💠🍃🖤🍃💠━ @thaqalayn110