eitaa logo
#مجله_مجازی_تازنده ایم_ رزمنده ایم
1.4هزار دنبال‌کننده
49.4هزار عکس
36هزار ویدیو
1.7هزار فایل
#نذر_ظهور ارتباط با ما @Zh4653 @zandahlm1357 سلام خدمت بزرگواران این کانال پیروفرمایشات امام خامنه ای باب فعالیت درفضای مجازی ایجاد شده ازهمراهی شما سپاسگزاریم درصورت رضایت ؛کانال را به دیگران معرفی بفرمایید🍃🍃🍃🍃https://eitaa.com/zandahlm1357
مشاهده در ایتا
دانلود
7.93M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
عجل 🔻توکل یعنی چه؟(۳) 3⃣قسمت سوم: روایتی عجیب در مورد مجازات کسانی که به زبان میگن خدایا توکل بر تو ولی در عمل به همه توکل می کنند به جز خدا❗️ ⬅️ خداوند فرمود زندگیشو سیاه می‌کنم❗️😱 @zandahlm1357
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
#مجله_مجازی_تازنده ایم_ رزمنده ایم
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
15.22M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
به یاد همه اونایی که به پای این انقلاب وایسادن و این انقلاب تثبیت شد؛ @zandahlm1357
ملک موکّل بر رعد قوله علیه السلام: وَ الَّذِی بِصَوْتِ زَجْرِهِ یُسْمَعُ زَجَلُ الرُّعُودِ. الزجل: بمعنی الصوت، کما فی الخبر فی حقّ الملائکة: « لهم زجل بالتسبیح » [۱] . الرعود: جمع الرعد، و هو صوت السحاب. یعنی و ملائکه که به سبب زجر و منع و سوق دادن آنها سحاب را شنیده می‌شود، صدائی که اسم او رعد است ؛ چنان که حکماء الهی علّت حدوث رعد را دو چیز ذکر نموده اند: علت طبیعی رعد [۱]: یا به سبب تمزّق اجزاء سحاب است، به واسطه تغلغل ادخنه محتبسه در جوف آنها، که در حین استیلای ادخنه که مایل به علو است خواهند خود را خلاص نماید، لهذا عنفاً اجزاء سحاب منعقد را خرق نماید، از خرق او صدا حادث شود، چنان که از دریدن پارچه. [۲]: و یا به واسطه اصطکاکات قطعات سحاب است به یکدیگر، به سبب ریاح که از کشیدن آنها عنفاً به هم صدا حادث می‌شود، چون کشیدن دو پارچه چوب یا سنگ را به هم. و فقره دعاء کلام امام علیه السلام: « بصوت زجره یسمع زجل الرعود ». اشاره به قاعده [۲] اخیر است. ---------- [۱]: ۱۱ - بحارالانوار، ج ۵۶، ص ۲۲۸ و ج ۸۹، ص ۲۷۴ ؛ عمدة القاری، ج ۱۸، ص ۲۱۸. [۲]: ۱ - اصل: + به قاعده. .......: 📚✍ بر صحیفه سجادیه میرزا ابراهیم سبزواری وثوق الحکماء https://eitaa.com/zandahlm1357
تفسیر افمن شرح صدره للاسلام نخستین چیزی که بنده را از غفلت بیدار می‌کند و او را از سعادتمندان قرار می‌دهد، این است که خود را در محضر مقام کبریایی خدا و توفیق سبحانی ببینند و این معنای آیه شریفه است که می‌فرماید: أَ فَمَنْ شَرَحَ اللّٰهُ صَدْرَهُ لِلْإِسْلاٰمِ فَهُوَ عَلیٰ نُورٍ مِنْ رَبِّهِ. [۱] این همان فرمایش پیامبر صلی الله علیه و آله است که می‌فرماید: نور الهی وارد قلبی شود، شرح صدر در آن ایجاد می‌کند. سؤال شد یا رسول اللّٰه آیا آن حالت نشانه ای دارد؟ فرمود: بلی، دور ماندن از خانه غرور «دنیا» و نزدیک شدن به خانه جاویدان و آمادگی برای مرگ پیش از مرگ. روز ستمگر روزی که به عدالت با ظالم برخورد شود، از روزی که وی به مظلوم ستم کرده سخت تر است. ---------- [۱]: ۱) - زمر، ۲۲. پارسایی از حکیمی پرسیدند زهد چیست؟ گفت: با وجود موجود دنبال مفقود نگردی. شیخ بهاء https://eitaa.com/zandahlm1357