eitaa logo
طوبای عفاف
666 دنبال‌کننده
5.4هزار عکس
3.8هزار ویدیو
458 فایل
قرآن، زندگی، اندیشه ارتباط با مدیر @mfathi135
مشاهده در ایتا
دانلود
«نصر و كمك فقط نزد خداست و معين و مستعان نيز تنها اوست؛ اما ياري فرستادن او مشروط است؛ نه مطلق. شرط متمّم قابليّت قابل براي تنزّل نصر، امتثال دستورهاي الهي و به ويژه صبر و نماز است، پس آن‌كه خواهان نصر الهي است بايد بردبار و نمازگزار باشد. صبر و بردباري از عوامل مؤثر در مقاومت و تهاجم و دفع و رفع دشمن و نيز در مرحله پيروزي اسلام و هزيمت كفر است و چون نماز عمود دين است و هيچ امر ديني از نماز جدا نيست، چنان كه نماز هيچ‌گاه متروك نيست، صبر نيز بدون نماز ره به جايي نمي‌برد، پس در جهاد و دفاع، هم صبر و هم نماز كه نه تنها عمود دين، بلكه ستون استقرار، استقلال، آزادي و حيات برين جامعه است ضروري است و اين دو وسيله كمك‌رساني خداست. البته در اين آيه، به لحاظ خصوصيت مورد، يعني تأثير و سهم ويژه صبر در تحمّل و حلّ مشكلات مبارزه و پيشبُرد آن، به صبر اهمّيت بيشتر داده شده است. صبر و نماز، متمم قابليت قابل براي تنزل فيض خداست؛ نه معين و مستعان فاعل، از اين‏رو در آيه شريفه، تعبير به «استعانت به صبر و نماز» شد؛ نه «استعانت از صبر و نماز». صبر و نماز، يكديگر را در مبارزه با دشمن دروني و بيروني ياري مي‌كنند و همان‌گونه كه در صبر بر طاعت، درجه‌اي از صبر به نماز كمك مي‌كند، درجه قوي‌تري از آن به وسيله نماز پديد مي‌آيد و نماز، انسان جزوع را صبور مي‌كند. خداي سبحان كه با همه موجودات معيّت مطلق و قيّومي دارد با كساني كه صبر براي آنان ملكه شده، معيّت خاص لطف و مهر دارد. البته بخشنده اصل اين كمال وجودي نيز خداست.» تسنيم، ج 7، ص 570 @toubaefaf
✅ نشانه های مردمی که رو به ترقی و رشدند... در تفسیر درالمنثور به نقل از صلی الله علیه و آله آمده است: «خدای تبارک و تعالی وقتی بخواهد قومی را باقی گذارد یا رشد و ترقی دهد، ، و را به آنان روزی می کند. و هنگامی که بخواهد قومی را سرنگون کند، باب خیانت به روی آن ها باز می شود و کارشان به جایی می کشد که از خیانت و مالی که از این راه به دست می آورند، خوشحالی می کنند. آن وقت است که ناگهان به عذاب گرفتار می شوند و وقتی خبردار می شوند که دیگر راه برگشت برایشان باقی نمانده است. نسل مردمی را که ستم کردند نابود می شود و سپاس خدای را که پروردگار جهانیان است.» ترجمه تفسیر ، ره ، ج۶، ص۲۹۹ @toubaefaf https://eitaa.com/joinchat/4252696586Ce586060fd5
✍ آیه مهدوی «جزء سوم» قرآن کریم 💠 وَلَهُ أَسْلَمَ مَن فِي السَّمَاوَاتِ وَالْأَرْ‌ضِ طَوْعًا وَكَرْ‌هًا وَإِلَيْهِ يُرْ‌جَعُونَ ▫️هر كه در آسمانها و زمين است خواه و ناخواه سر به فرمان او نهاده است و به سوى او بازگردانيده مى‌شوید. 📚  سوره آل عمران، آیه ۸۳ 🔅 در روایتی از امام صادق علیه السلام، این آیه به ظهور امام زمان و بواسطه آن هدایت همگان به سوی کلمه توحید اشاره دارد. 👤 ابن بُكَير گويد: از امام موسى بن جعفر علیه ‌السلام منظور از آيه‌ «وَ لَهُ أَسْلَمَ مَنْ فِي السَّماواتِ وَ الْأَرْضِ طَوْعاً وَ كَرْهاً» را سؤال كردم. فرمود: اين آيه در شأن قائم علیه‌ السلام نازل شده است، هرگاه كه خروج كرد بر يهود و نصارا و زنادقه و صابئين و اهل ردّ (مرتدها) و كفّار در شرق و غرب عالم، اسلام را بر آن‌ها عرضه مى‌دارد... 📚 تفسیر عیاشی، ج ۱، ص ۱۸۳ ✅ کانال ادیان، فرق و قومیت‌های مؤسسه مصاف (افق)  🆔 @masaf_ofogh
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
࿐᪥•💞﷽💞•᪥࿐ منظور از امت وسط چیست؟ در قرآن کریم آمده است: "كَذلِكَ جَعَلْناكُمْ أُمَّةً وَسَطاً لِتَكُونُوا شُهَداءَ عَلَى النَّاسِ وَ يَكُونَ الرَّسُولُ عَلَيْكُمْ شَهِيداً" (بقره/۱۴۳) [و بدين‌سان ما شما را امّتى ميانه قرار داديم تا بر مردم گواه باشيد و پيامبر (نيز) بر شما گواه باشد] اکنون این سوال مطرح هست که منظور از "امت وسط" چیست؟ علیه السلام در این زمینه فرمودند: «منظور ائمّه (علیهم السلام) هستند».[۱] 👌 دقت کنید: امامان علیهم السلام، شاهد اعمال مردم هستند و پیامبر شاهد بر ائمه، امامان گروه میانه ای هستند که به سبب پاکی و عصمت خود از هر افراط و تفریطی دوری کردند و در همه ی کارها درست ترین راه را یافته اند و هیچ طرفی منحرف نشده اند. .•🌸°∞°❀🌸❀°∞°🌸• ‎ تقدیمی: اندیشکده "قرآن، عرفان، اخلاق و عقاید" وابسته به "دانشگاه ملی مجازی" منبع📚~~~~~~~~~~~~~ ۱. بحارالأنوار، ج۲۳، ص۳۴۳/ بصایرالدرجات، ج۱۳، ص۸۲
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
آیه ای که امروز خواندیم «هُنالِكَ دَعا زَكَرِيَّا رَبَّهُ قالَ رَبِّ هَبْ لِي مِنْ لَدُنْكَ ذُرِّيَّةً طَيِّبَةً إِنَّكَ سَمِيعُ الدُّعاءِ» سوره آل عمران، ۳۸ در اين هنگام زكريّا (كه اين همه كرامت و مائده آسمانى را ديد) پروردگارش را خواند و گفت: پروردگارا! از جانب خود نسلى پاك و پسنديده به من عطا كن كه همانا تو شنونده دعائى. نکته ها چنانكه قبلًا ذكر شد، مادر مريم با همسر زكريّا خواهر بودند و هر دو عقيم و نازا. مادر مريم با ديدن صحنه‌ى غذا دادن پرنده به جوجه‌هايش منقلب شد و به درگاه خدا دعا كرد، خداوند نيز به او مريم را عطا كرد. در اينجا هم وقتى حضرت زكريّا مقام ومرتبه‌ى مريم را ديد، از خداوند طلب فرزند كرد. پیام ها ۱. حالات انسان وساعات دعا، در استجابت آن مؤثّر است. «هُنالِكَ دَعا زَكَرِيَّا» ۲. غبطه خوردن كمال، ولى حسد ورزيدن نقص است. زكريّا عليه السلام با ديدن مقام مريم عليها السلام شيفته شد و غبطه خورد و دست به دعا برداشت. «هُنالِكَ دَعا» ۳. زن مى‌تواند پيامبر خدا را تحت تأثير قرار دهد. «هُنالِكَ دَعا زَكَرِيَّا» ۴. مشاهده‌ى كمالات ديگران، زمينه‌ى درخواست كمالات و توجّه انسان به خداوند است. «هُنالِكَ دَعا زَكَرِيَّا» ۵. درخواست فرزند ونسل پاك، سنّت و روش انبياست. «هَبْ لِي ... ذُرِّيَّةً طَيِّبَةً» ۶. ارزش ذريّه و فرزندان، به پاكى آنهاست. «ذُرِّيَّةً طَيِّبَةً» ۷. در دعا بايد از خداوند تجليل كرد. «إِنَّكَ سَمِيعُ الدُّعاءِ تفسیر نور، ج۱، ص۵۰۷ @toubaefaf
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
✅خلاصه ای از پیام ها و نکات تفسیری، بخشی از جزء۴، صفحه ۶۶ آیات ۱۲۲ تا ۱۳۲ سوره آل عمران 1️⃣همه‌ كسانى كه به جبهه جنگ مى‌روند يكسان نيستند. «طائِفَتانِ ... أَنْ تَفْشَلا» 2️⃣وجود عناصر سست بنياد در جبهه‌ها، عامل شكست و خطر است. «تَفْشَلا» 3️⃣ اگر انسان تحت ولايت خدا نباشد، سست مى‌شود. «أَنْ تَفْشَلا وَ اللَّهُ وَلِيُّهُما» 4️⃣خداوند مؤمنان را به حال خود رها نمى‌كند و در مواقع حساس دست آنان را مى‌گيرد. «وَ اللَّهُ وَلِيُّهُما» 5️⃣يگانه داروى سستى، توكّل بر خداست كه اين دارو تنها در دست مؤمنان است. «وَ عَلَى اللَّهِ فَلْيَتَوَكَّلِ الْمُؤْمِنُونَ» 6️⃣ ايمان و توكّل بر خداوند، عامل پيروزى است. «هَمَّتْ ... أَنْ تَفْشَلا وَ اللَّهُ وَلِيُّهُما وَ عَلَى اللَّهِ فَلْيَتَوَكَّلِ الْمُؤْمِنُونَ» 7️⃣امدادهاى غيبى را در ميدان‌هاى كارزار فراموش نكنيد. «نَصَرَكُمُ اللَّهُ بِبَدْرٍ» 8️⃣هركس طالب نصرت الهى است، بايد تقوا پيشه كند. «نَصَرَكُمُ اللَّهُ ... فَاتَّقُوا اللَّهَ» 9️⃣ شكر امدادهاى الهى آن است كه تقواى الهى پيشه كنيم. «فَاتَّقُوا اللَّهَ ... تَشْكُرُونَ» 🔟اميد به لطف خداوند براى يك رزمنده ضرورى است. «أَ لَنْ يَكْفِيَكُمْ» 1️⃣1️⃣ ملائكه به فرمان خداوند در خدمت مؤمنان قرار مى‌گيرند. «يُمِدَّكُمْ رَبُّكُمْ بِثَلاثَةِ آلافٍ مِنَ الْمَلائِكَةِ» 2️⃣1️⃣امدادهاى الهى، براساس ربوبيّت اوست. «يُمِدَّكُمْ رَبُّكُمْ» 3️⃣1️⃣استقامت وتقوا، عامل نزول فرشتگان وامدادهاى غيبى است. «إِنْ تَصْبِرُوا وَ تَتَّقُوا ... يُمْدِدْكُمْ رَبُّكُمْ» 4️⃣1️⃣ مقاومت همراه با تقوا ارزش دارد وگرنه لجاجت و يكدندگى است. «إِنْ تَصْبِرُوا وَ تَتَّقُوا» 5️⃣1️⃣از دشمن غافل نشويم كه هجوم او خشمگينانه و خروشان است. «يَأْتُوكُمْ مِنْ فَوْرِهِمْ» 6️⃣1️⃣ آرامش خاطر و اميد از نيازهاى رزمندگان در جبهه است. «بُشْرى‌ لَكُمْ وَ لِتَطْمَئِنَّ» 7️⃣1️⃣تمام مقدّمات مادّى، علمى، روانى و انسانى، بدون اراده‌ى خداوند كارى از پيش نمى‌برند. «وَ مَا النَّصْرُ إِلَّا مِنْ عِنْدِ اللَّهِ» 8️⃣1️⃣وحدت، قدرت، سياست و مديريّت مسلمانان، بايد به گونه‌اى باشد كه دشمن از آنان قطع اميد كند. «فَيَنْقَلِبُوا خائِبِينَ» 9️⃣1️⃣ راه توبه حتّى براى فراريان از جبهه حقّ و يا كفّارى كه بزرگ‌ترين صدمه را به مسلمانان زده‌اند، بسته نيست. «أَوْ يَتُوبَ عَلَيْهِمْ» 0️⃣2️⃣عذاب مردم بخاطر ظلم و ستم خودشان است. «يُعَذِّبَهُمْ فَإِنَّهُمْ ظالِمُونَ» 1️⃣2️⃣ در نظام الهى، اصل برعفو ومغفرت است. «يَغْفِرُ» بر «يُعَذِّبُ» مقدّم شده است. 2️⃣2️⃣ايمان، زير بناى عمل به دستورات است. «يا أَيُّهَا الَّذِينَ آمَنُوا لا تَأْكُلُوا الرِّبَوا» 3️⃣2️⃣ قبل از تحريم ربا، نمونه‌هاى زشت وبرجسته آن تحريم شد. «أَضْعافاً مُضاعَفَةً» 4️⃣2️⃣ رعايت تقوا در مسائل اقتصادى بشدّت لازم است. «لا تَأْكُلُوا الرِّبَوا ... اتَّقُوا اللَّهَ» 5️⃣2️⃣رستگارى با رباخوارى بدست نمى‌آيد، بلكه با تقوا حاصل مى‌شود. «لا تَأْكُلُوا الرِّبَوا ... وَ اتَّقُوا اللَّهَ لَعَلَّكُمْ تُفْلِحُونَ» 6️⃣2️⃣ رباخوار، نه در دنيا رستگار است، (به خاطر تشديد اختلافات طبقاتى كه منجر به تفرقه و كينه‌ى محرومان و انفجار آنها مى‌شود) و نه در آخرت. (به خاطر گرفتارى به قهر خداوند). «لا تَأْكُلُوا الرِّبَوا ... لَعَلَّكُمْ تُفْلِحُونَ» 7️⃣2️⃣دوزخ هم اكنون موجود است. «أُعِدَّتْ لِلْكافِرِينَ» همانگونه كه بهشت براى نيكوكاران آماده است. «وَ أُزْلِفَتِ الْجَنَّةُ لِلْمُتَّقِينَ»  8️⃣2️⃣دستورات و فرامينِ حكومتى پيامبر صلى الله عليه و آله، همچون فرمان خدا اطاعتشان واجب است. «وَ أَطِيعُوا اللَّهَ وَ الرَّسُولَ» 9️⃣2️⃣ رباخوارى، عصيان وطغيان در برابر خدا و رسول است. «لا تَأْكُلُوا الرِّبَوا ... وَ أَطِيعُوا اللَّهَ وَ الرَّسُولَ» 0️⃣3️⃣ كسى كه بخاطر اطاعت از فرمان خدا و رسول، دست از رباخوارى بر دارد و به مردم رحم كند، مورد رحمت قرار خواهد گرفت. «أَطِيعُوا ... تُرْحَمُونَ» 🤲اللّهُمَّ نور قلوبنابالْقُرآن اللّهُمَّ زین اَخْلاقَنا بِزینَةِ الْقُرآن اللّهُمَّ ارْزُقنا شَفاعَةَ الْقُرآن اللّهُمَّ اغْفِرلَنا ذُنُوبَنا بِالْقُرآن اللّهُمَّ اَکْرِمْنا بِکَرامَةَ الْقُرآن اللّهُمَّ ارْحَمْنا بِالْقُرآن اللّهُمَّ اخْذُلِ الْکُفّارَ وَالْمُنافِقینَ بِالْقُرآن اللّهُمَّ اشْفِ مَرضانا بِالْقُرآن اللّهُمَّ ارْحَم مَوْتانا بِالْقُرآن اللّهُمَّ ارْزُقْنا تَوفیقَ الطّاعَةَ بِالْقُرآن اللّهُمَّ ارْزُقنا حَجَّ بَیتِکَ الْحَرامَ بِالْقُرآن اللّهُمَّ تَقَبَّل صَلاتَنا بِالْقُرآن اللّهُمَّ تَقَبَّل تِلاوَتَنا بِالْقُرآن اللّهُمَّ اسْتَجِب دُعاءَنا بِالْقُرآن اللّهُمَّ اجْعَلْنا مِنَ الْمُصَلّینِ بِالْقُرآن اللّهُمَّ اجْعَلْنا مِنَ الْمُتَّقینِ بِالْقُرآن @toubaefaf
☫﷽☫ ماه رمضان آمد، نور دل و جان آمد نور دل و جان آمد، ماه رمضان آمد به به رم از آن آمد، یکسر همه دیوان را یکسز همه دیوان را، به به رم از آن آمد نیروی روان آمد، مر سالک صادق را مر سالک صادق را، نیروی روان آمد عاشق به فغان آمد، از شوق سحرخیزی از شوق سحرخیزی، عاشق به فغان آمد از سوی جنان آمد، آن را که دلت خواهد آن را که دلت خواهد، از سوی جنان آمد چون بند گران آمد، بر گردن محرومان بر گردن محرومان، چون بند گران آمد از عالم جان آمد، قرآن کریم این مه قرآن کریم این مه، از عالم جان آمد سعدان به قران آمد، از قدرش و قرآنش از قدرش و قرآنش، سعدان به قران آمد در مهد امان آمد، زین مه حسن نجمش زین مه حسن نجمش، در مهد امان آمد 📔دیوان اشعار ع‍ـــــلامه ذوفن‍ـــون ســــالک توحی‍ــــدی عــــــال‍ـــم رب‍ــــّـانی ن‍ــــــــــــادرۀ دوران حـضــرت آیــت‌الله حســـن زاده آمــلی رفـــع الله درجـاته https://eitaa.com/noortowhid
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
دعا کردن هدر نمی رود 📌امام سجاد علیه‌السلام: ✨دعای مومن از سه حال خارج نیست: ☘یا برایش ذخیره می‌شود؛ 🌿یا در دنیا برآورده می‌شود؛ 🍁یا بلایی که می‌خواهد به او برسد را دفع می‌کند. 📘بحارالانوار ۹۱۵ ص ۱۳۸
🌷شهادت، هنر مردان خدا است. هفتم فروردین ماه، سالروز شهادت شهیدان والا مقام «جعفر آزمند» و «محمد تقی تقوی» در سال ۱۳۶۱ گرامی باد. روحشان شاد باصلوات @toubaefaf
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
امام خامنه‌ای: روحیه مطالبه گری از همه مسئولان را حفظ کنید سال @toubaefaf
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔴بعد از سخنرانی مادر شهید معماریان در دفاع از حجاب فاطمی 💐به پیشنهاد مجری محترم برای لبیک به مطالب مادر شهید، حُضّار در حرم بر رو پا ایستاده و ندای الله اکبر دادند... 💠کانال یازهــــــــرا | رسانه حجــــــــاب @yaazahra_ir
💐هزار و یک نکته پیرامون اساسی ترین ویژگی انسان، حیا و عفاف در کانال toubaefaf@ در بررسی های میدانی در کف خیابان و تبلیغ چهره به چهره، عرصه های تبلیغی، فضای مجازی، حل اختلافات و مشاوره و... که انجام دادم در موضوع نهادینه کردن فرهنگ به نکاتی به لطف خدای متعال دست یافتم که هر کدام می تواند ان شاالله روشی برای نهادینه کردن این فرهنگی اساسی در جامعه گردد که از جمله آن: 1. تشخیص نیاز بود. متوجه شدم که غالب بد حجاب ها نیازمند بودند؛ نیازمند دانایی یا نیازمند دارایی یا نیازمند محبت یا نیازمند ازدواج و... و کمتر کسی متوجه نیاز حقیقی خویش به نام یاد مبدأ و معاد بود. از این رو کتاب سرنوشت دوخواهر نوشته شهیده صدر را تهیه و با احترام به روش های گوناگون تقدیم می کردم. در بازخوردهایی که امکانش برایم فراهم بود، دیدم که دیگر همان مخاطب بدحجاب نیست و بعضی از آن ها خود مروج فرهنگ وعفاف‌اند... ادامه دارد... کتاب داستانی و خلاصه «سرنوشت دو خواهر» را ببینید👇🏻 @toubaefaf
سرنوشت دو خواهر.pdf
2.13M
سرنوشت دوخواهر نویسنده: آمنه بنت الهدی صدر «این کتاب در ایران به نام «سرنوشت دو خواهر» شناخته می شود، اما نام اصلی آن امرئتان و رجل (دو زن و یک مرد) می باشد. در این کتاب، نویسنده پاره اى از مسائل فکرى مبتلا به جوانان را در قالب داستان ریخته و به صورتى زیبا و شیوا بیان کرده است.» 🍃یکی از اساتید به ما می فرمود: من با این کتاب ده‌ها نفر با حجاب آشنا کردم. @toubaefaf
(2) هزار و یک نکته پیرامون اساسی ترین ویژگی انسان، حیا و عفاف در کانال toubaefaf@ 2. متوجه نبودن بعض ها به دیگر ثمره های مهم و مفهوم بلند و زیبای آن. ما فقط یک ثمره درخت با شکوه وعفاف را به مخاطبین میگوییم. آن هم حجاب. حجابی که برایش هزار دشمن تراشیدند. نه که نگوییم، خیر. بلکه گفتگو شود. و پوشش مناسب از ثمره های مهم حیا وعفاف است و اما خوب است از دیگر ثمره های گهربار در خت زیبای نیز گفته شود، مانند: ، ، دوام زیبایی، یادقیامت، مهربانی، خوش رزقی و... بنده در قالب و بیان های مختلفی که در جاهای مختلف مطرح کردم، دیدم که نگرش ایشان نسبت به عالم هستی تغییر کرد و دیدم که نوجوانان و جوانان مشتاق اینگونه معارف ناب هستند. ادامه دارد... دلیل این مطلب در مقاله «حیا و عفاف و مفاهیم مرتبط» ببینید👇🏻 @toubaefaf