eitaa logo
#مجله_مجازی_تازنده ایم_ رزمنده ایم
1.4هزار دنبال‌کننده
47.9هزار عکس
34.8هزار ویدیو
1.6هزار فایل
#نذر_ظهور ارتباط با ما @Zh4653 @zandahlm1357 سلام خدمت بزرگواران این کانال پیروفرمایشات امام خامنه ای باب فعالیت درفضای مجازی ایجاد شده ازهمراهی شما سپاسگزاریم درصورت رضایت ؛کانال را به دیگران معرفی بفرمایید🍃🍃🍃🍃https://eitaa.com/zandahlm1357
مشاهده در ایتا
دانلود
🕌در محضر امام روح الله (۱۷) 💠 مبارزه با رفاه طلبی سازگار نیست 📌امام خمینی (ره): آنها که تصور می‌کنند مبارزه در راه استقلال و آزادی مستضعفین و محرومان جهان با سرمایه داری و رفاه طلبی منافات ندارد با الفبای مبارزه بیگانه‌اند. 📌 بازنشر کلیه مطالب جهت روشنگری عموم مردم ، با ذکر ، بدون ذکر منبع هم مجاز است. https://eitaa.com/zandahlm1357
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
Page021.mp3
739.5K
📚ترتیل قرآن کریم صفحه۲۱ 💐قاری قرآن ؛ سعدالغامدی
ص ۲۱.opus
1.41M
‏🌷بسْمِ اللَّهِ الـرَّحْمَنِ الـرَّحِيمِ «ترجَمِـہ تَحْتُ اللّـ؋ظےقرآن کَریم» 🌟مترجم:آقای کریم بخشایش ✅ ✅سوره مبارکه
هر روز با امام رضا @zandahlm1357 @HashtominEmam آرشیو مطالب صفحه هرروز با امام رضا (ع)
نوح (ع) متن حديث نوح عليه السلام ۱- الصدوق قال: حدّثنا أحمد بن زياد بن جعفر الهمدانى قال: حدّثنا علىّ بن إبراهيم بن هاشم عن أبيه عن عبدالسلام بن صالح الهروى عن الرضا عليه السلام، قال: قلت له: لأىّ علّة أغرق الله عزّوجلّ الدنيا كلّها فى زمن نوح عليه السلام و فيهم الأطفال و من لاذنب له؟ فقال: ما كان فيهم الأطفال لأنّ الله عزّوجلّ أعقم أصلاب قوم نوح و أرحام نسائهم أربعين عاماً، فانقطع نسلهم فغرقوا و لاطفل فيهم، و ما كان الله عزّوجلّ ليهلك بعذابه من لاذنب له، و أمّا الباقون من قوم نوح عليه السلام فأغرقوا لتكذيبهم لنبىّ الله نوح عليه السلام و سائرهم أغرقوا برضاهم بتكذيب المكذّبين و من غاب عن أمر فرضى به كان كمن شهده و أتاه. ۲- الصدوق قال: حدّثنا أبى رضى الله عنه قال: حدّثنا سعد بن عبدالله عن أحمد بن محمّد بن عيسي عن الحسن بن علىّ الوشّاء عن الرضا عليه السلام قال: سمعته يقول: قال أبي عليه السلام: قال أبوعبدالله عليه السلام: إنّ الله عزّوجلّ قال لنوح (إِنّهُ لَيْسَ مِنْ أَهْلِكَ) لأنّه كان مخالفاً له و جعل من اتّبعه من أهله، قال: و سئلنى كيف تقرؤن هذه الآية فى ابن نوح؟ فقلت: يقرؤها الناس علي وجهين (إِنّهُ عَمِلَ غَيرَ صالحٍ) و (إِنّهُ عَمَلٌ غيرُ صالح) فقال" كذبوا هو ابنه و لكنّ الله عزّوجلّ نفاه عنه حين خالفه فى دينه. ۳- الصدوق قال: حدّثنا أحمد بن زياد بن جعفر الهمدانى رضى الله عنه قال: حدّثنا علىّ بن إبراهيم بن هاشم عن أبيه عن عبدالسلام بن صالح الهروى قال: قال الرضا عليه السلام: لمّا هبط نوح عليه السلام إلي الأرض كان هو و ولده ومن تبعه ثمانين نفساً، فبنى حيث نزل قرية فسمّاها قرية الثمانين لأنّهم كانوا ثمانين. نوح (ع) ۱- صدوق از احمد بن زياد بن جعفر همداني (رض) از علي بن ابراهيم بن هاشم، از پدرش از عبدالسلام صالح هروي از امام رضا (ع) كه گفت: به آن حضرت عرض كردم: به چه علت خداوند عزّوجلّ همه دنيا را در روزگار نوح (ع) به زير آب برد، چه در ميان آنان كودكاني بودند كه گناهي نداشته اند؟ و حضرتش فرمود: كودكان در ميانشان نبودند زيرا خداوند عزّوجلّ چهل سال صلب مردان و رحم زنان قوم نوح را عقيم كرده بود، بنابر اين نسل آنان قطع شده و آنگاه غرق شدند در حالي كه كودكي در ميانشان نبوده است، و شايسته نيست خداوند عزّوجلّ با عذاب خود كسي را هلاك كند كه گناهي ندارد، اما ديگران از قوم نوح (ع) به دليل تكذيب پيامبر خدا، نوح، غرق شدند و جز اينان به خاطر سكوت و رضايت شان در برابر تكذيب تكذيب كنندگان، زيرا هر كه در صحنه انجام كاري نبوده ولي بدان راضي باشد چونان كسي است كه در آنجا حضور داشته و آن كار را انجام داده است۱. ۲- صدوق گويد: پدرم ما را حديث كرد كه سعد بن عبدالله به نقل از احمد بن محمد بن عيسي، از حسن بن علي وشّاء كه گفت: شنيدم آن حضرت مي‌فرمود: پدرم فرمود: امام صادق (ع) فرموده اند: خداوند عزّوجلّ به نوح فرمود (اي نوح، او از اهل تو نيست) زيرا مخالف وي بوده و خداوند كسي را كه از آن حضرت پيروي نموده، اهل او قرار داده بود. راوي گويد: حضرت از من پرسيد: [ مردم ] چگونه اين آيه را درباره پسر نوح مي‌خوانند؟ گفتم: مردم آن را به دو وجه مي‌خوانند (! [pagebreak] ( صفحه ۱۲۷۳) او كاري ناشايست انجام داد) و (او كاري ناشايست است) ۲ حضرت فرمود: دروغ مي‌گويند (و اشتباه مي‌كنند) او حقيقتا پسر نوح بود اما خداوند عزّوجلّ به دليل مخالفت وي با دين و آيين پدرش، انتساب او را به پدر نفي فرمود۳. ۳- صدوق گويد: احمد بن زياد بن جعفر همداني (رض) از علي بن ابراهيم بن هاشم، از پدرش، از عبدالسلام بن صالح هروي نقل كرده كه امام رضا (ع) فرمود: چون نوح (ع) به خشكي فرود آمد او، فرزندان و پيروانش هشتاد تن بودند، پس در همان جا كه فرود آمد روستايي بنا نهاد و آن را قريه الثمانين ناميد، زيرا هشتاد تن بودند۴. منبع حديث ۱- توحيد صدوق ۳۹۲. ۲- هود /۴۶. ۳- علل الشرائع ۱/ ۳۰. ۴- علل الشرائع ۱/ ۳۰. امام رضا علیه السلام https://eitaa.com/zandahlm1357
طرح مطالعاتی شهید مطهری 43.mp3
5.66M
❇️ تدریس کتاب ❇️ ( جلسه 1 کتاب نظام حقوق زن در اسلام) 💠شبهات مربوط به خواستگاری و عقد موقت 🎤 با توضیحات استاد احسان عبادی از اساتید مهدویت و پژوهشگر علوم حدیث و تاریخ 👌 کتب شهید مطهری، راهی عالی برای قوی شدن
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
هنر آن است ڪه بمیرے پیش از آنڪه بمیرانندت و مبدا و منشا حیات آنانند ڪه چنین مرده‌اند... .......: @zandahlm1357
قدرت و سلطنت مطلق خداوند لذا معصوم در فقره دعا می‌فرماید: « سُبْحَانَکَ لاَ یَنْقُصُ سُلْطَانَکَ مَنْ أَشْرَکَ بِکَ، وَ کَذَّبَ رُسُلَکَ» [۲] . یعنی: منزّه و مبرائی تو از شریک، زیرا که ناقص نمی نماید سلطنت و استیلای کلیه تو را کسی که شریک قرار داده برای تو، و آن که تکذیب نموده به انبیاء تو، همان مشرک در عین اشراکش مسخّر و منقاد در تحت اراده و مقهور در حیطه تصرّف و غلبه امر تو است ؛ چه از جمله اسماء حقّ تعالی « یا جبّار » است، و هو الذی یجبر الخلق و یقهرهم علی بعض الأمور التی لیس لهم فیها اختیار علی الردّ و التغییر [۳] . و الجبّار من أوزان المبالغة، أی عظیم الشأن فی ملکه و سلطانه، کما قال فی کلامه المجید: « وَ لاَ تَدْعُ مَعَ اللَّهِ إِلَهاً آخَرَ لاَ إِلَهَ إِلاَّ هُوَ کُلُّ شَیْ ءٍ هَالِکٌ إِلاَّ وَجْهَهُ لَهُ الْحُکْمُ وَ إِلَیْهِ تُرْجَعُونَ [۴] »، یعنی دعا و استغاثه و تذلّل ننمائید با تصدیق و عقیده به مطاع و مؤثّر حقیقی مؤثّر دیگری را از مخلوق او، زیرا که نیست مؤثّر و معبودی بالحقیقه در دار وجود الاّ هویت صرفه. و تمام اشیاء که در نظر وهم و لحاظ ظاهری ذی اثر و ذی حیات می‌نماید، در متن واقع هالکند، و ظاهر و هویدا نیست بالفعل الاّ ذات خدا و وجه او که وجود منبسط باشد بر هیاکل موجودات که مبدأ آثار است، و ابداً عدم بر او روا نیست ؛ چه کلّ ما ثبت وجوده، امتنع عدمه له. ---------- [۲]: ۱ - اصل: برسلک. [۳]: ۲ - اصل: التغیر. [۴]: ۳ - سوره مبارکه قصص، آیه ۸۸. الحکم یعنی: حکم و اثر أزلاً و ابداً از برای او است تعالی، و اشاره به آن - که همان کافر و جاحد و مشرک که به ظاهر بشریت و عوالم تکلیف منکر صانع و خارج از اوامر تشریعی حقّ است، به حسب باطن و تکوین تمام حرکات و سکنات و آثار او بر وفق اراده حق و مقهور و مغلوب در تحت اوامر قضا و قدر، و به مقتضای: « لا مؤثّر فی الوجود إلاّ اللّه »، به منزله آلات و ادوات ظهور آثار فاعلیه حقّ اند - این آیه کریمه است: « إِلاَّ أَسْمَآءً سَمَّیْتُمُوهَا أَنْتُمْ وَ ءَابَآؤُکُمْ مَا أَ نْزَلَ اللَّهُ بِهَا مِنْ سُلْطَانٍ إِنِ الْحُکْمُ إِلاَّ لِلَّهِ أَمَرَ أَلاَّ تَعْبُدُوآاْ إِلاَّ إِیَّاهُ ذلِکَ الدِّینُ الْقَیِّمْ وَلکِنَّ أَکْثَرَ النَّاسِ لاَیَعْلَمُونَ [۱] »، یعنی نیستند این ماهیات و اعیان موجودات مگر اسمائی بی مسمی، و صفاتی بی ذات نازل نشده [۲]، نکرده است خدا به آنها سلطنت، و حقیقت و اثری، و نیست حکم و اثر الاّ از برای خدا، که امر کرده است به حسب تکوین که عبادت و اطاعت و تذلّل ننمایند إلاّ او را، از باب آن که تضرّع و ابتهال به هر شی ء در حاق واقع ابتهال به حقّ تعالی است. این است آن دین قیّم ؛ یعنی آن طاعت قائم دائم که ابداً إباء و عصیان بر نمی دارد، به خلاف اوامر تکلیفی تشریعی که قابل اطاعت و اتیان و اباء و عصیان است. « وَلکِنَّ أَکْثَرَ النَّاسِ لاَیَعْلَمُونَ»، یعنی پی بردن به این مرتبه از توحید تکوینی که کلّ را مسخر و منقاد در تحت اوامر و نواهی خدا دانستن، علم او خاصّ به طبقه انبیاء و اولیاء و کمّلین از اتباع آنها است، و اکثر ناس از علم به او محرومند، لذا حق تعالی به واسطه تنبیه و ارشاد پیغمبر صلی الله علیه و آله وسلم در اوّل امر به این مقام از توحید و مغلوبیت تمام در حیطه نفوذ امر غالب خود برای تسلیه او می‌فرماید: « وَ لَوْ شَآءَ اللَّهُ لَجَمَعَهُمْ عَلَی الْهُدی فَلاَ تَکُونَنَّ مِنَ الْجَاهِلِینَ [۱] »، به آن که خود آنها را به اراده و استقلال خود قادر در عدم قبول ایمان دانی، چه: «فَإِنَّ اللّه َ یُضِلُّ مَنْ یَشاءُ و یَهْدی مَنْ یَشاء [۲] ». این است که معصوم در فقره دعا عرض می‌نماید: ---------- [۱]: ۱ - سوره مبارکه یوسف، آیه ۴۰. [۲]: ۲ - هکذا در اصل. [۱]: ۳ - سوره مبارکه انعام، آیه ۳۵. [۲]: ۴ - سوره مبارکه فاطر، آیه ۸. .......: 📚✍ بر صحیفه سجادیه میرزا ابراهیم سبزواری وثوق الحکماء https://eitaa.com/zandahlm1357
ستارگان ستاره شناسان روحانی که برترند از کسانی که رصد بندی جسمانی می‌نمایند. آنچه آن ستاره شناسان از سعد و نحس ستارگان، صعود و هبوط و احکام ستارگان روحانی بیان می‌کنند پیروی کن. گشایش در حدیث آمده است چیزی از امور دینی مردم برای اصلاح امور دنیای آنان رها نمی شود مگر اینکه خدا سخت تر آن را بر آنان می‌گشاید. نفْس کمیل می‌گوید: از علی علیه السلام خواستم نفس را برایم تعریف کند. فرمود: کدام نفس را می‌خواهی بشناسی؟ گفتم: غیر از نفس واحده چیزی هست؟ فرمود: آری نفس بر چهار گونه است، نامیه نبانیه، حسیه حیوانیه، ناطقه قدسیه، کلیه الهیه، هر کدام پنج قوه و دو خاصیت دارند. قوای نفس نامیه نباتیه عبارتند از: (ماسکه، جاذبه، هاضمه، دافعه، مربیه) و دو خاصیت آن زیاد و نقصان و مرکز آن کبد است. قوای نفس حسیه حیوانیه عبارتند از: (گوش، چشم، بویایی، چشایی، لامسه) و دو خاصیت آن رضا و غضب و مرکز آن قلب است. قوای نفس ناطقه قدسیه عبارتند از: (فکر، ذکر، علم، حلم، بزرگی) و دو خاصیت آن نزاهت و حکمت و مرکز فعالیتی ندارد و شبیه ترین به نفوس ملکیه است. قوای نفس کلیه الهیه عبارتند از: (بقاء در فنا، نعمت در شقا، عزت در ذلت، فقر در غنا، صبر در بلا) و دو خاصیت آن رضا و تسلیم است، مبدأ این قوه خداست (B وَ نَفَخْتُ فِیهِ مِنْ رُوحِی [۱] ) و (B یٰا أَیَّتُهَا النَّفْسُ الْمُطْمَئِنَّةُ اِرْجِعِی إِلیٰ رَبِّکِ رٰاضِیَةً مَرْضِیَّةً [۲] ). عقل وسط همه ی اینها است. ---------- [۱]: ۱) - حجر، ۲۹. [۲]: ۲) - فجر، ۲۷ و ۲۸. شیخ بهاء https://eitaa.com/zandahlm1357