eitaa logo
#مجله_مجازی_تازنده ایم_ رزمنده ایم
1.4هزار دنبال‌کننده
47.9هزار عکس
34.8هزار ویدیو
1.6هزار فایل
#نذر_ظهور ارتباط با ما @Zh4653 @zandahlm1357 سلام خدمت بزرگواران این کانال پیروفرمایشات امام خامنه ای باب فعالیت درفضای مجازی ایجاد شده ازهمراهی شما سپاسگزاریم درصورت رضایت ؛کانال را به دیگران معرفی بفرمایید🍃🍃🍃🍃https://eitaa.com/zandahlm1357
مشاهده در ایتا
دانلود
هر روز با امام رضا @zandahlm1357 @HashtominEmam آرشیو مطالب صفحه هرروز با امام رضا (ع)
كشتن ذوالرّياستين در حمام مرحوم علىّ بن ابراهيم قمّى از خادم حضرت علىّ بن موسى الرّضا عليه السلام - به نام ياسر - حكايت كند: روزى ماءمون - خليفه عبّاسى - به همراه امام رضا عليه السلام و نيز وزير دربارش - به نام فضل بن سهل معروف به ذوالرّياستين - به قصد بغداد از خراسان خارج شدند و من نيز به همراه حضرت رضاعليه السلام حركت كردم. در بين راه، در يكى از منازل جهت استراحت فرود آمديم، پس از گذشت لحظاتى نامه اى براى فضل بن سهل از طرف برادرش، حسن ابن سهل به اين مضمون آمد: من بر ستارگان نظر افكندم، چنين يافتم كه تو در اين ماه، روز چهارشنبه به وسيله آهن دچار خطرى عظيم مى گردى ؛ و من صلاح مى بينم كه تو و ماءمون و علىّ بن موسى الرّضا در اين روز حمّام برويد و به عنوان احتجام يكى از رگ هاى خود را بزنيد تا با آمدن مقدارى خون، نحوست آن از بين برود. وزير نامه را به ماءمون ارائه داد و از او خواست تا با حضرت رضاعليه السلام مشورت نمايد، وقتى موضوع را با آن حضرت در ميان نهادند، امام عليه السلام فرمود: من فردا حمّام نمى روم و نيز صلاح نمى دانم كه خليفه و وزيرش به حمّام داخل شوند. مرحله دوّم كه مشورت كردند، حضرت همان نظريّه را مطرح نمود و افزود: من در اين سفر جدّم، رسول خدا صلى الله عليه و آله را در خواب ديدم، كه به من فرمود: فردا داخل حمّام نرو ؛ و به اين جهت صلاح نمى دانم كه تو و نيز فضل، به حمّام برويد. ماءمون پيشنهاد حضرت را پذيرفت و گفت: من نيز حمّام نمى روم و فضل مختار است. ياسر خادم گويد: چون شب فرا رسيد، حضرت رضا عليه السلام به همراهان خود دستور داد كه اين دعا را بخوانند: ( (نعوذ باللّه من شرّ ما ينزل فى هذه اللّيلة) ) يعنى ؛ از آفات و شرور اين شب به خدا پناه مى بريم. پس آن شب را سپرى كرديم، هنگامى كه نماز صبح را خوانديم، حضرت به من فرمود: بالاى بام برو و گوش كن، ببين آيا چيزى احساس مى كنى و صدائى را مى شنوى، يا خير؟ وقتى بالاى بام رفتم، سر و صداى زيادى به گوشم رسيد. در همين اثناء ، ناگهان ماءمون وحشت زده و هراسان وارد منزل حضرت رضا عليه السلام شد و گفت: اى سرور و مولاى من! شما را در مرگ وزيرم، ذوالرّياستين تسليت مى گويم، او به حرف شما توجّه نكرد و چون حمّام رفت، عدّه اى مسلّح به شمشير بر او حمله كرده و او را كشتند. و اكنون سه نفر از آن افراد تروريست، دست گير شده اند كه يكى از آن‌ها پسرخاله ذوالرّياستين مى باشد. پس از آن، تعداد بسيارى از سربازان و افسران و ديگر نيروها - كه زير دست ذوالرّياستين بودند - به بهانه اين كه ماءمون وزير خود را ترور كرده است و بايد خون خواهى و قصاص شود، به منزل ماءمون يورش بردند. و عدّه اى هم مشعل هاى آتشين در دست گرفته بودند تا منزل ماءمون را در آتش بسوزانند. در اين هنگام، ماءمون به حضرت علىّ بن موسى الرّضا عليهما السلام پناهنده شد و تقاضاى كمك كرد، كه حضرت آن افراد مهاجم را آرام و پراكنده نمايد. لذا امام عليه السلام به من فرمود: اى ياسر! تو نيز همراه من بيا. بدين جهت، از منزل خارج شديم و به طرف مهاجمين رفتيم، چون نزديك آن‌ها رسيديم، حضرت با دست مبارك خويش به آن‌ها اشاره نمود كه آرام باشيد و متفرّق شويد. و مهاجمين با ديدن امام رضا عليه السلام بدون هيچ گونه اعتراض و سر و صدائى، پراكنده و متفرّق شده و محلّ را ترك كردند ؛ و ماءمون به وسيله كمك و حمايت حضرت رضا عليه السلام سالم و در امان قرار گرفت امام رضا علیه السلام https://eitaa.com/zandahlm1357
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
💠 بارش خير و برکت 📖 و لَوْ أَنَّ أَهْلَ الْقُري‏ آمَنُوا وَ اتَّقَوْا لَفَتَحْنا عَلَيْهِمْ بَرَكاتٍ مِنَ السَّماءِ وَ الْأَرْضِ وَ لكِنْ كَذَّبُوا فَأَخَذْناهُمْ بِما كانُوا يَكْسِبُون؛ [اعراف ۹۶] 📖 و اگر اهل شهرها و آبادی‌ها ايمان می‌آوردند و تقوا پيشه می‌كردند، بركات آسمان و زمين را بر آن‌ها می گشوديم؛ ولي (آن‌ها حق را) تكذيب كردند ما هم آنان را به كيفر اعمالشان مجازات كرديم. ▫️ رسول خدا(ص) در اين‌باره فرمودند: در زمان حضرت مهدی امتم به گونه‌ای (از نعمت ها) بهره‌مند می‌شوند که هرگز اين چنين بهره‌مند نشده‌اند، آسمان پيوسته بر آن‌ها مي‌بارد و زمين همه روييدنی‌های خود را مي‌روياند. [ کشف الغمه ج۲ ص۴۸۸] ▫️در حديثی از امام صادق(ع) آمده است: هنگامی که حضرت قائم قيام نمايد، به عدالت داوری می‌کند و در دورانش، ستم رخت بر می‌بندد و به واسطه او راه‌ها امن می‌شود و زمين برکاتش را خارج می‌سازد... پس کسی از شما در آن روز جایی را برای صدقات و نيکی‌هايش نمی‌يابد؛ چراکه بی‌نيازی همه را فرا گرفته است. [كشف الغمه ج‏۲ ص۴۶۶] 🔹شماره ۲۵
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
عج 🔹 قانون استدراج‌‌... ⬅️ میگه آقا ما که فلان گناه رو انجام دادیم هیچ اتفاقی هم نیفتاد❗️ امام رضا علیه السلام https://eitaa.com/zandahlm1357
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
تاریخ فلسطین 10.mp3
6.4M
🇵🇸🇵🇸 "تاریخ اشغال فلسطین از ابتدا تا کنون" قسمت 0⃣1⃣ 🇵🇸🇵🇸 * جنگ ۲۲ روزه غزه در سال ۲۰۰۸ * بررسی و تحلیل جنگ ۲۲ روزه * جنگ دوم اسرائیل و غزه در سال ۲۰۱۲ * جنگ سوم غزه در سال ۲۰۱۴ * بررسی و تحلیل جنگ سوم غزه * برسمیت شناختن قدس به عنوان پایتخت اسرائیل توسط دونالد ترامپ ۲۰۱۷ * گشایش سفارت آمریکا در قدس اشغالی در سال ۲۰۱۸ * اعتراضات گسترده به انتخاب قدس بعنوان پایتخت اسرائیل
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
📒قوی‌ترین فرمانده / 19 🎙 قاسم رزمنده‌ام دل ز دنیا کنده‌ام ◀️ حاج صادق آهنگران: به‌محض اینکه شعر را خواندم، نیروهای لشکر 41 ثارالله همگی به حاج قاسم نگاه کردند. فکر کردند که آن شعر در مورد حاج قاسم گفته شده و من خطاب به فرمانده لشکر می‌خوانم. به نیروها گفته بود که اگر به حضرت زهرا (س) متوسل بشویم، ان‌شاءالله توجه و عنایتی می‌شود. وقتی روضه حضرت زهرا را می‌خواندم، طوری گریه می‌کرد که انگار در جای دیگری سیر می‌کند ... •┈┈••✾•🍃🌸🍃•✾••┈┈•
ملک رومان فتان [قوله علیه السلام ]: وَ رُومَانَ فَتَّانِ الْقُبُورِ. ایماء و اشاره به همین مطلب مذکور است، چه « رومان » و « فتان » هر دو اسم فاعل اند. رومان: اعنی ضعیف و سست کننده. و فتان که از فتنه است، اینجا به معنی خزی و هلاکت است. و خزی به معنی فضیحت و رسوا[یی] و هلاک نماینده قبور، که اشاره به ابدان است کما قال علی علیه السلام: [و فی الجمل قبل الموت موت لأهله ]و أجسادهم قبل القبور قبور [۱] چنان که صدر المتأ لّهین قدس سره [۲] در تأویل این آیه شریفه: « وَ لَنُذِیقَنَّهُم مِّنَ الْعَذَابِ الاْءَدْنَی دُونَ الْعَذَابِ الاْءَکْبَرِ لَعَلَّهُمْ یَرْجِعُونَ [۳] »، فرموده اند که بعید نیست که مراد از عذاب ادنی نفس بشریت و بقای در دنیا باشد، « فإنّ البشریة کلّها عذاب » [۴] و منشأ عذاب اللّه. بلکه چنان که گذشت قبر حقیقی روح کون او در این حفره قالب است، که موت او است، لأنّ البدن قبر متحرّک. و کلام رسول صلی الله علیه و آله اشاره به بدن است که فرماید: « من أراد أن ینظر إلی میّت یمشی فلینظر إلی... » [۵] . ---------- [۱]: ۵ - دیوان علی علیه السلام، ص ۱۷۹. [۲]: ۶ - تفسیر القرآن الکریم، ج ۶، ص ۱۱۶. [۳]: ۷ - سوره مبارکه سجده، آیه ۲۱. [۴]: ۸ - تفسیر القرآن الکریم، ج ۶، ص ۱۱۶. [۵]: ۱ - بسنجید: تفسیر القرآن الکریم از ملاصدرا، ج ۳، ص ۳۹۹ ؛ تفسیر المحیط الأعظم، ج ۲، ص ۴۳۰. .......: 📚✍ بر صحیفه سجادیه میرزا ابراهیم سبزواری وثوق الحکماء https://eitaa.com/zandahlm1357
بیماری و زندان، پیری بطلمیوس گوید: بیماری زندان بدن و پیری زندان روح است. پزشک قانع ابن ابی صادق پزشکی با اخلاق و حکیم و قانع بود، پادشاه دورانش او را به خدمت خواند، وی نپذیرفت و گفت: شایسته خدمت شاه نیست، شاه می‌خواهد کسی را به خدمت بگیرد که نفع زیادی ندارد. مناجات طاوس یمانی گوید: شبی در حجر اسماعیل بودم. امام سجاد علیه السلام وارد شد. با خود گفتم مردی از تبار پیامبر است، چه خوب که دعایش را بشنوم. وی در بین دعایش می‌گفت: بنده ی خارت در درگاه توست، گدای تو در درگاه توست، مسکین تو در درگاه توست! عبیدک بفنائک، سائلک بفنائک، مسکینک بفنائک. طاوس گوید: هرگز خدا را به این نخواندم مگر اینکه خداوند مشکلم را حل می‌کرد. شیخ بهاء https://eitaa.com/zandahlm1357
۵- عمق پرستش تفسیر نماز » عمق پرستش پرستش، عملی است که ما ظاهراً آن را یک نوع خضوع می‌بینیم، اما عمق زیادی دارد. پرستش برخاسته از جان است، برخاسته از معرفت است، برخاسته از توجه است، برخاسته از تقدّس است، برخاسته از ستایش است، برخاسته از نیایش است، برخاسته از التجا و استعانت است، برخاسته از عشق به کمالات معبود است. آری، پرستش عملی است در ظاهر ساده، ولی تا مسائل فوق نباشد، آن پرستش از انسان سر نمی زند. پرستش یعنی دل کندن از مادیّات و پرواز دادن روح، پا را فراتر از دیدنی‌ها و شنیدنی‌ها نهادن. پرستش تأمین کننده عشق انسان هاست که گاهی با ثنا و ستایش و زمانی با تسبیح و تقدیس و پاره ای اوقات با شکر و اظهار تسلیم، ادب خود را نسبت به پروردگارش اظهار می‌دارد.
۶- بی تفاوتی نسبت به عبادت تفسیر نماز » بی تفاوتی نسبت به عبادت حضرت علی علیه السلام می‌فرماید: ای انسان! چشمت روشن، اگر با گذشت این همه سال از عُمرت (وبا داشتن این همه استعداد، قابلیت، امکانات، عقل، علم و وحی)، باز هم مثل حیوانی در چراگاهی گامی نهی و خوابی کنی. [۱] آری، تمدن و تکنولوژی و پیدایش و پیشرفتِ ابزار جدید، زندگی را راحت تر کرده و رفاه و آسایش را به ارمغان آورده است، ولی مگر کمال انسان در کسب همین رفاه مادی است؟ اگر چنین باشد، حیوانات که در خوراک و پوشاک و مسکن و ارضای شهوت از انسان جلوترند! در خوراک بهتر و بیشتر و راحت تر می‌خورند و نیازی به پختن و آماده کردن ندارند! در پوشاک، دوختن و شستن و اطو کردن ندارند! در شهوت، بدون گرفتاری و مشکلی، خود را ارضاء می‌کنند. در تأمین مسکن، چه بسا پرندگان و حشراتی که تکنیک آنها در ساختِ لانه و آشیانه، انسان را به تعجّب وامی دارد. اصولاً آیا این پیشرفتِ تکنولوژی، موجب رشد انسانیّت هم شده است؟ آیا فسادهای فردی و اجتماعی کم شده است؟ آیا این آسایش، آرامش هم آورده است؟ به هر حال همانگونه که اگر دستِ انسان را در دستِ رهبران معصوم و عادل نگذاریم، به انسانیّت ظلم شده است، اگر دل انسان هم با خدا گره نخورد به مقام انسانیّت توهین شده است. ---------- [۱]: ۸) قَرَّتْ اذاً عینه اذا اقتَدی بعد السنین المتطاولة بالبهیمة الهامِلة و السائمة المرعیّة». نهج البلاغه، نامه ۴۵ ✍محسن قرائتی https://eitaa.com/zandahlm1357