eitaa logo
#مجله_مجازی_تازنده ایم_ رزمنده ایم
1.4هزار دنبال‌کننده
47.9هزار عکس
34.8هزار ویدیو
1.6هزار فایل
#نذر_ظهور ارتباط با ما @Zh4653 @zandahlm1357 سلام خدمت بزرگواران این کانال پیروفرمایشات امام خامنه ای باب فعالیت درفضای مجازی ایجاد شده ازهمراهی شما سپاسگزاریم درصورت رضایت ؛کانال را به دیگران معرفی بفرمایید🍃🍃🍃🍃https://eitaa.com/zandahlm1357
مشاهده در ایتا
دانلود
پیام تبریک رهبر انقلاب برای قهرمانی تیم ملی تکواندو بسمه تعالی کسب مقام قهرمانی جهان را به تکواندوکاران و دست اندرکاران تیم ملی کشور عزیزمان ایران تبریک میگویم و از اینکه توانستید بار دیگر پرچم مقدس جمهوری اسلامی ایران را به اهتزاز درآورید تشکر میکنم. سید علی خامنه ای ۲۸ اردیبهشت ۹۴ .......: مقام معظم رهبری https://eitaa.com/zandahlm1357
نگاهى به ويژگيهاى دوران زمامدارى على عليه السلام نگاهى به ويژگيهاى دوران زمامدارى على عليه السلام سخنرانى در كنگره چهارم نهج البلاغه فروردين ماه ۱۳۶۳ ه ش برابر با رجب ۱۴۰۴ ه ق تهران حسينيه ارشاد بعد از يك دوران طولانى ركود و بى توجهى، اين كتاب قيم و انسان ساز و جامعه ساز و بى نظير را مجددا مطرح و زنده كردند. از همه برادران و خواهرانى كه در اين مراسم شركت كرده چه از سراسر كشور و چه از خارج كشور صميمانه متشكرم خيلى براى اين بنده دلنشين بود، اگر اين توفيق را پيدا مى كردم كه مثل يكى از شما مى توانستم در جلسات اين كنگره ارزشمند شركت فعالى داشته باشم و مثل هميشه كه نهج البلاغه يكى از قبله هاى اميد فكرى ما بود و بسيارى از اوقاتمان به مطالعه آن مى گذشت و اين كتاب عزيز در حوزه تدريس و تدرس و فكر و مطالعه ما جايگاه عمده اى داشت، در اين محفل شريف علمى و ارزشمند هم مانند يك جستجوگر، از اعماق اين اقيانوس عظيم بحثى را بررسى مى كردم و همه روزه در جلسات آن حاضر مى شدم. اما حالا كه متأسفانه آن فراغت و فرصت نيست، لازم مى دانم به همه شما برادران و خواهران، و نيز به كسانى كه در اين مجلس حضور ندارند اما دل در گرو هدايت نهج البلاغه و امام على بن ابيطالب عليه الصلوة و السلام داشته و دارند، درباره اين كتاب قيّم و اثر جاودانه مطالبى را عرض كنم. نهج البلاغه يعنى مجموعه اى كه به همت و تلاش سيد بزرگوار شريف رضى گرد آمده و بحمد اللّه تا امروز مرجع مراجعه و مطالعه خواص و انديشمندان بوده نه فقط محور معرفت و كار عمومى مردم شايد در تمام دورانى كه اين كتاب تأليف شده و به وجود آمده مانند امروز مورد نياز و متناسب با اوضاع زمان و مكان نبوده است. البته نهج البلاغه از جهات مختلف حائز اهميت است. شايد بشود گفت كه نهج البلاغه مجموعه اى است از عمده ترين مباحث و معارف اسلامى و همه آنچه براى يك انسان مسلمان و يك جامعه اسلامى لازم است در نهج البلاغه از آن سخنى و حرفى و اشاره اى يا بحثى و هدايتى هست: توحيد و عقايد اسلامى و اصول دين تا اخلاق و تهذيب و تزكيه نفسانى، سياست ملك دارى و كيفيت اداره صحنه هاى عظيم فعاليت اجتماعى تا تنظيم روابط اخلاقى و خانوادگى، جنگ و سياست و حكمت و علم و.. ليكن مطالب اين كتاب كه در مجموع، درس زندگى اجتماعى براى مسلمانهاست به طور مجرد از زندگى، مطرح نشده است. گوينده اين كلمات رئيس مملكت، حاكم و فرمانرواى بزرگى است كه سلطنت و حكومت او بر كشور پهناور و عظيمى گسترش داشته است. اين انسان بزرگ كه مسؤوليت ملك دارى و زمامدارى را هم بر دوش داشته با احساس اين مسؤوليت عظيم اين مطالب را بر زبان جارى كرده است. نهج البلاغه مانند گفته هاى حكيمى نيست كه دور از غوغاى زندگى و فارغ از واقعيتها و مسائل گوناگونى كه در يك جامعه ممكن است مطرح باشد، مى نشيند و معارف اسلامى را بيان مى كند. بلكه سخنان انسانى است كه بار مسؤوليت اداره يك جامعه عظيم را بر دوش خود احساس مى كند و داناى دين و بصير به همه معارف اسلامى و قرآنى است و با دلى مالامال از معرفت، و روحى بزرگ و در مقامى پر مسؤوليت، با مردم روبرو مى شود، با آنها حرف مى زند، و به سؤالات و استفهامات آنها پاسخ مى دهد. اين است زمينه و موقعيت صدور نهج البلاغه، و از اين جهت با همه رواياتى كه ما از ائمه معصومين، عليهم السلام، داريم فرق مى كند. ائمه اطهار « عليه السلام » در دوران حاكميتى كه مورد قبول خودشان باشد زندگى نمى كردند، آنها در دوران اختناق به سر مى بردند. مسائل از ديدگاه يك حاكم و مسؤول اداره مملكت بر زبان آنها جارى نمى شد، اما امير المؤمنين « عليه السلام » به عنوان يك حاكم اسلامى حرف مى زند و با جامعه اى كه تحت اشراف و حكومت خود اوست سخن مى گويد، و اين بخش بيشترين سخنانى است كه از امير المؤمنين « عليه السلام » در نهج البلاغه نقل شده است. البته در كلمات آن حضرت سخنانى هم هست كه مربوط به دوران حكومت ايشان نيست. ما امروز در همان شرايط قرار داريم، شرايط كنونى جامعه اسلامى ما همان شرايط است، البته روشن است كه نهج البلاغه مخصوص كشور ما نيست، متعلق به همه دنياى اسلام است. و دنياى اسلام هم امروز در حال رسيدن به يك بيدارى و حيات دوباره اسلامى است. در كشور ما و در جامعه ما اين انقلاب در سايه آموزشهاى امير المؤمنين « عليه السلام » و با اتكاء به قرآن و نهج البلاغه، به پيروزى رسيده است. امروز تقريبا همان جامعه اسلامى و علوى تشكيل شده، و همان شرايط تقريبا در بيشتر ابعاد در جامعه و كشور ما حكومت مى كند. امروز روز استفاده هر چه بيشتر از نهج البلاغه است. در اين زمينه توضيح بيشترى مى دهم.
حتى شرايط زندگى رسول اكرم « صلى اللّه عليه و آله و سلم » هم با شرايط زندگى دوران حكومت امير المؤمنين « عليه السلام » متفاوت است. در دوران رسول اكرم « صلى اللّه عليه و آله و سلم » جامعه، جامعه اسلامى كامل عيار بود يعنى جهت گيرى جامعه همان جهت گيرى كاملا اسلامى بود. اما خصوصيتى كه از اول تا آخر دوران زندگى ده ساله پيغمبر « صلى اللّه عليه و آله و سلم » در دوران حكومت اسلامى وجود داشت، اين بود كه در آن روز صف بنديها آشكار بود. شعارهاى اسلامى شعارهاى مشخص و واضح و تعيين كننده و مشخص كننده بود. جناح بنديهايى كه در جانب پيغمبر « صلى اللّه عليه و آله و سلم » قرار داشت جناح بندى واضح و آشكارى بود. معلوم بود كه دوست و دشمن كيست. حتى حركت نفاق كه در جامعه اسلامى از اول تشكيل حكومت اسلامى، حداقل از دوران زندگى پيامبر « صلى اللّه عليه و آله و سلم » در مدينه، به وجود آمد، نمى توانست آن طور كه نتيجه حركت نفاق هست جامعه را تحت تأثير قرار دهد. چون خود پيغمبر « صلى اللّه عليه و آله و سلم » حاضر بود. آياتى در اشاره به منافقين و افشاى احوال آنان نازل مى شد. منافقين تهديد و افشا مى شدند. خيلى از منافقان به وسيله پيغمبر « صلى الله عليه و آله و سلم » شناخته و حتى به ديگران شناسانده مى شدند. حركات موذيانه نفاق انجام مى گرفت. اما بر مجموع جامعه اسلامى يك صراحت و يك حالت افشاگرى مسلط بود. كسانى كه در جنگ در برابر پيغمبر « صلى اللّه عليه و آله و سلم » شركت مى كردند، دشمنانى بودند كه دشمنى آنها، و ابعاد اين دشمنى، و ميزان دورى و نزديكى آنها از اسلام معلوم بود. حتى معلوم بود يهود چقدر مخالف اسلامند؟ قريش چقدر مخالف اسلامند؟ و نيز قبائل ديگر. و بديهى است مسلمانان در اينكه كيفيت مبارزه آنان با اسلام و مسلمين چگونه است دچار حيرت و ترديد نبودند. https://eitaa.com/zandahlm1357
روانشناسی قلب 57.mp3
6.35M
57 🎧آنچه خواهید شنید؛ ❣ببین؛ این يه شاه کلیده! اگه بدون قلبت توی خلوت باخدا حاضربشی، هیچ اتفاق قشنگی برات نمیفته! نه شادی،نه آرامش،نه قدرت 💖با قلبت بیا.
🕌در محضر امام روح الله (۱۵۶) 💠 ما هر چه داریم از این مُحرم است 📌 امام خمینی (ره ): این محرم را زنده نگه دارید. ما هر چه داریم از این محرم است و از این مجالس. مجالس تبلیغ ما هم از محرم است، از این قتل سید الشهداست و شهادت اوست. ما باید به عمق این شهادت و تاثیر این شهادت در عالم برسیم و توجه کنیم که تاثیر او امروز هم هست. اگر این مجالس وعظ و خطابه و عزاداری و اجتماعات سوگواری نبود، کشور ما پیروز نمی‌شد. همه در تحت بیرق امام حسین سلام الله علیه قیام کردند. 📚صحیفه نور، جلد ١٧،صفحه ۶٢ 📌 بازنشر کلیه مطالب جهت روشنگری عموم مردم ، با ذکر ، بدون ذکر منبع هم مجاز است. https://eitaa.com/zandahlm1357
هر روز با امام رضا @zandahlm1357 @HashtominEmam آرشیو مطالب صفحه هرروز با امام رضا (ع)
كشتن ذوالرّياستين در حمام مرحوم علىّ بن ابراهيم قمّى از خادم حضرت علىّ بن موسى الرّضا عليه السلام - به نام ياسر - حكايت كند: روزى ماءمون - خليفه عبّاسى - به همراه امام رضا عليه السلام و نيز وزير دربارش - به نام فضل بن سهل معروف به ذوالرّياستين - به قصد بغداد از خراسان خارج شدند و من نيز به همراه حضرت رضاعليه السلام حركت كردم. در بين راه، در يكى از منازل جهت استراحت فرود آمديم، پس از گذشت لحظاتى نامه اى براى فضل بن سهل از طرف برادرش، حسن ابن سهل به اين مضمون آمد: من بر ستارگان نظر افكندم، چنين يافتم كه تو در اين ماه، روز چهارشنبه به وسيله آهن دچار خطرى عظيم مى گردى ؛ و من صلاح مى بينم كه تو و ماءمون و علىّ بن موسى الرّضا در اين روز حمّام برويد و به عنوان احتجام يكى از رگ هاى خود را بزنيد تا با آمدن مقدارى خون، نحوست آن از بين برود. وزير نامه را به ماءمون ارائه داد و از او خواست تا با حضرت رضاعليه السلام مشورت نمايد، وقتى موضوع را با آن حضرت در ميان نهادند، امام عليه السلام فرمود: من فردا حمّام نمى روم و نيز صلاح نمى دانم كه خليفه و وزيرش به حمّام داخل شوند. مرحله دوّم كه مشورت كردند، حضرت همان نظريّه را مطرح نمود و افزود: من در اين سفر جدّم، رسول خدا صلى الله عليه و آله را در خواب ديدم، كه به من فرمود: فردا داخل حمّام نرو ؛ و به اين جهت صلاح نمى دانم كه تو و نيز فضل، به حمّام برويد. ماءمون پيشنهاد حضرت را پذيرفت و گفت: من نيز حمّام نمى روم و فضل مختار است. ياسر خادم گويد: چون شب فرا رسيد، حضرت رضا عليه السلام به همراهان خود دستور داد كه اين دعا را بخوانند: ( (نعوذ باللّه من شرّ ما ينزل فى هذه اللّيلة) ) يعنى ؛ از آفات و شرور اين شب به خدا پناه مى بريم. پس آن شب را سپرى كرديم، هنگامى كه نماز صبح را خوانديم، حضرت به من فرمود: بالاى بام برو و گوش كن، ببين آيا چيزى احساس مى كنى و صدائى را مى شنوى، يا خير؟ وقتى بالاى بام رفتم، سر و صداى زيادى به گوشم رسيد. در همين اثناء ، ناگهان ماءمون وحشت زده و هراسان وارد منزل حضرت رضا عليه السلام شد و گفت: اى سرور و مولاى من! شما را در مرگ وزيرم، ذوالرّياستين تسليت مى گويم، او به حرف شما توجّه نكرد و چون حمّام رفت، عدّه اى مسلّح به شمشير بر او حمله كرده و او را كشتند. و اكنون سه نفر از آن افراد تروريست، دست گير شده اند كه يكى از آن‌ها پسرخاله ذوالرّياستين مى باشد. پس از آن، تعداد بسيارى از سربازان و افسران و ديگر نيروها - كه زير دست ذوالرّياستين بودند - به بهانه اين كه ماءمون وزير خود را ترور كرده است و بايد خون خواهى و قصاص شود، به منزل ماءمون يورش بردند. و عدّه اى هم مشعل هاى آتشين در دست گرفته بودند تا منزل ماءمون را در آتش بسوزانند. در اين هنگام، ماءمون به حضرت علىّ بن موسى الرّضا عليهما السلام پناهنده شد و تقاضاى كمك كرد، كه حضرت آن افراد مهاجم را آرام و پراكنده نمايد. لذا امام عليه السلام به من فرمود: اى ياسر! تو نيز همراه من بيا. بدين جهت، از منزل خارج شديم و به طرف مهاجمين رفتيم، چون نزديك آن‌ها رسيديم، حضرت با دست مبارك خويش به آن‌ها اشاره نمود كه آرام باشيد و متفرّق شويد. و مهاجمين با ديدن امام رضا عليه السلام بدون هيچ گونه اعتراض و سر و صدائى، پراكنده و متفرّق شده و محلّ را ترك كردند ؛ و ماءمون به وسيله كمك و حمايت حضرت رضا عليه السلام سالم و در امان قرار گرفت امام رضا علیه السلام https://eitaa.com/zandahlm1357
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
💠 بارش خير و برکت 📖 و لَوْ أَنَّ أَهْلَ الْقُري‏ آمَنُوا وَ اتَّقَوْا لَفَتَحْنا عَلَيْهِمْ بَرَكاتٍ مِنَ السَّماءِ وَ الْأَرْضِ وَ لكِنْ كَذَّبُوا فَأَخَذْناهُمْ بِما كانُوا يَكْسِبُون؛ [اعراف ۹۶] 📖 و اگر اهل شهرها و آبادی‌ها ايمان می‌آوردند و تقوا پيشه می‌كردند، بركات آسمان و زمين را بر آن‌ها می گشوديم؛ ولي (آن‌ها حق را) تكذيب كردند ما هم آنان را به كيفر اعمالشان مجازات كرديم. ▫️ رسول خدا(ص) در اين‌باره فرمودند: در زمان حضرت مهدی امتم به گونه‌ای (از نعمت ها) بهره‌مند می‌شوند که هرگز اين چنين بهره‌مند نشده‌اند، آسمان پيوسته بر آن‌ها مي‌بارد و زمين همه روييدنی‌های خود را مي‌روياند. [ کشف الغمه ج۲ ص۴۸۸] ▫️در حديثی از امام صادق(ع) آمده است: هنگامی که حضرت قائم قيام نمايد، به عدالت داوری می‌کند و در دورانش، ستم رخت بر می‌بندد و به واسطه او راه‌ها امن می‌شود و زمين برکاتش را خارج می‌سازد... پس کسی از شما در آن روز جایی را برای صدقات و نيکی‌هايش نمی‌يابد؛ چراکه بی‌نيازی همه را فرا گرفته است. [كشف الغمه ج‏۲ ص۴۶۶] 🔹شماره ۲۵
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
عج 🔹 قانون استدراج‌‌... ⬅️ میگه آقا ما که فلان گناه رو انجام دادیم هیچ اتفاقی هم نیفتاد❗️ امام رضا علیه السلام https://eitaa.com/zandahlm1357
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
تاریخ فلسطین 10.mp3
6.4M
🇵🇸🇵🇸 "تاریخ اشغال فلسطین از ابتدا تا کنون" قسمت 0⃣1⃣ 🇵🇸🇵🇸 * جنگ ۲۲ روزه غزه در سال ۲۰۰۸ * بررسی و تحلیل جنگ ۲۲ روزه * جنگ دوم اسرائیل و غزه در سال ۲۰۱۲ * جنگ سوم غزه در سال ۲۰۱۴ * بررسی و تحلیل جنگ سوم غزه * برسمیت شناختن قدس به عنوان پایتخت اسرائیل توسط دونالد ترامپ ۲۰۱۷ * گشایش سفارت آمریکا در قدس اشغالی در سال ۲۰۱۸ * اعتراضات گسترده به انتخاب قدس بعنوان پایتخت اسرائیل
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
📒قوی‌ترین فرمانده / 19 🎙 قاسم رزمنده‌ام دل ز دنیا کنده‌ام ◀️ حاج صادق آهنگران: به‌محض اینکه شعر را خواندم، نیروهای لشکر 41 ثارالله همگی به حاج قاسم نگاه کردند. فکر کردند که آن شعر در مورد حاج قاسم گفته شده و من خطاب به فرمانده لشکر می‌خوانم. به نیروها گفته بود که اگر به حضرت زهرا (س) متوسل بشویم، ان‌شاءالله توجه و عنایتی می‌شود. وقتی روضه حضرت زهرا را می‌خواندم، طوری گریه می‌کرد که انگار در جای دیگری سیر می‌کند ... •┈┈••✾•🍃🌸🍃•✾••┈┈•
ملک رومان فتان [قوله علیه السلام ]: وَ رُومَانَ فَتَّانِ الْقُبُورِ. ایماء و اشاره به همین مطلب مذکور است، چه « رومان » و « فتان » هر دو اسم فاعل اند. رومان: اعنی ضعیف و سست کننده. و فتان که از فتنه است، اینجا به معنی خزی و هلاکت است. و خزی به معنی فضیحت و رسوا[یی] و هلاک نماینده قبور، که اشاره به ابدان است کما قال علی علیه السلام: [و فی الجمل قبل الموت موت لأهله ]و أجسادهم قبل القبور قبور [۱] چنان که صدر المتأ لّهین قدس سره [۲] در تأویل این آیه شریفه: « وَ لَنُذِیقَنَّهُم مِّنَ الْعَذَابِ الاْءَدْنَی دُونَ الْعَذَابِ الاْءَکْبَرِ لَعَلَّهُمْ یَرْجِعُونَ [۳] »، فرموده اند که بعید نیست که مراد از عذاب ادنی نفس بشریت و بقای در دنیا باشد، « فإنّ البشریة کلّها عذاب » [۴] و منشأ عذاب اللّه. بلکه چنان که گذشت قبر حقیقی روح کون او در این حفره قالب است، که موت او است، لأنّ البدن قبر متحرّک. و کلام رسول صلی الله علیه و آله اشاره به بدن است که فرماید: « من أراد أن ینظر إلی میّت یمشی فلینظر إلی... » [۵] . ---------- [۱]: ۵ - دیوان علی علیه السلام، ص ۱۷۹. [۲]: ۶ - تفسیر القرآن الکریم، ج ۶، ص ۱۱۶. [۳]: ۷ - سوره مبارکه سجده، آیه ۲۱. [۴]: ۸ - تفسیر القرآن الکریم، ج ۶، ص ۱۱۶. [۵]: ۱ - بسنجید: تفسیر القرآن الکریم از ملاصدرا، ج ۳، ص ۳۹۹ ؛ تفسیر المحیط الأعظم، ج ۲، ص ۴۳۰. .......: 📚✍ بر صحیفه سجادیه میرزا ابراهیم سبزواری وثوق الحکماء https://eitaa.com/zandahlm1357