eitaa logo
زن، خانواده و سبک زندگی
1.5هزار دنبال‌کننده
3.3هزار عکس
2.7هزار ویدیو
195 فایل
به کانال علمی_تخصصی موقوفه مجازی زن، خانواده و سبک زندگی خوش آمدید در این کانال مطالبی پیرامون مباحث زن و خانواده، فرزندپروری، مهارت زناشویی، نقد فمینیسم و... قرار خواهد گرفت. آیدی مستقیم سرکارخانم زهرا محسن زاده: @mohsenz224 کانال دکترنیلچی زاده نیست❌
مشاهده در ایتا
دانلود
🏴 شب ششم بهانه ای برای یاد تو که دوستت دارم... ایده آلی که امروزه نوجوانان ما به شدت در جست و جوی آن هستند... دوست دارند با اعتماد به نفس باشند و شجاعانه تصمیم بگیرند به دل مشکلات بزنند خودشان را رها احساس کنند در زندگی دیگران مهم باشند و برای خودشان مرز ایجاد کنند تا علامت ورود ممنوع را با حس قدرت در مرزشان بچسبانند... دوره ها و آکادمی های گوناگون این حس را تقویت می کنند و سعی دارند نوجوان را با عبارت های زیبا به سمت خودشان بکشند. ما به نیاز تو فکر می‌کنیم اینجا تو همانی خواهی بود که می خواهی و... عبارت هایی از این دست. تفکر سیندرلایی نوجوانان را دریافته و ذهن نوجوان ما با این عبارت عجین شده یک شبه به همه چیز خواهم رسید... اصولا تفکرخیالی از خصوصیات نوجوان است.یک تفکر انتزاعی و سرشار از خیال و ذهنی برساخته از دوست داشتن های فانتزی... اما یک نوجوان ره صدساله حبیب ها و زهیرها را رفت اما واقعی... قاسم تفکر منطقی داشت. معلوم است با او خوب گفتگو می شده... احساس شخصیت او بسیار قوی بوده است. با او مشورت می شده و قاسم در همین سن نوجوانی اعتماد نفس بالایی داشته است. اعتماد به نفسی عزت مدار. آنجا که می گوید احلی من العسل حتما دارای یک جهان بینی است..اما این جهان بینی را چگونه به دست آورده... برای نوجوان ها از قاسم بگوییم که می شود ره صدساله را یک شبه رفت اما در لحظه انتخاب دقت کنیم قاسم چگونه انتخاب کرد... برای نوجوان امشب روضه بخوانیم روضه ما عشق باشد و انتخاب عقل باشد و دل مهر باشد وشوق و انتخابی هایی باشد مثل زهیرها و وهب ها و حرها قاسم هایمان را حر بار بیاوریم... ✍️ فاطمه حیدری/ هیات فاطمیون/ ۱۴۰۰/۵/۲۳ .•°°•.🏴.•°°•. 🏴 🏴 https://eitaa.com/joinchat/2018574369C2399355813 °•¸.•°
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
2️⃣ فمینیسم مارکسیستی1️⃣ جنبش فمینیسم در پیوند با نظریۀ اجتماعی ـ سیاسی مارکسیسم، وارد عرصۀ می­شود. از نظر ، لازمۀ نظام سرمایه­داری تقسیم جامعه به دو طبقۀ سرمایه­دار (ستمگر) و کارگر (ستم­دیده) است و جامعۀ بی­طبقه و عاری از ستم تنها با تشکیل نظام محقق می­شود. به­نظر او، سرمایه­داران از زنان و کودکان برای پائین نگه­داشتن مردان استفاده می­کند و لذا هر دو جنس به نوعی تحت ستم سرمایه­داری­اند. گرچه وی دیدگاه مستقلی دربارۀ فرودستی زنان در نظام سرمایه­داری نداشت، اما ، تحلیل او از جوامع مارکسیستی را برای تحلیل وضعیت زنان به­کار بردند و اعلام نمودند که پیامدهای اجتماعی و اقتصادی عامل اصلی است و رهایی آنان تنها با نابودی نظام سرمایه­داری و تشکیل جامعۀ کمونیستی میسر خواهد شد. در سال 1917م انقلاب بلشویکی و دستاوردهای آن از جمله ورود زنان به عرصۀ ، و ، و و امکان و ، زمینۀ تحقق راهکارهای فمینیسم مارکسیستی را فراهم نمود. نقد در ادامه👇👇👇 https://eitaa.com/joinchat/2018574369C2399355813 👩‍🎤 🍂👩‍🎤🥀 @woman_family 🥀🍂👩‍🎤🥀🍂👩‍🎤 ✨🥀🍂👩‍🎤🥀🍂👩‍🎤🥀
2️⃣ فمینیسم مارکسیستی2️⃣ 🔰 نقد فمینیسم مارکسیستی شايع‌ترين اعتراضي كه به فمينيسم ماركسيستي وارد شده است، مربوط به توجه ناكافي ماركس به مسائل زنان، حاشيه‌گذاري، دانستن مسائل خاص زنان و انكار مشكلات و سختي‌هايي است كه زنان به خاطر جنسيت‌شان از سوي مردان متحمل مي‌شوند. 👈 آليسون جگر معتقد است: تأكيد ماركسيسم بر به‌عنوان مهم‌ترين عامل تقسيم اجتماعي، باعث مي‌شود عوامل ويژة سركوب زنان در سايه قرار گيرد؛ از سوي ديگر ماركسيسم با مساوي دانستن كار انساني با كار توليدي، فعاليت زايشي زنان را و لذا ارزيابي مي‌كند. جگر، كورجنسي ظاهري ماركسيسم را در واقع نوعي جانب‌داري جنسي مي‌داند كه با مبهم نشان دادن واقعيت اجتماعي، به تداوم اعمال ستم بر زنان، مشروعيت مي‌بخشد؛ لذا ماركسيسم را ايدئولوژي ديگري جهت ابقاي مي‌شمارد. 👈 از نظر ابوت و والاس، ايراد اصلي نظرية فمينيسم ماركسيستي آن است كه به‌اندازة كافي به شيوه‌هاي ستم مردان بر زنان و سودي كه با ، عايد مردان مي‌شود، نمي‌پردازد؛ ديگر اينكه فمينيسم ماركسيستي با ارجاع دادن تمام مشكلات زنان به ، از جنبه‌هاي گوناگون ستم بر زنان در جوامع سرمايه‌داري و از موقعيت زنان در جوامع غيرسرمايه‌داري، زنان سياه‌پوست يا زنان جهان سوم كرده است. همچنين ابوت و والاس، فمينيسم ماركسيستي را نظريه‌اي چنان انتزاعي مي‌دانند كه به تجربيات هر روزة زنان در روابطشان با مردان اعتنايي ندارند. 👈 سوزان مندوس نيز بر اين باور است که فمينيست‌هاي ماركسيست، بايد صراحتاً اين نكته را تبيين كنند كه چرا نه‌تنها سرمايه‌داران، بلكه به‌طور‌كلي همة از ظلم بر زنان مي‌برند؛ در غير اين صورت اين سؤال به توانايي فمينيسم ماركسيست براي ارجاع همة استثمارها به استثمار طبقاتي، آسيب مي‌زند؛ به بيان مندوس، ماركسيسم، را مشخص نكرده است: ❗️ آيا كارهاي خانه بايد امری تلقي شده، بين زن و مرد به‌طور مساوي تقسيم شود؟ ❗️يا كار خانگي زنان به‌علاوة فعاليت زايشي آنها، به‌عنوان توليد نيروي كار، كاري به‌حساب آيد كه در ازاي آن مُزد دريافت شود؟ 👈 اشكال ديگر بر تحليل تاريخي ماركسيسم از فرودستي زنان، اين است كه حتي در جوامع ماقبل طبقاتي نيز زنان علي‌رغم مشاركت در اقتصاد، در تساوي كامل با مردان نبوده‌اند و نوعي تقسيم كار طبيعي وجود داشت كه مردان را به توليد لوازم كار و معاش و زنان را به كارهاي خانگي مشغول مي‌كرد. همين امر، يعني مخالفت با واقعيات تاريخي و فقدان شواهد مورد نياز، باعث مخالفت مردم‌شناسان با دعاوي انگلس در كتاب «منشأ خانواده، مالكيت خصوصي و دولت» شده است. 📚 سوزان مندوس؛ «فلسفه سياسي فمينيستي»، فمينيسم و دانش‌هاي فمينيستي؛ ترجمة عباس یزدانی؛ ص 323ـ324؛ همچنین آليسون جگر؛ «چهار تلقي از فمينيسم»؛ ترجمة س. امیری؛ مجله زنان، ش 28، ص 51؛ جورج ريتزر؛ و همچنین نظرية جامعه‌شناسي در دوران معاصر؛ ترجمة محسن ثلاثی؛ ص 481. https://eitaa.com/joinchat/2018574369C2399355813 👩‍🎤 🍂👩‍🎤🥀 @woman_family 🥀🍂👩‍🎤🥀🍂👩‍🎤 ✨🥀🍂👩‍🎤🥀🍂👩‍🎤🥀
2️⃣ فمینیسم مارکسیستی3️⃣ 🔰 نقد فمینیسم مارکسیستی 👈 اين تحليل معلوم نكرده است كه چرا در زمان‌هاي اوليه نیز زنان همواره به كارهاي زنانه سرگرم بوده‌اند. 👈 اين نظريه در تبیین این مساله ناتوان است که چرا با آن­كه سرمايه‌داري همواره در پی بالاترين ميزان بهره‌وري است، زنان را -در حالي كه منافع فراواني از كار ارزان زنان به‌دست می‌آورد-، از كار در عرصة عمومي بازداشته است؟! 👈 از نظر دیگر فمينيست‌ها، اين نظريه بيش از حد است؛ 👈 به تجربه‌های عيني زنان اعتنايي ندارد؛ 👈 و از توضيح دربارة انواع ستم‌‌ها به زنان، مثل ستمي كه در خود طبقة كارگر، شوهران به همسرانشان روا می‌دارند يا ستمي كه بر اقليت‌ها و يا زنان رنگین‌پوست مي‌رود غفلت كرده است. https://eitaa.com/joinchat/2018574369C2399355813 👩‍🎤 🍂👩‍🎤🥀 @woman_family 🥀🍂👩‍🎤🥀🍂👩‍🎤 ✨🥀🍂👩‍🎤🥀🍂👩‍🎤🥀
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
در گیر و دار جنگ خدا لحظه‌ای گریست وقتی حسین نو گل خود در میان گرفت 😭
🥀 سلام بر دوستان دیده و ندیده ی خودم خوب هستید الحمدلله؟ عزاداریهاتون قبول🏴 چند وقتی بود میخواستم قلم به دست بگیرمو چند کلمه ای بنویسم ولی ‌وقت نمیکردم، چند روزیه بعضی از دوستان پیام دادن که کجایی کم پیدایی؟! حقیقتش دستم به قلم نمیره... شاید حق این باشه که الان که محرمه، مباحث مرتبط با محرم بگم یا در مورد مسائل روز بنویسم... ولی چه کنم که هم علمم اندکه و هم مجال اندک... واقعا در مورد مسائل روز افغانستان و ظلمی که به دختران و زنانشون میشه، مطلبی ندارم... فعلا بیشتر صفحات فمینیستی اظهار نظر کردند و منم اطلاعات بیشتری ندارم... فقط میدونم بعضی از اخباری که نشر داده میشه شانتاژه و بعضی از کلیپا و ویدیوها مال قبل و مال طالبان پاکستانه، و الا کِی شما دیدید فمینیستا موضع درست و حسابی بگیرن یا دنبال احقاق حق مظلومی باشند؟!!!!🧐(البته هنوز منتظر موضع گیری متخصصین خودمون هستیم ولی میخوام عرض کنم نباید دل به صفحات مجازی اصلاحطلب و فمینیستی بست) خیلی دلم میخواست، کانالمون فضای محرم داشته باشه و از این حرفهای فمینیستی به دور، ولی از اونجایی که بهتون قول دادم کانالمون تخصصی باشه و به مباحث متفرقه کمتر بپردازم، سعی میکنم فقط موضوع خودمونو که الان داریم با هم بحث میکنیم رو بذارم... پارسال چون داشتم مبحث شیرین رو بیان میکردم تا رسیدیم به محرم، به مناسبتش رفتیم سراغ مبحث نقش زنان در کربلا، ولی امسال گفتم اگه بخوام به اون موضوع بپردازم شاید تکرار مکررات بشه پس مطالب رو فقط بازنشر کردم و باز هم دوستانی که علاقمند به اون مباحث هستند رو دعوت میکنم به کانال که سنجاق شده مراجعه کنند... امسال چون از قبل از محرم، بحث فمینیسم و انواعشو شروع کردیم، دلم میخواد برسم به تا با هم ببینیم حرف حساب یا بهتر بگم ناحسابشون چیه، افرادی که سواد جنسیتی ندارن و صرفا چون خانمند وارد این عرصه شدند و خودشونو مدافع حقوق زنان میدونند و بدون علم و تخصص نظر میدن... البته دغدغه و تلاششون قابل تحسینه ولی باید بدونند که هر جایی متخصص خودش رو میطلبه و خیلی از اظهار نظراتشون صرفا ذهن مخاطبینشونو به هم میریزه؛ باید بدونن بدون راهکار دادن و بدون نقد منصفانه حرف زدن، کار، راحته ولی برای مشکلات و آسیب ها، راهکار دادن سخته و کار هر کسی نیست... پس توصیه میکنم تا علم کافی کسب نکردند، دل نسوزونند و پیج مبارکشونو ببندند که این حجم از سیاه نمایی برای قلبشون و قلب جامعمون خوب نیست... والا بوخودا😬 برای همین با اینکه محرمه و حال و هوای دل هممون محرمیه و عزادار، ولی میخوام باهام همراه باشید تا این بحث فمینیستیمون برسه جای مطلوبش ان شالله... اینجا کانال خودتونه و حقیر مشتاقانه به پیامهاتون گوش میدم و از ابراز لطف و گاهی انتقاداتتون هم خرسندم... باعث افتخارمید... ✍ زهرا محسن زاده اللهم صل علی محمد و آل محمد و عجل فرجهم🌹
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
زن، خانواده و سبک زندگی
3️⃣ فمینیسم رادیکال1️⃣ این گرایش تحت­تأثیر جریان­های انقلابی و رادیکال دهۀ 60 قرن 20م در آمریکا و از درون جنبش­های ، ، حقوق مدنی و ... جوشید که به­دلیل طرفداری دختران و زنان سفیدپوست آمریکایی که اغلب تحصیلات دانشگاهی داشتند و نیز به­دلیل موضع­گیری علیه فمینیسم اروپایی، جنبشی و آمریکایی تلقی می­شود. انتقاد از ، تلاش در نظریه­پردازی، صراحت و رک­گویی در اظهار عقاید و اختلاف­نظر اعضا در مسائل اصلی، از آن جنبشی مشهور و گسترده ساخته است. برخلاف مارکسیسم معتقدند اساسی­ترین نوع تقسیم­بندی اجتماعی، تقسیم­بندی شامل طبقۀ مردان (ستمگر) و طبقۀ زنان (ستم­دیده)؛ ، اساسی­ترین شکل بی­عدالتی و مظلومیت زن فراگیرترین شکل مظلومیت است. 🔰 در این رویکرد، نظام# مردسالاری علت فرودستی زنان محسوب می­شود، اما دو جهت­گیری متفاوت در این­باره وجود دارد: 👈 از نظر رادیکال­های اولیه، بشر آمیزه­ای از صفات زنانه و مردانه (دوجنسیتی) است و تفاوت­های میان دو جنس، نظام مردسالار است که با ایجاد جامعۀ ، ریشه­کن می­شود. 👈 از نظر رادیکال­های ذات­گرا، تفاوت­های بین دو جنس، و تغییرناپذیر است؛ اما صفات ذاتی مردان، سبب فرودستی زنان شده و لذا نظام مردسالار، نظام فاسدی است که باید نابود شود. این گروه، جامعۀ دوجنسیتی را به­دلیل ایستایی، فقدان کارایی سیاسی و ابهام رد کردند و در عوض، جامعۀ آرمانی را جامعه­ای با خصوصیات اخلاقی و معنوی اصیل و برتر دانستند که در نظام مردسالار تضعیف شده و زنان باید با رهایی از این نظام فاسد، آنها را تکامل بخشیده و در سطح جامعه بگسترانند. ❗️ به­همین دلیل، شعار «آینده مؤنث است» از شعارهای اصلی این گروه محسوب می­شود. 🔰 زنان در مورد خود، نظریۀ «» از نهادهای مردانه و تشکیل ­های ویژۀ زنان، نظریۀ «» جهانی و مهم­ترین راهکارهای رادیکال­ها برای شکست نظام مردسالاری به­شمار می­آیند. 👈 کتاب دیالکتیک جنس(1971م) اثر شولامیث فایرستون، از نخستین بیانیه­های مهم این گروه است که در آن از طبقۀ جنسی به­جای طبقۀ اقتصادی، به­جای انقلاب اقتصادی و دیالکتیک جنس برای تحلیل مسائل زنان بهره برده است. 👈 میلتدر کتاب سیاست­های جنسی(1970م) برای اولین­بار مفهوم پدرسالاری را توضیح داد و آن اُکلیو مری دیلیدر آثار خود خشونت ذاتی مردان را علت ستم­دیدگی زنان و را تنها راه مبارزه با آن دانستند. 📚 حميرا مشيرزاده؛ از جنبش تا نظرية اجتماعي: تاریخ دو قرن فمینیسم؛ ص 266. اندرو وينسنت؛ ايدئولوژي‌هاي مدرن سياسي؛ ترجمة مرتضی ثاقب‌فر؛ ص 260. نقد در ادامه👇👇👇 https://eitaa.com/joinchat/2018574369C2399355813 👩‍🎤 🍂👩‍🎤🥀 @woman_family 🥀🍂👩‍🎤🥀🍂👩‍🎤 ✨🥀🍂👩‍🎤🥀🍂👩‍🎤🥀
3️⃣ فمینیسم رادیکال2️⃣ 🔰 نقد فمینیسم رادیکال در اشکال به این رویکرد می توان گفت: 👈 جوانب بيولوژيك زندگي زنان در اين دیدگاه انكار مي‌شود. 👈 فمینیسم رادیکال به‌گونه‌ای همة مسائل را به روابط جنسي ميان زنان و مردان تحليل مي‌كنند. تصوير‌ی كه آنان از رابطة آن‌دو ارائه مي‌کنند، رابطه‌اي مملو از ستمگري و ستم‌دیدگی است. 👈 فمينيسم راديكال نظريه‌اي تمامیت‌خواه است كه دستور يكساني به همة زنان ارائه مي‌كند؛ 👈 تجارب همة زنان در آن ديده نمي‌شود. 👈 جدايي‌طلبي فمينيست‌هاي راديكال، زنان و جامعه را از بهره‌گيري از ویژگی‌های مثبت مردانه محروم مي‌سازد. 👈 از سوي ديگر، پدرسالاري از حيث نظري توان آن را ندارد كه همة مسائل و مشكلات زنان را توجيه كند. 👈 به عبارت ديگر، نمي‌توان همة عوامل را در ترتيبات فرهنگي سياسي، اجتماعي و اقتصادي ناديده گرفت و همة مسائل زنان را در عرصة خصوصي و عمومي به پدرسالاري ارجاع داد. https://eitaa.com/joinchat/2018574369C2399355813 👩‍🎤 🍂👩‍🎤🥀 @woman_family 🥀🍂👩‍🎤🥀🍂👩‍🎤 ✨🥀🍂👩‍🎤🥀🍂👩‍🎤🥀
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
32.7M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎥 اشک، آسمان، خون مستند باران خون در روز شهادت امام حسین علیه السلام😭 کیفیت های دیگر این فیلم را میتوانید از لینک زیر مشاهده کنید: 💠 https://www.aparat.com/v/ydYoC ‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ .•°°•.🏴.•°°•. 🏴 🏴 https://eitaa.com/joinchat/2018574369C2399355813 °•¸.•°
🥀أَنَا عَلِيُّ بْنُ الْحُسَيْنِ بْنِ عَلِي نَحْنُ وَ بَيْتِ اللَّهِ أَوْلَى بِالنَّبِي‏ تَاللَّهِ لَا يَحْكُمُ فِينَا ابْنُ الدَّعِي أَضْرِبُ بِالسَّيْفِ أُحَامِي عَنْ أَبِي‏ ضَرْبَ غُلَامٍ هَاشِمِيٍّ قُرَشِي‏ منم على فرزند حسين بن على، 😭 به خانه خدا سوگند ما سزاوارتر به پيغمبر هستيم. به خدا سوگند پسر زنا زاده در باره ما حكومت نخواهد كرد، با شمشير شما را مي زنم و از پدر خويش دفاع مي كنم. شمشير مي زنم! شمشير زدن جوانى هاشمى و قرشی.🥀 📚 الإرشاد في معرفة حجج الله على العباد، شیخ مفید، ج‏2، ص: 107. .•°°•.🏴.•°°•. 🏴 🏴 `•.¸ ༄༅ https://eitaa.com/joinchat/2018574369C2399355813 °•¸.•°
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا