eitaa logo
#مجله_مجازی_تازنده ایم_ رزمنده ایم
1.4هزار دنبال‌کننده
49.2هزار عکس
35.9هزار ویدیو
1.7هزار فایل
#نذر_ظهور ارتباط با ما @Zh4653 @zandahlm1357 سلام خدمت بزرگواران این کانال پیروفرمایشات امام خامنه ای باب فعالیت درفضای مجازی ایجاد شده ازهمراهی شما سپاسگزاریم درصورت رضایت ؛کانال را به دیگران معرفی بفرمایید🍃🍃🍃🍃https://eitaa.com/zandahlm1357
مشاهده در ایتا
دانلود
5.49M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
💠 جمع شدن یاران حضرت مهدی(عج) 📖 وَ لِكُلٍّ وِجْهَةٌ هُوَ مُوَلِّيها فَاسْتَبِقُوا الْخَيْراتِ أَيْنَ ما تَكُونُوا يَأْتِ بِكُمُ اللَّهُ جَميعاً إِنَّ اللَّهَ عَلي‏ كُلِّ شَيْ‏ءٍ قَدير؛ [بقره ۱۴۸] 📖 هر طايفه‏‌ای قبله‏ای دارد كه خداوند آن را تعيين كرده است. در نيكی‏ها و اعمال خير، بر يكديگر سبقت جوييد! هر جا باشيد، خداوند همة شما را حاضر می كند زيرا او بر هركاری تواناست. ▫️ امام سجاد(ع) می‌فرمايد: «کسانی که از بسترشان ناپديد می شوند، ۳۱۳ مرد به تعداد اهل (جنگ) بدر هستند. پس در مکه حاضر خواهند شد و اين قول خداوند است که می‌فرمايد: «أَيْنَ ما تَكُونُوا...» و آنان اصحاب حضرت قائم هستند» [کمال‌الدين ج۲ ص۶۵۴] ▫️امام صادق(ع) نيز در اين‌باره می‌فرمايد: «قطعاً اين آيه درباره ناپدپدشدگان از اصحاب قائم نازل شده است که می‌فرمايد: «أَيْنَ ما تَكُونُوا يَأْتِ...» همانا آن‌ها شبانه از بسترهايشان ناپديد می‌شوند و صبح در مکه خواهند بود و بعضی از آنان در ابرها حرکت می‌کنند و با اسمش و اسم پدرش و ويژگی و نسبش شناخته می‌شوند. [کمال‌الدين ص۶۷۳ باب۵۸ ح۲۴] 🔹شماره ۲۳
8.47M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
عج 🔻 آیا من اختلاسگر هستم؟ رشوه گیر هستم؟ و ... 👈 بله شاید باشی❗️ ⬅️ میزان تقوا در شرایط خاصی مشخص میشه... https://eitaa.com/zandahlm1357
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
تاریخ فلسطین 8.mp3
11.11M
🇵🇸🇵🇸 "تاریخ اشغال فلسطین از ابتدا تا کنون" قسمت 8⃣ 🇵🇸🇵🇸 * عقد توافق نامه " اسلو ۱ " در ۱۹۹۳ * بررسی و نتایج توافق اسلو ۱ و ۲ * قتل عام "مسجد الخلیل" در ۱۹۹۴ * افزایش محبوبیت حماس در فلسطین * ترور " فتحی شقاقی" دبیرکل جهاد اسلامی فلسطین در ۱۹۹۵ * ترور " اسحاق رابین" نخست وزیر اسرائیل در ۱۹۹۵ * " کشتار قانا" بدست اسرائیل و ۸۰۰ شهید و زخمی در ۱۹۹۶ * "شیمون پرز" مسبب فاجعه قانا * امضای قرارداد " وای ریور" در ۱۹۹۸ و آثار آن * تعطیلی "زندان خیام" در سال ۲۰۰۰ میلادی
عقل یا ملک الهی و عقل نظری و عقل عملی در انسان که ملکین مقرّبین عن الیمین و عن الشمال قعیداند. العقل الفعال الذی هو حقیقة روح القدس ألقا الیهما، کما فی الحدیث: « روح القدس یسدّدنا الی الصواب » [۱] . چنان که گفته اند بعضی از قدماء حکماء که از برای هر یک از این ارواح سفلیه، روح سماوی علوی است، « هو لها کالأب المشفق یعینها علی مهمّاتها فی یقظتها و منامها علی سبیل الرؤیا تارةً، و علی وجه الإلهامات، أخری » [۲] . و این مبادی عالیه در اصطلاح ایشان نامیده شده به « طبایع تامّ » و « ارباب انواع ». و هذا الارواح السفلیة المتولّد منها أضعف منها آثاراً، لأنّ کلّ معلول أضعف من علّته. باری، از جمله ملائکه موکّله بر انسان بمقتضی قوله علیه السلام: « و یرسل علیکم حفظة، هم عشرة املاک علی کل فرد یحفظه عن المهالک و المعاطب بأمراللّه مادام کونه فی الدنیا » [۳] . و به اعتباری چنان که گفته اند حکما، ملائکه حفظه، هی النفوس الجزئیة و القوی الجسمانیة التی تحفظ الأرکان مع طبایعها المتضادة علی امتزاجها مدّة معتدّ بها. و اشاره به همین قول حکماء است کلام الهی که: « مُعَقِّبَاتٌ مِّن بَیْنِ یَدَیْهِ وَ مِنْ خَلْفِهِ یَحْفَظُونَهُ مِنْ أَمْرِ اللَّهِ [۴] ». چه « معقّبات » ملائکه اند، که بعضها عقیب بعض. « مِنْ بَیْنِ یَدَیْهِ » اشاره به قوی و مدارک خمسه ظاهره است، که آنها « بین یدیه » یعنی در ظاهر نفس الامرند. و « مِنْ خَلْفِهِ » ایماء به خمسه باطنه اند که در خلف حجاب اند، نه در ظاهر بشره، « یَحْفَظُونَهُ » اعنی آنها حفظ می‌نمایند انسان را به امر خدا از وقوع در مهالک، چنان که اخسّ آن مدارک عشره که ملائکه ارضیه اند قوّه لامسه است، که اگر در انسان قرار داده نشده بود که سردی مفرط و گرمی مفرط را درک کرده خود را حفظ نماید، لابدّ به سرعت هلاک شده بود، بر این قیاس نما باقی را. ملک الموت و نکیر و منکر ---------- [۱]: ۲ - بسنجید: تفسیر المیزان، ج ۶، ص ۲۶۱. [۲]: ۳ - ریاض السالکین، ج ۲، ص ۶۲ ؛ تفسیر الرازی، ج ۱۳، ص ۱۵. [۳]: ۴ - بسنجید: بحارالأنوار، ج ۶۷، ص ۱۵۵: « عن علی علیه السلام: قیل هم عشرة أملاک علی کلّ آدمی یحفظونه من بین یدیه و من خلفه... و قیل یحفظونه من وجوه الممالک و المعاطب ». [۴]: ۵ - سوره مبارکه رعد، آیه ۱۱. .......: 📚✍ بر صحیفه سجادیه میرزا ابراهیم سبزواری وثوق الحکماء https://eitaa.com/zandahlm1357
امید حجاج حجاج لحظات آخر حیاتش می‌گفت: خدایا مردم می‌گویند تو مرا نمی بخشی، تو مرا ببخش. عمربن عبدالعزیز از این کلمه او متعجب بود و بر حال او غبطه می‌خورد، وقتی این مطلب برای حسن بصری حکایت شد، وی گفت: آیا براستی این حرف را زد؟ گفتند: آری. گفت: امید می‌رود نجات یابد. دست بالاتر از دست شبلی به یکی از صوفیان رسید که سر می‌تراشید. شبلی گفت: به خاطر خدا سر مرا بتراش، سرتراش پذیرفت، شبلی برای تقدیر از کار وی چهل دینار به او داد. سرتراش نپذیرفت و گفت من برای خدا چنین کرده‌ام و اجرت نمی خواهم. شبلی دست بر سر کوفت و به خود گفت: همه ی مردم، حتی سرتراش از تو بهتر است. دهان و بینی همه ی حیوانات که نفس می‌کشند، از بینی نفس می‌کشند. مگر آدمی که هم از بینی و هم از دهان نفس می‌کشد. علت آن این است که آدمی در حال گفتگو الزاماً حروف را از مخرج قطع می‌کند و برخی از این حروف از بینی تلفظ می‌شوند و لذا به ناچار باید هوا در بینی جریان داشته باشد. دامپزشکی که می‌خواست دهان اسبی باز کند وسیله کارش در دماغ اسب فرو رفت و در جا او را کشت. شیخ بهاء https://eitaa.com/zandahlm1357