23.61M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🍂 نواهای ماندگار
🔸 با نوای
حاج صادق آهنگران
روز رفتن به میدان جنگ است
ای دلبران نه گاه درنگ است
@zandahlm1357
#مجله_مجازی_تازنده ایم_ رزمنده ایم
۱- پدیدار کردن چشمه آب اشاره حبیب بن جهم گوید: چون علی بن ابی طالب (علیه السلام) ما را به صفین می
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
جاری ساختن آب از چاه
«فاضل قوشجی» از مخالفین مکتب تشیع در «شرح تجرید» بخش فضائل امیرالمؤمنین (علیه السلام) مشابه حدیث فوق را با اندک تفاوت و به صورت مجمل این چنین نقل میکند:
هنگامی که حضرت علی (علیه السلام) با اصحاب متوجه صفین بودند عطش سختی بر آنان غالب شد.
حضرت به اصحاب امر نمودند تا نزدیکی دیرِ راهبی چاهی حفر کنند. آنان در حین حفاری به صخره بزرگی برخورد کردند به گونه ای که از جابه جایی آن عاجز شدند.
حضرت خود تشریف آورده آن صخره را بلند کردند و به مسافتی طولانی پرتاب نمودند. در این هنگام چاهی ظاهر شد که آب در آن نمایان گردید.
اصحاب از آن آب میل نمودند. سپس حضرت آن را به حالت اول بازگرداندند، وچون صاحب دِیر این صحنه را دید اسلام آورد. [۱]
----------
[۱]: . شرح تجرید فاضل قوشجی به نقل از شرح المواقف ایجی ۴/۳۳۰ به نقل از شرح احقاق الحق ۸/۳۲۷؛ منهاج البراعه الخوئی ۱۵/۳۶۲. مشابه حدیث فوق به نقل از مصادر مخالفین: الفتوح ابن اعثم ۲/۵۵۵؛ شرح نهج البلاغه ابن ابی الحدید ۱/۲۱؛ ینابیع الموده ۱/۴۴۹؛ وقعة صفین المنقری ۱۴۵؛ بغیة الطلب ۱۰/ ۴۴۶۶.
#هفتمین_زیارت
#فاطمه_سادات_درچه_ای
https://eitaa.com/zandahlm1357
#مجله_مجازی_تازنده ایم_ رزمنده ایم
کشتن منصور حلاج چون هر عضوی از اعضای منصور را از بدنش جدا میکردند، آه نمی گفت و تنها در برابر هر ع
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
تفسیر آیه ناشئة
فخر رازی از امام سجاد علیه السلام روایت کرده است که مراد از نٰاشِئَةَ اللَّیْلِ در آیه إِنَّ نٰاشِئَةَ اللَّیْلِ هِیَ أَشَدُّ وَطْئاً وَ أَقْوَمُ قِیلاً [۵]، ساعت بین مغرب و عشا است.
کسی نزد شریح قاضی آمد و گفت: در باره ی کسی که مرده و پدر و برادرش از وی باقی مانده چه میگویی؟ (وی این پرسش را چنین مطرح کرد رجل مات و خلف ابوه و اخوه؟ شریح گفت: ابوه و اخوه در اینجا منصوب هستند و باید بگویی اباه و اخاه، سائل گفت: سهم پدر و برادر چه میزان است و باز این پرسش را چنین گفت: کم لاباه و لاخاه)؟
شریح گفت، اینجا باید اباه و اخاه را مجرور کنی چون پس از لام جاره آمده است و بگویی کم لابیه و اخیه، سائل گفت: درست حرف زدن را به من یاد دادی، گویند این واقعه هم در ایجاد دانش نحو اثر داشته است.
های و هویی کن درین بستان که بر خواهد پرید
مرغ روح از شاخسار عمر تاهی میکنی
نظامی
خرامیدن لا جوردی سپهر
همی گرد برگشتن ماه و مهر
مپندار کز بهر بازی گریست
سراپرده ای اینچنین سرسریست
در این پرده یک رشته بیکار نیست
سر رشته بر ما پدیدار نیست
نه زین رشته سر میتوان تافتن
نه سر رشته را میتوان بافتن
#کشکول شیخ بهاء
https://eitaa.com/zandahlm1357
#مجله_مجازی_تازنده ایم_ رزمنده ایم
⭕️ اصولی کاربردی ارتباط با نوجوان 1 🔻والدین باید از شیوهها و راهکارهای مناسب در برقراری ارتباط با
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
✅اگر میخواهید دختر یا پسر نوجوانتان در مشکلاتش با شما مشورت کند یکی از نکاتی که باید رعایت کنید در دسترس بودن است. یعنی هر زمان نوجوان به شما نیاز داشت بتواند به شما مراجعه کند.
☘مادری که هنگام حرف زدن نوجوانش
حوصله ندارد یا مشغول کارهای خونه هست و دائم در حال رفت و آمد هست.
و پدری که همیشه کار داره و خونه نیست.
☘ نباید انتظار داشته باشن که نوجوانشون برای حل مشکلش اولین گزینه ش والدینش باشه.
☘اوقاتی از روز فقط گوش شنوا برای فرزندتان باشید.
#ارتباط_مؤثر_با_نوجوان
@zandahlm1357
#مجله_مجازی_تازنده ایم_ رزمنده ایم
پیشگفتار در جهان کنونی موضوع تربیت کودکان یکی از اساسی ترین مسائل اجتماعی و از ارکان مهم سعادت بشری
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
رفتار پیامبر با کودکان
اشاره
مهربانی درباره کودکان از شیوههای مخصوص پیامبرصلی الله علیه وآله بود.
تربیت
اشاره
به فرزندان خود را احترام گذارید و با آداب و روش پسندیده با آنها رفتار کنید. پیامبر اکرم صلی الله علیه وآله
اهمیت تربیت
فرزند از آغاز زاده شدن، تا آن گاه که از محیط خانواده جدا میشود و زندگی مشترکی را با دیگران آغاز میکند، دو دوره تربیتی را باید بگذراند. ۱ - دوران کودکی که از یک تا هفت سالگی را شامل میشود، و این زمانی است که کودک آمادگی چندانی برای تربیت مستقیم ندارد، چرا که او دنیای خود را نمی شناسد. ۲ - از هفت تا چهارده سالگی، که در این دوران عقل به تدریج رشد میکند و برای فعالیتهای فکری آماده میشود و میتواند بیاموزد و تعلیم ببیند. در دوران نخست، تربیت باید غیر مستقیم باشد و هیچ گاه امر و نهی تربیتی نباید با فشار روحی همراه باشد بلکه کودک از طریق اطرافیان خود با ادب و تربیت آشنا میشود و در اصل پایههای نخست اخلاقی وی پی ریزی میگردد و از محیط خود خاطرههای خوب و رفتارهای مناسب
را در ذهن خود ثبت و ضبط میکند. در دوران دوم نیز، نباید کودک را آزاد گذاشت و خلافهای او را نادیده گرفت، بلکه باید از بی ادبیهای وی جلوگیری کرد، نظم وانضباط رابه وی آموخت و از بازیگوشی و بیهوده گذرانی اوقات او جلوگیری و او را به کارهای عبادی و نیکو تشویق کرد. [۱]. متأسفانه بیشتر مردم نمی دانند که تربیت فرزندان خود را از چه زمانی باید شروع کنند. برخی از پدر و مادرها بر این باورند که تربیت پس از تمام شدن شش سالگی و برخی میگویند آغاز تربیت از سه سالگی است. اما این اندیشهها اشتباه است؛ زیرا هنگامی که سه سالگی کودک تمام شد ۷۵ درصد صفات خوب و بد در کودک شکل گرفته است. عده ای از روان شناسان بر این باورند که تربیت کودک از همان روز اول تولّد است. اما برخی دیگر تا اندازه ای احتیاط میکنند و شروع تربیت کودک را از روز اولِ ماه دوم زاده شدنِ کودک میدانند، اما در تحقیقات عملی دقیق در دانشگاه «شیکاگو» به این نتیجه رسیدند که: هر کودک سالم تقریباً سطح هوش خود را۵۰ درصد در چهارسالگی، ۳۰ درصد در هشت سالگی، و ۲۰درصد در هفده سالگی به دست میآورد. پس هر کودک چهار ساله ۵۰درصد قدرت هوشی دارد و تغییرات بین ۲ تا ۳ سالگی به مراتب بیشتر و مهمتر از تغییرات بین ۸تا۹ سالگی میباشد. [۲].
#رفتا_پیامبر_با کودکان_ونوجوانان
#محمد_علی_چنارانی
https://eitaa.com/zandahlm1357