eitaa logo
#مجله_مجازی_تازنده ایم_ رزمنده ایم
1.4هزار دنبال‌کننده
48.6هزار عکس
35.4هزار ویدیو
1.6هزار فایل
#نذر_ظهور ارتباط با ما @Zh4653 @zandahlm1357 سلام خدمت بزرگواران این کانال پیروفرمایشات امام خامنه ای باب فعالیت درفضای مجازی ایجاد شده ازهمراهی شما سپاسگزاریم درصورت رضایت ؛کانال را به دیگران معرفی بفرمایید🍃🍃🍃🍃https://eitaa.com/zandahlm1357
مشاهده در ایتا
دانلود
۱۴- احساس مغایرت میان دیدگاه مقام معظّم رهبری و نظر رئیس جمهور درباره ی آزادی ضمن عرض سلام. حضرتعالی در سخنرانی ۲۴ شهریور ماه خود در مورد محدودیّت آزادی مطبوعاتی که ایمان مردم را مورد حمله قرار میدهند، مطالبی فرمودید. به فاصله ی چند روز، ریاست محترم جمهوری در سازمان ملل جمله ای گفتند با این عبارت که «ما نباید به بهانه ی سعادت انسان، آزادی را از او سلب کنیم». با توجّه به اینکه در تعریف ما از سعادت، ایمان جایگاه خاصّی دارد و از طرفی ایمانی که آزادانه در وادی سؤالات و ابهامات و شبهه‌ها راه خودش را پیدا نکند و پیش نبرد، ارزش ایمان واقعی را ندارد، به عنوان شاگردی که نوعی ناهمخوانی در گفتار اساتید خودش احساس کرده، میخواستم نظر جنابعالی را جویا شوم. نه، این دو حرف کاملاً با همدیگر قابل جمع است. ببینید، یک وقت است که ما برای حفظ سعادت تعریف شده ای - با همین بیانی که جنابعالی گفتید - یک حرکتی را انجام میدهیم. سعادت، تعریف شده و مقابله ی با آن هم مشخّص است که چیست؛ هیچ کس با این مخالف نیست؛ ولو محدودیّت آزادی باشد. قانون، افرادی را زندان میکند؛ هیچ کس هم در دنیا اعتراض نمیکند که چرا شما زندان دارید - در حالی که زندان کردن، مظهر واضح محدود کردن آزادی است - چرا؟ چون یک حرکت تعریف شده ای در قانون است، برای یک هدف تعریف شده ای در قانون. یک وقت این است، که همه چیز مشخّص است؛ هیچ کس با این مخالفت ندارد. آن حرفی هم که شما از ایشان نقل میکنید، هیچ منافاتی با این ندارد. این، تحدید آزادی را منع نمیکند. یک وقت هم هست که نه، ما می‌آئیم برای یک مصلحت پنداری و غیر مورد قبول - که قانون آن را قبول ندارد، یا ایمان رایج کشور و مردم آن را قبول ندارد - یک بهانه ای قرار میدهیم برای اینکه محدودیتی ایجاد کنیم. قاعدتاً ایشان اینها را نفی کرده اند؛ که خُب، درست هم هست، ما هم قبول داریم. امّا در مورد مطبوعات که من گفتم، این حرف مورد تصدیق قانون اساسی و قوانین رایج ماست. واقعاً اگر چنانچه کسانی ایمان مردم را تضعیف کنند، باید با آنها برخورد قانونی شود؛ حالا میخواهد روزنامه باشد، غیر روزنامه باشد؛ فرقی نمیکند. روزنامه که یک خط قرمزی نیست. چون روزنامه است، پس باید انسان نزدیکش نشود؟ نه، چه فرقی میکند؟ اگر واقعاً روزنامه ای است که وسیله ی گمراهی مردم را فراهم میکند - فرض بفرمائید اشاعه ی اکاذیب میکند، یا ایمان مردم را سست میکند - خُب، قانون باید با این مسئله برخورد کند؛ و میتواند برخورد کند. به نظر من، قوانین ما در این زمینه، وافی و کافی است. البتّه ممکن است در یک موردی، یک مصداقی مورد تردید باشد؛ یعنی یک نفر بگوید این، ایمان را تضعیف میکند؛ دیگری بگوید نه، این موجب تقویت ایمان است؛ کمااینکه الان خیلی از موارد موجود، از این قبیل است؛ یعنی بعضیها معتقدند این روشی که بعضی از مطبوعات در برخورد با ارزشها و مسائل ارزشی دارند، در مجموع به نفع است. امّا اگر در مجموع قبول کنند که روش برخی مطبوعات برخلاف جریان ایمان مردم است، طبق قانون اساسی باید جلویش را بگیرند. در قانون اساسی، هم در باب مطبوعات، هم در اصول کلّی تر، هر آن چیزی که با ایمان دینی مردم مقابله داشته باشد، اصلاً مشروعیّت ندارد. وقتی مشروعیّت نداشت، دستگاهها باید با آن مقابله کنند؛ در این هیچ شکّی نیست. آنی که وجود دارد، که ممکن است مثلاً مایه ی اختلاف نظر زیدی با عمرویی بشود، این است که آیا این، مصداق آن است یا نیست؟ که البتّه مرجع این، قانون است؛ باید قانون در این زمینه بررسی کند. الان همین روزنامه‌هایی که وجود دارند، بعضی شان را صددرصد مضر میدانم - اعتقاد خودم این است - امّا به بستن اینها اقدام نمیکنم. من میتوانم این کار را بکنم؛ یعنی کاری است که اگر بنا بگذارم، کاملاً میشود؛ منتها نمیخواهم بکنم. من میگویم دستگاه قانونی اگر رسید، بکند. البتّه گاهی به مراجع قانونی تذکّر میدهیم که آقا خبر دارید این روزنامه دارد چه میگوید، آن آقا چه کار دارد میکند؟ آنها هم گاهی خبر ندارند؛ میگویند بله، ما خبر پیدا کردیم؛ و اقدام میکنند. گاهی هم خبر دارند؛ خب، یا کوتاهی است، یا عقیده شان چیز دیگری است. علیَْ ایّ حال، مرجع این کار - برخورد با مطبوعات - قانون است. به نظر من، در این زمینه، یک خرده سهل انگاری شده است. بعضی از مطبوعاتی که الان رایجند - حالا رایج که میگویم، من نمیدانم اینها چقدر بین مردم مشتری دارند؛ هیچ معلوم هم نیست که خیلی طرفدار پروپاقرص زیادی داشته باشند، امّا به هر حال هستند - اینها از لحاظ موازین ما شاید حائز مشروعیّت نباشند و جا دارد که دستگاههای قانونی واقعاً به یک شکل صحیح و منطقی و قانونی با این مسئله برخورد کنند و مردم را از دست اینها خلاص کنند. پرسشهای دانشجویان ✍مقام معظم رهبری https://eitaa.com/zandahlm1357
کتاب صوتی " روایت رهبری" اثر سید یاسر جبرائیلی تولید : ایران صدا
در محضر امام روح الله (۴) میزان در هر کس حال فعلی او است. (ره): من در طول مدت نهضت و انقلاب به واسطه سالوس و اسلام نمایی بعضی افراد ذکری از آنان کرده و تمجیدی نموده ام که بعد فهمیدم از دغل بازی آنان اغفال شده ام. آن تمجیدها در حالی بود که خود را به جمهوری اسلامی متعهد و وفادار می نمایاندند و نباید از آن مسایل سوء استفاده شود. و میزان در هر کس حال فعلی او است. صحیفه نور؛ جلد 21؛ صفحه 206 تاریخ: 1368/3/15 https://eitaa.com/zandahlm1357
ترتیل سوره بقره(8).mp3
7.88M
ترتیل ص ۸ سوره بقره🍃🌸 قاری : سیدمحمد کرمانی
2883380.mp3
2.94M
ترجمه ص ۸ سوره بقره🌸🍃
هر روز با امام رضا @zandahlm1357 @HashtominEmam آرشیو مطالب صفحه هرروز با امام رضا (ع)
برخي معجزات محمد (ص) متن حديث رسول الله صلّي الله عليه و آله و بعض معجزاته ۱- الصدوق قال: حدّثنا محمّد بن إسحاق الطالقانى رحمه الله قال: حدّثنا علىّ بن الحسين بن علىّ بن فضال عن أبيه عن أبى الحسن علىّ بن موسي الرضا عليه السلام إنّه قال: من كذّب بالمعراج فقدكذّب رسول الله صلّي الله عليه و آله و سلّم. ۲- الصدوق قال: حدّثنا أبوالحسن محمّد بن علىّ بن الشاه الفقيه المروزى بمروالروذ فى داره، قال: حدّثنا أبوبكر بن محمّد بن عبدالله النيسابورى قال: حدّثنا ابوالقاسم عبدالله بن أحمد بن عامر بن سليمان الطائى بالبصرة قال: حدّثنا أبى فى سنة ستّين و مائتين قال: حدّثنى علىّ بن موسي الرضا عليه السلام سنة أربع و تسعين و مائة قال: قال رسول الله صلّي الله عليه و آله: إنّ الله سخّر لى البراق، و هى دابّة من دوابّ الجنّة ليست بالقصير و لا بالطويل فلو أنّ الله تعالي أذن لها لجالت الدنيا و الآخرة فى جرية واحدة و هى أحسن الدوابّ لوناً. ۳- الطبرسى بإسناده إلي الرضا عليه السلام قال: قال رسول الله صلّي الله عليه و آله لليهودى الّذى سحره: ما حملك علي ما صنعت؟ قال: علمت أنّه لايضرّك و أنت نبىّ، قال: فعفا عنه رسول الله صلّي الله عليه و آله. برخي معجزات محمد (ص) ۱- صدوق گويد: محمد بن اسحاق طالقاني (رض) ما را گفت: علي بن حسين بن علي بن فضال، از پدرش، از ابوالحسن علي بن موسي الرضا (ع) ما را حديث كرد كه آن حضرت فرمود: هر كه معراج را تكذيب كند رسول خدا (ص) را تكذيب كرده است۱. ۲- صدوق نقل است كه گفت: ابوالحسن محمد بن علي بن شاه فقيه مروزي در مرو رود در خانه خود ما را حديث كرد و گفت: ابوبكر بن محمد بن عبدالله نيشابوري ما را حديث كرد كه ابوالقاسم عبدالله بن احمد بن عامر بن سليمان طائي در بصره گفت: پدرم در سال۲۶۰ ما را چنين حديث كرد، علي بن موسي الرضا (ع) در سال ۱۹۴ فرمود: پيامبر خدا (ص) فرمود: خداوند براق را رام من نمود، آن چارپايي از چارپايان بهشت است كه نه كوتاه و نه بلند است، و اگر خداوند تعالي به او اجازه دهد در يك حركت، دنيا و آخرت را دور مي‌زند و خوش رنگترين چارپايان است۲. ۳- طبرسي به اسناد خود تا حضرت رضا (ع) نقل كند كه آن حضرت گفت: پيامبر خدا (ص) به شخص يهودي كه حضرتش را سحر كرده بود فرمود: چه چيز تو را بدين كار واداشت؟ گفت: چون پيامبري دانستم چيزي تو را زيان نرساند، حضرت رضا فرمود: پس پيامبر خدا (ص) او را بخشيد۳. منبع حديث ۱- صفات الشيعة ۵۰. ۲- عيون أخبار الرضا ۲/ ۳۲. ۳- مشكاه الأنوار ۲۲۹.
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
📺برنامه گامی به سوی ظهور 🔢 بخش دهم 📚استاد نصوری تعجیل در فرج امام زمان عج صلوات اللهم صل علی محمد وال محمد وعجل فرجهم 🌹🌹🌹🌹
🔰 سلسله 32 شماره 2⃣3⃣ 🔷 برای ظهورش قدمی برداریم
هنر آن است ڪه بمیرے پیش از آنڪه بمیرانندت و مبدا و منشا حیات آنانند ڪه چنین مرده‌اند... .......: @zandahlm1357
فراتر از فریاد 4.mp3
13.57M
نمایش فراتر از فریاد داستان زندگی قسمت چهارم
طلاییه عجب طلاییه ....mp3
8.17M
حجت الاسلام مهدوی (طلاییه عجب طلاییه)
بازگشت حوادث به وضع اولیه خود بر مبنای دور و کور بالجمله، بدان که تمام موجوداتی که در هر دوره « کهغر » که بیست و پنج هزار و دویست سال است که قدر حرکت فلک ثوابت باشد، باید در این عالم مادّی تدریجاً به اقتضای زمان واقع شود، ید قدرت دفعةً به قلم قضائی در نفوس و اجرام فلکیه که به منزله « سجلّ » و « صحیفه » است مرقوم و مکتوب می‌نماید، و آن دوران فلک که هر جزء از حرکت او مقتضی بروز و ظهور امری از حوادثات کونیه است به منزله طی و پیچیدن آن صحیفه است. کما قال تعالی: « یَوْمَ نَطْوِی السَّمَآءَ کَطَیِّ السِّجِلِّ لِلْکُتُبِ [۱] »، یعنی پیچیدن صحیفه که مرقوم و مکتوب باشد، و چون آن مکتوبات او، اعنی صور موجودات متوالیه زمانیه به تدریج تا آخر دوره سابقه به تمام و کمال ظاهر شده، به انتها رسید آن دوره به آخر رسد آن صفحه ؛ و چون به اوّل دوره لاحقه رسید باز ید قدرت به قلم قضائی صور موجوداتی که باید در دوره لاحقه در عالم ایجاد شود دفعةً رسم می‌فرماید که متدرّجاً هر یک در زمان خاصِّ به خود مثل دوره سابق ظاهر شود، هر یک بأمثالها نه بأعیانها، کما قال تعالی: « کَمَا بَدَأ نَآ أَوَّلَ خَلْقٍ نُّعِیدُهُ [۲] »، یعنی چنان که ابتداء ظاهر کردیم اوّل خلق «نعیده»، یعنی چنان که ابتداء ظاهر کردیم اوّل خلق را در دوره سابقه، « نعیده بمثلها » در دوره لاحقه، نه بعینها ؛ چنان که از « کاف » « کما » مثلیّت معلوم می‌شود. ---------- [۱]: ۲ - سوره مبارکه انبیاء، آیه ۱۰۴. [۲]: ۳ - همان. قال صدر المتأ لّهین [۳] قدس سره: إنّ نفوس الفلک الدوار [۴] نقوشها واجبة التکرار [۵] چنان که نمونه او را مشاهده می‌نمائی در دوره شمسی که سیصد و شصت روز است، که آنچه در دوره سابقه ظهور و بروز نموده از نباتات و فواکه و اثمار و حبوبات و ازهار و ریاحین هر یک در زمان مخصوص به خود نیز مثل آنها در دوره لاحقه ظاهر شود، ولی معلوم است که گُل امسال عین گل پارسال نیست، بلکه مثل او است ؛ چه آن غنچه که گل گشت دگر غنچه نگردد. ---------- [۳]: ۱ - ناظم، حکیم سبزواری، استاد مؤلّف است، که از وی جهت احترام هم نام با ملاصدرا یاد شده است. [۴]: ۲ - اصل: الدواری. [۵]: ۳ - شرح المنظومة، ج ۵، ص ۲۰۵. .......: 📚✍ بر صحیفه سجادیه میرزا ابراهیم سبزواری وثوق الحکماء https://eitaa.com/zandahlm1357
فال بد از جمله فالهای بد، چیزی است که برای جریر در درگاه عبدالملک پیش آمد. جریر وقتی در خواندن شعر به این مصرع رسید اتصحو‌ام فؤادک غیر صاح؟ عبدالملک آن را به فال بد گرفت و گفت: ای پسر فاحشه، دل تو چنین است. نیز وقتی به این مصرع رسید که (ما بال عینیک منها الماء ینکب) و در چشم عبدالملک بیماری بود که دائماً از آن اشک می‌آمد، پرسید مراد تو از این پرسش چیست؟ و او را اخراج کرد. برمکیان وقتی جعفر برمکی به کاخ جدید خود وارد شد، ابونواس قصیده ای سرود و در پایان آن گفت: درود بر دنیا آنگاه که برمکیان را از دست داده باشید. جعفر این شعر را به فال بد گرفت و گفت: ما را به مرگ تعزیت گفته است. خیلی نگذشت که هارون الرشید، برمکیان را از بین برد. گویند: ابونواس به خاطر ناراحت بودنش از جعفر، این شعر را مخصوصاً به عنوان فال بد سرورده است. .......: شیخ بهاء https://eitaa.com/zandahlm1357
سؤال👇 سلام عباداتتون قبول الله ببخشید یه سوال داشتم آیاکانتوررژلب یاخط چشم برای وضووغسل مشکلی دارد؟؟؟؟ پاسخ👇 سلام علیکم طاعات و عبادات شما و همه اهل ایمان مقبول درگاه احدیت اگر زیر پوست باشد، مانعی برای وضو و غسل نیست. اما اگر روی پوست باشد، مانع محسوب می شود.
سؤال👇 سلام ببخشید مزاحمتون شدم من ی سوالی میخاستم ازتون‌ بپرسم من کار آتلیه می کنم ت مجازی یعنی فتوشاپ میکنم بعد تم های دخترونه و خانوادگی وکودکانه میزارم ک انتخاب می‌کنن و میزنم ب نظرتون گناه محسوب میش ؟؟ بزارم کنار یا فقط برا بچه هارو بزنم چ کنم ؟ پاسخ👇 سلام علیکم سؤال شما جنبه های مختلفی دارد: اگر تم هایی که استفاده می کنید، از سایت ها برمی دارید، لازم است از رضایت صاحبان آن اطمینان داشته باشید. اما استفاده این تم ها در صورتی که ترویج فساد و بی حجابی و بی بند و باری و فحشا نباشد، منعی ندارد. عکس های خانوادگی که کار می کنید نیز باید مراقبت محرم و نامحرم را داشته باشید.
سؤال👇 باسلام وقبولی طاعات کسی روزه بگیره ونماز نخونه حکمش چیه؟ رهبری تشکر پاسخ👇 سلام علیکم از تظر شرعی قبولی نماز و روزه دو مقوله جدای از هم هستند. اگر روزه دار شرایط روزه را رعایت کند، روزه وی صحیح است هرچند نماز نخواند.