نیت
صاحبدلان مردم را به اخلاص و نیت صحیح میخوانند و میگویند: عمل بدون نیت درست، ارزشی ندارد؛ چنانکه پیامبر خدا صلی الله علیه و آله فرموده است: عمل در گرو نیت است و نیت مؤمن از عمل وی برتر است. حال این بینوا میپندارد که همینکه موقع عبادت یا نشرگفت «قربة الی اللّٰه» کافی است، حال اینکه این الفاظ از حرکت زبان و حدیث نفس و اندیشه و انتقال خاطری به خاطر دیگر ناشی میشود و نیت به اینها مرتبط نیست.
پس نیت در واقع همان برانگیخته شدن نفس و میل آن به کاری است که غرض وی انجام آن کار است؛ چه سریعاً و چه در آینده انجام گیرد. این میل باطنی اگر ایجاد نشود به مجرد اراده خیال ایجاد نمی گردد، چرا که نیت بی توجه چون انسان گرسنه ای است که میل
به غذا دارد و بدون اینکه غذایی تهیه دیده باشد، امیدوار است با نیت غذا، سیر شود، و یا مانند کسی است که از حقیقت عشق بی خبر است و خود را قلباً عاشق کسی معرفی میکند و کاری برای رسیدن به او انجام نمی دهد. پس نیت قلبی زمانی محقق میشود که اسباب دسترسی فراهم شود، مثلاً کسی که تصمیم بقاء نسل خود دارد، با نیت قربت در ازدواج کاری درست نمی شود، بلکه باید ازدواج کند.
با توجه به این امور معنای فرمایش پیامبر که فرمود نیت مؤمن برتر از عمل اوست، فهمیده میشود. چرا که نیت صحیح، نیتی است که همراه با عمل باشد. عاقل کافی است که به او اشاره ای شود.
.......:
#کشکول شیخ بهاء
https://eitaa.com/zandahlm1357
#مجله_مجازی_تازنده ایم_ رزمنده ایم
۱۸- باز هم سیمای نماز تفسیر نماز » باز هم سیمای نماز هر چه برای نماز گفته و نوشته شود حق آن ادا ن
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
۱۹- نماز و قرآن
تفسیر نماز » نماز و قرآن
در مواردی قرآن و نماز در کنار هم آمده اند، مانند:
«یَتلُونَ کِتابَ اللَّهِ وَ اَقامُوا الصَّلوةَ» [۱]
قرآن تلاوت میکنند و نماز به پای میدارند.
و یا در جای دیگر میفرماید: «یُمَسِّکوُنَ بِالْکِتابِ وَ اَقامُوا الصّلوة» [۲] به قرآن تمسّک میجویند و نماز به پای میدارند.
گاهی برای نماز و قرآن، یک صفت آورده شده، چنانکه کلمه ذِکر هم به قرآن گفته شده است: «اِنَّا نَحْنُ نَزَّلْنا الذِّکر» [۳] ما ذکر را نازل کردیم. و هم فلسفه نماز شمرده شده است: «اَقِمِ الصَّلوةَ لِذِکْری» [۴] نماز را بخاطر یاد من به پای دار.
جالب آنکه گاهی بجای کلمه نماز کلمه قرآن آمده است، مانند آیه «اِنَّ قُرآنَ الْفَجْرِ کانَ مَشْهُوداً» [۵] که گفته اند مراد از قرآن الفجر، نماز صبح است.
بگذریم که خواندن قرآن بصورتِ حمد و سوره، یکی از واجباتِ نماز است و بحث نماز در اکثر سورههای قرآن، هم در بزرگ ترین
سوره (بقره) و هم در کوچک ترین سورهها (کوثر) آمده است.
----------
[۱]: ۶۱) سوره فاطر، آیه ۲۹.
[۲]: ۶۲) سوره اعراف، آیه ۱۷۰.
[۳]: ۶۳) سوره حجر، آیه ۹.
[۴]: ۶۴) سوره طه، آیه ۱۴.
[۵]: ۶۵) سوره اسراء، آیه ۷۸.
#تفسیر_نماز
✍محسن قرائتی
https://eitaa.com/zandahlm1357
#مجله_مجازی_تازنده ایم_ رزمنده ایم
🌺🍃برنامه رادیویی تا آسمان 🔷 #علل_سستی_وترک_نماز ❌ تنبلی.قسمت ۱۳
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
تا آسمان 191 ؛ تنبلی و سستی 14.mp3
1.9M
🌺🍃برنامه رادیویی تا آسمان
🔷#علل_سستی_وترک_نماز
❌ تنبلی.قسمت ۱۴
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
اگر ناخواسته پیشانی دوبار پشت سر هم به مُهر بخورد، نمازمان چگونه است؟
#احکام_نماز
28.14M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
📝تاریخچه نماز (1)
مقدمه
#تاریخچه_نماز
@zandahlm1357
#مجله_مجازی_تازنده ایم_ رزمنده ایم
✍️ پاسخ به شبهات دانش آموزی 6️⃣7️⃣ فرزندان بعضی از مسؤلین در کشورهای اروپایی که اکثرا ما با آنها م
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
✍️ پاسخ به شبهات دانش آموزی
7️⃣7️⃣ این بیت که می گوید «با دوستان مروت با دشمنان مدارا» با اسلام منطبق است؟
🔶 اول: در روایات اهل بیت عصمت علیهمالسلام، بسیار بر "مدارا کردن با مردم" که از شاخصههای اخلاق اسلامی میباشد، تأکید شده است و حتی مدارا با دشمنان نیز وجود دارد خداوند متعال خطاب به حضرت موسی علیهالسلام میفرماید:
🔻«اذْهَبَا إِلَى فِرْعَوْنَ إِنَّهُ طَغَى فَقُولَا لَهُ قَوْلًا لَيِّنًا لَعَلَّهُ يَتَذَكَّرُ أَوْ يَخْشَى؛ به سوى فرعون برويد كه او به سركشى برخاسته است و با او سخنى نرم گوييد، شايد كه پند پذيرد يا بترسد».
🔷 دوم: براساس آموزههای اسلامی شدت عمل و خشونت در موردی که میتوان مشکل را با متانت و نرمی و ملایمت حل نمود نادرست است.
🔶 سوم: حضرت حافظ علیهالرحمه از متن دین برای سرودن این بیت استفاده کرده است و این بیت با متون دینی ما سازگار و با اسلام منطبق است اما اگر در برخی مواقع مدارا کارآیی نداشت به ناچار باید از شدت عمل استفاده نمود.
🔻حضرت علی علیهالسلام در سفارش خود به یکی از کارگزاران خود، در مورد نحوه برخورد و تعامل با مردم میفرماید:
🔻«وَ ارْفُقْ مَا کانَ الرِّفْقُ ارْفَقْ...
🖇 لینک ادامه مطلب:
http://alirezaazarpeykan.blogfa.com/post/15
📎 #دانش_آموزی
📎 #نوجوان
📎 #پاسخ_به_شبهات
📎 #دشمن
📎 #مدارا
💎 متن کامل شبهه
7️⃣7️⃣ این بیت که می گوید «با دوستان مروت با دشمنان مدارا» با اسلام منطبق است؟
🔶 اول: در روایات اهل بیت عصمت علیهمالسلام، بسیار بر "مدارا کردن با مردم" که از شاخصههای اخلاق اسلامی میباشد، تأکید شده است و حتی مدارا با دشمنان نیز وجود دارد خداوند متعال خطاب به حضرت موسی علیهالسلام میفرماید:
🔻«اذْهَبَا إِلَى فِرْعَوْنَ إِنَّهُ طَغَى فَقُولَا لَهُ قَوْلًا لَيِّنًا لَعَلَّهُ يَتَذَكَّرُ أَوْ يَخْشَى؛ به سوى فرعون برويد كه او به سركشى برخاسته است و با او سخنى نرم گوييد، شايد كه پند پذيرد يا بترسد».
🔷 دوم: براساس آموزههای اسلامی شدت عمل و خشونت در موردی که میتوان مشکل را با متانت و نرمی و ملایمت حل نمود نادرست است.
🔶 سوم: حضرت حافظ علیهالرحمه از متن دین برای سرودن این بیت استفاده کرده است و این بیت با متون دینی ما سازگار و با اسلام منطبق است اما اگر در برخی مواقع مدارا کارآیی نداشت به ناچار باید از شدت عمل استفاده نمود.
🔻حضرت علی علیهالسلام در سفارش خود به یکی از کارگزاران خود، در مورد نحوه برخورد و تعامل با مردم میفرماید:
🔻«وَ ارْفُقْ مَا کانَ الرِّفْقُ ارْفَقْ، وَ اعْتِزَمْ بِالشِّدَّةِ حِینَ لَا تُغْنِی عَنْک الَّا الشِّدَّةُ؛
در آنجا که مدارا کردن بهتر است، مدارا کن؛ اما آنجایی که جز با شدت عمل کار از پیش نمیرود، شدت عمل را به کار بند».
🔻 در جای دیگر مرز مدارا را عدم تضییع حق دیگران میدانند و میفرمایند: «رَأسُ العَقلِ بَعدَ الایمانِ بِاللّه، مُداراةُ النّاسِ فِی غَیرِ تَرک حَقّ؛عاقلانهترین کارها بعد از ایمان به خداوند مدارا نمودن با مردم است به طوری که حقّی ضایع نشود».
🔷 چهارم: پیامبر اسلام(ص) در مسئولیتهای اجتماعی، در برابر کسانی که با جرم و جنایت، اقدام به هنجارشکنی کرده، و با اساس دین و دستآوردهای آن به مقابله و ستیز برمیخاستند، خوشخلقی و مدارا را کنار گذاشته، و به شدت برخورد میکرد، و این خط قرمز رسول خدا(ص) بود.
🔶 پنجم: بنابراین مدارا مرحله اول و مهم و تاثیرگذار برای برخورد با دیگران است اما وقتی مدارا جواب نداد و فرد پند نگرفت یا اینکه دشمن قصد انجام جنایت و گسترش فساد و تضعیف نظام اسلامی را داشت، دیگر مدارا جایز نیست.
🔷 ششم: خود حضرت حافظ در جای دیگر می فرماید :
دوش آن صنم چه خوش گفت در مجلس مغانم *** با کافران چه کارت گر بت نمیپرستی
🖇 لینک مطلب 👇👇:
http://alirezaazarpeykan.blogfa.com/post/15
📎 #دانش_آموزی
📎 #نوجوان
📎 #پاسخ_به_شبهات
📎 #دشمن
✍️ پاسخ به شبهات دانش آموزی
8️⃣7️⃣ من عاشق بی تی اس هستم؟!
✅بیتیاِس به انگلیسی: BTS، گروه پسرانه هفت نفره اهل کره جنوبی است. تشکیل این گروه از سال ۲۰۱۰ آغاز شد
🔥متن ترانههای آن در ظاهر اغلب دغدغههای شخصی و اجتماعی، سلامت روان، مشکلات دوران مدرسه، فقدان، عشق به خود و فردگرایی را شامل میشود.
📌از تاثیر گروه بی تی اس بر نوجوانان نباید غافل ماند. بسیاری از آن ها روزانه به آهنگ های این گروه گوش داده و والدین نگران تاثیر منفی آن بر نوجوان خود هستند.
🔻طرفداران اصطلاحاً تیفوسی و متعصّب این گروهها، بهویژه گروه «بی تی اس»، که خود را " آرمی" ( ارتش طرفداران) میدانند، در ایران و بین نسل دهه هشتادی بسیار گسترده هم هستند.
🔻این نوع موسیقی را با تعداد زیاد اعضای گروه، ریتمهای تند موسیقی الکترونیک، ملغمهای از رپ کرهای-انگلیسی، تصاویر پر زرق و برق و اصطلاحاً شیک و لاکچری با رنگهای شارپ و «انرژی» فراوان و حتی بعضاً مبالغهامیزِ آن میشناسند، با متن ترانههایی ظاهراً سَبُک و نهچندان پیچیده که باب دل طیف نوجوان یا تینایجر است.
🔻کلا گروه موسیقی کیپاپ و بخصوص بیتیاس باید همواره با جذابیتهای جنسیِ خود ظاهر شوند
🖇 لینک ادامه مطلب:
http://alirezaazarpeykan.blogfa.com/post/16
📎 #دانش_آموزی
📎 #نوجوان
📎 #پاسخ_به_شبهات
📎 #بی_تی_اس
📎 #هویت
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
❌ شبهه
پیروی از پیامبر اعراب یا پیامبر ایرانیان !!!
عده ای همواره این شبهه را تکرار می کنند که ما چرا باید از پیامبر و دین اعراب تبعیت کنیم , ما ایرانیان باید از پیامبر خودمان یعنی زرتشت پیروی کنیم !!!!
14.72M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
از خانم ها می پرسه "چرا حجاب دارید؟"
جواب هاشون جالبه👌
#چراحجاب
#حجاب_فرهنگ_دانایی
https://eitaa.com/zandahlm1357
✾ــــــــــــــــــــــــــــــــــ
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 آیا حجاب ساخته جمهوری اسلامی است؟🤔
دکتر فهیمه فرهمند پور: وقتی نگاه و آرمان نوجوان ایرانی مهاجرت به جهان غرب باشد، خودش را برای آن آرمان آماده می کند، آرمانی که به دور از #حجاب ، پوشش و حیا وحریم است.
#مجله_مجازی_تازنده ایم_ رزمنده ایم
فصل چهارم: راه كارهاى گسترش حجاب اشاره فريضه امر به معروف و نهى از منكر، فقط بر عهده عده اى خاص ني
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
گفتار اول: وظايف روحانيان و زائران براى مقابله با بى توجهى به حجاب
اشاره
پديده نازيباى بدحجابى كه چند سالى است ميان كاروان هاى زيارتى، به ويژه در حرمين شريفين ديده مى شود و چهره معنوى زيارت را تهديد
مى كند، اتفاقى نيست كه بتوان از كنار آن به سادگى گذشت؛ بلكه بايد براى ريشه كن كردن آن كارى اساسى و برنامه ريزى دقيق انجام داد. ازاين رو براى روحانيان كاروانها و زائرانى كه از بدحجابى ديگر زائران رنج مى برند، و به حل اين مشكل علاقه مند هستند، راه كارهايى پيشنهاد مى شود.
پيش از طرح اين راه كارها، لازم است يادآور شويم كه ممكن است گفته شود مبارزه با بدحجابى و روبه رو شدن با كسانى كه به آن اهميت نمى دهند، صبر و حوصله بسيارى مى خواهد و دردسر و مشكلات فراوانى خواهد داشت. افزون بر اين، تذكر دادن به اين افراد اغلب، بى فايده است و آنها حرف كسى را نمى پذيرند. در پاسخ بايد گفت اگر از راه درست وارد شويم، هيچ مشكلى به وجود نمى آيد و زودتر به مقصد مى رسيم. همچنين اگر بخواهيم جامعه اى سالم داشته باشيم و به وظيفه شرعى خود در قبال ناهنجارىها عمل كنيم، بايد دردسرها و مشكلات را تحمل كنيم. هيچ كس دوست ندارد در كار ديگران دخالت كند و آنها را از خود برنجاند يا مورد اهانت يا حمله افراد واقع شود. ولى وقتى امر به معروف و نهى از منكر از واجبات مسلم اسلام و از نخستين وظايف هر مسلمان
است، عذرى براى بى توجهى ما باقى نمى ماند. نكته ديگر آن است كه بسيارى از اوقات ما دچار توهم مشكل مى شويم نه خود مشكل؛ يعنى فكر مى كنيم اگر به كسى براى رعايت كردن حجاب تذكر دهيم، براى خود مشكل درست كرده ايم. درحالى كه ترس ما بى مورد است. اغلب افراد، به ويژه زائران عزيز، افرادى منطقى هستند و از تذكر
مؤدبانه و منصفانه ما ناراحت نمى شوند و برخورد ناپسندى نخواهند داشت. بى شك، اگر همه زائران به افراد بدحجاب، تذكرى منصفانه، منطقى و مؤدبانه بدهند، مؤثر خواهد بود.
#راهکار_تقویت_فرهنگ_حجاب
https://eitaa.com/zandahlm1357
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
بیانات صریح امام خمینی رضوان الله تعالی علیه درباره آزادی و حجاب
شما فساد اخلاق را آزادی می دانید......
#آزادی
#آگاهی
#مجله_مجازی_تازنده ایم_ رزمنده ایم
اقتدا به امام رضا عليه السلام) در يكى از سفرها يكى از زائران، مرحوم آية اللّه مقدّس اردبيلى را نمى
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
چرا اين حيوان را مى كشيد؟
از قول حاج شيخ عبدالحسين لاهيجى آورده شده:
يك شب تابستان آية اللّه على اكبر الهيان با عدّه اى از ارادتمندان در منزل ما بودند. آن شب در اطاق، كك زياد بود به حدّى كه همه ما را ناراحت مى كرد.
يكى از دوستان ككى را با دست كشت.
مرحوم الهيان متغيّر شد و فرمود:
چرا اين حيوان را مى كشيد؟ بگوييد برود!
لحظاتى نگذشت كه تمام ككها از اطاق خارج شدند و مدّتها در آن اطاق كك مشاهده نگرديد. (۵۸)
ناله اى از يك جنازه
مرحوم محدّث قمى صاحب تاءليفات نافعه مانند: سفينة البحار كه در ورع و تقوى و صدق ايشان بين قاطبه اهل علم ايرادى نبوده است، افراد موثّقى از خود او بدون واسطه نقل كردند كه او مى گفت:
روزى در وادى السّلام نجف براى زيارت اهل قبور و ارواح مؤ منين رفته بودم.
در اين ميان از ناحيه دور ناگهان صداى شترى كه مى خواهند او را داغ كنند بلند شد و صيحه مى كشيد و ناله مى كرد. بطورى كه گويى تمام زمين وادى السّلام از صداى نعره او متزلزل و مرتعش بود.
من با سرعت براى استخلاص آن شتر به آن سمت رفتم.
چون نزديك شدم ديدم شتر نيست بلكه جنازه اى را براى دفن آورده اند و اين نعره از اين جنازه بلند است و آن افرادى كه متصدّى دفن او بودند ابداً اطّلاعى نداشته و با كمال خونسردى و آرامش مشغول كار خود بودند.
مسلّماً اين جنازه متعلّق به مرد ظالمى بوده كه در اوّلين وهله از ارتحال به چنين عقوبتى دچار
شده است. يعنى قبل از دفن و عذاب قبر از ديدن صور برزخيّه وحشتناك گرديده و فرياد برآورده است. (۵۹)
📚##داستانهایی_از_علماء
✍محمدتقی صرفی پور
https://eitaa.com/zandahlm1357
♦️آیتالله میلانی (رضواناللهتعالیٰعلیه):
«هر روز بنشینید یک مقدار با امام زمان درد و دل کنید. خوب نیست شیعه روزش شب شود و شَبش روز شود و اصلاً به یاد او نباشد. بنشینید چند دقیقه ولو آدم حال هم نداشته باشد، مثلاً از مفاتیح دعایی بخواند، با همین زبانِ خودمان سلام و علیکی با آقا کند. با حضرت درد و دلی کند.
در زمان حضرت امام هادی(ع) شخصی از یکی از شهرهای دور نامهای نوشت که آقا من دور از شما هستم، گاهی حاجاتی دارم، مشکلاتی دارم؛ به هر حال چه کنم؟
حضرت در جواب ایشان نوشتند: "إِنْ کَانَتْ لَکَ حَاجَةٌ فَحَرِّکْ شَفَتَیْک" لبت را حرکت بده، حرف بزن، بگو. ما از شما دور نیستیم.»
#مهدویت
#منش
#مجله_مجازی_تازنده ایم_ رزمنده ایم
خبر سوید بن غفله و نیز شیخ در ینابیع الموده و محمّد بن طلحه شافعی در مطالب السئول و خطیب خوارزمی در
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
حلوا نخوردن علی علیه السّلام
موفق بن احمد خوارزمی و ابن مغازلی فقیه شافعی در مناقب خود نقل مینمایند که روزی در دوره خلافت ظاهری برای علی علیه السّلام حلوای شیرینی آوردند با انگشت مبارک قدری از آن حلوا برداشت و بو نمود فرمود چه رنگ زیبا و چه بوی خوبی دارد ولی علی از طعم او خبر ندارد (کنایه از آنکه تا بحال حلوا نخورده ام) عرض کردند یا علی مگر حلوا بر شما حرام است فرمودند حلال خدا حرام نمی شود ولی چگونه راضی شوم که شکم خود را سیر نمایم در حالتی که اطراف مملکت شکمهای گرسنه باشند.
أتیت بطنانا و حول الحجاز بطون غرثی و اکباد حرّاء و کیف ارضی بانّ اسمی امیر المؤمنین و لا اشارکهم فی خشونة العسر و شدائد الضرّ و
البلوی [۱] .
و نیز خوارزمی از عدیّ بن ثابت نقل میکند که روزی جهت آن حضرت فالوده آوردند جلو نفس را گرفت و میل نفرمود.
اینها نمونه ای از طرز خوراک آن حضرت بود گاهی سرکه و گاهی نمک و گاهی قدری سبزی و گاهی شیر با نان جو خشکیده میل مینمود و هیچ گاه دو نوع خورشت در یک سفره نمی گذارد!.
در شب نوزدهم ماه مبارک رمضان سال چهلم هجری که بدست عبد الرّحمن بن ملجم مرادی ضربت شهادت خورد افطار را میهمان دخترشام کلثوم بود در سر سفره برای آن حضرت نان و شیر و نمک گذارده بودند با کمال علاقه ای که بدخترشام کلثوم داشت متغیر شد فرمود ندیده بودم دختری بپدرش جفا کند مانند تو.ام کلثوم عرض کرد بابا چه جفائی کرده ام؟ فرمود کدام وقت دیده ای که بابای تو در یک سفره دو نوع خورشت بگذارد امر فرمود شیر را که لذیذتر بود برداشتند چند لقمه نان با نمک میل نمود آنگاه فرمود فی حلال الدنیا حساب و فی حرامها عذاب و عقاب [۲] .
----------
[۱]: ۱) من با شکم سیر بخوابم و حال آنکه در اطراف حجاز شکمهای گرسنه و جگرهای گداخته باشد چگونه من راضی باشم که اسم من امیر المؤمنین باشد ولی در بلایا و شدائد و سختیها شریک مؤمنین نباشم.
[۲]: ۲) در حلال دنیا حساب و در حرام آن عذاب و عقاب میباشد.
#شبهای پیشاور....
https://eitaa.com/zandahlm1357
@shervamusiqiirani-1 - دل مجنون - استاد شجریان.mp3
5.15M
✨🍃🍂🌺🍃🍂🌺🍃🍂🌺
🍃🍂🌺🍃🍂🌺
🍂🌺🍂
🌺
ای پیک پی خجسته که داری نشان دوست
با ما مگو به جز سخن دل نشان دوست
حال از دهان دوست شنیدن چه خوش بود
یا از دهان آن که شنید از دهان دوست
ای یار آشنا علم کاروان کجاست
تا سر نهیم بر قدم ساربان دوست
گر زر فدای دوست کنند اهل روزگار
ما سر فدای پای رسالت رسان دوست
دردا و حسرتا که عنانم ز دست رفت
دستم نمیرسد که بگیرم عنان دوست
رنجور عشق دوست چنانم که هر که دید
رحمت کند مگر دل نامهربان دوست
گر دوست بنده را بکشد یا بپرورد
تسلیم از آن بنده و فرمان از آن دوست
گر آستین دوست بیفتد به دست من
چندان که زندهام سر من و آستان دوست
بی حسرت از جهان نرود هیچ کس به در
الا شهید عشق به تیر از کمان دوست
بعد از تو هیچ در دل سعدی گذر نکرد
وان کیست در جهان که بگیرد مکان دوست
#سعدی
🌺
🍂🌺🍂
🍃🍂🌺🍃🍂🌺
✨🍃🍂🌺🍃🍂🌺🍃🍂🌺
🆔@zandahlm1357