📌برخورد امام حسن(ع) با سست مذهبان کوفه
امام #حسن مجتبی(ع) در جریان سنت زدایی #امویان خطاب به #معاویه و مردم #کوفه فرمود:
اگر مردم سخن خدا و رسولش را به گوش مىگرفتند، آسمانْ #باران خويش را به آنان مىبخشيد و زمين #بركتش را به ايشان عطا مىكرد و هيچ دو شمشيرى در اين امّت [به نزاع] ردّ و بدل نمىشد و تا روز #رستاخيز، مردم از سرسبزى و طراوت زمين بهره مىبردند.
📚شیخ طوسی، الأمالی، ص٥٦٦.
📌 نتیجه حکومت ظلم، #بردگی و #ذلت است.
هنگامی که اسرا و سرهای #شهدا را به #کوفه بردند، #عبیدالله_بن_زیاد لعنت الله علیه، با #چوبی که در دستش بود، ساعتی بر #دهان و دندان امام #حسین(ع) میزد. #زیدبن_ارقم به وی اعتراض کرد و گفت:
به خدای یکتا سوگند، رسول خدا(ص) لب های حسین(ع) را می بوسید. آنگاه زید گریه اش گرفت و بیرون رفت و با خودش می گفت:
ابن زیاد #برده #یزید است و او هم مردم را به بردگی گرفته است. شما ای مردم عرب، از این پس همگی برده اید. پسر #فاطمه(س) را کشتید و پسر #مرجانه را به #حکومت پذیرفتید.
او نیکان شما را می کشد و بدان شما را به #بردگی می گیرد. شما تن به #ذلت دادید.
📚طبری، تاریخ، ج۵، ص۴۵۶؛
📚خوارزمی، مقتل الحسین، ج۲، ص۴۵؛
📚بلاذری، انساب الاشراف، ج۳، ص۴۱۲.
📌آمار #اسرا و اسامی #بازماندگان_کربلا
اگرچه برخی منابع سعی کرده اند آماری از اسرا و #بازماندگان کربلا ارائه کنند، اما گاهی دچار اشتباه شده اند. اما طبق شواهد تاریخی، افراد ذیل بازمانده کربلا هستند:
۱. امام #سجاد علیه السلام؛
۲. امام #باقر علیه السلام؛
۳. عمر بن حسین بن علی بن ابی طالب؛
۴. محمدبن حسین بن علی؛
۵. زید بن حسن بن علی بن ابی طالب؛
۶. عمرو بن حسن بن علی بن ابی طالب؛
۷. محمدبن عمرو بن حسن بن علی بن ابی طالب؛
۸. دو فرزند جعفر بن ابی طالب؛
۹. عبدالله بن عباس بن علی؛
۱۰. قاسم بن عبدالله بن جعفر؛
۱۱. قاسم بن محمد بن جعفر؛
۱۲. محمد اصغر بن عقیل؛
۱۳. عقبه بن سمعان غلام رباب؛
۱۴. غلام عبدالرحمان بن عبدربه؛
۱۵. مسلم بن رباح، خادم امیرمومنان؛
۱۶. علی بن عثمان مغربی؛
۱۷. دختران #امیرمومنان:
حضرت زینب، #فاطمه، ام کلثوم و....
۱۸. دختران امام #حسین:
فاطمه و #سکینه؛ #رقیه هم در شام به شهادت رسید؛
۱۹. #رباب همسر امام حسین(ع)؛
۲۰. ام محمد یا فاطمه دختر امام #حسن(ع)؛
۲۱. خادمه های حضرت #زینب؛
📚ر. ک. مقتل جامع سیدالشهدا علیه السلام، ج۲.
در کتاب مقتل برخی اسامی فراموش شده است:
حسن بن حسن بن علی(حسن مثنی) نیز #مجروح بود و در کوفه برای مداوا ماند و جزو اسرا نبود.
همسر و فرزندان مسلم بن عقیل نیز از اسرا هستند.
از آنجا که در زیارت نامه حضرت علی اکبر به صاحب اولاد بودن او اشاره شده است، به احتمال فرزندان و همسر او هم جزو اسرا بوده اند.
📌رشوه اموی
امام #حسین(ع) از #شیعیان کوفی که به وی ملحق شده بودند، اوضاع #کوفه را پرسید. مجمع بن عبدالله عايذى كه يكى از آن چهار نفر ملحق شده به امام بود، گفت:
بنی امیه، برای جذب نیرو، به بزرگان قوم #رشوه_هاى كلان داده اند، جیب های آنان را پر كرده اند و بر ضد شما متفقند؛ اگرچه دل های عده ای از مردم به شما مايل است، اما فردا شمشيرهاي آنان بر ضد شما كشيده مىشود.
📚طبری، تاريخ الأمم و الملوك، ج5، ص404
📌عاشورا...
#دین، تنها بر زبان مردم جاری است.
امام #حسین(ع) در مسیر #کوفه، به #فرزدق شاعر برخوردند و از وی درباره وضعیت #کوفه پرسیدند.
فرزدق پاسخ داد:
«قلوبهم معک و سیوفهم علیک!»
«قلب هایشان با تو و شمشیرهایشان علیه توست!»
امام حسین(ع) در پاسخ فرمودند:
«مردم، بنده #دنیا هستند و دین، تنها بر زبانشان جاری است.
از #دین سخن می گویند؛ تا وقتی که معیشت آنان بگذرد. اما در وقت سختی، دیندار واقعی، اندک است.»
📚دینوری، اخبار الطوال، ص۲۴۵.
📌 روایتی از #جهل مردم کوفه....
📌ابن ابی نعم گفت:
من شاهد بودم که فردی نزد ابن عمر آمد و از او درباره خون پشه سوال کرد. ابن عمر پرسید: اهل کجا هستی؟
مردگفت: از اهل عراقم.
ابن عمر گفت: این فرد را ببینید که از من درباره خون #پشه میپرسد در حالی
که پسر پیامبر(ص) را کشتند و من از پیامبر(ص) شنیدم که فرمود:
این دو #حسنین علیهما السالم ریحانه من در این دنیا هستند.
عن ابن أبی نعم قال کنت شاهدا لابن عمر وسأله رجل عن دم البعوض.
فقال ممن أنت؟ فقال من أهل العراق.
قال انظروا إلى هذا یسألنی عن دم البعوض وقد قتلوا ابن النبی صلى الله علیه وسلم وسمعت النبی صلى الله علیه وسلم یقول هما ریحانتای من الدنیا.
📚 مسلم نیسابوری، الصحیح، ج۷، ص۷۴.
#تلنگر:
چه شد که مردم عراق از حکم خون پشه می پرسند، در حالیکه سر پسر رسول الله(ص) را بریدند؟
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔹تنها کشوری که تا حالا در اون کودتا نشده آمریکاست؛ به نظرتون چرا؟
🔺پاسخ پروفسور جفری ساکس
#در_آینه_تاریخ
🔺وزارت امورخارجه قدیمیترین وزارتخانهای است که در ایران تأسیس شده و تاریخ تشکیل آن تقریباً به دو قرن پیش به زمان فتحعلیشاه میرسد. جالب است بدانید نام اولیهی این وزارتخانه «دفترخانهی غربا» بوده است!
#درس_تاریخ
#ایران
🔺بخش هایی از ایران که در طول تاریخ به تاراج رفت
البته نه با جنگ بلکه با توافقنامههای دولتمردان ایرانی!
1️⃣ آذربایجان و گرجستان به موجب قرارداد ننگین گلستان در سال۱۸۱۳ میلادی در زمان فتحعلیشاه قاجار از ایران جدا شد .(حدود ٢٠۵ سال پیش)
2️⃣ منطقه نخجوان و ارمنستان بموجب قرارداد ننگین ترکمنچای درسال ۱۸۲۸ میلادی درزمان فتحعلیشاه از ایران جدا شد(یعنی حدود ١٩٠ سال پیش).
3️⃣ افغانستان و هرات به موجب معاهده پاریس در سال ۱۸۵۷ میلادی در زمان محمدشاه قاجار از ایران جدا شد (یعنی حدود ١۶١ سال پیش ).
4️⃣ ترکمنستان،ازبکستان و قرقیزستان بموجب قرار داد سال۱۸۸۳ میلادی در زمان ناصرالدین شاه قاجار از ایران جدا شد( یعنی حدود ١٣٧ سال پیش).
5️⃣ پاکستان و سیستان بموجب قرارداد ننگین حکمیت « ژنرال اسمیت » در زمان حکومت قاجار در دو مرحله که آخرین آن در سال ۱۹۰۵ میلادی از ایران جداشد ( یعنی حدود ١١٣ سال پیش).
6️⃣ مجمع الجزایر بحرین با ۳۳ جزیره ارزشمند در سال ۱۳۵۰ شمسی در زمان محمدرضا شاه پهلوی از ایران جدا شد( یعنی حدو۴٧سال پیش).
7️⃣ شهر بندری وزیبای فیروزه در شرق دریای مازندران،قبل از انقلاب در زمان محمدرضا پهلوی از ایران جدا شد و به شوروی واگذار گردید.
در جنگ تحمیلی عراق بر ایران، با وجود حدود ۱۸۸.۰۱۵ نفر شهید (در میدان جنگ و بمباران شهرها تا روز آتش بس، که ۳۶ هزار نفر از آنان دانش آموز بودند)، حتی یک وجب از خاک ایران اسلامی از دست نرفت.
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
حمله سارقان به تیم دوچرخه سواری المپیک استرالیا در پاریس
ضمنا کثیفی شهر را هم ببینید
این علامت جامعه مرده است.
دروغ را میپذیرد اما راست را هرگز حاضر نیست بپذیرد!
(استاد مطهری، احیای تفکر اسلامی)
این رجل فاجری که خون عزیز ما را به زمین ریخت، تأیید کرد دین خدا را. یعنی خدا دین خودش را به او تأیید کرد. با ریختن خون عزیز ما، تأیید شد انقلاب ما. این انقلاب باید زنده بماند، این نهضت باید زنده بماند، و زنده ماندنش به این خونریزیهاست. بریزید خونها را؛ زندگی ما دوام پیدا می کند. بکُشید ما را؛ ملت ما بیدارتر می شود. ما از مرگ نمی ترسیم؛ و شما هم از مرگ ما صرفه ندارید. دلیل عجز شماست که در سیاهی شب، متفکران ما را می کشید. برای اینکه منطق ندارید. اگر منطق داشتید که صحبت می کردید؛ مباحثه می کردید. لکن منطق ندارید، منطق شما ترور است! منطق اسلام ترور را باطل می داند. اسلام منطق دارد؛ لکن با ترور شخصیتهای بزرگ ما، شخصهای بزرگ ما، اسلام ما تأیید می شود.
صحیفه امام جلد ۷ ص ۱۸۳
بسم الله الرحمن الرحیم
انا لله و انا الیه راجعون
ملت عزیز ایران!
رهبر شجاع و مجاهد برجستهی فلسطینی جناب آقای اسماعیل هنیه در سحرگاه دیشب به لقاءالله پیوست و جبههی عظیم مقاومت عزادار شد. رژیم صهیونی جنایتکار و تروریست، میهمان عزیز ما را در خانهی ما به شهادت رسانید و ما را داغدار کرد، ولی زمینهی مجازاتی سخت برای خود را نیز فراهم ساخت.
شهید هنیه سالها جان گرامیاش را در میدان مبارزهئی شرافتمندانه بر سردست گرفته و آمادهی شهادت بود، و فرزندان و کسان خود را در این راه تقدیم کرده بود. او از شهید شدن در راه خدا و نجات بندگان خدا باک نداشت، ولی ما در این حادثهی تلخ و سخت که در حریم جمهوری اسلامی اتفاق افتاده است، خونخواهی او را وظیفهی خود میدانیم.
اینجانب به امت اسلامی، به جبهه مقاومت، به ملت شجاع و سرافراز فلسطین و بالخصوص به خاندان و بازماندگان شهید هنیه و یکی از همراهانش که با وی به شهادت رسیده است، تسلیت عرض می کنم و علوّ درجات آنان را از خداوند متعال مسألت مینمایم.
سید علی خامنهای
10 مرداد 1403 مصادف با 25 محرم 1446
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
#دشمن_شناسی
#نفوذ
#عباس_زریباف
📌نفوذ دشمن و هدایت جامعه امری مهم و شناسایی نفوذی امری مشکل است.
نمونه ای را ببینید.
#دشمن_شناسی
#نفوذ
📌 شعار علیه اسرائیل میداد اما جاسوس بود!
🔺 این مرد إیلی کوهن بود. مردی تندرو و مخالف اسرائیل!
• اما در اصل مأمور مخفی اسرائیل که تا یک قدمی نخستوزیری سوریه رفت. در مجلس ملی سوریه فریاد میزد و اسرائیل را به هزار کار کرده و نکرده متهم میکرد، اما شبها، برای اسرائیل اطلاعات ارسال میکرد.
آیا ماه صفر #نحس است؟
✅معنای #صفر چیست؟
«صفر» به معنی تهی و خالی است. دلیل نامگذاری آن این است که چون این ماه پس از ماه محرم است و مردم دوران جاهلیت در ماه محرم - به دلیل اینکه از ماههای حرام بود- از جنگ دست میکشیدند، با فرارسیدن ماه صفر به جنگ روی میآوردند و خانهها خالی میماند؛ از این رو به آن صفر گفتهاند.
✅ در مورد ماه صفر ، بنا بر آن چه به غلط معروف گشته، ماه صفر «نحس» است؛ به خصوص روز #چهارشنبه آخرین آن ماه را که به نحس بودن بیشتر معروف شده است و در این باره روایت مخصوصى از ائمه دین(ع) نرسیده و در منابع روایی ما از اهل بیت در مورد #نحس بودن این ما سخنی وجود ندارد.
✅تکمیلی
بین مردم مشهور شده است که ماه صفر ماه نحسی است و برای رفع نحوست آن باید ادعیه ای خواند یا صدقه داد و ...
اما جالب توجه است وقتی به منابع روایی رجوع می کنیم حدیثی در مجامع روایی دال بر نحوست ماه صفر نمی یابیم.
حدیثی را به پیغمبر اکرم نسبت میدهند که ایشان فرمودند: «من بشرنی بخروج صفر فله الجنة». و از این استفاده کردهاند که پس ماه صفر نحس است که پیامبر بهشت را برای کسی قرار داده که به خروج از این ماه بشارت دهد. اما صحیح آن «من بشرنی بخروج آذار» هست و این تحریف شده است به «من بشرنی بخروج صفر». «آذار» از ماههای رومی است. جریان این حدیث این است که اهل قبا به پیامبر پیشنهاد داده بودند که روزهای شنبه را به آنها سر بزند و این حدیث مربوط به همین دیدارهاست. پیامبر برای اینکه نشانهای به مؤمنان بدهد تا در نزاعهای پس از او (در اینجا نزاع ابوذر با خلیفۀ سوم) حق را گم نکنند در مسجد قبا به اصحابش فرمود: «اولین کسی که هم اکنون بر شما وارد میشود مردی از اهل بهشت است». کسانی که این مطلب را شنیدند از یک در مسجد خارج شدند تا از در دیگر وارد شوند تا مصداق این حدیث باشند. پیامبر که از این موضوع آگاه بودند به اصحاب داخل مسجد فرمود: «انه سیدخل علیکم جماعة یستبقون فمن بشرنی بخروج آذار فله الجنة؛ هم اکنون عدۀ زیادی وارد میشوند و کسی که مرا به پایان ماه آذار خبر دهد از اهل بهشت است». ابوذر در بین کسانی بود که وارد مسجد شده بودند. پیامبر از آنان پرسید اکنون در کدام یک از ماههای رومی قرار داریم؟ فقط ابوذر بود که گفت یا رسول الله از ماه آذار خارج شدهایم. و این گفتۀ پیامبر به خاطر این بود که مردم به محق بودن ابوذر پی ببرند و اصلاً ربطی به ماه صفر و نحوست آن ندارد.
✅مرحوم شیخ عباسی قمی ره صاحب مفاتیح الجنان نیز در ابتدا اعمال ماه صفر می گوید: بدان که این ماه به نحوست معروف است. یعنی ایشان نیز صرفاً شهرت این امر را بیان می کنند و روایتی دال بر این مطلب نمی آورند.
✅حتی دعایی هم که برای رفع این نحوست ایشان در کتابش به نقل از فیض کاشانی ره و ... آورده است؛ در هیچ یک از مجامع روائی ما #موجود_نیست طبق جستجوهای انجام شده. حتی در آثار چاپی خود فیض کاشانی ره نیز این دعا به چشم نمی خورد. حتی در مجامع روائی و کتب عامه نیز چنین دعایی به چشم نمی خورد.
✅اما علامه مجلسی ره در کتاب «زادالمعاد» خویش که کتابی شبیه مفاتیح است در ابتدای بحث ماه صفر می نویسد:
ترجمه: این ماه مشهور به نحوست و شومی است و این مطلب به دو معنی می تواند باشد: اول آنکه طبق قول علمای امامیه رسول الله(ص) در این ماه وفات یافتند. و معنی دوم اینکه چون این ماه پس از ماهایی است که قتال در آنها حرام است[یعنی ماههای ذی القعدة، ذی الحجة و محرم الحرام]؛ و این ماه که ماه شروع قتال است شوم باشد. و من در احادیث امامیه چیزی که دلالت بر نحوست این ماه داشته باشد؛ ندیده ام. و صرفاً در برخی روایات غیر معتبر عامه این مطلب آمده است.
وقتی حدیث شناس مبرزی چون علامه مجلسی(ره) این حرف را بزند؛ واقعاً تردید بسیار جدی در نحوست این ماه به وجود می آید؛ اگر نگوئیم قطع به نحس نبودن این ماه پیدا می کنیم.
درباب چهارشنبه ماه صفر و خصوصا چهارشنبه آخر ماه صفر نیز ایشان می گوید:
ترجمه: پس بدان که نحوست چهارشنبه آخر ماه صفر بین عوام و بلکه بین خواص [یعنی حتی بین علما] مشهور است. و به دست من روایتی که دلالت بر این مطلب داشته باشد؛ نرسیده است. چه روایات عامه و چه روایات امامیه معتبر. و البته روایاتی در باب نحوست روز چهارشنبه به نحو مطلق و چهارشنبه آخر هر ماه به نحو خاص داریم.
❇️ عدهای از علمای ما مخصوصاً علمای اخلاق ما از جمله مرحوم نراقی پدر و پسر اعتقاد به نحوست و سعد ایام را جز شرک خفی دانستهاند. یعنی اگر کسی معتقد باشد خود این روزها و ماهها مؤثر در سعد و نحس زمان باشد مرتکب شرک خفی شده است. اما آنچه در قرآن آمده است به خاطر این است که در بعضی روزها عذاب الهی نازل شده است، نه اینکه چون آن روز نحس بوده است عذاب الهی نازل شده است، بلکه چون در آن روز عذاب نازل شده تعبیر به نحس بودن داریم.
💢متن شبهه :
اول ماه صفر است خونریزی یا شکستن تخم مرغ،صدقه،دود کردن اسفند فراموش نشود...
ان شاءالله با خواندن این دعا در اول ماه صفر از بلا دور بوده حاجت روا شوید: نیت کنید
سبحان الله يافارج الهمّ ويا كاشف الغم فرّج همي ويسرّ أمري وأرحم ضعفي وقلة حيلتي و أرزقنی من حيث لاأحتسب يارب العالمين
👈🏻حضرت رسول فرمودند
هر كس مردم را از اين دعا با خبر كند در گرفتاريش گشايش ايجاد میشود.
✅ پاسخ شبهه :
1⃣ این ادعاها سند معتبری ندارند
2⃣معنای صفر چیست؟
«صفر» به معنی تهی و خالی است دلیل نامگذاری آن این است که چون این ماه پس از ماه محرم است و مردم دوران جاهلیت در ماه محرم به دلیل اینکه از ماههای حرام بود از جنگ دست میکشیدند با فرا رسیدن ماه صفر به جنگ روی میآوردند و خانه ها خالی میماند از این رو به آن صفر گفتهاند
3⃣ در مورد ماه صفر بنا بر آن چه به غلط معروف گشته ماه صفر «نحس» است به خصوص روز چهارشنبه آخرین آن ماه را که به نحس بودن بیشتر معروف شده است و در این باره روایت مخصوصى از ائمه نرسیده و در کتاب های روایی ما از اهل بیت در مورد نحس بودن این ما سخنی وجود ندارد
4⃣بین مردم مشهور شده است که ماه صفر ماه نحسی است و برای رفع نحوست آن باید ادعیه ای خواند یا صدقه داد ...
5⃣اما جالب توجه است وقتی به کتب روایی رجوع میکنیم حدیث معتبری در مجامع روایی دال بر نحوست ماه صفر نمی یابیم.
6⃣مرحوم شیخ عباسی قمی صاحب مفاتیح الجنان نیز در ابتدا اعمال ما صفر میگوید:
بدان که این ماه به نحوست معروف است یعنی ایشان نیز صرفاً شهرت این امر را بیان میکنند و روایتی دال بر این مطلب نمی آورند.
7⃣حتی دعایی هم که برای رفع این نحوست ایشان در کتابش به نقل از فیض کاشانی ره آورده است در هیچ یک از کتب روایی شیعه موجود نیست طبق جستجوهای انجام شده حتی در آثار چاپی خود فیض کاشانی نیز این دعا به چشم نمیخورد حتی در کتب روایی و کتب عامه نیز چنین دعایی به چشم نمیخورد.
8⃣اما علامه مجلسی ره در کتاب «زادالمعاد» خویش که کتابی شبیه مفاتیح است در ابتدای بحث ماه صفر مینویسد :
این ماه مشهور به نحوست و شومی است و این مطلب به دو معنی میتواند باشد : اول آنکه طبق قول علمای امامیه رسول الله(ص) در این ماه وفات یافتند و معنی دوم اینکه چون این ماه پس از ماهایی است که قتال در آنها حرام است[یعنی ماههای ذی القعدة،ذی الحجة و محرم الحرام] و این ماه که ماه شروع قتال است شوم باشد و من در احادیث امامیه چیزی که دلالت بر نحوست این ماه داشته باشد ندیده ام و صرفاً در برخی روایات غیر معتبر عامه این مطلب آمده است.
9⃣ بنابراین وقتی حدیث شناس بزرگی چون علامه مجلسی(ره) این حرف را بزند واقعاً تردید بسیار جدی در نحوست این ماه به وجود می آید اگر نگوئیم قطع به نحس نبودن این ماه پیدا میکنیم.
🔟در باب چهارشنبه ماه صفر و علی الخصوص چهارشنبه آخر ماه صفر نیز ایشان میگوید :
پس بدان که نحوست چهارشنبه آخر ماه صفر بین عوام و بلکه بین خواص [حتی بین علما] مشهور است و به دست من روایتی که دلالت بر این مطلب داشته باشد نرسیده است چه روایات عامه و چه روایات امامیه معتبر و البته روایاتی در باب نحوست روز چهارشنبه به نحو مطلق و چهارشنبه آخر هر ماه به نحو خاص داریم.
❇️ برخی مانند مرحوم نراقی پدر و پسر اعتقاد به نحوست و سعد ایام را جز شرک خفی دانستهاند. یعنی اگر کسی معتقد باشد روز یا ماهی مؤثر در سعد و نحس زمان باشد مرتکب شرک خفی شده است. اما آنچه در قرآن آمده است به خاطر این است که در بعضی روزها عذاب الهی نازل شده است، نه اینکه چون آن روز نحس بوده است عذاب الهی نازل شده است، بلکه چون در آن روز عذاب نازل شده تعبیر به نحس بودن داریم.
❌بنابراین نحس بودن ماه صفر روایت معتبری ندارد و برفرض نحوست،منظور اتفاقات بدی که در آن افتاده میباشد،مثل شهادت پیامبر و امام حسن و امام رضا و اسارت خاندان اهل بیت(ع).
👈🏻و اما در مورد روایتی که آورده شده :
سُبحانَ الله یا فارِجَ الهَمّ وَ یا کاشِفَ الغَمّ فَرِّج هَـمّی وَ یَسّر اَمری وَ ارحِم ضَعفی وَ قِلَـّةَ حیلَتی وَ ارزُقنی حَیثَ لا اَحتَسِب یا رَبَّ العالَمین
👇🏻👇🏻👇🏻
چنین حدیثی پیدا نشد و حدیث هایی که در اینترنت مشاهده میکنید تا در منابع معتبر ندیدید یا در سایت های معتبر و شناخته شده تایید نشدند نپذیرید.
1⃣1⃣ متاسفانه کارخانه حدیث سازی در اینترنت به شدت فعال است و در قالب های ظاهر الصلاح اهداف شومی را تعقیب میکنند.
👈🏻البته الفاظ دعا از دعاهای مختلف گرفته شده و با این عبارت دعا کردن مانعی ندارد چون مضمون خوبی دارد اما نسبت دادن آن به پیامبر و از زبان پیامبر ترویج كردن تا زمانی كه يقين به استناد آن نداريم دروغ بستن بر پیامبر خداست که بزرگترین گناهان میباشد.
🔶 ضمنا در فرض نحوست، برای رفع آن، بادادن صدقه و خواندن آیه الکرسی طبق روایات میتوان حل مشکل کرد.( مستدرك الوسائل ، ج 56، ص28 و 31)
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
تحقیق جالب یک استاد جامعه شناس هندی
┈┈••✾•🌿🌺🌿•✾••┈┈•
تحریف
انحراف
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
#تمدن_اسلامی
#معماری_ایرانی
📌شاهکار معماری تاریخی ایرانی
📌سیستم جالب بادگیرهای یزد و کرمان برای خنک سازی
⚠️ مصداق ساده لوحی
▪️امیرکبیر(رحمت الله علیه ) می خواست کارخانه توپ سازی افتتاح کند تا ایران از نظر قدرت نظامی تقویت شود
🦊 روباه پیر(انگلیس) شایعه می کرد مردم گرسنه هستند و امیرکبیر جنگ طلب و دنبال هزینه ی پول مملکت برای توپ و تانک هست❗️
▪️بعد از شهادت امیرکبیر، انگلیس بوشهر و خارک رو تصرف کرد تا هرات رو از محاصره حسام السلطنه در آورد و با قرارداد پاریس، افعانستان را از ایران جدا کرد.
▪️مردم گرسنه تر شدند چون هرات دریچه تجارت ایران با خاور دور بود.
به همین سادگی!!
پی نوشت: ۳۰۰ سال ایران را مثل تکه گوشتی میان کفتارها، تقسیم کردند و ما نگاه کردیم، چون قدرت نداشتیم.
♦️امروز که در حال بازپس گیری اعتبار ایران هستیم، می گویند موشک پول نان و خانه و ماشین است.
چرخ توسعه کشورهای پیشرفته، با اقتدار و فناوری نظامی به حرکت در آمده و آنها خوب می دانند این فناوری برای ایران چه آینده روشنی ترسیم می کند. از همین میترسند و روی قدرت رسانه و ساده لوحی عده ای حساب باز کردند.
🟢 چهار عامل سقوط و انحطاط یک جامعه از نظر قرآن
🔸آنچنان که از قرآن مجید استنباط کردهام چهار عامل است که عامل فنای اقوام است و نقطه مقابل آنها عامل بقا. حال ممکن است عامل دیگری هم باشد و من از قرآن درک نکرده باشم:
👈 ۱. ظلم و بیعدالتی
👈 ۲. فساد اخلاق
👈 ۳. تفرق و چند دستگی
👈 ۴. ترک امر به معروف و نهی از منکر
📘 استاد مطهری، پانزده گفتار، ص۳۱۱ (با تلخیص)؛ همچنین: جامعه و تاریخ، ۲۲۱-۲۲۳.
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🗣 مرشایمر، دانشمند آمریکایی: ۴۷ درصد اسرائیلیها با تجاوز به اسرای فلسطینی موافق هستند، این برای یک جامعه خیلی زننده است و ما با چنین جامعهای طرف هستیم
با یک غوره سردیش می کنه با یک مویز گرمیش حکایت برخی از صاحب قلمها و نظریه پردازان ماست.
فورا تحت تاثیر احساسات قرار گرفته و دست به قلم و سیاه نویسی میکنند. قطعا رقابتهای المپیک بزرگترین و اصلی ترین ملاک سنجشن توان ورزشی و توسعه کشورهاست.
امروز که ثروثمندترین کشورهای نفتی منطقه حتی صاحب یک مدال نشده و وارد جدول نشده اند حال آنکه ایران با وجود همه ضعفها در مدیریت ورزشی، تحریم ها و کاستی ها از سمت بانوان هم صاحب مدال میشود که در تاریخ حضور کشورمان در المپیک بی سابقه است چرا دست به قلم نمیشوند؟
دلیل این است: "پول پاشی" و ایجاد شبه مدرنیته نامش توسعه نیست. برج های بلند دوحه یا میلیاردها دلار خرج رونالدو کردن اسمش توسعه نیست. معادل دانستن پول پاشی با توسعه خطای بسیاری از صاحبان فکر و قدرت در کشورهاست. پیش از ملک سلمان این مدل اشتباه را شاه ایران رفت. همان روش غلط پول پاشی در داخل و خارج با سقوط قیمت نفت گریبان شاه را گرفت و الگوی شبه مدرنیته اقتدارگرایانه او شکست خورد.
علیرضا زادبر
۲۲ مرداد سالروز جدایی بحرین از ایران.
از اواسط قرن بیستم ادعاهای تاریخی ایران در مورد حاکمیت بر بحرین جدی شد. مجلس شورای ملی در آبان ۱۳۳۶ لایحهای را تصویب کرد که به موجب آن بحرین استان چهاردهم ایران اعلام شد. این اقدام و تهدید ایران در مورد تحریم هر سازمان و مجمع بینالمللی که بحرین را به رسمیت بشناسد، موضوع را پیچیده کرد. اما فشار بریتانیا به شاه به دست کشیدن ایران از ادعاهای ارضیاش نسبت به بحرین در روز ۲۳ مرداد ۱۳۵۰ انجامید
22 مرداد جدایی بحرین از ایران
بحرین قسمتی از سرزمین ایران بود، اما در دوره انحطاط قاجاریه، دولت انگلستان از ضعف دولت مركزی استفاده كرد و به موجب قراردادهایی كه در سال های 1820 ، 1861 ، 1880 و 1892 با بحرین منعقد كرد، به تدریج بر نفوذ خود در آن سرزمین افزود و بعدها مدعی شد كه از زمان قرارداد 1820 دولت انگلستان شیخ بحرین را مستقل می شناخته است. دولت ایران نسبت به این امر معترض بود و حتی در نوامبر 1927 مساله بحرین را به جامعه ملل ارجاع كرد، ولی راه حلی در این مورد به دست نیامد. پس از جنگ جهانی دوم لوایحی در ایران به تصویب رسید و به موجب آن دولت ایران موظف شد كه نسبت به احقاق حقوق ایران در بحرین اقدام كند. همچنین دولت ایران در سال 1957 بحرین را به عنوان استان چهاردهم ایران اعلام كرد و در 1958 نیز از شیخ سلمان بن احمد الخلیفه شیخ بحرین خواست كه وفاداری خود را به دولت ایران نشان دهد.
دولت ایران در مورد حاكمیت خود بر بحرین چنین استدلال می كرد؛ 1- بحرین هرگز كشوری كاملاً مستقل نبوده و حاكمیت ایران بر این جزیره چندین قرن ادامه داشته است، به استثنای دوره كوتاه 1507 - 6021 میلادی كه پرتغالی ها این جزیره را اشغال كردند. 2- ایران هرگز حاكمیت خود را بر بحرین به قدرت دیگری واگذاری نكرده و حاكم بحرین را به عنوان رئیس یك كشور به رسمیت نشناخته است. حتی شاه در مارس 1968 مسافرت خود را به عربستان سعودی به خاطر اعتراض به این كشور كه از حاكم بحرین به عنوان رئیس یك كشور در دیدار از عربستان سعودی استقبال كرده بود، لغو كرد. 3- ایران حمایت بریتانیا را از بحرین به عنوان مداخله در امور داخلی جزایر و در نتیجه در امور داخلی خود تلقی كرده است.
اما 20 سال بعد سیاست دولت ایران نسبت به بحرین تغییر كرد و ایران حاضر شد از حاكمیت خود نسبت به بحرین صرف نظر كند. عللی كه برای این امر ذكر می شد، متعدد بود. گفته می شد كه طی 150 سالی كه بحرین از ایران جدا شده و تحت تسلط انگلستان بوده، سیاست عربی كردن سكنه ایرانی الاصل بحرین با موفقیت دنبال شده است و در نتیجه پیوند فرهنگی ایران با بحرین سست شده است. در مقاله حاضر با ذكر خلاصه ای از تاریخ بحرین، به بررسی برخی از علل استقلال بحرین و پذیرش آن از جانب ایران می پردازیم.
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
اردیبهشت ۱۳۴۹ نباید فراموش شود
.
تاریخ سازان سلطنت طلب در سال های اخیر با سواستفاده از اطلاعات تاریخی با جعل تاریخ این دروغ بزرگ را به جامعه تحویل دادند که اگر شاهنشاه بحرین را داد رفت، بجای آن سه جزیره ابوموسی، تنب بزرگ و تنب کوچک را تحویل گرفت!
دروغ است.
اولا یکسال بعد از استقلال بحرین، ابوموسی را پس دادند و آن هم مالکیت مشترک، یعنی چه؟ مالکیت مشترک ایران و شارجه بر سر ابوموسی، ابوموسی بدلیل امکان کشتیرانی از آن دو جزیره مهمتر بود. شاه حتی مجبور به پرداخت پول به حاکم شارجه شد.
.
حال در این صوت آشکار از مصاحبه آخرین فرمانده نیرو دریایی ارتش شاهنشاهی به موضوع ناراحتی شاه مبنی بر جدایی بحریت و عدم توان او برای حفظ بحرین اشاره دارد. صوت تا تا پایان دنبال کنید. اسدالله علم(وزیر دربار)، امیرخسرو افشار(نماینده وزارت خارجه در مذاکرات جدایی بحرین) نیز در خاطرات خود به ناراحتی و نگرانی شاه درباره جدایی بحرین و قضاوت آیندگان نسبت به او یاد کرده اند.
کلیه منابع مربوط و اسناد مربوط به دوران پیش از انقلاب یا منتشر شده در خارج از ایران می باشند.
#توضیحات_مهم
.
صوت مصاحبه آخرین فرمانده نیروی دریایی ارتش شاهنشاهی دریاسالار #کمال_حبیب_اللهی با بخش تاریخ شفاهی دانشگاه هاروارد در سال ۱۳۶۳ توسط #ضیا_صدقی
حبیب اللهی از سال ۱۳۵۴ تا ۱۳۵۷ فرمانده نیروی دریایی ارتش بود
.
#علیرضا_زادبر
22 مرداد جدایی بحرین از ایران
بحرین قسمتی از سرزمین ایران بود، اما در دوره انحطاط قاجاریه، دولت انگلستان از ضعف دولت مركزی استفاده كرد و به موجب قراردادهایی كه در سال های 1820 ، 1861 ، 1880 و 1892 با بحرین منعقد كرد، به تدریج بر نفوذ خود در آن سرزمین افزود و بعدها مدعی شد كه از زمان قرارداد 1820 دولت انگلستان شیخ بحرین را مستقل می شناخته است. دولت ایران نسبت به این امر معترض بود و حتی در نوامبر 1927 مساله بحرین را به جامعه ملل ارجاع كرد، ولی راه حلی در این مورد به دست نیامد. پس از جنگ جهانی دوم لوایحی در ایران به تصویب رسید و به موجب آن دولت ایران موظف شد كه نسبت به احقاق حقوق ایران در بحرین اقدام كند. همچنین دولت ایران در سال 1957 بحرین را به عنوان استان چهاردهم ایران اعلام كرد و در 1958 نیز از شیخ سلمان بن احمد الخلیفه شیخ بحرین خواست كه وفاداری خود را به دولت ایران نشان دهد.
دولت ایران در مورد حاكمیت خود بر بحرین چنین استدلال می كرد؛ 1- بحرین هرگز كشوری كاملاً مستقل نبوده و حاكمیت ایران بر این جزیره چندین قرن ادامه داشته است، به استثنای دوره كوتاه 1507 - 6021 میلادی كه پرتغالی ها این جزیره را اشغال كردند. 2- ایران هرگز حاكمیت خود را بر بحرین به قدرت دیگری واگذاری نكرده و حاكم بحرین را به عنوان رئیس یك كشور به رسمیت نشناخته است. حتی شاه در مارس 1968 مسافرت خود را به عربستان سعودی به خاطر اعتراض به این كشور كه از حاكم بحرین به عنوان رئیس یك كشور در دیدار از عربستان سعودی استقبال كرده بود، لغو كرد. 3- ایران حمایت بریتانیا را از بحرین به عنوان مداخله در امور داخلی جزایر و در نتیجه در امور داخلی خود تلقی كرده است.
اما 20 سال بعد سیاست دولت ایران نسبت به بحرین تغییر كرد و ایران حاضر شد از حاكمیت خود نسبت به بحرین صرف نظر كند. عللی كه برای این امر ذكر می شد، متعدد بود. گفته می شد كه طی 150 سالی كه بحرین از ایران جدا شده و تحت تسلط انگلستان بوده، سیاست عربی كردن سكنه ایرانی الاصل بحرین با موفقیت دنبال شده است و در نتیجه پیوند فرهنگی ایران با بحرین سست شده است.
از اواسط قرن بیستم ادعاهای تاریخی ایران در مورد حاکمیت بر بحرین جدی شد. مجلس شورای ملی در آبان ۱۳۳۶ لایحهای را تصویب کرد که به موجب آن بحرین استان چهاردهم ایران اعلام شد. این اقدام و تهدید ایران در مورد تحریم هر سازمان و مجمع بینالمللی که بحرین را به رسمیت بشناسد، موضوع را پیچیده کرد. اما فشار بریتانیا به شاه به دست کشیدن ایران از ادعاهای ارضیاش نسبت به بحرین در روز ۲۳ مرداد ۱۳۵۰ انجامید.
🔹️اگه بحرین از ایران جدا نمی شد، این ناحیه از خلیج فارس، متعلق به ایران بود و رسما حرکت هر کشتی و نفتکشی به سمت عربستان و کویت و عراق، فقط با اجازه ایران و پرداخت حق ترانزیت به ایران ممکن بود!
🔹️جدایی بحرین، فقط جدایی جزیره بحرین نیست، جدایی نصف خلیج فارس از ایرانه!
😢 بحرین زمان محمد رضا شاه پهلوی و به دستور انگلیس از ایران جدا شد. امروز سالروز این خیانت است.
⛔️ببینید با چه توجیهاتی شاه استان چهاردهم ایران و مروارید خلیج فارس را از دامن ایران جدا کرد.
👤محمدضا پهلوی: بحرین #ارزشی ندارد!
🔻اکثریت ساکنان آن جزیره عرب هستند و به زبان #عربی سخن میگویند. به لحاظ اقتصادی مجمعالجزایر #بحرین دیگر اهمیت ندارند؛ زیرا نفت آنجا تمام شده و صید مروارید نیز صرفه اقتصادی ندارد. از نظر اهمیت #استراتژیکی و سوقالجیشی با وجود تسلط ایران بر تنگه هرمز آن جزایر #ارزشی ندارند.
📚عباس پرتوی مقدم، "بحرین چرا و چگونه از ایران جدا شد"، فصلنامه مطالعات تاریخی، زمستان 1385، شماره 15، ص 134.
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
جدا شدن بحرین از ایران.
⛔️ببینید با چه توجیهاتی شاه استان چهاردهم ایران و مروارید خلیج فارس را از دامن ایران جدا کرد
👤محمدضا پهلوی: بحرین #ارزشی ندارد!
🔻اکثریت ساکنان آن جزیره عرب هستند و به زبان #عربی سخن میگویند. به لحاظ اقتصادی مجمعالجزایر #بحرین دیگر اهمیت ندارند؛ زیرا نفت آنجا تمام شده و صید مروارید نیز صرفه اقتصادی ندارد. از نظر اهمیت #استراتژیکی و سوقالجیشی با وجود تسلط ایران بر تنگه هرمز آن جزایر #ارزشی ندارند.
عباس هویدا: به هیچ کس مربوط نیست، #بحرین دختر خودمان بود، به هر کس میخواستیم شوهرش دادیم.
📚عباس پرتوی مقدم، "بحرین چرا و چگونه از ایران جدا شد"، فصلنامه مطالعات تاریخی، زمستان 1385، شماره 15، ص 134.