#مجله_مجازی_تازنده ایم_ رزمنده ایم
❇️ تدریس کتاب #حقوق_زن_در_اسلام ❇️( جلسه 19 کتاب نظام حقوق زن در اسلام) 💠 بحث چندهمسری ❌ پایان
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
طرح مطالعاتی شهید مطهری 62.mp3
7.18M
🔰 سلسله جلسات #طرح_مطالعاتی_کتب_شهید_مطهری
❇️ تدریس کتاب #سیری_در_سیره_نبوی
❇️ ( جلسه 1 کتاب سیری در سیره نبوی)
🎤 با توضیحات استاد احسان عبادی از اساتید مهدویت و پژوهشگر علوم حدیث و تاریخ
👌 کتب شهید مطهری، راهی عالی برای قوی شدن
ایات مهدوی 24.MP3
7.15M
💠 سلسله مباحث #آیات_مهدوی 24
❇️جلسه 24
🎤 با توضیحات حجت الاسلام و المسلمین #استاد_محمدرضا_نصوری ( معاونت مرکزتخصصی مهدویت کشور و معاونت فرهنگ ، آموزش و پژوهش بنیاد فرهنگی حضرت مهدی موعود(عج) کشور)
#مجله_مجازی_تازنده ایم_ رزمنده ایم
📗کتاب صوتی #من_ادواردو_نیستم قسمت 5⃣
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
من ادواردو نیستم 6.mp3
5.37M
📗کتاب صوتی
#من_ادواردو_نیستم
قسمت 6⃣
36.01M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
📹 حاج حسین یکتا: دهه هفتادی، هشتادی و نودی دلش پاکه، عاشق کشورشه، عاشق ملتشه، عاشق میهنشه؛ اگه من تحویلش نگیرم، یکی دیگه تحویلش میگیره. اگه من راهش ندم تو بازی، یکی دیگه به بازیش میگیره!
ولی اگه به من بگید چه خبره؟
میگم زمزمی در راه است که دیدنیست؛
خبری در راه است...
@zandahlm1357
#مجله_مجازی_تازنده ایم_ رزمنده ایم
جبرئیل و جنود او چنان که جنود جبرائیل بر آنها از همان ابتداء موکّل اند که آنها را تربیت به علم و مع
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
مرگ و فرآیند آن
حق سبحانه و تعالی آناً فآنا از اغذیه و اشربه به توسّط میکائیل بدل او را میرساند، چون شعله چراغ که آنچه از روغن او به تحلیل رود باز بدل او را برسانند، نهایت جنود میکائیل موکّله بر بدن در عمل خود در جلب بدل ما یتحلّل از ابتداء در ازدیاد و قوه اند، و بعد کم کم در نقصان به مقتضای: « وَ مَنْ نُعَمِّرْهُ نُنَکِّسْهُ فِی الْخَلْقِ [۲] » بخلاف اعوان ملک الموت که از ابتداء خلقت دائماً در قوه و تزایدند، تا آخر غلبه برطرف مقابل خود نموده، و غلبه او موت است.
چنانکه مشهود است که آن قوّه در جلب و اخذ بدل ما یتحلل در طفل. « إذ ابتدأ » در تزاید است یعنی آنچه از بدن او به تحلیل میرود بدل او را اخذ مینماید
و به اعضا میرساند، و مازاد او را صرف نموده و تا انتهای سنّ شباب نمو میدهد در اقطار ثلاثه، یعنی در طول و عرض و عمق، تا انتهای سنّ وقوف ؛ و در سنّ وقوف آن قوه غاذیه قدرتی ندارد که زیاده از همان بدل ما یتحلّل چیزی اخذ نموده، و نامیه بر اقطار بدن بیفزاید.
----------
[۲]: ۲ - سوره مبارکه یس، آیه ۶۸.
و بعد از سنّ وقوف سن شیخوخیت و کهولت است که آن قوّة ضعیف شده که علاوه بر آن که نمی تواند بر بدن اضافه نماید و نمو بدهد، قادر بر همان اخذ بدل ما یتحلّل هم کما هو حقّه نیست، این است که بدن کم کم از طراوات افتاده، زرد و لاغر میشود، تا بالأخره خیلی ضعف پیدا نموده، نهایت ضعف و وقوف او و غلبه قوه محلّله روحی که در تمام بدن مادام الحیاة در انبساط و انتشار است، نزع و موت است
و چون تمام این قوی و ملائکه به منزله آلات و ادوات اند در انجام مأموریت ؛ لهذا جائی فعل ملک الموت را حق تعالی نسبت به خود دهد که: « اللَّهُ یَتَوَفَّی الاْءَنفُسَ حِینَ مَوْتِهَا [۱] »، و از همین نظر است که داعی علیه السلام در فقره دعا که گذشت عرض مینماید: « قضیت علی جمیع خلقک الموت »، یعنی تو امر و حکم نموده بر عموم خلایق ذی حیات خود موت را، کما قیل:
الموت لا والداً یبقی و لا ولداً [هذا السبیل إلی أن لاتری أحداً [۲] ]
[إن لم تمت غبطة تمت هرما ]للموت کأس، و کلّ الناس ذائقه [۳] پس ثابت شد که جنود عزرائیل از همان ابتداء ولادت انسان موکّل و متصرّف
در اخذ و قبض ارواح اند تا انتهاء اجل مسمیِ کما قال صدر المتألهین قدس سره:
ز آغاز کار جانب جانان همی رویم مرگ ار پسند نفس نه جان راست صد شعف [۱]
و قال علی علیه السلام:
أیّ یومین (۵) من الموت أفرّ یوم ما قدر أو یوم قدر
یوم ما قدر لم أخش الردی و اذا قدّر لم یغن الحذر (۶)
و چون فرض و وجوب موت برای انسان بلوغ او است الی کماله و غایة وصوله الی لقاء اللّه لهذا قال الداعی علیه السلام:
----------
[۱]: ۱ - سوره مبارکه زمر، آیه ۴۲.
[۲]: ۲ - مناقب آل ابی طالب، ج ۱، ص ۲۳۸ ؛ بحارالانوار، ج ۲۲، ص ۵۲۳.
[۳]: ۳ - تفسیر القرطبی، ج ۴، ص ۲۹۷ ؛ فیض القدیر، ج ۱، ص ۷۸: «للموت کأس و المرء ذائقها».
[۱]: ۴ - حکیم سبزواری. ۵ - اصل: یومین. ۶ - دیوان امام علی علیه السلام، ص ۱۹۳ ؛ بحارالانوار، ج ۴۲، ص ۵۸ ؛ مناقب آل ابی طالب، ج ۳، ص ۸۴.
.......:
📚✍ #شرحی بر صحیفه سجادیه
میرزا ابراهیم سبزواری وثوق الحکماء
https://eitaa.com/zandahlm1357
#مجله_مجازی_تازنده ایم_ رزمنده ایم
پند امام علی علیه السلام میفرماید: وقتی شکم از مباح پر شد، چشم از اصلاح کور میشود. هرگاه سختیها
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
اعتقادات جاهلی
پیامبر خدا صلی الله علیه و آله فرمود: عدوی و هامه و طیره و صفره صحیح نیستند، عدوی عبارت است از تصور خیالی واگیر بودن بیماری. هامه عبارت است از اعتقاد جاهلیت به فریاد کردن مرده ای که خونبهایش گرفته نشده در قبر که مرا سیراب کنید. طیره همان فال بد است که از چیزی چون صدای کلاغ و... به ذهن خطور میکند. صفره اعتقاد به وجود ماری در شکم که گاه گرسنگی به انسان لطمه میزند و بیمار میکند.
#کشکول شیخ بهاء
https://eitaa.com/zandahlm1357