eitaa logo
یادداشت های فرا-مرزی
2.1هزار دنبال‌کننده
2.4هزار عکس
294 ویدیو
56 فایل
دایرکت @YahyaJS ادمین: @jahangiri_amin @Elhamshiri67 تاریخ تولد کانال بهمن ۱۴۰۱
مشاهده در ایتا
دانلود
هدایت شده از جنگ شناختی ترکیبی
⚡️ایران هراسی حشاشین و سوگواره فرهنگ و تاریخ ✍ به قلم: یحیی جهانگیری این پست اسکای نیوز عربی است. تصاویر گویایی همه چیز است تا یک ایران هراسی دیگری را روایت کنند. در سریال حشاشین، حسن صباح، نماد یک تروریست ایرانی است. این سریال در جهان مسلمان به ویژه جهان عرب، حسابی جای پای باز کرده است. نزدیک به [دوماه از پخش این سریال در جهان اسلام می گذرد و پس از استقبال عموم حتی در ایران هم بحث هایش به رسانه ها رسید، تازه ما دوبله آن را ممنوع کردیم]😭 گریه ندارد این حکمرانی فرهنگی بین المللی ما؟؟ چرا از ماه مبارک رمضان که پخش شد، در رسانه های جهان، به نقد آن نپرداختیم تا روایت اول، مال آنان نشود. پس رصد فرهنگ و دیدبانی ما کووو؟ همیشه باید پس از مرگ سهراب، درمان کنیم؟ اگر دغدغه ایران و اسلام و تاریخ خود را داریم چرا فقط ما دستور به ممنوعیت آن هم در داخل؟ تاکی این سیاست تاخیری و انفعالی؟ اتفاقا سبب خواهد شد در داخل هم اگر کسی ندیده، حتما آن را ببیند. اما در عرصه بین المللی، هم پخش این سریال تصویر ناسره از ایران ارائه داد و هم با ممنوع کردنش، حکم تاییدی دیگر زدیم بر یک حرکت دیگر توسط دشمنان جهت فوبیاسازی علیه ایران یکسال مانده برای ماه مبارک بعدی از الان می گوییم: آیا درامی نه برای شبکه سه داخلی، بلکه برای عرصه بین المللی که در جهان اسلام صدا بکند، خواهیم داشت؟ بیاموزیم بخدااا ❗انتشار محتوا در راستای جهاد تبیین باشماست👇 https://eitaa.com/joinchat/1066729623Cf64777909c
امام صادق عليه السلام لاَ تَغْتَرُّوا بِصَلاَتِهِمْ وَ لاَ بِصِيَامِهِمْ؛ فَإِنَّ اَلرَّجُلَ رُبَّمَا لَهِجَ بِالصَّلاَةِ وَ اَلصَّوْمِ حَتَّى لَوْ تَرَكَهُ اِسْتَوْحَشَ، وَ لَكِنِ اِخْتَبِرُوهُمْ عِنْدَ صِدْقِ اَلْحَدِيثِ وَ أَدَاءِ اَلْأَمَانَةِ ✅ فريب نماز و روزه مردم را نخوريد ؛ زيرا آدمى گاه چنان به نماز و روزه خو مى كند كه اگر آنها را ترك گويد ، احساس دلتنگى مى كند ، بلكه آنها را به و بيازماييد. 📗الکافي ج2 ص10 @yahyajahangiri
گفتگو با دکتر یحیی جهانگیری درباره سیره مناظرات امام صادق ع ما خود را شیعه امام صادق(ع) می دانیم، اما هنوز نمی توانیم آنگونه رفتاری که حضرت(ع) در مواجهه با پیروان دیگر مذاهب و ادیان داشتند را در عمل نشان دهیم و به شکلی رفتار و گفت وگو کنیم که طرف مقابل اقناع شود، در واقع با وجود چنین میراث و الگویی از امروز به ویژه جوانان ما نمی توانند به درستی مناظره ای با غیر هم کیش خود داشته باشند و او را از هر نظر قانع کنند، علت چیست؟ ما باید بفهمیم که دنیای دیالوگ امروز دنیای دیالوگ از چیست. در گذشته دیالوگ به این معنا بوده که دو نفر با هم بحث می کردند تا یکدیگر را شکست دهند، اما این شیوه دیگر امروز جواب نمی دهد. البته این شیوه در سیره ائمه http://shabestan.ir/detail/news/714814 @Yahyajahangiri
جایگاه امام صادق (ع) نزد مستشرقان و دانشمندان غربی یحیی جهانگیری سهروردی، استاد حوزه علمیه و دانشگاه در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه اندیشه خبرگزاری فارس درباره جایگاه امام صادق (ع) نزد مستشرقین و خاورپژوهان گفت: خیلی مهم است که بدانیم چه روایتی از حضرت امام صادق (ع) نزد خاورپژوهان و مستشرقان وجود دارد. دانشمندان غربی با اغراض و اهداف مختلفی دست به تحقیق درمورد اسلام و به تبع آن تشیع می‌زنند، در این بین فهم تشیع و رفتار شیعیان متقدم و عصر حضور ائمه برای آنها از اهمیت بالایی برخوردار است. https://www.farsnews.ir/amp/14010306000072 @yahyajahangiri
دکتر یحیی جهانگیری استاد حوزه علمیه گفت: بیش از آنکه به دنبال گفت‌وگو کردن برای رسیدن به حقیقت باشیم دنبال مناظره کردن و یقه طرف مقابل را گرفتن هستیم. اگر چنین نظری نسبت به گفت‌وگو داشتیم نمی‌توان از همنشینی و تعامل صحبت کرد گفت‌وگو، یک موضوع حیاتی و جدی است. گفت‌وگو کردن یک حرکت فانتزی و نمادین نیست. این مقوله نه یک موضوع ملی بلکه یک موضوع بین المللی در دنیای جدید است http://www.monazereh.ir/fa/ndt/1531129/%D8%AC%D9%87%D8%A7%D9%86%DA%AF%DB%8C%D8%B1%DB%8C--%D8%AA%D8%A7-%D9%88%D9%82%D8%AA%DB%8C-%D8%A8%D9%87-%D8%AF%D9%86%D8%A8%D8%A7%D9%84-%D8%A2%D8%AA%D9%88%DA%AF%DB%8C%D8%B1%DB%8C-%D8%A7%D8%B2-%D8%B7%D8%B1%D9%81-%D9%85%D9%82%D8%A7%D8%A8%D9%84-%D9%87%D8%B3%D8%AA%DB%8C%D9%85--%DA%AF%D9%81%D8%AA-%D9%88%DA%AF%D9%88-%D9%85%D8%B9%D9%86%DB%8C-%D9%86%D8%AF%D8%A7%D8%B1%D8%AF---%D8%AE%D8%A8%D8%B1%DA%AF%D8%B2%D8%A7%D8%B1%DB%8C-%D9%81%D8%A7%D8%B1%D8%B3 @yahyajahangiri
✍️ یحیی جهانگیری گمان نکن همه ۴۰۰۰ راوی حدیث مدرسه صادق (ع) بود. آنحضرت، فهم حقیقت دین و مدرسه تربیت دین پژوهان را منحصرب مردان نکرد. فرهیخته فاخری را در مدرس خود راه داد. تا روایت مکتب فکريش، فقط و با نباشد. - ام اسود شیبانی - ام اسحاق - ام سعید احمسی - سعيدة ذهبيه - و... @yahyajahangiri 👍👍
یادداشت های فرا-مرزی
⚡️ایران هراسی حشاشین و سوگواره فرهنگ و تاریخ ✍ به قلم: یحیی جهانگیری این پست اسکای نیوز عربی است.
الحمدلله امروز یکی از مدیران ملی و رئیس یکی از سازمان های کشوری تماس گرفتند یادداشت بنده را دیده و گفتند تصمیم به یک کار جدی بین المللی گرفته اند الحمدلله که مدیران دغدغه مند هستند و خدا را شکر که با حمایت و اشتراک گذاری شما عزيزان این یادداشت به گوش متولیان رسید دست همه خادمان اسلام و انقلاب و عزیزانی که در نشر دغدغه ها همت داشتند را می بوسم یحیی جهانگیری
نقدی سندی و دلالی حدیث : من علمنی حرفا فقد صیرنی عبدا به بهانه روز معلم ذهنیت ما، سعی می کند برای هر رفتار و باوری، پیشنیه دینی و گاه !! برای تکریم معلمان و استادان، اغلب به سخنی به (ص) یا امام (ع) اشاره می‌شود: این سخن با عبارات مختلفی همچون «من علمنی حرفا فقد صیرنی عبدا»، «من تعلمت منه حرفا صرت له عبدا» یا «أنا عبد منْ علّمنی حرفا واحدا» نقل شده است. این حدیث از جهتی قابل بررسی است: 1- قدیمی ترین منبع در نقل این حدیث، یک منبع است تا . آنهم در یعنی چند قرن پس از عصر حضور ع: کتاب «تعليم المتعلّم فى طريق التعلّم» اثر برهان‌الدین زرنوجی؛ فقیه حنفی‌مذهب اهل بخارا باشد که این کتاب را در آخرین دهه قرن هجری نوشته است 2- شگفت آنکه همین منبع هم این حدیث را ذکر سند از امام علی نقل کرده است. 3- اولین حضور این حدیث در منابع شیعی، به کتاب «آداب المتعلمین» بر می گردد. که دهه بعد از کتاب قبل تدوین شده است که احتمالا از همان منبع استفاده کرده است. 4- برخی در شیعی بودن این کتاب هم تردید دارند. این کتاب به نصیرالدین طوسی نسبت داده شده، اما برخی پژوهشگران معاصر مثل جویا جهانبخش معتقدند که این کتاب را خواجه نصیر و صرفا گزیده‌ای از کتاب زرنوجی است. 5- همچنانکه گفته شد در قرن 6 این حدیث به امام علی ع منسوب شده اما از 3 قرن به پیامبر ص انتساب یافته است: نقطه عطف دیگر این مضمون را در پایان قرن هجری در کتاب «عوالی اللئالی» ابن ابی جمهور می‌بینیم که او نیز از قضا همانند زرنوجی گرایش به داشته و در نقل روایات نیز بوده است. او این مضمون را به دو شکل متفاوت به اسلام نسبت داده است. 6- نکته اینجاست که این مضمون، قرن پیش از کتاب ابن ابی جمهور، در تفسیر «غرائب‌ القرآن» نظام‌الدین قمی معروف به نظام اعرج، به یکی از نسبت داده شده است نه ص 7- جالب‌تر آنکه صاحب نیز با وجود بودن، همچون زرنوجی و ابن ابی‌جمهور به گرایش داشته است. یعنی منابع نقل این حدیث در همه زمان ها، تفکر داشتند. 8- به هر حال با نقل این روایت در عوالی‌اللئالی، نیز آن را در بحار می‌آورد و سپس در جامع‌السعادات به آن اشاره می‌کند و در زمان ما نیز ادامه می یابد. 9- کسی که به تفکر و یا به تعبیر دیگر ارباب و برده، آگاه باشد، خوب می داند که این این دانشی، ساخته آن دستگاه فکری است. 10- در دستگاه فکری ای که نقد و توضیح و شرح شاگرد به استاد، یک تلقی می شود، و دنبال ایجاد رابطه مراد و مریدی و بردگی نیست، علم رشد می کند. 11- چه که قبولش کردیم و پس از سعی کردیم قرار دهیم و حتی به انتساب به حضرات معصومین سعی کردیم هم پنداریم و خبر نداریم که گاه در زمین دستگاه فکری بازی می کنیم. این یک تامل کوتاه بود قطعا نیاز به تکمیل و تدقیق دارد. از فیسبوک اقای فتحی این یادداشت را الهام گرفتم ■ همیشه در کلاس هایم گفتم. راز تحول و رشد، این است: اتفاقا در ، کنید. @yahyajahangiri
به حمد الهی مقاله ام پذیرفته شد و در کنفرانس :جنسیت و خشونت در اروپا و اوراسیا معاصر | محل برگزاری : فرانسه ارائه خواهم داشت. @yahyajahangiri
امام صادق ع @yahyajahangiri