#عفافگرایی
📝انتقاد از بدحجابی در نمايشگاه کتاب
🔷بیشتر کسانی که نمایشگاه کتاب امسال را دیده اند، در این نکته متفقاند که وضعیت و میزان #کشف_حجاب و استفاده از #پوشش_خلاف_عفت در نمایشگاه امسال، از سالهای گذشته زنندهتر است و تأسفآور این که وزارت ارشاد برنامه خاصی برای مهار و مدیریت این #وضعیت_ناهنجار و خلاف شرع نداشته و برای رفع تکلیف به نصب چند تابلوی کوچک با مضمون «نهی از چشم چرانی» اکتفا کرده است!
🔷وزارت ارشاد میتوانست تا حد زیادی وضع اسفبار بدحجابی در نمایشگاه کتاب را مهار و مدیریت کند، اگر مسئولان، اندکی برای #حکم_الهی_حجاب اهمیت قائل می شدند و برای رعایت آن برنامه ریزی می کردند!
🔷وقتی افراد متوجه #بی_تفاوتی مدیران نمایشگاه به مقوله حجاب و عفاف می شوند، در رفتار خلاف شرع خود تشویق شده و با دلیری و شجاعت به عمل خود ادامه می دهند!
📝لطفاً در صورت تمایل، اعتراض خود را اعلام بفرمایید و در نشر این پویش همکاری نمایید.
👉 https://www.farsnews.ir/my/c/141191
@umefafgaraei
#عفافگرایی
##سند_توسعه_پایدار_2030
🔷در تمهای آمادۀ نرم افزار پاورپوینت، دنبال تمی بودم تا متناسب با موضوع باشد و اسلایدهایم را بر اساس آن طراحی کنم. یکی از تمپلتها «LGBTQl» و با رنگهای خاص این گروه بود!
♨️چراکه یکی از نقاط تأکید سند توسعه پایدار 2030، اقلیتها ازجمله اقلیتهای جنسیتی بوده و جداً به دنبال آن میباشد.
✍️دکتر مجتبی همتی فر
🔺عبارت LGBT مخففی برای زنان همجنسگرا (Lesbian)، مردان همجنسگرا (Gay)، دوجنسیتیها (Bisexual) و تراجنسیتها (Transgender).
🔺گاهی یک حرف I نیز (Intersex) به آن اضافه میشود که حاصل LGBTI خواهد شد تا افرادی را شامل گردد که دوجنسه Intersex هستند؛ یعنی شرایط نادری که یک شخص با دستگاه تناسل مبهم یا با آلت تناسلی دارای ویژگیهای همزمان مرد و زن به دنیا میآید.
🔺گاهی نیز یک حرف Q(Questioning) به آن اضافه میشود و LGBTQI را تشکل میدهد که افرادی را شامل میشود که در جستجو و تجربه درمورد هویت جنسیت و گرایش جنس خود می¬باشند.
📚واقعیتِ آموزش در سند «توسعه پایدار» 2030: فلسفه، تضادها و چالشها
@umefafgaraei
#عفافگرایی
#طرح_جامع_عفاف_و_حجاب
🔔دعوت به همکاری #ستاد_امر_به_معروف_و_نهی_از_منکر کشور جهت اجرای طرح جامع عفاف و حجاب
📣اصلاح وضعیت نامطلوب پوشش در جامعه با اجرای طرح جامع عفاف و حجاب
🌿اهداف طرح:
🔸توقف روند رو به رشد بدحجابی در بازه زمانی مشخص
🔸ارتقای وضعیت حجاب جامعه
🔸بازگشت حجاب به روند قانونی و شرعی
🌿ویژگی های طرح:
🔺عدم تنش زایی
🔺اقناع فکری
🔺شروع از دستگاه های دولتی
🔺مستمر بودن
🔺مردمی بودن
🔺همه جانبه و جامع
🔺توأمان نمودن کار فرهنگی و اجرایی
👈🏻در صورت تمایل، با مراجعه به آدرس:
https://www.setad-abm.ir/
👈 و انتخاب گزینه طرح جامع عفاف و حجاب، میتوانید نسبت به مطالعه #خلاصه_طرح و ثبت نام اقدام نمایید.
@umefafgaraei
مسیر عفافگرایی
📣📣📣 چهارمین نشست #کارگروه_عفافگرایی_و_تربیت_جنسی در سال 1401 🔔#نشست_حضوری_و_مجازی 👥👥هماندیشی گروه
#عفافگرایی
#گزارش_نشست_چهارم
#تحلیل_فعالیتهای_پیشین_کارگروه
#ترسیم_افقهای_پیش_رو
🔰چهارمین نشست #کارگروه_عفافگرایی_و_تربیت_جنسی در سال 1401
💬 با عنوان «تحلیل فعالیتهای پیشین کارگروه عفافگرایی و تربیت جنسی و ترسیم افقهای پیشرو»
📜 🎁 به همراه گزارش یک دهه تلاش کارگروه عفافگرایی و تربیت جنسی و تقدیر از فعالان جلسات سال 1400🎁
👥👥به صورت هماندیشی گروهی
⏰در تاریخ چهارشنبه 21 اردیبهشت ساعت 16:30
🎧 بهصورت حضوری و همچنین وبینار، با مشارکت برخی از اعضای هیئت علمی، مسئولان و کارشناسان فرهنگی دانشگاه، روانشناسان، مربیان آموزشی و تربیتی، دانشجویان و علاقهمندان حوزه عفافگرایی برگزار شد.
❇️ در ابتدای نشست، #دکتر_سعیدی رضوانی مسئول کارگروه عفافگرایی، به ارائه #گزارش مختصری از فعالیتهای کارگروه در یک دهه فعالیت خود (اعم از مطالعات پژوهشی و دستاوردهای ارائه شده) پرداختند و درادامه #دکتر_مرتضی_مغربی، عضو محترم هیئت علمی دانشگاه فردوسی مشهد، به طور مشروح، به #نقد فعالیتهای کارگروه عفافگرایی و پیشنهاداتی در راستای کاربردی تر شدن جلسات پرداختند و سپس سایر اعضای جلسه نیز، به ارائه نقد و نظر و پیشنهاد در خصوص فعالیتهای کارگروه در جهت مؤثرتر شدن فعالیتها اهتمام ورزیدند. در انتهای جلسه نیز، ضمن ارائه گزارشی از فعالیتهای کارگروه و تعداد افراد مشارکت کننده در جلسات کارگروه، از #ده_عضو_فعال که در بیش از نیمی از جلسات کارگروه در سال 1400 شرکت نموده بودند، تقدیر شد.
🍃🌺🌺🌺🍃
@umefafgaraei
#عفافگرایی
#گزارش_نشست_چهارم
#تحلیل_فعالیتهای_پیشین_کارگروه
#ترسیم_افقهای_پیش_رو
📝گزیده ای از انتقادات، نظرات و پیشنهادات دکتر مغربی:
🔷 هر گروه پژوهشی غیر از کارگروه عفافگرایی هم بود، مراحل تکاملی کارگروه را که دکتر سعیدی بیان کردند طی میکرد. اما سنگ بنای هر گروه پژوهشی این است که براساس اسلوب آکادمیک و واقعیت موجود در جامعه باشد. گروه های پژوهشی باید گلوگاه ها را کشف نموده و بر آن اساس، نسخه بپیچند و یا هشدار بدهند. اگر کارگروه هم به این سطح برسد که خوب است و درنهایت هم باید دانش به دست آورده را به روشهای مختلف منتشر کنند. پیدا کردن زبان مشترک با مخاطب (کودک، جوانان و مدیران) از اهمیت بسیار برخوردار است و مرحله بعدی منوط به گذراندن این دوره است و درواقع گروه پژوهشی به جزء زنده ای از جامعه تبدیل میشود.
🔷 کارگروه عفافگرایی در سطح اول و دوم از وضعیت سبز برخوردار است و در سطوح سوم تا پنجم وضعیت زرد دارد و در سطح ششم و هفتم ناموفق است.
🔷 فعالیتهای کارگروه باید باقیات صالحات باشد و قائل به فرد نباشد و توسط دیگران ادامه یابد و این امر مستلزم رسیدن به سطح اکوسیستم زنده است و در این صورت مؤمنان بیشتری درگیر انجام امور فرهنگی میشوند و افزایش همدلی مؤمنان، منجر به زمینه سازی ظهور حضرت ولیعصر خواهد شد.
🔷هدفگیری واقعیت در کارگروه عفافگرایی صورت گرفته، اما پروژه های دانشجویی باید هدفمندتر باشد و برخی موارد دیگر هم باید مورد مطالعه آکادمیک قرار بگیرد.
🔷کشف گلوگاه هایی نظیر چگونگی فعالیت شیطان و شبهات غالب نیز باید در دستور کار کارگروه قرار بگیرد و...
@umefafgaraei
#عفافگرایی
#گزارش_نشست_چهارم
#ترسیم_افقهای_پیش_رو
📝گزیده ای از انتقادات و پیشنهادات برخی از اعضای کارگروه:
🔶 دکتر صابری فتحی: ضمن تشکر از دکتر مغربی، امید است که ایشان در جهت اجرایی نمودن پیشنهادات خود برای کارگروه نیز، همکاری داشته باشند و اگر بتوانند از ظرفیت دانشجویان در این زمینه بهره مند شوند، عالی خواهد بود. شناسایی افراد فرهنگی در سطح شهر نیز، قطعاً مؤثر خواهد بود. وظایف باید تقسیم شود و مسلماً کارگروه تمایل دارد که وجهه علمی خود را همچنان حفظ نماید و برای برخی امور نیاز به مشارکت افرادی خارج از دانشگاه احساس میشود. در خصوص سند 2030، فعالیتهای کارگروه نهایتاً منجر به کتاب شد و این کتاب مورد توجه شورای انقلاب فرهنگی قرار گرفت و به نوعی برخی را خلع سلاح کرد و این کتاب میتواند راهگشای برخی افراد برای استناد باشد.
🔶 دکتر اسلامیان: عدم همکاری برخی مسئولان در گذشته، مشهود است ولی در عین حال، کارگروه بدون درنظر گرفتن منافع اعضای خود، در راستای اجرای دغدغه های فرهنگی، در حوزه های پژوهشی و عملیاتی حرکت نمود. پاشنه آشیل فعالیتهای اجتماعی، ازجمله عفاف و حجاب و امر به معروف، انجام آن توسط افراد متخصص است و آسیب زا بودن فضای فرهنگی و اجتماعی، ناشی از ورود افراد غیرمتخصص است. یکی از اشکالات فعالان فرهنگی در کشور، مدعی بودن و قائل نبودن به استفاده از دیدگاه ها و نظرات دیگران است.
🔶 خانم مواسات: در جریان فعالیتهای علمی در خصوص سند 2030 هستم و سؤالم این است که آیا در زمینه عملیاتی نیز کاری انجام شده؟ آیا از مسئولان خواسته شده در جهت تبیین این موضوع اقدام کنند؟
@umefafgaraei
#عفافگرایی
#گزارش_نشست_چهارم
#ترسیم_افقهای_پیش_رو
📝گزیده ای از انتقادات و پیشنهادات برخی از اعضای کارگروه:
🔶 خانم کمالی: کاش مسئولانی که قدرت دارند، نسبت به مشکلات جامعه حساسیت بیشتری داشته باشند و کاری جز غصه خوردن از دست دغدغه مندان برنمی آید. تا زمانی که صحبتهای کارگروه، وارد بطن جامعه نشود، فایده ای نخواهد داشت؟ چرا کسانی که باید دادشان دربیاید، ساکتند؟ اگر بنده امشب بمیرم، اولین چیزی که شهدا از من میپرسند این است که چرا تو این مسائل را دیدی و چیزی نگفتی؟! پس لرزه های فرهنگی آغاز شده و باید نگران آینده باشیم. چند تلوزیون شهری در مشهد تبلیغ عفاف را میکند؟! آیا تاکنون از دانشجوی عفیف در سطح دانشگاه، تقدیر شده است؟!
🔶 خانم امیری: ساخت کلیپ های کوتاه و پلاگاردهای تصویری به انتقال مفاهیم کمک میکند. هرچند مستلزم هزینه میباشد؛ اما اینگونه پلاگاردهای داستان گونه در دبیرستان های دخترانه جواب داده و نمایش گونه بودن امر به معروف و نهی از منکر خیلی مؤثرتر است.
🔶 آقای یوسفی: نکته ای که گاهاً در جمعهای تخصصی، فراموش میشود چاقوی دولبه است. زمانی که دشمن از جایی به ما آسیب میزند، ما هم میتوانیم از همانجا به او ضربه بزنیم. برای مثال غرب خواست که به جوانان ضربه بزند و مقام معظم رهبری در مقابل، جوانان کشور را امید خود معرفی کردند. باید به دنبال اثرگذاری های اجتماعی حرکت کنیم و آنها را به گوش مردم برسانیم. هجمه بزرگ هست، اما مشکلات آنقدر حاد نیست و یادمان رفته که به برکت خون شهدا، کشور ارثیه ای دارد که قابل دفاع است. اگر منطقاً با مردم صحبت شود، همراه خواهند بود.
@umefafgaraei
#عفافگرایی
#گزارش_نشست_چهارم
#ترسیم_افقهای_پیش_رو
📝گزیده ای از انتقادات و پیشنهادات برخی از اعضای کارگروه:
🔶 دکتر تقی پور: در این کارگروه افراد بدون چشمداشت کار میکنند و مظلوم واقع شدند. درواقع کارهای فرهنگی از صدر اسلام محدود بوده و در ادامه وسعت پیدا کرده و از این بابت نگران نباشیم. در خصوص این نقد که چرا جامعه به سمت کارگروه نمی آید، این نکته قابل عرض است که افزایش هجمه های فرهنگی غرب، باعث به چشم نیامدن فعالیتهای کارگروه میباشد و همین کارهای لاک پشتی کارگروه را باید از نورانیت اهل بیت دانست. نیاز به واسطه هایی برای ارائه کارهای علمی کارگروه به سطح جامعه و زبان متناسب با گروه های مختلف وجود دارد. پیشنهاد مکاتبه با دانشگاه فرهنگیان را دارم. کشف عوامل مؤثر را افزایش دهیم و صدای بلندگوی کارگروه را بلندتر کنیم و جلسات در مکانهای خاصی مثل ادرات و امکان عمومی برگزار شود.
🔶 آقای عطاری: زحمات و سابقه فعالیت کارگروه گسترده است و بهتر است در مقام پاسخ به انتقادات یکدیگر برنیاییم و به کشف ضعفها بپردازیم و در جهت تکامل کارگروه حرکت کنیم. این کارگروه زیر نظر پژوهشکده است و به زعم خودم تنها جایی که از کارگروه حمایت نمیکند همین پژوهشکده است. کارگروه را میتوان فعالتر کرد و از حالت صرفاً تولید علم خارج کرد و محتواهای آن را به کف جامعه رساند. بهتر است که کارگروه را قبل از ارائه به جاهای دیگر، به خود دانشگاه معرفی کنیم و سپس مؤسسه های بیرون از دانشگاه و نامه نگاری با آنها انجام شود. کارگروه عفافگرایی دانشگاه به نسبت سایر کارگروه های دانشگاه، طیف وسیعتری را داشته و دارد.
@umefafgaraei
#عفافگرایی
#گزارش_نشست_چهارم
#ترسیم_افقهای_پیش_رو
📝گزیده ای از انتقادات و پیشنهادات برخی از اعضای کارگروه:
🔶 آقای محروقی: ما به ازای بیرونی این کارگروه، در سطح جامعه دیده نمیشود و بهتر است در اولین فرصت از شهردار برای حضور در این کارگروه دعوت و دستاوردهای کارگروه به ایشان ارائه شود. مسائل عفاف و حجاب باید در سطح کلان و کشوری بررسی شود. بازتعریف حجاب باید صورت گیرد و به درستی تبیین شود. نماینده ولی فقیه در دانشگاه آیا به کارگروه دعوت شده اند؟ ایشان در راستای تبیین ارزشهای دینی مسئولیت دارند و باید کارگروه از اظهارات نظر ایشان از منظر دینی و شرعی بهره مند شود.
🔶 آقای سهندی: از سیستمی میتوان انتظار آورده داشت که دارای یک سر و یک بدن باشد. در صورتی که تنها سر و نظریه باشد، دستاوردی ندارد. اکنون که در جنگ نرم و فرهنگی قرار داریم اهمیت این موضوع بیشتر است. اگر کارگروه و فعالیتهای آن را به سر سیستم تشبیه کنیم، کارگروه بدنی ندارد و درواقع نیاز به دست و پا دارد و در غیر اینصورت برکت و دوام نخواهد داشت.
🔶 استاد محمدی مقدم: نیت و هدف کارگروه منجر به استمرار فعالیتهای آن در سالهای متوالی شده است و انشاالله اثرات مؤثری هم داشته باشد. این کارگروه ظرفیت این را دارد که در خصوص اسلامی سازی روانشناسی در شاخه تربیت جنسی فعالیتهایی را داشته باشد. بسیاری از مشکلات مملکت، به علوم انسانی غربی برمیگردد و مشکلات بشریت هم همین علوم انسانی است و تعطیلی دانشگاه ها توسط امام رضوان الله نیز تحقق یافتنِ اسلامی سازی علوم انسانی بود که به دلیل عدم همراهی مسئولان وقت محقق نشد.
@umefafgaraei
#عفافگرایی
#گزارش_نشست_چهارم
#ترسیم_افقهای_پیش_رو
📝گزیده ای از انتقادات و پیشنهادات برخی از اعضای کارگروه:
🔶 خانم روضه: با نگاهی به جلسات برگزار شده در سال گذشته که مشارکت داشتم، متوجه شدم که موارد قابل توجهی از مفاد جلسات را، در خاطر ندارم و بعضی از موضوعات جسته و گریخته است. پیشنهادم برای نشستهای کارگروه این است که محوری تعیین شود و موضوعی خاص، از جنبه های مختلف بررسی شود؛ در این صورت اثربخشی بهتری دارد.
🔶 آقای ابوترابیان: در خصوص پیشنهاداتی که عرضه شد مبنی بر اینکه کارگروه در مکانهای مختلفی برگزار شود، این نکته قابل عرض است که عمدتاً باید نتایج کارگروه در آن مکانها ارائه شود نه خود جلسات. زحمتهای کارگروه زیاد بوده، ولی چکیده فعالیتها به مکانها و افراد مختلف ارائه نشده است. در این کارگروه انواع مخاطبها تعریف نشده و جلساتی بوده که خاص خانمها بوده، اما بیشتر آقایان به آن موضوع ورود کرده اند و حتی گاهی برخی موضوعات میطلبد که جلسات ویژه خانمها برگزار شود. با توجه به تجربه مسئولیت خود در سطح آموزش و پرورش استان عرض میکنم که بزرگترین مشکل معلمان ما در برخی مدارس دخترانه است و اکنون شرایط بدتر است. همچنین اگر از مسئولان آموزش و پرورش در خصوص سند 2030، جویا شوید هیچ اطلاعاتی ندارند و متأسفانه نادانسته آن را اجرا میکنند. بهتر است از اساتید سایر دانشگاه ها در سطح کشور نیز در این جلسات حضور یابند و مجازی بودن جلسه این امکان را میسر میکند.
🎥 لینک فیلم قابل دانلود جلسه برگزار شده: 👇
https://fumdrive.um.ac.ir/index.php/s/wynJYzaNECrwNBg
@umefafgaraei
📣📣📣 ششمین نشست #کارگروه_عفافگرایی_و_تربیت_جنسی در سال 1401
🔔#نشست_حضوری_و_مجازی
💬 با عنوان: «مهندسی تبدیل علم عفاف به عمل عفاف»
🎤ارائه دهندگان:
👤حجتالاسلام استاد مسلم داودینژاد؛ مدرس و مشاور خانواده و مدیر باشگاه دختران موفق
👤آقای مهدی وارستهپور؛ مسئول اجرایی باشگاه دختران موفق
📆زمان: چهارشنبه 4 خرداد ماه ساعت 16:30
🎥همراه با پخش مستند؛ ساعت 16:20
🎧 آدرس اتاق مجازی:
vroom.um.ac.ir/saeedy
🔊لطفاً با انتشار این پیام، در دعوت از همکاران و علاقه مندان، با ما همراه شوید💐
@umefafgaraei
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
#عفافگرایی
#تربیت_جنسی
🎥 بیماری تنهایی
✅ اولین راه پیشگیری از #آسیبهای_جنسی در نوجوانان، تنها نبودن است.
⚠️ بسیاری از کارشناسان معتقدند، اختلالات جنسی #بیماری_تنهایی است.
🔶 هیچ وقت به بچه های خود اتاق مجزا (با مالکیت فرزند) ندهید. این کار خلاف تربیت و آغاز مشکلات است.
🎙 استاد تراشیون
@umefafgaraei
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
#عفافگرایی
🎥ظلم به زنان با حجاب!
❇️چرا با #حجاب به زنان #ظلم میکنید؟!
🍃🌹🍃🍃🍃
🍃🍃🌹🍃🍃
🍃🍃🍃🌹🍃
🍃🍃🌹🍃🍃
🍃🌹🍃🍃🍃
@umefafgaraei
#عفافگرایی
#وبینار_علمی_حجاب
🔰کرسی علمی ترویجی با موضوع "معناشناسی واژه های پوشش در قرآن کریم «واژه خمار»"
🔻ارائه بحث:
حجت الاسلام والمسلمین دکتر مجید دهقان "عضو هیئت علمی گروه فقه و حقوق پژوهشکده زن و خانواده"
🔻کارشناس ناقد:
حجت الاسلام والمسلمین دکتر سیدمحمود طیب حسینی "عضو هیئت علمی گروه قرآن پژوهی پژوهشگاه حوزه و دانشگاه"
🔻مدیر جلسه: حجت الاسلام والمسلمین امیرمهاجر میلانی "عضو هیئت علمی گروه فقه و حقوق پژوهشکده زن و خانواده"
📅 یکشنبه 8 خرداد 1401
⏰ ساعت 11
🏢 سالن نشست های پژوهشکده زن و خانواده (بصورت حضوری و برخط)
✅ لینک حضور برخط در اسکای روم:
🔗live.wfrc.ac.ir
📍محل برگزاری کرسی: قم بلوار الغدیر، کوچه 10، پلاک 5 طبقه ششم، سالن جلسات
@umefafgaraei
مسیر عفافگرایی
📣📣📣 پنجمین نشست #کارگروه_عفافگرایی_و_تربیت_جنسی در سال 1401 🔔#نشست_حضوری_و_مجازی 💬 با عنوان: «چالش
#عفافگرایی
#گزارش_نشست_پنجم
#چالشهای_آینده_تربیت_جنسی_در_داستانهای_ترجمه_ای
🔰پنجمین نشست #کارگروه_عفافگرایی_و_تربیت_جنسی در سال 1401
💬 با عنوان «چالشهای آینده تربیت جنسی در داستانهای ترجمه ای»
👤با ارائه دکتر محمود سعیدی رضوانی
⏰چهارشنبه 28 اردیبهشت ساعت 16:30
🎧 بهصورت حضوری و همچنین وبینار، با مشارکت برخی از علاقه مندان حوزه عفافگرایی و تربیت جنسی برگزار شد.
🔶🔷🔷🔷🔶
❇️ در ابتدای نشست، #دکتر_سعیدی رضوانی به بیان اهمیت آینده پژوهی پرداختند و اذعان نمودند که #آینده_پژوهی یکی از ابزارهای نوین شناسایی و برنامه ریزی، برای مقابله با #بحرانهای_آینده است. ایشان نقش دوره کودکی و نوجوانی را، در فراگیری آموزش زیربنایی و اساسی، پایه گذاری عادتها، روابط کودک با دیگران، بااهمیت دانستند.
🔷ایشان پس از بیان اهمیت تربیت جنسی، افزودند با توجه به رویکردهای نوین تربیتی، بهره گیری از ابزارها و ضرورت استفاده از روشهای هنری نظیر فیلم، انیمیشن و #کتاب، احساس میگردد. برای مثال، داستانها به دلیل بیان غیرمستقیم، پیوند خوردن با احساسات، بهره گیری از تخیّل و عینی کردن موضوع، در میزان گرایش مخاطبان و یادگیری آنها، از آموزشهای رسمی تأثیرگذارترند.
🔷اما کتابهای داستانی که در دسترس کودکان و نوجوانان ایرانی قرار دارد، عمدتاً بهصورت #ترجمه بوده و فاقد اهداف تعیین شده در خصوص #تربیت_جنسی_اسلامی میباشد.
📌ازاینرو، ضروری است، برای ترسیم آینده ای مطلوب، معضلات آشکار و پنهان کتابهای داستانی، بعنوان یکی از مهمترین ابعاد تربیت اسلامی، بیش از پیش مورد توجه قرار گیرد.
@umefafgaraei
#عفافگرایی
#گزارش_نشست_پنجم
#چالشهای_آینده_تربیت_جنسی_در_داستانهای_ترجمه_ای
📝پژوهش حاضر در پی آن است که مهمترین مفاهیم، آسیبها و چالشهای آیندۀ تربیت جنسیِ داستانهای ترجمه ای گروه سنی کودک و نوجوان را شناسایی نماید.
📚بدینمنظور به شیوه تحلیل محتوا، #هفت_کتاب_داستان منتشر شده توسط انتشارات هوپا (با تیراژ بالا و پرفروش و مخصوص رده سنی 10 تا 16 سال)، که درون مایه های اخلاقی، تربیتی و سرگرمی دارند، بررسی و محتواهای ارائه شده استخراج و آسیب شناسی شد.
1️⃣ تام گیتس 1 (بخوانید و بزنید زیر خنده)
2️⃣ تام گیتس 2 (بهانه های عالی)
3️⃣ چگونه پدرومادر خود را تربیت کنیم
4️⃣ چگونه پدرومادر خود را به روزر سانی کنیم؟
5️⃣ چگونه سر پدرومادر خود را گول بمالیم؟
6️⃣ پدرومادرم دیوانه ام کرده اند
7️⃣ پدرومادرم زده اند به سیم آخر
🍃🌺🌺🌺🍃
📜درمجموع 1997 صفحه، بر اساس معیار توصیف (مؤلفه های تربیت جنسی مطرح شده در گزارش سعیدی (1396)) مورد بررسی قرار گرفت و از تجزیه و تحلیل داده ها، 25 زیرطبقه کشف گردید که در چهار طبقه با عناوین «والدین بی ارزش»، «هبوط بزرگترها»، «هنجارشکنی جنسی» و «روحیه اباحی گری» طبقه بندی شد.
🔶یافته ها حاکی از آن است که مخاطبان کودک و نوجوان، با مطالعه این کتابهای داستان، آموزه هایی در خلاف جهت #تربیت_جنسی_اسلامی فرامیگیرند و این آموزه ها، چالشهای متعددی را در آیندۀ آنها به همراه خواهد داشت.
🔶در صورت عدم آینده نگری و ادامۀ روند فعلی، انتظار میرود آیندۀ رفتارِ جنسی #نسل_آینده_ساز، بیش از پیش به مخاطره افتد.
@umefafgaraei
#عفافگرایی
#گزارش_نشست_پنجم
#چالشهای_آینده_تربیت_جنسی_در_داستانهای_ترجمه_ای
👈 25 زیرطبقه دسته بندی شده عبارتند از:
1️⃣ والدین بی ارزش
1. توهین به پدر
2. توهین به مادر
3. دادن القاب و نسبتهای نامناسب به والدین
4. زورگویی و تهدید والدین
5. تمسخر و ملامت والدین
6. گول زدن والدین
7. ظالم نشان دادن والدین
8. تحقیر جایگاه والدین
9. زیردست فرض کردن والدین برای فرزندان
🌴🌴🌴🌴🌴
2️⃣ هبوط بزرگترها
10. اهانت به پدربزرگ و مادربزرگ
11. اهانت به بزرگترها
12. توهین به معلمان
13. توهین به مسئولان مدرسه
🌴🌴🌴🌴🌴
3️⃣ هنجارشکنی جنسی
14. ارتباط عاطفی جنسی با جنس مخالف
15. استقبال والدین از ارتباط فرزند با جنس مخالف
16. ایجاد فضا و نگاه جنسی
17. بی غیرتی نسبت به روابط خواهر
🌴🌴🌴🌴🌴
4️⃣ روحیه اباحه گری
18. لذتبخش جلوه دادن آزار و تمسخر خواهر و برادر
19. تمسخر و تحقیر دوستان
20. اشاعه موسیقی راک
21. تلقین تنفر از مدرسه و مدرسه گریزی
22. آموزش تقلب و دروغگویی
23. عدم عزت نفس
24. آموزش تنبلی و الواطی گری
25. ترویج نگهداری حیوان خانگی
🌴🌴🌴🌴🌴
@umefafgaraei
#عفافگرایی
#گزارش_نشست_پنجم
#چالشهای_آینده_تربیت_جنسی_در_داستانهای_ترجمه_ای
🔺در داستانها به وضوح مطرح میشود که کار تعریف شده پدرومادر، تأمین پول، غذا و لباس فرزندان است و پدرومادر نیز، این #وظیفه را میپذیرند؛ اما گویا فرزندان هیچ وظیفه ای غیر از مدیریتِ این کارگرها ندارند!
🔻همچنین بیشتر از گفتار، مجموعه رفتارهای شخصیتهای اصلی، در این داستانها #توهین_آمیز است.
🔺روایت داستانی در این کتابها، در یک فضای هیجانی و کاملاً دلچسب به مخاطب نوجوان عرضه میشود که #اثربخشی بسیار بیشتری نسبت به دروس ارائه شده در مدارس دارد.
🔻درمجموع، آنچه آمده (#برنامه_آشکار)، آنچه نیامده (#برنامه_پوچ)، هنرِ نوشتاری نویسنده و تصویرسازی بسیار جذاب در سایۀ بینش لائیکی و آتئیسمی (#برنامه_ضمنی)، محصولی را به دست داده است که سمی ترین خوراکهای فکری را برای حال و بهویژه آیندۀ کودکان و نوجوانان این مرزوبوم، فرآهم آورده است.
🔺نقطۀ تمرکز و مشترکِ این کتابها، که با مجوز رسمی وزارت ارشاد به جامعه ارائه شده؛ از بین بردن مرجعیت پدرومادر، عادی سازی لذت طلبی و در یک کلام، تسلط باورهای کاملاً اباحه گرانه بر اذهان قشر #آینده_ساز کودک و نوجوان است.
🎥 لینک فیلم قابل دانلود جلسه برگزار شده: 👇
https://fumdrive.um.ac.ir/index.php/s/WJ7sRPcTxMK5Tka
🔖لینک پاورپوینت ارائه شده: 👇
https://fumdrive.um.ac.ir/index.php/s/4XyTtJzYo8aFRcT
📝لینک مقاله منتشر شده در فصلنامه آینده پژوهی انقلاب اسلامی: 👇
https://fumdrive.um.ac.ir/index.php/s/F73boSYrsWzTFF5
@umefafgaraei
#عفافگرایی
#عفاف_و_حجاب
#تبعات_انفجار_فرهنگی
🔶 این روزها شاهد #تبعات بسیار سنگین اجتماعی، سیاسی، مهندسی و ملی ریزش و #آوار شدن یک ساختمان ده طبقه، که بدون رعایت و به دور از نظارتهای مراجع ذی صلاح ساخته شده و قبل از صدور و تأیید مجوزهای لازم، مورد بهره برداری قرار گرفته هستیم!
👈 امروزه اینجانبان، نیروهای مردمی و #تشکلات_عفاف_و_حجاب
🔷متأسفانه شاهد دایر شدن، فعالیت و بهره برداری برج ها و مجتمع های بسیار مرتفع و وسیع، با کارکرد فرهنگی و اجتماعی بسیار معیوب و ناصواب، در زمینه عفاف و حجاب و فرهنگ شهر بزرگ مشهد هستیم...
🔶 و کجی، خرابی، ابتذال و #ولنگاری_مهندسی_اجتماعی_و_فرهنگی این مجتمع ها و مراکز را بیشتر از یکسال و اندی است که با صدای بلند به سازمانهای ناظر مهندسی اجتماعی و فرهنگی شهرمان اعلام کرده و فریاد می زنیم.
🔷حال آیا نهادهای ناظر و مسئول، منتظر وقوع یک #انفجار_فرهنگی و ابتذالی بسیار زننده در این ساختار اجتماعی و فرهنگ هستند؟ تا بعد از آن به خود بیایند و دنبال مقصر بگردند؟
🔶 چقدر شکل نظارت، هشدارها، تلنگرها و #اعلام_خطر های کارگروه عفاف و حجاب جبهه انقلاب، مشابه هشدارهای سازمان نظام مهندسی به سازندگان و مدیران و مسئولان آبادان است!!!
📌 آیا لازم است حتماً یک نمایش یا حرکت بسیار زننده ضدفرهنگی و غیراخلاقی در این سازه اجتماعی به وقوع بپیوندد تا آقایان به خود بیایند و اقدام کنند؟
⚠️ آیا توجه دارند که آواربرداری، رفع اثر و آسیبهای چنین انفجاری، بعد از بروز آن چقدر سخت خواهد بود؟!
✍️محمدحسن صمدی
@umefafgaraei
#عفافگرایی
#عفاف_و_حجاب
👇دبیر شورای فرهنگ عمومی:
⛔️مانتوی "کوتاه و جلوباز" #ممنوع است!
🔺اخباری مبنی بر تغییر کیفیت واردات پارچه چادری از کالای درجه چهار به درجه یک، در رسانهها منتشر شد. بر این اساس مقرر شد تعرفه واردات پارچه چادری به صفر برسد.
👈با این حال دکتر #سیدمجید_امامی، دبیر شورای فرهنگ عمومی کشور با ردّ این خبر گفت:
🔻آنچه که در رسانهها درباره به صفر رسیدن #تعرفه_واردات_چادر منتشر شد، یک اشتباه رسانهای بود. طبق مصوبه، تعرفه واردات چادر درجه یک، ۱۰ درصد شده است؛ با این اقدام انتظار می رود بهبودی در کیفیت و #قیمت_چادر در کشور اتفاق بیفتد و تمام دستگاههای مربوطه شایسته و بایسته است در پیشبرد این قانون اقدامات لازم را انجام دهند.
🔺وی درباره اعلام #ممنوعیت_مانتوهای_جلوباز، گفت: مانتوهایی که قد آنها تا بالای زانو باشد ممنوع است و جلوی مانتوها باید روی هم بیاید و دکمه داشته باشد.
🔻دکتر امامی ادامه داد: مهمترین راهبرد ما لباس ساده، #عفیفانه، زیبا و ارزان است. در حال حاضر انتخاب دست مردم نیست و مجبور به خریدند.
🔺متأسفانه از جهت شاخص سلامت، قیمت و کیفیت پارچه هم همه ناراضیاند. امید است که با همکاری دستگاههای مربوطه شاهد #تحول در فرهنگ عمومی کشور به ویژه در بحث #عفاف_و_حجاب باشیم.
https://www.qudsonline.ir/news/800841/
@umefafgaraei
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
#عفافگرایی
🎥سپاه آمران کجا هستند؟!
🌿سلام بر #فرماندۀ وحیدی که منتظر تشکیل "سپاه عظیم آمران به معروف و ناهیان از منکر" هستند.
🌷🌷🌷
@umefafgaraei
#عفافگرایی
#تربیت_جنسی
📚معرفی کتاب "تفاوت های جنسیتی را جدی بگیریم"
🔷 آیا الگوهای رفتار و ویژگیهای زنانه و مردانه ساخته فرهنگ و اجتماعند؟
🔶 آیا گسترش فرهنگ تساوی زن و مرد در زمینه نقشهای مختلف، زمینهساز عدالت اجتماعی یا عدالت جنسیتی است؟
🔷 جامعه غرب، در خلال دهههای قرن گذشته، بزرگترین آزمایشگاه فرضیات مربوط به این سؤالها بوده است. آنها تلاش کردهاند جوامع دیگر را به نوعی با خود همصدا کرده و آنها را به سوی این #بی_تعادلی_باطنی سوق دهند.
🔶 تفکر فراماسونری رهبران بلاد غرب، سود کلان خود را در این دیدند که با تبلیغ فروریزی مرزهای جنسیتی #ساختار_اجتماعی را تغییر دهند.
🔷 اما آنها در آتش جهنمی که خود برپا کردند، اکنون و به طور واضحتر چند دهه دیگر خواهند سوخت.
🔶 کتاب حاضر نمونهای از اسناد علمی این #فروریزی است.
🔷 خواننده، به خصوص محققان متعهد ایرانی، با مطالعه این کتاب به وضوح درخواهند یافت که فرضیات چند دهه قبل در زمینه روابط زن و مرد اکنون تأیید نمیشوند و حتی زنان فمینیست به طور ضمنی و آشکار به این مسأله واقفند.
🔶 ترتیب مطالعات روشنگرانهای که بتواند پیروی کورکورانه (و متأسفانه با تأخیر) قشری از جامعه را تحت تأثیر قرار دهد، رسالت عمده محققان داخلی و بیان مطالب این کتاب در محافل مختلف بخشی از نقاب چهره شیطانی تفکر فراماسونری غرب را برمیدارد.
✍️ پدیدآورنده: استون ای. رودز
✍️ ترجمه و نگارش: معصومه محمدی
✍️ ویراستار علمی: دکتر مسعود جانبزرگی
📚 ناشر: پژوهشگاه حوزه و دانشگاه
👈لینک خرید و مطالعه 30 صفحه اول کتاب
https://rihu.ac.ir/fa/book/29901/
@umefafgaraei
#عفافگرایی
#ولادت_حضرت_معصومه(س)
#اسوه_عفاف
🍃عصمت به پای عصمت تو سجده میکند
🍃معصومه ای و عصمت کبرای دیگری
🔷#حضرت_معصومه (س) فلسفه شیدایی و غزل ماندن و بودن هستند.
🔷حضرت معصومه (س) یعنی #قداست_مریم (س)، #عصمت_فاطمه (س) و ادامه قصه #غصه_های_زینب (س) در جستوجوی برادر.
🍃🌹🌹🌹🍃
🍃#پیامبر_اکرم (ص) فرمودند: هر خانه ای که در آن #دختر باشد، هر روز دوازده برکت و رحمت از آسمان، ارزانی اش می شود و زیارت فرشتگان از آن خانه قطع نمی گردد.
🌹اول ذیقعده ولادت اُخت الرضا #حضرت_معصومه سلام الله و #روز_دختر بر #عفافگرایان تهنیت باد.
@umefafgaraei
#عفافگرایی
#جنگ_فرهنگی
⚠️اختلاس یا بی عفتی: کدام #گناه بزرگتر است؟!
✅ پاسخی درخور برای شبهه اهمیت بیشتر مقابله با اختلاس یا بی عفتی، که پس از احصای نظرات #نخبگان، برای انتقال سریع به مخاطب خاکستری و سیاه، تحت تخلیص و بازآرایی مفصل قرار گرفته است.
🌱🌾🌱🌾🌱
@umefafgaraei
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
#عفافگرایی
🎥بازگشت به عفاف
#حجاب
❇️برخی به تبعیت از #شیطان_رجیم و #هوای_نفس، از لحظات #کشف_حجاب خود فیلم و عکس می گیرند و در فضای مجازی منتشر می کنند و برخی نیز، در پی اجرای#دستور_خداوند، از لحظات #باحجاب_شدن خود فیلم می گیرند و منتشر می کنند.
📌به راستی، #برنده و #بازنده واقعی این دو جریان، چه کسانی خواهند بود؟!
@umefafgaraei