دنیا، سرای انتقال به آخرت برای مؤمن و کافر
پس چون ثابت شد که جمیع موجودات طبیعة منبعثة الی نشأة أخری متوجّهة الی دار الآخرة بحرکة السریعة الذاتیة، ثبت أنّ الدنیا دار الانتقال الی دار القرار، کما قال تعالی عن لسان السحرة: « وَ إِنَّآ إِلَی رَبِّنَا لَمُنقَلِبُونَ [۴] ».
و یستوی فی هذا التوجّه الذاتی و الحرکة المعنویة [۵]، المؤمن و الکافر، و المؤمن [۶] و المطیع و العاصی، إذ کلّهم مأمور بهذا الإیتان و السیر إلی اللّه و الدار الآخرة، و لاینافی الشقاوة والعذاب ؛ إذ منشأ العذاب تأکّد الوجود و رفع الغشاوة و کشف الغطاء و حدّة البصر، کما قال تعالی: « فَکَشَفْنَا عَنکَ غِطَآءَکَ فَبَصَرُکَ الْیَوْمَ حَدِیدٌ [۷] »، فالنفوس الشقیة عند کشف الغطاء یتنبّهون من نوم الطبیعة، فیطّلعون علی نتایج معاصیهم و خسران نفوسهم، فیتأ لّمون غایة الأذی و الآلام [۸]، فلحقهم
الندم کحال من لسعة الحیات و العقارب فی السکر الشدید، فإذا زال عنه السکر أصبح متأ لّما متأذّیاً غایة الآلام و الأذی.
----------
[۴]: ۳ - سوره مبارکه زخرف، آیه ۱۴.
[۵]: ۴ - اصل: المعنوی.
[۶]: ۵ - کذا، لفظ «المؤمن» زائد باید باشد.
[۷]: ۶ - سوره مبارکه ق، آیه ۲۲.
[۸]: ۷ - کذا و همچنین در موارد بعدی.
.......:
📚✍ #شرحی بر صحیفه سجادیه
میرزا ابراهیم سبزواری وثوق الحکماء
https://eitaa.com/zandahlm1357
#مجله_مجازی_تازنده ایم_ رزمنده ایم
آرزوی مرگ سلیمی میخواست در آرزویش بمیرم، آسانترین کار نزد من درخواست مرگ است. تمنت سلیمی ان نموت
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
ارسطو
صاحب ملل و نحل پس از آنکه، هفت حکیم که استوانههای حکمت هستند برمی شمارد و آخرین آنها را افلاطون قرار داده است، میگوید: کسانی که پس از آنها آمده اند و نظر آنان با این حکیمان فرق میکند، ارسطاطالیس است که معلم اول و حکیم مطلق نامیده میشود. وی اول سال حکومت ملک اردشیر بدنیا آمد، وقتی هفده ساله شد، پدرش او را به افلاطون سپرد. او نزد افلاطون بیش از بیست سال ماند، وی را معلم اول نامیدند چرا که واضع دانش منطق است. کتابهای او در طبیعیات و الهیات و اخلاق معروف است. شرحهای بسیاری بر آنها نگاشته شده است...
ابوعلی سینا به وی تعصب میورزد و سیر او را دنبال میکند.
#کشکول شیخ بهاء
https://eitaa.com/zandahlm1357
#مجله_مجازی_تازنده ایم_ رزمنده ایم
طلوعي در غروب حَتَّي إِذَا انْصَرَفَتِ الشَّمْسُ لِلْغُرُوبِ، قَالَ رَسُولُ اللَّهِ (ص): خورشيد چو
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
روي خود را به من كن!
فَلَمَّا أَقْبَلَتْ نَضَحَ مِنْهُ بَيْنَ ثَدْيَيْهَا!
چون رو نمود، از آن آب به روي او ترشح كرد!
ثُمَّ قَالَ: أَدْبِرِي!
سپس فرمود: رو بگردان!
فَأَدْبَرَتْ فَنَضَحَ مِنْهُ بَيْنَ كَتِفَيْهَا ثُمَّ قَالَ:
چون روي بگردانيد، بين دو شانه ي او از آن آب ترشح كرد، و چنين نيايش كرد:
اللَّهُمَّ! هَذِهِ ابْنَتِي!
خدايا! اين دختر من است!
وَ أَحَبُّ الْخَلْقِ إِلَيَّ!
و دوست داشتني ترين آفرينش پيش من است!
اللَّهُمَّ! وَ هَذَا أَخِي!
خدايا! اين برادر
من است!
وَ أَحَبُّ الْخَلْقِ إِلَيَّ!
و دوست داشتني ترين آفرينش پيش من است!
اللَّهُمَّ اجْعَلْهُ لَكَ وَلِيّاً!
خدايا! او را وليّ و دوست خودت قرار بده!
وَ بِكَ حَفِيّاً!
و مطيع خود ساز!
وَ بَارِكْ لَهُ فِي أَهْلِهِ!
و همسرش را برايش مبارك گردان!
#دانستنیهای خانواده سبز
✍مهدی واعظ موسوی
https://eitaa.com/zandahlm1357
#مجله_مجازی_تازنده ایم_ رزمنده ایم
🔊 فایل صوتی برنامه سمت خدا 👤 #حجت_الاسلام_تراشیون 📚 موضوع: #هنر_بهتر_زیستن ( تلاش در جهت بهبود روا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
1401-02-21(tarashion).mp3
12.76M
🔊 فایل صوتی برنامه سمت خدا
👤 #حجت_الاسلام_تراشیون
📚 موضوع: #هنر_بهتر_زیستن
( تلاش در جهت بهبود روابط خانواده )
🔹 قسمت پنجاه و پنج
#خانواده
#مهارتهای_زندگی
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
سه مدل خشمی که شناخت آنها برای درمان فشارهای عصبی و خشم شما خیلی خیلی واجب است
حتما کلیپ را ببین 👆
#مجله_مجازی_تازنده ایم_ رزمنده ایم
#خانواده_آسمانی ۷۳ #استاد_شجاعی #دکتر_رفیعی 🔺اگــر دینداری؛ سبب رشد انسانیت در وجودِ آدمیزاد میشه
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
4_5868251470503086806.mp3
11.61M
#خانواده_آسمانی ۷۴
#استاد_شجاعی
#استاد_رائفی_پور
#حجتالاسلام_قرائتی
✘ راه بعضی آدمها، هرگز به آسمان باز نمیشود!
هـــرگز ...
حتی با عبادات طولانی، زیارتهای پشت هم، استادهای قوی، ریاضتهای سنگین، راهشان برای تطهیر روح، ارتباط با آسمان، و قدرتهای معنوی باز نمیشود؛
🔺چـــــــــرا ...
💥آخــه چـــــرا؟
#انسان_شناسی
#موانع_استجابت_دعا
#بن_بست_های_معنوی
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎬 همسر بداخلاق
🎙استاد فاطمی نیا
↶【به ما بپیوندید 】↷@zandahlm1357
┄┄┅┅┅❅🌼❅┅┅┅┄┄
•┈┈••••✾•🌿🌺🌿•✾•••┈┈•
26.73M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
#طراحی_کاور_پست
🖥چطوری تو فتوشاپ کاور پست طراحی کنم؟!
❓دوستاتی که سوال کرده بودن این پست خیلی به دردشون میخوره! 😃
🔴سعی کن از این حوزه فوق العاده فعال خوب استفاده کنی!
🖥مدرس: مهدی قاسمی
#مجله_مجازی_تازنده ایم_ رزمنده ایم
✡ روچیلدها و حرامزادههای سلطنتی (7) 1⃣ بعد از ادوارد هفتم، پسر دوم او به نام #جورج_پنجم، پادشاه ان
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
✡ روچیلدها و حرامزادههای سلطنتی (9)
1⃣ جالب اینکه در مواردی، خانواده سلطنتی انگلیس از افرادی که بهعنوان شاه بر مردم ایران حکومت میکردند، دعوت مینمودند و زمانی که آنها به انگلیس میرفتند، خانوادههای سلطنتی انگلیس، آنها را به #روچیلدها تحویل میدادند و این افراد، مدتی را با #خانواده_روچیلد میگذراندند!
2⃣ زمانی #ناصرالدین_شاه قاجار برای دستبوسی #ملکه_ویکتوریا به انگلیس و بعد به فرانسه میرفت و در این سفرها با #یهودیان صهیونیست نیز ملاقاتهایی داشت و به آنها امتیازهایی برای سلطه و چپاول ایران میداد.
3⃣ بعد از او نیز پسرش، #مظفرالدین_شاه قاجار، به سفرهای اروپایی میرفت و راه پدرش را دنبال میکرد.
4⃣ فیلیپ مگنس در کتاب خود بهنام پادشاه ادوارد هفتم مینویسد که مظفرالدین شاه در ماه آگوست 1902 به لندن رفت تا #نشان_گارتر (نشان شوالیه بند جوراب) را از #ادوارد_هفتم دریافت کند، زیرا دولت ادوارد هفتم چنین قولی به او داده بود. در ضمن، ناصرالدین شاه نیز نشان گارتر را [از مادر ادوار هفتم] دریافت کرده بود.
5⃣ ادوارد هفتم از دادن نشان گارتر به مظفرالدین شاه امتناع میورزید. زیرا تمایل نداشت چنین نشانی را به یک غیرمسیحی بدهد (هرچند علامت صلیب را وزیر امور خارجهی وی به نام لنزداون (Lansdowne) از روی این نشان -برای دادن آن به مظفرالدین شاه- برداشته بود). ادوارد هفتم میگفت که هرکس چنین قولی به مظفرالدین شاه داده است، به وی نشان گارتر را بدهد؛ من چنین نشانی را به او نمیدهم!
6⃣ یک سال بعد [با اصرار و پیگیری مظفرالدین شاه] ادوارد هفتم از موضعش عقبنشینی کرد و نشان گارتر را به شاه قاجار داد.
7⃣ البته بردگی و مزدوری دول خارجی، فقط مختص پادشاهان قاجار نبود، بلکه دوران رضاشاه و پسرش محمدرضا نیز -و شاید بتوان گفت که بدتر از دورهی قاجار- همینگونه بود.
📚 منبع: سیدهاشم میرلوحی، یوسرائیل و صهیوناکراسی، قم: دفتر نشر معارف.
📖 متن کامل مقاله به همراه منابع:
👉 goo.gl/1sd72z
#مجله_مجازی_تازنده ایم_ رزمنده ایم
اثرات موسیقی موسیقی و درمان موسیقی و درمان موسیقی درمانی (therapy Music ) که طی سالیان اخیر توجها
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
مقدمه ای بر موسیقی درمانی
شاید تاکنون مطالبی در روزنامه ها، مجلات، محل کارتان یا در بین مردم درباره «موسیقی درمانی» خوانده یا شنیده باشید. موسیقی درمانی یک رشته جدیدی است و فقط به مدت پنجاه سال است که به عنوان یک تخصص کلاسیک و حرفه ای توسعه پیدا کرده است.
بر طبق تعریفی که «انجمن ملی موسیقی درمانی» (T M. A. N. ) ارائه داده است، موسیقی درمانی عبارتست از کاربرد موسیقی برای تأمین، حفظ و بهبود سلامت جسمانی و روانی. در واقع موسیقی درمانی کاربرد منظم موسیقی است، به طوری که موسیقی درمانگر مستقیما در یک محیط درمانی، تغییرات دلخواه را در عواطف و رفتار درمان جو ایجاد میکند …
به طور خلاصه در موسیقی درمانی با استفاده از موسیقی، که یک رسانه هنری خلاق است، به افرادی دارای مشکلات گوناگون، به منظور دستیابی به بهداشت روانی و جسمی آنان کمک میشود.
موسیقی درمانگر، اهداف و مقاصد را بر اساس نیازهای خاص درمان جو دنبال میکند. فنون مختلفی برای پیشبرد این اهداف استفاده میشود. برای مثال، آواز خواندن میتواند به افراد مبتلا به بیماری آلزایمر کمک کند تا حافظه دراز مدتشان را به کار اندازد، نواختن آلات موسیقی با همسالان یا درمانگر میتواند مهارتهای میان فردی را افزایش دهد و کارکردهای اجتماعی را بهبود بخشد. از همه مهمتر این که افراد احساساتشان را در روشی مطمئن، لذت بخش به وسیله نواختن موسیقی، گوش کردن به موسیقی و به همراه موسیقی بیان میکنند.
البته موسیقی درمانی فقط در خدمت افرادی که دارای انواع مختلف ناتوانیها هستند به کار برده نمی شود، بلکه در شرایط مختلف پزشکی نیز سودمند است. از جمله کاهش فشار روانی یا درد، زایمان، توانبخشی بیماران سکته ای و مبتلایان به بیماری پایانه (بیمارهایی که علاج ناپذیر و مرگبار هستند، مثل ایدز). مسأله عمده که در اینجا برای درمانگر مطرح است کاهش درد و تحمل آن در شیوه درمان است و یا کمک به بیمار برای دستیابی به کارکردهای بهینه.
موسیقی درمانی رشد فزاینده ای در کشورهای مختلف جهان و در عرض سالهای اخیر داشته است و کارهای درمانی متعددی توسط موسیقی درمانگران صورت پذیرفته است و این امر تأکید گردیده که اساسا موسیقی در درمان اشخاص مبتلا به وضعیتهای مختلف پزشکی کارآیی بسیاری دارد.
موسیقی سنتی ما با اصالت و ریشههای عمیق فرهنگی قابلیت بسیاری برای گسترش و تدوینهای تازه ای از جانب استادان موسیقی دارد.
دکتر داریوش صفوت موسیقی دان برجسته معاصر نقل میکرد که مرحوم عبدالحسین شهبازی بیست دقیقه در کنار بستر بیماری که پزشکان از او قطع امید کرده بودند سه تار نواخته و پس از ۲۰ دقیقه حال بیمار بهبود یافته و خطر رفع شده است. [۱]
----------
[۱]: همشهری، ۱۰/۸/۱۳۷۹.
........:
📚موسیقی از دیدگاه قرآن و حدیث
https://eitaa.com/zandahlm1357
#مجله_مجازی_تازنده ایم_ رزمنده ایم
کارتون📺 زیبا #دختری_به_نام_نل👧 قسمت ۲۴ #نل @zandahlm1357
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا