eitaa logo
طلاب پاسخگو
1.8هزار دنبال‌کننده
1.9هزار عکس
1.3هزار ویدیو
225 فایل
💥تبادل @Fsh1392sMM 🌹پاسخگو شبهه @S_dastlan @Sarbazvelayat5 @Mhgholamalian ✅پاسخگو #احکام @Mhgholamalian @kiani_sulduz 🟣مشاور خانواده: @pasokhgo313 💢پاسخگو #بانوان @askbanoo @mousaviasl135 @mhgholamalian ☎️پاسخگوی تلفنی 👈(096400)
مشاهده در ایتا
دانلود
❓عده قابل توجهی در زندگی معتقد به جبر هستند ضمن تبیین دلایل مردودیت جبر، بفرمایید آیا آنها قابل قبول و موجّه هستند یا خیر؟ ✍پاسخ اجمالی: جبر، یعنی این که انسان در افعال و کارهای خود مجبور باشد و از خود اختیاری نداشته باشد. متکلمات اشعری درباره افعال انسان، این گونه معتقدند که انسان در کارهای خود مجبور است و هیچ اراده و اختیاری از خود ندارد. آنها تمام اعمال و کردار انسان را به خدا نسبت می دهند. بنابراین طبق نظر آنها انسان مثل جمادات است و مانند سنگی است که از بالا به طرف پایین پرت می شود و این مسیر را بدون اختیار خود و جبراً طی می کند. این عقیده از آن جا ناشی شد که بعضی از شبهات در مسئله را نتوانستند حل کنند، بنابراین سر از جبر درآوردند. ما معتقدیم که این عقیده باطل است. چراکه اعتقاد این چنینی؛ 1. با عدالت الهی سازگار نیست، 2. با اهداف انبیا منافات دارد، 3. با صریح برخی از آیات قرآن در تعارض است، 4. آثار و عواقب اجتماعی خطرناکی دارد. عقیده شیعه درباره افعال آدمی آن است که هر کاری که از انسان صادر می شود، هم فعل انسان است چون از روی اختیار او صورت گرفته، و هم فعل خداوند است چون اصل وجود و تمام قابلیتهای وجودی انسان را خداوند به او داده است، و بعبارت دیگر فاعلیت خداوند سببی، و فاعلیت انسان مباشری است. این نظریه در اصطلاح، نظریه «امر بین الامرین» است. ✅پاسخ تفصیلی: http://www.islamquest.net/fa/archive/question/fa576 🌼 @Tollabe_pasokhgoo ‍‌ ‎‌‌‌‎࿐჻ᭂ⸙🌺🌺⸙჻ᭂ࿐
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
💥نقد داوکینز (مبلغ آتئیسم : بی خدایی) 🎤استاد حمیدرضا شاکرین داوکینز حِسگراست بخاطر همین به فرا حسی بودن برخی حقایق عالم که فقط با عقل درک می‌شوند مانند وجود و حقیقت خداوند متعال توجه ندارد... 📺مشاهده و دانلود فیلم جلسات برنامه چــــراغ(استاد شاکرین ، استاد غفاری ، استاد جعفری ، استاد ساجدی) در شبکه جهانی ولایت👇 https://www.aparat.com/playlist/1464271 @Tollabe_pasokhgoo ✨‌🌸⁩🌼🌷🌿🌹✨
❓انسان چگونه می تواند از چشم بد در امان باشد؟ 🔹 انسان نمی تواند دائم نسبت به دیگران گمان بد داشته باشد که آن ها دارای چشمان شور هستند بلکه عده کمی ممکن است دارای چشمان شور باشند ولی حدش این قدرها که برخی گمان می کنند نیست که بخواهد زندگی اشخاص را دگرگون کند؛ پس در این زمینه نباید دچار مبالغه شد. 🔸 اصل چشم زخم مورد قبول است که هم در قرآن آمده و هم در روایات به آن اشاره شده است. خداوند متعال در قرآن کریم می فرماید: «وَ إِنْ يَكادُ الَّذينَ كَفَرُوا لَيُزْلِقُونَكَ بِأَبْصارِهِمْ لَمَّا سَمِعُوا الذِّكْرَ وَ يَقُولُونَ إِنَّهُ لَمَجْنُون‏»(سوره مبارکه قلم/51) یک تفسیر از این آیه شریفه مربوط می شود به چشم زخم. یعنی این ها هنگامی که قرآن را می شنوند می خواهند با چشمانشان تو را نابود کنند. در روایتی منسوب به حضرت علی(ع) آمده است که: «وَ قَالَ ع الْعَيْنُ حَقٌّ وَ الرُّقَى حَقٌّ وَ السِّحْرُ حَقٌّ»(نهج البلاغة صبحی صالح/ص546) یعنی چشم زخم و افسون و سحر حقیقت دارد. 🔰راههای درمان و محفوظ ماندن از چشم زخم: 1⃣ صدقه دادن: صدقه بلاهای متعدد از جمله چشم زخم را دفع می کند. 2⃣ ذکر «لا حول و لا قوة الا بالله العلیّ العظیم» 3⃣ ذکر شریف «ما شاء الله لا قوة الا بالله» 4⃣ خواندن آیه شریفه «وَ إِنْ يَكادُ الَّذينَ كَفَرُوا لَيُزْلِقُونَكَ بِأَبْصارِهِمْ لَمَّا سَمِعُوا الذِّكْرَ وَ يَقُولُونَ إِنَّهُ لَمَجْنُون‏»(سوره مبارکه قلم/51) 5⃣ خواندن معوذتین؛ سوره های مبارکه فلق و ناس 6⃣ اسفند دود کردن؛ در روایات آثار متعددی برای این کار ذکر شده است از جمله دفع شیاطین جن و دفع چشم زخم 🚫 برخی کارهایی که برخی جاهلان در این زمینه انجام می دهند که متضمن دروغ و تهمت و اسراف است، خرافات است و هیچ وجه شرعی ای ندارد. ✳️ کسی که چشمان شوری دارد وظیفه دارد که اگر نگاه کرد حتماً ذکر شریف «ما شاءَ اللَّهُ لا قُوَّةَ إِلَّا بِاللَّه‏» را به زبان بیاورد تا اثر چشم زخم خودش را خنثی کند. 👥💬🗣 رسانه باشید و این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید. •┈┈••✾•✨‌🌸⁩✨•✾••┈┈• 🌷با‌طلاب‌پاسخگو‌همراه‌باشید🌷 🌹 @Tollabe_pasokhgoo •┈┈••✾•✨‌🌸⁩✨•✾••┈┈•
❓کدام احتیاج به ندارد و می شود با آن خواند؟ 🌹 @Tollabe_pasokhgoo •┈┈••✾•✨⁦🌸✨•✾••┈┈•
بر طرف کردن ترس در کودکان_حجت الاسلام دکتر مجید همتی_.Mp3
400.8K
💥چگونگی بر طرف کردن ترس در کودکان 🎤حجت الاسلام دکتر مجید همتی ♻️ این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید💯 🔴 @Tollabe_pasokhgoo
7.38M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
💥فیلم کامل نظر آیت‌ الله طالقانی (ره) در مورد ضدانقلاب سالها این سخنان را سانسور و تحریف کردند. •┈┈•❀🕊🍃🌺🍃🕊❀•┈┈• ♻️ این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید💯 🔴 @Tollabe_pasokhgoo
🚫شایعه اینجا سوئد و سوئیس نیست. تصویر خرمشهر قبل از انقلاب است!    ✅واقعیت: 🔹 یک کاربر توییتری سلطنت طلب عکسی از خرمشهر را منتشر کرده که مدعی شده این تصویر مربوط به دوران پهلوی است. 🔹 اما با کمی دقت تابلو بانک ملت با لوگو جدید را مشاهد می‌کنید. نکته جالب اینجاست همین توییت توسط ۲ هزار کاربر لایک و بیش از ۳۰۰ بار بازنشر میشود. ❗️بزک کردن پهلوی و اون دوره سیاه را زیاد دیده بودیم، اما مایه گذاشتن از دوره جمهوری اسلامی برای بزک پهلوی خیلی نوبره!! 🌹 @Tollabe_pasokhgoo •┈┈••✾•✨⁦🌸✨•✾••┈┈•
🔴 نگاه متفاوت اسلامی و غربی به یک جمله: «عقیده آزاد است» ✍ : 🔸در دموکراسی‌ها مسئله عقیده و فکر را اصلاً به کلی از متن زندگی و از رکن زندگی خارج کردند و به صورت یک امر فردی و شخصی درآوردند. خیلی اسم خوبی هم گذاشته‌اند: «عقیده آزاد است»! 🔹این «عقیده آزاد است» به مفهومی که این‌ها می‌خواهند بگویند، یعنی عقیده اساساً ارزشی ندارد؛ یک امر شخصی فانتزی است. یک کسی به این دل بسته و خوش است که می‌خواهد گاو بپرستد و تو خوش هستی به این که خدا را بپرستی. هیچ فرقی نمی‌کند. همان طور یک نفر خورش قرمه سبزی دوست دارد و دیگری خورش قیمه. 🔸ما اگر می‌گوییم عقیده آزاد است، به این دلیل است که عقیده را جبری نمی‌شود به مردم تحمیل کرد؛ چون عقیده انتخاب است؛ فرد باید با فکرش به یک اعتقاد برسد و بعد هم به آن، گرایش و ایمان پیدا کند. 🔹اگر می‌شد عقیده را هم به زور به کسی بدهند، می‌گفتیم عقیده هم باید اجباری باشد. مگر بهداشت و تعلیمات اجباری چه گونه است؟ چرا آنها که این همه روی دموکراسی تأکید می‌کنند، در مسئله تعلیمات اجباری هرگز یک ذره هم تردید به خودشان راه نمی‌دهند. اگر به آنها بگویید چرا آزادی‌اش را سلب می‌کنید، پاسخ می‌دهند آزادی‌اش را برای خیر و مصلحت خودش سلب می‌کنیم. 🔸از نظر ما این که عقیده باید آزاد باشد، نه به دلیل این است که عقیده یک امر شخصی فردی است و ارزشی ندارد -که آنها اصلاً مبنای فکرشان این است - بلکه به این دلیل است که عقیده «اجبار بردار» نیست، مانند ملکات فاضله. هیچ کس را با کتک نمی‌شود «امین» کرد. می‌شود با کتک جلوی دزدی را گرفت، یعنی آدمی که خٌلقاً دزد است، از ترس دزدی نکند؛ اما نمی‌شود با کتک، کاری کرد که ملکه امانت در او پیدا بشود. 📚 استاد مطهری، مقدمه‌ای بر حکومت اسلامی، ص۱۰۲-۱۰۰ (با تلخیص) ♻️ این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید💯 🔴 @Tollabe_pasokhgoo
مکتب اسلام مرجعیت را به بوسه بر دست طلبه سیاه‌پوست افریقایی تبار می‌کشاند و تمدن غرب در قرن 21، در عصر انفجار اطلاعات و ارتباطات و ادعای فلک پرکن حقوق بشری و هزار و یک نهاد به اصطلاح احیا کننده حقوق بشر؛ هنوز در تمسخر سیاه‌پوست معطل مانده! به راستی کدام نگاه برای بشر خطرناک است!؟ 🌹 @Tollabe_pasokhgoo •┈┈••✾•✨⁦🌸✨•✾••┈┈•
🔺برای خانهٔ من نوبرانه نخر! چقدر از شهاب‌الدین خاطره داشت. خاطرات پیش چشمش صف کشیدند. اشک می‌ریخت و تعریف می‌کرد... چقدر مردم‌دار بود! چقدر به فکر مردم و همسایه‌ها بود! لقمه‌ای که می‌دانست همسایه‌اش ندارد از گلویش پایین نمی‌رفت... همین چند ماه پیش، اوایل بهار، میوه خریده بودم و در ظرفی برای آقا بردم. گفتم: «آقا، بفرمایید نوبرانه.» آقا نگاهی به ظرف انداخت و گفت: «چه زود فصل میوه رسید!» گفتم: «چون نوبر است، یک مقدار گران‌تر خریده‌ام.» آقا بشقاب را به دستم داد و گفت: «برو پس بده. تا وقتی همهٔ مردم نتوانند بخرند، برای خانهٔ من هم نوبرانه نخر.» 📚 از کتاب شهاب دین | برش‌هایی از زندگانی آیت‌الله العظمی سید شهاب‌الدین مرعشی نجفی ، ص ۶۳ @harfehesab114 @Tollabe_pasokhgoo
__اجتماعی۱.mp3
4.09M
🔺عدالتخواهی را باید تقویت کرد💯 💥مردم ما هم امروز از اوایل انقلاب نسبت به این نابسامانی‌ها حسّاس‌ترند. امروز مردم نسبت به فساد حسّاسند، نسبت به فاصله‌ی طبقاتی حسّاس‌تر از اوّل انقلابند؛ این چیز بدی نیست، این چیز بسیار خوبی است؛ این نشان‌دهنده‌ی آن است که مردم با آرمانهای انقلاب آشنایند و دنبال آن آرمانهایند، لذا اعتراض می‌کنند به فساد؛ این خیلی مهم است و نشان‌دهنده‌ی گرایش مردم است؛ همین را باید تقویت کرد. ۱۳۹۹/۱۱/۲۹ 🎤 رهبر معظم انقلاب 🌹 @Tollabe_pasokhgoo •┈┈••✾•✨⁦🌸✨•✾••┈┈•
4_5807649542086066294.mp3
1.2M
❓چجوری میشه یکی از یاران امام زمان علیه السلام بشیم؟ پاسخ ♦️ @Tollabe_pasokhgoo ‍‌ ‎‌‌‌‎࿐჻ᭂ⸙🔹🔹⸙჻ᭂ࿐