#مجله_مجازی_تازنده ایم_ رزمنده ایم
دو جريان مهمّ و حيرت انگيز در زمانى كه حضرت ابوالحسن، امام رضا عليه السلام توسّط ماءمون عبّاسى از م
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
دو معجزه و يك غيب گوئى
محمّد بن فضيل - كه يكى از راويان حديث است - حكايت كند:
مدّتى بود كه به ناراحتى درد پهلو و درد پا مبتلا شد بودم، به همين جهت محضر مبارك حضرت ابوالحسن، امام رضا عليه السلام شرفياب شدم تا شفاى خود را بگيرم ؛ در آن زمان حضرت در مدينه بود و هنوز به خراسان منتقل نشده بود، هنگامى كه وارد بر امام عليه السلام شدم فرمود: چرا ناراحت و افسرده اى؟
گفتم: ناراحتى درد پهلو و درد پا دارم كه مرا سخت مى آزارد.
امام عليه السلام با دست مبارك خويش اشاره به پهلويم نمود و دعائى را خواند و آب دهان مبارك خود را بر محلّ درد ماليد و فرمود: ديگر از اين جهت، ناراحتى نخواهى داشت.
و سپس نگاهى به پايم انداخت و اظهار داشت: حضرت ابوجعفر، باقرالعلوم عليه السلام فرموده است: هر كه از شيعيان ما، مبتلا به مرض و ناراحتى شود و در مقابل آن صبر و شكيبائى از خود نشان دهد، خداوند پاداش هزار شهيد به او عطا مى فرمايد.
محمّد بن فضيل گويد: با اين سخن حضرت، فهميدم كه درد پايم باقى خواهد ماند و خوب شدنى نيست.
دوستان او مانند هيثم بن ابى مسروق گفته اند: محمّد تا آخر عمر مبتلا به پا درد بود و با همان
ناراحتى از دنيا رفت. (۳۷)
همچنين آورده اند:
حُبابه والبيّه از زمان اميرالمؤ منين، امام علىّ عليه السلام تمام ائمّه را تا امام رضا عليهم السلام محضر يكايك آنها شرفياب شد و از هر يك معجزه مخصوصى مشاهده كرد.
چون حُبابه والبيّه بر امام رضا عليه السلام وارد شد، به او فرمود: جدّم، اميرالمؤ منين عليه السلام چه مطالبى را برايت بيان نمود؟
حُبابه گفت: آن حضرت فرمود: تو يك علامت و برهان عظيمى را خواهى ديد ؛ امام رضا عليه السلام فرمود: اى حُبابه! آيا متوجّه موهاى سفيدت شده اى؟ گفت: بلى.
فرمود: آيا دوست دارى كه گيسوانت سياه و خودت را جوان ببينى ؛ و به حالت جوانى برگردى؟
حُبابه گفت: بلى، اين بزرگ ترين نشانه و برهان خواهد بود.
در همين لحظه حُبابه احساس خاصّى در خود كرد و متوجّه شد كه حضرت مخفيانه دعائى را مى خواند.
سپس حُبابه، گيسوان خود را تماشا كرد، ديد كه همه سياه و زيبا گشته است، مكانى خلوت را پيدا كرد و به آن جا رفت و پس از آن كه خود را بررسى كرد متوجّه شد كه دختر شده است و باكره مى باشد.
#دانستنیهای امام رضا علیه السلام
https://eitaa.com/zandahlm1357
#مجله_مجازی_تازنده ایم_ رزمنده ایم
🌷مهدی شناسی 🌷 🔷آیات مهدوی🔷 🌹سوره ی نور🌹 ◀️در این سوره دو آیه پیرامون مهدویت وجود دارد که عبارتند ا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
💠مدیریت جهانی عالم به وسیله شایسته ترین انسان ها
▪️وَ لَقَدْ کَتَبْنا فِی الزَّبُورِ مِنْ بَعْدِ الذِّکْرِ أَنَّ الْأَرْضَ یَرِثُها عِبادِیَ الصَّالِحُون. إِنَّ فی هذا لَبَلاغاً لِقَوْمٍ عابِدین؛[انبیا ۱۰۵]
▪️در «زبور» بعد از ذکر (تورات) نوشتیم: «بندگان شایسته ام وارث (حکومت) زمین خواهند شد! در این، ابلاغ روشنی است برای جمعیّت عبادت کنندگان»
▫️امام باقر علیه السلام می فرماید: «آن ها(عِبادِیَ الصَّالِحُون) یاران حضرت قائم درآخرالزمان هستند»[نور الثقلین، ج۳ ۴۶۴]
▫️از ایشان درباره «عِبادِیَ الصَّالِحُون» پرسیدند، امام در پاسخ فرمود: «ما هستیم». همچنین از «لِقَوْمٍ عابِدین» سؤال شد، امام فرمود: «شیعیان ما هستند»[البرهان، ج۳ ص ۸۴۷]
▪️آیه های مهدوی
▪️شماره ۱
@zandahlm1357
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
#هفته_دفاع_مقدس
#دفاع_مقدس
🔻با هر خاطرهای از شهدا، باید به یک شبهه جواب بدید❗️
⬅️ میگن اینا جنگ طلبن! میگن بچهسرباز درست کردن! میگن این حرفها مال دهه شصت بوده❗️نخیر آقا ...
@zandahlm1357
#مجله_مجازی_تازنده ایم_ رزمنده ایم
📻📻📻 #کتاب_صوتی #شهدا #مدافعان_حرم 📚 #سید_ابراهیم 1⃣ فصل اول (۱) 📚 روایتهایی از زندگی و مجا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
📻📻📻
#کتاب_صوتی
#شهدا
#مدافعان_حرم
📚 #سید_ابراهیم
2⃣ فصل دوم (۲)
📚 روایتهایی از زندگی و مجاهدات شهید مدافع حرم شهید سیدمصطفی صدرزاده
🗓 تاریخ انتشار ؛ شهریور ۱۴٠۲
32M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎥 خبرنگاری دفاع مقدس از دیروز تا امروز
🔺روایت یک خبرنگار از دیدار پیشکسوتان و فعالان #دفاع_مقدس و مقاومت با رهبر انقلاب
@zandahlm1357
طلاییه عجب طلاییه ....mp3
8.17M
حجت الاسلام مهدوی (طلاییه عجب طلاییه)
@zandahlm1357
#مجله_مجازی_تازنده ایم_ رزمنده ایم
داستان هاروت و ماروت و تأویل آن چنان که شعبه[ای] از ملائکه که از جمله آنهااند هاروت و ماروت چون عصی
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
ملائکه نوزده گانه عالم طبیعت
باری، چون عالم طبیعت رقیقه و ظاهر جهنم است حق تعالی در او نوزده قسم از ملائکه مدبّرات جسمانی المعبّر عنها بالغلاظ الشداد باعتبار تعلّقهم بالمواد، قرار داده، و قال: « عَلَیْهَا تِسْعَةَ عَشَرَ [۱] »، چه موجب تدبیر و تکمیل عالم طبیعی سبعةٌ من الکواکب و اثنی عشر من البروج، و المجموع تسعة عشر ؛ چنان که قوای بدنی که مستخدمین جنبه ناسوتیت انسان است تسعه عشر است، اعنی قوای خمسه
ظاهر و خمسه باطنه، و شهوت و غضب با قوای سبعه نباتیه از جاذبه و ماسکه و هاضمه نامیه و دافعه و مصوّره و مربّیه که مجموع این عدد است.
باری، چون این ملائکه مذکورین از شُعب ملائکه جسمانی و به اعتبار تعلّقشان به اجرام صافیه علویه و اجسام سفلیه ارضیه مبادی مقارنه اند، لهذا داعی علیه السلام در این فقره مقیّد مینمایند به روحانی، کما قال:
ملائکه مقرّب
فَصَلِّ عَلَیْهِمْ وَ عَلَی الرَّوْحَانِیِّینَ مِنْ مَلاَئِکَتِکَ، وَ أَهْلِ الزُّلْفَةِ عِنْدَکَ.
الزلفی: القربی، کما فی الحدیث: « ما لک من عیشک إلا لذّة تزدلف بک إلی حمامک » [۲]، أی تقرّبک، أی موتک.
چه ملائکه شعوب و قبایل مختلفه و طبقات متفاوته اند، از روحانیه و جسمانیه، علویه و سفلیه، سماویه و ارضیه، و اعلای از آنها طبقه[ای] اند که طعام آنها تسبیح و شرابشان تنزیه و تقدیس است، از کرّوبیان جواهر عقلیه بطبقات أنواعها و أنوارها ؛ و منهم: روح القدس النازل بأنوار الوحی فی قلوب أولی
القوّة بإذن اللّه تعالی، و هم أهل القرب عند ذی العرش مکین، فامتلأ من نور اللّه، و لم ینظروا إلاّ إلی وجه اللّه، و هو قرة أعینهم.
----------
[۱]: ۵ - سوره مبارکه مدثر، آیه ۳۰.
[۲]: ۱ - تحف العقول، ص ۲۹۹ ؛ الأمالی، مفید، ص ۱۷ ؛ بحارالأنوار، ج ۷۵، ص ۱۷۹.
.......:
📚✍ #شرحی بر صحیفه سجادیه
میرزا ابراهیم سبزواری وثوق الحکماء
https://eitaa.com/zandahlm1357
#مجله_مجازی_تازنده ایم_ رزمنده ایم
چاپلوسی در نهج البلاغه آمده است: در راه عبور امام امیرالمؤمنین علیه السلام تا صفین، دهقانهای منطقه
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
دو رکعت نماز
از اشعار منسوب به امام علی علیه السلام است که: دو رکعت نماز به خاطر تقرب خدا به جا آور. هر وقت آسوده بودی، اگر خواستی بیهوده بگویی به جای آن خدا را تسبیح کن.
اغتنم رکعتین زلفی الی اللّٰه
اذا کنت فارغاً مستریحاً
و اذا ما همت بالقول بالباطل
فاجعل مکانه تسبیحاً
عزت نفس
گویند هرکه خود را عزیز شمارد، دنیا در دیدگان او خوار است.
.......:
#کشکول شیخ بهاء
https://eitaa.com/zandahlm1357
#مجله_مجازی_تازنده ایم_ رزمنده ایم
قسمت 2️⃣ 📜سوره مبارکه اسراء آیه ۲۳ 🔹و قَضى رَبُّكَ أَلَّا تَعْبُدُوا إِلَّا إِيَّاهُ وَ بِالْوالِد
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
یک آیه یک قصه (3).mp3
3.3M
قسمت 3️⃣
📜سوره مبارکه فصلت آیه ۱۲
🔹..وَ زَيَّنَّا السَّماءَ الدُّنْيا بِمَصابِيحَ وَ حِفْظاً ذلِكَ تَقْدِيرُ الْعَزِيزِ الْعَلِيمِ🔹
#یک_آیه_یک_قصه
#مجله_مجازی_تازنده ایم_ رزمنده ایم
۱۱۶- چرا سوره فتح را فتح گويند؟ فتح به معناي پيروزي است و در آيه اول اين سوره به آن اشاره شده و لذا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
۱۲۱- محتواي سوره قاف چيست؟
بيان و احوال مردم در قيامت، خلقت انسان تا مرگش، پديدههاي آفرينش، يادي از بعضي از اقوام از موضوعاتي است كه در سوره (ق) به آن اشاره شده است.
۱۲۲- چرا سوره ذاريات را ذاريات گويند؟
ذاريات به معناي پراكنده كنندگان كه در آيه اول اين سوره بهآن اشاره شده و لذا اين سوره را ذاريات گويند.
۱۲۳- محتواي سوره ذاريات چيست؟
ياد فرشتگان و يادي از معاد، صفات متقين و داستانهاي پيامبران از موضوعاتي است كه در سوره ذاريات به آن اشاره شده است.
۱۲۴- محتواي سوره طور چيست؟
ياد قيامت و بهشت و جهنم و مجادله با مشركين و ياد كوه طور و محل مناجات حضرت موسي از موضوعاتي است كه در سوره طور به آن اشاره شده است.
۱۲۵- چرا سوره طور را طور گويند؟
طور نام يك كوه است كه در اولين آيه اين سوره به آن اشاره شده و لذا اين سوره را طور گويند.
۱۲۶- چرا سوره نجم را نجم گويند؟
نجم به معناي ستاره است و در آغاز اين سوره به آن اشاره شده و لذا اين سوره را نجم گويند.
صفحه
تدبر در قرآن
@zandahlm1357
#مجله_مجازی_تازنده ایم_ رزمنده ایم
🍃🌸۰۰۰﷽۰۰۰🍃🌸 #واژه_شناسی_قرآن #کلمه_شماره_8 کلمه أَثَّ : اثاث = وسائل و لوازم فراوان منزل و اص
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🍃🌸۰۰۰﷽۰۰۰🍃🌸
#واژه_شناسی_قرآن
#کلمه_شماره_9
👇 #أَثَرَ
حصول هر چیزی که دلالت بر وجود آن دارد۰
《 وگفته می شود #أَثَر 》
و جمع آن نیز آثار می باشد.
👇مثالهای قرانی
☘ثُمَّ قَفَّيْنا عَلَى #آثارِهِم بِرُسُلِنا
(حدید/27)
☘وَ #آثاراً في ألارْضِ
(غافر/21)
☘فَانظُر إلى #آثارِ رَحْمَةِ الله
(روم/50)
✍به همین جهت به راهی که ما را به سوی سرگذشت پیشینیان رهنمون می سازد آثار اطلاق می شود ۰
مانند آیه 👇
☘لَهُم عَلَى #آثارِهِم يُهْرَعون
(صافات/ 70)
☘هُم أُولاَءِ عَلى #أَثَري
(طه/84)
📚مفردات راغب اصفهانی
🍃🌸🍃🌸🍃🌸🍃🌸🍃🌸
🍃🌸۰۰۰﷽۰۰۰🍃🌸
#واژه_شناسی_قرآن
وَ أَثَرْتُ العِلْمَ👈 آن علم را از دیگری روایت کردم۰
( آثُرُهُ أَثْرًا و اَثارَةً ) که اصل آن دنبال کردن و پیگیری #اثر می باشد۰
و آیه شریفه
☘أَوْ #أَثَارَةٍ مِنْ عِلْمٍ [احقاف/۴] 👇
که أَثَرَةٍ نیز قرائت شده است ،
چیزی است که روایت یا نوشته شده و از آن اثری بر جا مانده است
□وَ الْمَآثر : چیزی است که از #مکارم و خوبی های انسان #بازگو گردد و اثر کنایه از #فضل_وبزرگواری اوست۰
□ ايثار : عبارت از #مقدم داشتن دیگری بر #خویشتن میباشد ۰
❌و از همین باب از واژه آثَرْتُهُ و قول خداوند که می فرماید:
☘ وَ #يُؤثِرُونَ عَلَیٰ اَنفُسِهِم
(حشر/9)
☘تَاللهِ لَقَدْ #آثَرَكَ اللهُ عَلَینا
(یوسف/91)
☘بَل #تُؤثِرُونَ الحَيوةَ الدُنْيَا
(اعلی/16)
❌در روایت آمده است که رسول خدا (ص) فرمود :
سَيَكونُ بَعدي #أَثْرَةٌ
👈یعنی بعد از من بعضی از شما خود را بر دیگری #مقدم و #ترجیح می دهد.
🍃🌸🍃🌸🍃🌸🍃🌸🍃🌸
#مجله_مجازی_تازنده ایم_ رزمنده ایم
🎥 کارتون زیبای زنان 📼 قسمت ۱۶ #کارتون #زنان #زنان_در_قرآن #قصه_های_قرآنی @zandahlm1357
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا