eitaa logo
وارثین (کانال مدرسه علمیه ولیعصر کرمانی‌ها «عج» ارائه مطالب علمی ، اخلاقی، آموزشی و پژوهشی)
556 دنبال‌کننده
1.6هزار عکس
759 ویدیو
1.3هزار فایل
مشاهده در ایتا
دانلود
1_188046493.docx
20.1K
🔆🔆برنامه ریزی سه سطحی یکی از عوامل موفقیت 👈چطور در علوم مختلف بین 🔆تمرکز ذهنی 🔆تتبع و تفکر ♻️تعادل برقرار بکنم •┈┈••••✾•🌿🌺🌿•✾•••┈┈•                                              ( ارائه مطالب علمی وپژوهشی و مشاوره پژوهشی) 🆔️ @valiasrk
📔 - بخش سوم لزوم نيز بر دو قسم است: الف. لزوم حكمى‌ در لزوم حكمى شارع مقدس تشريع كرده است كه فلان معامله لازم است؛ بنابراين، حكم شرعى قائم بر اين است كه «لا يجوز تكليفا لاحد فسخ عقده». از اين قبيل است شكستن بيعت با رسول اللّه (ص) يا امام (ع) كه از گناهان كبيره خواهد بود. بنابراين، اگر حكم شرعى قائم شود اين قيام به اعتبار حكم تكليفى است نه به اعتبار حكم وضعى. مسلّما بسيارى از احكام شرعيه حاكى از لزوم معامله است و اين قسم از احكام شرعى ناظر به حكم وضعى است؛ يعنى شرع مقدس وضعا از متعاملين در خصوص فسخ عقد و نقض معامله سلب قدرت كرده است. شيخنا الاعظم انصارى (ره) معتقد است كه احكام وضعيه از احكام تكليفيه منتزعند و هر جا كه حكم وضعى قدم مى‌گذارد بايد سابق بر آن حكم تكليفى باشد؛ يعنى مجعول‌ اولا و با بالذات، حكم تكليفى است كه وجوب است و احكام وضعيه از آن منتزع مى‌شود و لذا مى‌فرمايد كه هم تكليفا اعتبار لزوم شده و هم وضعا جعل لزوم شده است. البته ما اين مبنا را قبول نداريم. در اصول اين معنى مبرهن و مدلل است كه احكام وضعيه مجعول به جعل استقلالى‌اند و بين اين دو حكم ملازمه نيست و حكم تابع اعتبار معتبر است و اصولا بسيارى از احكام وضعيه را شرع مقدس جعل نكرده بلكه مجعول عقلا بما هم عقلاست؛ علاوه بر اين احكام تابع مصالح و مفاسدند. در احكام وضعيه نظرى به مصلحت و مفسدۀ تكليفيه نيست؛ بلكه مصلحت و مفسدۀ عقليه است. در مواردى مثل بيع ربوى شرع مقدس تصرف مى‌كند و اين قسم از بيع را از اعتبار مى‌اندازد يعنى حليت و حرمت را شرع اعتبار مى‌كند. مى‌دانيم كه قسمتى از احكام تأسيسى است اما اكثر احكام وضعيه امضايى‌اند و شارع مقدس به عنوان خالق العقلاء آنها را امضا كرده است. خلاصه آنكه اصولا مبادى حكم تكليفى غير از مبادى حكم وضعى است و مصلحت و مفسدۀ هر كدام با ديگرى فرق دارد. ب. لزوم حقى‌ از جمله آثار حق آن است كه قابل اسقاط است، به خلاف حكم كه قابل‌ اسقاط نيست. حكم حتى با تراضى طرفين قابل اسقاط نيست، مثل عقد زوجين. لزوم حقى بدين معنى است كه هر يك از متعاقدين مالك بر التزام ديگرى است و يا احد المتعاقدين مالك التزام ديگرى مى‌شود بدون اينكه ديگرى داراى اين مالكيت باشد و معناى اينكه شخص مالك بر التزام خود نباشد آن است كه نمى‌تواند عقد را بر هم بزند و عقد همچنان مستحكم است و قابليت حل و فسخ را ندارد؛ زيرا التزام او مملوك غير است و «الممتنع شرعا كالممتنع عقلا» نتيجه امتناع شرعى نيز همانند امتناع تكوينى است و بنابراين هر كارى كه بكند اثرى بر آن بار نمى‌شود. به طور خلاصه لزوم حكمى و لزوم حقى دال بر لزوم مستحكم بودن عقد است و تنها فرق ميان اين دو آن است كه لزوم حكمى قابل اسقاط نيست، مثل طلاق و در لزوم حقى شخص مالك التزام ديگرى است و اين مالك بودن گاهى از يك طرف و گاهى از دو طرف است و قابل اسقاط خواهد بود (مثل خيار حيوان). جواز نيز بر دو قسم است: ... منبع؛ قواعد فقهيه، سيد محمد بجنوردی، جلد1، صفحه63 •┈┈••••✾•🌿🌺🌿•✾•••┈┈•                                              ( ارائه مطالب علمی وپژوهشی و مشاوره پژوهشی) 🆔️@valiasrk
📔 - بخش چهارم جواز نيز بر دو قسم است: جواز حقى و جواز حكمى در شرع برخى از عقود مانند وكالت جزء عقود جائزه است و اين جواز از حكم است. جواز حقى عبارت است از مالك بودن بر التزام خود. بدين معنى كه شخص هر وقت بخواهد مى‌تواند فسخ عقد بكند؛ يعنى مالك بر التزام خود و ديگرى است. به تعبير فنى، در باب انشائات دو مدلول وجود دارد كه يكى مدلول مطابقى و ديگرى مدلول التزامى است. جملۀ «بعتك هذا الكتاب به خمسين تومان» مبين‌ مدلول مطابقى است و با آن مؤداى انشاء در عالم اعتبار موجود مى‌شود. مدلول التزامى اين انشاء پاى‌بند بودن به معامله و عدم توانايى در برهم زدن معامله است. در عقودى كه با لفظ انشاء مى‌شوند، هم پاى‌بند بودن به مدلول مطابقى و هم پاى‌بند بودن به مدلول التزامى وجود دارد و بناى عقلا بر همين است؛ يعنى عقلا مى‌گويند كه طرفين ملتزم به تبادل انشايى خود هستند و اين لزوم و پاى‌بند بودن به هر دو مدلول در عرض هم از انشاء متعاقدين استفاده مى‌شود. بر اين اساس، در بحث از بيع معاطات مى‌گويند كه لازم نيست زيرا بيع معاطاتى را عقد نمى‌دانند و صرف دادوستد خارجى مى‌شمارند؛ در معاطات مدلول مطابقى كه همان تبادل ثمن و مثمن باشد، موجود است؛ ولى مدلول التزامى كه از لفظ استفاده مى‌شود در اينجا موجود نيست، مگر در جايى كه معنايى كنايه از بيع باشد، مثل دست در دست گذاشتن در بيعت كه خود كنايه‌اى از لفظ است يا دست به دست زدن در بعض بلاد و يا امضاى پيمان‌نامه‌ها و قراردادهاى بين كشورها كه كنايه از لفظند. اما سيدنا الاستاد امام خمينى (ره) مى‌فرمايند كه تمام بيوع معاطاتى لزوم دارند چون اكثر بيعهاى امروزى به طور معاطات انجام مى‌گيرد و اين خلاف روش عقلاست كه بگوييم اگر انشاء با لفظ بود لزوم دارد و الا نه و مى‌فرمايند معاطات، هم مدلول مطابقى دارد و هم مدلول التزامى كه پاى‌بند بودن به عقد خود باشد. مرحوم والد[میرزا حسن موسوی بجنوردی] -قدس سرّه- قائل به تفصيلند و مى‌فرمايند اگر فعل نزد عقلا حاكى از عقد بود بيع و لازم است و الا نه. لكن تحقيق آن است كه هويت عقد به قصد‌ موجب است و الفاظ و افعال در ماهيت عقد دخالتى ندارند و جنبۀ اثباتى عقد محسوب مى‌شوند. بنابراين فرقى بين معاطات و بيع با الفاظ نيست و هر دوى آنها حقيقتا بيع هستند. منبع؛ قواعد فقهيه، سيد محمد بجنوردی، جلد1، صفحه64 •┈┈••••✾•🌿🌺🌿•✾•••┈┈•                                              ( ارائه مطالب علمی وپژوهشی و مشاوره پژوهشی) 🆔️@valiasrk
❓ آیا گریه حضرت زهرا سلام الله علیها قبل از ازدواج با حضرت علی علیه السلام، نشان از نا رضایتی ایشان بود؟ 🔻 گریه حضرت فاطمه زهرا (سلام‌الله‌علیها) نشان از نارضاینی ایشان از این ازدواج نیست زیرا ▪️ اولا: مطابق روایات فراوان شیعه و اهل سنت، این ازدواج به دستور خداوند بوده، و هرگز حضرت زهرا سلام‌الله‌علیها در قبال دستور الهی ابراز نارضایتی نمی‌کند. ▪️ ثانیا: اگر هم دستور الهی نبود، این امر به پیشنهاد رسول خدا صلی‌الله‌علیه‌و‌آله‌وسلّم بود و از آنجایی که بر اساس قرآن تمامی حرکات و سکنات رسول خدا صلی‌الله‌علیه‌و‌آله‌وسلّم بر اساس وحی الهی است و از طرفی در تصمیم‌گیری برای مسلمانان بر آنان مقدم است و اولویت دارد، هرگز حضرت فاطمه سلام‌الله‌علیها از پیشنهاد ایشان تخطی نمی‌کند. ▪️ ثالثا: بر اساس پاره‌ای از روایات که در ادامه می‌آید، حضرت زهرا (سلام‌الله‌علیها) از این ازدواج اعلام رضایت می‌کنند. ▫️ از این‌رو معتقدیم که حکمت گریه ایشان چه بسا جدایی از خانه پیامبر اکرم صلی‌الله‌علیه‌و‌آله‌وسلّم بوده است. •┈┈••••✾•🌿🌺🌿•✾•••┈┈•                                              ( ارائه مطالب علمی وپژوهشی و مشاوره پژوهشی) 🆔️@valiasrk
آیات الاحکام - جلسه 1.mp3
14.27M
💠 آیات الاحکام 2 - جلسه اول 💢 استاد علیدوست 💠💠💠💠💠 موضوع: - آیات الاحکام دو - گزارشی از مباحث آیات الاحکام یک - فلسفه آیات الاحکام - گفتگو از آیه حرمت تغییر خلقت - اشکال بر این نظر تاریخ جلسه: 98/08/15 •┈┈••••✾•🌿🌺🌿•✾•••┈┈•                                              ( ارائه مطالب علمی وپژوهشی و مشاوره پژوهشی) 🆔️@valiasrk
آیات الاحکام - جلسه 2.mp3
11.5M
💠 آیات الاحکام 2 - جلسه دوم 💢 استاد علیدوست 💠💠💠💠💠 موضوع: - تفسیر سوم - اندیشه چهارم تاریخ جلسه: 98/08/15 •┈┈••••✾•🌿🌺🌿•✾•••┈┈•                                              ( ارائه مطالب علمی وپژوهشی و مشاوره پژوهشی) 🆔️@valiasrk
آیات الاحکام - جلسه 3.mp3
13.14M
💠 آیات الاحکام 2 - جلسه سوم 💢 استاد علیدوست 💠💠💠💠💠 موضوع: - چند نکته در بحث - یک بحث دیگر - پاسخ به یک سوال - گفتگو از آیه الرجال قوامون - تفسیر نشوز تاریخ جلسه: 98/08/15 •┈┈••••✾•🌿🌺🌿•✾•••┈┈•                                              ( ارائه مطالب علمی وپژوهشی و مشاوره پژوهشی) 🆔️@valiasrk
شرایط علمی 1- مقاله باید نتیجه کاوش‌ها و پژوهش‌های علمی نویسنده یا نویسندگان باشد. 2- مقاله باید اصیل و مبتکرانه باشد. 3- در نگارش مقاله باید روش تحقیق علمی رعایت و از منابع معتبر و اصیل استفاده شود. 4- مقاله باید تحلیلی، انتقادی و در عین حال اصیل باشد؛ بنابراین، ترجمه و گردآوری در این فصلنامه جایی ندارد. شرایط نگارش مقاله مقاله از نظر نگارش باید ساختاری محکم و استوار داشته باشد و اصول فصاحت و بلاغت در تحریر آن رعایت شود. مقاله باید بدین ترتیب تنظیم شود: الف- عنوان مقاله، کوتاه و گویای محتوای مقاله باشد. ب- مشخصات نویسنده یا نویسندگان (نام و نام­خانوادگی، مرتبه علمی، نشانی و شماره تماس و نشانی پست الکترونیک نویسنده) و مشخصات مسئول مکاتبات، در یک برگ ضمیمه، ارسال شود. ج- هم چکیده فارسی و انگلیسی، حداقل 150 و حداکثر 300 کلمه باشد.چکیده باید دارای 5 بخش مجزا شامل: هدف، روش شناسی پژوهش، یافته ها، نتیجه گیری باشد. د-کلیدواژه فارسی و انگلیسی همانند هم و حداکثر شش کلمه باشد. ه- بیان مساله، شامل بیان کلیات، سوال پژوهش و فرضیه در صورت وجود، پیشینه تحقیق و نوآوری. و- بدنه اصلی مقاله، شامل تحلیل، تفسیر، استدلالها و نتایج تحقیق است. ز- نتیجه‌گیری ح- فهرست منابع کتاب: نام خانوادگی نویسنده، نام، (سال انتشار) ، عنوان کتاب ایتالیک، نام و نام خانوادگی مترجم، محل نشر، ناشر. مجله: نام خانوادگی، نام، (سال انتشار) ، عنوان مقاله، نام نشریه با حروف ایتالیک، دوره، (شماره): شماره صفحات مقاله در مجله. سایت‌های اینترنتی: نام‌خانوادگی نویسنده، نام نویسنده (آخرین تاریخ و زمان)، عنوان موضوع «داخل گیومه»، نام و نشانی اینترنتی به صورت ایتالیک ارجاعات : ارجاعات باید به صورت درون­ متنی و داخل پرانتز باشندو به ­ترتیب: نام­ خانوادگی نویسنده (شهرت)، سال و صفحه ذکر شود؛ مثال (احمدیان، 1380، ج2، ص275) مقاله باید حداکثر در 20 صفحه 23 سطری تنظیم شود. اسامی خاص و اصطلاحات لاتین و ترکیبات خارجی، بلافاصله پس از عبارت فارسی آن در داخل پرانتز در متن مقاله ذکر شود. این فصلنامه در قبول یا رد مقاله و همچنین در ویراستاری آن آزاد است. مقالات ارسالی به هیچ عنوان مسترد نمی‌شود. شرایط پذیرش اولیه 1- مقاله باید دارای ویژگی‌های بند دوم «شرایط علمی» باشد و بر اساس بند چهارم «شرایط نگارش مقاله» تنظیم ‌شود و به صورت تایپ‌شده در برنامه XP 2007Word با قلم B Badr13 ارسال گردد. 2- مقالاتِ برگرفته از پایان‌نامه باید تأیید استاد راهنما را به همراه داشته باشد و نام وی نیز به عنوان نفر اول در مقاله ذکر شود. 3- نویسنده باید متعهد شود که این مقاله را هم‌زمان برای هیچ مجله یا همایش دیگری ارسال نکرده و تا زمانی که تکلیف آن در این همایش مشخص نشده است، آن را برای همایش یا مجله دیگر ارسال نکند. https://eitaa.com/olome20ensani •┈┈••••✾•🌿🌺🌿•✾•••┈┈•                                              ( ارائه مطالب علمی وپژوهشی و مشاوره پژوهشی) 🆔️@valiasrk
💠معرفی برخی از سایت های پژوهشی👇 1️⃣اهم سایت ها و نرم افزارهایی که قابلیت برداشت منبع علمی از نوع کتاب را دارند👇 🌐 سایت کتابخانه ملی ایران Www.nlai.ir 🌐پایگاه اطلاع رسانی کتابخانه های ایران Www.lib.ir 🌐کتابخانه مدرسه فقاهت Wwe.lib.eshia.ir 🌐دایره‌المعارف بزرگ اسلامی Www.cgie.org.ir ————————————————- 2️⃣اهم سایت های که قابلیت برداشت منابع از نوع مقاله را دارند👇 🌐پایگاه مجلات تخصصی نور Www.noormags.com 🌐پرتال جامع علوم انسانی Www.ensani.ir 🌐پژوهشگاه علوم و فناوری اطلاعات Www.irandoc.ac.ir 🌐پایگاه اطلاعات علمی جهاد دانشگاهی Www.sid.ir 🌐نشریات مجازی دانشگاه تهران Www.ut.ac.ir نشریات تخصصی موسسه امام خمینی Www.nashriyat.ir 🌐بانک اطلاعات نشریات کشور Www.magiran.com ———————————————— 3️⃣اهم سایت هایی که قابلیت برداشت منابع از نوع پایان نامه را دارند👇 🌐پژوهشگاه علوم و فناوری اطلاعات Www.irandoc.ac.ir 🌐پایگاه اطلاع رسانی حوزه Www.howzeh.net 🌐سایت های دسترسی و جستجو در دروس خارج مدرسه فقاهت Www.eshia.ir 🌹با تشکر از واحد پژوهش مدرسه فاطمة الزهرا سلام الله علیها آشخانه . ┈┈••••✾•🌿🌼🌸🌺🌿•✾•••┈┈• 💐با ما همراه باشید ❣️دوستان‌تان را نیز دعوت کنید؛ 📚معاونت پژوهش حوزه علمیه خراسان: 🆔 https://eitaa.com/joinchat/1846018082C067d491c5f 🆔 @howzehpajohesh
💠پیشینه اعدام در طول تاریخ💠 ✍مجازات اعدام پیشینه‌ای بسیار طولانی در میان ملتهای گذشته دارد، به‌گونه‌ای که می‌توان سابقه آن را با پدید آمدن زندگی اجتماعی بشر همزمان دانست. 📌یکی از قدیمی‌ترین قوانینی که بشر به ثبت رسانده و مجازات اعدام در آن قانونمند بوده قانون حمورابی در ۲۰۰۰ سال پیش از میلاد است. در این قانون، جرایمی مانند شهادت دروغی که به قتل انسانی بینجامد، تحریک بردگان به فرار یا مخفی کردن آنان، سرقت بچه، سرقت از منزل شاه یا معبد ، راهزنی، زنا با زنان شوهردار و... مجازات اعدام در پی داشته است. 📌قانون آشوری از دیگر قوانین پیش از میلاد است که در آن برای برخی جرمها از جمله سرقت، مجازات اعدام در نظر گرفته شده بود. گاه نیز متهم را با داوری خدایان، کیفر می‌دادند یا گناهکار را پا بسته در آب می‌انداختند. 📌در ایران قدیم نیز کیفر اعدام رایج بود؛ هخامنشیان برای جرمهایی خاص مانند خیانت به وطن، هتک ناموس، لواط و تجاوز به حرمت کاخ شاهی مجازات مرگ را در نظر گرفته بودند. ساسانیان نیز برای برخی جرایم به ویژه جرایمی که ضدّ پادشاه یا حکومت صورت می‌گرفت مجازات اعدام توأم با شکنجه بدنی همچون بریدن گوش، بینی و زبان را اعمال می‌کردند. 📌افزون بر وجود اعدام در آیینهای غیر الهی این مجازات در شرایع الهی همچون یهودیت، مسیحیت و آیین زرتشت نیز معمول بوده است. 🔰در میان یهودیان جرمهایی مانند عبادت دیگر خدایان، آدم‌ربایی، لعنت کردن پدر و مادر، کار کردن در روز شنبه، زنا، لواط، آمیزش با حیوانات و قتل عمد مجازات اعدام در پی داشته است. 🔰در مسیحیت جز برای ارتداد که کیفر اعدام را به دنبال داشته، جرمهای دیگری که چنین مجازاتی داشته باشد به چشم نمی‌خورد. 🔰در دین زرتشت نیز جرمهایی مانند ترک ازدواج ، دفن میت بدون دانستن احکام مربوط به آن و... موجب اعدام بوده است. 🍁برای مطالعه کامل پاسخ بر روی لینک زیر کلیک کنید👇 🌐 www.wikifeqh.ir/پیشینه_اعدام •┈┈••••✾•🌿🌺🌿•✾•••┈┈•                                              ( ارائه مطالب علمی وپژوهشی و مشاوره پژوهشی) 🆔️@valiasrk
💠تأنی و وقار💠 ✍شتاب‌زدگی، روحیه‌ای است ثابت و دائمی در دل که باعث می‌ شود انسان به هر کاری که به خاطرش خطور کند بی‌ درنگ اقدام کند و این نیز از نتایج ضعف نفس است و ضدّش درنگ، تأنی (آهستگی)، توقف و وقار است. 🔸شتاب زدگی در منابع اخلاق اسلامی با عناوینی چون عجله و تسرّع (که به معنی درنگ نداشتن و عدم طمأنینه در کارها است) مطرح شده است. 🔹از امام صادق(ع) نقل شده است که هر یک از عقل و جهل را دارای هفتاد و پنج سرباز هستند که در آن روایت، شتاب زدگی و بی‌ ثباتی و بی ‌قراری را از سربازان جهل معرفی می‌کند و ضد آن که تأنّی و تثبّت باشد را از صفات عقل می‌داند. 🔸شتابزده نبودن، نتیجه قوّت نفس بوده و از صفات ارزشمند است و به این جهت انبیاء، اصفیا و برگزیدگان خدا را به این صفت مدح می‌ کنند و در ستایش سرور پیغمبران(ص) می‌ گویند: صاحب الوقار و صاحب السكينة. [معراج السعادة، ص۲۳۱] 🔹همچنین شتابزده نبودن از صفات الهی است چنان‌چه در دعا وارد است که خداوند در انتقام خود عجله نمی‌کند. و به پیامبرش که بر خُلق عظیم الهی است نیز توصیه می فرماید: پس صبر کن آن گونه که پیامبران «اولو العزم» صبر کردند و برای(عذاب) آنان شتاب مکن [احقاف/35] و می‌دانیم که غایت و هدف نهایی اخلاق نیز تخلّق به اخلاق الهی است. پس برای رسیدن به قرب او باید رذایل از جمله عجله و شتاب زدگی را از خود دور نمود. 🍁برای مطالعه کامل پاسخ بر روی لینک زیر کلیک کنید👇 🌐 www.wikifeqh.ir/شتاب‌زدگی •┈┈••••✾•🌿🌺🌿•✾•••┈┈•                                              ( ارائه مطالب علمی وپژوهشی و مشاوره پژوهشی) 🆔️@valiasrk
98.02.29نشست رویکردهای جدید قرآن پژوهی مستشرقان.mp3
12.4M
✳️ رویکردهای جدید قرآن پژوهی مستشرقان ♈️ارائه دهنده: حجت الاسلام و المسلمین دکتر محمودی 🔼دبیر علمی: حجت الاسلام و المسلمین دکتر محمد علی مبینی ♈️برگزار کننده: پژوهشکده فرهنگ و معارف قران و مرکز همکاری های علمی و بین الملل ✳️زمان:یکشنبه 1398/02/29 🔼مکان: قم چهار راه شهداء - مرکز همایش های غدیر •┈┈••••✾•🌿🌺🌿•✾•••┈┈•                                              ( ارائه مطالب علمی وپژوهشی و مشاوره پژوهشی) 🆔️@valiasrk
جزوه تدوین.pdf
313K
آموزشِ بند چینی و ویرایش پیش نویس می شود،یک مرتبه به صورت دقیق مطالعه شود. •┈┈••••✾•🌿🌺🌿•✾•••┈┈•                                              ( ارائه مطالب علمی وپژوهشی و مشاوره پژوهشی) 🆔️@valiasrk
⚡️مقاله مناسبتی ✳️ 🏴 امام محمد بن علی (علیه‌السلام)، ابوجعفر محمّد بن علی بن الحسین بن علی بن ابی طالب (علیهم‌السلام)، امام پنجم از ائمّه اثناعشر و یکی از چهارده معصوم می‌باشد. 🏴 کنیه ایشان ابوجعفر و لقب مشهورشان «باقر» یعنی شکافنده علوم است. 🏴 محل تولد آن حضرت شهر مدینه و سال تولد ایشان 57 هجری، بوده است. مدفن آن حضرت، گورستان بقیع در مدینه منوره است. 🏴 دوران زندگی امام با حکومت ده تن از خلفای اموی (از معاویة بن ابی سفیان تا هشام بن عبدالملک) و ایام امامتش با حکومت پنج تن از ایشان ـ ولید بن عبدالملک (متوفی 96) و سلیمان بن عبدالملک (متوفی 99) و عمر بن عبدالعزیز (متوفی 101) و یزید بن عبدالملک (متوفی 105) و هشام بن عبدالملک (متوفی 125) مقارن بود. 🏴 بیشترین افراد شیعه معتقد به امامت حضرت علی بن الحسین (علیه‌السلام) بوده و بعد از وفات وی به فرزندش امام باقر (علیه‌السلام) گرویدند. 🏴 امّا زیدیّه که خود را پیرو زید بن علی بن الحسین (علیه‌السلام) می‌دانند، به نصّ بر امامت و تصریح بر عصمت معتقد نیستند و زید را از آن‌رو که «قیام به سیف» کرد، امام می‌دانند. 🍁برای مطالعه کامل مقاله بر روی لینک زیر کلیک کنید👇 http://wikifeqh.ir/امام_محمدباقر_علیه‌السلام •┈┈••••✾•🌿🌺🌿•✾•••┈┈•                                              ( ارائه مطالب علمی وپژوهشی و مشاوره پژوهشی) 🆔️ @valiasrk
امام محمد باقر علیه السلام: إِنِّي لَأُبْغِضُ الرَّجُلَ أَوْ أُبْغِضُ لِلرَّجُلِ أَنْ يَكُونَ كَسْلَاناً [كَسْلَانَ‏] عَنْ أَمْرِ دُنْيَاهُ وَ مَنْ كَسِلَ عَنْ أَمْرِ دُنْيَاهُ فَهُوَ عَنْ أَمْرِ آخِرَتِهِ أَكْسَلُ من مردی را که در کار دنیایش باشد مبغوض میدارم و کسی که در کار دنیا تنبل باشد ، در کار آخرتش است. 📚کافی(ط-الاسلامیه)ج ۵،ص۸۵،ح ۴ ــــــــــــــــــــ شهادت امام محمدباقر(سلام الله علیه) را تسلیت عرض می کنیم. ( ارائه مطالب علمی وپژوهشی و مشاوره پژوهشی) 🆔 @valiasrk
نخستین_اندیشه_های_شیعی.pdf
23.32M
کتاب نخستین اندیشه‌های شیعی ﴿تعالیم امام باقر علیه‌السلام﴾ نویسندۀ این اثـر، خانم دکتر ارزینا لالانی پژوهشگری است که درباره قرون نخستین اسلامی شیعی تحقیق می‌کند. او به تدریس آثار مربوط به حدیث در دانشگاه کمبریج اشتغال داشت و اکنون در‌ مؤسسه مطالعات‌ اسماعیلی،لندن،به تحقیق مشغول است. خانم لالانـی از دانـشگاه ادینبورگ درجۀ دکتری دریافت کرده است.متن انگلیسی این کتاب در آبان 1381 برندۀ جایزۀ کتاب ولایت سال جمهوری اسلامی ایران شد و خانم‌ لالانی‌ برای دریافت جایزه خود به ایران آمدند و در مراسمی که به ایـن مـناسبت در شهر یزد برگزارشده بود،شرکت کرد. روش نویسنده در پرداختن به تاریخ زندگانی امام باقر علیه‌السلام قابل توجه است. •┈┈••••✾•🌿🌺🌿•✾•••┈┈• ( ارائه مطالب علمی وپژوهشی و مشاوره پژوهشی) 🆔 @valiasrk
مشاغل اصحاب ائمه.pdf
459.7K
🔶مشاغل اصحاب و راویان حدیث ائمه علیهم السلام تا عصر غیبت صغری ✍️تألیف مجید افلاکیان 🔻طلبه موسسه امام خمینی (قم) •┈┈••••✾•🌿🌺🌿•✾•••┈┈• ( ارائه مطالب علمی وپژوهشی و مشاوره پژوهشی) 🆔 @valiasrk
100_Hints_to_Write_a_Thesis_arshyan_mihanblog_com_.pdf
3.52M
صد نکته در پایان نامه نویسی دکتر یزدان منصوریان عضو هیئت علمی دانشگاه تربیت معلم تهران •┈┈••••✾•🌿🌺🌿•✾•••┈┈• ( ارائه مطالب علمی وپژوهشی و مشاوره پژوهشی) 🆔 @valiasrk
13919-fa-qavaedmohemfeqhi-koli.pdf
9.78M
ترجمه قواعد الفقهیه آیه الله مکارم شیرازی ترجمه از محمد جواد نوری همدانی •┈┈••••✾•🌿🌺🌿•✾•••┈┈• ( ارائه مطالب علمی وپژوهشی و مشاوره پژوهشی) 🆔 @valiasrk
🔆🔹مژده به علاقه مندان کسب مهارت تندخوانی🔻🔆 🌟 اگر به دنبال کسب مهارت تندخوانی، تقویت حافظه، صرفه جویی در وقت و کسب نمرات عالی هستید با ما همراه شوید. 📖🔻کارگاه مهارت تندخوانی برگزار می شود🔻 📣 اطلاع از نحوه ثبت نام در لینک زیر👇👇 https://eitaa.com/joinchat/1846018082C067d491c5f https://eitaa.com/howzehpajohesh/1507
⚠️ذيل دعاى عرفه در مورد ذیل دعای عرفه فراوان نوشته اند و پایان نامه و مقالاتی هم به اصالت سنجی آن پرداخته اند. ✅ذکر این گفتار مختصر از فقیه شهیر، آیت الله سید موسی شبیری زنجانی مفید است: «شناخت متن حديث و اینکه از عبارات يك متن بتوان آن را به معصوم علیه السلام استناد داد، كار بسیار مشكلى است و شخصى مثل مرحوم مى‏ تواند در اين ميدان اظهار نظر كند.  آقاى [امام] خمينى چون با عرفان سروكار داشت و مضامين ذيل دعاى عرفه را بلند و والا يافته بود، معتقد بود كه اين ذيل حتماً از حضرت سيدالشهداء علیه السلام است...  ولى بعداً معلوم شد كه اين ذيل از منشآت ابن عطاءالله‏ اسكندرانى از بزرگان صوفيه در قرن هفتم و اوائل قرن هشتم است كه شروح بسيارى بر كتابش نوشته‌اند. اين را مرحوم جلال همايى در مولوى‏ نامه‌اش (ج۲ ص۱۸) تذكّر داده است. ابن عطاءالله‏ اسكندرانى در سال ۷۰۹ يعنى حدود ۴۵ سال پس از وفات ابن طاووس در سال (م ۶۶۴) از دنيا رفت. اين ذيل در نسخه‏ هاى قديمه اقبال وجود ندارد و بعداً به اقبال ملحق گرديده است.[1] مرحوم مجلسى در بحارالأنوار (ج۹۵ ص۲۲۷) تصريح كرده است كه اين عبارات از امامان نيست و با نوشته‏ هاى صوفيه مسانخ است. البته مجلسى اطلاع نداشت كه قائل اين عبارات كيست ولى آن را از صوفيه مى‏ دانست. 1⃣ شهيد اوّل هم در مجموعه‌اش (نسخه ش ۸۹۳۲ کتابخانۀ مجلس) دعاى عرفه را بدون ذيل از سيد بن طاووس نقل مى‏ كند و محال است شهيد كه تمايلات عرفانى هم داشته - چنان كه از اشعارش پيداست - ذيل را در كتاب سيّد ديده باشد و نقل نكند.» 📗جرعه ای از دریا، ج۳، ص۲۵۶ •┈┈••••✾•🌿🌺🌿•✾•••┈┈•                                              ( ارائه مطالب علمی وپژوهشی و مشاوره پژوهشی) 🆔️@valiasrk
اگر میخواهید بعد از مرگتان فراموش نشوید یا چیزی بنویسید که قابل خواندن باشد؛ یا کاری انجام دهید که قابل نوشتن باشد. •┈┈••••✾•🌿🌺🌿•✾•••┈┈•                                              ( ارائه مطالب علمی وپژوهشی و مشاوره پژوهشی) 🆔️@valiasrk
دلایل رد چه می تواند باشد؟ 🔴انتخاب هدف نامناسب 🔴طراحی ضعیف مطالعه 🔴زبان ضعیف 🔴 نامناسب و ناقص تبیین شده 🔴آزمون های آماری نامناسب 🔴توصیف نادرست یا اغراق آمیز 🔴ضعف در و 🔴فقدان اصالت به طوریکه تحقیقات نشان می دهد مقالاتی که از ایران به نشریات خارجی ارسال می شود بیشترین دلیل رد آن ها، زبان ضعیف و ضعف در مقدمه و بحث و اغراق آمیز کردن نتایج است. •┈┈••••✾•🌿🌺🌿•✾•••┈┈•                                              ( ارائه مطالب علمی وپژوهشی و مشاوره پژوهشی) 🆔️ @valiasrk
4_401184498458296579.pdf
6.28M
📑 فایل pdf و کاربردی آموزش اکسل، جهت بهره برداری علاقمندان •┈┈••••✾•🌿🌺🌿•✾•••┈┈•                                              ( ارائه مطالب علمی وپژوهشی و مشاوره پژوهشی) 🆔️ @valiasrk
📌تکنیک‌های مورد نیاز برای تغییر دادن کتاب و مقاله مرجع برای متهم نشدن به سرقت علمی لازم است. 🔸تغییر دادن اقسام کلمه؛ یکی از راه‌هایی که در بازنویسی متن می‌توان انجام داد، تغییر اقسام کلمه است. یعنی می‌توانید کلمات موجود در یک متن را به شکل‌هایی متفاوت درآورید تا شائبه سرقت ادبی را از بین ببرید. تبدیل صفت‌ها به حالت قیدی یا اسمی و تغییراتی از این دست در فرایند پارافریز طبیعی است. 🔹تغییر ساختار جملات؛‌ تغییر در ساختار جملات هم از جمله کارهایی است که حتما به شما کمک می‌کند تا بازنویسی درستی داشته باشید. برای مثال، بدل‌کردن جمله‌ها از حالت مجهول به معلوم یا بالعکس به‌شدت سایه اتهام سرقت ادبی را از سر مقاله‌تان کم می‌کند. 🔸بازگوکردن جملات و عبارات با زبان و ادبیات خود؛ بهترین روش بازنویسی و پارافریز مقاله این است که متنی دیگر را بخوانید و برداشت‌های خودتان را از آن به زبان و ادبیات خود در مقاله‌تان بنویسید. این کار است که موجبات نگارش متنی دست‌اول را فراهم می‌کند و در آن رد پایی از سرقت و شباهت به متنی دیگر وجود نخواهد داشت. 🔹بازنویسی مقاله دارای فواید بسیار زیادی است. زمانی که این کار را انجام می‌دهید، مشخص می‌شود که برای تحقیق و پژوهش‌تان از منابع مختلفی بهره برده‌اید و آنها را به‌خوبی درک کرده‌اید. حال به زبان خودتان، تصمیم به نگارش آنها گرفته‌اید. پارافریز باعث می‌شود تا در دام سرقت ادبی نیفتید و اعتبارتان بیهوده به‌خاطر تشابهاتی که ممکن است با متون دیگر چاپ‌شده داشته باشید، به خطر نیفتد. •┈┈••••✾•🌿🌺🌿•✾•••┈┈•                                              ( ارائه مطالب علمی وپژوهشی و مشاوره پژوهشی) 🆔️ @valiasrk
♻️مراحل اجرای یک پژوهش به صورت شماتیک •┈┈••••✾•🌿🌺🌿•✾•••┈┈•                                              ( ارائه مطالب علمی وپژوهشی و مشاوره پژوهشی) 🆔️@valiasrk