eitaa logo
#مجله_مجازی_تازنده ایم_ رزمنده ایم
1.4هزار دنبال‌کننده
47.9هزار عکس
34.8هزار ویدیو
1.6هزار فایل
#نذر_ظهور ارتباط با ما @Zh4653 @zandahlm1357 سلام خدمت بزرگواران این کانال پیروفرمایشات امام خامنه ای باب فعالیت درفضای مجازی ایجاد شده ازهمراهی شما سپاسگزاریم درصورت رضایت ؛کانال را به دیگران معرفی بفرمایید🍃🍃🍃🍃https://eitaa.com/zandahlm1357
مشاهده در ایتا
دانلود
طرح مطالعاتی شهید مطهری 50.mp3
4.74M
🔰 سلسله جلسات ❇️ ( جلسه 8 کتاب نظام حقوق زن در اسلام) 💠 اسلام و تغییر زمان ، مخالفت یا موافقت با علم روز؟ 🎤 با توضیحات استاد احسان عبادی از اساتید مهدویت و پژوهشگر علوم حدیث و تاریخ 👌 کتب شهید مطهری، راهی عالی برای قوی شدن
ایات مهدوی 13.mp3
4.06M
💠 سلسله مباحث 13 ❇️جلسه سیزدهم 🎤 با توضیحات حجت الاسلام و المسلمین ( معاونت مرکزتخصصی مهدویت کشور و معاونت فرهنگ ، آموزش و پژوهش بنیاد فرهنگی حضرت مهدی موعود(عج) کشور)
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
هنر آن است ڪه بمیرے پیش از آنڪه بمیرانندت و مبدا و منشا حیات آنانند ڪه چنین مرده‌اند... .......: @zandahlm1357
کتاب صوتی " فصل هایی از یادداشت های شهید آوینی" تهیه شده در ایران صدا با صدای
43.45M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🇮🇷 فیلم سینمایی جاسم به جبهه می رود 🇮🇷 کمدی ، طنز ، اکشن ، جنگی 🇮🇷 قسمت چهارم @zandahlm1357
شمول قدرت الهی بر منکران قوله علیه السلام: وَ لاَ یَمْتَنِعُ مِنْکَ مَنْ کَذَّبَ بِقُدْرَتِکَ، وَ لاَ یَفُوتُکَ مَنْ عَبَدَ غَیْرَکَ. امتناع: به معنی ابا کردن است، یقال: امتنع علی الأمر، کفّ عنه مانعته. و بمعنی نازعته، یعنی: نمی تواند هرگز باز بدارد خود را از قاهریت امر تکوینی نافذ تو، کسی که - یعنی [۵] مقهوری که - به حسب ظاهر بشریّت و تکلیف تکذیب به قدرت عامّه تو کرده، به این که خود را فاعل مستقلّ در امور خود تصور نماید. و نیز « منع » به معنی: حرمان آمده، کما فی الدعاء: « اللهم من منعت فهو ممنوع » [۱] أی من حرمت فهو محروم و لایعطیه أحد غیرک و لایفوتک. در عنوان دعا « الفوت »: الموت، کما ورد: « یا جامع کل فوت » [۲] . و الفوت أیضا بمعنی السبقة، یقال: فاتنی فلان بکذا، أی سبقنی. و فی الدعاء: « انّما یعجّل من یخاف الفوت » [۳]، أی الفوات. یعنی: سبقت نمی نماید از تحت نفوذ امر تو کسی که غیر تو را عبادت نموده، و مؤثر در عالم کون و فساد دانسته، جالب منفعت و دافع مضرّت خود گمان کرده خضوع و تذلّل به او نماید، کما قال تعالی: « وَ اتَّخَذُوا مِن دُونِ اللَّهِ آلِهَةً لَّعَلَّهُمْ یُنصَرُونَ * لاَ یَسْتَطِیعُونَ نَصْرَهُمْ وَ هُمْ لَهُمْ جُنْدٌ مُّحْضَرُونَ [۴] »، یعنی: غافلین و جاهلین از عوام از روی ظنّ و گمان اخذ نموده اند برای خود از دون خدا آلهه و ارباب شتّی از ولات و اعیان و امراء و سلاطین مجازی، به امید آن که آنها را در شدائد معاونت نمایند، با آن که خود آن معبودین و متبوعین آنها استطاعت و قدرت بر معاونت و حمایت آنها ندارند، هر چند که برای آنها احزاب و جنودی باشد برای همراهی آنها حاضر، نه غایب از آنها. این است که در موضع دیگر فرماید: « بَلْ مَتَّعْنَا هؤُلاَءِ وَ ءَآبَاءَهُمْ حَتَّی طَالَ عَلَیْهِمُ الْعُمُرُ أَفَلاَ یَرَوْنَ أَ نَّا نَأْتِی الاْءَرْضَ نَنْقُصُهَا مِنْ أَطْرَافِهَا أَفَهُمُ الْغالِبُونْ [۵] »، یعنی: همان اربابهائی که مربوبین آنها حمایت و منفعت خودشان را از آنها تصوّر می‌نمایند، ما [به [آنها تمتّع و انتفاع به رزق و معیشت داده ایم آنها را و پدران آنها را، تا آن که طول یافته است بر آنها عمر دنیایی. آیا پس از این نمی بینند و نمی فهمند خاضعین و عابدین آنها، که ما وارد می‌شویم ارض را، و به موت ناقص و کم می‌نمائیم آن آلهه و اعیان را از اطراف و جوانب ارض، به، مقتضای: « اللَّهُ یَتَوَفَّی الاْءَنفُسَ حِینَ مَوْتِهَا [۱] » که ضمیر « نَنْقُصُها » راجع به « آلهه » باشد، نه به ارض، به قرینه متمّم آیه شریفه. پس در این صورت « أَفَهُمُ الغالِبُونَ » یعنی: با آن که ما آن ارباب و آلهه آنها را به خلاف میل و اختیار آنها مغلوب و مقهور می‌نمائیم به موت، پس آیا آنها مع ذلک غالبند بر ما و اراده ما که جاهلین و غافلین آنها را مبدأ و مؤثّر اثر تصور می‌نمایند از غیر ما؟ حاشا و کلاّ ؛ لذا قال تعالی: « أَأَرْبَابٌ مُّتَفَرِّقُونَ خَیْرٌ أَمِ اللَّهُ الْوَاحِدُ الْقَهَّارُ [۲] ». ---------- [۵]: ۲ - هکذا در اصل. [۱]: ۳ - بنگرید: الفائق فی غریب الحدیث، ج ۳، ص ۱۱۳. [۲]: ۴ - مصباح المتهجد، ص ۶۰ ؛ بحارالأنوار، ج ۸۳، ص ۶۱. [۳]: ۵ - الفقیه، ج ۱، ص ۴۹۰ ؛ التهذیب، ج ۳، ص ۸۸ ؛ بحارالأنوار، ج ۹، ص ۱۷۸. [۴]: ۶ - سوره مبارکه یس، آیات ۷۴ و ۷۵. [۵]: ۱ - سوره مبارکه انبیاء، آیه ۴۴. [۱]: ۲ - سوره مبارکه زمر، آیه ۴۲. [۲]: ۳ - سوره مبارکه یوسف، آیه ۳۹. .......: 📚✍ بر صحیفه سجادیه میرزا ابراهیم سبزواری وثوق الحکماء https://eitaa.com/zandahlm1357
برادر دینی همچنین در توصیف برادر دینی خود می‌فرماید: در گذشته یک برادر خدایی و دینی داشتم که توصیفش چنین بود: آنچه او را در نظرم بزرگ جلوه می‌داد؛ کوچکی دنیا در نظر او بود. او از تحت حکومت شکمش خارج شده بود؛ آنچه نمی یافت اشتهایش نداشت. و از آنچه می‌یافت زیاد مصرف نمی کرد. اکثر اوقات زندگیش ساکت بود. اگر سخن می‌گفت بر گویندگان چیره بود و عطش پرسش کنندگان را فرو می‌نشاند. ضعیف و مستضعف بود اگر کاری جدی بمیان می‌آمد همچون شیر بیشه می‌خروشید و مانند مار بیابانی به حرکت می‌آمد. پیش از حضور در محکمه قضاوت دلیل اقامه نمی کرد. هیچ کس را نسبت به کارش در آنجا که امکان داشت عذری داشته باشد، پیش از استماع عذرش ملامت نمی نمود. از هیچ دردی جز هنگام بهبودی شکایت نمی کرد. سخنی را می‌گفت که خود انجام می‌داد و چیزی که عمل نمی کرد نمی گفت اگر در سخن گفتن مغلوب می‌شد در سکوت کسی بر او غلبه نمی یافت. بر شنیدن حریص تر بود تا گفتن. هرگاه دو کار برایش پیش می‌آمد می‌اندیشید که کدام به هوا و هوس نزدیک تر است؛ با آن مخالفت می‌ورزید. بر شما باد به داشتن این اخلاق نیک؛ از یکدیگر در داشتن آنها سبقت گیرید و اگر قدرت انجام همه ی آنها را ندارید، بدانید انجام کمی ازآن بهتر از ترک بسیار است. شیخ بهاء https://eitaa.com/zandahlm1357
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
📹 مجموعه کلیپهای 8 ( رهبری در این 32 سال چه کرده ❓) ✅ کلیپ هایی جهت آشنایی نسل جوان با نحوه مدیریت رهبری و نجات کشور از بحران ها 🎬 جلسه 8⃣ ، قضایای کوی دانشگاه و فتنه 78 👈 نقش مهم رهبری در رفع فتنه سال 78 🎤 با توضیحات از اساتید مهدویت و پژوهشگر تاریخ 👈 در نشر این فایلها جهت دفاع از رهبری همکاری بفرمائید
۱. كم رنگ شدن روح عبادت و برادرى اسلامى سيل غنايم و ثروت هاى هنگفت موجب ثروت اندوزى بسيارى از مسلمانان نخستين شد. تعلّق خاطر به اين اموال باعث شد كه آن‌ها ديگر مثل سابق حال عبادت و راز و نياز با خدا را نداشتند و مانند گذشته به برادران مسلمان خود توجه نمى كردند. ۲. رواج شهوترانى كنيزكان رومى، ايرانى، ترك، مصرى و... به وفور ميان مسلمانان تقسيم مى شود. طبيعى بود كه شهوترانى در ميان آن‌ها رواج يابد، و روحيۀ زهد و دورى از شهوات و ماديات را به شدت تضعيف كند. ۳. تغيير ماهيت جهاد اسلامى به علل مذكور، جهاد اسلامى ماهيت معنوى خود را از دست داد. هر چند به ظاهر اين جنگ‌ها براى گسترش اسلام بود، اما به مرور زمان هدف اصلى عرب هاى مسلمان، فتح سرزمين هاى جديد به منظور كسب غنايم و اسير گرفتن زنان و مردان آن‌ها بود. ۴. رواج تن پرورى گذشته از سرازير شدن ثروت هاى مردم ممالك مفتوحه، خيل اسيران مرد نيز باعث گرديد تا در ايام صلح، مردان سخت كوش عرب مانند گذشته دست به كار و فعاليت نزنند و بردگان آن‌ها كارهايشان را انجام دهند. به همين علت پس از مدتى فرهنگ و خلق و خوى اين مردم تغيير كرد و جنگجويى از معدود موارد باقى مانده از فرهنگ آن‌ها (آن هم براى اهداف غير الهى) شد. تشیع ✍️استاد محمد حسین رجبی https://eitaa.com/zandahlm1357
🔸🔹 از تا 🔹🔸 تضادی که به طور دائم میان رفتار ملحدانه نبونید و تقدس مآبانه مطرح می شود را نباید کامل پذیرفت. می توان در خصوص اینکه قبل از سقوط شهر ، مردم بابل بی صبرانه در انتظار بوده اندنیز شک کرد.هیچ چیز ثابت نمی کند که کوروش با روحانیت بابل روابط دوستی برقرار کرده باشد ،همانطور که نمی توان پیروزی بر دولت ماد و لیدی را به. دلیل رفتار خیانتکارانه دربار دولت ها دانست ، بلکه روش این پیروزی و پذیرش کوروش توسط مردم بابل ، نظیر ورود اسکندر به ایران دانست، زیرا شهر مغلوب ،ناگزیر بوده تا زیر فشار تحمیلی دولت فاتح ، سر تسلیم فرود آورد. با این همه متن استوانه بیان می دارد که کوروش برای ورودبه بابل ، خود را مجری نظم الهی مطرح می کند که نیونید،به آن لطمه وارد کرده بود. استوانه به ما می فهماند ، که قدرت غالب چه نوع تبلیغاتی به کار گرفته تا همکاری سر آمدان و گروه نخبگان محلی را به سوی خود جلب کند. نبونید ،از آغاز در صدد بوده که محراب ابوالهول متعلق به ماه _ خدا. سین را در شهر حران ، تجدید بنا کند،لیکن پس از بازگشت از تیمه ، توانست این طرح را اجرا کند.اما هیچ دلیلی ثابت نمی کند که تجدید این بنا ، موجب روی گرداندن دانایان جامعه بابل ، از پادشاه بابلی باشد‌. 📚پیر برایان از کوروش تا اسکندر ص ۳۵ و ۳۶
📌نخستین کسی که کوروش رو ذوالقرنین دانست چه کسی بود؟ 🔹احمدخان هندی در دهلي به دنيا آمد و پس از اتمام تحصيلات، در سال 1252 کارمند دولت وابسته به انگليس در هند شد. مدتي به عنوان بايگان دادگاه جنايي کار کرد. چند سال بعد به سبب کتابي که درباره آثار باستاني هند نوشت (آثار الصناديد) مورد استقبال خاورشناسان انگليسي قرار گرفت و به عضويت انجمن پادشاهي آسيايي هند درآمد و از طرف انگلستان براي او مستمري‌ها و نشان‌هايي(نشان سِر sir syed) داده شد( آثار الصناديد، پيشگفتار) احمد خان تفسیری در مورد قرآن نوشت که در آن به صراحت معجزه و دعا رو رد و وحی رو صرفا تجربه دینی(نوعی الهام دینی ) پنداشت. ایشون معروف بود تفسیرش بر اساس مادیات(ناتورالیسم) هست . سید جمال اسد آبادی کسی بود که به شدت با این تفکر مبارزه کرد و با نوشتن مقاله «تفسير و مفسر» در مجموعه مقالات خود به انتقاد از او پرداخت. انتقاد سيد جمال عليه سِر احمد خان از اين موضع بود که او اسلام و طبيعت را يکي مي‌دانست و معتقد به بشري بودن قرآن بود و سخت طرفدار حکومت انگليس و هماهنگ با برنامه آنان؛ به طوري که حکومت انگليسيان را تصويب مي‌کرد و مي‌ستود اولین کسی که به ذوالقرنین بودن کوروش اشاره می کند همین آقای احمد خان هندی بود که ابوالکام آزاد تحت تاثیر سخن ایشون نظریه خود را مطرح کرد برای خواندن شخصیت کامل احمد خان هندی به لینک زیر مراجعه کنید محقق:
متن تلگرام نيز به اطلاع رئيس جمهور ويلسون و ديويس، سفيركبير آمريكا در لندن، رسانده شد. ادامة دستورالعمل مزبور آمده است: «شما مي‌توانيد شفاهاً وزارت خارجه انگلستان را از انتشار گزارش رويتر آگاه كنيد و پرس و جو كنيد كه آيا اين گزارش مورد تأييد آن وزارت خارجه هست يا خير؛ و خاطرنشان كنيد كه اگر چه از نظر صوري انتشار اين گزارش بلااشكال است، اما در عمل موجب تفسيرهاي گمراه كننده اي شده است... وزيرمختار آمريكا در تهران به وزارت خارجه [آمريكا] اطلاع داده است كه صدها تن از نخبگان و برجستگان ايران به عنوان اعتراض به قرارداد ايران و انگليس دست به دامان سفارت آمريكا در تهران شده اند؛ و هيأت دولت نيز در حمايت از قرارداد روشهاي مستبدانه اي به كار مي‌بندد. » [۲] در تاريخ اول اكتبر ۱۹۱۹، كالدول چنين مي‌نويسد: همچنين به اطلاع اين جانب رسيده است كه مستشاران انگليسي عازم ايران هستند و انتظار مي‌رود به محض ورود كار خود را آغاز كنند. اگرچه هنوز چند ماه به تشكيل مجلس ايران مانده است. گزارش‌ها حاكي از آن است كه بسياري از كارمندان انگليسي در هند به دنبال فرصت شغلي بهتري در ايران هستند. در حالي كه با انتشار «بيانيه ها» و «تحليل‌ها و تفسيرهاي» فراوان، مكرراً حفظ استقلال و تماميت ارضي ايران به اطلاع عموم مردم رسيده، شمار زيادي از شخصيت‌هاي برجسته، روزنامه‌ها و مقامات رسمي حامي انگلستان در ايران آشكارا مي‌گويند: «ايران اكنون يكي از اقمار انگلستان است؛ ما اكنون تحت الحمايه آن كشور هستيم و خواهي نخواهي بايد اين واقعيت را قبول كنيم؛ تنها كار ممكن اين بود كه به قيموميت انگلستان تن در دهيم و... » با اين وجود، در متن توافقنامه چيزي ذكر نشده كه ضرورتاً سيادت ملي ايران را محدود كند؛ اما اهل نظر در ايران تمايل دارند كه نتيجة عملي هر چيزي را مدنظر قرار دهند. اين گروه از مردم ايران معتقدند بخش اصلي قرارداد، متن آن نيست، بلكه مطالبي است كه وزيرمختار انگليس در «نامه توضيحي» عنوان كرده است. اگر ---------- [۲]: دستورالعمل فيليپس به ديويس، شماره ۵۹۷۰، ۵/۹۱. ۷۴۱، مورخ۱۹ سپتامبر ۱۹۱۹ چنين توافقنامه اي ميان ايران و آمريكا منعقد مي‌شد، هيچ گونه مخالفتي در ايران برنمي انگيخت؛ ايران مايل بود اختياراتي كه به موجب آن قرارداد مسلم مي‌شد، در اختيار قدرت غير همسايه اي قرار مي‌گرفت كه هيچ گونه منافع سياسي در ايران ندارد و به گفته بسياري از ايرانيان، در برقراري رابطه با ملت‌هاي كوچك و ضعيف خوش نام است. مردم ايران، همواره منتظر «حاصل شدن فرجي» در زندگي خود هستند؛ اما عقلاي اين كشور يقين دارند كه اين توافقنامه مؤثر واقع نخواهد شد. با اين احوال، دستگيري و تبعيد شماري از رهبران مخالف، اعمال شديد حكومت نظامي، به علاوه ترس و جبن طبيعي شرقي ها، هر اقدام مؤثري را كه مانع عملي شدن اين توافقنامه شود، غيرممكن مي‌سازد. با توجه به حضور چندين هزار سرباز انگليسي در ايران، سفر شاه به اروپا و گرايش شديد دولت فعلي براي خدمت صادقانه به قدرتي كه آن را به وجود آورده و بقاي آن را تضمين مي‌كند، درك اين مسئله راحت تر است... در اين قضايا اصل انعقاد قرارداد چندان مهم نيست، بلكه آن زيركي و نيرنگي است كه در گمراه كردن اين مردم به كار گرفته شده است؛ مردمي كه مجبورند اين توافقنامه را بپذيرند و از ترس زندان و تبعيد، حتي در خفا هم اجازه ندارند با آن مخالفت ورزند. اين در حالي است كه در طول ماه‌هاي شكل گيري شالوده توافقنامه، تلاشي نظام مند و ماهرانه براي آماده سازي افكار عمومي صورت گرفت. افرادي كه حضور آنها در روند انعقاد توافقنامه مزاحمت ايجاد مي‌كرد، در قالب كميسيون صلح ايران به پاريس اعزام شدند؛ چرا كه اين افراد در پاريس براي جلوگيري از انعقاد قرارداد كاري از پيش نمي بردند. افراد ديگري كه نگران يكپارچگي و تماميت ارضي كشور بوده و گرايش‌هاي وطن پرستانه داشتند، به بهانه زيارت يا منصوب شدن در پست‌هاي كنسولي، به خارج از كشور فرستاده شدند... پس از اعزام اين افراد در قالب كميسيون صلح به پاريس، رئيس سابق مجلس، مؤتمن الملك، نيز قرار شد با انتخاب همراهان خود رهسپار آمريكا شود. مؤتمن الدوله در اين سفر بايد دولت و مردم آمريكا را از خواسته بجاي ايران آگاه كرده و مصائبي را كه ساليان دراز بر اين كشور تحميل شده، براي آنها تشريح كند و مردم آمريكا را به سرمايه گذاري در ايران علاقه مند سازد. با اين حال، نظر به اطلاعات دقيق سفارت آمريكا، طرح اعزام نماينده به آمريكا قطعاً به موافقت سفارت انگلستان بستگي دارد و كابينه اي كه كاملاً از انگليسي‌ها تبعيت مي‌كند هرگز كاري برخلاف خواسته‌هاي انگلستان انجام نمي دهد. مسئله اي كه بيش از سركوب كردن انتقاد‌ها قابل توجه است، رشوه دادن آشكار به بعضي از شخصيتهاي مؤثر پول پرست است از قرار معلوم بسياري از اين افراد با قبول يا دريافت كردن هدايا، پول، مستمري و ديگر انواع رشوه لب فروبسته اند.
لازم به ذكر است كه بسياري از روحانيون و همچنين عموم مردم را نمي توان از اين طريق آرام كرد و تنها توسل به تهديد، ترس از زندان و از اين قبيل آنها را ساكت كرده است. از سوي ديگر بازار تملق و خوشامدگويي گرم شده است؛ به طوري كه حتي عده اي از ما آمريكاييها نيز در معرض اين فريب تملق واقع شديم. اين همه احترام و محبت و تملق به اشخاصي كه تا پيش از اين كسي به آنها اهميتي نمي داد، آن قدر بي سابقه و غيرعادي بود كه از ديد هيچ ناظري پنهان نمانده است. اگر جنگي در پي بود، شايد مي‌شد به اتهام [مثلاً] طرفداري از آلمان، مخالفت‌ها را سركوب كرد؛ اما در اين شرايط [كه جنگي در كار نيست]، اين راه نيز به كار نمي آيد.. [۱] ---------- [۱]: گزارش فصلي كالدول، شماره ۵، ۱۱۴۵/۰۰. ۸۹۱، مورخ۱ اكتبر ۱۹۱۹ 📚از قاجار تا پهلوی ✍محمد قلی مجد https://eitaa.com/zandahlm1357