eitaa logo
طوبای عفاف
626 دنبال‌کننده
5.7هزار عکس
4هزار ویدیو
478 فایل
قرآن، زندگی، اندیشه ارتباط با مدیر @mfathi135
مشاهده در ایتا
دانلود
درخواست‌های ساده‌ی و ائمه علیهم السلام از شیعیان 🔸اما مهمترین وظیفه شیعه از بین تمامی اینها دعا برای فرج امامش است که این دعا از واجبات دینی در زمان غیبت معصوم است چنانکه امام جواد علیه السلام می‌فرمایند: « مهدی ما آن امام هدایت گری است که واجب است در دوران غیبت انتظار او را کشید و در زمان ظهور از او اطاعت کرد.» 📚 کمال الدین ج۲، ص ۳۷۷ 🔸و فرمایش امام حسن مجتبی علیه السلام به مرحوم فقیه ایمانی که دعا برای فرج را مثل نمازهای پنج گانه واجب دانسته‌اند نیز مؤیّد این معناست. 📚مکیال المکارم ج۱، ص۳۳۳ 🔸دعا برای ظهور امام عصر ارواحنا فداه از راه‌های نجات در دوران ظلمانی غیبت نیز هست؛ زیرا امام حسن عسکری علیه السلام فرمودند: «سوگند به خدا ـ فرزندم ـ دارای غیبتی خواهد بود که هیچ کس در آن دوران از هلاکت و نابودی رهایی نمی‌یابد، مگر کسی که خداوند او را بر اعتقاد به امامت وی استوار ساخته و بر دعا برای تعجیل ظهور آن حضرت توفیقش ببخشد.» 📚کمال الدین، ج۲، ص۳۶۸ یعنی اولاً دعا کردن برای فرج از راه‌های نجات از هلاکت و گمراهی در زمان غیبت است و دوماً دعا برای ظهور یک توفیق است که خدا نصیب انسان می‌کند و شاید نصیب همه کس نشود. بعضی می‌گویند ما گنهکاریم چه فایده‌ای برای ظهور دعا کنیم دعای ما مستجاب نمی‌شود. اگر بَنا بود دعای گناهکاران مستجاب نشود و از درگاه رحمت الهی مأیوس شویم، خداوند باب توبه را پیش روی بندگان خویش نمی‌گشود. مگر قرآن نمی‌فرماید که حسنات، سیّئات و را از بین می‌برد؟ آیا بالاتر از که افضل اعمال در دوران غیبت شمرده شده هست؟ @toubaefaf
مرحوم محدث قمی اعلی الله مقامه در مفاتیح الجنان نوشته: روز نهم روز عید بزرگ و روز عید بقر است و از برای آن شرح بزرگی است که در جای خود ذکر شده و روایتی نقل شده که هر که در این روز چیزی انفاق کند گناهانش آمرزیده خواهد شد ... و این روز، روز برطرف شدن غمها است و روز بسیار شریفی است. این روز، روز اول امامت حضرت ارواح العالمین فداه و سبب مزید شرافتش خواهد بود. و در روایت است که روز نهم ربیع، روز👇 1. روز زایل شدن کرب و غم است و روز است. 2. روز تخفیف گماهان شیعیان است. 3. روز اختیار نیکویی است برای مؤمنان. 4. روز برداشتن قلم از شیعیان است. 5. روز در هم شکستن بنای کفر و عداوت است. 6. روز عافیت است. 7. روز برکت است و... نک: زادالمعاد علامه مجلسی، باب ۸، ص۳۲۵ زوائدالفوائد، از ابن طاوس باب ربیع‌الاول و بحار، ج۳۱، ص۱۲۰ @toubaefaf
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
✍خوبه این روزها به مباحث علمی نظیر همین کتاب👆مرحوم استاد طیبیان در موضوع بدعت هایی که از سقیفه در دین آمد و مردم را قرن ها عقب انداخت، پرداخته شود. و نیز مطالب الغدیر یا برگزیده الغدیر، یا مطالب شرح نهج البلاغه ابن ابی الحدید، ذیل خطبه ۳ نهج البلاغه و کتاب شب های پیشاور و کتاب های دکتر تیجانی و آیةالله سید مجتبی لاری ره و ... @toubaefaf
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
ماجرای جالب آقا سیدعبدالکریم پینه دوز و نان و حلوایی که به اذن خدا تمام نمی شد...
زخم کاری سربازان گمنام امام زمان عج به تروریست‌ها؛ دستان مقتدر و چشمان نافذ و بیداری که گمنام، اما در سایه سار زلال ولایت پویا و بسیار نام آشنایند. همیشه سرافراز باشید. @toubaefaf
«رفتم خدمت استادم حضرت آیةالله محمدتقی آملی ره که از اوتاد زمان بود و درباره او گفته اند کهف المجتهدین. ما روش نوشتن را از ایشان آموختیم؛ دیدم بالای هر صفحه نوشته: «بسم الله الرحمن الرحیم یا أدرکنی» حضرت آیةالله جوادی آملی، درس تفسیر، مسجد أعظم قم، ۱۳۹۶/۹/۲۱ @toubaefaf
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
حقیقت صلی الله علیه وآله فرمود: « حبک ایمان و بغضک کفر» (بحارالانوار) دوستی علیه السلام عین ایمان به خدا و رسول است. در حدیث سلسلة الذهب که کلمه لا اله الا الله حصنی است، نظیر آن روایة نیز رسیده نه اینکه دو مطلب باشد، بلکه حقیقت ایمان و توحید در ولایت علیه السلام گنجانیده شده است، نه حب دنیا و نه حب شهوات بلکه حب خدا و آخرت و دوستان خدا. حب حق و علیه السلام با حق است و حق با علی علیه السلام (علی علیه السلام مع الحق و الحق مع علی‌علیه‌السلام) نماینده خدا و رسول علی علیه السلام است. حب یعنی علاقمندی به علی علیه‌السلام به مسجد و خدا و آخرت است علیه السلام یعنی فرار از شیطان و تبعیت رحمن، اهل لا اله الا لله شدن، از هوای نفس فرار کردن از گناه پرهیز کردن رفتن در حکومت و علیه السلام است. لذا مستحب است در (عروة الوثقی آمده)بر کفن این دو حدیث نوشته شود: «کلمه لا اله الا الله حصنی فمن دخل حصنی امن من عذابی» و روایت «ولایة علی بن ابیطالب حصنی فمن دخل حصنی امن من عذابی». هر دو روایت از حضرت علیه السلام از پدران بزرگوارش، از جبرئیل، از لوح از قلم از ذات مقدس ربوبی است. این دو روایت در حقیقت یکی است هر چه در ولایت است در توحید است هر کس در ولایت است در حصن توحید است. شکوه عشق، ز ایثار لشکرش پیداست گواه من ز شهیدان سنگرش پیداست اسیر عشق ز بند تعلق آزاد است چه درگه است؟ که حُریت از درش پیداست کمال عشق خدا در تبلور یافت صفات و ذات الهی ز مظهرش پیداست سر نیاز من و آستان عشق کسی که منزلش نزد داورش پیداست است محور و مرکز که نور وحدت از پای تا سرش پیداست تجلی ذات است و کز صفات خدا پیغمبرش پیداست کرامات العلویه، علی میر خلف زاده، نشر مهدی یار به نقل از دانش نامه امام علی علیه السلام، ج۱ @toubaefaf
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
رذیلت حکومت طاغوت از دلائل تبری و بیزاری جستن از طواغیت زمانه👇 «وَإِذا تَوَلَّى سَعى‌ فِي الْأَرْضِ لِيُفْسِدَ فِيها وَ يُهْلِكَ الْحَرْثَ وَ النَّسْلَ وَ اللَّهُ لا يُحِبُّ الْفَسادَ» سوره بقره، ۲۰۵ و هرگاه به قدرت و حكومت رسد براى فساد در زمين و نابودى زراعت‌ها و نسل كوشش مى‌كند و خداوند فساد را دوست ندارد. نکته ها كلمه «تولّى» را دو نوع مى‌توان معنا نمود: يكى به معناى به قدرت و حكومت رسيدن كه در ترجمه آمده است. و ديگر به معناى اعراض كردن است كه در اين صورت معناى آيه اين مى‌شود: هرگاه از حقّ و هدايت الهى اعراض نمود و از نزد تو بيرون رفت، به سراغ فتنه و فساد مى‌رود. در آيه قبل، گفتار به ظاهر نيكوى منافقان مطرح شد و در اين آيه رفتار مفسدانه‌ى آنان را بيان مى‌كند. قرآن مى‌فرمايد: «الَّذِينَ إِنْ مَكَّنَّاهُمْ فِي الْأَرْضِ أَقامُوا الصَّلاةَ وَ آتَوُا الزَّكاةَ وَ أَمَرُوا بِالْمَعْرُوفِ‌ وَ نَهوْا عَنِ الْمُنْكَرِ» (سوره حج، ۴۱) اگر صالحان حكومت را بدست گيرند، نماز به پا مى‌دارند و زكات مى‌دهند و امر به معروف و نهى از منكر مى‌كنند. و بدين وسيله رابطه خود را با خداوند و محرومان جامعه حفظ مى‌كنند، ولى اگر نا اهل به قدرت رسيد و ولايت مردم را بدست گرفت، بخاطر طوفان هوسهاى درونى و ناآگاهى‌ها و فشارهاى بيرونى، همه چيز جامعه را فداى خود مى‌كند. به گفته‌ى الميزان؛ تاريخ گواه آن است كه چه مسلمان نمايانى به نام اسلام و تظاهر به ايمان، بر مردم حاكم شده و حَرث و نَسل را نابود ساختند. كسانى كه با جعل قوانين و تهاجم فرهنگى و تبليغات و مواد مخدّر، سبب نابودى اقتصاد و نسل‌نو مى‌شوند، مصداق اين آيه و «مفسد فى الارض» هستند. هلاك حرث به معناى محو كشاورزى، و هلاك نسل، انحراف نسل آينده است. مراغى و فخررازى در تفاسير خود احتمال داده‌اند كه مراد از «حرث» زنان باشند، بدليل‌ «نِساؤُكُمْ حَرْثٌ لَكُمْ»(سوره بقره، ۲۲۳) و مراد از «نسل» فرزندان. يعنى طاغوت‌ها، نظام خانواده و تربيت فرزندان را نابود مى‌كنند. پیام ها ۱. نااهل اگر به قدرت رسد، همه چيز را به فساد مى‌كشاند. «إِذا تَوَلَّى سَعى‌» ۲. بزرگ‌ترين خطر، نابودى اقتصاد و فرهنگ امّت است. «يُهْلِكَ الْحَرْثَ وَ النَّسْلَ» تفسیر نور، ج۱، ذیل همین آیه @toubaefaf
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا