استدلال امام از انجيل
امام شروع کرد به خواندن سفر سوم انجيل تا رسيد به نام مبارک محمد صلي الله عليه و اله و سلم. بعد فرمود: « اي نصراني! به حق مسيح و مادرش سوگند، آيا من عالم به انجيل هستم؟ »
گفت: « آري »
امام مطالب مربوط به حضرت رسول اکرم و اهل بيت و امتش را از انجيل قرائت کرد و سپس پرسيد: « اي نصراني، در برابر اين گفتههاي انجيل چه ميگويي؟! اگر انجيل را قبول نکني و
حضرت عيسي و حضرت موسي را تکذيب کني که قتلت واجب است! »
جاثليق گفت: « من به مطالب انجيل ايمان دارم. »
سپس از حضرت رضا عليه السلام اسامي حواريون (ياران نزديک حضرت عيسي) را پرسيد.
امام نام آنها را يک به يک بيان کرد و سپس فرمود: « اما ما به عيساي شما به جهت ضعفي که در عبادت و روزه و نماز داشت، اعتراض داريم! »
جاثليق عصباني شد و گفت: « من گمان ميکردم امروز در ميان ملت اسلام، از شما داناتر کسي نيست! عيسي همه ي شبها بيدار بود و روزها روزه ميگرفت و در عبادت هرگز کوتاهي نمي نمود! »
امام فوراً فرمود: « اگر چنين است، حضرت عيسي براي چه کسي نماز ميخواند و روزه ميگرفت؟! شما که ميگوييد عيسي خداست! »
جاثليق چيزي نگفت.
امام فرمود: « اي جاثليق! من زنده کردن مردگان را به دست حضرت عيسي عليه السلام را انکار نمي کنم، ولي او به اذن خداوند مردگان را زنده ميکرد. »
جاثليق گفت: « زنده کردن مرده از افعال خداوند است و هر کس چنين کند يا کر و کور را شفا دهد، شايسته عبادت است. »
امام فرمود: « اليسع (يکي از پيامبران) نيز مانند حضرت عيسي، مردگان را زنده ميکرد و کورها را شفا ميداد و روي آب راه ميرفت، ولي امت او هرگز او را خداي خود ندانستند. حضرت حزقيل (! [pagebreak] ( صفحه ۱۳۱۵)
يکي ديگر از پيامبران) سي و پنج هزار مرده را در يک روز زنده کرد ؛ در حالي که شصت سال بود از دنيا رفته بودند و اين مطلب در تورات هست. اي راس الجالوت! آيا اين مطلب در تورات نيست؟ »
گفت: « چرا. »
امام فرمود: « قريش نزد رسول خدا آمدند و گفتند: « مردگان را زنده کن! » رسول اکرم اميرالمؤمنين علي عليه السلام را خواست و فرمود: « به گورستان برو و افرادي را که اينها نام ميبرند، صدا بزن و بگو محمد ميگويد به اذن خداوند از جاي خود حرکت کنيد! » آنان زنده شدند و به رسالت پيامبر اسلام اقرار کردند.
آري، پيامبر اسلام بيماران و ديوانگان را شفا ميداد و با حيوانات سخن ميگفت ولي ما مسلمانها او را خداي خود نگرفتيم. همچنين يکي از انبياء بني اسرائيل به امر خداوند به يک مشت استخوان پوسيده خطاب کرد که « به اذن خداوند از جاي خود حرکت کنيد. » آنها همه زنده شدند. ابراهيم خليل پرندگاني را قطعه قطعه کرد و آنها را کوبيد و هر قسمت را سر کوهي قرار داد ؛ وقتي آنها را خواند، همه زنده شدند.
حضرت موسي با هفتاد نفر از برگزيدگان امّت خود به کوه طور رفت و آنها در اثر درخواست نابجاي خود که گفتند ميخواهيم خدا را ببينيم، به وسيله ي صاعقه اي هلاک شدند. آن گاه حضرت موسي دعا کرد و آنها زنده شدند. زنده کردن مردگان به دست پيامبران
الهي نمونههاي بسيار دارد.
من اين داستانها را نقل کردم تا نتواني آنها را رد کني. آيا هر کس مردگان را زنده کند بايد پرستش شود؟ اگر چنين است پس همه ي اين پيامبران بايد پرستش شوند. چه ميگويي؟! »
جاثليق گفت: « حق به جانب تو است و خدايي جز خداي يگانه نيست. »
#دانستنیهای امام رضا علیه السلام
https://eitaa.com/zandahlm1357
#مجله_مجازی_تازنده ایم_ رزمنده ایم
❇️ تدریس کتاب #حجاب ❇️ ( جلسه 1 کتاب حجاب) 🎤 با توضیحات استاد احسان عبادی از اساتید مهدویت و پژوه
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
طرح مطالعاتی شهید مطهری 28.mp3
6.19M
❇️ تدریس کتاب #حجاب
❇️ ( جلسه 2 کتاب حجاب)
🎤 با توضیحات استاد احسان عبادی از اساتید مهدویت و پژوهشگر علوم حدیث و تاریخ
👌 کتب شهید مطهری، راهی عالی برای قوی شدن
☑️متن شبهه و سوال👇👇👇👇👇
در کتاب عصر ظهور علامه کورانی به نقل از کتاب بحار چند حدیث آورده شده است که شیعیان از امام صادق و امام باقر (ع) پرسیدند در زمان خروج سفیانی چه کاری باید انجام بدهند و پاسخ گرفتند که باید پنهان بمانند و یا بگریزند. سوال من اینجاست که با توجه به این احادیث، سید خراسانی و سید یمانی چرا برای نبرد با سفیانی خروج میکنند و پرچمشان هم هدایتگر معرفی شده است؟ آیا احادیث این دو سید بزرگوار با احادیث مذکور تناقض ندارند؟
➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖
✅متن پاسخ به شبهه👇👇👇👇👇
☝️🏻من قبلا هم عرض کردم برای اینکه شما یک حکمی را از یک روایت استخراج بکنید نمی توانید فقط به آن روایت نگاه بکنید باید روایات متعدد را ببینید تا ببینید آن روایات چه می گویند؟ آیا آن روایت متناقض دارد ندارد؟ حرفش چه هست، مطلب چه هست، پس این طوری نیست که به راحتی بیایید با یک روایت اظهار نظر بکنید.
📜ما روایات دیگر هم داریم که زید قیام کرد، امامها تأییدش کردند و گفتند که شهید شده. پس یعنی چه؟ یعنی قیام قبل از ظهور باطل نیست آن روایاتی که شما می گویید باید ببینید که امام دارد به چه کسی می گوید؟
یکی از روایات امام صادق (ع) دارد به سدیر می گوید. سدیر می دانید چه کسی است؟ یکی از این انقلابی های یک خرده جوشی، اینکه می گویند طرف زیادی انقلابی است، از آن کسانی هست که خیلی راحت سریع می گفت امام پاشو برویم قیام کنیم، پاشو انقلاب کنیم.. امام به امثال سدیر گفت بنشین سر جایت، ببین نشانه ها چه می شود و..
👈🏻والا روایتهای دیگر هم داریم که امام صادق (ع) گفت ببینید آن کسی که قیام می کند نیتش چه هست، اگر نیتش رضای اهل بیت است کمکش بکنید. پس هیچ وقت با یک روایت نمی شود اظهار نظر کرد باید روایات متعدد را شما ببینید.
#پرسش_پاسخ
➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖
👤پاسخ دهنده: #استاد_احسان_عبادی
(👆جزو اساتید مهدویت ، پژوهشگر تاریخ و محقق)
#مجله_مجازی_تازنده ایم_ رزمنده ایم
🔷 انتشار برای اولین بار به مناسب سوم خرداد ♦️صحنه های نوستالژیک (شادی آغشته به غم) از به خیابان آمد
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
12.48M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
📌 وقتی زمزمه عملیات به گوش میرسید،
وقتی شبانه نیروها را جابجا می کردند، و از زیر قرآن رد میشدند..
وقتی کامیونها و وانت برای انتقال نیروها به خط میشدند..
◇ نوحه و نوا و شور و شوقی در بین رزمندهها به پا بود، و وداع با یاران و التماس دعا و قول شفاعت از همدیگر، چه دیدنی و خاطره انگیز بود...
🌷 #یاد_باد_آن_روزگاران_یاد_باد
◇ ۲۷ مهرماه ۱۳۶۲_منطقه عملیاتی شمالغرب
عملیات والفجر۴
#فیلم_ناب_دفاع_مقدس
#شب_های_عملیات_درجبهه
#اللهم_عجل_الولیک_الفرج
🌺🍃🌺🍃🌺
رزمنده سایبری.mp3
1.29M
📻 پادکست | رزمنده سایبری
۱۵ دقیقه و ۴۰ ثانیه حرفهایی که خوب است بروبچههای فعال فضای مجازی و سایبری بشنوند.
ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
🔰 حاج حسین یکتا
#مجله_مجازی_تازنده ایم_ رزمنده ایم
ایمان به کتاب خدا و همچنین ایمان به کتاب خدا حاصل نمی شود مگر بعد از ایقان به تمام کُتب مُنزله، که
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
اقسام کتاب الهی و آیات و کلمات آن
باری، کتاب خدا که صاحب ایمان و ایقان باید به حقانیّت او تصدیق نماید از روی علم و تحقیق نه از روی ظنّ و تقلید أوّلاً دو قسم است، تکوینی و تدوینی، امّا کتب تدوینی که مسطور و مرقوم بر قرطاس و مابین دفّتین است مذکور شد ؛ ولی کتاب تکوینی او نیز انواع و اقسامی دارد. به لحاظ اوّلْ کلّیه عالم وجود کتاب الهی است، کما قیل:
به نزد آن که جانش در تجلّی است همه عالم کتاب حق تعالی است
عرض اعراب و جوهر چون حروف است مراتب همچو آیات وقوف است
از او هر عالمی چون سوره خاص یکی چون فاتحه دیگر چو اخلاص [۱]
چه معنای کتاب که: « ما یکتب فیه » باشد بر عالم وجود صادق است، زیرا که او مسطور و مرقوم از آیات تکوینی و کلمات وجودی است، چه بر هر موجود بما هو موجود چون بذاته مشعر مراتب غیب و به آثار و صفات خود مظهر و مبرّز صفات و اسماء ذات غیب الغیوب حقّ است « آیه » و « کلمه » اطلاق شده، کما قال تعالی: « وَ بِکَلِمَةٍ مِّنْهُ اسْمُهُ الْمَسِیحُ [۲] »، و قال مولانا أمیرالمؤمنین علیه السلام فی حقّ آدم علیه السلام:
و أنت کتاب المبین الذی بأحرفه تظهر المضمر
أتزعم [۳] انک جرم صغیر و فیک انطوی العالم الاکبر [۴]
و قال فی حقّ ذاته الشریف: « أنا کلام اللّه الناطق » [۵]، پس عالم بتمامها کتاب تکوینی، است و چون حاوی بر مراتب طولیه است از مراتب سته، لهذا آنها هر یک به منزله سوره[ای] است از آن کتاب، جواهر عالم چون ثابت و محقّق اند به منزله حروفات آن سوره اند، و اعراض تسعه به منزله اعراب اند.
----------
[۱]: ۱ - گلشن راز، شبستری، « قاعده در تشبیه کتاب آفرینش ».
[۲]: ۲ - سوره مبارکه آل عمران، آیه ۴۵.
[۳]: ۳ - مصدر: و تحسب.
[۴]: ۴ - دیوان علی علیه السلام، ص ۱۷۵: با تقدیم و تأخیر در ابیات.
[۵]: ۵ - بحارالأنوار، ج ۳۰، ص ۵۴۶ و ج ۷۹، ص ۱۹۹.
.......:
📚✍ #شرحی بر صحیفه سجادیه
میرزا ابراهیم سبزواری وثوق الحکماء
https://eitaa.com/zandahlm1357
#مجله_مجازی_تازنده ایم_ رزمنده ایم
بخشش عبداللّٰه بن مسلم بر هارون الرشید وارد شد. هارون قصد قتل او کرد. عبداللّٰه گفت: تو را به کسی ک
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
تفسیر آیه و لقد زینا
در تفسیر آیه شریفه وَ لَقَدْ زَیَّنَّا السَّمٰاءَ الدُّنْیٰا بِمَصٰابِیحَ [۱]، باید گفت: این آیه دلالت بر این ندارد که ستارگان در فلک ماه هستند، بلکه دلالت آیه بر این است که فلک ماه به ستارگان زینت شده است. و این صحیح است چرا که ستارگان نور دارند.
تفسیر آیه و جعلناها رجوماً
در تفسیر ادامه این آیه (B وَ جَعَلْنٰاهٰا رُجُوماً)، نیز باید گفت: از آیه بدست نمی آید که ستارگان نیز شهاب هستند، چون در این صورت باید تعداد ستارگان کم شود. آنچه آیه بر آن دلالت دارد این است که اجزایی از ستارگان به نام شهاب جدا میشود مانند جدا شدن شعاع نور.
علاوه اینکه دلیلی وجود ندارد که ستارگان در فلک هشتم مستقر باشند. و در فلک قمر، جز قمر چیزی نباشد، بلکه چه بسا ستارگانی باشند که هنوز کشف نشده اند و شهابها از آن ستارگان جدا شوند.
----------
[۱]: ۱) - ملک، ۵.
#کشکول شیخ بهاء
https://eitaa.com/zandahlm1357