13.96M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
#ازدواج
#ذی_الحجه
🔹اصلا چرا باید ازدواج کنیم و خانواده تشکیل بدیم؟
⬅️سوالی که در تفکر مادی، جوابی ندارد❗️
⬅️ نگاه متفاوت پسر و دختر به هم ...
استاد_رحیمپور_ازغدی
@zandahlm1357
#مجله_مجازی_تازنده ایم_ رزمنده ایم
🎧 کتاب صوتی : #دلفین_های_اروند9⃣
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
کتاب صوتی " شاهرخ حر انقلاب"
زندگینامه و خاطرات شهید #شاهرخ_ضرغام
ناشر : نشر شهید هادی
👈تولید اختصاصی کانال کتابخانه صوتی
خرداد ۱۴۰۲
با صدای #مهدی_نجفی
#شهید_شاهرخ_ضرغام
#سیره_شهدا #دفاع_مقدس
شاهرخ حر انقلاب 1.mp3
33.04M
📗کتاب صوتی
#شاهرخ_حر_انقلاب
قسمت 1⃣
سردار شهیدی که آیت الله بهاءالدینی او را سرباز امام زمان(عج) معرفی کرد
🔹️ وقتی پس از شهادت او، عکسش را به محضر آیتالله بهاءالدینی عرضه کردند، بیاختیار اشک از چشمان ایشان جاری و قطرات اشک روی عکس جلال افتاد.
◇ در همین حین ایشان گفتند: «امام زمان (عج) از من یک سرباز خواست، منهم صاحب این عکس را معرفی کردم.»
🔹️ واسطه ازدواجش، استاد مشترک شان بود ، در معرفی جلال به خانواده عروس گفت: او از مال دنیا چیزی ندارد، اما در آخرت خیلی چیزها دارد.
◇ مهریه مورد تقاضای عروس مهریه حضرت زهرا (س) بود، اما داماد، مهریه بیشتر را در قالب یک فقره چک، فی المجلس به عروس داد. عروس خانم، هم مهریه را به فرمانده سپاه پاسداران ، جهت مخارج پاسداران اهدا کرد.
◇ خرید ازدواج آنها عبارت بود از یک حلقه، قرآن، نهج البلاغه، یک دوره تفسیر المیزان و سفره عقدشان فقط قرآن بود و سجاده نماز.
🔹️ او زندگی را با وسایل ساده شروع کرد: یک یخچال، قفسه کتاب و یک موکت به جای فرش.
◇ در شب عروسی، جلال گفت: اول باید نماز جماعت بخوانیم. همه به صف جماعت ایستادند و بعد پذیرایی.
🔹️ فرازی از وصیت نامه سردار شهید جلال افشار :
◇ ای عاشقان دنیا، عشق به دنیا پوچ شدن و بیارزش نمودن خویش است.
تا فرصت هست به ستایش و نیایش و اطاعت الله شناور شوید تا مفهوم حیات و لذت زندگی را بچشید.
#سردار_شهید_جلال_افشار
📙برگرفته از کتاب پنجاه سال عبادت.
@zandahlm1357
#مجله_مجازی_تازنده ایم_ رزمنده ایم
واجب الوجود و حقّ بودن او الحقّ: من أسماء تعالی، و هو الموجود المتحقّق وجوده و الهیته [۴]، و هو واج
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
اسماء الهی و اقسام آن
قوله علیه السلام: وَ بِاسْمِکَ الْعَظِیمِ الَّذِی أَمَرْتَ رَسُولَکَ أَنْ یُسَبِّحَکَ بِهِ.
أوّلاً بدان که: اسماء اللّه کثیر است، به اعتباری سیصد و شصت، و به اعتباری تسعة و تسعین اسماً، و کلّها حسنی، کما قال تعالی: « وَ لِلَّهِ الاْءَسْمَآءُ الْحُسْنَی فَادْعُوهُ بِهَا [۱] » ؛ لکنّ بعضها حسن، و بعضها أحسن ؛ زیرا که پاره[ای] از آنها جامعه معانی کثیره اند، و بعضی دال بر معنی مفرده.
آن که دلالت بر معانی متعدّده دارد، اسم اعظم است ؛ چون لفظ اللّه.
و به وجهی دیگر اسماء او تعالی:
[۱]: یا دلالت بر ذات مینماید فقط از دون اعتبار امری ؛
[۲]: یا دلالت بر ذات میکند به اعتبار امری ؛
[الف]: و آن امر یا اضافه است فقط [ب]: یا سلب فقط، [ج]: یا اضافه و سلب که بدواً چهار قسم میشود.
اوّل: که دلالت بر ذات فقط نماید آن لفظ اللّه است که آن اسمی است موصوف به جمیع کمالات ربانیة، المنفرد بالوجود الحقیقی، به واسطه آن که هر موجودی سوای حقّ سبحانه غیر مستحقّ است از برای وجود بذاته، بلکه استفاده وجود از غیر مینماید. که در ورقه قبل مذکور شد ؛ و قریب به این اسم لفظ « حقّ » است در صورتی که اراده شود به او ذات من حیث هو واجب الوجود، چه معنی حقّ دائم الثبوت است، و الواجب أیضاً هو الثابت الدائم، غیر قابل للعدم و الفناء، فهو حقّ، بل أحقّ من کلّ حق.
و ثانی: از اسماء که دلالت بر ذات نماید به اضافه، مثل:
قادر، از باب آن که به اضافه به سوی مقدور فعلیت یابد قدرت به تأثیر.
و العالم، فإنّه إسم للذات باعتبار انکشاف الأشیاء له.
و الخالق، فإنّه اسم للذات باعتبار تقدیر الاشیاء.
و الباری، أطلق علی الذات باعتبار اختراعه و إیجاده.
والمصوّر، باعتبار أ نّه مرتّب صور المخترعات بأحسن ترتیب.
----------
[۱]: ۱ - سوره مبارکه اعراف، آیه ۱۸۰.
و الکریم، باعتبار و إنه اسم للذات باعتبار إنّه اعطا السؤالات و العفو عن
السیئات.
والعلی [۱]، إسم للذات باعتبار أ نّه فوق سایر الذوات.
و العظیم، إسم للذات باعتبار تجاوزه عن حدّ الإدراکات الحسّیة و العقلیة.
و الأوّل، باعتبار سبقه علی الموجودات.
والآخر، باعتبار صیرورة الموجودات الیه.
والظاهر، إسم للذات باعتبار دلالة العقل علی وجوده.
و الباطن، فإنّه إسم للذات باعتبار عدم ادراک الحسّ و الوهم له.
----------
[۱]: ۱ - اصل: + اسم.
و ثالث: از اقسام أسماء: ما یدلّ علی الذات باعتبار سلب الغیر [۱] عنه، مثل لفظ:
واحد، به اعتبار سلب شریک و نظیر.
و الفرد، باعتبار سلب الحاجة.
والقدیم، باعتبار سلب العدم.
و السلام، باعتبار سلب العیوب و النقایص.
والقدّوس، باعتبار سلب ما یخطر بالبال عنه.
و رابع: از اقسام اسماء: به اعتبار اضافه و سلب با هم، چون اسم:
حی، فإنّه مدرک الفعال الذی لاتلحقه الآفات.
----------
[۱]: ۲ - اصل: + الغیر.
و الواسع، باعتبار سعة علمه و عدم فوت الشی ء منه.
و العزیز، الغالب الذی لا نظیرله.
والرحمن، اسم للذات باعتبار إعطاء الرزق بعموم خلقه بحیث لایخرج عن تحت شمول رزقه و إنعامه أحد.
والرحیم، اسم للذات باعتبار إحاطة رحمته و عنایته بخلقه و إرادتها لهم الخیرات.
.......:
📚✍ #شرحی بر صحیفه سجادیه
میرزا ابراهیم سبزواری وثوق الحکماء
https://eitaa.com/zandahlm1357
#مجله_مجازی_تازنده ایم_ رزمنده ایم
سوره فاتحه زمخشری در کشاف آورده است، سوره فاتحه را مثانی گویند چون در هر رکعتی دوبار خوانده میشود.
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
گریه معشوق
صلاح صفدی گوید:
لا تحسبوا ان الحبیب بکا
لی رقة یا بعد ما تحسبون
فما بکی من رقة انما
اراد ان یسقی سیف الجنون
شریف تبریزی همین معنا را چنین بیان کرده است:
نه از رخ است اگر تر ساخت جانان چشم فتان را
برای کشتن من آب داده تیغ مژگان را
ابوسعید اصفهانی
ابوسعید اصفهانی شاعری نازک دل است که گوشش سنگین بود. هرکس با او حرف میزد میگفت فریاد بکش که سنگینی که در گوش من است چون سنگینی دل توست.
ابوسعید از سرایندگان دربار صامت بن عباد است، این را ثعالبی در یتیمةالدهر آورده است. اشعار او در نهایت خوبی است.
.......:
#کشکول شیخ بهاء
https://eitaa.com/zandahlm1357