eitaa logo
#مجله_مجازی_تازنده ایم_ رزمنده ایم
1.4هزار دنبال‌کننده
49.2هزار عکس
35.9هزار ویدیو
1.7هزار فایل
#نذر_ظهور ارتباط با ما @Zh4653 @zandahlm1357 سلام خدمت بزرگواران این کانال پیروفرمایشات امام خامنه ای باب فعالیت درفضای مجازی ایجاد شده ازهمراهی شما سپاسگزاریم درصورت رضایت ؛کانال را به دیگران معرفی بفرمایید🍃🍃🍃🍃https://eitaa.com/zandahlm1357
مشاهده در ایتا
دانلود
🌴 🌹 و قال عليه‌السلام ينَامُ‌ الرَّجُلُ‌ عَلَى الثُّكْلِ‌، وَ لَا يَنَامُ‌ عَلَى الْحَرَبِ‌. امام عليه السلام فرمود: انسان داغدار، خواب و آسايش دارد؛ اما كسى كه مالش را ربوده‌اند خواب ندارد. ١ سيّد رضى رحمه الله در تفسير اين كلام شريف مى‌گويد: مفهومش آن است كه انسان ممكن است بر قتل فرزندان خود صبر كند؛ اما در ربودن اموالش صبر نخواهد داشت. (قَالَ‌ الرَّضِيُ‌: وَ مَعْنى‌ ذلِكَ‌ أَنَّهُ‌ يُصْبَرُ عَلى‌ قَتْلِ‌ الْأوْلادِ، وَ لا يُصْبَرُ عَلى‌ سَلَبِ‌ الْأَمْوالِ‌) .
شرح و تفسير داغ فرزند و داغ غارت اموال امام عليه السلام در اين گفتار حكيمانه به نكته‌اى اشاره مى‌كند كه دربارۀ غالب مردم صادق است، مى‌فرمايد:«انسان داغدار و مصيبت‌زده خواب و آسايش دارد؛ اما كسى كه مالش را به زور گرفته‌اند خواب ندارد»؛ (يَنَامُ‌ الرَّجُلُ‌ عَلَى الثُّكْلِ‌، وَ لَا يَنَامُ‌ عَلَى الْحَرَبِ‌) . «ثُكل» (بر وزن قُفل) به معناى مصيبت و ناراحتى، به سبب از دست دادن عزيزان است. «حَرَب» (بر وزن طَرَف) به معناى غارت اموال است. سيّد رضى رحمه الله در تفسير اين كلام شريف مى‌گويد:«مفهومش آن است كه انسان ممكن است بر قتل فرزندان خود صبر كند؛ اما در ربودن اموالش صبر نخواهد داشت»؛ (وَ مَعْنى‌ ذلِكَ‌ أَنَّهُ‌ يُصْبَرُ عَلى‌ قَتْلِ‌ الْأوْلادِ، وَ لا يُصْبَرُ عَلى‌ سَلَبِ‌ الْأَمْوالِ‌) . براى اين سخن كه به نظر مى‌رسد به صورت ضرب‌المثلى عمومى درآمده، دو تفسير گفته شده است: نخست اين كه انسان وقتى گرفتار مصيبتى مى‌شود، مثلاً عزيزى را از دست مى‌دهد، يقين دارد كه باز نمى‌گردد و به همين دليل به تدريج آرامش خود را باز مى‌يابد. در حالى كه وقتى مالش را به ناحق ببرند هر زمان در فكر است كه از طريقى بتواند آن را بازگرداند. به همين دليل خواب و آرامش ندارد. در تفسير ديگرى گفته شده كه اين گفتار حكيمانه كنايه‌اى است از بسيارى از توده‌هاى مردم كه دلبستگى آن‌ها به مال و ثروتشان حتى بيش از دلبستگى به فرزندان و عزيزانشان است و گاه حتى تا پاى جان براى نگهدارى اموالشان مى‌ايستند و اين ضرب المثل فارسى كه مى‌گويند:«مال است نه جان تا بتوان آسان داد»، شاهد بر آن است. گاه گفته شده است كه از دست دادن عزيزان نه‌تنها سبب ذلت انسان نمى‌شود بلكه دوستان و علاقه‌مندان، چنين شخصى را عزيز مى‌دارند و احترام مى‌كنند تا مصيبت خود را فراموش كند؛ ولى غارت اموال و ربودن آن به وسيلۀ زورمندان غاصب نوعى ذلت براى انسان است، ازاين‌رو انسان نمى‌تواند آن را تحمل كند. در اين‌جا مناسب است به داستانى در زمينۀ قتل «معلى بن خنيس» به دست حاكم مدينه «داود بن على» و گفت‌وگويى كه ميان او و امام صادق عليه السلام رد و بدل شد اشاره كنيم. علامۀ مجلسى رحمه الله در جلد ٤٧ بحار الانوار در شرح حالات آن حضرت از كتاب مناقب ابن شهرآشوب روايتى نقل مى‌كند كه هفت نفر از روات آن را ذكر كرده‌اند:«داود بن على»(فرماندار مدينه) هنگامى كه «معلى بن خنيس» را (كه از ياران امام صادق عليه السلام بود) به قتل رساند و اموالش را گرفت، امام صادق عليه السلام به او فرمود: دوست مرا كشتى و اموالش را گرفتى، آيا نمى‌دانى كه انسان ممكن است بر مصيبت صبر كند؛ ولى در برابر غارت صبر نمى‌كند؟ به خدا سوگند تو را نفرين خواهم كرد. داود به صورت استهزاء گفت: مرا به نفرينت تهديد مى‌كنى‌؟ امام عليه السلام (چيزى نگفت و) به خانۀ خود بازگشت و آن شب پيوسته مشغول عبادت و قيام و قعود بود. داود پنج نفر از مأموران خود را فرستاد و گفت: او را نزد من آوريد. اگر خوددارى كرد سر او را براى من بياوريد. آن‌ها نزد امام عليه السلام آمدند در حالى كه امام عليه السلام مشغول به نماز بود. گفتند: داود شما را فرا خوانده است. فرمود: اگر نيايم چه مى‌شود؟ گفتند: دستور خاصى به ما داده است. امام عليه السلام فرمود: بازگرديد كه براى دنيا و آخرت شما بهتر است. آن‌ها خوددارى كردند و گفتند: حتماً بايد بيايى. امام عليه السلام دست‌ها را به سوى آسمان بلند كرد و سپس بر شانه‌هاى خود گذاشت و آن‌ها را گشود و دعا كرد و با انگشت اشارۀ خود اشاره نمود. آن‌ها مى‌گويند: شنيديم كه مى‌فرمود: همين ساعت، همين ساعت. ناگهان فريادى بلند شد. امام عليه السلام به آن‌ها فرمود: رئيس شما مرد. آن‌ها برگشتند. جريان را از امام عليه السلام سؤال كردند، فرمود: او فرستاده بود گردن مرا بزنند من به اسم اعظم پروردگار او را نفرين كردم. خداوند فرشته‌اى را فرستاد كه با سلاح، ضربه‌اى به او زد و او را كشت.
افضلیت علی علیه السلام.pdf
876.7K
📗افضلیت امیرالمومنین علیه السلام 📝مولف: عبدالفتاح عبدالمقصود ┄┅┅┅┅❀┅┅┅┅┄ 💯@zandahlm1357
صفحه گلدان من🌳🌳🌳🌳 با ما همراه باشید👇👇👇 @zandahlm1357
آنتوریوم گیاهی با برگهای قلبی شکل 💐🌺گل های براق و جذابی میده که برای دسته گل عروس هم استفاده میشه. 🐲❌میگن آنتوریوم شیطان رو دور می‌کنه و خوش شانسی میاره . ⬅️😍🥰حالا چیکارش کنیم تا وقتی میخریمش تو خونه هم گل بده و برگهاش نسوزه.🍂 1⃣اول از همه اینکه این گیاه سمیه و باید حواستون باشه خورده نشه. 2⃣دوم نور مستقیم آفتاب نخوره چون برگاشو میسوزونه،بهترین مکان براش نور غیر مستقیم از پشت پنجره رو به قبلس🌤🌤 3⃣سوم به محیطی گرم و مرطوب نیاز داره بهترین رشد رو در دمای بیست درجه داره 🌡🌡 4⃣چهارم آبیاریشو باید دقت کنید اگه خشکی بکشه نوک برگهاش میسوزه ،اگه زیاد آبش بدید برگهاش زرد میشه ،بهار و تابستون نباید بزارید نم خاکش بره و تشنگی نباید بکشه ،زمستون هر وقت خاکش خشک شد آبش بدید.💧💧 5⃣خاک مناسب براش خیلی مهمه ،خاک برگ و خاکی سبک میخواد تا بتونه گل بده .🟫 6⃣هر ماه با کود ۱۲.۱۲.۳۶ و هر دو ماه با کود آهن کوددهی انجام شده تا مرتب گل بده .🧪 ┄┅┅┅┅❀┅┅┅┅┄ 💯@zandahlm1357
نگهداری پاندانوس نور: پاندانوس نیاز به نور فراوان برای رشد احتیاج دارد ولی توجه داشته باشید که در برابر نور مستقیم خورشید قرار نگیرد. برگهای گل پاندانوس در اثر نور کم حالت ابلق خود را از دست می دهد و سبز یک دست می‌شوند و در برابر نور زیاد نیز برگها رنگ پریده و چروک‌دار خواهند شد ┄┅┅┅┅❀┅┅┅┅┄ 💯@zandahlm1357
تکثیر گیاه سینگونیوم گیاه سینگونیوم به‌راحتی و با روش قلمه زدن ساقه‌ها تکثیر می‌شود. می‌توانید از اول بهار تا آخر تابستان برای تکثیر این گیاه اقدام کنید. اگر بعضی از ساقه‌های گیاه ریشه‌های هوایی دارند، این ساقه‌ها را برای قلمه زدن انتخاب کنید و قسمتی از ساقه را که به ریشه‌ی هوایی متصل است جدا کنید. قلمه زدن ساقه‌ای که ریشه‌ی هوایی به آن متصل است، شانس شما را برای انجام یک تکثیر موفق افزایش می‌دهد. برای تکثیر گیاه سینگونیوم، کافی است قلمه‌ را درون یک لیوان آب قرار دهید. بعد از چند هفته، رشد ریشه‌های جدید را مشاهده خواهید کرد. بعد از شروع رشد ریشه‌ها، حداقل یک ماه صبر کنید تا ریشه‌ها به اندازه‌ی کافی رشد کنند. در این مدت باید به طور منظم لیوان را با آب پر کنید. بعد از یک ماه می‌توانید برای کاشتن قلمه در گلدان اقدام کنید. ┄┅┅┅┅❀┅┅┅┅┄ 💯@zandahlm1357
باور به بی ارزشی دنیا وَ لَوْ لا أَنْ یَکُونَ النَّاسُ أُمَّةً واحِدَةً لَجَعَلْنا لِمَنْ یَکْفُرُ بِالرَّحْمنِ لِبُیُوتِهِمْ سُقُفاً مِنْ فِضَّةٍ وَ مَعارِجَ عَلَیْها یَظْهَرُونَ. وَ لِبُیُوتِهِمْ أَبْواباً وَ سُرُراً عَلَیْها یَتَّکِؤُنَ. وَ زُخْرُفاً وَ إِنْ کُلُّ ذلِکَ لَمَّا مَتاعُ الْحَیاةِ الدُّنْیا وَ الْآخِرَةُ عِنْدَ رَبِّکَ لِلْمُتَّقِینَ [۱] و اگر نبود که مردم یکسره و یک دست (کافر) می‌شدند، برای خانه‌های کسانی که به خدای رحمن کفر می‌ورزند، سقف‌هایی از نقره قرار می‌دادیم و نیز نردبان‌هایی که بر آنها بالا روند. و برای خانه هایشان درب‌های متعدّد و تخت‌هایی که بر آنها تکیه زنند (قرار می‌دادیم). و هر گونه زینتی (برای آنان فراهم می‌کردیم) ولی اینها همه جز وسیله کامیابی زندگی دنیا نیست، در حالی که آخرت نزد پروردگارت مخصوص اهل تقواست. نکته ها: زرق و برق دنیا به قدری بی ارزش است که خداوند در این آیه می‌فرماید: ما حاضریم دنیا را در حد وفور به کفّار بدهیم ولی چون عقل مردم در چشم آنهاست، اگر به کفّار بدهیم همه به سوی کفر گرایش پیدا می‌کنند. ---------- [۱]: (زخرف، ۳۳ - ۳۵) نه فقط همسان بودن همه ی انسان‌ها در مسائل اقتصادی و معیشتی مورد اراده ی خداوند نیست، بلکه در مسائل اعتقادی هم نباید امور به سمتی برود که حقّ انتخاب از افراد گرفته و گمان کنیم اگر همه ی مردم جهان یک فکر و یک عقیده شوند، به مطلوب رسیده ایم. پیام ها: ۱- در دادن و پس گرفتن نعمت‌ها باید ظرفیّت جامعه مراعات بشود. «لَوْلا... لَجَعَلْنا... » ۲- امّت واحده ای ارزش دارد که بر اساس ایمان باشد نه کفر. «لَوْ لا أَنْ یَکُونَ النَّاسُ أُمَّةً واحِدَةً» ۳- ثروت، نشانه عزّت در نزد خداوند نیست. «لَجَعَلْنا لِمَنْ یَکْفُرُ بِالرَّحْمنِ لِبُیُوتِهِمْ سُقُفاً مِنْ فِضَّةٍ» ۴- در دید کفّار ارزش به زینت و زیور و در دید متّقین، ارزش به سعادت اخروی است. وَ لِبُیُوتِهِمْ أَبْواباً... وَ الْآخِرَةُ عِنْدَ رَبِّکَ لِلْمُتَّقِینَ ۵- متّقین به جای آنکه در فکر زینت و زیور خانه‌های خود در دنیا باشند، در فکر آخرتند که همه اینها را خداوند خود فراهم کرده است. لِمَنْ یَکْفُرُ بِالرَّحْمنِ لِبُیُوتِهِمْ سُقُفاً مِنْ فِضَّةٍ... وَ زُخْرُفاً... وَ الْآخِرَةُ... لِلْمُتَّقِینَ ۶- جوار پروردگار و فیض حضور با هیچ چیز قابل مقایسه نیست. «عِنْدَ رَبِّکَ» ✍محسن قرائتی ┄┅┅┅┅❀┅┅┅┅┄ 💯@zandahlm1357