eitaa logo
#مجله_مجازی_تازنده ایم_ رزمنده ایم
1.4هزار دنبال‌کننده
47.9هزار عکس
34.8هزار ویدیو
1.6هزار فایل
#نذر_ظهور ارتباط با ما @Zh4653 @zandahlm1357 سلام خدمت بزرگواران این کانال پیروفرمایشات امام خامنه ای باب فعالیت درفضای مجازی ایجاد شده ازهمراهی شما سپاسگزاریم درصورت رضایت ؛کانال را به دیگران معرفی بفرمایید🍃🍃🍃🍃https://eitaa.com/zandahlm1357
مشاهده در ایتا
دانلود
شرح کلام امیر مؤمنان در مقام و أیضاً مؤیّد مطلب است کلام امیرالمؤمنین: « کنّا تحت ظلّ غمامة، اضمحلّ فی الجو متلفّقها و مجتمعها » [۵] که تأویل این کلام شریف آن است که بودیم ما، که « نا » اشاره به ارواح است، یعنی ارواح بودند اوّلاً در تحت ظلّ غمامه که ابدان طبیعیه باشد که مرکّبند از عناصر اربعه، به غلبه جزء ارضیه که ساتر ارواح اند در دنیا. « اضمحلّ فی الجوّ » یعنی آن ظل ساتر به مرور ازمنه و دهور بعد از قطع علاقه روح از او به سبب موت مضمحّل و فانی و متلاشی شود. ---------- [۵]: ۶ - الکافی، ج ۱، ص ۲۹۹ ؛ نهج البلاغه، ص ۲۰۷ ؛ بحارالأنوار، ج ۴۲، ص ۲۰۶: - و مجتمعها. « متلفّقها » یعنی: هیئت منضمّه او از تشکیل جوارح و اعضاء. و « مجتمعها » یعنی: نیز ترکیب اجتماعیه آنها به هم خورد و متفرّق شده هر یک از عناصر به مرکز خود رجوع نمایند. « فی الجو » یعنی: در این فضای عالم و حال آن که صورت او در علم خدا و لوح محفوظ مصون است، کما قال تعالی: « قَدْ عَلِمْنَا مَا تَنقُصُ الاْءَرْضُ مِنْهُمْ [۱] »، أی ما أکلها من لجومهم و دمائهم و فنائهم أبداً، « وَ عِندَنَا کِتَابٌ حَفِیظٌ [۲] »، و هو اللوح المحفوظ، الذی فیه صور الأوّلین والآخرین من ابتداء الخلقة إلی یوم القیامة، لذا قیل: چار مرغند این عناصر بسته پا مرگ و رنجوری و علت پاگشا [۳] ---------- [۱]: ۱ - سوره مبارکه ق، آیه ۴. [۲]: ۲ - همان. [۳]: ۳ - مثنوی معنوی، مولوی، د ۳، ص ۷۸۶، « جذب هر عنصری جنس خود را ». و به اعتباری ظلّ در لسان ائمه هدی علیه السلام اطلاق شده بر عالم مجرّدات ؛ زیرا که چون نمی رسد عقول ناقصه ناس به سوی ادراک حقایق جواهر ملکوتیه لهذا عبّروا عنهم ب-« الظلال »، به واسطه این که شاید منتقل شوند که قصد ایشان از این، آن است که موجودات آن عالم مجرّد از کثافات جسمانیه اند، چنانچه ظلّ مجرّد از کثافت است، این است که علی علیه السلام در حقّ آن موجودات مجرده ملکوتیه فرموده اند: « صور عاریة عن الموادّ، عالیة [۱] عن القوة والاستعداد » [۲] الی آخره. ---------- [۱]: ۴ - اصل: هو خالیة. [۲]: ۵ - غررالحکم، ص ۲۳۱ ؛ مناقب آل ابی طالب علیه السلام، ج ۲، ص ۴۹ ؛ بحارالأنوار، ج ۴، ص ۱۶۵. .......: 📚✍ بر صحیفه سجادیه میرزا ابراهیم سبزواری وثوق الحکماء https://eitaa.com/zandahlm1357
توقف آخر باب شیخ عزالدین، عادتش چنین بود که هر وقت یکی از شاگردانش بابی از کتاب را تمام می‌کرد، دستور می‌داد هرچند یک سطر هم از باب بعدی بخواند، وی می‌گفت نمی خواهم از کسانی باشی که بر ابواب سفلگان (در خانه انسانهای بیهوده) توقف می‌نمایند. کودک و دانش مسعودی در شرح مقامات می‌نویسد: وقتی مهدی عباسی وارد بصره شد، ایاس بن معاویه که کودکی بیش نبود و پشت سر وی چهار صد تن از دانشمندان و اصحاب طیالسه بودند، را دید. مهدی به همراهان خود گفت، شیخی نیست بر آنها مقدم شود تا این کودک مقدم شود؟ سپس مهدی به وی رو کرد و گفت: ای جوان چند سال داری؟ ایاس گفت: خدا عمر امیر را طولانی کند، به اندازه سن اسامةبن زید است، زمانی که رسول خدا او را فرمانده سپاهی کرد که ابوبکر و عمر در آن سپاه بودند. مهدی گفت: مقدم شو، آفرین بر تو. .......: شیخ بهاء https://eitaa.com/zandahlm1357
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
کودکی که تازه زبان باز کرده است تمام قرآن را به قدرت الله میخواند و حافظ کل قران کریم https://eitaa.com/zandahlm1357
۵. محتواي سوره بقره چيست؟ سوره بقره در خصوص متقين، مشركين، منافقين، خلقت آدم، بدعتهاي اهل كتاب، ماجراهاي موسي و بني اسرائيل، بناي كعبه، نعمتهاي خداوند، قصاص، وصييت، قتال با مشركين، نكاح و طلاق، ربا، مجادله ابراهيم با مشركين، تغيير قبله و احكام حج، وارث، روزه و... مي‌باشد. ۶. به چه علت سوره آل عمران را آل عمران گويند؟ عمران پدر حضرت مريم بود و آل عمران عبارتند از عمران و همسرش و مريم و عيسي و در آيه ۲۳ سوره آل عمران به آن اشاره ميكند. ۷. محتواي سوره آل عمران چيست؟ محتواي سوره آل عمران از توحيد و مقاومت در برابر دشمنان وجنگ بدر و احد و ولادت مريم و عيسي و مجادله با اهل كتاب و مخالفت‌هاي يهوديان سخن مي‌گويد. ۸. چرا سوره نساء را نساء گويند؟ در قسمتهايي از اين سوره مسائل و احكامي درباره ي ازدواج با زنان و حقوق آنان بيان شده، لذا سوره را نساء (زنان) گويند. ۹. محتواي سوره نساء چيست؟ محتواي سوره نساء احكامي در رابطه با زنان، نماز، جهاد، هجرت، شهادت و تجارت، حالات اهل كتاب و دستورات اجتماعي است. https://eitaa.com/zandahlm1357
یک آیه یک قصه قسمت سی پنجم صدا.mp3
5.53M
قصه شب 👈آدرس آیه(سوره لقمان آیه 19) 📘مشاهده آیه 👇 🌺واقْصِدْ فِي مَشْيِكَ وَاغْضُضْ مِنْ صَوْتِكَ ☺️پیام آیه:همیشه در رفتارت دقت کن .🌱مخصوصا در راه رفتن وصحبت کردن 🔸🔹💠🔸🔹
خلاصه معادشناسی جلد۱_1.mp3
30.09M
شرح مختصر کتاب... «جلسه نهم » (حجت الاسلام بی پروا) ______________________________ 🗒 خلاصه ای از مطالب گفته شده در جلداول معادشناسی... 🔹 به تصویر کشیدن حالِ عدّه ای از دوزخیان توسط خداوند در قرآن... 🔹 استفاده از فرصتهای ناب زندگی... 🔹 مؤمن باید نسبت به عُمر خود بخیل باشد. 🔹 نصیحت شنیدنی و جالب امیرالمؤمنین به فرزندشان علیهماالسلام 🔹 حال امیرالمؤمنین علیه‌السلام در تشییع جنازه... 🔹 ره آسمان درون است پَرِعشق را بجُنبان... 📌 اشاره‌ای به اهمّ مطالب بیان شده در هشت جلسه گذشته ...
٧ سجده ٢١: (وَلَنُذیقَنَّهُم ْ مِن َ الْعَذاب ِ الاَدْنی'دون َ الْعَذاب ِ الاَکْبَرِلَعلَّهُم ْ یَرْجِعون) یعنی: البته آنان را عذاب نزدیکتر قبل از عذاب بزرگتر می‌چشانیم، شایدبر گردند. امام صادق علیه السلام فرمود: عذاب نزدیکتر، عذاب رجعت است که با شمشیر، آنهارا عذاب خواهند کردوعذاب بزرگتر، قیامت است. ومراد از برگشتن وزنده شدن در رجعت است. ٨ غافر١١: (رَبَّنا اَمَتَّنَاثْنَتَیْن ِ وَ اَحْیَیتَنَاثْنَتَیْن ِ. ) یعنی: خدایا! مارا دوبار میراندی ودوبار زنده کردی! در احادیث واردشده است که یکبار زنده شدن دررجعت است ودیگری در قیامت! ویکبار مردن در دنیا ودیگری در رجعت است. ٩ مائده ٢٠: (اِذْجَعَلَکُم ْ اَنْبیائً وَجَعَلَکُم ْ مُلوکاً. ) یعنی: زمانیکه شمارا پیامبر وپادشاه گردانید! امام صادق علیه السلام فرمود: پیامبران، حضرت رسول صلی الله علیه وآله وسلم وابراهیم علیه السلامواسماعیل علیه السلاموذریه اویند. وپادشاهان، ائمه اند! راوی گفت: خدا چه پادشاهی بشما داده است؟ فرمود: پادشاهی بهشت وپادشاهی رجعت امیرمؤمنان علی بن ابی طالب! ١٠ نساء١٥٩: (وَاِن ْ مِن ْ اَهْل ِ الْکِتاب ِاِلاّ لَیُؤمِنَن َّ بِه قَبْل َ مَوتِه. ) یعنی: هیچ فردی از اهل کتاب (یهود ونصاری) نیست مگر اینکه قبل ازمرگش به عیسی علیه السلامایمان خواهد آورد! شهربن خوشب، گفت: حجاج به من گفت: من تفسیر آیه مذکوررانفهمیده ام! زیرا گاهی شده است که حکم اعدام فردی یهودی یانصرانی را صادرکرده‌ام ولی موقع مردنشان، ندیدم که سخنی بگویند وبه عیسی علیه السلام، ایمان بیاورند من جواب دادم: ای امیر! این مراد نیست که شما فهمیده اید! گفت: پس چه معنایی دارد؟ گفتم: حضرت عیسی علیه السلام، قبل از قیامت، از آسمان به زمین می‌آیدوهمه یهود ونصاری، به او ایمان می‌آورند! واوپشت سر حضرت مهدی (عج) نماز می‌خواند. حجاج گفت: این مطلب را از کجا نقل می‌کنی؟ گفتم: از امام پنجم علیه السلامشنیده ام. گفت: بخدا سوگند! از چشمه صافی برداشته ای! https://eitaa.com/zandahlm1357