eitaa logo
#مجله_مجازی_تازنده ایم_ رزمنده ایم
1.4هزار دنبال‌کننده
47.9هزار عکس
34.8هزار ویدیو
1.6هزار فایل
#نذر_ظهور ارتباط با ما @Zh4653 @zandahlm1357 سلام خدمت بزرگواران این کانال پیروفرمایشات امام خامنه ای باب فعالیت درفضای مجازی ایجاد شده ازهمراهی شما سپاسگزاریم درصورت رضایت ؛کانال را به دیگران معرفی بفرمایید🍃🍃🍃🍃https://eitaa.com/zandahlm1357
مشاهده در ایتا
دانلود
ملک رومان فتان [قوله علیه السلام ]: وَ رُومَانَ فَتَّانِ الْقُبُورِ. ایماء و اشاره به همین مطلب مذکور است، چه « رومان » و « فتان » هر دو اسم فاعل اند. رومان: اعنی ضعیف و سست کننده. و فتان که از فتنه است، اینجا به معنی خزی و هلاکت است. و خزی به معنی فضیحت و رسوا[یی] و هلاک نماینده قبور، که اشاره به ابدان است کما قال علی علیه السلام: [و فی الجمل قبل الموت موت لأهله ]و أجسادهم قبل القبور قبور [۱] چنان که صدر المتأ لّهین قدس سره [۲] در تأویل این آیه شریفه: « وَ لَنُذِیقَنَّهُم مِّنَ الْعَذَابِ الاْءَدْنَی دُونَ الْعَذَابِ الاْءَکْبَرِ لَعَلَّهُمْ یَرْجِعُونَ [۳] »، فرموده اند که بعید نیست که مراد از عذاب ادنی نفس بشریت و بقای در دنیا باشد، « فإنّ البشریة کلّها عذاب » [۴] و منشأ عذاب اللّه. بلکه چنان که گذشت قبر حقیقی روح کون او در این حفره قالب است، که موت او است، لأنّ البدن قبر متحرّک. و کلام رسول صلی الله علیه و آله اشاره به بدن است که فرماید: « من أراد أن ینظر إلی میّت یمشی فلینظر إلی... » [۵] . ---------- [۱]: ۵ - دیوان علی علیه السلام، ص ۱۷۹. [۲]: ۶ - تفسیر القرآن الکریم، ج ۶، ص ۱۱۶. [۳]: ۷ - سوره مبارکه سجده، آیه ۲۱. [۴]: ۸ - تفسیر القرآن الکریم، ج ۶، ص ۱۱۶. [۵]: ۱ - بسنجید: تفسیر القرآن الکریم از ملاصدرا، ج ۳، ص ۳۹۹ ؛ تفسیر المحیط الأعظم، ج ۲، ص ۴۳۰. .......: 📚✍ بر صحیفه سجادیه میرزا ابراهیم سبزواری وثوق الحکماء https://eitaa.com/zandahlm1357
بیماری و زندان، پیری بطلمیوس گوید: بیماری زندان بدن و پیری زندان روح است. پزشک قانع ابن ابی صادق پزشکی با اخلاق و حکیم و قانع بود، پادشاه دورانش او را به خدمت خواند، وی نپذیرفت و گفت: شایسته خدمت شاه نیست، شاه می‌خواهد کسی را به خدمت بگیرد که نفع زیادی ندارد. مناجات طاوس یمانی گوید: شبی در حجر اسماعیل بودم. امام سجاد علیه السلام وارد شد. با خود گفتم مردی از تبار پیامبر است، چه خوب که دعایش را بشنوم. وی در بین دعایش می‌گفت: بنده ی خارت در درگاه توست، گدای تو در درگاه توست، مسکین تو در درگاه توست! عبیدک بفنائک، سائلک بفنائک، مسکینک بفنائک. طاوس گوید: هرگز خدا را به این نخواندم مگر اینکه خداوند مشکلم را حل می‌کرد. شیخ بهاء https://eitaa.com/zandahlm1357
۵- عمق پرستش تفسیر نماز » عمق پرستش پرستش، عملی است که ما ظاهراً آن را یک نوع خضوع می‌بینیم، اما عمق زیادی دارد. پرستش برخاسته از جان است، برخاسته از معرفت است، برخاسته از توجه است، برخاسته از تقدّس است، برخاسته از ستایش است، برخاسته از نیایش است، برخاسته از التجا و استعانت است، برخاسته از عشق به کمالات معبود است. آری، پرستش عملی است در ظاهر ساده، ولی تا مسائل فوق نباشد، آن پرستش از انسان سر نمی زند. پرستش یعنی دل کندن از مادیّات و پرواز دادن روح، پا را فراتر از دیدنی‌ها و شنیدنی‌ها نهادن. پرستش تأمین کننده عشق انسان هاست که گاهی با ثنا و ستایش و زمانی با تسبیح و تقدیس و پاره ای اوقات با شکر و اظهار تسلیم، ادب خود را نسبت به پروردگارش اظهار می‌دارد.
۶- بی تفاوتی نسبت به عبادت تفسیر نماز » بی تفاوتی نسبت به عبادت حضرت علی علیه السلام می‌فرماید: ای انسان! چشمت روشن، اگر با گذشت این همه سال از عُمرت (وبا داشتن این همه استعداد، قابلیت، امکانات، عقل، علم و وحی)، باز هم مثل حیوانی در چراگاهی گامی نهی و خوابی کنی. [۱] آری، تمدن و تکنولوژی و پیدایش و پیشرفتِ ابزار جدید، زندگی را راحت تر کرده و رفاه و آسایش را به ارمغان آورده است، ولی مگر کمال انسان در کسب همین رفاه مادی است؟ اگر چنین باشد، حیوانات که در خوراک و پوشاک و مسکن و ارضای شهوت از انسان جلوترند! در خوراک بهتر و بیشتر و راحت تر می‌خورند و نیازی به پختن و آماده کردن ندارند! در پوشاک، دوختن و شستن و اطو کردن ندارند! در شهوت، بدون گرفتاری و مشکلی، خود را ارضاء می‌کنند. در تأمین مسکن، چه بسا پرندگان و حشراتی که تکنیک آنها در ساختِ لانه و آشیانه، انسان را به تعجّب وامی دارد. اصولاً آیا این پیشرفتِ تکنولوژی، موجب رشد انسانیّت هم شده است؟ آیا فسادهای فردی و اجتماعی کم شده است؟ آیا این آسایش، آرامش هم آورده است؟ به هر حال همانگونه که اگر دستِ انسان را در دستِ رهبران معصوم و عادل نگذاریم، به انسانیّت ظلم شده است، اگر دل انسان هم با خدا گره نخورد به مقام انسانیّت توهین شده است. ---------- [۱]: ۸) قَرَّتْ اذاً عینه اذا اقتَدی بعد السنین المتطاولة بالبهیمة الهامِلة و السائمة المرعیّة». نهج البلاغه، نامه ۴۵ ✍محسن قرائتی https://eitaa.com/zandahlm1357
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔺گریه بلاگرهای معروف دنیا برای نماز خواندن کودک یک ساله فلسطینی روی تخت بیمارستان.😭 🇮🇷 @zandahlm1357
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
📛 پاسخ به شبهات دانش آموزی ❌ چرا با وجود این همه نیازمند در کشور، هر سال، چندین میلیارد تومان برای سفر به حج هزینه می‌شود؟ 📎 📎 📎 📎 📎
✍️ پاسخ به شبهات دانش آموزی 0⃣5⃣ چرا ما باید برای امام حسین علیه‌السلام که 1400 سال پیش شهید شده عزاداری کنیم؛ ولی برای عزیزانمان که یک سال از مرگشان گذشته عزاداری نکنیم؟ 🔶 اول: مردم هر دین و ملتی اسطوره و الگویی دارند که برای آن‌ها ارزش زیادی قائلند. هر ساله برای آن‌ها مراسم یادبودی می‌گیرند تا با افکار و اهداف آن‌ها بهتر آشنا شوند و راه و هدف آن‌ها را در زندگی خود قرار دهند. 🔸 مثلا در کشور کاستاریکا مسیحیان کاتولیک به مدت یک هفته در معبد مقدس جمع می‌شوند و عزاداری می‌کنند. در پرتغال مسیحیان هر ساله در معبد فاطیما جمع می‌شوند و عزاداری و دعا می‌کنند. در آمریکا، اسپانیا، ایتالیا، بلغارستان، لهستان و رمانی مسیحیان سالروز به صلیب کشیده شدن حضرت عیسی علیه‌السلام را با پیاده‌روی در خیابان و عزاداری گرامی می‌دارند. 🔷 دوم: همه مردم سعی می‌کنند تا خانه های خود را، رو به خورشید بسازند، چون به نور خورشید نیاز دارند، ولی خورشید به انسان‌ها نیازی ندارد. 🔹 همان‌طور که خدا به عبادت ما نیازی ندارد، امام حسین هم به عزاداری و گریه‌ ما نیازی ندارد. ♦️ سوم: اگر ما هر ساله برای امام حسین علیه‌السلام گریه و عزاداری می‌کنیم، در واقع اهداف ایشان را برای خودمان یادآوری می‌کنیم. پس عزاداری‌سیدالشهدا برای ما کلاس درس و فرهنگ زندگی است. 📝 پاسخ تکمیلی در لینک زیر👇👇 https://btid.org/fa/news/215694 📎 📎 📎 📎 📎
چرا ایران پس از فتح خرمشهر و ایجاد موقعیت های مناسب برای صلح ! به جنگ ادامه داد؟ ✅شورای امنیت سازمان ملل و دیگران تنها آتش بس را توصیه می نمودند و پیشنهاد ها در حد مذاکره طرفین بود. با توجه به پشتیبانی گسترده بین المللی از صدام، صلح شرافتمندانه ای برای ایران حاصل نمی گردید. دلایل منطقی و عقلانی برای ایران برای تداوم نبرد با رژیم صدام: 🔺نقاط متعدد مرزی همچون طلائیه، فکه، و ارتفاعات مشرف بر شهرهای مرزی همانند قصرشیرین، سومار و همچنین نفت شهر در اشغال متجاوزین بود و راهکار مذاکره اصلأ نتیجه نمی داد. 🔺شهر خرمشهر بعلت اشغال منطقه شلمچه در تیررس نیروهای دشمن بود. 🔺 اگرچه توانایی ارتش رژیم صدام در جنگ آسیب دیده بود ولی سیل سلاحها بویژه از سمت فرانسه به عراق سرازیر شده بود. 🔺توقف پس از پیروزی اصلأ کار عاقلانه ای نیست، زیرا که دشمن پس از توقف به خود مجال تجدید قوا می دهد. اصولاً یکی از دلایل اصلی شکست ایران در جنگ‌ با روسیه در قرون گذشته، توقف پس از پیروزی های اولیه ( شوشا و...) بود. 🔺رژیم صدام با برگزاری اجلاس سران جنبش غیر متعهدها در بغداد و ریاست دوره ای آن درصدد مقبولیت بین المللی برای اشغال سرزمین های ایران بود ولی خلبانان ایرانی و از جمله شهید 🌹 این امتیاز مهم و حیاتی را از صدام گرفتند. 🔺و......
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
کلمه بسم الله خیلی مهمه، ولی شیطان از کلمه که نمیترسه... استاد الهی قمشه ای https://eitaa.com/zandahlm1357
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 مردان پشت پرده شعار زن زندگی آزادی! 🎙 استاد رحیم پور ازغدی: زنان اولین بازنده‌های ماجرای حذف هستند!