#مجله_مجازی_تازنده ایم_ رزمنده ایم
تبيين احكام امام بهترين اوقات خود را صرف تبيين احكام و نشر معارف اسلامي ميكرد و در اين راه منتهاي ت
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
تربت
شخصي از شيعيان از زيارت سيد الشهدا (ع) برگشته بود و خدمت امام رضا (ع) رسيده و سپس مقداري از تربت جدش، حسين (ع) را براي آن حضرت آورده بود. هنگامي که امام رضا (ع) تربت سيد الشهدا را ديدند بسيار گريستند.
تعيين اُجرت قبل از كار
مرحوم كلينى به نقل از سليمان بن جعفر حكايت كند:
روزى به همراه حضرت ابوالحسن، امام علىّ بن موسى الرّضا عليهما السلام جهت انجام كارى از منزل بيرون رفته بوديم.
پس از پايان آن كار، هنگامى كه خواستم به منزل خود مراجعت نمايم، حضرت فرمود: امشب همراه من بيا تا به منزل ما برويم و شب را ميهمان ما باش.
من نيز دعوت حضرت رضا عليه السلام را پذيرفتم، وقتى خواستيم وارد منزل شويم، يكى ديگر از اصحاب به نام مُعتّب نيز همراه ما آمد.
همين كه داخل منزل رفتيم، متوجّه شديم كه غلامان حضرت مشغول ساختن جايگاهى آغول براى حيوانات هستند و در بين آنها مردى سياه چهره، به عنوان كارگر گِل تهيّه مى كند و به دست ديگران مى دهد.
امام رضا عليه السلام سؤ ال نمود: اين شخص كيست؟
جواب دادند: اين شخص ما را كمك مى كند ؛ و ما نيز آخر كار چيزى به او مى دهيم.
حضرت فرمود: آيا براى او معيّن كرده ايد، كه مزدش چقدر باشد؟
در پاسخ به حضرت گفتند: خير، هر چه به او بدهيم، قبول دارد
و راضى است.
حضرت با شنيدن اين پاسخ، بسيار عصّبانى و خشمناك گرديد و خواست با آنها برخورد نمايد.
من جلو رفتم و عرض كردم: ياابن رسول اللّه! چرا ناراحت شُديد، چرا اين چنين برخورد مى كنى؟!
امام عليه السلام فرمود: چندين مرتبه به آنها تذكّر دادهام كه اين چنين عمله و كارگر نياورند، مگر آن كه قبل از شروع به كار، با او تعيين اُجرت نمايند.
پس از آن، حضرت افزود: چنانچه با كارگر قبل از شروع كار تعيين اجرت نكنى، اگر چه چند برابر مزدش را هم به او بدهى، باز هم ناراضى است و ممكن است خود را طلبكار بداند.
ولى چنانچه با او تعيين اجرت شد، وقتى مزد خود را بگيرد، تشكّر مى كند از اين كه تمام مزد خود را بدون كم و كاستى گرفته ؛ و اگر مختصرى هم بر مزدش اضافه كنى آن را محبّت و لطف مى داند و اين محبّت را هرگز فراموش نمى كند.
.......:
#دانستنیهای امام رضا علیه السلام
https://eitaa.com/zandahlm1357
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
#فیلم | یک چرخه کامل از مزرعه تا سفره ...
⏮ در برنامه «فناورانه» آرش فرزادنیا مدیرعامل شرکت دامپروری و صنایع لبنی رضوی، درباره صفر تا صد فعالیت آستان قدس در زمینه دامپروری و صنایع لبنی توضیح داد.
📎 این برنامه را به صورت کامل در آپارات ببینید: https://www.aparat.com/v/C58V6
#مجله_مجازی_تازنده ایم_ رزمنده ایم
💠 سلسله جلسات #سیر_مطالعاتی_آثار_علامه_مصباح_یزدی 15 🔰 جلسه 5️⃣1️⃣ ✳️ #فصل_اول تدریس کتاب #
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
سیر مطالعاتی آیت الله مصباح 16.MP3
5.33M
💠 سلسله جلسات #سیر_مطالعاتی_آثار_علامه_مصباح_یزدی 16
🔰 جلسه 6️⃣1️⃣
✳️ #فصل_اول تدریس کتاب #نظریه_سیاسی_اسلام ( جلسه شانزدهم) ( پایان جلد اول کتاب )
🎤 #استاد_احسان_عبادی
⬅️ سخنرانی هایی مفید برای تقویت مبانی دینی و نقد فلسفه غرب ➡️
👈 با توجه به اهمیت کتب ایشان طبق بیانات رهبری معظم، این فایلها را حتی با نام و لینک خودتان نشر دهید 👉
@zandahlm1357
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
#حجاب
#امام_زمان عج
🔻 یک کلاه برداری بزرگ از زنان که هم اکنون در جریان است❗️
(کاش زنان و دختران ما متوجه این نکته باشند...)
استاد رحیم پور
@zandahlm1357
#مجله_مجازی_تازنده ایم_ رزمنده ایم
#حکایت_سر 🎥داستان چهارم ؛ ۱۳ به در! 💢حق الناس شهید حججی... 📌 مجموعه کلیپهای «حکایت سر» برشه
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
#حکایت_سر
🎥داستان پنجم ؛ نماز صبح قضا شدهی محسن!
💢روی نماز صبح هایش خیلی حساس بود...
📌 مجموعه کلیپهای «حکایت سر»
برشهایی پرجاذبه و زیبا از زندگانی شهیدِ بی سر محسن حججی
@zandahlm1357
چه کسی ماشه را خواهد کشید - غلامعلی پیچک - رحیم مخدومی.pdf
302.8K
═•☆✦𑁍❧📚📖❧𑁍✦☆
📕 عنوان کتاب :#چه_کسی_ماشه_را_خواهد_کشید
#قصه_فرماندهان
✍️ نویسنده : رحیم مخدومی
📚 ناشر : #نشر_شاهد
✨ موضوع : #زندگینامه بر اساس زندگی شهید غلامعلی پیچک
📄 تعداد صفحات : ۵۰ صفحه
📥 دریافت کتاب pdf👆👆
@zandahlm1357
#مجله_مجازی_تازنده ایم_ رزمنده ایم
ظهور بلایا توسّط حضرت حقّ قوله علیه السلام: وَ لاَ یَنْکَشِفُ مِنْهَا إِلاَّ مَا کَشَفْتَ. الکشف:
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
سنگینی دنیا و دردهای آن بر انسان
قوله علیه السلام: وَ قَدْ نَزَلَ بِی یَا رَبِّ مَا قَدْ تَکَأَّدَنِی ثِقْلُهُ، وَ أَلَمَّ بِی مَا قَدْ بَهَظَنِی حَمْلُهُ.
کئد الامر: الشاق الصعب.
و ألمّ: بمعنی انضمّ و قرب و وقع.
بهظنی: أی عجزنی.
مفاد دعا آن که: ای ربّ و مالک و مدبّر من، نازل و وارد شده بر من چیزهائی از علایق و اوزار عالم طبیعت که خیلی شاقّ و دشوار است مرا ثقل و گرانی او، و منضمّ شده به من چیزهائی از هموم و آلام و عوارضات دنیوی که عاجز نموده مرا
تاب تحمل آن. و تمام اینها از باب اسارت تن و قید حیات است، کما قیل:
تن خاکی به ما چهها که نکرد چه کشیدیم از این دنی زاده
.......:
📚✍ #شرحی بر صحیفه سجادیه
میرزا ابراهیم سبزواری وثوق الحکماء
https://eitaa.com/zandahlm1357
#مجله_مجازی_تازنده ایم_ رزمنده ایم
تفسبر آیه سیئه مشهور این است که آیه وَ جَزٰاءُ سَیِّئَةٍ سَیِّئَةٌ مِثْلُهٰا [۱]، از باب مشاکله است
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
نقاشی یا پزشکی
زمان دیوجانس، نقاشی بود که رشته طبابت را برگزیده بود. دیوجانس به او گفت: آفرین بر تو، چون دیدی که خطاء نقاشی آشکار است و خطاء پزشکی در چاه دفن میشود، نقاشی را ترک و طبابت را اختیار کردی.
پرخوری
دیوجانس انسان پرخور و چاقی را دید، به او گفت: بر اندام تو پارچه ای از دندانهایت بافته اند.
تمسخر
بشار شاعر به حضور مهدی خلیفه عباسی رفت. یزید بن منصور حمیری، دایی مهدی نیز آنجا بود. بشار قصیده ای در وصف مهدی سرود. یزید گفت: کار تو چیست ای شیخ؟ بشار گفت: مروارید سوراخ میکنم. مهدی گفت: دایی مرا مسخره میکنی؟ بشار گفت: امیر میداند پاسخ داییش همان بود که گفتم، چون با اینکه میبیند پیرمردی کور هستم، باز چنین پرسشی مینماید. مهدی خندید و جایزه اش داد.
صورت خط
صورت خط، در چشم ظاهر سیاه است و در چشم باطن سفید.
.......:
#کشکول شیخ بهاء
https://eitaa.com/zandahlm1357
هدایت شده از #مجله_مجازی_تازنده ایم_ رزمنده ایم
صفحه
من نهج البلاغه میخوانم
https://eitaa.com/zandahlm1357
🌴#کلمات_قصار_نهج_البلاغه
🌹#حکمت_شماره_258
و قال عليهالسلام
إذَا أَمْلَقْتُمْ فَتَاجِرُوا اللّهَ بِالصَّدَقَةِ.
امام عليه السلام فرمود:
هر زمان فقير شديد، با خداوند از طريق صدقه دادن (در راه او)
تجارت (پرسود) كنيد.
شرح و تفسير
امام عليه السلام در اين گفتار نورانى خود، يكى از طرق معنوى مبارزه با فقر را نشان مىدهد و مىفرمايد:«هر زمان فقير شديد با خداوند از طريق صدقه دادن (در راه او) تجارت (پر سود) كنيد»؛ (إذَا أَمْلَقْتُمْ فَتَاجِرُوا اللّهَ بِالصَّدَقَةِ) .
«أمْلَقْتُم» از مادۀ «مَلَق»(بر وزن علق) به معناى فقر است و هنگامى كه به باب افعال مىرود نيز فعل لازم است.
اشاره به اينكه صدقه در هنگام نيازمندى، اثر معنوى مهمى در زدودن فقر دارد، همان گونه كه انسان، فقيرى را كمك مىكند، عنايت الهى نيز به يارى او بر مىخيزد.
قرآن مجيد مىفرمايد: «مَنْ ذَا الَّذِي يُقْرِضُ اللّهَ قَرْضاً حَسَناً فَيُضاعِفَهُ لَهُ وَ لَهُ أَجْرٌ كَرِيمٌ» ؛كيست كه به خدا وام نيكو دهد (و از اموالى كه به او ارزانى داشته انفاق كند) تا خداوند آن را براى او چندين برابر كند؟ و براى او پاداش پرارزشى است!». ١
لطف و عنايت پروردگار عجيب است بخشندۀ همۀ نعمتها اوست با اين وجود گاه به بندگان مىگويد: از شما وام مىگيرم و گاه مىگويد: با من تجارت پرسودى داشته باشيد.
ميان انفاق در راه خدا به هنگام نيازمند بودن و برخوردارى از نعمت پروردگار، رابطۀ آشكارى بر حسب ظاهر نمىبينيم؛ ولى به يقين اين از الطاف خفيۀ الهيه است.
قابل انكار نيست كه شخص ايثارگر كه آنچه را خود به آن نياز دارد به ديگرى مىبخشد روح پاكى پيدا مىكند كه سرچشمۀ استجابت دعاست و دعاهاى او براى گشايش روزى به هدف اجابت نزديك مىشود.
در احاديث اسلامى، رابطۀ صدقه با درمان بيمارىها، رفع بلاها و خطرات و به عنوان افزايش روزى با صراحت بيان شده است؛ از جمله در حكمت ١٣٧ گذشت كه امام عليه السلام مىفرمايد:
«اسْتَنْزِلُوا الرِّزْقَ بِالصَّدَقَةِ؛ روزى را بهوسيلۀ صدقه بر خود فرود آوريد».
در حديثى از امام صادق عليه السلام مىخوانيم
«إِنَّ الصَّدَقَةَ تَقْضِي الدَّيْنَ وَ تَخْلُفُ بِالْبَرَكَةِ؛ صدقه سبب اداى دين و برجاى نهادن بركت مىشود». ١
اين سخن را با سخنى از رسول خدا صلى الله عليه و آله پايان مىدهيم كه فرمود:
«أَكْثِرُوا مِنَ الصَّدَقَةِ تُرْزَقُوا؛ به نيازمندان زياد صدقه دهيد تا روزى شما وسيع شود». ٢
در اين روايات، تنها به رابطۀ صدقات با فزونى نعمت و دفع فقر اشاره شده، در حالى كه صدقه بركات و آثار فراوان ديگرى نيز دارد؛ صدقه رفع بلا مىكند، موجب پرورش فضايل اخلاقى است، دشمنىهاى قشرهاى مختلف جامعه را فرو مىنشاند و وسيلۀ نجات در يوم المعاد است.
قرآن مجيد مىگويد: «ما عِنْدَكُمْ يَنْفَدُ وَ ما عِنْدَ اللّهِ باقٍ» ؛آنچه نزد شماست فانى مىشود؛ امّا آنچه نزد خداست باقى است». ٣
در آيۀ ديگر مىخوانيم: «وَ أَنْفِقُوا فِي سَبِيلِ اللّهِ وَ لا تُلْقُوا بِأَيْدِيكُمْ إِلَى التَّهْلُكَةِ وَ أَحْسِنُوا إِنَّ اللّهَ يُحِبُّ الْمُحْسِنِينَ» ؛و در راهِ خدا انفاق كنيد! و (با ترك انفاق،) خود را به دست خود، به هلاكت نيفكنيد! و نيكى كنيد! كه خداوند، نيكوكاران را دوست مىدارد». ١
نيز مىفرمايد: «يا أَيُّهَا الَّذِينَ آمَنُوا أَنْفِقُوا مِمّا رَزَقْناكُمْ مِنْ قَبْلِ أَنْ يَأْتِيَ يَوْمٌ لا بَيْعٌ فِيهِ وَ لا خُلَّةٌ وَ لا شَفاعَةٌ وَ الْكافِرُونَ هُمُ الظّالِمُونَ» ؛اى كسانى كه ايمان آوردهايد! از آنچه به شما روزى دادهايم، انفاق كنيد! پيش از آنكه روزى فرا رسد كه در آن، نه خريد و فروش است (تا بتوانيد سعادت و نجات از كيفر را براى خود خريدارى كنيد)، و نه دوستى (و رفاقتهاى مادى سودى دارد)، و نه شفاعت؛ (زيرا شما شايستۀ شفاعت نخواهيد بود). و كافران، خود ستمگرند؛(هم به خودشان ستم مىكنند، هم به ديگران)». ٢
انفاق منحصر به انفاق مالى نيست، هرچند بيشتر آيات و روايات، ناظر به انفاقهاى مالى است. انفاق علم و دانش، انفاق قدرت و مقام و انفاق نصح و خيرخواهى و خلاصه هرچيزى كه خداوند به انسان روزى داده بايد از آن براى نجات ديگران استفاده كرد و تعبير به «مِمّا رَزَقْناكُمْ» (از آنچه به شما روزى دادهايم) يا شبيه آن در آيات متعددى از قرآن مجيد، ممكن است اشاره به همين باشد.
هدایت شده از #مجله_مجازی_تازنده ایم_ رزمنده ایم
صفحه
گلدان من🌳🌳🌳🌳
با ما همراه باشید👇👇👇
@zandahlm1357
💐گل خرغووس
بین گل های مناسب فصل بهار این گیاه شباهت زیادی به گل جعفری دارد، بااینتفاوتکه گلهای آن پفکی و درشتی نیستند. درعوض گلهای کوچک زرد و نارنجی آن تحمل شرایط سخت زیادی دارد و در تمام طول بهار گلهای زیبایش میهمان خانه شما خواهند بود. خرغوس عاشق یک آفتاب کامل با کمی سایه است و میتواند تا یک متر قد بکشد و به گلی چشمنواز مبدل شود.
#گل_خرغووس
@zandahlm1357
#نکات نگهداری #کاکتوس🌵
اگه تو خونه کاکتوس چندساله دارین یا تازه خریداری کردین بهتره الان تعویض نکنین چون؛
🔸نکته ی اول ؛ الان فصل رشد کاکتوسهاست با تعویض گلدون بهش شوک وارد میشه و از رشد میفته
🔸نکته ی دوم ؛دوستانیکه دوست دارن گلدهی کاکتوسهاشون ببینن الان فصل گلدهیشون هست پس بی دلیل تعویض گلدون نکنین چون کاکتوسها در محیطی که پر ریشه باشه رشد خوبی دارن و به گلدهی میفتن در غیر اینصورت تا سال دیگه باید صبر کنن
@zandahlm1357
༅࿐ྀུ༅࿇🖤☘🖤࿇༅࿐
#مجله_مجازی_تازنده ایم_ رزمنده ایم
شرايط خريدار و فروشنده ۱۰ مورد است: ۱ خريدار و فروشنده بالغ باشند (بنابراين معامله با افراد نابالغ
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
ياد گرفتن احكام معاملات به قدري كه مورد احتياج شخص است لازم و واجب است مستحب است فروشنده بين مشتريها در قيمت جنس فرق نگذارد، و در قيمت جنس سختگيري نكند، و كسي كه با او معامله كرده اگر پشيمان شود و از او تقاضاي بهم زدن معامله دارد، بپذيرد.
مستحب است انسان خرج روزانه خود را كه كسب كرد، بقيه معاملاتش را بدون سود انجام دهد (كه خود اين رويه باعث رواج كار شخص خواهد شد).
مستحب است از انجام كارهاي پست دوري كرد، (چون آبروي مسلمان محترم است) اگر انسان نداند معامله اي كه كرده صحيح است يا باطل، نمي تواند در مالي كه گرفته تصرف نمايد، ولي چنانچه در موقع معامله احكام
آن را ميدانسته و بعد از معامله شك كند، تصرف او اشكال ندارد و معامله صحيح است (لذا قبل از هر خريد و فروش بايد احكام و خيارات معامله را دانست).
كسي كه مال ندارد و مخارجي بر او واجب است مثل خرج زن و بچه و والدين در صورت فقير بودن، بايد كسب كند.
مستحب است براي وسعت دادن به زندگي و دستگيري از فقرا و امور خير بيش از تأمين زندگيش كار كند. تأمين هزينههاي زندگي براي پدر ثواب صدقه دارد.
مستحب است براي آينده بچه هايش بي تفاوت نباشد ولي خود را به حرام آلوده نكند.
مستحب است با افراد مؤمن و متدين و دين دار معامله كند.
خلاصه المکاسب📚
نويسنده: عباسعلي حقيقي زاده✍
https://eitaa.com/zandahlm1357