eitaa logo
#مجله_مجازی_تازنده ایم_ رزمنده ایم
1.4هزار دنبال‌کننده
47.9هزار عکس
34.8هزار ویدیو
1.6هزار فایل
#نذر_ظهور ارتباط با ما @Zh4653 @zandahlm1357 سلام خدمت بزرگواران این کانال پیروفرمایشات امام خامنه ای باب فعالیت درفضای مجازی ایجاد شده ازهمراهی شما سپاسگزاریم درصورت رضایت ؛کانال را به دیگران معرفی بفرمایید🍃🍃🍃🍃https://eitaa.com/zandahlm1357
مشاهده در ایتا
دانلود
مورد لعن و نفرین قرار دادن واقفیان (طرد زبانی) امام رضا (علیه السلام) بارها واقفیه را مورد لعن قرار داده [۴] که به مواردی از آن قبلاً اشاره شد و اینک به چند روایت که حاوی نفرین‌های امام (علیه السلام) بر واقفیه است، اشاره می‌کنیم. ۱- در روایتی از محمد بن فضیل آمده که وی به امام (علیه السلام) عرض کرد که ما روایت می‌کنیم که شما فرموده اید به ابن مهران که خدا نور را از قلبش ببرد و فقر را به خانه اش بیاورد. پس امام (علیه السلام) از چگونگی حالش (ابن مهران) پرسید و آن شخص گفت: ای مولای من! حالِ بدترین گرفتاران را دارد به طوری که حسین که در بغداد است، (از شدت فقر) نمی تواند به حج عمره برود. [۱] ۲- یکی از یاران امام (علیه السلام) طی نامه ای از آن حضرت (علیه السلام)، در مورد نفرین بر واقفه در قنوت نمازش می‌پرسد و امام (علیه السلام) این اجازه را به او می‌دهد. [۲] ۳- نقل شده که امام (علیه السلام)، ابوسعید مکاری را نفرین کرده و به او فرمود: «ما لک اطفأ الله نورک و ادخل الفقر بیتک... لا اخا لک تقبل منی و لست من غنمی... » [۳] ؛ «خدا نورت را خاموش گرداند و فقر را به خانه ات بیاورد... بی برادر شوی، تو از گروه من نیستی.... » ابوسعید مکاری که در ابتدا از کوردلان بود، چشم سر را نیز از دست داده و کورچشم نیز گشت. [۴] ---------- [۴]: برای نمونه ر. ک: طوسی، پیشین، ص ۷۵۹، رقم ۸۶۸؛ طبرسی، پیشین، ص ۵۹. [۱]: طوسی، پیشین، ص ۷۰۶، رقم ۷۶۰. [۲]: طوسی، پیشین، ص ۷۶۲، رقم ۸۷۹. [۳]: ابن شهر آشوب، پیشین، ص ۳۴۸. [۴]: ر. ک: ابن شهر آشوب، پیشین، ص ۳۴۸. ✍نعمت الله صفری https://eitaa.com/zandahlm1357
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
عج 🔻 دشمنی غرب با ما سر اصل اسلام است... ⬅️ زمان روحانی، رفتن فرانسه، گفتن شراب نباشه سر میز، اونا کل مجلس شام رو به هم زدن❗️ ⬅️ اون سرکفرش یک قدم عقب‌نشینی نمیکنه! ما سر ارزشهامون نمی‌ایستیم❗️ @zandahlm1357
چشم به راه - قسمت چهل و ششم 128.mp3
11.53M
🎬 قسمت: چهل و ششم 👇👇👇👇👇👇 قابل توجه اعضاء محترم این مجموعه از فایلها تاریخشون به روز نیست @zandahlm1357
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥یک دوربین مخفی متفاوت در حرم رضوی 🔹️دوربین سراغ کسانی می‌رود که در جایی که در حرم نماز می‌خوانده مناجات می‌کنند واکنش ها دیدنی است @zandahlm1357
کتاب صوتی "خاطراتی متفاوت و خوانده نشده از سردار شهید حاج قاسم سلیمانی" نویسندگان : تولید ایران صدا
اَلسَّلامُ عَلی مُنْبِعِ القَلِیبِ فی الفَلا (سلام بر جوشاننده آب از چاه در بیابان بی آب و گیاه) اشاره از جمله معجزات امیرالمؤمنین (علیه السلام) که در این فراز زیارت ذکر گردیده، جاری ساختن و فوران نمودن آب از چاه در بیابان بی آب و گیاه است. همچنان که در زیارت امیرالمؤمنین (علیه السلام) در روز میلاد رسول خدا (صلی الله علیه و آله) نیز آمده است: «السلام علیک یا قالع الصخرة عن فم القلیب و مظهر الماء المعین؛ سلام بر تو ای برکَننده سنگ از دهانه چاه و ظاهرکننده آب گوارا» لازم به ذکر است بر اساس نسخه ای که علامه مجلسی ذکر نموده به جای واژه «مُنبِعْ» واژه «مُنْبِغْ» آمده که به معنای جلوه گر نمودن و نمایان گردانیدن است؛ یعنی حضرت چاه و صخره ای که مخفی بوده و احدی از مکان آن آگاه نبود را برای دیگران نمایان کردند. سلام بعدی ناظر به این مطلب نیز خواهد بود که توضیحش می‌آید. به هر حال در جریانات متعددی این نوع معجزه از حضرت بروز شد که به عنوان نمونه دو مورد ذکر می‌شود. @zandahlm1357
ایران، اسکندر، وپژگی‌های حاکم وقتی اسکندر، ممالک فارس را اشغال کرد، نامه ای به ارسطو نوشت و گفت: خاور و باختر را تصرف کردم، اکنون می‌ترسم ملوک زادگان پس از من، مردم را آزار دهند، به همین جهت تصمیم گرفته‌ام آنان را به قتل برسانم و به پدرانشان ملحق کنم. ارسطو در پاسخ نوشت: اگر شاهزادگان را به قتل رسانی سلطنت در اختیار مردم پست و فرومایه قرار خواهد گرفت. بی تردید آنان طغیان می‌کنند و ستم روا می‌دارند، بیم از آنها از شاهزادگان بیشتر است. بهتر این است که هر گوشه از سرزمین ایران را در اختیار شاهزاده ای قرار دهی، تا به نگهداری متصرفات خود سرگرم شوند و به قیام علیه تو برنخیزند، اسکندر نظر ارسطو را پسندید و حکومت ملوک الطوایفی را در ایران ایجاد کرد. شیخ بهاء https://eitaa.com/zandahlm1357
زمانه ات را بشناس 22.MP3
4.42M
🔰 سلسله سخنرانی های 22 🌀 بازخوانی تحلیل های مهم مقام معظم رهبری 🎬 جلسه 2️⃣2️⃣ 🎤 با تدریس 👈برای آشنا شدن جوانان انقلابی با تحلیل های رهبری عزیز، در نشر این فایلها حتی با لینک خودتان، همکاری بفرمایید
وقوع جنگ و شكست خفّت بار پيمان شكنان اميرالمؤمنين (عليه السّلام) همراه با افراد و نيروهاى قبلى خود و نيروى اعزامى از كوفه، و سه هزار تن از مردم بصره كه به آن حضرت پيوسته بودند، راهى بصره شد و در مقابل شهر با لشكر پيمان شكنان مواجه گرديد. سه روز، دو لشكر در برابر هم قرار گرفتند و پيام‌ها و نامه‌ها ميانشان رد و بدل شد. اميرالمؤمنين (عليه السّلام) نامۀ قاطعى براى آن‌ها فرستاد و آن‌ها را از ادامۀ پيمان شكنى بيم داد؛ به عايشه نيز پيغام داد تا توبه كند و به خانه اش باز گردد؛ اما آن‌ها با عناد و لجاجت حضرت على (عليه السّلام) را به جنگ تهديد كردند. بعد از بى نتيجه ماندن احتجاجات اميرالمؤمنين (عليه السّلام)، بيست هزار سپاه آن حضرت و چهل هزار قواى پيمان شكنان در برابر هم صف آرايى كردند. پيش از آغاز جنگ، اميرالمؤمنين (عليه السّلام) داوطلبى خواست تا با استقبال از شهادت، ناكثين را به قرآن دعوت كند. جوانى از اهل مدينه داوطلب شد و قرآن را گرفت و آن‌ها را دعوت به قرآن كرد، اما او را زير بارانى از تير گرفتند و به نقلى دستش را قطع كردند و نهايتاً به شهادت رساندند. عايشه فرمان جنگ را صادر كرد. پيمان شكنان سپاه حضرت على (عليه السّلام) را تيرباران كردند. اميرالمؤمنين (عليه السّلام) زبير را پيش خواند و سخن پيغمبر (صلّى الله عليه وآله) را به او يادآور شد كه فرموده بود: «بدان كه در آينده تو به جنگ على خواهى رفت، در حالى كه نسبت به او ستمكار باشى». زبير با شنيدن اين سخن منفعل شد و از جنگ كناره گرفت، ولى به دست يكى از بنى تميم به نام ابن جرموز كشته شد. پس از كناره گيرى زبير، جنگ سختى بين دو طرف درگرفت. در اثناى جنگ مروان حكم با تيرى طلحه را از پا درآورد و گفت من ديگر خون عثمان را مطالبه نخواهم كرد. اميرالمؤمنين (عليه السّلام) خطاب به سپاه خود فرمود تا شتر عايشه برپا است، اين گروه متفرق نمى شوند. سپاهيان حضرت امير (عليه السّلام) به طرف شتر حمله ور شدند. بسيارى از پيمان شكنان در دفاع از شتر كشته مى شدند و گروه ديگرى جاى آن‌ها را پر مى كرد، تا اين كه با شجاعت كم نظير امام حسن (عليه السّلام) شتر عايشه پى شد. با سرنگونى آن، اصحاب جمل پا به فرار گذاشتند. در پى شكست خفّت بار پيمان شكنان، اميرالمؤمنين (عليه السّلام) به سپاه خود اعلام داشت جز آنچه در ميدان جنگ به دست كسى افتاده است، حق بردن اموال، اسارت زن و فرزندان، تعقيب فراريان، و ورود به خانۀ پيمان شكنان و مردم بصره را ندارند. به دستور على (عليه السّلام) عايشه به منزل يكى از بزرگان بصره برده شد. اميرالمؤمنين (عليه السّلام) او را كه بر اثر اين شكست شرمسار شده بود، سرزنش نمود. عايشه درخواست عفو كرد؛ حضرت على (عليه السّلام) او را بخشيد و دستور داد وى را با احترام به مدينه بازگردانند. مدت جنگ جمل را يك صبح تا شام، يا بعد از ظهر تا غروب و يا سه روز نوشته اند. شهداى ركاب اميرالمؤمنين (عليه السّلام) را هزار و هفتصد، پانصد، و هزار نفر پياده و هفتاد سواره ذكر كرده اند. تلفات پيمان شكنان نيز شش هزار، پانزده هزار، و بيست هزار تن نوشته شده است. جمل در زبان عربى به معنى شتر نر است و آن روز هودج عايشه بر روى شتر نرى بود. به همين جهت آن جنگ را «جنگ جمل» گفتند. [۱] ---------- [۱]: . نگاه كنيد به: الامامة و السياسة، ج ۱، ص ۶۸ و تاريخ يعقوبى، ج ۲، ص ۱۸۲ و تاريخ طبرى، ج ۴، ص ۵۰۰ تا ۵۰۴ در اخبار الطوال، ص ۱۴۷ تا ۱۵۱ و كتاب الفتوح، ج ۲، ص ۴۶۹ تا ۴۸۸ و مروج الذهب، ج ۲، ص ۳۷۰ تا ۳۷۷ و شرح نهج البلاغة، ج ۱، ص ۲۳۳ و ۲۳۵ و ۲۴۷ و ج ۲، ص ۱۶۷. در مورد فرماندهى اين شورش توسط عايشه، نگاه كنيد به: اجتهاد در مقابل نص، ص ۴۲۳. ✍️استاد محمد حسین رجبی https://eitaa.com/zandahlm1357
✅ گسترش زرتشتی‌گری در ايران به زور شمشير !(1)
گسترش زرتشتی گری در ایران به زور شمشير (2) 🔻پروفسور هنینگ در این مورد می نویسد : ▪️کرتیر(روحانی زرتشتی عهد ساسانی) اقناع(تحمیل) مردم دیگر را بقبول شکل خاص مذهب خویش ، بصورت فنی ظریف در آورد. در طرق اقناع وی به هیچ وجه رقت قلب نشان نمی داد‌. او از همه اقتداری که سلاطین بدو داده بودند استفاده می کرد و از قتل کسانیکه اقناع نمی شدند امتناع نداشت. روش های اقناعی او نه تنها همکاران وی یعنی مغان ، بلکه جامعه های مذهبی بیگانه را نیز شامل میشد. 👈حقیقتا کرتیر یکی از بزرگترین دشمنان آزادی فکر و یکی از سرسخت ترین زجر دهندگان دینی است که تاریخ بخود دیده است.▪️ 📚مجله یغما ،کتیبه های پهلوی پروفسور و.ب.هنینگ استاد دانشگاه لندن در انجمن ایران شناسی، ترجمه دکتر محمد معین/ص23و24
رهبر انقلاب: بجای تأکید بر ایران قبل از اسلام، بر ایران بعد از اسلام تأکید شود 🔻حضرت آیت‌الله خامنه‌ای در تاریخ 6 شهریور 1390 در دیداری که با هئیت دولت داشتند درباره اهمیت تاریخ بیان می کنند: ▪️ در مورد علاقه به ایران، بجای تأکید بر ایران قبل از اسلام، بر ایران بعد از اسلام تأکید شود زیرا افتخارات ایران بعد از اسلام در هیچ دوره‌ای از تاریخ ایران وجود نداشته است. ایشان تأکید کردند: رشد پیشرفت‌های علمی، هنری، فرهنگی و حتی نظامی در ایران بعد از اسلام بویژه در دوران دیلمی، سلجوقیان و صفویه بهیچ وجه قابل مقایسه با ایران قبل از اسلام نیست. رهبر انقلاب اسلامی افزودند: اگر می خواهید از ایران و ایرانی‌گری حمایت کنید، ایران بعد از اسلام، مستندتر و آشکارتر است.▪️ 🌐لینک سخنرانی 🌐https://b2n.ir/q39959
همچنين عده اي كه به همراه جنگلي‌هاي گيلان خود را «كميته انقلاب سرخ ايران» ناميده اند، در تاريخ ۶ ژوئن ۱۹۲۰ در شمال ايران «دولت موقت جمهوري» اعلام كرده و سلطنت را ملغي اعلام كرده اند. اين كميته (كميته انقلاب سرخ) با ارسال تلگرامي به تهران دعاوي خود را عليه انگلستان اعلام كرده است... مقامات دولت مركزي در گيلان مجبور شده اند اين استان را ترك كرده و به تهران بازگردند. به نظر مي‌رسد اوضاع در گيلان آرام و نظم برقرار است. اما گزارش‌ها حاكي از آن است كه دولت مذكور ماليات‌هاي بسيار سنگيني بر ثروتمندان گيلان تحميل كرده است... آنها تاكنون چندين بار سعي كرده اند با استان انقلابي ديگر ايران، يعني آذربايجان رابطه نزديك برقرار كنند؛ اما از آنجا كه انقلابيون آذربايجان ضد بلشويكي هستند، تا اين ساعت اتحاد نيرو‌هاي دو طرف را رد كرده اند شايد بتوان گفت كه حركت انقلابي در اين دو ولايت از سوي آن عده از ايرانياني آغاز شد كه [قبلاً] مشروطيت را محقق كرده بودند... كوچك خان (كه ظاهراً رهبر دولت جمهوري گيلان است) به همراه ياران جنگلي خود و بلشويك‌هاي گيلان از قزاق‌ها خواستند خود را تسليم كنند. بخشي از اين قزاق‌ها تسليم شدند، اما عده كثيري از آنها تصميم به جنگ گرفتند. با درگرفتن جنگ، با اينكه در مقابل دويست كشته بلشويك‌ها تنها سي قزاق كشته شدند، در نهايت قزاق‌ها تسليم شده و اكنون در دست نيرو‌هاي بلشويك اسيرند... همزمان با حوادث گيلان، بلشويك‌ها شمار نيرو‌ها و ميزان تبليغات خود را در مناطق مازندران، استرآباد و خراسان افزايش مي‌دهند و حتي شايع شده است كه بلشويك‌ها از سمت شمال شرق به تهران حمله خواهند كرد. كالدول گزارش خود را اينگونه به پايان مي‌برد: استان‌هاي انقلابي بيانگر رضايت كامل مردم از سقوط و كناره گيري وثوق الدوله هستند... مردم ناراضي، دشمني شديدي عليه انگلستان از خود نشان مي‌دهند و چنانچه انگلستان به برتري طلبي خود ادامه دهد، تا مدتها نمي توان انتظار داشت كه صلح و آرامش به اين منطقه بازگردد. اما از سوي ديگر، انگلستان اعلام كرده است هر تعداد نيرو و هر ميزان تجهيزات كه لازم باشد به كار خواهد گرفت تا اوضاع را تحت كنترل خود درآورد و صريحاً اعلان كرده كه به اشغال نظامي ايران ادامه خواهد داد. [۱] ---------- [۱]: گزارش فصلي كالدول، شماره ۸، ۱۱۶۸/۰۰. ۸۹۱، مورخ۸ جولاي ۱۹۲۰ 📚از قاجار تا پهلوی ✍محمد قلی مجد https://eitaa.com/zandahlm1357