eitaa logo
#مجله_مجازی_تازنده ایم_ رزمنده ایم
1.4هزار دنبال‌کننده
49.5هزار عکس
36.2هزار ویدیو
1.7هزار فایل
#نذر_ظهور ارتباط با ما @Zh4653 @zandahlm1357 سلام خدمت بزرگواران این کانال پیروفرمایشات امام خامنه ای باب فعالیت درفضای مجازی ایجاد شده ازهمراهی شما سپاسگزاریم درصورت رضایت ؛کانال را به دیگران معرفی بفرمایید🍃🍃🍃🍃https://eitaa.com/zandahlm1357
مشاهده در ایتا
دانلود
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
📺برنامه گامی به سوی ظهور 🔢 بخش یازدهم 📚استاد نصوری تعجیل در فرج امام زمان عج صلوات اللهم صل علی محمد وال محمد وعجل فرجهم 🌹🌹🌹🌹 https://eitaa.com/zandahlm1357
🔰 سلسله 33 شماره 3⃣3⃣ 🔷 برای ظهورش قدمی برداریم
هنر آن است ڪه بمیرے پیش از آنڪه بمیرانندت و مبدا و منشا حیات آنانند ڪه چنین مرده‌اند... .......: @zandahlm1357
فراتر از فریاد 5.mp3
16.46M
نمایش فراتر از فریاد داستان زندگی قسمت پنجم
♦️😳بلایی که :👇👇 برسرفرمانده روزه خوار ارتش شاهنشاهی آورد!!!!!! 🔹🇮🇷سرلشکر شهید ابراهیم همت در دوران سربازی در لشکر توپخانه اصفهان ارتش شاهنشاهی مسئولیت آشپزخانه را به عهده داشت. با وجود اینکه روزه گرفتن در پادگان ممنوع بود اما همت گفته بود سربازها می‌توانند به هنگام سحری به آشپزخانه بیایند. 🔹🇮🇷سرلشکر ناجی، فرمانده لشکر نمی‌گذاشت که سربازها و افسرها در ماه مبارک رمضان روزه بگیرند و مجبورشان می‌کرد آب بخوردند و روزه‌شان باطل شود. 🔹🇮🇷سربازها پیش ابراهیم همت می‌آیند و شکایت می کنند که ناجی گفته است اگر کسی روزه بگیرد باید با آب روزه آن را باطل کنید. ابراهیم هم یک روز بچه ها را جمع می‌کند و به آنها می گوید که نگران نباشید ما نمی‌گذاریم چنین اتفاقی بیفتد. در روز سرکشی فرمانده پادگان، همت با بچه ها آشپزخانه را تمیز می کند و بعد کف سالن را روغن می‌ریزد، وقتی سرلشکر ناجی برای سرکشی به آشپزخانه می‌آید، لیز می‌خورد و پای آن پیچ می‌خورد و تا یک ماه به پادگان نمی‌آید و سربازها با آرامش روزه می‌گیرند. ا💐😳🇮🇷😳💐ا
بازگشت حوادث در دوره کهغری این است که یوذاسف که یکی از حکماء متقدّمین ماهر در هر علم نجوم است گوید که: من چنان که حالیه منجمین وقایعات دوره شمسی را از روی حرکات نجوم استخراج می‌نمایند، دوره « کهغری » را استخراج می‌نمایم از روی حرکات کواکب و افلاک. و آنچه در حدیث وارد است که: « من اطّلع علی سر القدر فقد استراح » [۱]، اشاره به همین مطلب است ؛ چه فهمیدی که لوح قدر خدا که صورت اشیاء کونیه و حوادثات زمانیه در او است همان نفوس کلیه فلکیه است که از او به « لوح محفوظ » تعبیر شده، که انسان اگر فی الجمله اطلاع به اوضاع آنها پیدا نمود که وقایعات عالم در آنها است، و هر یک لابدّ بدون تخلّف باید در زمان خاص به خود واقع شود، لابدّ انقلاب و اضطراب او کم شده، اطمینان و استراحت حاصل نماید. ولی علم به او کما هو حقّه خاصّ به انبیاء و اولیاء علیهم السلام است. و اشاره به همین مطلب ما نحن فیه است آیه مبارکه: « مَآ أَصَابَ مِن مُّصِیبَةٍ فِی الاْءَرْضِ وَ لاَ فِی أَنفُسِکُمْ إِلاَّ فِی کِتَابٍ مِّن قَبْلِ أَن نَّبْرَأَهَآ إِنَّ ذَلِکَ عَلَی اللَّهِ یَسِیرٌ * لِکَیْلاَ تَأْسَوْا عَلَی مَا فَاتَکُمْ وَ لاَ تَفْرَحُوا بِمَآ آتَاکُمْ [۲] »، یعنی: نرسیده است مصیبت، و وارده مکروهی در ارض از قبیل قحط و غلا و فساد زراعات و اثمار و غلبه دشمن - از قتل و غارت - و وقوع زلزله و انهدام ابنیه و عمارات. ---------- [۱]: ۴ - بنگرید به: الحکمة المتعالیة، صدرالمتألهین، ج ۷، ص ۲۹۷، پاورقی ۱. [۲]: ۱ - سوره مبارکه حدید، آیات ۲۲ و ۲۳. « وَ لاَ فِی أَنْفُسِکُمْ » یعنی: و نرسید از واردات و مکروهات نفسی شما از قبیل آلام و اسقام و امن و خوف و موت اولاد و غیره از خیر و شرّ، إلاّ این که این واردات شما سابقا مکتوب بوده در کتابی که لوح محفوظ باشد. « لِکَیْلاَ تَأْسَوْا » الی آخره، اشاره به این است که اگر شما بدانید که کلّ واردات شما قبل از وجود شما مکتوب و مرقوم شده و لابدّ به شما می‌رسد، هر آینه کم می‌شود فرح و سرور شما بر آنچه به شما می‌رسد، از خیرات، و کم می‌شود حزن و اندوه شما بر آنچه فوت می‌شود از شما از منافع ؛ چه خواهید فهمید که فرح و حزن شما مدخلیتی در تقادیر الهیه ندارد. این است که تدبیر کند بنده، و تقدیر نداند « العبد یدبّر واللّه یقدّر » [۱] . ---------- [۱]: ۲ - ر. ک: شرح أصول الکافی، ج ۵، ص ۱۶. .......: 📚✍ بر صحیفه سجادیه میرزا ابراهیم سبزواری وثوق الحکماء https://eitaa.com/zandahlm1357
بخل نکوهیده ترین شعر عرب، شعر اخطل است که گفته است: بعضی وقتی مهمانشان از دور آشکار می‌شود و سگ آنها پارس می‌کند، به مادرش می‌گوید برو بر آتش ادرار کن؛ وی به خاطر بخل فرجش را تنگ گرفته تا بیش از اندازه ی خاموش کردن آتش بول نریزد. قوم اذا استنج الاضیاف کلبهم قالوا لامهم بولی علی النار فضیقت فرجها بخلا ببولتها و لم تبل لهم الا بمقدار صفدی گوید: شعر اخطل چند عیب دارد، از جمله: ۱- آنان به مهمان چیزی نمی دهند تا اینکه سگ پارس کند و به همین پارس اکتفا کنند. ۲- آتش آنها اینقدر کم است که با اندک ادرار خاموش شود. ۳- خدمتکاری جز مادرشان ندارند. ۴- خودشان توان انجام این کار را ندارند و به مادرشان می‌گویند. ۵- عاق مادرند چون مادر را به خدمت گرفته اند. ۶- بی ادبند چون به مادرشان چنین دستوری داده اند. ۷- دوست دارند مادرشان، بر آتش فروزان قرار گیرد. ۸- ترسو هستند چون با کمترین صدا بیدارند. ۹- مردمی پست هستند که از بوی ادرار بر آتش ناراحت نمی شوند. ۱۰- به مادرشان می‌گویند به اندازه خاموش کردن آتش ادرار کن و بقیه را نگه دار، نمی دانند وی به حبس البول گرفتار می‌شود. ۱۱- بخل آنها به حدی است که به جای خاموش کردن آتش با آب، با ادرار خاموش می‌کنند. ۱۲- با مجوسی دشمنی می‌ورزند چه اینکه آنان آتش می‌پرستند و این‌ها بول بر آتش می‌ریزند. شیخ بهاء https://eitaa.com/zandahlm1357