eitaa logo
ویرگول (منبرکوتاه)
13.1هزار دنبال‌کننده
280 عکس
116 ویدیو
57 فایل
شرح مختصر روایات #سخنرانی #کلاس #معنویت #تدریس ⚠️نظرات و پیشنهادات، تاثیر مطالب را به ما ارسال کنید. استاد سطح عالی حوزه #استاد دانشگاه فرهنگیان مبلغ و فعال فرهنگی دکتر سیدحسین فاطمی @Seyedhosein_fatemi @Hich_v_shich
مشاهده در ایتا
دانلود
💠 واکنش آیت‌الله به انتقاد از اهل علم! متأسفانه برخی به دليل شدت محبت نسبت به معبود بی‌همتا گاهي پا را فراتر از محدوده قوانين الهي مي‌گذارند، دچار افراط مي‌شوند، در صورتی که این تندروی، وسوسه شیطان است و خداوند در قرآن کریم از این کار نهی فرموده است. 💠 آیه: لاَ تُحَرِّمُواْ طَیِّبَاتِ مَا أَحَلَّ اللّهُ لَکُمْ مائده/87 چیزهای پاکیزه‌ای را که خداوند برای شما حلال کرده، حرام نکنید 💠 آینه: حکایت؛ یکی از شاگردان برجسته میرزاجوادآقا ملکی تبریزی نقل می‌کرد: در شبی از شب‌های ماه رمضان برای کاری بیرون شهر رفته بودم دیدم عده‌ای از جوان‌ها و چند نفر از اهل علم برای تفریح و گردش در ماه مبارک بیرون شهر رفته بودند، این منظره بر من ناگوار آمد. روز بعد پس از نماز ظهر و عصر و در خاتمه فرمایشات آقا میرزاجواد، طبق عادت همیشگی در ایوان مدرسه فیضیه، ذکر مصیبت کردم، آن روز قبل از ذکر مصیبت قضیه شب گذشته را عنوان کردم و گفتم: در ماهی که فرمودند « دعیتم الی ضیافه الله» که روزش بهترین روزها و شبش بهترین شب‌هاست، نفس‌ها در آن ثواب تسبیح دارد و خواب در آن عبادت است؛ چرا باید اهل علم به تفریح بروند؟ و به سایرین از جلالت این ماه تذکر ندهند؟ آن روز گذشت. صبح روز دیگر در مسجد بالاسر پس از نماز خواستم سؤالی از ایشان بکنم، تا چشم شریفشان به من افتاد، مرا مورد عتاب قرار داده و فرمودند: دیدی روز قبل چه کردی؟! در حضور اشخاص مختلف از عوام و غیره؟! چرا باید به این نحو اسم اهل علم و علما را ببری؟! مگر تفریح غیر مشروع و حرام است؟! یا مگر حتماً لازم است علما به منبر بروند تا به مردم مطالبی را بگویند؟ ممکن است به نحو دیگری این کار را بکنند. 1 1. با اقتباس و ویراست از کتاب طبیب دلها https://eitaa.com/joinchat/815333562Cf516a20880
امام صادق عليه السلام: كَم مِن صَبرِ ساعَةٍ قد أورَثَ فَرَحا طَويلاً، و كَم مِن لَذَّةِ ساعَةٍ قد أورَثَت حُزنا طَويلاً! بسا لحظه اى شكيبايى كه شادى درازى را در پى آورَد و بسا لذّتى آنى كه اندوهى طولانى برجاى گذارَد. ميزان الحكمه جلد6 صفحه156 🌷درود بر تو دوست مهربانم ۱۴۰۲/۳/۲۸🌷 🌺دریچه نگاهت را بگشا آفتاب تا ☘افق روشنایی بالا آمده است 🌺آن را میهمان آسمان دلت کن ☘جهان خود را به آغوش شادی افکنده 🌺و شب را با سیاهی و سکوتش ☘به روزی دیگر سپرده است 🌺غصّه های دیروز را فراموش کن و برای ☘امروز مثل خورشید ، دوباره از نو آغاز کن 🌺و با یاد پروردگار به امروزت برکت ببخش... https://eitaa.com/joinchat/815333562Cf516a20880
✳️ این خدا خیلی دوست‌داشتنی است! 🔻 ابراهیم (ع) می‌دانست که خدا از سفره‌ای که دست‌های زیادی در آن برود خرسند است. مهمان او امروز نیامده بود. راهی بازار شد و جوانی را پیدا کرد و فرمود: تو امروز مهمان سفرهٔ مایی و او را سر سفرهٔ خود حاضر کرد. قبل از اینکه سفره حاضر شود، ابراهیم به او گفت: چه می‌گویی که این عالم بگردد و گرداننده‌ای در کار نباشد؟ جوان گفت: اینک عالم می‌چرخد و گرداننده‌ای هم در کار نیست. تا اینکه بحث‌ها به طول انجامید و جوان سفره را ترک کرد و گفت حالا تو می‌خواهی یک وعده اطعام کنی، درس توحید می‌دهی؟ 🔸 خوب بگذار برود، این مشرک که نمی‌خواهد از شرک خود دست بردارد، برود بهتر است. در این میان به ابراهیم عتاب شد که تو به‌خاطر یک وعده غذا این همه از بندهٔ ما پرس‌وجو می‌کنی؟ من بیست‌وپنج سال است که به او آب و نان می‌دهم، یک بار هم نام مرا نبرده است! ای ابراهیم باید او را بر سر سفره برگردانی. 🔹 ابراهیمِ خدادوست به بازار رفت و با زحمات زیادی آن جوان را یافت و با التماس او را به خانهٔ خود آورد. جوان پرسید من به غذا شروع نمی‌کنم تا که بگویی چه چیزی موجب شده است که به مهمانی من اصرار می‌ورزی. فرمود: راست قضیه این است که بعد از رفتن تو «عَاتبنی رَبّی فیک» خدایم مرا به‌خاطر تو ملامت کرد و فرمود: چرا بندهٔ ما را راندی، درحالی که من بیست‌وپنج سال است نان و آبش می‌دهم، ولی یک بار هم نام مرا نبرده است! 🔺 این جوان که سخت منقلب شده بود، گفت: آیا واقعاً خدای تو مرا بندهٔ خود خطاب کرده است؟ ای ابراهیم، تو را سوگند می‌دهم که مرا با این خدایت آشنا گردان و او از موحدان ابراهیمی گردید. آری این خدا خیلی دوست‌داشتنی است. 👤 📚 از کتاب | ج۱ 📖 صفحات ۱۲۲ و ۱۲۳ ✅کانال https://eitaa.com/joinchat/815333562Cf516a20880
🌹باسلام محضر دوستان نازنین وارجمندم 🟡از حکیمی پرسیدند مردم در چه حالت شناخته می‌شوند؟ پاسخ داد: ۱-اقوام در هنگامِ غربت ۲-مرد در بیماریِ همسرش ۳-دوست در هنگامِ سختی ۴-زن در هنگامِ فقرِ شوهرش ۵-مؤمن در بلا و امتحانِ الهی ۶-فرزندان در پیریِ پدر و مادر ۷-برادر و خواهر در تقسیمِ ارث 🍀ازسعدی هم بیاموزیم که گفت: 🔸دوست مَشمار آنکه در نعمت زند  🔸لافِ یاری و برادر خواندگی 🔹دُوست آن دانم، که گیرد دستِ دُوست  🔹در پریشان حالی و درماندگی https://eitaa.com/joinchat/815333562Cf516a20880
💠 علم و یقین وسواسی! ⁉️ سؤال: آیا شک و یقین وسواسی اعتبار دارد؟ ✍️ پاسخ: 🔹 فتوای واضح و صریح همه فقهاء بر اساس مدارک و ادله شرعیه این است که: وظیفه شخص وسواسی اعتنا نکردن به وسواس می‌باشد، هر جا در طهارت چیزی دچار شک شود باید بنا را بر پاک بودن آن چیز بگذارد، بلکه حتی اگر در موردی یقین به نجاست پیدا کرد – که معمولاً برای سایر مردم در این موارد یقین به نجاست پیدا نمی‌شود – علم و یقین وسواس اعتبار ندارد و بر او واجب است که بنا را بر طهارت بگذارد. پس اگر شخص وسواسی به این فتوای شرعی عمل کند و در موارد شک در طهارت بلکه در موارد یقین به نجاست هم بنا را بر پاکی بگذارد نزد خدا معذور و به وظیفه شرعی خود عمل نموده است. 📎 https://eitaa.com/joinchat/815333562Cf516a20880
میخوای بدونی اساتید چکار میکنن که جلساتشون تاثیرگذار میشه❓ یه سر به اینجا بزن👇 👇👇👇👇👇👇👇 https://eitaa.com/joinchat/2105147398Cd2fdb6f26b
الإمام عليّ عليه السلام :نِفاقُ المَرءِ مِن ذُلٍّ يَجِدُهُ في نَفسِهِ . امام على عليه السلام : دورويى شخص ، ريشه در ذلّتى دارد كه آن را در خود مى يابد. 👈 توضیح: زمانی که شخصی، در درون خودش احساس پستی و خواری داشته باشد و عزت نفس نداشته باشد، برای جبران این احساس ذلت، به دنبال جلب نظر دیگران است و این موجب نفاق و دو رویی در او ‌می شود. هرجا می رود همرنگ جماعت می شود و این شروع نفاق است. 🔹غررالحكم حدیث ۹۹۸۸ 🌺به درخت نگاه کن 🌼قبل از اینکه شاخه‌هایش 🌸زیبایی نور را لمس کند 🌺ریشه اش تاریکی را لمس کرده 🌼گاه برای رسیدن به نور 🌸باید از تاریکی ها گذر کرد. 🌺سلام صبحتون گلباران و پر نور https://eitaa.com/joinchat/815333562Cf516a20880
یکی‌یکی دعایشان کنید ♻️ آیت الله شیرازی: همۀ کسانی را که از آنها گله دارید، مثل دانۀ تسبیح ردیف کنید و یکی‌یکی دعایشان کنید. نخستین اثر این دعا این است که حبۀ آتشی را که در دلتان بوده، بیرون می‌اندازید. قدیم‌‌ها که قلیان کشیدن مرسوم بود، گاهی ذغال گداخته از سر قلیان روی قالی می‌افتاد و فرصت اینکه بروند و اَنبُر بیاورند، نبود؛ ناچار آن آتش را با دستشان برمی‌داشتند و دور می‌انداختند. اگر کسی از تو غیبتی کرده یا نسبت ناروایی به تو داده، این آتش افتاده روی دلت که از قالی گران‌بهاتر است. تا بخواهی برایش ثابت کنی که تو تقصیرکار نبوده‌ای، سوخته‌ای! پس دعایش کن. اول خودت را نجات بده تا دلت بیشتر از این تاول نزند، بعدش خدا خودش می‌داند که چطور مسئله را حل کند. https://eitaa.com/joinchat/815333562Cf516a20880
بسم الله الرحمن الرحیم سلام علیکم (شیوه صحیح تجافی) بعضی از مردم هنگام در نماز جماعت، زانوهای خود را بر روی زمین می‌گذارند ، در حالی که این گونه صحیح نیست! شیوه صحیح تجافی، این‌گونه است: فرد باید زانوها را از زمين بلند کند و تنها انگشتان دست و سينه پا را بر زمين بگذارد (به صورت نيمه خيز بنشيند). تذکر: اگر مأموم در رکعت دوم یا آخرِ نماز، به امام جماعت اقتدا کند، در هنگام تشهد امام جماعت، تجافی می‌کند. https://eitaa.com/joinchat/815333562Cf516a20880 برای سلامتی و تعجیل در فرج صلوات
امیرالمؤمنین عليه السلام: برترين ادب، آن است كه انسان در حدّ خود بايستد و از اندازه خويش فراتر نرود. أفضَلُ الأَدَبِ أن يَقِفَ الإِنسانُ عِندَ حَدِّهِ ولا يَتَعَدّى قَدرَهُ غررالحكم حدیث3241 👈توضیح: در حدیثی از پیامبر اکرم آمده است: «برترین شناخت، شناخت خود است» اگر من خودم را بشناسم، حد و اندازه ی خودم را هم خواهم شناخت و در هیچ چیز، از حد خودم تجاوز نخواهم کرد. چه در سخن گفتن و اظهار نظر کردن، چه در مسائل مالی و غیره. اما اگر خودم را بیش از آنکه هستم تصور کنم، نقطه ی آغاز بسیاری از اشتباهات خواهد بود. 🌺✨بهتـرین دورهمی 🌺✨بهتـرین دلخوشی 🌺✨بهتـرین لبخند 🌺✨بهتـرین شادی 🌺✨بهتـرین عبادت روزیتان باد 🌺✨الهی 🌺✨بهتـرین زندگی رو 🌺✨داشتـه باشیـد https://eitaa.com/joinchat/815333562Cf516a20880
رحمت يا زحمت؟! از نگاه مردم، مراجعه گرفتار به برادر مؤمن زحمت است ولى در فرهنگ اهل‌بيت(ع) رحمت محسوب مى‌شود على بن جعفر مى‌گويد: از امام موسى بن جعفر شنيدم كه فرمود: مَنْ أَتَاهُ أَخُوهُ الْمُؤْمِنُ فِي حَاجَةٍ فَإِنَّمَا هِيَ رَحْمَةٌ مِنَ اللَّهِ تَبَارَكَ وَ تَعَالَى. كسى كه به خاطر حاجتى به برادر مؤمن خود مراجعه كند رحمتى است از خداوند متعال. اسماعيل بن عمار مى‌گويد: خدمت امام صادق(ع) عرض كردم: الْمُؤْمِنُ رَحْمَةٌ عَلَى الْمُؤْمِنِ قَالَ نَعَمْ قُلْتُ وَ كَيْفَ ذَاكَ قَالَ أَيُّمَا مُؤْمِنٍ أَتَى أَخَاهُ فِي حَاجَةٍ فَإِنَّمَا ذَلِكَ رَحْمَةُ اللَّه آيا مؤمن رحمت است بر مؤمن؟ حضرت فرمود:بلى؛ عرض كردم چگونه؟ حضرت فرمود: هر مؤمنى كه به خاطر حاجتى به برادر دينى خود مراجعه كند. خیلی باید در مراودات مراقب این عرض حاجت ها بود. فقط هم پول یا مالی نیست بلکه گاهی غیر مادی است، گاهی باید آبرو گذاشت، گاهی وقت، گاهی هم زبان خیر.. https://eitaa.com/joinchat/815333562Cf516a20880
✳️آزمون سخت سید بحرالعلوم از مرحوم نراقی(ره) 💠آیه: کَبُرَ مَقْتاً عِنْدَاللَّهِ انْ تَقُولُوا ما لا تَفْعَلُونَ صف/3 نزد خدا بسیار خشم آور است که سخنى بگویید و بدان عمل نکنید 💠حکایت؛ مرحوم ملا مهدی نراقی که در اکثر علوم متبحر و استاد بود، وقتی کتاب جامع السعادات را که در علم اخلاق و تزکیه نفس است تالیف کرد یک نسخه به خدمت مرحوم سید بحرالعلوم ارسال کرد تا آنکه پس از مدتی خود به زیارت عتبات عالیات رفته و وارد نجف اشرف شد، علماء برای احترام و تجلیل از این عالم ربانی به دیدن او آمدند، فقط مرحوم بحرالعلوم از آمدن به ملاقات ایشان خودداری کرد و تشریف نیاورد تا آنکه پس از چند روز مرحوم نراقی به دیدار سید بحرالعلوم رفت، اما باز سید به مرحوم نراقی چندان و توجهی نکرد و مرحوم نراقی خاشعانه پس از چندی باز بقصد زیارت مرحوم بحرالعلوم به منزل ایشان تشریف آورد و ساعتی در خدمت ایشان بود ولی این دفعه هم مانند مرتبه اول سید به ایشان اعتنائی نکرد، مرحوم نراقی برگشت، مجدداً پس از چند روز قصد زیارت سید را کرد بدون آنکه فکر کند، من تازه وارد و مهمانم و میبایست سید به دیدن من بیاید یا آنکه دو مرتبه است من به زیارت سید رفته ام و او بمن اعتنائی نکرده و احترام نگذاشته است. پس بلند شد و بسوی منزل سید روانه شد در مرتبه سوم تا مرحوم نراقی به در خانه سید رسید، سید با پای برهنه به استقبال او آمد و او را به آغوش کشیده و بوسید و با احترام و تجلیل زیاد وارد منزل کرده و خود هم با کمال گرمی و محبت مشغول پذیرائی و احوال پرسی شد، پس از ادای احترام فرمود: شما کتابی در اخلاق و تزکیه نفس نوشته اید و یک نسخه ای هم برای من فرستاده اید و من هم آن کتاب را از اول تا آخر با دقت خوانده ام الحق کتاب خوبی است و در اخلاق و خودسازی کم نظیر است. علت آنکه در این مدت که شما به نجف اشرف تشریف آورده اید و چند مرتبه هم به منزل من آمده اید و من در این مدت به دیدن شما بلکه به بازدید شما هم نیامده ام، این بود که میخواستم ببینم همان طوری که در کتاب خود راجع با اخلاق اسلامی و تزکیه نفس و کشتن هوا و نفس نوشته اید در مقام عمل و در میدان مبارزه با نفس و هوا هم عملاً به آن مقام رسیده اید، یا مانند بعضی از نویسندگان و گویندگانی که خوب می نویسند و خوب میگویند، اما خود از گفته و نوشته های خود عملاً بیگانه و اجنبی هستند میباشید؟! 1 علم چندان که بیشتر خوانی چون عمل در تو نیست نادانى2 📚 پی نوشت : 1. با اقتباس و ویراست از کتاب مردان علم در میدان عمل 2. سعدی https://eitaa.com/joinchat/815333562Cf516a20880
📿برخی از مستحبات 🔹 گفتن «الْحَمْدُ لِلهِ» یا «بِسْمِ اللّهِ‏ وَبِاللّهِ وَالْحَمْدُ لِلهِ وَخَیْرُ الْأَسْماءِ لِلهِ» در ابتدای تشهد و گفتن «وَتَقَبَّلْ شَفاعَتَهُ وَارْفَعْ دَرَجَتَهُ» بعد از صلوات مستحب است. 🔸 همچنین در حال تشهد، نشستن روی ران پای چپ و گذاشتن روی پای راست بر کف پای چپ (تَوَرُّک) مستحب است. 📚 آموزش مصوّر احکام آیت‌الله خامنه‌ای https://eitaa.com/joinchat/815333562Cf516a20880
1 .چرا باید به جای اخالق سکولار به اخلاق دینی معتقد باشیم؟ پاسخ: اخالق سکولار گرایشی در اخلاق است که ارزشهای اخلاقی یعنی صفات، رفتارها و هنجارهای حاکم بر آنها را بر دیدگاه غیر دینی مبتنی میکند و معتقد است دین هیچ گونه مرجعیتی در امور اخلاقی ندارد. از دیدگاه اخلاق سکولار عقلِ خود بنیاد و علم تجربی تنها مرجع تنظیم رفتارهای انسانی است. برخی قرائتها از سکولاریسم، بر این باور استوار است که جهان ارزشی است که خدا به آدمیان اعطا کرده و خود از آن سلب مسئولیت نموده است و نگهداری آنرا به خود انسان سپرده است. پس هر چند سکولار معانی متعددی دارد، اما ما سکولار به معنای دین زدایی را مد نظر نداریم بلکه سکولار به معنای اخلاق عقلی را در نظر میگیریم. در ابتدا باید عرض کنیم که ما نیز باور داریم اخلاق، عقلی است و آنچه بین همه ما انسانها مشترک است عقل آدمی است؛ بنابر این باید از طریق عقل ارزشهای اخلاقی را بررسی و بدست آورد. اما یکی از سوالهایی که مطرح میشود این است که پس اخلاق دینی و اسلامی چه ضرورتی دارد؟ در این خصوص میتوان به فایده و اثر اخلاق دینی اشاره کرد: 1 .افزایش گستره آگاهیهای اخلاقی بیان قرآن در زمینه احکام اخلاقی، ارشاد به حکم عقل است. مثال اگر قرآن کریم میفرماید: "نیکی کنید که یقیناً خدا به فرض نیکوکاران را دوست دارد" اگر خداوند متعال نمیفرمود، احسان کنید، انسانها احسان نمیکردند؟ این ارزش های اخلاقی عقلی هستند و در اینگونه ارزشها منتظر کلام شارع نمیمانیم و آموزه های اخلاقی که در قرآن آمده را ارشاد به حکم عقل میدانیم. اما مسئله مهم این است، آیا انسانهای عاقل قادرند همه مصادیق ارزشهای اخلاقی را به تمامِ درست تشخیص دهند؟ متأسفانه باید بگوییم انسانها در تشخیص برخی موارد و مصادیق حداقل در بخشی از زمان دچار ضعف و جهالت هستند؛ به خصوص در تشخیص مصادیق سه اصل اخلاقی بنیادی، عدالت، سودرسانی و ضرر نرسانی مثال یک مسئله پیچیده و دشواری مانند ارث که اگر تقسیم کردنش دست خود انسانها باشد، واقعا نمیدانند فلان موردش مصداق عدالت است یا خیر؟ در چنین مصادیق و مواردی انسان عاقل میگوید، چکار باید کرد و ارث را چگونه باید تقسیم کرد؟ در حالی که خدایی که خالق هستی و انسان است و برای همه انسانها در همه شرایط بهترین را میخواهد طبق یک مصالحی بهترین تقسیم بندی عادلانه را به تفصیل بیان می کند. یا مثال مسئله شراب، بر اساس اصل ضررنرسانی ما نباید به خودمان ضرر برسانیم و این یک حکم عقلی مسلم است. اما سوال این است، چه چیزی برای انسان مضر است؟ آیا شراب ضرر دارد یا ندارد؟ قرآن میفرماید: "درباره شراب و قمار از تو میپرسند، بگو: در آن دو، گناهی بزرگ و سودهایی برای مردم است، و گناه هر دو از سودشان بیشتر است. و از تو میپرسند: چه چیز انفاق کنند؟ بگو: از آنچه افزون بر نیاز است. خدا این گونه آیاتش را برای شما بیان میکند تا بیندیشید" پس خدا انسان عاقل را مخاطب قرار می دهد که حواست باشد ضرر شراب بیشتر از منفعتش است لذا آدم عاقل این کار را نمیکند. تفاوت دیدگاههای فلاسفه اخلاق که با نگاه کمال عقلی به اخلاق نگریسته اند به خوبی گواه این است که عقل در این خصوص کفایت نمیکند. در نتیجه یکی از مهمترین تفاوتها بین این دو اخلاق، توانمندی در تشخیص مصادیق است نه تشخیص ارزش اخلاقی، عقل میفهمد آنچه که برای او ضرر دارد را نباید انجام دهد اما نمیداند چه چیزی برای او ضرر دارد لذا میرود سراغ شارع مقدس. 2 .ارتقای هدف از زیست اخلاقی ارجحیت دیگر اخلاق دینی بر اخلاق سکولار در نیت و هدف از رفتارهای اخلاقی است. مثال بر اساس نظریه پیامدگرایی و قاعده بیشترین لذت برای بیشترین افراد، چرا من باید کاری کنم که دیگران لذت ببرند؟ چرا من باید به خودم سختی و مشقت تحمیل کنم تا به دیگران سودی برسد؟ چرا باید منافع دیگران را بر منافع خودم مقدم کنم؟ بر اساس مسائل عقلی و اخلاق سکولار به راحتی نمیتوان این مسئله را حل کرد و اثبات کرد، مسائلی مانند ایثار و گذشت و مقدم کردن دیگران بر خود امری اخلاقی است. مثال فیلسوف اخلاقی مانند پیتر سینگر به روشنی اقرار می کند، علماء اخلاق سکولار در این بخش ناتوان بوده اند اما بر اساس اخلاق الهی و اسلامی به راحتی همه این مسائل توجیه میشوند. زیرا بر اساس اخلاق الهی انسان در این دنیا از منافع خود میگذرد و به منافع دیگران میپردازد زیرا منافع بالاتری در آخرت و زندگی پس از این دنیا را تأمین کرده که دارای جاودانگی نیز هست. به نظر ما پاسخ، چرا باید زیست اخلاقی داشته باشیم، را از لحاظ عقلی نمیتوان به خوبی بیان کرد اما در فضای دینی به راحتی میتوان به این پرسش پاسخ داد.👇
در حقیقت اخلاق سکولار یک اخلاق معامله گرایانه است در حالی که اخلاق دینی یک اخلاق بندگی است که مسئولیت پذیرانه و بدون توقع است. چنین کسی نیازی به نظارت بیرونی ندارد و خدا را در همه حال بر اعمال خویش ناظر میبیند. علاوه بر اینکه رفتار اخلاقی خودش را موقوف به رفتار دیگران نمی کند، بلکه حتی در برابر بدی دیگران باز خودش را در برابر خدا مسئول دانسته و اخلاقی رفتار میکند. 3 .کارکرد اخلاق این پرسش را اخلاق سکولار نمیتواند به درستی پاسخ دهد. نوع نظریه های اخلاقی وقتی ارزشهای اخلاقیشان را ترسیم میکنند، کارکرد اخلاق را مانند حقوق ترسیم میکنند. یعنی کارکرد اخلاق را تنظیم روابط انسانها و روابط اجتماعی میدانند. حال فرض کنید، در جایی قرار داریم که تنظیم بین روابط انسانها نبود، از نگاه اخلاق سکولار، اخلاق، دیگر کارکردی نخواهد داشت. یعنی ایشان در واقع فقط به کارکرد بیرونی اخلاق توجه دارند و بر اساس کارکرد بیرونی اخلاق میگویند، باید اخلاقی عمل کنید، اما سؤال ایجاست، آیا اخلاق کارکردش فقط بیرونی است؟ بر اساس نگاه مادی انگارانه بله، اما بر اساس نگاه متعالی و الهی و مباحث جاودانگی و رابطه دنیا و آخرت و این که انسانها در این دنیا هویت و ماهیت خود را شکل میدهند و ... ؛ اینجاست که اخلاق می آید و هویت انسانی انسان را میسازد، و در واقع اخلاق چیزی بیرون از انسان نیست. حقوق یک چیزی بیرون از انسان است ولی اخلاق چیزی بیرون از انسان نیست بلکه اخلاق آمده تا شاکله وجودی مرا بسازد. مثال اگر آدمی فهم کند که اگر به دیگری قولی داد و به قولش وفا و عمل کرد، شاکله خود را تعالی بخشیده و هویت انسانی را در خود شکل داده است، پس اخلاق فقط برای تنظیم روابط بیرونی انسانها نیست بلکه همه این مسائل درونی نیز جزء الزامات اخلاقی هستند. 4 .تأکید بر نیت اخالقی در اخالق سکولار معمولا قائل به نقش نیت در اخلاق نیستند. یعنی نیت را در انجام کار خیر مهم نمیدانند، همین که اصل کار، یک کار اخلاقی باشد کافیست، در حالی که در اخلاق دینی نقش نیت اهمیت کمتری از اصل کار خوب ندارد. به عنوان مثال بخشیدن به دیگران در اسلام اگر برای ریا و خودنمایی باشد ارزشی ندارد. البته روشن است که نیت انجام دهنده، هویت و درون فاعل اخلاقی را متحول خواهد کرد، نه این که فعل را متحول کند، چرا که کار اخلاقی که به لحاظ ذاتی همواره اخلاقی خواهد بود. 5 .تأکید بر ایمان در اخلاق دینی قرآن کریم می فرماید: »سوگند به عصر، که بی تردید انسان در زیان کاری بزرگی است، مگر کسانی که ایمان آورده و کارهای شایسته انجام داده اند و یکدیگر را به حق توصیه نموده و به شکیبایی سفارش کردهاند" در آیه شریفه اشاره دارد به این که عمل صالحی که بعد از ایمان باشد جان را متحول میکند. هر چند عمل صالحی که بدون ایمان باشد نیز بی ارزش نیست اما قطعا آن طور که بخواهد جان آدمی را متحول کند، متحول نمیکند. بر اساس نکاتی که بیان شد انسان برای تشخیص اصل ملاکها و ارزش های اخلاقی میتواند از عقل استفاده کند و ما نیز قائل به عقلانی بودن اخلاق هستیم اما برای تربیت اخلاقی صد در صد به اخلاق دینی نیازمندیم، در واقع قرآن کریم نمی خواهد به انسانها معرفت بخشی اخلاقی داشته باشد بلکه میخواهد تربیت اخلاقی داشته باشد. https://eitaa.com/joinchat/815333562Cf516a20880
⚠️مراقب باشیم انتظار ما انتظار یهودی نباشد 🔹«نگاه غلط به مسئله انتظار که امروز بعضی از ما نسبت به حضرت مهدی (عج) داریم، یهود نسبت به پیامبر اسلام داشت. یهودیان بر اساس همین انتظار به سوی مدینه روانه شدند و در اطراف آن خیبر و… سکونت کردند تا به هنگام ظهور پیامبر آخر الزمان نخستین بیعت کنندگان با او باشند اما وقتی پیامبر موعود به رسالت مبعوث شد، نه تنها با او بیعت نکردند، بلکه در مقابل انجام رسالتش خدعه، توطئه و صف آرایی کردند و بارها تلاش کردند او را ترور کنند. "اَلَّذينَ آتَيْناهُمُ الْكِتابَ يَعْرِفُونَهُ كَما يَعْرِفُونَ اَبْناءَهُمْ" طبق بیان قرآن، پيروان كتب آسمانى، پيامبر اسلام(ص) را مانند فرزندان خود مى شناختند. يعنى نه تنها اصل ظهور ایشان، بلكه نشانه ها و خصوصيات و جزئيات او را نيز مى دانستند. عبدالله بن سلام كه از علماى بزرگ يهود بود و سپس اسلام را پذيرفت، مى گفت: «ما او را مى شناسيم همان گونه كه يكى از ما پسرش را هنگامى كه در ميان بچه ها ببيند مى شناسد». ولى متأسفانه بعد از ظهور پیامبر (ص) او را در مسير اميال و اهداف نامشروع خود نديدند لذا با او مخالفت کردند. 🔹آنها گمان می کردند که فاصله شان با پیامبر فاصله زمانی است، در حالیکه با آن حضرت، فاصله اخلاقی داشتند. ‼️ فاصله ی ما با مهدی موعود (عج) نیز فاصله ی اخلاقی و معنوی است این فاصله اگر برداشته نشود، دیر یا زود ما را از امام زمانمان جدا خواهد ساخت. 🔸 و در مقابل چه بسیار کسانی که در ظاهر اطلاعاتشان در مورد مباحث مهدوی کم است اما به دلیل پاکی درونی در واقع به امام عصر (عج) نزدیکند و پس از ظهورش بلافاصله به او می پیوندند.» 📌 آری، سلمان ها و اویس ها که در ظاهر از دوران و ادیان الهی گذشته و کتب آنها بی خبر بودند، پس از بعثت پیامبر خود را به پیامبر رساندند و بیعت کردند، چون فاصله ی معرفتی و اخلاقی را در نوردیده بودند. ⁉️ اما فاصله ما با امام زمان (عج) چقدر است؟!!! خدا کند ما به سرنوشت یهودیان مدینه دچار نشویم… https://eitaa.com/joinchat/815333562Cf516a20880
🔳 غزه؛ نفاق سنج! • قرآن برای شناخت منافقان در امت اسلام آیه صریحی دارد: وَلِيَعْلَمَ الَّذِينَ نَافَقُوا ۚ وَقِيلَ لَهُمْ تَعَالَوْا قَاتِلُوا فِي سَبِيلِ اللَّهِ أَوِ ادْفَعُوا ۖ قَالُوا لَوْ نَعْلَمُ قِتَالًا لَاتَّبَعْنَاكُمْ ۗ هُمْ لِلْكُفْرِ يَوْمَئِذٍ أَقْرَبُ مِنْهُمْ لِلْإِيمَانِ ۚ... همچنين كسانى را كه دو رويى نمودند [نيز] معلوم بدارد. و به ايشان گفته شد: «بياييد در راه خدا بجنگيد يا دفاع كنيد.» گفتند: «اگر جنگيدن مى‌دانستيم مسلماً از شما پيروى مى‌كرديم.» آن روز، آنان به كفر نزديكتر بودند تا به ايمان... ⬅️ دعوت به دفاع از امت و قتال با دشمنان، نفاق سنجِ قرآن است؛ که امروز مظلومیت غزه است! برخی سران ترکی-عربی؛ هُم یَومَئِذ اَقربُ مِنهُم لِلاِیمانِ اند! • در مقابل، قرآن سنجش صداقتِ اهل کتاب را به تعالی به "کلمه سواء" می شمارد: اربابهای غیر الهی را نپذیریم: قُلْ يَا أَهْلَ الْكِتَابِ تَعَالَوْا إِلَىٰ كَلِمَةٍ سَوَاءٍ بَيْنَنَا وَبَيْنَكُمْ أَلَّا نَعْبُدَ إِلَّا اللَّهَ وَلَا نُشْرِكَ بِهِ شَيْئًا وَلَا يَتَّخِذَ بَعْضُنَا بَعْضًا أَرْبَابًا مِنْ دُونِ اللَّه... بگو: «اى اهل كتاب، بياييد بر سر سخنى كه ميان ما و شما يكسان است بايستيم كه: جز خدا را نپرستيم و چيزى را شريك او نگردانيم، و بعضى از ما بعضى ديگر را به جاى خدا به خدايى نگيرد... ⬅️ کسانی که این روزها علیه ابرقدرتهای پوشالی و ارباب های غیر الهی دنیا برخاستند، در کلمه سواء با مسلمان، مساوی اند! • غزه امروز محک کفر و ایمان است؛ شاه مسلمانی که اقرب به کفر می شود و مردم مسیحی و یهودی ای که در رد اربابهای خودخوانده و زورگویان عالم، تعالی می یابند. https://eitaa.com/joinchat/815333562Cf516a20880
بسم الله الرحمن الرحیم الحمد ‌لله ربّ العالمین و الصّلاة و السّلام علی سیّدنا و نبیّنا و حبیب قلوبنا ابی‌القاسم المصطفی محمّد و علی ءاله الطّیبین الطّاهرین المنتجبین المعصومین سیّما بقیّة‌الله الاعظم تبریک و تهنیت عرض می کنیم شکست هیمنه ی آمریکا در یوم الله سیزده آبان 58 و انقلاب دوم را عزیزان، امروز 13 آبان است و روز، روز شما / گرامی باد به شما این روزخدایی . . الهی شکر به یوم الله 13 آبان – الهی شکر به حضرت امام خمینی (ره) – الهی شکر به دانش آموزان و دانشجویان انقلابی – الهی شکر به استکبارستیزان عالم. الهی شکر به شیربچه های انقلابی کشورمان یعنی سپاه و بسیج و ارتش و نیروهای نظامی و انتظامی و امنیتی ، الهی شکر به حزب الله لبنان و انصارالله یمن و حشد الشعبی عراق و مبارزین غیور سوریه و ملت مقاوم و مظلوم فلسطین. بچه های عزیز! بخش اعظم مناسبت امروز متعلق به شما دانش اموزان است به قول امام عزیزمان:« روز سیزده آبان به خودی خود با روزهای قبل و روزهای بعد تفاوتی ندارد؛ اما یک نماد است. نماد یعنی چه؟ یعنی یک رمزی که پشت سر خود و در دل خود، معانی فراوانی نهفته دارد. انسان یک کلمه بر زبان می آورد، معانی و حقایق بسیاری در دل این کلمه هست؛ سیزده آبان از این قبیل است» اولین مناسبت امروز مربوط به تبعید حضرت امام خمینی(ره) در سیزدهم آبان سال 1343 به خاطر یک سخنرانی پرشوری که چند روز قبلش در شهر مقدس قم علیه اقدامات شاه خائن و قانون ظالمانه ی کاپیتولاسیون ایراد فرمودند بود که در آن حق حاکمیت مطلق شیطان بزرگ یعنی آمریکا بر جامعه اسلامی و ملت ایران رسمیت یافته بود و در مقابل تمام جنایات نیروهای نظامی آمریکایی در ایران که حدود 50 ، 60 هزار نفر بودند هیچ فرد ایرانی و حتی دادگاه های ایران نیز نمی توانست کوچکترین اعتراضی بکند. اما امام آمد و علیه این قانون شاهنشاهی – آمریکایی اعتراض کرد و مزدوران شاه بلافاصله امام را از کشورمان بیرون  و به کشور ترکیه تبعید نمودند . مناسبت دیگر امروز مربوط به سیزدهم آبان ماه 1357 می باشد که دانش آموزان مدارس مختلف همراه با دانشجویان به طرفداری امام پرداخته و علیه رفتارهای ضد دینی شاه خادن و وطن فروش، شعار الله اکبر و مرگ بر شاه سردادند و جلادان مزدور آمریکا از اینها انتقام گرفتند و روی این دانش آموزان و دانشجویان انقلابی آتش گشودند و تعدادی از آنها را به شهادت رساندند. دانش آموزان عزیز!  قدر خودتان را بدانید قدر انقلابی که با ایثارگری هزاران زن و مرد و  پیر و جوان  به دست آمده است بدانید. سفارش و وصیت تمامی شهدا این است که پیرو ولایت و امام باشید انقلاب را خوب نگهداری کنید و در مقابل دشمنان مقاومت نشان دهید که خدا با شماست و پیروزی نهاییِ غلبه مستضعفین بر مستکبرین بسیار نزدیک است. محمد رضا شاه خائن در دی ماه 1357 از ایران فرار کرد و انقلاب اسلامی به لطف و عنایت خدای متعال و جانفشانی مردم بزرگوار کشورمان به رهبری حضرت امام روح الله سلام الله علیه در 22 بهمن 1357 به پیروزی نهایی رسید. اما کسانی که طرفدار شاه بودند و نیز دولت استعماری و مستکبر آمریکا که شاه را سرکار آورده بود از حرکت انقلابی مردم و شعارهای ضد آمریکایی آنها ناراحت بودند و منافع خود را از دست رفته می دیدند در سفارت آمریکا جمع می شدند و برعلیه انقلاب نوپای انقلاب و جمهوری اسلامی ایران نقشه های خائنانه می کشیدند و توطئه می کردند و به ترور افراد و مسئولین جمهوری اسلامی می پرداختند. اما زهی  خیال باطل که مگر انقلاب اسلامی پیروز شد رفتار و روش و منش انقلابی به فراموشی می رود؟ هیهات  پیروزی انقلاب، نقطه ی عطف و نقطه شروع حرکت انقلابی بر پایه اسلام ناب محمدی (ص) می باشد و باید و باید شبانه روز از آرمانها و دستاوردهای انقلاب حفظ و حراست شود و نقشه ها و توطئه های دشمنان بیرونی و مزدوران داخلی آنها باید بادقت تمام رصد شود.  بچه های عزیز! همیشه یادمان باشد که شیطان به عزّت خداوند سوگند خورده است که بندگان خدا را اغوا کند فریب دهد به جهالت بکشاند و از راه خدا و از دین خدا دور سازد و گمراه نماید و امروز نماد مسلّم و عینی شیطان در کالبد رژیم مستکبر و تروریستی آمریکا ظهور و بروز یافته است. https://eitaa.com/joinchat/815333562Cf516a20880 ادامه👇👇👇
به همین دلیل هر روز علیه ایران و جمهوری اسلامی ایران و مردم انقلابی آن نقشه می کشند و برای شکست آن میلیاردها دلارهزینه می کنند و ترفندهای خائنانه در سر دارند. یک روز از خارج و از بیرون از مرزها اقدام می کنند و روز دیگر عوامل و مزدوران داخلی خود را اجیر می کنند تا در داخل کشور عزیز و مظلوم ما فتنه گری کنند و یا حداقل بی تفاوت باشند و حرفی در حمایت از امام امت و انقلاب و آرمانهای آن نزنند. قضیه بعدی و سومِ سیزدهم آبان مربوط می شود به 13 آبان سال 1358 که در آن روز به مناسبت سالروز تبعید حضرت امام و سالروز شهادت دانش آموزان، جوان های انقلابی و عاشق و پیرو امام به میدان آمدند و لانه جاسوسی آمریکا را تسخیر کردند و کسانی که در آنجا بودند را زندانی نمودند. هرچند بعد از مدت کوتاهی با ملاطفت حضرت امام عناصری از آنها ( از قبیل زن ها) را آزاد کردند. اما عناصر اصلی را تا مدتها نگهداشتند. نیک می دانیم که آمریکا برای آزادی آنها بعد از چندین ماه اقدام کرد و با هماهنگی مزدوران داخلی، شبانه در صحرای طبس با حدود 8 هلی کوپتر و 12 هواپیما و با کلّی نیروی ویژه و زبده (دلتا) می خواستند فرود بیایند و به نجات گروگانهای خود بروند اما باز نفهمیدند که مکر خدا بالاتر است و صاحب اصلی و نگهدار این انقلاب، خداوند متعال و حضرت امام زمان (عج) است زیرا با امدادهای غیبی خداوند، شنهای صحرای طبس مأمور و سرباز خدا شدند و ابابیل وار بر سر سربازان و هواپیماهای دشمن فرود آمدند و آمریکایی ها بار دیگر شکستی مفتضحانه خوردند. و بدین جهت است که حضرت امام خمینی (ره) تسخیر لانه جاسوسی توسط جوانان انقلابی را انقلاب دوم و بزرگتر از انقلاب اول نامیدند. زیرا در انقلاب اول دست نشانده آمریکا یعنی شاه از کشور بیرون انداخته شد و در انقلاب دوم یعنی 13 آبان 1385 خود آمریکا از کشور ریشه کن  و بیرون انداخته شد. بچه های عزیز! این انقلاب مثل همیشه باز هم به میدان داری افراد انقلابی  و ولایتمدار نیاز دارد . خوب درس بخوانید و جنایتهای آمریکا و اسرائیل  و انگلیس و استکبار را فراموش نکنید و پشت سر امام امت یعنی حضرت امام خامنه ای حفظه الله تعالی حرکت کنید و گوش به فرمان امام باشید و بدانید امروز ایران اسلامی میلیونها امثال شهید حججی و شهید محمد حسین فهمیده در دامن خود پرورده است و دشمن از همین می ترسد هرچند که با معاهده ی جنایت بار 2030 ، توسط عمّال و سرسپردگان آمریکایی، دوسال است که درس شهید فهمیده از برخی دروس دانش آموزان حذف شده است. یقین بدانید و مطمئن باشید که انقلاب اسلامی ایران، ان شاءالله  روزبه روزعلیرغم کید دشمنان و بدخواهان، بالنده تر خواهد شد و به پیروزی نهایی خود یعنی ایجاد تمدن بزرگ اسلامی خواهد رسید و پرچم آن به دست حضرت صاحب الامر (عج) تقدیم خواهد شد. و ان شاءالله شماها نیز در این پیروزی بزرگ و شیرین و حفظ این انقلاب و اطاعت از ولایت امر سهمی ارزشمند خواهید داشت. اللّهُمَّ عَجِّل لِوَلیِکَ الفَرَج و العافیَةَ والنَّصر وجَعَلنا مِن خَیرِ اعوانه و اَنصارِه و جَعَلنا مِنَ المُستَشهدین بَینَ یَدَیه اللهم احفظ و أید وانصرواسلم امامناالخامنه ای خداوند به همه ی معلمین و مربیان در تعلیم و تربیت صحیح و انقلابی شما توفیقات روزافزون عنایت بفرماید. https://eitaa.com/joinchat/815333562Cf516a20880
اِذا فسد الخیّاط، فَسَدَ القَبا! آموزش و پرورش زیرساخت اصلی علم و تحقیق در کشور است. زیرساخت‌های کشور خیلی مهم است؛ زیرساخت‌های مهندسی کشور، زیرساخت‌های علمی کشور، زیرساخت‌های ادبی و فرهنگی کشور، اینها خیلی مهم است. وقتی در یک کشوری، زیرساخت‌ها در یک بخش فراهم بود، تولید در آن بخش آسان خواهد شد. زیرساخت علم و تحقیق، آموزش‌وپرورش است. اگر آموزش‌وپرورش با سیاستهای خود، با رفتارهای خود، با برنامه‌ریزی‌های درست خود، حرکت درستی را دنبال بکند، این زیرساخت روزبه‌روز بهتر و قوی‌تر خواهد شد؛ در زمینه‌ی علم و تحقیق که نیاز اصلی و اساسی و بلندمدّت و میان‌مدّت و کوتاه‌مدّت ما است، کشور غنی خواهد شد؛ اهمّیّت آموزش‌وپرورش این است. اگر ما آموزش‌وپرورش را به حال خودش رها کنیم، دقّت لازم را نکنیم و در آموزش‌وپرورش مشکل درست بشود، این زیرساخت لطمه خواهد خورد؛ آن‌وقت ضررش دیگر غیر قابل محاسبه است.  یک‌وقتی در زمان طلبگیِ ما در قم، یک خیّاط فهیم و دانایی در قم داشتیم که لباس طلبگی درست میکرد و قبا درست میکرد. برای یکی از علمای معروف آن روزِ قم، قبا درست کرده بود؛ آن عالم، ظاهراً یک ایرادی گرفته بود به این قبا؛ ایشان گفته بود که «آقا! اِذا فسد الخیّاط، فَسَدَ القَبا؛ امّا اِذا فَسَدَ العالِم، فَسَدَ العالَم» من اگر کارم را درست انجام ندهم، قبای شما یک خُرده اینجایش مثلاً اشکال پیدا میکند امّا شما اگر خدای‌نکرده اشکالی پیدا کردید، «فَسَدَ العالَم» میشود. ببینید، حالا خدای‌نکرده «اذا فسد آموزش‌وپرورش» شما ببینید چه اتّفاقی در کشور می‌افتد. بیانات آقا در دیدار معلمان و فرهنگیان ۱۳۹۶/۰۲/۱۷
🇮🇷 🟣 چرا با آمریکا رفیق نمی شویم؟ نه امروزه بلکه سالهاست که یک سوال ذهن بسیاری از مردم کشور عزیزمان و بخصوص طیف غرب گرا و غرب پرست را فرا گرفته است که بدون لحظه ای درنگ این حرف را مطرح می کنند که تا کی باید با امپریالیسمی همچون ایالات غیر متحده آمریکا که صاحب دنیاست سر ناسازگاری و دشمنی داشته باشیم، بیاییم برای یکبار هم که شده این قضیه را حل کنیم و راه حلشان هم این است که: ایران پهناور و دلاور و شهیدپرور به عنوان یک کشور جهان سومی عقب افتاده که اعتقادی به استقلال ملی و صنعتی ندارد سر تعظیم مقابل این ابرقدرت و کدخدای جهان فرود آورد تا قال قضیه کنده شده تا آمریکا به جای چین وارد کشور ما کند و با این لطف آمریکا، ایران عقب افتاده برای خود اعتباری در عالم به عنوان وارد کننده انواع تکنولوژی دست و پا کند و از این خفت و خاری چهل ساله خارج شود. خلاصه کلام اینکه به آمریکا باید امتیاز یا باج بدهیم تا او هم به ما امتیازاتی بدهد وگرنه همین آش است و همین کاسه. 🔴چرا ایران با آمریکا کنار نمی آید؟ این عزیزانی که این سوالات و شبهات را مطرح می کنند بسیار خوب است که مقداری تاریخ مطالعه کرده و اطلاعات سیاسی خودشان را بالا ببرند تا دریابند که آمریکا چه جرثومه ای است. وقتی خوب به تاریخ سیاسی و اجتماعی کشور عزیزمان می نگریم متوجه می شویم که چند عامل مهم برای عدم توافق میان ما و آمریکا وجود دارد: 🔻۱.جنگ مسلمین و معاندین امام خامنه ای در اینباره می فرمایند: اردوگاه‌ استکبار سرمایه‌داری‌، از سر برآوردن‌ نیروی‌ اسلامی‌ متوحش‌ و بشدت‌ نگران‌است‌ و آن‌ را زنگ‌ خطری‌ برای‌ بهره‌برداری‌ نامشروع‌ خود از مظاهر حیاتی ‌همه‌ی‌ عالم‌ بلکه‌ برای‌ ادامه‌ی‌ حیات‌ خود می‌داند اگر کسانی‌ تصور کنند که‌امریکا که‌ خود مرکز اصلی‌ این‌ اردوگاه‌ پرفتنه‌ و فساد است‌ ممکن‌ است‌ بانظام‌ اسلامی‌ که‌ مظهر حیات‌ مقتدرانه‌ی‌ اسلام‌ است‌، سر آشتی‌ و مساعدت ‌داشته‌ باشد، بسی‌ ساده‌لوحانه‌ اندیشیده‌اند(۶۹/۸/۱۳) 🔻۲.جنگ مظلومین و ظالمین امام علی می‌فرماید: «و کونا للظّالم خصماً و للمظلوم عوناً.» خصم ظالم باشید. «خصم»، غیر از «دشمن» است. یک وقت کسی دشمن ظالم است؛ یعنی از ظالم بدش می‌آید و دشمن اوست. این، کافی نیست. «خصم او باش»، یعنی «مدّعی‌اش باش.» خصم یعنی «دشمنی که مدّعی است»، «دشمنی که گریبان ظالم را را می‌گیرد و او را رها نمی‌کند. بشریت بعد از امیرالمؤمنین، تا امروز، به سبب نگرفتن گریبان ستمکاران، بدبخت و روسیاه شد. اگر دستهای با ایمان، گریبان ظالمان و ستمکاران را می‌گرفتند، ظلم در دنیا این‌قدر پیش نمی‌رفت؛ بلکه از بن برمی‌افتاد. ببینید امروز، به خاطر عمل‌نکردن به همین یک کلمه وصیت امیرالمؤمنین، در دنیا چه منجلابی ایجاد شده است و بشریت چه بدبختیهایی دارد! ببینید ملتها و بخصوص مسلمانان چه مظلومیتی دارند! اگر به همین یک وصیت امیرالمؤمنین عمل می‌شد، امروز بسیاری از ظلمها و مصیبتهایِ ناشی از ظلمها، وجود نمی‌داشت.«و للمظلوم عوناً.» هرجا مظلومی هست، به او کمک کن. نمی‌گوید «طرفدارش باش». نه! باید کمکش کنی. هرچه می‌توانی و به هرنحو که می‌توانی.(۱۳۷۲/۱۲/۱۳) 🔻۳.جنگ تمدنی حق و باطل امام خامنه ای به این جنگ تمدنی اشاره کرده می فرمایند: سئله‌ی اصلی، مسئله‌ی تقابلِ دو حرکت است؛ تقابل حق و باطل است: جاءَ الْحَقُّ وَ ما یُبْدِئُ الْباطِلُ وَ ما یُعید؛(سبا ۴۹) حق وقتی که آمد، باطل به طور طبیعی، به خود میلرزد. اینها استکبارند، اینها استعمارند و تنفّس اینها، تغذیه‌ی اینها با خون ملّتها است؛ حالا یک قدرتی پیدا شده است در دنیا که با این پدیده‌ی ظالمانه مخالف است، مخالفت میکند، زیر بار آنها نمیرود، تا آنجایی که بتواند صدا را به گوش ملّتها میرساند، تا امروز هم موفّق بوده. ما در این چهل سال تا امروز موفّق بودیم. شما ببینید در کدام کشورها در بین ملّتها، فریاد مرگ بر آمریکا بلند میشود؟ این سابقه نداشت. حرکت عظیم ملّت ایران، اینها را میترساند، قدرتمندان مادّی ظالمِ زورگو را میترساند، کمپانی‌های بین‌المللیِ مکنده‌ی خون ملّتها را میترساند؛ می‌بینند که به پایان راه رسیده‌اند.(۱۳۹۷/۱۰/۱۹) 🟡راه مقابله با آمریکا چیست؟ عزیزان میرالمؤمنین در خطبه ۵۶ نهج‌البلاغه تنها را مقابله با آمریکا را بیان کرده و می‌فرماید: فَلَمّا رَاَی الله صِدقَنا اَنزَلَ عَلَینَا النَّصرَ وَ اَنزَلَ بِعَدُوِّنَا الکَبت… چون خداوند راستی ما را دید دشمن ما را سرکوب کرد، و یاری خود را بر ما فرو فرستاد. مقاومت، سختی‌ها و رنج‌های خود را به همراه دارد اما عاقبت آن نصرت الهی و پیروزی است اما مذاکره با شیطان بزرگ یعنی محروم شدن از نصرت الهی. https://eitaa.com/joinchat/815333562Cf516a20880
💠 صبر و تحمل، لازمه‌ی تعلیم! خداوند هرگز پيامبرى را مبعوث نكرد، مگر اينكه قبلاً او را به شبانى گوسفندان گماشت تا از اين طريق اداره مردم را به او تعليم دهد. امام صادق (ع) منتخب میزان الحکمه-ح 5937 📙 ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ ✍ پیامبران، قبل از تعلیم مردم، باید به چوپانی یک حیوان بی‌عقل مشغول شوند تا طاقت تعامل با انسان‌های کم‌عقل را داشته باشد 🔹آموزش پیامبران توسط خداوند، فقط گفتاری نبوده بلکه عملیاتی هم بوده است! 🔹اگر می‌خواهی به دیگران کمک کنی و تأثیرگذار باشی، ناچار به رعایت زیادِ بردباری و شکیبایی هستی 🔹اگر ضعف فضای فکری مخاطب را درک کنی، مخالفت و حق‌پذیر نبودنش، بسیارکمتر آزارت خواهد داد... 🔷️فرقی نداره این اثر گذاری برای شمای باشه یا شما و عزیز و یا حتی شما محترم.. همه این صبر رو در مسیر فعالیت تربیتی لازم داریم. ✅کانال https://eitaa.com/joinchat/815333562Cf516a20880
✅ آدرس کانال برخی از اعضای مجمع خطبا اصحاب الصاحب عليه السلام وابسته به هیئت زینبیون قم👇👇 ▪️حضرات حجج اسلام آقایان محترم: ▫️▪️▫️▪️▫️▪️▫️▪️▫️ 💠سید مقدام حیدری🔻 https://eitaa.com/sayedmeqdam 💠سید هادی عظیمی🔻 https://eitaa.com/talabe_davvar 💠مصطفی زهره ای 🔻 https://eitaa.com/zohrei_resane 💠محمد هادی هدایت🔻 https://eitaa.com/hadihedayat_ir 💠محمدرضا بابایی🔻 https://eitaa.com/babaie_ir 💠سید محمد تقی مهدیان🔻 https://eitaa.com/mahdian_resane 💠محمد سعادتمند🔻 https://eitaa.com/mTatbiqy 💠محمد قدرتی🔻 https://eitaa.com/mohammad_ghodratii 💠غلامعلی بدرلو🔻 https://eitaa.com/Arshiv_Gholam 💠کمیل پهلوان زاده🔻 https://eitaa.com/pahlevanzadeh1 💠سیدرضا محبوبی🔻 @seyed_reza_mahboubi 💠سید نواب موسوی🔻 https://eitaa.com/seyednavabmousavi 💠سید مهدی عبادی🔻 https://eitaa.com/S_mebadi66 💠حبیب عباسی🔻 https://eitaa.com/abbasi110110 💠محمد مهدی عباسی خراسانی🔻 https://eitaa.com/abbasiaghavi 💠علی خادمی🔻 https://eitaa.com/alikhademi110 💠سید سلیمانی 🔻 https://eitaa.com/seyedsoleimany 💠علی خسروی🔻 https://eitaa.com/bahr_dar_koze 💠سیدمحمدجوادی🔻 https://eitaa.com/joinchat/956694547Cc80307b158 💠خلیل صادقی🔻 https://eitaa.com/miqat315 💠سید امیرحسین موسوی🔻 @amir_talabeh 💠علی قجری🔻 @ALIGHAJARY 💠مرتضی میان بندی🔻 https://eitaa.com/mianbandi 💠عبدالرضا نظری🔻 https://eitaa.com/abdorrezanazari_ir/9059 💠مجید فولادی 🔻 https://eitaa.com/ketabahkam 💠یحیی جهانگیری🔻 @yahyajahangiri 💠سیدهادی سهرابی 🔻 https://eitaa.com/seyedhadisohrabi 💠علی جعفری🔻 ‌ https://eitaa.com/sheikhali69 💠سیدرضا حسنی🔻 https://eitaa.com/seyedreza122 💠مهدوی ارفع🔻 @asaremahdavi_arfae 💠ضیایی🔻 @ziyaei_ir 💠محسن قنبریان🔻 @m_ghanbarian 💠ابوالحسنی🔻 @monzer_ir 💠امیری طیبی🔻 @Mohammad_AmiriTayebi 💠کفیل🔻 https://eitaa.com/mekafil 💠گرجی🔻 https://eitaa.com/o_gorji 💠علم الهدی🔻 @Alamolhoda_org 💠رضوی همدانی🔻 https://eitaa.com/haj_razavi 💠حسین اکبری🔻 https://eitaa.com/ostadHoseinAkbari 💠سید حسین مومن🔻 https://eitaa.com/shafiehmahshar_ir 💠شیخ قمی🔻 https://eitaa.com/Israel666 💠روح الله متوسل🔻 @ghonootekhomar 💠محمد رضا فوادیان🔻 https://eitaa.com/yusofezahra313 💠صانعی کرمانی🔻 https://eitaa.com/rahneshane_solook 💠واسعی 🔻 https://eitaa.com/mt_vasei 💠جواد اسکندری🔻 https://eitaa.com/mj_eskandarifar 💠جعفر اسکندری🔻 https://eitaa.com/jafareskandari 💠سیدحسین فاطمی🔻 https://eitaa.com/joinchat/815333562Cf516a20880 💢💢💢💢💢💢💢 ✅کانال رسمی مجمع خطبا(اصحاب الصاحب)🔻 https://eitaa.com/joinchat/2801074347Ca3694db51f
:.شیطان و حرف حساب.: بِسْمِ اللّهِ الْرَّحْمنِ الْرَّحيمْ اين طور نيست كه شيطان هميشه حرف ناحساب بزند. گاهى اوقات هم به دوستان و حتى دشمنان خود هم سفارش درست مى كند و حرف حساب مى زند. گاهى اوقات با همان حرفهاى حساب شده ، دوستان و طرفداران خود را رنجانده ، آنها را به رسوايى مى كشاند و از غرورشان پايين مى آورد. روزى فرعون - همان كسى كه مدت ها ادعاى خدايى كرد و مردم هم خدايى او را پذيرا گشتند و از پيروانشان شدند. در حالى كه خوشه انگورى را به دست گرفته و آن را مى خورد، شيطان به صورت مرد ناشناس داخل مجلس شد و گوشه اى نشست . فرعون رو به جمعيت كرد و گفت : آيا كسى هست كه خوشه انگور را مرواريد كند؟ شيطان گفت : بلى ، خوشه انگور را گرفت و اسمى ((از اسماءالله )) را بر آن خواند، فورا مرواريد شد. آن را به دست او داد. فرعون هم آن را گرفت ، نگاهى كرد و از روى تعجب گفت : عجب استاد ماهر و زبردست هستى ! آيا تو ابليس نيستى ؟ گفت : چرا. بعد گفت : اى فرعون ! از اين عجيب تر آن كه ، با اين علم و كمال و استادى و مهارتى كه من دارم ، نه خدا و نه بندگان او، مرا حتى به بندگى قبول ندارند. - هميشه به من ناسزا مى گويند - ولى همين مردم تو را با اين خريت و بى وجدانى ، به خدايى گرفته و از تو پيروى مى نمايند. اين حرف را گفت و از ميان جمعيت ناپديد شد اسم اعظم چه بر آنها بدميد خوشه ها گشت همه مرواريد گفت فرعون : زهى فصل و كمال كه عديل تو بود فرض محال زين سخن شد متبس شيطان پاسخش داد چنين گريه كنان من بدين فضل و كمال اى مجهول ! نزد حق بندگيم نيست قبول مى كنم چون تو بدين رسوائى دعوى ربكم الاعلائى بلى ، اينجا آن ملعون حرف حق و حسابى را به ملعون تر از خود گفت . به او فهماند كه كار و روشش غلط است . او فقط يك دستور خدا را عمل نكرد. با آن همه عبادت و سابقه هاى طولانى كه در ميان فرشتگان داشت بيرونش ‍ كردند و ملعون دو جهان گشت . اما فرعون با اين كه نه خدا را عبادت كرده و نه در ميان ملائكه بوده و نه علم و كمال داشته و به خدا مشرك بود و ادعاى خدايى داشت خدا با او چه خواهد داشت ؟! 1️⃣ https://eitaa.com/joinchat/815333562Cf516a20880