eitaa logo
وارثین (کانال مدرسه علمیه ولیعصر کرمانی‌ها «عج» ارائه مطالب علمی ، اخلاقی، آموزشی و پژوهشی)
553 دنبال‌کننده
1.6هزار عکس
751 ویدیو
1.3هزار فایل
مشاهده در ایتا
دانلود
🚨🚨🚨 توجه. توجه 🚨🚨🚨 تربیت پژوهشگر در حوزه زن وخانواده به همت اداره پژوهش مدیریت حوزه علمیه خراسان شمالی و هئیت اندیشه ورز خانواده برگزار میگردد. 📌شرح در تصویر 👆 علاقه مندان جهت ثبت نام وشرکت در دوره می‌تواند با شماره تلفن 09158851451 تماس بگیرند اطلاعات بیشتر در کانال زیر در پیام رسان ایتا👇👇 https://eitaa.com/joinchat/2320367677C6b61042ee9 •┈┈••••✾•🌿🌺🌿•✾•••┈┈•                                              ( ارائه مطالب علمی وپژوهشی و مشاوره پژوهشی) 🆔️@valiasrk
📜 استاد محمدحسین 🚦آیا علیه السلام دختری به نام داشته اند؟ 📍برخی به کلی داشتن دختری به نام رقیه را برای علیه السلام نفی کردند. 📍برخی معتقدند امام حسین علیه السلام فقط دو دختر داشته به نامهای و . لذا از نظر آنها داستان حضرت بی مبنا است. 📍 اما من خدمت شما عرض کنم اگرچه تعداد دختران امام حسین علیه السلام را دو تن به نامهای فاطمه و سکینه نامیده است، ولی این تنها نقل ما نیست بلکه ما نقل های دیگری هم داریم که تعداد دختران امام را بیش از دوتن ذکر کرده است. 📍مثل کتاب که نَسَب شناس است و تخصصی این کاررا کرده و حال اینکه نسب شناس نیست. 📍 همینطور در مازندرانی، تعداد دختران امام حسین علیه‌السلام را سه یا چهار دختر ذکر کرده اند. 📍این منابع از نظر اعتبار یکسان هستند و نمیتوانیم بگوییم فقط نقل شیخ مفید برای ما ملاک است، پس احتمال اینکه امام حسین علیه السلام دختر دیگری غیر از این دوتن داشته باشد از نداشتن آن بیشتر هم هست. 📍 اما راجع به خرابه شام که عده ای سوال کرده‌اند که چرا در منابع اولیه چنین نقلی نیامده است، اتفاقاً در کتاب شیعی متعلق به قرن هفتم آمده است. 📍پاسخ بنده به این نکته این است که اولاً صاحب کتاب کامل بهایی از طرف علمای بزرگ شیعه توثیق شده است. 📍ثانیا او معاصر صاحب است. سید‌بن‌طاووس هم در لهوف مطالبی دارد که مورخان و مقتل نویسان پیش از او چنین نقلی را نیاورده‌اند. 📍حالا چرا ما از سیدابن طاووس به قول معروف چشم بسته می پذیریم چیزهایی را که دیگران نقل نکرده اند و اختصاصی اوست، اما از عمادالدین طبری که معاصر سیدابن طاووس است و از سلامتش هم شک نداریم وقتی مطلبی را با ذکر سند معرفی و مطرح کرده است، نپذیریم. میگوید داستان خرابه شام و شهادت حضرت رقیه علیهاالسلام در کتاب از که پیرامون زشتی‌های و کارهای خلاف آنها نوشته شده بوده گرد آوری کرده است. 📍 به قول معروف حاج عباس قمی میگوید: آثار و کتاب ها و منابعی در دست ایشان بوده است که دیگران از آن بهره نبرده بودند. پس می توان این داستان را پذیرفت مضافاً براینکه اگر مرقد حضرت درجای دیگری غیراز واقع بود می‌توانستیم تردیدی بکنیم که گروهی چنین چیزی را ساخته باشند. 📍اما در که پایگاه ، دشمنان قسم خورده اهل بیت علیه‌السلام بودند، چطور میتوانند چیزی برای قرن ها آنجا بدرخشد و جلوه کند و بزرگانی از علمای برجسته ای به زیارت آنجا بروند و نذرها بکنند و خواسته‌هایی داشته باشند که اجابت بشود. 🔸حال آیا می‌توانیم بگوییم چنین جایگاهی واقعیت ندارد و امام حسین علیه السلام چنین دختری نداشته است؟ •┈┈••••✾•🌿🌺🌿•✾•••┈┈•                                              ( ارائه مطالب علمی وپژوهشی و مشاوره پژوهشی) 🆔️@valiasrk
MAKTAB6.mp3
10.49M
- بیان فوائد مکتب شناسی فقهی 🔊 حجت الاسلام رئوفی(زید عزّه) 💠 جلسه ششم 🔅 بررسی مصداقی سه منهج در فقه الأقوال •┈┈••••✾•🌿🌺🌿•✾•••┈┈•                                              ( ارائه مطالب علمی وپژوهشی و مشاوره پژوهشی) 🆔️@valiasrk
🔻 شد تا 15 آبان 99🔻 ✍️عنوان فراخوان:"تحولات جهاني در آستانه ظهور و عصرطلايي پسا ظهور» 💢برگزار کننده: واحدپژوهش مدرسه حضرت رقیه (س) مشهد ⏳مهلت ارسال اثر: تا 15 آبان 99 تمدید شد. ⬅️آدرس پست الکترونیکی جهت ارسال اثر: Rpajuhesh@yahoo.com ☎️شماره تماس جهت اطلاعات بیشتر: 05137244149 ⬅️ آدرس مدرسه: خیابان آیت الله عبادی 18، حسین باشی 6 ✅جهت مطالعه شرایط و فرمت مقالات و همچنین عناوین فراخوان پوستر را ملاحظه فرمائید. 🎁به صاحبان آثار برتر جوائز و هدایای نفیسی اهدا خواهد شد. ┈┈•✾•🍀🌻🍀•✾•┈┈ 💐با ما همراه باشید؛ 📚معاونت پژوهش حوزه علمیه خراسان: ╔═🦋🌴════╗ @howzehpajohesh ╚════🌴🦋═╝
📣📣 قابل توجه طلاب، اساتید و بویژه پژوهشگران و محققان محترم سایت "" نمايه مقالات مجله هاي تخصصي علوم اسلامي راه اندازی شد. ♦️ شامل: 1️⃣نمايه مقالات بيش از 100 عنوان نشريه و مجله در زمينه علوم و معارف اسلامي است 2️⃣بیش از 170 عنوان نشریه علمی پژوهشی و علمی ترویجی و تخصصی 3️⃣ نمایه‌نویسی بیش از 38 هزار مقاله قابل جستجو با کلیدواژه، موضوع و ... 4️⃣ بارگذاری بیش از 19 هزار فایل ✅امکان دسترسی سریع و آسان ✅کاملا رایگان ✅ امکان جستجوی ترکیبی ✅امکان مشاهده مقالات مشابه در زمینه موضوع تحقیق خود خصوصا در زمینه پیشینه شناسی ✴️شما پژوهشگر و محقق گرامي مي توانيد بر اساس كليدواژه، موضوع، عنوان مقاله ، عنوان نشريات و پديدآور به جستجو بپردازيد. 🌐 🔻آدرس سایت "نمايه نرجس"👇🔻 🆔 www.namayenarjes.com ┈┈•✾•🍀🌺🍀•✾•┈┈ 💐با ما همراه باشید؛ 📚معاونت پژوهش حوزه علمیه خراسان: ╔═🦋🌴════╗ @howzehpajohesh ╚════🌴🦋═╝
فلسفه تفسیر - جلسه 10.pdf
92.7K
✍️ متن جلسه دهم فلسفه تفسیر تاریخ جلسه: 1390/10/14 •┈┈••••✾•🌿🌺🌿•✾•••┈┈•                                              ( ارائه مطالب علمی وپژوهشی و مشاوره پژوهشی) 🆔️@valiasrk
فلسفه تفسیر - جلسه 11.pdf
113.6K
✍️ متن جلسه یازدهم فلسفه تفسیر تاریخ جلسه: 1390/10/28 •┈┈••••✾•🌿🌺🌿•✾•••┈┈•                                              ( ارائه مطالب علمی وپژوهشی و مشاوره پژوهشی) 🆔️@valiasrk
فلسفه تفسیر - جلسه 12.pdf
95.8K
✍️ متن جلسه دوازدهم فلسفه تفسیر تاریخ جلسه: 1390/11/19 •┈┈••••✾•🌿🌺🌿•✾•••┈┈•                                              ( ارائه مطالب علمی وپژوهشی و مشاوره پژوهشی) 🆔️@valiasrk
شیوه نامه مقالات دوره هنر پژوهش.pdf
604.4K
✅ شیوه نامه دوره •┈┈••••✾•🌿🌺🌿•✾•••┈┈•                                              ( ارائه مطالب علمی وپژوهشی و مشاوره پژوهشی) 🆔️@valiasrk
65613930201.pdf
92.2K
چرا باید مقاله بنویسیم؟ •┈┈••••✾•🌿🌺🌿•✾•••┈┈•                                              ( ارائه مطالب علمی وپژوهشی و مشاوره پژوهشی) 🆔️@valiasrk
م: قابل توجه کلیه طلاب محترم سطح یک و دو و سه جلسه توجیهی برنامه های مدرسه در سال تحصیلی 99-00 روز چهارشنبه 99/6/12 ساعت 8 صبح حضور کلیه طلاب الزامی است عدم حضور = انتقالی
فایل این کتاب به مناسبت این ایام، تقدیم خوانندگان عزیز و گرامی می شود. •┈┈••••✾•🌿🌺🌿•✾•••┈┈•                                              ( ارائه مطالب علمی وپژوهشی و مشاوره پژوهشی) 🆔️@valiasrk
4_5920086348466751594.pdf
2.04M
ملاآقادربندی و مقتل نگاری •┈┈••••✾•🌿🌺🌿•✾•••┈┈•                                              ( ارائه مطالب علمی وپژوهشی و مشاوره پژوهشی) 🆔️@valiasrk
نور خدا (موبایل).indd.pdf
1.39M
به مناسبت ایام محرم‌الحرام 🔺دریافت کتاب «نور خدا» 📗اولین روضۀ مکتوب تحلیلی عرفانی امام حسین علیه‌السّلام برای جوانان •┈┈••••✾•🌿🌺🌿•✾•••┈┈• ( ارائه مطالب علمی وپژوهشی و مشاوره پژوهشی) 🆔@valiasrk
📜 استاد دکتر محمدحسین 🚦 : آیا حضرت امام حسین علیه السلام در روز عاشورا دخترشان فاطمه را به عقد حضرت قاسم علیه السلام در آورده اند؟ 📍 : فاطمه دختر امام حسین علیه السلام پیش از این ازدواج کرده است، همسر او حسن بن حسن بن علی ابن ابیطالب علیه السلام یعنی پسر عموی ایشان فرزند امام مجتبی علیه السلام بوده است و حسن که معروف به حسن مثنی بوده است یعنی حسن دومین. ایشان همراه با امام حسین علیه السلام و همسر خود فاطمه در واقعه کربلا حضور دارد و حسن مثنی در روز عاشورا جنگید و مجروح بر زمین افتاده بود، لشکریان عمرسعد لعنهم الله قصد قتل او را کرده بودند، اما اسماء بن خارجه که از بزرگان کوفه و دایی او یا از بستگان مادری نزدیک او بود، او را نجات داد و به عنوان اینکه او از خویشاوندان من است، مانع شد که لشکر کوفه حسن مثنی را به قتل برسانند و او را به خانه خود برد و مداوا کرد و بعد از چند ماه که حال حسن مثنی بهبودی پیدا کرد، او را به سوی مدینه روانه کرد. 📍اما این داستان که عروسی حضرت قاسم علیه السلام در روز عاشورا باشد که در خیلی از جاها گفته می شود، فاقد سند معتبر است. در هیچ یک از منابع اصلی و مقاتل معتبر چنین مسئله ای نیامده است. 🔸ولی برخی منابع که به دوران متأخر تعلق دارند، بدون ذکر سند این مطلب را آوردند که از سوی محققین این نکته مردود اعلام می شود. •┈┈••••✾•🌿🌺🌿•✾•••┈┈•                                              ( ارائه مطالب علمی وپژوهشی و مشاوره پژوهشی) 🆔️@valiasrk
📜 استاد دکتر محمدحسین ویژه ماه 🚦چرا امام حسین علیه‌السلام وقتی در راه کوفه، خبردار شدند که عبیدالله بن زیاد لعنه‌الله بر این شهر مسلط شده است و مسلم و هانی به شهادت رسیدند، به مسیر خود به سمت کوفه ادامه دادند؟ 📍مردم کوفه با نامه‌های فراوان و دعوتی که به عمل آورده بودند و بیعتی که با مسلم بن عقیل به نمایندگی از امام حسین علیه‌السلام انجام داده بود موجب گردیدند که تکلیف جدیدی برای امام حسین سلام‌الله‌علیه پدید بیاید. 📍تکلیف اول و اصلی امام حسین علیه‌السلام مقابله با بزرگترین منکر یعنی حاکمیت طاغوتی چون یزید بود، اگر چه آن حضرت تنها بود و هیچ یاری نمی داشت. اما وقتی مردم کوفه آن حضرت را بدین ترتیب دعوت کردند و بیعت هم نمودند لذا تکلیف جدیدی برای آن حضرت پدید آمد که باید به خواسته مردم پاسخ مثبت دهد، به سوی آنها برود و رهبری آنها را به دست بگیرد. 📍اگرچه در بین راه می شنوند که عبیدالله بر شهر حاکم شده است و نماینده امام به شهادت رسیده‌اند و مردم مرعوب عبیدالله گردیده‌اند، دلیل نمیشود که آن حضرت بخواهد از مسیری که پیش گرفته باز پس بنشیند، چرا که برای حضرت شایسته و پسندیده نبود که وقتی عهد و پیمان با مردم دارد و هنوز مردم به حضرت اعلام نکرده اند که ما از بیعت با شما انصراف داده ایم و دیگر به عهد خود پایبند نیستیم، یک جانبه عهد خود را بشکند. 📍لذا حضرت به راه خود ادامه می‌دهد چرا که حساب آن حضرت از حساب مسلم جدا بود. چنانچه امام علیه السلام بر می‌گشت، زیر سوال قرار می گرفت که اگر شما به سوی کوفه آمده بودید ما هرگز شما را رها نمی‌کردیم و شما را یاری می‌کردیم و عدم حضور شما باعث شد چنین وضعیتی بر سر اسلام و مردم کوفه استمرار یابد. 📍بنابراین کار امام علیه‌السلام بسیار صحیح است و آن وجود مقدس باید به مسیر خود ادامه دهد، مگر آنکه یقین پیدا کنند که مردم کوفه از نظر خود بازگشته‌اند. لذا حتی تا وقتی که امام علیه‌السلام در کربلا فرود می آید و مستقر می شود هنوز امام علیه‌السلام امید دارد که کوفیانی که با آن حضرت بیعت پیدا کرده‌اند خود را به امام حسین علیه‌السلام برسانند و حق را یاری کند. 📍لذا در پاسخ فرستاده عمر سعد لعنه‌الله امام حسین علیه السلام همین نکته را گوش زد می‌کنند و می فرمایند من به دعوت این مردم به سوی کوفه آمده ام. اگر بدانم آنها از نظر خود باز گشته‌اند و بیعتی که با من کرده‌اند را شکسته‌اند و نمیخواهند من به شهر آن‌ها وارد شوم از همینجا باز میگردم. 🔸پس اشکال به مردم کوفه وارد است که وقتی شما بیعت کرده اید چرا در برابر عبیدالله‌بن‌زیاد کوتاه می آیید و از رساندن خود به یاری امام حسین علیه‌السلام باز می‌مانید و برخی از شما هم چنان وحشت می‌کنید که به رغم نوشتن نامه ها به امام حسین علیه‌السلام، به خواست عبیدالله‌بن زیاد لعنه الله به جنگ آن وجود مقدس می آیید. •┈┈••••✾•🌿🌺🌿•✾•••┈┈•                                              ( ارائه مطالب علمی وپژوهشی و مشاوره پژوهشی) 🆔️ @valiasrk
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
📝 معیارهای انتخاب عنوان مقاله •┈┈••••✾•🌿🌺🌿•✾•••┈┈•                                              ( ارائه مطالب علمی وپژوهشی و مشاوره پژوهشی) 🆔️@valiasrk
✍🏻بخش‌های تشکیل‌دهنده چکیده مقاله علمی •┈┈••••✾•🌿🌺🌿•✾•••┈┈•                                              ( ارائه مطالب علمی وپژوهشی و مشاوره پژوهشی) 🆔️@valiasrk
مقاله مروری یا Review Article از جمله مقالاتیست که می­ توانید در مجلات علمی منتشر کنید. این نوع مقاله همانطور که از نامش پیداست به مرور و ارزیابی پژوهش­ هایی که در گذشته انجام شده و مطالبی که انتشار یافته می ­پردازد. در مقاله مروری می­ توانید به انتقاد و تحلیل­ کارهایی که انجام شده بپردازید و پیشنهاداتی نیز ارائه دهید. مقاله مروری برای چه کسانی مفید است ؟ یک مقاله مروری معمولا توسط این گروه افراد خوانده می­شود و برایشان مفید خواهد بود: متخصصین در زمینه ­های تحقیقاتی خاص دانشجویان و محققین تازه کار تصمیم گیرنده­ ها انواع مقالات مروری مقاله مروری نیز خود به سه دسته دیگر تقسیم می­ شود که از لحاظ نگارش و تعداد کلمات با هم متفاوت هستند. مقاله مروری روایتی (Narrative Review) این نوع مقاله مروری برای موضوعات جامع و مفصل کاربرد دارد. در مرور روایتی به خلاصه­ ی مطالعات اولیه و اصیل یک موضوع پرداخته می­ شود. نتیجه این مقالات به جای کمیت به کیفیت اشاره دارد. مقاله مروری نظام مند (Systemaric Review) این نوع مقاله به روی یک پرسش تمرکز دارد و در طول مقاله سعی می ­شود با ارائه ­ی شواهد و تجزیه تحلیل موضوع به آن پرسش اولیه پاسخ داده شود. نتیجه نهایی از میان تحقیقات متفاوتی بیرون کشیده می­ شود. مرور بهترین شواهد (Best Evidence) این نوع مقاله در حقیقت حد وسط بین دو مقاله مروری دیگر است و می­ توان آن را ترکیبی از این دو دانست. در این نوع مقاله مروری اطلاعات کافی از یک پژوهش در اختیار خواننده قرار می­ گیرد به طوری که خواننده می­ تواند به طور مستقل بر اساس آن شواهد نتیجه گیری کند. نکته مهم باید هنگام نوشتن یک مقاله مروری به طول آن دقت داشته باشید. مقالات روایتی (Narrative Review) معمولا بین ۸۰۰۰ تا ۴۰۰۰۰ متغیر هستند. مقالات مروری نظام مند (Systematic Review) اغلب کوتاه ­تر نوشته می ­شوند و کمتر از ۱۰۰۰۰ کلمه دارند. •┈┈••••✾•🌿🌺🌿•✾•••┈┈• ( ارائه مطالب علمی وپژوهشی و مشاوره پژوهشی) 🆔 @valiasrk
خصوصیات •┈┈••••✾•🌿🌺🌿•✾•••┈┈•                                              ( ارائه مطالب علمی وپژوهشی و مشاوره پژوهشی) 🆔️@valiasrk
💥چگونه یک خوب برای مقاله خود بنویسیم؟ عنوان یکی از مهم‌ترین بخش‌های هر مقاله علمی است. عنوان یک مقاله را می‌توان به سرنخی تشبیه کرد که به‌طور مستقیم خوانندگان (و داوران و ویراستاران) را به هدف، موضوع اصلی و همینطور تا حدی اهمیت مقاله سوق می‌دهد؛ بنابراین عنوان باید دقیق، خاص، جذاب و به‌گونه‌ای باشد که توجه خوانندگان را به محتوای مقاله جلب کند. ✔ در واقع یک عنوان خوب خوانندگان را به دام می اندازد. یک مناسب باید: ⭐دقیق، خاص، تمام‌نما و قابل‌فهم باشد. حاوی مفاهیم اصلی مقاله باشد؛ به‌گونه‌ای که همه بتوانند موضوع مقاله را تا حد ممکن حدس بزنند. ⭐حاوی مهم‌ترین کلیدواژه¬ها باشد؛ مثلاً: مدل‌سازی انتشار امواج در محیط آکوستیکی دو بعدی ⭐بهتر است از عنوان خبری به‌جای عنوان توصیفی و سؤالی استفاده شود. ⭐نخستین حرف عنوان یک مقاله انگلیسی با حروف بزرگ باشد، اما بقیه کلمات با حروف کوچک نوشته ‌شود. ⭐از به کار بردن اختصارات، فرمول‌های شیمیایی و اصطلاحات فنی نامأنوس در عنوان پرهیز شود. ⭐معمولاً بهترین عنوان‌ها کمتر از 5 تا 8 کلمه دارند. در هر صورت، سعی شود کمتر از 20 کلمه باشد. ⭐از کلمات و عبارت‌های بی‌فایده مانند موارد زیر خودداری شود: تحقیقی در...،مروری بر...،کندوکاوی در...، جستاری در...، یادداشتی در همچنین در عنوان دهی مقاله در هنگام ترجمه نیز نباید از این کلمات استفاده کرد ...Aspects of...,A study of…, Action of….,Investigations on….,New method …, Observations on….,The analysis of …..,The effect of….,The influence of….,Using a……, •┈┈••••✾•🌿🌺🌿•✾•••┈┈•                                              ( ارائه مطالب علمی وپژوهشی و مشاوره پژوهشی) 🆔️ @valiasrk
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
HONAR3.pdf
3.75M
✅ مهارتهای کاربردی تحقیق از آغاز تا پایان ▫️ 🖊 دکتر احسان ابراهیمی 💠 قابل توجه و پژوهشگران گرامی ▫️چیستی ▫️اهمیت طرح تحقیق ▫️اجزای طرح تحقیق ▪️ ▪️انتخاب اساتید راهنما و مشاور ▪️نوع تحقیق به لحاظ هدف ▪️تبیین موضوع و ▪️ضرورت و ▪️ و جنبه نوآوری آن سوالات تحقیق ▪️ و ▪️ و ▪️ و سازماندهی تحقیق ▪️ اولیه و مهم تحقیق 📌 فیلمهای آموزشی و فایلهای هنر پژوهش، در سایت پویش موجود است. •┈┈••••✾•🌿🌺🌿•✾•••┈┈• ( ارائه مطالب علمی وپژوهشی و مشاوره پژوهشی) 🆔 @valiasrk
از دیرباز، شبهات بسیاری به اصل قیام عاشوراء و برخی مسائل تاریخی آن گرفته می‌شد که به احسن وجه توسّط علمای شیعه پاسخ داد شده است.اخیراً برخی از جاهلان مغرض، شمر بن ذی الجوشن قاتل حضرت اباعبد الله الحسین(علیه‌السلام) را برادر حضرت امّ‌البنین، همسر دوم حضرت امیرالمؤمنین و مادر حضرت اباالفضل العباس(سلام الله علیه) دانسته‌اند. قصد ایشان از این دروغ پراکنی‌ها، خانوادگی جلوه دادن قیام بزرگ آن حضرت بوده است.امّا منشأ این افتراء کلماتی است که تاریخ نگاران از قول شمر بن ذی الجوشن در شب عاشوراء نقل می‌کنند. در آن شب، شمر همراه امان نامه‌ای به نزدیک خیمه حضرت اباالفضل العباس آمد و ایشان را با این عبارت صدا زد:«ای فرزند خواهر من! شما را امان دادم؛ خود را به کشتن ندهید و چنگ بر طاعت امیرمومنان یزید بزنید». [۱] اگر شمر بن ذی الجوشن، دایی عباس بن علی بوده باشد، باید شمر را برادر أم البنین بدانیم و حال آنکه اینگونه نیست. پدر أم البنین، حزام بن خالدربیعةو پدر شمر، جوشن بن شرحبیل بن الأعور بوده است. درست است که شمر بن ذی الجوشن و أم البنین هر دو از قبیلهٔ بنی کﻠﺎب هستند، امّا هرگز برادر و خواهر نبودهﺍند. زمانی که شمر امان نامه را عنوان کردند به خاطر هم قبیله بودن گفتند خواهر زاده های من کجایند!!! شمر بن ذی الجوشن و مادر حضرت عباس، هر دو از نسل «کلاب» می‌باشند. هر کدام با چند واسطه به «کلاب» می‌رسند. «کلاب» یازده پسر دارد. نام یکی از آنان «کعب» و نام دیگری «ضباب» است. حضرت ام البنین از نسل «کعب» و شمر، از نسل «ضِباب» است. نسب ام البنین: ام البنین بنت حزام بن خالد بن ربیعه بن وحید بن کعب بن کلاب. نسب شمر: شمر بن ذی‌الجوشن (جمیل) بن اعور (عمرو) بن ضِباب (معاویه) بن کلاب. حضرت عباس نوة دختری کلاب و شمر نوه پسری کلاب است. [۲] شمر چون دید که ابن سعد مهیای قتال است به نزدیک لشکر امام علیه السلام آمد و بانگ زد که کجایند فرزندان خواهر من عبدالله و جعفر و عثمان و عباس چه آنکه مادر این چهار برادر ام البنین از قبیله بنی کلاب بود که شمر ملعون نیز از این قبیله بوده.... امام حسین علیه السلام بانگ او را شنید برادران خود را امر فرمود که جواب او را دهید اگرچه فاسق است لکن با شما قرابت و خویشی دارد، پس آن سعادتمندان با آن شقی گفتند چه بود کارت؟ گفت ای فرزندان خواهر من شماها در امانید با برادر خود حسین رزم ندهید از دور برادر خود کناره گیرید و سر در طاعت امیرالمؤمنین یزید (ملعون) درآورید. جناب عباس بن علی علیه السلام بانگ بر او زد که بریده باد دستهای تو و لعنت باد بر امانی که تو از برای ما آوردی، ای دشمن خدا امر می‌کنی ما را که دست از برادر و مولای خود حسین بن فاطمه علیه السلام برداریم و سر در طاعت ملعونان و فرزندان ملاعینان درآوریم آیا ما را امان می‌دهی و از برای پسر رسول خدا صلی الله علیه و آله امان نیست؟ شمر از شنیدن این کلمات خشمناک شد و به لشکرگاه خویش بازگشت. نتیجه اینکه: حضرت امّ البنین هیچ نسبت فامیلی نزدیکی با شمر بن ذی الجوشن(لعنه الله) نداشته است و با این سخن فریبکارانه خود می‌خواسته حضرت ابالفضل العباس را که مهمترین حامی اباعبدالله بود، به سمت خود جلب کند. حضرت عبّاس نیز جواب دندان شکنی به او داد و فرمود: «دست‌های تو شل باشد و قطع شود و خدا امان تو را لعنت کند، ای دشمن خدا! ما را امر می‌کنی بر اینکه برادر و سید خود امام حسین را رها کنیم و به زیر طاعت ملاعین فرزند ملاعین داخل شویم...». [۳] ------------------------ پی نوشت: [۱]. سید بن طاوس اللهوف ص ۸۷- علامه مجلسی جلا العیون ص ۵۷۰. [۲]. مقتل الحسین ، ص ۲۰۹ ،سید عبد الرزق موسوی مقرم ، قم ،منشورات دار الثقافه والنشر ، نقل از جمهره انساب العرب، ۲۷۰، ۲۶۵ ـ ۲۶۱. [۳]. سید بن طاوس اللهوف ص ۸۷- علامه مجلسی جلا العیون ص ۵۷۰. •┈┈••••✾•🌿🌺🌿•✾•••┈┈•                                              ( ارائه مطالب علمی وپژوهشی و مشاوره پژوهشی) 🆔️@valiasrk
یکی از شبهات موجود این است که اگر تمام یاران ابی عبدالله علیه السلام به شهادت رسیدند پس خبر شهادت امام و اصحاب ایشان و کیفیت آن باید طبیعتا از طریق لشکریان عمرسعد برای آیندگان منتقل شده باشد که در اینصورت اخبار ایشان نمیتواند سندیت داشته باشد. در به این شبهه باید یاد آور شد که اولا زنان کاروان حسینی زنده مانده و بازگو کننده اتفاقات کربلا بودند. علاوه بر این امام سجاد علیه السلام خود نیز از باز ماندگان این حادثه هستند. افزون بر این افراد دیگری از همراهان امام حسین علیه السلام زنده ماندند و وقایع کربلا را نقل کردند مانند عقبه بن سلمان ،مرقع بن قمامه، مسلم بن ریاح،حسن بن حسن بن علی بن ابی طالب معروف به حسن مثنی،عمر بن حسن،قاسم بن عبدالله،محمد بن عقیل،زید بن حسن و در نهایت ضحاک بن عبدالله مشرقی که در روز عاشورا امام را تنها گذاشت و رفت ؛ این افراد ، از اصحاب امام بودند و زنده ماندند تا بازگو کننده وقایع کربلا و روز عاشورا باشند. •┈┈••••✾•🌿🌺🌿•✾•••┈┈•                                              ( ارائه مطالب علمی وپژوهشی و مشاوره پژوهشی) 🆔️ @valiasrk
سامانه پیشینه پژوهش دسترسی آسان به پیشینه مسئله پژوهش بسیاری از پژوهش‌های دانشگاهی در پايان‌نامه‌ها و رساله‌ها انجام می‌شوند و بخشی از مقاله‌های علمی نیز دستاورد همین پژوهش‌ها هستند. به اين و کاربست دستاوردهای آنها در فرایند پژوهش برای پژوهشگران و در چرخه توليد برای صنعت کشور بسيار ارزشمند است. پژوهشگاه علوم و فناوری اطلاعات ایران (ایرانداک) کار ثبت، سازمان‌دهی، و اشاعه اطلاعات علم و فناوری کشور را بر عهده دارد و از ديرباز مرکز دريافت نسخه‌ای از پايان‌نامه‌ها و رساله‌ها و ارائه خدمات اطلاع‌رسانی آنها به جامعه علمی کشور بوده است. ایرانداک با این پشتوانه، سامانه پیشینه پژوهش را برای خدمت به نظام علمی کشور راه‌اندازی کرده است و به دانشجویان تحصیلات تکمیلی و پژوهشگران می‌کند تا از پیشینه کار خود، به‌ویژه در و شده در آگاهی یابند و از کار دوباره کنند و با درباره پژوهش خود نیز آشنا شوند. گفتنی است که درخواست پیشینه پژوهش و پاسخ ایرانداک، هیچ‌گونه حقی را برای درخواست کننده پدید نمی‌آورد. برای کاربست این سامانه، پس از نام و تأیید آن، وارد سامانه شوید و پس از ارائه اطلاعات و موضوع پژوهش خود و هجده هزار تومان برای هر جست‌وجو (غیر قابل برگشت)، پاسخ خود را در ده روز کاری (به جز روزهای پنجشنبه، جمعه‌، و تعطیل رسمی) دریافت کنید (نمونه پاسخ) کاربران گرامی، خود نیز می‌توانند با جست‌و‌جوی رایگان در پایگاه اطلاعات علمی ایران (گنج) ، خود را بررسی نمایند. آدرس دسترسی به سامانه https://pishine.irandoc.ac.ir/ تماس با پشتیبانی سامانه: (برای دسترسی،نیاز به ثبت‌نام است) https://pishine.irandoc.ac.ir/Home/ContactUs •┈┈••••✾•🌿🌺🌿•✾•••┈┈•                                              ( ارائه مطالب علمی وپژوهشی و مشاوره پژوهشی) 🆔️ @valiasrk
💢 اقتصاد مقاومتی به معنای اسلامی و ایرانی کردن مدیریت اقتصادی کشور است 🔰 حجت‌الاسلام والمسلمین جواد عبادی در نشست بصیرتی تأکید کرد؛ 🔹 هر چند ابتدای انقلاب در برخی حوزه‌ها همانند سیاسی، فرهنگی و دینی انقلاب و تغییرات اساسی رخ داد، ولی متأسفانه در مباحث اقتصادی، آن انقلابی که باید رخ می‌داد، رخ نداد. 🔹 در استعمار نوین، نرم افزارها و آموزه‌های اقتصادی که اقتصاد سرمایه‌داری تدوین کرده از طریق دانشگاه‌ها به کشورهای مستعمره تزریق شده و می‌شود. 🔹 اقتصاد مقاومتی می‌گوید ما باید نرم افزارها و آموزه‌هایی که از مسیر دانشگاه وارد بحث مدیریت اقتصادی کشور می‌شود را اسلامی و ایرانی کنیم. 🔹 تا زمانی که ما نسخه‌های غربی را دنبال کنیم، کارهای اساسی اقتصادمان به دست آن‌ها خواهد بود. 🔹 این مشکلات با توصیه کردن، نشستن، نگاه کردن و منتظر ماندن و یا وارد کردن نسخه‌های غربی درمان نمی‌شود. 🔹 کشور نیازمند یک انقلاب اقتصادی است که در بیانیه گام دوم انقلاب به این موضوع پرداخته شده است. 📖 متن کامل در: 🌐 http://meftaah.com/?p=19306 📚 •┈┈••••✾•🌿🌺🌿•✾•••┈┈•                                              ( ارائه مطالب علمی وپژوهشی و مشاوره پژوهشی) 🆔️ @valiasrk
✅ مقایسه دو در فقه 🔹مقایسه مکتب فقه قناعت (مکتب تجمیع ظنون، قم)‌ و مکتب فقه صناعت (مکتب تطبیق قواعد، نجف) ▫️منبع: مقاله مقایسه روش اجتهاد صاحب جواهر و محقق خویی، به قلم استاد علیدوست و محمدجواد لطفی ▫️یادداشت مرتبط: مقایسه دو مکتب بنیادین در روش اجتهاد •┈┈••••✾•🌿🌺🌿•✾•••┈┈•                                              ( ارائه مطالب علمی وپژوهشی و مشاوره پژوهشی) 🆔️ @valiasrk